Als je het niet haalt moet je gewoon een nieuw ticket kopen tegen de op dat moment geldende prijs (over het algemeen stukken hoger dan wat je in de eerste instantie ervoor hebt moeten betalen). Risico van het vak om met strakke deadlines te werken (als je een flexibel economy of business class ticket bel je gewoon de airline op en zegt dat je met de volgende vlucht mee wil, geen probleem)quote:Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
'Rustige' vliegvelden zijn meestal kleine vliegvelden, waar ze maar 1 security doorgang hebben. Dat is dan een enorme bottleneck, zeker in Engeland, waar ze ontzettend grondig te werk gaan.quote:Op maandag 8 september 2008 09:13 schreef Yi-Long het volgende:
Als de trein op tijd is en het is een erg rustig vliegveld, zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, lijkt me... maar bent dan wel erg afhankelijk van de omstandigheden.
Dit is te krap gepland.quote:Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
stresstechnisch idd niet handig, je zit iedere minuut op je horloge te kijken. Ik denk dat het qua tijd allemaal best haalbaar is aangezien je meteen naar de security kan Je zou dan nog ongeveer 40 minuten hebben. En volgens mij gaat de balie van bijvoorbeeld Ryanair ook 40 minuten voor vertrektijd dicht.quote:Op maandag 8 september 2008 18:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dit is te krap gepland.
Allereerst ben je de sigaar als je de vlucht mist, de vlucht van 19.10 is de laatste vlucht van de dag van London Luton naar Amsterdam, de eerste vlucht gaat dan de volgende dag om 6 uur in de morgen, en ben je naast een duur ticket ook een hotelovernachting of een nacht doorhalen op het vliegveld kwijt.
Je komt om 18.07 aan, althans, volgens de planning, treinen hebben nog wel eens vertraging, en uit de trein naar het vliegveld is, als je alles meehebt in 10 minuten, als het wat tegenzit (lees shutlle bus rijdt voor je neus weg), 20 minuten.
Luton Airport is wel eens druk, dan zijn er flinke wachtrijen bij de beveiliging, en dat je achteraan staat in de rij is niet het probleem van de securitymedewerkers of de passagiers voor je.
Als het even kan zou ik bij voorkeur 30 minuten vroeger, of liefst nog eerder aankomen zodat je in ieder geval geen stress hebt.
(Okee, ik had gisteren vanuit Barcelona naar Amsterdam nog exact 25 minuten bij aankomst op het treinstation, maar stresstechnisch is het niet handig, gelukkig waren er in Barcelona (verbazingwekkend op zondagavond) geen rijen bij de beveiliging en kon ik zo doorlopen, maar relaxt is anders).
wtf, dat Google kende ik helemaal nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:36 schreef jmac het volgende:
Google is je vriend ook als je een beetje moeite wil doen: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGIH,GGIH:2007-02,GGIH:nl&q=open+vliegticket
dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:37 schreef static het volgende:
Open tickets - voorzover mogelijk - zijn razend duur.
Koop een Full-fare ticket, daarmee kun je de data wijzigen, tot op welke hoogte wat betreft tijden en data hangt een beetje af van welke maatschappij en het kost je wel geld als je wijzigtquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:41 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
wtf, dat Google kende ik helemaal niet
natuurlijk al gezocht, maar kan niets vinden waar ik verder mee kan
[..]
dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?
Je weet dat je officieël een retourticket (of in ieder geval bewijs van vertrek) moet hebben als je in Hong Kong wilt binnenkomen? En opzich zal je bij de douane daar niet echt om gevraagd worden, bij vertrek zal de betreffende vliegtuigmaatschappij, zeker als je met KLM vliegt, het instappen kunnen weigeren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef ruud_fr het volgende:
hallo mensen,
ik heb een vraag over vliegtickets:
eind oktober vertrek ik voor ongeveer een half jaar naar Azië, ik ga nu mijn ticket(s) boeken
ik wil van Schiphol naar Hong Kong vliegen en terug van Singapore naar Schiphol (tussen Hong Kong en Singapore reis ik met trein/bus)
nu is de datum dat ik terug kom niet bekend, dat bepaal ik pas daar tegen die tijd
is het mogelijk om een open ticket te boeken? dat ik bijvoorbeeld een paar weken van tevoren aangeef wanneer ik wil vertrekken?
of kan ik beter 2x een enkele reis boeken? lijkt mij duurder...
iemand die mij kan helpen?
Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:25 schreef Honeymooner het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de 'kenners' onder ons. Ik had nooit vliegangst totdat ik vorig jaar in Amerika een vlucht had van LA naar Vegas, we stegen normaal op richting zee (ik dacht nog: als we nu neerstorten is het tenminste in zee ) en we maakten een scherpe bocht. Allemaal nog wel normaal denk ik zo. Vervolgens ging ineens de airco uit en kwam er zo'n warme luchtstroom op je af.. De purser riep iets om als: bla bla bla it's not safe for us to fly bla bla. Ik kon het niet goed verstaan doordat iedereen erg rumoerig was. Gevolg was dat ik daar zo'n 10 minuten in doodsangst heb doorgebracht, niet wetende wat er ging komen en ik wist zeker dat we zouden crashen. Maar ineens 10 minuten later was het: ladies and gentlemen, welcome aboard, enjoy your flight to Las Vegas.. Geen uitleg verder, niets..
Sindsdien ben ik totaal gefocussed op alles wat er gebeurt in een vliegtuig en word ik al bang van het minste geluidje.. Puur omdat ik dus nooit geweten heb wat er nou precies aan de hand was.. Weet iemand hier in wat voor gevallen de airco er mee kapt? Gebeurt dat wel vaker? Kost het veel energie die ze misschien ergens anders voor nodig hadden ofzo?
Amerikanen zonder airco is ongeveer hetzelfde als een Italiaan zonder mamaquote:Op donderdag 11 september 2008 22:45 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.
Het gebeurt ook wel es dat de airco het tijdeliijk niet doet omdat er dan wat bekabeling aan het doorbranden is. Laatst nog op discovery. 200 doden.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:17 schreef Honeymooner het volgende:
Hmm oke, dat stelt me wel weer enigszins gerust. Ik vind het ook heel aanstellerig van mezelf, maar ben gewoon echt bang sindsdien in vliegtuigen..
Naja, thanks voor het antwoord iig!
Dat is ook geen goeie maatstaf, want de meeste stewardessen hebben ook geen flauw idee wat er in de cockpit gebeurd.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |