abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 september 2008 @ 09:01:06 #151
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_61467210
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator maandag 8 september 2008 @ 09:12:30 #152
45833 crew  Fogel
pi_61467341
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
Als je het niet haalt moet je gewoon een nieuw ticket kopen tegen de op dat moment geldende prijs (over het algemeen stukken hoger dan wat je in de eerste instantie ervoor hebt moeten betalen). Risico van het vak om met strakke deadlines te werken (als je een flexibel economy of business class ticket bel je gewoon de airline op en zegt dat je met de volgende vlucht mee wil, geen probleem)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 8 september 2008 @ 09:13:10 #153
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61467345
Als de trein op tijd is en het is een erg rustig vliegveld, zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, lijkt me... maar bent dan wel erg afhankelijk van de omstandigheden.
  maandag 8 september 2008 @ 09:44:27 #154
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_61467836
Nouja, ik wil vooral weten of iemand dat vliegveld kent en het dus mogelijk is (sfstand station- vertrekhal, afstanden tot de gate, drukte onder normale omstandigheden enz.).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_61470355
Komt je trein aan om 18.07? Je moet ook nog met een shuttlebus van het station naar het vliegveld he? Luton heeft zelf geen vliegveld en gebruikt een station wat iets verderop ligt. Ik weet niet hoe lang de shuttlebus er over doet. Treinen gaan 8x per uur. Het is wel krap vind ik hoor, vooral omdat je na de trein ook nog met een busje moet. Dan zou ik dus gewoon een uurtje eerder gaan. Luton zelf is niet zo spannend, alles ligt dicht bij elkaar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_61475008
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:13 schreef Yi-Long het volgende:
Als de trein op tijd is en het is een erg rustig vliegveld, zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, lijkt me... maar bent dan wel erg afhankelijk van de omstandigheden.
'Rustige' vliegvelden zijn meestal kleine vliegvelden, waar ze maar 1 security doorgang hebben. Dat is dan een enorme bottleneck, zeker in Engeland, waar ze ontzettend grondig te werk gaan.
  maandag 8 september 2008 @ 18:59:00 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61479762
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
Dit is te krap gepland.

Allereerst ben je de sigaar als je de vlucht mist, de vlucht van 19.10 is de laatste vlucht van de dag van London Luton naar Amsterdam, de eerste vlucht gaat dan de volgende dag om 6 uur in de morgen, en ben je naast een duur ticket ook een hotelovernachting of een nacht doorhalen op het vliegveld kwijt.

Je komt om 18.07 aan, althans, volgens de planning, treinen hebben nog wel eens vertraging, en uit de trein naar het vliegveld is, als je alles meehebt in 10 minuten, als het wat tegenzit (lees shutlle bus rijdt voor je neus weg), 20 minuten.
Luton Airport is wel eens druk, dan zijn er flinke wachtrijen bij de beveiliging, en dat je achteraan staat in de rij is niet het probleem van de securitymedewerkers of de passagiers voor je.

Als het even kan zou ik bij voorkeur 30 minuten vroeger, of liefst nog eerder aankomen zodat je in ieder geval geen stress hebt.

(Okee, ik had gisteren vanuit Barcelona naar Amsterdam nog exact 25 minuten bij aankomst op het treinstation, maar stresstechnisch is het niet handig, gelukkig waren er in Barcelona (verbazingwekkend op zondagavond) geen rijen bij de beveiliging en kon ik zo doorlopen, maar relaxt is anders).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 8 september 2008 @ 19:55:06 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_61481404
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dit is te krap gepland.

Allereerst ben je de sigaar als je de vlucht mist, de vlucht van 19.10 is de laatste vlucht van de dag van London Luton naar Amsterdam, de eerste vlucht gaat dan de volgende dag om 6 uur in de morgen, en ben je naast een duur ticket ook een hotelovernachting of een nacht doorhalen op het vliegveld kwijt.

Je komt om 18.07 aan, althans, volgens de planning, treinen hebben nog wel eens vertraging, en uit de trein naar het vliegveld is, als je alles meehebt in 10 minuten, als het wat tegenzit (lees shutlle bus rijdt voor je neus weg), 20 minuten.
Luton Airport is wel eens druk, dan zijn er flinke wachtrijen bij de beveiliging, en dat je achteraan staat in de rij is niet het probleem van de securitymedewerkers of de passagiers voor je.

Als het even kan zou ik bij voorkeur 30 minuten vroeger, of liefst nog eerder aankomen zodat je in ieder geval geen stress hebt.

(Okee, ik had gisteren vanuit Barcelona naar Amsterdam nog exact 25 minuten bij aankomst op het treinstation, maar stresstechnisch is het niet handig, gelukkig waren er in Barcelona (verbazingwekkend op zondagavond) geen rijen bij de beveiliging en kon ik zo doorlopen, maar relaxt is anders).
stresstechnisch idd niet handig, je zit iedere minuut op je horloge te kijken. Ik denk dat het qua tijd allemaal best haalbaar is aangezien je meteen naar de security kan Je zou dan nog ongeveer 40 minuten hebben. En volgens mij gaat de balie van bijvoorbeeld Ryanair ook 40 minuten voor vertrektijd dicht.
  dinsdag 9 september 2008 @ 08:58:44 #159
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_61491540
Ik hoef idd helemaal niet langs een balie, kan gewoon doorlopen naar de security. Maar toch misschien wel handig om een trein eerder te nemen om stress te voorkomen
Overigens is het me op Schiphol al vaak gelukt om 45 min van tevoren uit de trein te stappen, en dan alsnog 20 min bij de gate te mogen wachten voor het boarden. Dus 2 uur van tevoren aanwezig is zelden nodig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_61500225
hallo mensen,

ik heb een vraag over vliegtickets:
eind oktober vertrek ik voor ongeveer een half jaar naar Azië, ik ga nu mijn ticket(s) boeken

ik wil van Schiphol naar Hong Kong vliegen en terug van Singapore naar Schiphol (tussen Hong Kong en Singapore reis ik met trein/bus)
nu is de datum dat ik terug kom niet bekend, dat bepaal ik pas daar tegen die tijd

is het mogelijk om een open ticket te boeken? dat ik bijvoorbeeld een paar weken van tevoren aangeef wanneer ik wil vertrekken?
of kan ik beter 2x een enkele reis boeken? lijkt mij duurder...

iemand die mij kan helpen?
pi_61500578
Google is je vriend ook als je een beetje moeite wil doen: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGIH,GGIH:2007-02,GGIH:nl&q=open+vliegticket
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:37:10 #162
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61500603
Open tickets - voorzover mogelijk - zijn razend duur.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61500719
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:36 schreef jmac het volgende:
Google is je vriend ook als je een beetje moeite wil doen: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGIH,GGIH:2007-02,GGIH:nl&q=open+vliegticket
wtf, dat Google kende ik helemaal niet

natuurlijk al gezocht, maar kan niets vinden waar ik verder mee kan
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:37 schreef static het volgende:
Open tickets - voorzover mogelijk - zijn razend duur.
dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:36:37 #164
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61505195
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:41 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

wtf, dat Google kende ik helemaal niet

natuurlijk al gezocht, maar kan niets vinden waar ik verder mee kan
[..]

dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?
Koop een Full-fare ticket, daarmee kun je de data wijzigen, tot op welke hoogte wat betreft tijden en data hangt een beetje af van welke maatschappij en het kost je wel geld als je wijzigt
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:36:59 #165
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61505206
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Proximo op 09-09-2008 18:37:42 (foutje) ]
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:19:31 #166
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61506266
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef ruud_fr het volgende:
hallo mensen,

ik heb een vraag over vliegtickets:
eind oktober vertrek ik voor ongeveer een half jaar naar Azië, ik ga nu mijn ticket(s) boeken

ik wil van Schiphol naar Hong Kong vliegen en terug van Singapore naar Schiphol (tussen Hong Kong en Singapore reis ik met trein/bus)
nu is de datum dat ik terug kom niet bekend, dat bepaal ik pas daar tegen die tijd

is het mogelijk om een open ticket te boeken? dat ik bijvoorbeeld een paar weken van tevoren aangeef wanneer ik wil vertrekken?
of kan ik beter 2x een enkele reis boeken? lijkt mij duurder...

iemand die mij kan helpen?
Je weet dat je officieël een retourticket (of in ieder geval bewijs van vertrek) moet hebben als je in Hong Kong wilt binnenkomen? En opzich zal je bij de douane daar niet echt om gevraagd worden, bij vertrek zal de betreffende vliegtuigmaatschappij, zeker als je met KLM vliegt, het instappen kunnen weigeren.

Ik raad aan om een ticket te kopen London Heathrow - Hong Kong retour, dit scheelt echt honderden euro's ten opzichte met vertrek vanuit Schiphol, en los een ticket naar London te kopen, met Easyjet hoeft dat echt niet veel te kosten.
Met Air Asia www.airasia.com kan je goedkoop vanaf Kuala Lumpur, Johore Bharu, Bangkok naar Macau of Hong Kong vliegen, en enkele reis is, ook bij aankoop kort voor vertrek niet extreem duur.

Een ticket met aankomst Hong Kong en vertrek Singapore zal nooit goedkoop zijn omdat door vertrek vanaf een andere luchthaven je niet in de goedkoopste ticketcatogorie zit.

Let uiteraard bij aankoop wel op of het ticket gewijzigd mag worden, bij tickets in de allergoedkoopste prijsklasse zal dit niet toegestaan zijn, bij de net iets duurdere boekingsklasse wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61532090
bedankt voor de reacties
ik ga eens kijken wat voor mij het beste is
pi_61563523
Ik heb even een vraagje aan de 'kenners' onder ons. Ik had nooit vliegangst totdat ik vorig jaar in Amerika een vlucht had van LA naar Vegas, we stegen normaal op richting zee (ik dacht nog: als we nu neerstorten is het tenminste in zee ) en we maakten een scherpe bocht. Allemaal nog wel normaal denk ik zo. Vervolgens ging ineens de airco uit en kwam er zo'n warme luchtstroom op je af.. De purser riep iets om als: bla bla bla it's not safe for us to fly bla bla. Ik kon het niet goed verstaan doordat iedereen erg rumoerig was. Gevolg was dat ik daar zo'n 10 minuten in doodsangst heb doorgebracht, niet wetende wat er ging komen en ik wist zeker dat we zouden crashen. Maar ineens 10 minuten later was het: ladies and gentlemen, welcome aboard, enjoy your flight to Las Vegas.. Geen uitleg verder, niets..

Sindsdien ben ik totaal gefocussed op alles wat er gebeurt in een vliegtuig en word ik al bang van het minste geluidje.. Puur omdat ik dus nooit geweten heb wat er nou precies aan de hand was.. Weet iemand hier in wat voor gevallen de airco er mee kapt? Gebeurt dat wel vaker? Kost het veel energie die ze misschien ergens anders voor nodig hadden ofzo?
pi_61564175
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:25 schreef Honeymooner het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de 'kenners' onder ons. Ik had nooit vliegangst totdat ik vorig jaar in Amerika een vlucht had van LA naar Vegas, we stegen normaal op richting zee (ik dacht nog: als we nu neerstorten is het tenminste in zee ) en we maakten een scherpe bocht. Allemaal nog wel normaal denk ik zo. Vervolgens ging ineens de airco uit en kwam er zo'n warme luchtstroom op je af.. De purser riep iets om als: bla bla bla it's not safe for us to fly bla bla. Ik kon het niet goed verstaan doordat iedereen erg rumoerig was. Gevolg was dat ik daar zo'n 10 minuten in doodsangst heb doorgebracht, niet wetende wat er ging komen en ik wist zeker dat we zouden crashen. Maar ineens 10 minuten later was het: ladies and gentlemen, welcome aboard, enjoy your flight to Las Vegas.. Geen uitleg verder, niets..

Sindsdien ben ik totaal gefocussed op alles wat er gebeurt in een vliegtuig en word ik al bang van het minste geluidje.. Puur omdat ik dus nooit geweten heb wat er nou precies aan de hand was.. Weet iemand hier in wat voor gevallen de airco er mee kapt? Gebeurt dat wel vaker? Kost het veel energie die ze misschien ergens anders voor nodig hadden ofzo?
Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_61565086
Hmm oke, dat stelt me wel weer enigszins gerust. Ik vind het ook heel aanstellerig van mezelf, maar ben gewoon echt bang sindsdien in vliegtuigen..
Naja, thanks voor het antwoord iig!
  donderdag 11 september 2008 @ 23:32:15 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_61565481
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:45 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.
Amerikanen zonder airco is ongeveer hetzelfde als een Italiaan zonder mama
pi_61566482
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:17 schreef Honeymooner het volgende:
Hmm oke, dat stelt me wel weer enigszins gerust. Ik vind het ook heel aanstellerig van mezelf, maar ben gewoon echt bang sindsdien in vliegtuigen..
Naja, thanks voor het antwoord iig!
Het gebeurt ook wel es dat de airco het tijdeliijk niet doet omdat er dan wat bekabeling aan het doorbranden is. Laatst nog op discovery. 200 doden.

WIl je verder niet bang maken.
pi_61569368
Aah thanks voor de info.
pi_61569671
Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61579054
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
Dat is ook geen goeie maatstaf, want de meeste stewardessen hebben ook geen flauw idee wat er in de cockpit gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')