ZoneKill | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:20 |
[Centraal] Mountainbike Topic Deel 11 | |
ZoneKill | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:20 |
Iemand ervaring met Canyon bikes? | |
fs180 | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:30 |
dirty-pages.net | |
KhaZ | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:44 |
Eergister m'n Giant XtC-4 weer eens uit het vet gehaald en afgesteld.. zondag maar weer een ritje maken: hij staat al 2 jaar stil | |
The_S | woensdag 13 augustus 2008 @ 19:33 |
Ik heb geen ervaring met Canyon bikes, maar volgens horen zeggen, zijn het wel goede bikes. | |
partyyboyy | donderdag 14 augustus 2008 @ 23:28 |
GOEI TOPIC JUNGE!!!! | |
Isdatzo | donderdag 14 augustus 2008 @ 23:46 |
ik plaats hier een tvp | |
beelz | zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:59 |
Dus je krijgt eindelijk je oude Giant Boulder Shock ( ) weer bij jou in de schuur want hij stond nog bij je pa omdat je net verhuisd bent. Je bekijkt hem en bedenkt dat je tandwielen wel erg versleten zijn en dat het zadel doorgebroken is. Dat gaat je 150 euro kosten en dat wil je niet. Dus je gaat dan naar een fietsendealer en zegt "Heej, wil jij geld verdienen vandaag?" Anderhalf uur later loop je dan naar buiten met een Trek VRX 300. Ik heb weer een nieuw speeltje om gevaarlijk en onverstandig mee te doen | |
partyyboyy | zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:30 |
Vraagje voor de techneuten.. Mijn voorvork zit aan het frame vast doormiddel van een schroef. Deze staat zeg maar verticaal op het stuur. Alleen nu is de hele schroefdraad en nog wel wat meer afgebroken, zodat de voorvork niet meer aan het frame vast gemaakt kan worden. Moet ik nu een hele nieuwe voorvork gaan kopen? | |
Isdatzo | zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:52 |
ik denk dat je de techneuten zou helpen door een foto te plaatsen | |
toma | maandag 25 augustus 2008 @ 20:17 |
tvp wist niet dat er een speciaal MTB-topic bestond Deze week nieuwe schoentjes gekocht | |
t-8one | maandag 25 augustus 2008 @ 20:18 |
tvp | |
De-Sjrien | dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:07 |
Rijd iemand mee met de Benelux cup? | |
De-Sjrien | dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:16 |
#ANONIEM | dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:18 |
Ik wil ook een beetje meelezen voor mijn plezier. | |
ZoneKill | woensdag 27 augustus 2008 @ 14:11 |
quote:Wat voor een MTB heb je? De Eurobike komt eraan daar worden de MTBs voor 2009 gepresenteerd. | |
De-Sjrien | woensdag 27 augustus 2008 @ 15:58 |
Scott's& Trek's van 2009 zijn bijzonder mooi tegenover andere jaren! maar ik hou het toch bij Koga-Miyata (H) | |
toma | donderdag 28 augustus 2008 @ 00:04 |
quote:ik ben een half jaar geleden begonnen met mountainbiken dus heb een redelijk goedkoop starters fietsje gekocht. Maar ik heb er nu al spijt van dat ik geen duurdere heb gekocht want het mountainbiken is vrij snel uitgegroeid tot m'n favoriete hobby. Dit is mn fietsje. Ideal pro rider 8 dus. Heb er klikpedalen opgezet en die plastic rotzooi er afgehaald verder is ie nog origineel. Zeer fijn fietsje voor een starter (zoals ik) moet ik zeggen. Vandaag even 20 km hier in de bossen gereden en morgen ga ik weer naar de Drunese duinen. | |
toma | donderdag 28 augustus 2008 @ 00:53 |
ik denk dat iedere MTB-liefhebber hier wel van kan genieten | |
ZoneKill | donderdag 28 augustus 2008 @ 09:49 |
quote:Dat heb ik dus nu ook. Ik wil ook beginnen met MTBen maar wil wel investeren in de toekomst voor een MTB waar ik 5 jaar plezier van kan hebben. Ik ga zeker een fully kopen alleen van welk merk dat ben ik nu aan het uitzoeken. | |
Videopac | donderdag 28 augustus 2008 @ 10:55 |
wat is je budget? | |
ZoneKill | donderdag 28 augustus 2008 @ 13:06 |
1500,- | |
CruelMan | donderdag 28 augustus 2008 @ 15:17 |
quote:Mijn tip voor beginners: koop een goeie 2e handse mtb op marktplaats (bv, rond de 500 euries). Kijk of het bevalt en zo ja, zet 'm weer te koop en koop dan een duurdere. Bevalt het niet: zet 'm toch weer op marktplaats en doe wat leuks voor het geld | |
ZoneKill | donderdag 28 augustus 2008 @ 17:26 |
quote:Mijn tip, ga naar een handelaar en vraag of je mag testen met een fiets. Zo kom je snel te weten of je het wel wil. En investeer dan in een goede mtb. | |
toma | vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:29 |
dit is mijn fietsje dus | |
ZoneKill | zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:32 |
quote:Specs? | |
FHR | maandag 1 september 2008 @ 08:20 |
quote:Een beetje late reactie, maar ik was in Portes du Soleil aan het fietsen op mijn Canyon Torque ES 9.0. Deze bike bevalt mij heel erg goed. De fiets is erg goed afgewerkt en goed gemonteerd. Overal netjes doorzichtige stickers op het frame om tegen de kabels te beschermen, bescherming om achterbrug etc, alles zit er bij. Het bestellen en bezorgen ging ook prima via hun website, alleen had die lul van TNT m'n fiets gewoon in de achtertuin neergezet (in de regen) en de buurman laten tekenen. Maar ja, daar kan Canyon natuurlijk niks aan doen. Verder nog niet met ze te maken gehad, dus over after-sale kan ik niks zeggen. Als je de informatie op hun website leest, zou dit wel goed geregeld moeten zijn. Twee kleine puntjes: als je een FOX voorvork koopt, hoor je er een shockpomp bij te krijgen, die heb ik niet gekregen (maar misschien is dat alleen als je een losse voorvork koopt en ik had er sowieso al één dus niet heel erg). En ze waren vergeten om de Mavic UST ventielen erbij te doen, of ik heb ze per ongeluk kwijt gemaakt. | |
Whodamn | maandag 1 september 2008 @ 22:54 |
Hoi, ik ben nieuw hier en zag een mooi topic over mijn hobby: de Mountainbike. Even een paar vragen betreffende het onderhoud van een bike: - Hoe maak ik de bike het best schoon, zet hem wel eens onder de douche (lauw) maar is mijn vriendin niet blij mee. - Hoe maak ik de ketting schoon en waarmee smeer ik deze in. - Ik rijd regelmatig langs de kuststrook. Om het zout eraf te spoelen is het dan voldoende om hem onder de douche schoon te maken? - Ben zoekende naar een nieuwe maar twijfel tussen fully suspended of alleen met voorvering. Wat kan jij me adviseren en wat zijn de voor/nadelen van fully? - Tot slot: Ik twijfel voor van de winter tussen een 3/4 broek of een lange. 3/4 kan ik langer dragen gedurende het seizoen volgens mij. Iemand suggesties? Nu, ik merk het wel of iemand hierop een antwoord heeft. Bikese allen te samen [ Bericht 9% gewijzigd door Whodamn op 01-09-2008 23:09:19 ] | |
toma | maandag 1 september 2008 @ 23:21 |
quote:Deore derailleur. Alivo remsysteem Gila voorvering Rigida velgen geen supergoed spul maar voor mij werkt het prima Woensdag ga ik trouwens de bossen bij Dorst onveilig maken | |
beelz | dinsdag 2 september 2008 @ 00:08 |
quote:Schoonmaken doe ik gewoon met water en daarna droogwrijven. De ketting met stevige droge doek als er veel smerigheid op zit en daarna siliconenspray erop. Ik zit niet in de buurt van de kust dus dat zou ik niet weten maar het lijkt me dat je, als je van te voren de ketting goed insmeert en daarna de droge stevige doek pakt en daarna weer insmeert, dat het dan goed gaat. En tot slot fiets ik het hele jaar door met 3/4 broek zodat er niets tussen de ketting komt of al het erg koud is met een plastic broekklem. Die dingen kosten 6 euro ofzo voor 2 van die dingen en werken erg prima. | |
toma | dinsdag 2 september 2008 @ 00:15 |
Ik gebruik altijd afwasmiddel en water om mn ketting schoon te maken. Gewoon wat afwasmiddel op een nat doekje doen en dat dan om je ketting klemmen terwijl je ketting rond laat draaien. Daarna spuit ik speciale silicone spray op mn ketting. Verder maak ik mn fiets altijd schoon door m af te spuiten met een tuinslang. Daarna wrijf ik met een doekje de druppels van mn fiets zodat ik geen kalk vlekken krijg. | |
Whodamn | dinsdag 2 september 2008 @ 08:35 |
quote:Volgens mij ben jij goed bezig. Zoals jij beschrijft hoor ik het van anderen ook. FF die tuinslang | |
ZoneKill | dinsdag 2 september 2008 @ 13:04 |
quote:Wat betreft een fully. Ik ben ook van plan een fully te kopen. Het hangt een beetje af van waar je wilt gaan mountainbiken. Zoals jij zegt dat je vaak aan de kust gaat is een fully niet echt nodig denk ik. Voordelen: - veel comfortabeler Nadelen: - duurder dan hardtail - de extra vering vergt uiteraard ook onderhoud. Ik heb echt het verschil kunnen testen tussen fully en hardtail over hetzelfde traject. Met een fully was het zoveel leuker en kostte het naar mijn gevoel ook minder energie. | |
toma | dinsdag 2 september 2008 @ 13:24 |
quote:Je moet wel uitkijken dat de straal van de tuinslang niet te sterk is want dat blijkt (heb ik van horen zeggen) niet goed te zijn voor je lagers. | |
toma | dinsdag 2 september 2008 @ 13:25 |
quote:Fully is toch ook meer geschikt voor downhill en freeride? | |
Cyclonist | dinsdag 2 september 2008 @ 13:46 |
Ik heb ook getwijfeld tussen een fully en hardtail, maar omdat ik vooral over bospaden fiets (rustig terrein dus) en graag een lichte fiets heb, ben ik toch voor een hardtail gegaan. (Cube Reaction K24) Beide soorten heb ik getest, waarbij de fully zeker comfortabeler was op b.v. single track met veel boomwortels, maar het was voor mij gewoon niet interessant. | |
ZoneKill | dinsdag 2 september 2008 @ 14:47 |
quote:Ja, uiteraard dat lijkt me vrij logisch als je dat gaat doen "moet" je zeker een fully kopen. Anders stuiter je van je fiets. | |
FHR | dinsdag 2 september 2008 @ 17:52 |
Over schoonmaken: GEEN hogedrukspuit gebruiken. Tuinslang is wel OK, maar toch niet van al te dichtbij op naven en scharnierpunten van achtervering spuiten. Ik spuit m'n fiets eerst af, dan spuit ik er Pedro's Green Fizz op en beetje borstelen (oude afwasborstel en tandenborstels ofzo), afspoelen en afdrogen. Meestal haal ik even de remblokken van m'n schijfremmen eruit zodat daar geen vet op kan komen. De schijven maak ik schoon met remmenreiniger van Kroon Oil. Ketting: als 'ie echt heel vies is, haal ik 'em er af en gooi 'em in een bak Pedro's Oranj Peelz. Anders gewoon alleen wat Ice Wax erop, even laten staan, afvegen, klein beetje nieuwe Ice Wax erop en klaar. Motorex heeft ook een goede Wet Lube. En als je echt tijd en zin hebt, hele fiets uit elkaar, schoon maken, invetten en weer in elkaar zetten [ Bericht 17% gewijzigd door FHR op 02-09-2008 19:09:32 ] | |
FHR | dinsdag 2 september 2008 @ 19:06 |
Over het wel of niet van een fully: Waarom een hardtail (geen achtervering): - goedkoper - meestal lichter - heeft iets minder onderhoud nodig - op een hardtail leer je in principe je techniek iets beter Waarom een full suspension: - comfortabeler - meer grip/controle - je kan iets lomper doen zonder dat het direct fout gaat - fully's zijn tegenwoordig veel efficienter qua trap-verliezen (ik bedoel dus ten opzichte van oude fully's) Ik rijd zelf al jaren op een fully en wil echt niet anders meer. Komt ook doordat ik regelmatig naar de Alpen en downhilll-/freeride-banen ga. Maar ook in NL heb ik veel plezier van mijn fully. Je moet 'em gewoon goed instellen en netjes trappen (alhoewel dat tegenwoordig met ProPedal/Floodgate/SPV veel minder een issue is). Een fully is comfortabel en op veel terrein ook net zo snel of sneller dan een hardtail. Je kan namelijk gewoon door blijven trappen over hobbels en hoeft minder te remmen op afdalingen. Ook tijdens klimmen kan het voordeel hebben: je achterwiel blijft aan de grond als je over hobbels gaat. Als je een fully gaat kopen moet je echter wel wat meer geld meenemen dan voor een hardtail. Een beetje aardige fully heb je pas vanaf ¤1200 ofzo. [ Bericht 1% gewijzigd door FHR op 03-09-2008 07:57:54 ] | |
Trainspotter | dinsdag 2 september 2008 @ 19:35 |
quote:Ikke! Bij de amateurs. Aan het begin van het seizoen wilde ik voor de toptien in het eindklassement gaan, maar door niet al te beste uitslagen, uitvallen in Ronse en Zoetermeer gaat dat niet meer lukken. Ben nu wel weer redelijk in vorm, dus ik probeer nog goed te rijden in Winterslag. Volgende week in Margraten ben ik op weg naar Riva del Garda, voor de inmiddels traditionele eindezomerbikevakantie. Ik rij trouwens gewoon op een hardtail, ook in de Ardennen en Alpen. Uiteraard onderschrijf ik wel de voordelen van een fully. Volgend jaar, als ik dertig word, doe ik mezelf er eentje cadeau voor mijn verjaardag. Dan stop ik ook met xc-wedstrijden en gaat het echte toeren beginnen . | |
Whodamn | woensdag 3 september 2008 @ 00:00 |
@Iedereen die gereageerd heeft op mijn vraag: Bedankt voor jullie reactie, heb er veel aan gehad en spaar dus nog even door voor een fully of wacht nog een jaartje :p. Ik rijd zelf het meest op het parcours van Schoorl, komt vaak genoeg voor dat mijn achterwiel los komt van de grond en ik dus geen grip meer heb. Nu nog op zoek naar de beste prijs/kwaliteit fully. Mocht iemand daar nog suggesties voor hebben dan verneem ik het graag! | |
toma | woensdag 3 september 2008 @ 20:07 |
Vandaag ben ik gaan mountainbiken in Dorst. Een prachtige route daar, wel een beetje kort maar zeer technisch. Ben nog met m'n fiets over de kop gegaan toen ik een boomstam over het hoofd zag | |
Trainspotter | woensdag 3 september 2008 @ 21:28 |
quote:Op Schoorl is een fully absoluut geen overbodige luxe. Het feit dat je achterwiel loskomt heeft overigens voornamelijk met je techniek te maken. Bij een hobbel moet je eigenlijk een klein beetje uit het zadel komen en je benen een beetje gebogen houden, of in elk geval je gewicht iets naar voren verplaatsen. Zo vang je de klap niet hard met je kont op, maar geleidelijk met je benen en je bovenlijf. Je zult merken dat je dan ook niet veel snelheid zult verliezen. Maar dan nog rij ik op Schoorl niet graag met m'n hardtail, al die 'extra' bewegingen kosten erg veel kracht . Om het bovenstaande vind ik eigenlijk dat je in Nederland de eerste jaren het best met een hardtail kunt rijden. Je gaat dan veel meer aandacht aan je techniek besteden. Vaardigheden die je later op een fully kunt gebruiken om echt hard in de rondte te gaan. Een fully maakt elk Nederlands paadje tot een biljartlaken, technisch vaardig zal je hier dan niet snel worden. In de Ardennen of de Alpen zijn de paden soms lastiger, dan moet je ook met een fully alle zeilen bijzetten om goed beneden te komen. | |
baileyyy | woensdag 24 september 2008 @ 11:14 |
Ik wil ook beginnen met mountainbiken. maar een goede op makrtplaats voor 500 euro?? Dat las ik hierboven? Als ik naar een speciaalzaak ga betaal ik gelijk flink wat geld. Heb ik wel een goede, maar ik weet nog niet of t wel wat voor mij is. Ik weet ook niet waar ik op moet letten, qua hoogte. ben vrij klein, moet ik een damesfiets of is dat onzin? Wanneer is een fiets wel goed, wanneer niet? | |
Skwish | donderdag 25 september 2008 @ 12:49 |
quote:Er van uitgaande dat jij met de mountainbike XC wilt gaat doen (Cross Country) en niet bijvoorbeeld Freeride (stunten) dan het volgende: Ik denk dat het voor 500 euro lastig is om nieuwe redelijk goede mtb aan te schaffen. Als jij 300 euro erbij legt wordt dat een stuk makkelijker. Voor 800 euro zijn er ook voldoende goede tweede hands fietsen te vinden. De afmontage van de fiets is zeer belangrijk. Laten wij voor gemak zeggen dat op XC gebied twee grote bekende merken zijn op veel onderdelen van de mtb namelijk Shimano en SRAM. Bij Shimano (op XC gebied) heb je de volgende klassen (van minder goed naar beter) Diore - LX - XT - XTR Bij SRAM heb je ook soortgelijke klassen alleen dan met andere benamingen. In de prijsklasse van rond de 800 euro kom jij dan op LX wat redelijk goed is. In ieder geval goed genoeg om mountainbiken een aantal jaren serieus te willen gaan doen. XT is over het algemeen beter maar ook duurder. XTR, wat weer veel duurder is, is meer geschikt voor wedstrijdrijden. Op internet zijn er wel rekentestjes te vinden die voor jou berekenen welke mtb framemaat jij het beste kan aanschaffen. Ga in ieder geval voor een hardtail (dus alleen voorvering) wat meer dan genoeg is voor parcours in Nederland. Er zijn ook fully suspensions (vering voor en achter, maar is ook duurder en zwaarder) maar die zijn echt overbodig in Nederland. Voor mtb zijn er twee soorten remmen: schijfremmen en naafremmen. naafremmen zijn goedkoper, minder onderhoudsgevoelig dan schijfremmen alleen schijfremmen zijn dan weer wat beter. Naafremmen zou in principe voldoende moeten zijn voor parcours in Nederland toch zijn schijfremmen absoluut geen overbodige luxe. | |
CruelMan | donderdag 25 september 2008 @ 13:24 |
Op Marktplaats zijn goeie mtb's voor beginners rond de 500 te krijgen. Zelf zou ik op Cube (goeie prijs/kwaliteit verhouding) zoeken. Omdat de 2009 modellen er bijna aankomen (of er al zijn), kan je voor 800 euro bij bv. Mantel Tweewielers in Arnhem al nieuwe Cube 2008 model kopen. Voor een beginner die misschien eerst wil kijken of hij/ zij het wel leuk vind en of dat over een jaar ook nog zo is, raad ik de 2e hands voor 500 aan. Denk eraan dat je ook nog een helm en andere kleding moet kopen. Als het leuk blijft kan je deze weer verkopen en met je evt. extra gespaarde geld een betere nieuwe kopen. Dan weet je zelf ook veel beter wat je wilt hebben qua afmontage. Voor de 1e jaren is Deore voor de voorderailleur genoeg. Voor de achterderailleur waarschijnlijk ook wel, maar een LX kan geen kwaad, zeker niet als je vaak door de modder gaat. Je hebt tegenwoordig ook SLX, maar ik vermoed dat die nog niet op de 2008 modellen of Marktplaats te vinden zijn. Deze zullen de LX gaan vervangen. Voor de 1e fiets zou ik velgremmen (ik weet niet of Skwish die ook bedoeld met naafremmen) nemen. Indien mogelijk hydraulische (Magura HS11 of HS33), maar anders gewone. Die zijn genoeg voor in NL en zeker de hydraulische vind ik beter dan de goedkoopste schijfremmen. | |
Skwish | donderdag 25 september 2008 @ 13:50 |
Idd, het zijn (hydraulische) velgremmen ipv naafremmen. | |
baileyyy | zondag 28 september 2008 @ 11:48 |
Heel erg bedankt voor jullie tips! Daar kan ik wel wat mee. Er zin zvoeel trmen en dingen, ik wka mer niet meer echt uit. Maar ik ga ermee aan de slag. Cube is dus een goed merk en betaalbaar? Zijn er meer? Ik was bij ons naar de speciaalzaken gegaan, maar daar wraen e fietsen zo duur. had oko meer het idee dat die winkels niet voor beginners waren. Want ze kwamen al met fullys aanzetten. Toen dcht ik, moet ik dat nou wel hebben. Niet dus. | |
baileyyy | zondag 28 september 2008 @ 11:50 |
ohja nog een vraag. Fietsen in de winter 's avonds laat word natuurlijk niks. Dus het zal alleen het weekend nog maar worden?? Of fietsen jullie 's winters bijna niet? Welke kleding dragen jullie?? | |
toma | zondag 28 september 2008 @ 13:06 |
quote:In de winter is het 's avonds niet te doen om te fietsen omdat het snel donker wordt. Overdag kan het wel maar dan moet je wel goede kleding hebben. Welke weet ik niet want ik ben er ook naar op zoek | |
CruelMan | maandag 29 september 2008 @ 10:47 |
quote:Ondershirt: thermohemd lange mouw (craft), fietsshirt lange mouw, goed fietsjack, korte broek met zeem, lange broek zonder zeem, handschoenen en overschoenen. Eventueel bandana onder helm. Dan fiets je in ieder geval tot aan het vriespunt comfortabel (wel een beetje doortrappen). | |
FHR | maandag 29 september 2008 @ 19:53 |
quote:Ik gebruik ook een thermoshirt met lange mouw (Falke), dan een shirt met lange mouw, meestal geen jas, pas vanaf 5 graden ofzo. En dan een lange fiets broek. Niet zo'n strakke, maar een losse met ingebouwde binnenbroek met zeem. Ik heb ook nog ergens een oude snowboardbroek liggen (eentje zonder voering), da's ook wel relaxed als het echt koud is. Handschoenen met lange vingers (sowieso altijd aan). En skisokken tegen de koude voeten. Iets warms in de Camelbak is ook relaxed. En als 't echt koud is, m'n snowboard-helm, lekker warme oren . | |
fs180 | maandag 29 september 2008 @ 19:59 |
wat een outfits zeg ik heb gewoon vans schoenen, jeans, jas en muts met koptelefoon op edit en handschoenen natuurlijk | |
Skwish | dinsdag 30 september 2008 @ 18:10 |
Thermoshirtje (lange of korte mouw), een pully shirtje (lange mouw) erover zodat mijn hals ook goed bedekt is en dan een winter fietsjack. Lange 'winter' fietsbroek met zeem van Ultima. Doet het perfect en overschoenen niet te vergeten (misschien wel het belangrijkste aangezien je niet met stervens koude tenen wilt fietsen) | |
Wombcat | zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:04 |
Heb mijn MTB weer afgestoft (die stond al een jaar werkloos in de schuur), morgen wil ik een toertochtje gaan rijden in Driebergen | |
Trainspotter | zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:19 |
Voor mij is het toertochtenseizoen ook weer begonnen. Morgen naar Dongen. Het wedstrijdseizoen is nogal teleurstellend verlopen. | |
Wombcat | zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:28 |
Dongen heb ik twee jaar geleden gereden. Was een vrij vlak parkoers (duh, daar is ook niets in de buurt). Gaat voor een deel over de MTB-route Dorst, die is wel leuk . Rest was ook zoiets, dus wat rechte stukken her en der, afgewisseld met wat technische stukken en een paar (hele) korte klimmetjes over zandbultjes. Wel lekker snel Deed 'm binnen twee uur. Mijn wedstrijd/cycloseizoen was ook nogal teleurstellend trouwens, maar dat was op de weg natuurlijk. Veel te weinig getraind in het voorjaar. | |
Trainspotter | zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:02 |
quote:Vorig jaar Oosterhout gereden, dat is het dorp ernaast. Aan jouw beschrijving te lezen lijkt het erop dat we morgen hetzelfde gebied gaan uitkammen. Ik heb me toen wel vermaakt, maar dat lukt me meestal vrij aardig tijdens een toertocht. | |
Wombcat | zondag 19 oktober 2008 @ 13:44 |
Ben alweer terug Was toch een vrij gemakkelijk parkoers in Driebergen, 110 hoogtemeters maar. Had er eigenlijk wel wat meer verwacht. Ik had iets minder dan 45 km, maar binnen 2 uur gereden. Wel vrij slecht uitgepijld op bepaalde stukken. Ben een paar keer verkeerd gereden. | |
Trainspotter | zondag 19 oktober 2008 @ 16:32 |
Driebergen verschilt per keer. Soms is er niet veel aan, andere keren heb je meer hoogtemeters en leuke singletracks. Ik probeer er jaarlijks eigenlijk zo weinig mogelijk te komen. Uiteindelijk zijn we er toch wel zo'n twee of drie keer per toerseizoen, voor ons toercluppie is het nu eenmaal het dichtsbijzijnde stuk echt bos (65 km rijden ). Dongen was best leuk. Lekker doortrekken op de vlakke stukken, afgewisseld met leuke singletracks en korte klimmetjes (waar meer dan de helft moet lopen...). Ook het parcours van Dorst werd inderdaad aangedaan, dat is toch best een aardig rondje met al die kombochten. Uiteindelijk iets meer dan twee uur gereden over 44 km, inclusief stop. | |
Wombcat | zondag 19 oktober 2008 @ 16:37 |
quote:Was wel vrij veel singletrack, maar wel vooral rechtdoor. Maar ik heb me wel vermaakt , dat hele technische is toch ook niet echt mijn ding. quote:Dorst is wel een tof parkoers idd, wel kort (7 km). Tegenwoordig kom ik er niet meer, omdat ik wat verder weg woon . | |
toma | zondag 19 oktober 2008 @ 17:29 |
Dorst is zeker gaaf. Vind dat stukje met die kombochten alleen erg lastig omdat het gras daar heel hoog is. Je ziet daardoor niet goed waar de bocht naartoe gaat. | |
Whodamn | donderdag 23 oktober 2008 @ 09:23 |
quote: | |
ZoneKill | donderdag 23 oktober 2008 @ 12:20 |
quote:Dus..? | |
Trainspotter | zondag 26 oktober 2008 @ 19:09 |
Vandaag de tocht in Plasmolen gereden. Een aanrader: 50 km, 700 hm over de Mookerheide en door het Reichswald. Bijna alles onverhard, veelal rechtdoor door het bos, maar op het Nederlandse deel van de tocht ook veel leuke singletracks. Sowieso een erg mooie omgeving. | |
raimen | dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:35 |
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier was maar ik wilde jullie toch even mijn nieuwe bike laten zien. Het is een Cannondale Rush 3 Carbon (2009) geworden. Ik heb afgelopen zaterdag in Ede een tocht gebiked, en ik kan niet anders zeggen dat het gewoon een super bike is. Aankomend weekend een tocht in "T'Veen" Veenendaal fietsen bij de Axa renners. Ik ben er erg blij mee | |
toma | dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:39 |
quote:Nice, ziet er gelikt uit. Vind die enkele voorvork alleen zo instabiel ogen bij canondale. | |
fs180 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:39 |
dirt rijders hier? | |
raimen | dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:48 |
quote:Thx, Het is voor mij niet de eerste keer dat ik met een lefty rij. Ik kan gewoon met losse handen rijden en de fiets is altijd stabiel. Ik kan me voorstellen dat het er raar uit ziet, maar het rijd o zo lekker. | |
kokos | maandag 3 november 2008 @ 20:26 |
Ik zit er nu ook serieus aan te denken om voor het eerst in mijn leven een fiets te kopen. Alleen ben ik een leek op dit gebied. Aanschaf van een MTB heb ik inmiddels doorgelezen. Ik wil met de fiets beetje over de bospaadjes knallen, niks bijzonders. Het liefst koop ik een tweedehands maar ik heb geen idee waar te zoeken, budget rond de 500,-. Nu zag ik in een eerder deel van deze reeks deze fiets staan: quote:Zit ik dan goed in de richting voor mijn eisen/wensen? Waarop te letten bij aanschaf en hebben jullie nog andere tips? Wachten tot het voorjaar? Ik zie dat gemiddeld elke 4 posts wel iemand om advies over de aanschaf van een fiets vraagt. Nu ben ik tevens opzoek naar een goede fietsenverkoper/maker in omgeving Twente, ik las in het vorige deel iets over een goede FM in Hengelo? [ Bericht 6% gewijzigd door kokos op 03-11-2008 20:35:16 ] | |
Trainspotter | maandag 3 november 2008 @ 20:55 |
Ten Tusscher in Enschede, of Zwiep in Oldenzaal | |
kokos | dinsdag 4 november 2008 @ 18:17 |
Wat vinden jullie van deze fietsen? Trek 6300 Cube - 2008 Attention Cube - 2008 Curve Disc quote: [ Bericht 31% gewijzigd door kokos op 04-11-2008 19:07:29 ] | |
toma | dinsdag 4 november 2008 @ 19:45 |
ik zou voor de Cube - 2008 Attention gaan. Maar ik heb er niet zo heel veel verstand van Maar volgens heb je dan een heel mooi fietsje voor relatief weinig geld. | |
Tommeke | dinsdag 4 november 2008 @ 20:58 |
Hier maar een tvp. Afgelopen zomer heb ik van een kennis een batavus hardtail gekregen. M'n vriendin wou graag MTB'en en 't leek mij ook wel wat. Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald, gesmeerd. Ketting en cassette vervangen en hij doet het weer prima. Inmiddels heeft hij weer een beurt nodig En ik wil de SRAM gripshift die erop zit vervangen voor shimano shifters. Ik heb toch gemerkt dat het schakelen minder goed gaat als het nat en modderig is. Ik ben deze zomer wezen fietsen in de Alpen, maar met een racefiets gaat het toch iets makkelijker dan met een mtb | |
toma | dinsdag 4 november 2008 @ 21:45 |
quote:Dat heb ik afgelopen zondag ook gemerkt. Het had zaterdag de hele dag geregend en zondag ben ik naar de Drunese Duinen gegaan om te gaan MTB'en. Het was één grote modderplas, maar wel heel vet Alleen soms wanneer ik heuvel op ging en wat kracht zette op m'n pedalen jamde m'n ketting soms. Waarschijnlijk omdat er zoveel modder in m'n ketting zat dat m'n tandwielen m'n ketting niet goed pakte. Dat was wel vrij frustrerend. Ik kreeg m'n voorblad ook soms niet meer goed in z'n versnelling. | |
kokos | vrijdag 7 november 2008 @ 13:58 |
quote:Dat dacht ik ook, nu blijkt deze niet meer op voorraad te zijn | |
kareltje_de_grote | maandag 17 november 2008 @ 10:17 |
quote:Chainsuck, bij modder eigenlijk nauwelijks te voorkomen. Door de modder wordt je ketting stijver, en "rolt" deze minder makkelijk over de voorste tandwielen, hij blijft zegmaar kleven aan de onderkant van het grote tandwiel. | |
Whodamn | dinsdag 18 november 2008 @ 15:03 |
Iemand nog de toertocht "geestmerambacht" gereden afgelopen zondag? 30 km. Veel modder waardoor het toch een zwaar tochtje was. | |
toma | dinsdag 18 november 2008 @ 16:10 |
quote:Ja dat heb ik. Kan dat komen omdat mijn ketting of tandwielen gewoon kut zijn of ligt dat gewoon aan de omstandigheden. Het waren wel zeer extreme omstandigheden moet ik zeggen. | |
beelz | dinsdag 18 november 2008 @ 16:20 |
Weet iemand waar ik een reparatiesetje voor een Cane Creek AD-5 achterdemper kan halen? De mijne is lek en dat rijdt niet zo prettig | |
Tommeke | dinsdag 18 november 2008 @ 18:29 |
quote:Ik had het vandaag ook een paar keer, het schakelen ging sowieso ook vet klote, komt denk ik omdat ik een paar keer tot aan m'n naven in de modder zat! Nadat ik bij m'n ex thuis (woont vlak bij het bos) de boel had schoongespoeld wou de fiets weer fatsoenlijk schakelen. Eigenlijk heb ik vandaag voor het eerst echt gemountainbiked. Normaal ging ik altijd met m'n ex, maar die houdt niet zo van het raggen in de modder. M'n huisgenoot gelukkig wel, binnenkort maar weer eens! | |
Whodamn | dinsdag 18 november 2008 @ 23:27 |
quote:Ik gebruik sinds jaar en dag Prolink van ProGold (merk). Uit de VS meegenomen maar is in NL ook wel verkrijgbaar. Perfect spul in alle weersomstandigheden. Om de 300 km ff een smeerbeurtje en klaar ben je. Keting wordt niet zwart, maakt zichzelf schoon, enkel ff afdoen met een droge doek na het rijden. | |
toma | woensdag 19 november 2008 @ 00:14 |
quote:als mijn ketting-smeer-potje leeg is zal ik die kopen | |
Dagoduck | zaterdag 29 november 2008 @ 00:41 |
morge ogget weer | |
Trainspotter | zondag 7 december 2008 @ 18:11 |
Vandaag weer ingeschreven voor de Transalp . | |
toma | zondag 7 december 2008 @ 19:00 |
Vandaag weer gaan mountainbiken met een klasgenoot die nog nooit mee was gegaan. Het was echt super, de omstandigheden waren fantastisch. Een minpuntje was alleen dat ie de baan onder begon te kotsen toen we op de helft waren | |
DennieXL | zondag 11 januari 2009 @ 22:11 |
Ik wil ook een goedkope starters mtb kopen. Kunnen jullie mij wat tips geven waar ik op moet letten bij het kopen van een 2e hands mtb. En welke merken/types moet ik zeker vermijden of zijn aan te raden. | |
The_S | zondag 11 januari 2009 @ 22:22 |
quote:Gaaf, ik wil dit jaar een tour transalp gaan fietsen, lijkt me echt gigantisch vet. | |
#ANONIEM | donderdag 15 januari 2009 @ 23:08 |
Wat kan ik voor een 5 maanden oude Cube LTD Race (model 2008) vragen? Hij is in perfecte staat. Misschien dat ik hem wil verkopen omdat ik via mijn werkgever aan het nationaal fietsplan kan meedoen. Zit erover te denken om een iets beter afgemonteerde fiets te halen, hoewel ik eigenlijk nog steeds verliefd ben op mijn Cube Niet mijn fiets, heb geen camera bij de hand: Hij is helemaal standaard op het zadel na. Bij mij zit er een volledig zwart zadel van "Scape" op. SPECS >Frame: Alu Superlite 7005 double butted, RFR-Geometry >Voorvork: Rock Shox Reba SL, 85mm veerweg, Motion Control, POPLOC >Balhoofdset: Ritchey Logic semi integrated >Stuurpen: Easton EA30 Oversized >Stuur: Easton EA30 Lowriser Oversized >Grips: Cube double durometer >Derailleur achter: Shimano XT RD-M772 SHADOW >Derailleur voor: Shimano LX FD-M580, Top Swing, 34.9mm >Shifters: Shimano LX SL-M580 Rapidfire-Plus, 9-speed >Remmen: Formula ORO K18 hydraulische schijfremmen (180/160mm) >Crankset: Shimano FC-M532, 44x32x22T, 175mm >Bracket: Shimano FC-M532 bracket cups >Cassette: Shimano CS-HG50, 11-32T, 9-speed >Ketting: Shimano CN-HG53 >Velgen: Alex EN24 >Naaf voor: Shimano XT Disc HB-M756 >Naaf achter: Shimano XT Disc FH-M756 >Spaken: DT Swiss Champion 2.0 >Band voor: Schwalbe Nobby Nic Triple compound 26x2.25 >Band achter: Schwalbe Racing Ralph Triple compund 26x2.25 >Binnenbanden: Schwalbe AV13-40/57-559 >Velglinten: Schwalbe 22-559 >Pedalen: Fasten alu >Zadel: Scape Active 4 >Zadelpen: Easton EA30, 31.6mm >Zadelpenklem: Scape Variclose, 34.9mm >Totaalgewicht: ca. 11.6 kg (kleinste maat zonder pedalen) >Framegewicht: ca. 1690 g (kleinste maat) | |
toma | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:53 |
quote:welke maat is je frame? | |
#ANONIEM | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:19 |
quote:18" | |
El_Manco | zondag 25 januari 2009 @ 12:42 |
Ik ga binnenkort weer eens een nieuw model aanschaffen. Wie kan mij adviseren in het kiezen van de juiste maat, oftewel hoe kan ik die het beste bepalen? | |
fs180 | zondag 25 januari 2009 @ 17:32 |
proberen | |
toma | maandag 26 januari 2009 @ 18:31 |
Een vraag! Ik heb de laatste tijd veel last van chainsuck. Dat betekent dat je ketting aan je voorste tandwiel blijft hangen en zich dan dubbelvouwt. Nou heb ik geprobeerd mijn ketting extra goed te onderhouden maar dit helpt maar minimaal. Nu wilde ik daar toch echt iets aan doen! Ik had begrepen dat dit probleem aan twee factoren kan liggen. Het kan zijn dat m'n ketting of/en m'n crankset is/zijn versleten. Mijn vraag is: Hoe zie ik dat m'n ketting of m'n crankset is versleten? | |
fs180 | maandag 26 januari 2009 @ 18:33 |
dat je ketting van het tandwiel op kan tillen terwijl hij om het tandwiel zit | |
toma | maandag 26 januari 2009 @ 18:37 |
quote:Leg uit. | |
fs180 | maandag 26 januari 2009 @ 18:49 |
quote: | |
toma | maandag 26 januari 2009 @ 18:57 |
quote:0,7 cm bij mij | |
kareltje_de_grote | maandag 26 januari 2009 @ 20:42 |
quote:Ik had er ook heel veel last van, van alles geprobeerd, andere tandwielen, andere ketting etc. etc. Sinds 3-4 maanden een andere achter derri, en nu lijkt het probleem echt opgelost. Voorheen had ik XT middellang volgens mij, nu heb ik de nieuwe XT kort en veel minder last van Chainsuck. | |
Dagoduck | maandag 26 januari 2009 @ 21:15 |
quote:Als ik ge-mountain biked heb en het heeft geregent zit ik ook onder de derri | |
toma | dinsdag 27 januari 2009 @ 01:17 |
quote:Ik vind het een iets te dure investering om m'n derailleur te vervangen maar ik ga morgen wel langs de fietsenmaker voor een nieuwe ketting. Hoe kan ik aan de tandjes van m'n crankset zien dat ie is versleten? Zijn ze dan puntiger, of juist niet? | |
#ANONIEM | dinsdag 27 januari 2009 @ 12:34 |
quote:Je kan ook ff checken of er geen bramen aan de tandjes zitten. Zitten die er wel, probeer ze dan een beetje weg te veilen. | |
fs180 | dinsdag 27 januari 2009 @ 13:28 |
ja puntiger, maar ook lijkt het dan of ze naar één kant zijn gebogen, een kant (links of rechts) slijt harder | |
Dagoduck | dinsdag 27 januari 2009 @ 13:34 |
quote:komt omdat de ketting die kant op draait zeg maar.. | |
fs180 | dinsdag 27 januari 2009 @ 13:40 |
nee, dat bedoel ik niet, dat is pas als het ECHT heel erg is ik bedoel, als je op je fiets zit, en naar beneden nou kijken, je kan zien dat (nouja, kan zien.. moet je wel heel goed kijken maar okay) de linker en rechterkant van je blad anders slijten, dus het lijkt alsof ze naar links of naar rechts buigen/slijten | |
Dagoduck | dinsdag 27 januari 2009 @ 13:42 |
quote:val je wel is dat de ketting zo onderspanning komt te staan dat die dingen buigen ik heb geen idee | |
fs180 | dinsdag 27 januari 2009 @ 15:00 |
nee, dat hoort zo, hoort bij de slijtage hoor | |
toma | dinsdag 27 januari 2009 @ 15:04 |
Ok, mijn crankset is gelukkig nog niet versleten Maar m'n ketting wel | |
kokos | donderdag 29 januari 2009 @ 19:21 |
Fietst er dan niemand van jullie 's nachts? Ik fiets juist met deze dagen pas rond een uurtje 23:00. Alleen nu krijg ik de laatste tijd vaker last van mijn handen als ik lang aan het fietsen ben, door een verkeerde grip denk ik. Wat kan ik hier tegen doen? | |
toma | donderdag 29 januari 2009 @ 19:31 |
quote:na 23.00 fietsen? dan zie je toch geen hol? Heb m'n fiets trouwens vandaag weg gebracht. En niet alleen m'n ketting was versleten maar ook m'n crankset, m'n achterbladen en de tandwielen van m'n derailleur | |
fs180 | donderdag 29 januari 2009 @ 20:49 |
quote:gebruik je handschoenen? ik ga zovaak in het donker stukje rijden, maar dan alleen op straat, ik ben toch al nooit in een strak pakje op grindpaden te vinden | |
Dagoduck | donderdag 29 januari 2009 @ 21:41 |
Ik heb niet eens licht op mijn fiets | |
fs180 | donderdag 29 januari 2009 @ 21:59 |
ik wel, gebruik het alleen nooit, verblind ik mezelf alleen maar | |
toma | donderdag 29 januari 2009 @ 22:00 |
quote:alleen maar overbodig sjouw materiaal Heb altijd zo weinig mogelijk bij. Een bidon, en een reparatie setje waar het minimale inzit. | |
Dagoduck | donderdag 29 januari 2009 @ 22:05 |
Ik zit op training met groepje en ik heb dan soms een bidon mee als ik het niet vergeet :p en anders nix en als ik zelf ga ga ik nooit verder dan 5 km van huis dus dat kan ik dan wel lopen/fietsen /loopfietsen | |
fs180 | donderdag 29 januari 2009 @ 22:34 |
wie doet hier wat trouwens? dh? xc? dirt/street? | |
stevengerrard | zaterdag 31 januari 2009 @ 14:30 |
Ik wil graag een nieuwe bike kopen maar heb er totaal geen verstand van. Wie kan me adviseren wat voor fiets ik het beste kan kopen / waar etc etc. En uiteraard welke ass ik vooral niet moet vergeten. Woon in Arnhem dus de Posbank zal waarschijnlijk doelwit worden . Helaas moet ik alleen fietsen omdat kameraad niet meer mag fietsen dus een mp3 speler is ook al aangeschaft | |
Skwish | zondag 1 februari 2009 @ 12:16 |
quote:Voor een duidelijk bikeadvies kan jij het beste hier kijken. | |
Dagoduck | donderdag 5 februari 2009 @ 18:47 |
Zaterdag weer, eindelijk na 2 weken ziek !! | |
Whodamn | donderdag 5 februari 2009 @ 21:42 |
Ik ook Zaterdag en misschien ook nog Zondag. Heb er weer veel zin in. Zojuist een nieuwe Ergon GX1's gekocht. Morgen even monteren en dan gaan met die banaan. Nog even kijken of er nog een tocht is dit weekend. | |
Dagoduck | donderdag 5 februari 2009 @ 21:46 |
Ik rijd al 2 jaar op een verdoes (van de plaatselijke fietsewinkel) Misschien dat ik bij de volgende brakkigheid een nieuwe krijg van me pa en ma | |
Cyclonist | donderdag 5 februari 2009 @ 22:47 |
Elke dag als ik m'n oude 'stationsfiets' wegzet in de garage loop ik weer langs die glimmende, nauwelijks gebruikte Cube... echt erg! Ik heb net met mezelf afgesproken dat ik zondagmorgen verplicht een ritje ga maken.. Ik ben gewoon niet zo'n poetsert, dus hij komt er in de winter zelden uit, terwijl door de modder raggen juist zo leuk is! Herkennen jullie dat? | |
Dagoduck | donderdag 5 februari 2009 @ 23:07 |
quote:Ja, alleen ik pak de tuinslang en klaar 1x per maand/2 maanden een doek erover en klaar... | |
toma | vrijdag 6 februari 2009 @ 22:15 |
quote:ik poets me altijd de pleuris. Wil altijd dat m'n fietsje er piko bello uitziet. | |
fs180 | zaterdag 7 februari 2009 @ 03:25 |
ik poets echt nooit | |
Dagoduck | zaterdag 7 februari 2009 @ 12:28 |
Ik spuit m meestal schoon met tuinslang (net weer gedaan ) was lekker vanochted.... | |
Tommeke | zaterdag 7 februari 2009 @ 16:51 |
Ik ook altijd met de tuinslang. Gewoon rustig de rommel water erafspoelen. Daarna de boel droogmaken, de ketting etc vooral en evt wat smeermiddel op de ketting. | |
x3ro | zaterdag 7 februari 2009 @ 19:20 |
Heb een nieuwe bike opgebouwd Tis wel niet het rechttoe rechtaan XC fietsje .. Even voor flamewars te voorkomen, ik gebruik hem voor (urban)freeride Specs: Frame - Nicolai Lambda ST 210mm Achterdemper - Fox Vanilla RC met n 450lbs veer Voorvork - Marzocchi Z1 Freeride (komt een boxxer 203mm in) Stuur - Scott Octane Stuurnok - Worldforce Balhoofd - FSA Handvaten - Odi lock-on's Zadel - Da bomb Voorrem - Hayes Nine HD Achterrem - Hayes Nine HD Cranks - FSA X-Drive Chainguide - Truvativ Boxguide Team Ketting - Shimano 9 speed Pedalen - Platform Voor derailleur - Geen Achter derailleur - Shimano XT Voor shifter - Geen Achter shifter - Shimano XT Cassette - Shimano 9 speed Voornaaf - Formula 20mm Achternaaf - Shimano XT QR Voorvelg - Sun Doubletrack Achtervelg - Sun Doubletrack Spaken - 2mm DT swiss Banden - 2.5 inch DH Binnenbanden - Specialized DH Gewicht - Tussen 20 en 25kg quote:Is overdreven, je kunt bijna alles ook op een hardtail.. Alleen drops naar flat gaat wat lastiger + een hardtail is veel beter om mee te beginnen voor je "rijvaardigheid" [ Bericht 24% gewijzigd door x3ro op 07-02-2009 19:32:52 ] | |
fs180 | zaterdag 7 februari 2009 @ 19:58 |
waarom zou je een xc moeten hebben? | |
x3ro | zaterdag 7 februari 2009 @ 20:07 |
quote:Geen id maar dat is wel 95% van de mountainbike community:P | |
toma | zaterdag 7 februari 2009 @ 23:08 |
mooi fietsje, wel een apart frame. | |
fs180 | zondag 8 februari 2009 @ 02:55 |
quote:niet op dirty-pages.net ah fok xc, en ik heb er zelf een, misbruik is leuker | |
x3ro | zondag 8 februari 2009 @ 18:02 |
quote:Ben daar member quote:Is n nicolai frame, hebben meer moois op http://www.nicolai.net/ | |
kokos | maandag 16 februari 2009 @ 19:46 |
Mijn twee maanden oude Cube Attention is gejat . Ik ben nu opzoek naar een nieuwe fiets, denk dat het dezelfde weer gaat worden. Of hebben jullie nog aanbiedingen gezien die de moeite waard zijn? | |
Tommeke | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:18 |
Pfff klote... Hoe is ie gejat dan? | |
toma | dinsdag 17 februari 2009 @ 08:24 |
dat is klote joh. | |
fs180 | dinsdag 17 februari 2009 @ 12:52 |
verzekerd? | |
stevengerrard | dinsdag 17 februari 2009 @ 14:08 |
verzekering is vaak duurder en daarbij gaat eerst 20% rest waarde af. Dus al met al heb je al met die kosten al bijna een nieuwe bike gespaard. Ik heb vandaag een nieuwe bike gekocht. Aangezien ik afhankelijk ben van de fietsenwinkels heb ik gekozen voor een Focus limited edition. | |
fs180 | dinsdag 17 februari 2009 @ 14:55 |
mijn fiets is 5 jaar all risk verzekerd voor, uit mn hoofd, 150 euro, geen geld in mijn ogen, keertje iets slopen en je hebt het geld er eigenlijk al uit | |
kokos | dinsdag 17 februari 2009 @ 16:34 |
Hebben jullie je fiets verzekerd? Zijn die fietsen wel te verzekeren tegen diefstal? | |
stevengerrard | dinsdag 17 februari 2009 @ 17:51 |
zijn zeker te verzekeren alleen ligt het eraan waar je woont. Als je bij risico gebied 1 woont kost het je gigantisch meer knaken dan bij gebied 4 bijv | |
BarbaRob | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:13 |
Gelukkig wordt het weer wat warmer, en dus voor mij weer een reden om de mountainbike uit de garage te halen | |
Tommeke | dinsdag 17 februari 2009 @ 20:41 |
Juist nu het koud en nat is zit ik meer op de mountainbike. Als het mooier weer word zoek ik de weg meer op. | |
kokos | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:38 |
Ik wil zo snel mogelijk weer een fiets. Hier voor had ik een cube attention, ik zoek een opvolger. Heb op de site van Vos Zwaneneburg een paar leuke fietsen zien staan. Er staan geen specificaties bij, maar ik ga er van uit dat deze het zelfde zijn als op de site waar ik de specs vandaan heb (b2b.nl). Welke zou jij kiezen en waarom? Of een ander model? 2009 TREK 6000 SPOILER 2009 CUBE ACID SPOILER | |
fs180 | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:53 |
cube heeft mijn voorkeur, betere vork en deore, maar daar blijft het bij niet te vergeten; wat zijn de prijzen? | |
BarbaRob | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:59 |
quote:Maar ik ben een mooi weer rijder. Geef mij maar groene bossen, fluitende vogeltjes, met een zonnetje en 20 graden. Heerlijk | |
kokos | woensdag 18 februari 2009 @ 01:23 |
quote:De websites die ik kan vinden hanteren allemaal dezelfde prijzen behalve vosfietsen.nl, de lokale fietsenboer heb ik nog niet bezocht. Die acid staat voor 600euro op de website van de vos tegen over 749 (edit:699 bij b2b) bij anderen. De vos biedt de trek aan voor 559, elders 629. Over de vos staan op het internet de nodige verhalen. Ik woon niet bepaald in de buurt, dus de kans bestaat dat ik daar heen ga en de fiets die ik zoek er niet is. Woont er niet iemand in de buurt die kan checken of de fiets daadwerkelijk voor die prijs op voorraad is? Heb weinig ervaring met fietsen maar mijn vorige cube is mij prima bevallen vandaar dat ik in die richting zoek. Ideeën zijn welkom [ Bericht 22% gewijzigd door kokos op 18-02-2009 01:31:15 ] | |
Tommeke | woensdag 18 februari 2009 @ 13:42 |
quote:Uiteindelijk vind ik dat ook veel lekkerder hoor Gister ben ik de hele middag in het bos wezen raggen met een maat van me. Hij op m'n mtb en ik op m'n cyclocrosser. Moet zeggen dat vies worden ook wel wat heeft Maar ik zit al te wachten op de dag dat ik alleen in korte mouw en korte broek kan fietsen. | |
toma | woensdag 18 februari 2009 @ 13:44 |
quote:Het heeft allemaal z'n scharme. Er zijn twee dingen waar ik echt een hekel aan heb en dat is regen en wind. De rest maakt me niet veel uit. Sneeuw is ook heel mooi in de bossen. | |
gumballevents | donderdag 19 februari 2009 @ 12:47 |
quote: | |
toma | donderdag 19 februari 2009 @ 13:49 |
quote:jij ook? | |
Skwish | dinsdag 24 februari 2009 @ 17:32 |
quote:In de winter op een bevroren ondergrond fietsen s en blijft het leukst. Zolang het maar geen 1 grote modderzooi wordt vind ik het best. Laat de lente en zomer nu maar komen. Heerlijk met 20 graden 's avonds na het werk een route pakken | |
toma | dinsdag 24 februari 2009 @ 19:41 |
quote:Ik heb er ook zin in. Als het iets warmer is ga ik ook weer met het fietsje naar het werk. Maar om 7 uur 's ochtends is het nog vaak rond het vriespunt en dat is niet fijn. | |
toma | zaterdag 28 februari 2009 @ 00:13 |
Heeft iemand ooit de route bij Alphen en Chaam gereden? | |
Trainspotter | zaterdag 28 februari 2009 @ 08:32 |
Die is kort, maar best aardig. Een beetje draaien en keren door het bos. Zit ook wat hoogteverschil in. | |
Dagoduck | zaterdag 28 februari 2009 @ 09:29 |
over een uurtje weer | |
toma | zondag 1 maart 2009 @ 21:44 |
Heb vandaag de route in Alphen gereden. Hij was wel aardig maar niet echt een route waar je een eind voor moet gaan rijden. Te veel lange rechte stukken en een paar keer een dubieus moment toen er geen bordjes stonden. Maar de technische gedeeltes zijn wel tof en van een aardig niveau. Alleen jammer genoeg zaten die stukken er te weinig in. | |
#ANONIEM | maandag 2 maart 2009 @ 13:11 |
Stel: Je kunt ¤2000,- aan een nieuwe MTB besteden. Welke zou je dan aanschaffen? Zelf heb ik mijn blik gericht op de Cube AMS 100 pro XT, maar dan met het frame van de Comp: Ik vind die kleurstelling namelijk mooier dan het rood/witte frame van de Pro. Het oog wil tenslotte ook wat voor dat geld: FRAME >7005 High Performance Aluminium, triple butted >Hydroformed boven- en onderbuis: stabiel met minder materiaal >Size Tuned Kinematics FSP 4-Bar linkage: voorkomt pedaal kick-back >Betere contole over de fiets dankzij het lagere frame >Betere stand-over-height >3D Active Link - super stijve linkage >Hoofdlager: 2 sealed ball bearings >Lagers in FSP 4-Link: ball bearings >CNC machined en koudgesmede frame parts >FOX demper is speciaal getuned voor de AMS! >Super stijve 3D drop outs >Frame Safe System: vervangbare derailleurhanger # 130 RED >Nette kabelvoering onder de bovenbuis >Zadelpen kan 100% in het frame zakken >Op het 18 inch, 20 inch en 22 inch frame is plaats voor 2 bidonhouders >Op het 16 inch inch frame is plaats voor 1 bidonhouder SPECS >Frame: HPA 7005 Hydroform STK triple butted, FSP 4-Link system >Demper: FOX Float RP23, lengte 165mm >Voorvork: Rock Shox Reba Race U-Turn, 90-120mm verstelbare veerweg, Motion Control, Poploc >Balhoofdset: FSA Orbit Z semi integrated >Stuurpen: Syntace F139 >Stuur: Easton EA 50 Lowriser >Grips: CUBE Ultralight Screw-On-Race >Derailleur achter: Shimano XT RD-M772 SHADOW >Derailleur voor: Shimano XT FD-M771, Down Swing, 34.9mm >Shifters: Shimano XT SL-M770 Rapidfire-Plus, 9-speed >Remmen: Shimano XT BR-M775 hydraulische schijfremmen (180/180mm) >Crankset: Shimano XT FC-M770, Hollowtech II, 44x32x22T, 175mm >Bracket: Shimano XT FC-M770 bracket cups >Cassette: Shimano CS-HG50 11-32T, 9-speed >Ketting: Shimano CN-HG53 >Wielset: DT Swiss XPW1800 >Band voor: Schwalbe Rocket Ron Kevlar Triple compound 26x2.25 >Band achter: Schwalbe Racing Ralph Kevlar Triple compound 25x2.25 >Binnenbanden: Schwalbe MTB Light SV14 >Velglinten: Schwalbe 22-559 >Pedalen: Shimano PD-M520 >Zadel: Fi'zi:k Tundra MG >Zadelpen: RFR Prolight, 31.6mm Setback >Zadelpenklem: Scape Variclose, 34.9mm Ben benieuwd wat jullie keuze zou zijn! Het hoeft natuurlijk geen Cube te zijn [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2009 13:13:41 ] | |
Dagoduck | maandag 2 maart 2009 @ 13:14 |
quote:ik geloof je niet | |
#ANONIEM | maandag 2 maart 2009 @ 13:17 |
quote:Dat heb ik vaker met deze nicname | |
toma | maandag 2 maart 2009 @ 14:03 |
die kleuren van die bovenste vind ik mooier | |
#ANONIEM | maandag 2 maart 2009 @ 14:25 |
quote:Ik heb ze zaterdag in het echt gezien en ik moet zeggen dat het wederom een moeilijke keus zal worden qua kleur. Dit had ik vorig jaar ook al met de LTD Race. Wilde eerst een mat zwarte, maar ben toen uiteindelijk voor de blauw/witte gegaan. Nog geen seconde spijt van gehad. Maar goed... nog tips voor andere bikes rond de prijs van ¤ 2000,-? | |
toma | maandag 2 maart 2009 @ 14:27 |
Ik heb niet zo heel veel verstand van alle onderdelen van een fiets. Ik weet hoe ik het één en ander moet onderhouden en de fietsenmaker mag de rest doen Hou me liever bezig met het fietsen zelf dan met de onderdelen. | |
fs180 | maandag 2 maart 2009 @ 17:13 |
lijkt me leuke fiets voor erbij | |
Trainspotter | maandag 2 maart 2009 @ 20:45 |
quote:Kleur is smaak (ik zou de zwartwitte kiezen), maar de bike an sich is een perfecte keuze. Ik heb hem zelluf ook Omdat m'n HPC Elite 2008 gebroken is, heb ik er een 2009 frame voor teruggekregen. Van dezelfde fiets heb ik dus in dezelfde kleurstelling een hardtail en een fully. Best decadent eigenlijk . | |
fs180 | maandag 2 maart 2009 @ 21:48 |
Gebroken ? Vertel!? Morgen nieuwe remblokken en olie, bus vet voor de ketting en kijken voor handschoenen.. Ik rij normaal met neoprene handschoenen (erg veel grip maar slijten te hard, heb ze nu paar weken en ze zijn al gescheurd ) | |
toma | maandag 2 maart 2009 @ 22:24 |
Gebroken? Hoe krijg je dat voor elkaar | |
toma | maandag 2 maart 2009 @ 22:27 |
quote:Dat doet een maat van me ook. Vind het helemaal niks. Gelukkig heb ik in de winter nooit last van koude vingers. Ik heb deze: die zijn perfect | |
Dagoduck | maandag 2 maart 2009 @ 22:29 |
volleges mij is ie van een cliff gedonnerd | |
Dagoduck | maandag 2 maart 2009 @ 22:30 |
'hier rechtdoor?' Ja! O, oh... | |
FHR | dinsdag 3 maart 2009 @ 08:00 |
quote:Canyon heeft ook wel wat interessante fietsjes in deze prijsklasse: Nerve XC 8.0 (120mm veerweg), Nerve AM 7.0 (140mm veerweg) of (100mm veerweg) Nerve MR 8.0. Ik heb afgelopen voorjaar een Torque ES 9.0 gekocht en die bevalt me erg goed. Ook allemaal kleine goede details zoals rubbertjes waar je kabels langs je frame komen etc. Die Nerve fietsjes worden ook altijd goed getest. Bij Bike-fun in Heerlen kan je geloof ik proef-rijden, maar dat Perfection Position System van Canyon werkt ook goed om je maat te bepalen. | |
Osramp | dinsdag 3 maart 2009 @ 09:43 |
quote:Jezus! Onder de douche.....logisch dat vriendin daar niet blij mee is. Als je niet de gelegenheid hebt voor een normale tuinslang: Koop zo'n 10 liter oppompspuit. Zo'n tankje met een pomp erop en een sproeier aan een slang. Ik bedoel zoiets: En dan een simpel plantensproeiertje vullen met Dreft en water (1 op 1) en alle vette zooi inspuiten. Effe laten inwerken en goed afborstelen. Mooi setje borstels (bike2build.nl): en voor de ketting: Na het schrobben afspuiten met schoon water uit de drukspuit. Eventueel kun je de bike nog wassen met autoshampoo en de grote borstel (handveger model). Na het poetsen de zaak smeren, met name de ketting. Ik heb goede ervaringen met Finish line wet lube (groene dop). Voor fietsadvies moet je wat meer details geven. Waar rij je meestal en wat rij je? XC, Marathons, downhill, Urban, 4cross? Als je niet in Zuid-Limburg of de Ardennen woont cq er nooit of zelden gaat biken, kun je prima toe met alleen een verende voorvork. Zelfs die is niet echt nodig in het vlakke land. Ik woon wel in Zuid-Limburg en ga regelmatig naar de Ardennen en rij een fullsuspension Turner Flux. De huidige fullsuspensions hebben heel weinig trapinvloed en ook vaak lockouts voor verharde weg. | |
Osramp | dinsdag 3 maart 2009 @ 09:52 |
quote:Woeps; Akkermans detected Fijne LBS toch altijd weer, vooral @ mtb-school.com | |
Dagoduck | dinsdag 3 maart 2009 @ 10:43 |
quote:misschien moet je hem ff pm'en aangezien het ebricht al 6 maanden oud is | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2009 @ 13:26 |
quote:Damn... nette bike zeg! Het frame is alleen een AMS HPC en die is minimaal ¤ 500,- duurder. quote:Zeker vette fietsen. Zo'n zwarte Nerve XC 8.0 lijkt me wel wat. Gelijk een mailtje verstuurd of Canyon ook deelnemer is aan het NFP (Nationale Fiets Projecten). Niet dat ik nu een keus heb gemaakt, maar Canyon is zeker een optie! | |
CruelMan | dinsdag 3 maart 2009 @ 13:53 |
quote:Dat is nog eens een goed idee!! Dat scheelt weer modder in de auto en de tuinslang bij de buurman vragen thuis!! Dank!! Even gezocht op internet en een 5 liter spuit is deze week in de aanbieding bij Dirk van der Broek (7 euries ofzo). Even halen om te testen. | |
fs180 | dinsdag 3 maart 2009 @ 14:25 |
quote:Net nieuwe gehaald bij Herwerden, van specialized, Xc light heten ze, wel een lange handschoen maar veel ventilatie dus eindelijk goede voor de zomer | |
fs180 | dinsdag 3 maart 2009 @ 14:41 |
ik poets nooit! | |
Dagoduck | dinsdag 3 maart 2009 @ 14:44 |
quote:Die zijn wel cool... | |
Isdatzo | dinsdag 3 maart 2009 @ 15:07 |
Godverdomme zit jij nou ook al hier . | |
Dagoduck | dinsdag 3 maart 2009 @ 15:11 |
quote:Ik? al een tijdje hoor | |
Trainspotter | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:16 |
quote:Nou ja, zo spectaculair is het nu ook weer niet. Het verhaal is dat 't frame er eentje is uit een verkeerd geproduceerde serie. De carbonlagen zijn daarin niet kruislings maar evenwijdig gelegd ofzo. Gevolg was dat er een scheur in de achterbrug ontstond. Aan m'n brute kracht kan het in elk geval niet hebben gelegen, want die heb ik niet . En eigenlijk is het frame alleen op de proef gesteld in een week Turkije, een week Zwitserland en en een week Italië Heeft iemand trouwens nog de toertocht in Eerbeek gereden afgelopen zondag? Zaten en paar leuke afdalingen die het dramatische niveau van de gemiddelde Nederlandse mtb-er genadeloos blootlegden: http://www.famba.nl/Famba(...)aginas/Bloopers.html Zitten goeie klappers bij . [ Bericht 21% gewijzigd door Trainspotter op 03-03-2009 21:22:16 ] | |
Dagoduck | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:19 |
quote:En dan verkopen ze hem wel | |
Trainspotter | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:25 |
quote:Gewoon niet goed gecontroleerd. Je wilt niet weten hoeveel carbonframes er worden afgekeurd en in een grote container verdwijnen. Zeker bij de high-end frames nemen fabrikanten normaal gesproken geen enkel risico. | |
Dagoduck | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:27 |
Ik heb volgens mij gewoon aluminiliminiliminium | |
fs180 | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:47 |
Carbon is altijd een lastige keuze tav de gebruikelijke materialen, ook omdat je de 'fouten' vaak nieteens kunt zien en dus ook gewoon tijdens het racen/rijden/springen/touren aan het licht kunnen komen | |
toma | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:58 |
http://www.famba.nl/Famba(...)inas/Bloopers.html#3 | |
Osramp | woensdag 4 maart 2009 @ 07:21 |
En hier wat foto's van de nieuwe aanwinst. Een Turner Flux 2008 met afmontage: - Shimano XT derailleurs & shifters - RaceFace Deus XC crankset - Rockshox Reba Team vork en Fox RP23 achterdemper - Stuur en voorbouw RaceFace Evolve XC - Voorband Ritchey Z-max - Achterband Schwalbe Smart Sam - Hope Mono Mini 180/160 remmen De aandrijfzijde: De cockpit: En een detail van de aandrijving: Gisteren de eerste rit gemaakt. W-O-W; wat een fiets Ik had al een uitgebreide testrit gemaakt via mtb-school.com, maar op mijn eigen rondje laat de bike pas echt zien wat hij kan. Een afdaling waar ik voorheen voorzichtig en langzaam naar beneden ging, nu met dik 45km/h naar onderen racen. Geweldig. PS: De laatste 2 foto's zijn verkleind naar dezelfde resolutie. Ik heb geen idee waarom de laatste foto veel groter getoond wordt. [ Bericht 14% gewijzigd door Osramp op 04-03-2009 21:41:41 ] | |
Trainspotter | woensdag 4 maart 2009 @ 18:42 |
Turner . | |
Skwish | woensdag 11 maart 2009 @ 21:24 |
In juni voor het eerst in de Ardennen een lang weekend biken. In Houffalize om precies te zijn. | |
Osramp | woensdag 11 maart 2009 @ 22:34 |
quote:Dat gaat je wel bevallen. De worldcup wordt daar regelmatig verreden, let wel ff op dat j eniet net een weekendje pikt waar net een tocht of wedstrijd is. Heb ik een keer gehad | |
toma | woensdag 11 maart 2009 @ 22:59 |
quote:Dat is wel een echt mtb-gebied. Ik ga in april naar Vielsalm 50km van Luxemburg. Is iemand daar wel eens geweest? | |
toma | zaterdag 14 maart 2009 @ 23:30 |
Morgen de verlengde route van Dorst maar eens ontdekken. | |
ejvdb | zondag 15 maart 2009 @ 13:52 |
Hallo IK had even een vraagje, IK ben op zoek naar een mountainbike, maar nou heb ik er niet echt verstand van. Ik ben 18 en 1m80 en zwaarlijvig, wat voor maat mountainbike kan ik dan het beste nemen? | |
Osramp | zondag 15 maart 2009 @ 15:01 |
quote:Dat is moeilijk zo even te zeggen. Je kunt een M of L nemen (19 of 21 inch), maar dat hangt van je lichaamsbouw af. Denk daarbij aan arm/beenlengte en ook wat je ermee wil gaan doen. Crosscountry vraagt een andere fietsmaat/soort als bijvoorbeeld downhill of urban. Heb je een fiets op het oog? Een plaatje van jou op de fiets hier neerzetten, dan kan er een zinniger oordeel uitgesproken worden. | |
ejvdb | zondag 15 maart 2009 @ 15:16 |
Bedankt, heb nog niets op het oog.. Het is voor gewoon in het bos, een simpele mountainbike... | |
FHR | zondag 15 maart 2009 @ 21:39 |
quote:Als je zwaarder bent, is het verstandig om wat stevigere onderdelen op je fiets te zetten. En dan vooral velgen, voorvork, crankstel (trapas, pedalen etc.) en je stuur. Je kan dan bijvoorbeeld naar wat meer "all mountain"- of dirt jump-achtige fietsen en onderdelen kunnen kijken. Lekker brede velgen dus, Shimano Saint onderdelen, Truvativ Husselfelt etc. Het is ook verstandig om te kijken of het makkelijk is om nieuwe veren voor je voorvork/achterdemper te kopen die bij je gewicht passen. Of luchtvering nemen, dan kan je altijd nog oppompen. Let er ook op dat je stevige banden koopt met een niet al te dunne zijkant. Als je op zoek bent naar een complete fiets is het ook wel handig om je budget er bij te zetten en wat je er ongeveer mee van plan bent (in Nederland fietsen, in de Alpen fietsen, springen, gewoon tochtjes)? | |
ejvdb | zondag 15 maart 2009 @ 21:46 |
Bedankt! Zoek gewoon een simpel 2dehandsje voor hier in de veluwse bossen, iets van rond de 70euro... | |
toma | zondag 15 maart 2009 @ 21:48 |
De route van Dorst is echt fantastisch De laatste keer dat ik er was geweest was zo'n drie kwart jaar geleden voordat het parcours is verbouwd. Maar hij is echt geweldig, heel veel technische kom-bochten en af en toe een leuk afdalinkje. Het is wel een parcours voor de wat gevorderde mountainbiker, maar zeker de moeite waard om er een stukje voor te rijden. | |
Crazy-M | zondag 15 maart 2009 @ 21:53 |
Toma, Thanks voor tip hier nog 1 uit tilburg die graag op de mountainbike zit (nog niet heel erg pro in spullen) Rijd zelf een Cube Acid: | |
kareltje_de_grote | maandag 16 maart 2009 @ 14:58 |
Afgelopen zondag naar Duitsland geweest om te fietsen, de Hermansweg bij tecklenburg om precies te zijn. Dat is toch wel heel vetjes, nog net geen la roche omdat de afdalingen en klimmen wat minder lang zijn maar wel veel vetter dan de Posbank (Rheden). Een toffe local waar we de weg aan vroegen wilde ons wel gidsen. In totaal ongeveer 40 km gefietst, maar dat is toch wel een tikkeltje zwaarder dan een rondje over de Posbank crossen. Meegenomen dat het een uurtje rijden is, ben ik daar misschien wel elke maand te vinden Beetje jammer dat het wel de hele dag daar gemiezerd heeft, en de rotsen dus echt spekglad waren. Hierdoor vonden we bepaalde afdalingen toch wat te link, en waren sommige klimmetjes gewoon niet te doen. Maar al met al, een supertip om eens heen te rijden als je de tijd hebt. | |
fs180 | maandag 16 maart 2009 @ 19:59 |
Iemand ervaring met cube attention? | |
Crazy-M | maandag 16 maart 2009 @ 20:18 |
quote:Zelf wel een Cube. Redelijk tevreden over | |
Crazy-M | woensdag 18 maart 2009 @ 15:54 |
Iemant tips voor Fiets navigatie ? ik zit te twijfelen voor: http://www.gpsshop.nl/product/20792/garmin-edge-205.html Of: http://www.gpsshop.nl/product/43643/garmin-etrex-h.html Scheelt 100 euro in aankoop. Maar denk dat ik de eerste kies Ding moet gewoon gps routes in kunnen lezen en laten zien. Prijs verschil is ruim 100 euro. | |
toma | woensdag 18 maart 2009 @ 16:06 |
Kun je dan op je laptop een route uitstippelen en daarna in dat gps-systeem zetten? | |
Crazy-M | woensdag 18 maart 2009 @ 16:12 |
quote:Ehm denk ik wel jah. je kunt je route op de laptop zetten die je gefietst heb dus lijkt me ook dat je terug kan kopieren | |
fs180 | woensdag 18 maart 2009 @ 17:23 |
met welk nut? | |
Osramp | woensdag 18 maart 2009 @ 17:47 |
quote:JA, niet kopen! Ik meen het serieus, een tijdje geleden heb ik er ook over zitten denken zoiets aan te schaffen. Tot ik 3 maanden geleden met een clubje ging fietsen waar de gids met GPS reed. Man man man, nog nooit zo vaak verkeerd gereden. De nauwkeurigheid van een GPS valt in het bos behoorlijk tegen, voor de auto is het geweldig, maar op smalle bosweggetjes zit je al snel verkeerd. Het was echt waardeloos, dan fiets je en 10 meter achter een splitsing zie je dat je toch verkeerd zit. Van de 10 afslagen zaten we zeker 7 keer fout. Stoppen, omkeren, frustratie alom. Gewoon een kaart, kost een fractie, kan niet kapot, nooit lege accu, geen ontvangstproblemen. Okee, als je je verrijdt dan merk je het met een kaart vaak te laat op, da's met een GPS niet. | |
Trainspotter | woensdag 18 maart 2009 @ 20:58 |
quote:Blijkbaar is de ontvangst van de Etrex verbeterd. Dan zou ik voor die gaan. Simpel en doeltreffend. De Edge-serie is best leuk, maar heeft een hoog gadget-gehalte De ontvangst is wel heel erg goed. Een groot nadeel van de Edge vind ik het bestandsformaat. Dat werkt met behulp van Trainingscenter en crx, wat slecht uitwisselbaar is. De conversie van en naar gpx (standaard gps-formaat) verloopt regelmatig erg problematisch. De Etrex werkt met behulp van Mapsource, wat prima werkt voor het laden, aanpassen en uploaden van tracks. Zelf heb ik de Oregon. Geweldige ontvangst, maar de touchscreen raakt nog wel eens van slag met kou en regen. quote:Dat ligt dan toch echt aan de GPS en de gids (die gewoon niet zit op te letten, je moet wel een beetje vooruit kijken op je track). De huidige generatie devices voldoet prima, ook in dichte bebossing. In Nederland met z'n extreem dichte padendichtheid kun je nog wel eens verkeerd rijden op een vijfsprong, maar dat is het dan. In de Ardennen en Alpen is het echt ideaal. Je rijdt over de mooiste paden omdat je routes kunt downloaden van locals of van tochten die als mooi bekend staan, je kunt vantevoren tot op de meter nauwkeurig bepalen hoeveel km en hm je wilt rijden, je hoeft nooit te stoppen op een kruising om te kijken waar je nu weer heenmoet, je verdwaalt nooit en [nerd-alert] je kunt je rit vooraf of naderhand bekijken in GoogleEarth. Ik rij echt niet meer zonder in vreems gebied. Een kaart is juist op de mtb een kansloze bedoening. Je hebt vaak geen idee waar je bent omdat diep in een bos geen bordjes staan ter orientatie, niet elk paadje staat op je kaart en steeds die kaart uit je rugzak halen is stierlijk vervelend. En van die beschrijvingen van routes (bij het paarse bordje rechts, achter de hooiberg naar links) word je ook niet veel wijzer. Die zijn vaak al gedateerd op het moment dat ze in een boekje verschijnen. [ Bericht 1% gewijzigd door Trainspotter op 18-03-2009 21:13:46 ] | |
Trainspotter | woensdag 18 maart 2009 @ 21:08 |
quote:Ja. Als ik naar vreemd gebied ga, download ik meestal eerst een hoop tracks en ga die dan verbouwen tot mooie rondjes. Als onderligger heb je onderhand van elk land supergedetailleerde digitale topografie. Het is dan gewoon een kwestie van wat paadjes overtrekken om verbindingen te kunnen maken tussen de verschillende gedownloade tracks. Als je tevreden bent over je route, koppel je het gps-apparaat aan je laptop en in een paar seconden staat de track gebruiksklaar in je gps. | |
Crazy-M | woensdag 18 maart 2009 @ 21:35 |
mjah ik wil dus voornamelijk routes downloaden en die er dan op zetten (MTB routes in Nederland) | |
Trainspotter | woensdag 18 maart 2009 @ 21:47 |
quote:Dan is de Etrex ook de beste optie. Downloads zijn voornamelijk in gpx. Van gpx naar crx (Trainingcenter- Edge) loopt niet altijd even lekker. Mapsource (Etrex) kan gewoon gpx openen. Uploaden naar je gps-device is dan heel gemakkelijk. M'n moeder kan en doet het ook . Voor Nederland vind ik vooral een erg goede ontvangst van belang, doordat je vaak onder een dik bladerdak rijdt en er zo'n beetje om de vijftig meter een pad opduikt. | |
1517 | donderdag 19 maart 2009 @ 03:42 |
quote:Ja! Prima fiets. | |
Osramp | donderdag 19 maart 2009 @ 08:43 |
quote:Kaart is zeker niet ideaal, maar ik weet dat ik op de kaart minder vaak verkeerd rij dan toen die keer met GPS. Die tocht was wel in de Ardennen. Maar mocht je eens in het zuiden komen fietsen (zie dit als een uitnodiging), dan laat ik me graag overtuigen | |
Crazy-M | donderdag 19 maart 2009 @ 09:06 |
quote:welk gebied in het zuiden ? Ik fiets omgeving brabant | |
Osramp | donderdag 19 maart 2009 @ 09:11 |
quote:Heel erg zuid, Maastricht. | |
FHR | donderdag 19 maart 2009 @ 21:37 |
Net een nieuwe Fox 32 F100RLC besteld voor de fiets van m'n vrouw. Bij Evanscycles.co.uk, wel handig dat de pond nu zo laag staat (nu geen ¤600 betaald, terwijl bij Barracuda bijvoorbeeld de vork voor bijna ¤900 in te lijst staat)! De Manitou Splice die standaard op haar fiets zat begint nu echt uit elkaar te vallen, wat een rommel is dat toch van Manitou. Ik heb maar ervaring met 2 van hun vorken, maar bij allebei braken er plastic dingen af in de vork, dus lekken, blokkeren, noem het maar op. Daarom nu maar naar Fox toe, stukken betere ervaringen mee. | |
Trainspotter | zondag 22 maart 2009 @ 18:58 |
Vandaag alweer de eerste Ardennentocht van het jaar gereden. De Raid du Sart-Tilman, vlak onder Luik. 55km en ruim 1000 hm. Redelijk wat asfalt, maar ook een paar mooie afdalingen en lange klimmen over gravel. Aan het einde nog even opgereden met Daphny van den Brand. Die rijdt best hard door . Maar goed, het seizoen is nu definitief begonnen. | |
BarbaRob | zondag 12 april 2009 @ 12:42 |
wat is het hier stil zeg. Terwijl het toch geweldig mountainbike weer is | |
FHR | zondag 12 april 2009 @ 15:00 |
quote:Daarom is het juist stil! Iedereen is buiten aan 't fietsen | |
fs180 | zondag 12 april 2009 @ 15:33 |
Voor mij is het seizoen gesloten nu, mij te warm | |
kareltje_de_grote | zondag 12 april 2009 @ 17:36 |
quote:Serieus? Mên, ik ben dolblij dat eindelijk die irritante lange broek uit kan. Morgen weer lekker naar Duitsland, hopen dat het droog blijft. | |
fs180 | zondag 12 april 2009 @ 18:25 |
Boven de 18 graden vind ik het persoonlijk te warm, en om nou na elk ritje te douchen en schone kleren aan te trekken.. s'Nachts of s'avonds wil ik wel de fiets pakken, dan hangt er altijd een koele lucht en koel je dus sneller af, alleen kun je dan niet echt lekker de bossen in (zonder complete lichtbak mee te nemen ) | |
Dagoduck | zondag 12 april 2009 @ 18:52 |
Ik ga misschien zo nog een rondje | |
Dagoduck | zondag 12 april 2009 @ 18:52 |
quote: Ik douche altijd als ik gefiets heb. | |
fs180 | zondag 12 april 2009 @ 19:12 |
Als ik niet zweet tijdens het rijden zie ik geen reden om te douchen, maar ik rij dan ook liever korte ritjes dan één lange, dus de drempel ligt dan ook wat hoger, omdat ik anders 3x per dag erbij ga douchen. | |
Dagoduck | zondag 12 april 2009 @ 19:27 |
O op zon manier, ik rijd meestal 1 of 2 uur... | |
1517 | zondag 12 april 2009 @ 19:34 |
Ik ben opzoek naar goede goedkope kleding (koersshirt + broek) die lichaamsvocht goed wegwerkt. iemand een idee? | |
Dagoduck | zondag 12 april 2009 @ 19:38 |
Ik had laatst nog wat shirtjes bij de lidl vandaan.. | |
Skwish | zondag 12 april 2009 @ 19:40 |
De laatste tijd heb ik aardig wat ritjes gemaakt met dit mooie weer Mijn Reba voorvork laat ik volgende week servicen (want die krijgt perikelen) hopelijk ben ik die vork niet voor lange tijd kwijt. | |
fs180 | zondag 12 april 2009 @ 19:44 |
Over voorvorken gesproken, mijn Marzocci maakt een zuigend geluid bij te veren, ik vermoed een probleem met de keerringen? Hij lekt in ieder geen olie en werkt verder probleemloos, alleen het geluid.. | |
Dagoduck | zondag 12 april 2009 @ 19:48 |
Ik heb echt een amateur mountainbike | |
Dagoduck | zondag 12 april 2009 @ 19:51 |
Het is niet zo'n heel oud model ofso hij heeft voor vering, standaard versnellingen zijn standaard alles is standaard en gewone remmen | |
kareltje_de_grote | zondag 12 april 2009 @ 21:47 |
quote:Ik heb dat ook, schijnt normaal te zijn bij Marzocchi's. Ook na een service beurt maakte hij dat geluid nog, was geen probleem volgens de fietsenmaker. | |
fs180 | zondag 12 april 2009 @ 22:07 |
quote:Lekker.. weet je toevallig ook wat het probleem was, waardoor het kwam dus? | |
Osramp | maandag 13 april 2009 @ 18:06 |
Lekker gezond mountainbiken........Ik lig al vanaf dinsadagmiddag thuis met een gebroken schouder en een hersenschudding. Het einde is nog niet in zicht. Darbovenop ook nog eens werkeloos. | |
BarbaRob | maandag 13 april 2009 @ 18:29 |
quote:Hoe komt het? | |
Wombcat | maandag 13 april 2009 @ 18:43 |
quote:Da's niet zo mooi Sterkte en beterschap! Is het een gecompliceerde breuk dat je zegt dat het einde nog niet in zicht is? | |
Dagoduck | maandag 13 april 2009 @ 20:41 |
Net ff een tochie met m'n pa gemaakt | |
Dagoduck | maandag 13 april 2009 @ 20:43 |
quote:Je vind mountainbiken gezond en je was gevallen tijdens de trap oplopen binnenshuis en hebt toen je schouder gebroken? | |
toma | maandag 13 april 2009 @ 21:20 |
quote:Whaa, klote man. Beterschap. Ik zoek ook altijd het randje op qua risico's. Maar meestal breng ik het er net goed vanaf. Het is nooit erger geweest dan een kneusing, vaak wat schaafwondjes of blauwe plekken. Maar dat valt wel mee. | |
Osramp | dinsdag 14 april 2009 @ 12:12 |
quote:Gecompliceerde breuk niet geloof ik, Sleutelbeen gebroken. /Maar Daarbij ben ik ook nog eens werkeloos geworden. Solliciteren komt nu dus niks neer van......nog te duizelig om van bed naar wc te raken, laat staan solliciteren. Verder ook veel last van die hersenschudding; duizelig, slaapgebrek enz. | |
Osramp | dinsdag 14 april 2009 @ 12:14 |
quote:Ik ben gevallen in een afdaling en heb daar een boomstam geraakt. Die zorgde voor de schouderbreuk. | |
1517 | dinsdag 14 april 2009 @ 12:38 |
Mijn voorste schijfrem loopt volgens mij iets aan. Is hier een handigheidje voor om dit te verhelpen? | |
Crazy-M | dinsdag 14 april 2009 @ 12:55 |
quote:hmm misschien bij draaien bij de handrem ? | |
Cyclonist | dinsdag 14 april 2009 @ 13:15 |
Als je schijfrem aanloopt schuren de remblokjes er tegenaan, die kun je heel simpel verstellen. Als het goed is kun je de remklauw een beetje losdraaien van z'n houder op het frame, zodat je hem een beetje naar links/rechts kunt bewegen. Als je nu je remhendel stevig inknijpt gaat de klauw vanzelf in het midden staan, dan kun je de remklauw weer stevig vastzetten en is alles weer OK | |
Wombcat | dinsdag 14 april 2009 @ 17:30 |
quote:Balen. Sleutelbeenbreuk heb ik ook uitgebreide ervaring mee (3x, waarvan 1x dusdanig dat 'ie geopereerd moest worden). Gefeliciteerd, je bent een echte wielrenner (Sorry, grapje ). Die sleutelbeenbreuk is weliswaar pijnlijk en erg irritant, in principe (als het een nette breuk is), is dat ook redelijk snel geheeld. In een week of 6 kun je alles weer. Hopelijk dat die last met die hersenschudding snel ophoudt, want duiziligheid en slaapgebrek is niet prettig. In ieder geval heel veel beterschap! | |
Osramp | woensdag 15 april 2009 @ 13:27 |
Dankjulliewel allemaal. Ik schoot dus in een afdaling naast et pad en raakte een hoge boomstronk. Da;s dinsdag gebeurt en ondertussen ben ik nog duizelig. Kan mezelf bijna niet helpen en vriendin vindt het wel best geloof ik/ Ze is nijdig denk ik dat ze me moet helpen terwijl ze morgen jarig is. Nouja, mss zoek ik straks een baan ver weg en gaan we uit elkaar. Ik snap er niks meer van. En dit alles laat me met et gevoel achter, dat het niet echt is, dat ik ernaar kijk vanaf een afstand ofzo. | |
BarbaRob | woensdag 15 april 2009 @ 14:06 |
quote: Volgens mij kun je beter even posten in R&P | |
toma | donderdag 16 april 2009 @ 21:37 |
Komend weekend lekker mountainbiken in de Ardennen. Net m'n fiets helemaal opgepoetst en perfect afgesteld. Nu even m'n spullen pakken en dan ben ik er weer helemaal klaar voor. | |
Dagoduck | donderdag 16 april 2009 @ 21:55 |
Hoe kan ik mn rem afstellen? want ik kan hem helemaal tot het stuur aantrekken zegmaar moet ik dan gewoon dat kabeltje bij de rem wat verder doen? | |
BarbaRob | donderdag 16 april 2009 @ 22:02 |
quote:Zitten er geen draaiknopjes op je remmen? | |
toma | donderdag 16 april 2009 @ 22:04 |
quote:Je kunt je rem het beste afstellen door het kabeltje dat op je handrem zit naar buiten te draaien. Dan gaat hij harder remmen. Mocht dit alsnog niet voldoende zijn dan moet je dat kabeltje op je handrem helemaal naar binnen draaien en dan je kabel op je blokjesrem of schijfrem losdraaien en opnieuw aanspannen. Daarna kun je hem weer perfectioneren door je op je handrem je kabel iets verder naar buiten te draaien. | |
BarbaRob | donderdag 16 april 2009 @ 22:06 |
quote:Dat dus, zeer volledige uitleg | |
Dagoduck | donderdag 16 april 2009 @ 22:14 |
bedankt. want ik deed eerst wel eens bij de handrem naar buiten draaien maar uiteindelijk kan hij niet verder | |
toma | donderdag 16 april 2009 @ 22:15 |
Zo kan het ook maar ik doe het net andersom Dit is misschien wel beter | |
Dagoduck | donderdag 16 april 2009 @ 22:19 |
quote:Wat een man, dat hij dat speciaal voor de niet zo slimme (ik dus) op youtube zet | |
toma | donderdag 16 april 2009 @ 22:21 |
quote:Ja echt geweldig. Ik had laatst ook een filmpje gebruikt om m'n voorste derailleur af te stellen. Echt een geweldige uitleg. Oja, mocht het nou zo zijn dat er op je blokjes bijna geen groefjes meer zitten, dan moet je nieuwe halen | |
Dagoduck | donderdag 16 april 2009 @ 22:23 |
quote:Ja, dat snap ik maar er zitten net nieuwe op (niet heel nieuw maar zeker niet heel erg versleten) | |
BarbaRob | donderdag 16 april 2009 @ 22:54 |
quote:Wat een held inderdaad! | |
1517 | vrijdag 17 april 2009 @ 13:10 |
Ben vandaag voor het eerst flink op mijn bek gegaan. Mijn pink staat nu net zo ver van mijn ringvinger als mijn duim van mijn wijsvinger. Vlak na de val ging ik bijna out van de pijn, volgens mij issie zwaaar gekneusd, de terugweg was een hel! | |
Dagoduck | vrijdag 17 april 2009 @ 13:34 |
Ik was vorig jaar een keer gevallen, ik reed in zo'n geul met van die randen aan de zeikant, dus mijn wiel komt tegen die zijkant aan ik vlieg zo over mijn stuur heen met m'n rug in de bosjes | |
1517 | vrijdag 17 april 2009 @ 18:36 |
quote:Pink op twee plaatsen gebroken! Das lekker zeg zit ik mooi zonder werk en mogelijkheid tot sporten | |
Dagoduck | vrijdag 17 april 2009 @ 20:29 |
Ik ben net terug, was weer leuk | |
Wombcat | vrijdag 17 april 2009 @ 20:31 |
quote:Da's niet zo mooi. Beterschap! | |
Osramp | vrijdag 17 april 2009 @ 21:20 |
quote:NIet zo mooi, beterschap gewenst! Overigens hier iets gelijks: - Gecrasht zonder dat ik weet waar of HOE - Schade: jazeker: - Sleutelbeen gebroken - Hersenschudding - Opgehaald met ambulance en uit Belgie naar Maastricht gebracht - Helm kapot - Shirt, boek en zweetshirt los geknipt door ambulancepersoneel (alles bij elkaar 150 euro aan kleding minstens) Fiets, camelbak en schoenen geen schade gelukkig. Verder ook werkzoekende, in Februari ontslagen dus nu ff niks meer te lachen Wel vandaag al een mooie nieuwe helm gescoord voor een goeie prijs, da's weer positief. | |
Dagoduck | vrijdag 17 april 2009 @ 21:23 |
Kreeg je wel de kleding vergoed? | |
Wombcat | vrijdag 17 april 2009 @ 21:25 |
quote:Als je een doorlopende reisverzekering hebt, kun je het daar claimen. Was je alleen? | |
Osramp | vrijdag 17 april 2009 @ 21:32 |
quote:IK heb een doorlopende riisverzekering, maar wat kan ik daar dan claimen? Belgie is voor mij net over de grens waar ik 500mtr vanaf woon. En idd alleen, zoals meestal. | |
Wombcat | vrijdag 17 april 2009 @ 22:02 |
quote:Nee, dan kun je niet claimen. Ik dacht dat je een weekendje of zo in België was, dan had je de onkosten (kapotte kleding) wel kunnen claimen. Hoe ben je dan in de ambulance terechtgekomen? Heeft een voorbijganger ze gebeld of zo? | |
Osramp | vrijdag 17 april 2009 @ 22:28 |
quote:Een voorbijganger heeft me gevonden en heeft personeel van een nabij cafe me laten verzorgen, in elk geval dokter laten bellen. Ambulance kan ik dus zeker zelf dokken? | |
Wombcat | vrijdag 17 april 2009 @ 22:31 |
quote:Zal gedeeltelijk onder ziektekostenverzekering vallen, alleen meerkosten tov NL vallen daar niet mormaal gesprroken onder. Maar misschien weer wel onder je doorlopende reisverzekering . Lijkt me meer een vraag voor WGR. | |
Dagoduck | zondag 19 april 2009 @ 23:52 |
Als morgen de zon schijnt ga ik weer een rondje | |
BarbaRob | zondag 19 april 2009 @ 23:57 |
Ging ik gisteren mountainbiken. Stonden er opeens 2 grote zwijnen van wel een meter hoog midden op het bospad Ik toch maar er naar toe fietsen, terwijl die 2 me aan bleven kijken. En opeens schrikken ze en renden ze allebei een andere kant de bossen in haha | |
Dagoduck | maandag 20 april 2009 @ 00:07 |
quote:Blinde beesten | |
Cyclonist | maandag 20 april 2009 @ 10:50 |
quote:Dat had ik een paar jaar geleden ook, m'n voorwiel kwam nét voor het 2e heuveltje terecht tijdens een sprong, waardoor ik soort van gelanceerd werd over het stuur richting de bosjes Hoe ik nu precies gevallen was ontdekte ik al zittend in de struiken haha | |
Osramp | maandag 20 april 2009 @ 11:45 |
Maar ik vraag me af wanneer ik weer goed kan gaan fietsen met mijn gebroken sleutelbeen en hersenschudding. Gewoon wat extra asfalt inlassen en hoofdzakelijk voetpaden rijden in het begin? | |
fs180 | maandag 20 april 2009 @ 15:56 |
quote:Ook leuk ja, jaren terug, even een bmx psrcour nemen; daar heb je meestal stuk of 5 kleine heuveltjes achter elkaar, gebeurde dus precies hetzelfde | |
Dagoduck | maandag 20 april 2009 @ 16:23 |
quote:Dan ga ik strax nog maar een rondje | |
JuanMauricioSoler | maandag 20 april 2009 @ 18:18 |
Ik ben sinds pas weer begonnen met mountainbiken na ongeveer anderhalf jaar niet meer te hebben gemountainbiked. Ook heb ik de laatste 8 maanden bijna geen sport meer gedaan behalve 1x per week aan te kloten in de sportschool, terwijl ik de andere 16 jaren van mijn leven zo'n beetje constant aan het sporten/bewegen was. Nu ben ik weer van plan om dit terug op te pakken, daarom heb ik 3 vraagjes: - Wat zou het effectiefst voor mijn lichamelijke conditie zijn als ik ongeveer 3x per week 2-3 uurtjes de tijd heb om te mountainbiken of te fitnessen? De sportschool induiken? Intensief mountainbiken? Rustig opbouwen met rustig fietsen op de weg? - Hoe grote invloed heeft 1 pakje sigaretten per week roken en in het weekend regelmatig blowen op je conditie? - Hoeveel dagen rust is het beste na een intensieve mountainbike sessie van 2-3 uur? 1 of 2 dagen rust? | |
Dagoduck | maandag 20 april 2009 @ 18:26 |
Roken | |
Osramp | maandag 20 april 2009 @ 18:38 |
quote:Aerobe conditie opbouw is het beste, dus in de sportschool op de lopende band of crosstrainer of stepper. Of buiten fietsen. Gewichtheffen/krachtttrainen doet veel minder voor je conditie. quote:Stoppen met roken! Is nergens goed voor HOEVEEL invloed het heeft is zo niet te zeggen. Ik denk aan 25% quote:2 dagen rust is okee, dan kan je lichaam goed herstellen. | |
fs180 | maandag 20 april 2009 @ 18:53 |
quote:Ten eerste natuurlijk fietsen! Waarom spieren trainen die je niet gaat gebruiken? Gewoon steeds stukken fietsen om zo langzaam in het ritme te komen, en regelmatig een dagje niets (wat goed in je tijdschema past zie ik) om te herstellen Veel! Zelfs licht roken heeft al een nadelig effect, paar weken clean en ging stukken lekkerder Ik neem dan gerust twee dagen rust, en persoonlijk vind ik dat prima, geef je lichaam de tijd om te herstellen, vooral je knieen moet je zuinig op zijn | |
JuanMauricioSoler | maandag 20 april 2009 @ 19:31 |
Oke, bedankt voor de antwoorden allemaal. Wat is dan het beste om 3x per week te doen? Echt intensief gaan mountainbiken of gewoon rustig aan fietsen? | |
Osramp | maandag 20 april 2009 @ 20:34 |
IK zou wat afwisselen en bij een sportarts te rade gaan. Die kan je conditie inschatten, beter dan wij van achter onze monitor. Waarschijnlijk zul je beter de eerste paar maanden rustig kunnen gaan fietsen, stoppen met roken en dan een 1x per week intensief rijden. EN dan mischien de week erop NIET intensief rijden. Beter een sportarts raadplegen. | |
Dagoduck | maandag 20 april 2009 @ 21:49 |
Je moet gewoon elke 2 a 3 dagen een lekker stukkie fietsen en dan zie je vanzelf waar je je lekker bij voelt. | |
ZoneKill | dinsdag 21 april 2009 @ 11:35 |
Ik heb de startpost voor [Centraal] Mountainbike Topic Deel 13 al klaar staan dus dat hoeft niemand meer te maken. | |
Dagoduck | dinsdag 21 april 2009 @ 12:33 |
quote:Nu al... | |
ZoneKill | dinsdag 21 april 2009 @ 12:44 |
Ja nu 'al'. | |
ZoneKill | dinsdag 21 april 2009 @ 12:48 |
Binnenkort kan ik met mijn Canyon de bossen in. | |
ZoneKill | dinsdag 21 april 2009 @ 12:48 |
Ben op zoek naar een mooie mat zwarte helm. Iemand tips? | |
Dagoduck | dinsdag 21 april 2009 @ 13:14 |
Ik heb volgens mij gewoon een goedkoop helmpie | |
BarbaRob | dinsdag 21 april 2009 @ 13:16 |
quote:naar de winkel gaan? | |
ZoneKill | dinsdag 21 april 2009 @ 13:39 |
quote:Ja, ok ik sta hier bij de winkel maar hier hebben ze geen helmen, kun je iets specifieker zijn. | |
Osramp | dinsdag 21 april 2009 @ 13:41 |
quote:Mooie fiets, goede afmontage. Ik ben eens benieuwd hoe die nou op termijn gaat bevallen. Hoe werkt dat nou met Canyon? De bikes komen uit Duitsland en worden hier via een importeur geleverd. Je kunt dus niet een proefritje maken of eens met de dealer persoonlijk praten. En hoe gaat dat nou bij problemen? Een servicebeurt zit er natuurlijk ook niet bij, of je moet naar de importeur gaan (die ik wel weet te zitten, maar dat maakt niet uit) | |
Louis1988 | dinsdag 21 april 2009 @ 13:49 |
quote:en dat doe ik nog steeds, vooral duinen en bossen, het veldrijden vind ik her mooiste.!! ja je moet natuurlijk niet op je plaat gaan ofzo, je kan smerig hard en ook akelig pijnlijk onderuit gaan.!! (helaas moeten ondervinden) | |
ZoneKill | dinsdag 21 april 2009 @ 13:49 |
quote:Ja ik ben ook benieuwd hoe die gaat bevallen. (De bestelling verliep niet geheel vlekkeloos maar dit ter zijde) Nee, er is geen importeur er is een servicecentre in Heerlen waar ik niet heel erg ver vanaf woon. Vanaf juni dacht ik, is daar ook een testcentrum waar je dus fietsen kunt testen. Je moet de fiets gewoon via de site bestellen en krijgt deze dan ook thuisbezorgd. Voor service en vragen kun je wel in heerlen terecht. | |
BarbaRob | dinsdag 21 april 2009 @ 14:10 |
quote:Fietsenwinkel waar ze mountainbikes verkopen? Lijkt me tenminste nogal logisch. En als ze die daar niet hebben dan vraag je het waar ze die wel hebben. | |
toma | dinsdag 21 april 2009 @ 14:20 |
Afgelopen weekend in Vielsalm geweest. Geweldig gefietst daar Prachtige omgeving. | |
Louis1988 | dinsdag 21 april 2009 @ 14:25 |
quote:net zo snel als Thomas Dekker.???? die kan echt hééél snel hoor.!! | |
Osramp | dinsdag 21 april 2009 @ 14:53 |
quote:Dus toch wel het gemak van de lokale dealer! Dat is wel belangrijk. Zelf zou ik niet zoveel geld uitgeven aan een fiets via internet en dan maar moeten zien waar ik terecht kon met een eventueel servicegeval. Dan liever wat meer geld neerleggen en het gemak van een persoonlijke dealer te hebben. waarom is dit topic gesloten? Omdat het VOL is natuurlijk. Hier: [Centraal] Mountainbike Topic #13 Het seizoen is begonnen. gaan we verder. [ Bericht 8% gewijzigd door Osramp op 21-04-2009 21:09:18 ] |