abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 september 2008 @ 00:24:12 #51
12120 _martijn_
 Hedonist Maximus
pi_61310885
Cocaine Cowboys en Cocaine Cowboys 2
  dinsdag 2 september 2008 @ 07:37:57 #52
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61313058
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 00:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind films als Zeitgeist en die van Michael Moore niet echt docu's. Het zijn meer films om een bepaalde mening of inzicht op een ietwat manipulatieve manier uit te dragen, geen werkelijk objectieve weergave van feiten. Dat wil overigens niet zeggen dat ze minder leuk zijn om te kijken (ik heb hier meerdere dvd's van Michael Moore in de kast staan), maar om ze docu's te noemen vind ik wat te ver gaan. Kijk ze met een gezond sceptisme en stel je eigen vraagtekens bij wat je ziet.
Niet als je de ernstige manipulatieve onzin van kranten en journaals slikt?!

Zeitgeist is wel een hele goede docu wat voor probleem er in de wereld is.
Michael Moore is een stemming maker en verkondigd halve waarheden en is zelf redelijk corrupt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 2 september 2008 @ 08:05:12 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61313284
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 07:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Niet als je de ernstige manipulatieve onzin van kranten en journaals slikt?!
Ik heb het hier niet over kranten en journaals, maar over documentaire's. Als jij mijn opmerkingen uit hun verband wil rukken, doe je dat maar in BNW.
quote:
Zeitgeist is wel een hele goede docu wat voor probleem er in de wereld is.
Michael Moore is een stemming maker en verkondigd halve waarheden en is zelf redelijk corrupt.
Zeitgeist is een film waarin de maker op basis van feiten zijn eigen conclusies trekt en de zaken interpreteert zoals hij wil. Net als Michael Moore doet. Dat kan ik geen documentaire noemen. In een documentaire (het woord zegt het al) hoort de nadruk te liggen op documenteren, niet op interpreteren en concluderen. Dat neemt niet weg dat het een goede film kan zijn (ja, ik heb hem wel gezien), maar in een topic over docu's past zo'n film niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_61314025
Ik heb nav dit topic gister supersize me gekeken, best vermakelijk maar weinig diepgaand .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:11:22 #55
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_61318995
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 08:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb het hier niet over kranten en journaals, maar over documentaire's. Als jij mijn opmerkingen uit hun verband wil rukken, doe je dat maar in BNW.
[..]

Zeitgeist is een film waarin de maker op basis van feiten zijn eigen conclusies trekt en de zaken interpreteert zoals hij wil. Net als Michael Moore doet. Dat kan ik geen documentaire noemen. In een documentaire (het woord zegt het al) hoort de nadruk te liggen op documenteren, niet op interpreteren en concluderen. Dat neemt niet weg dat het een goede film kan zijn (ja, ik heb hem wel gezien), maar in een topic over docu's past zo'n film niet.
Dat is uiteraard een eeuwenoude discussie. Maar om een film geen docu te noemen omdat erin wordt gemanipuleerd en gelogen snap ik niet helemaal. Elke docu en elke film manipuleert en liegt.

Ik ben het er wel mee eens dat films als zeitgeist hier niet passen, maar dan omdat het over goede docu's gaat en daar horen die niet tussen. Michael Moore wel, hij liegt en bedriegt maar is natuurlijk wel een zeer begaafd documentairemaker.
  dinsdag 2 september 2008 @ 17:23:26 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61324963
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:11 schreef JelleS het volgende:

[..]

Dat is uiteraard een eeuwenoude discussie. Maar om een film geen docu te noemen omdat erin wordt gemanipuleerd en gelogen snap ik niet helemaal. Elke docu en elke film manipuleert en liegt.

Ik ben het er wel mee eens dat films als zeitgeist hier niet passen, maar dan omdat het over goede docu's gaat en daar horen die niet tussen. Michael Moore wel, hij liegt en bedriegt maar is natuurlijk wel een zeer begaafd documentairemaker.
Hoho, ik neem hier met opzet het woord "liegen" niet in de mond. Natuurlijk is het een eeuwenoude discussie en we zullen er ook nooit echt uitkomen, maar dat was ook niet het doel van mijn originele opmerking.

Ik wilde alleen aan dit topic toevoegen dat je met sommige films die docu worden genoemd meer moet nadenken over het waarheidsgehalte of betrouwbaarheid dan met andere films. Ik baseer mijn definitie van docu op dat gegeven, anderen blijkbaar niet en dat is dan vast hun goed recht.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:50:15 #57
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_61326813
Tegenlicht heeft vaak mooide docu's. Nu een serie over het verschuiven van de macht van het Westen naar Azië en vorig seizoen o.a. hele interessante over het Midden-Oosten en een reeks over de identiteit van "de Nederlander" (Harry Holland).
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 2 september 2008 @ 19:10:50 #58
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61327392
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:11 schreef JelleS het volgende:

[..]

Dat is uiteraard een eeuwenoude discussie. Maar om een film geen docu te noemen omdat erin wordt gemanipuleerd en gelogen snap ik niet helemaal. Elke docu en elke film manipuleert en liegt.

Ik ben het er wel mee eens dat films als zeitgeist hier niet passen, maar dan omdat het over goede docu's gaat en daar horen die niet tussen. Michael Moore wel, hij liegt en bedriegt maar is natuurlijk wel een zeer begaafd documentairemaker.
nou ik weet niet .. als je de docu gezien hebt hoe Michael Moore te werk gehad en zijn eigen redactie fysiek mishandeld en onderbetaald dan weet ik het nog net zo niet. Fahrenheit 911 is bijvoorbeeld gewoon aperte kolder.

Zeitgeist is een aanzetter tot nadenken. Ik ben van mening dat er niet echt per se een conclussie verbonden wordt. Wat ik wel weet is dat het niet info bevat die je zo 1,2, 3 eventjes googled. Het geeft in ieder geval aan dat er een andere (foute) wereld bestaat naast wat school, msm, politiek en eigen omgeving schetst.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61328869
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:50 schreef Zero2Nine het volgende:
Tegenlicht heeft vaak mooide docu's. Nu een serie over het verschuiven van de macht van het Westen naar Azië en vorig seizoen o.a. hele interessante over het Midden-Oosten en een reeks over de identiteit van "de Nederlander" (Harry Holland).
Vind tegenlicht docu's vaak ook goed ja!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_61433335
Gister Jesus Camp gezien... wel een goede docu, maar heb het idee dat het toch wel wat 'scherper' kon!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zondag 7 september 2008 @ 01:11:21 #61
165802 Reki
no comment.
pi_61440615
Leuke docu's
zie ondertitel :)
pi_61440875
One Day In September natuurlijk. Was gisteren weer ns op TV.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_61441007
Een van de betere NL docu's waar ik diep onder de induk was is: Valentijn

Inleiding:
quote:
Valentijn

Valentijn is acht, wanneer documentairemaker Hetty Nietsch hem voor het eerst filmt. Lichamelijk een jongen, maar in hart en ziel een meisje. Negen jaar lang volgen we Valentijn op zijn weg naar vrouwelijkheid. Welke keuzes moet Valentijn gedurende die jaren maken? En wat betekent het voor zijn ouders, zijn broertje en zijn schoolvrienden dat hun zoon, broer en vriend liever een dochter, zus en vriendin wil zijn?
............................
  Redactie Frontpage zondag 7 september 2008 @ 02:19:09 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61441140
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 09:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb nav dit topic gister supersize me gekeken, best vermakelijk maar weinig diepgaand .
Diepgaand hoeft ook niet altijd natuurlijk
  zondag 7 september 2008 @ 02:25:46 #65
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_61441167
Triumph Of The Will is ook een goeie
The Light Is Leaving Us All
  Redactie Frontpage zondag 7 september 2008 @ 02:29:21 #66
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61441191
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:11 schreef JelleS het volgende:


Ik ben het er wel mee eens dat films als zeitgeist hier niet passen, maar dan omdat het over goede docu's gaat en daar horen die niet tussen. Michael Moore wel, hij liegt en bedriegt maar is natuurlijk wel een zeer begaafd documentairemaker.

Waarom Zeitgeist niet en Michael Moore wel. De docu''s van Moore zijn bijna helemaal fictie. Maar goed, een docu is nooit 100 procent integer. Die tegendocu over Moore vond ik ook wel boeiend overigens. Zeitfeist was geen reet aan
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 03:39:49 #67
862 Arcee
Look closer
pi_61442304
tvp, vind zelf Planet Earth beste die ik heb gezien, 16uur genieten.
pi_61442318
Deze BBC-documentaire heb ik onlangs in C&H aanbevolen:

http://video.google.com/videoplay?docid=2763127556620650689&ei=wbLCSPa9GY62iAKu6qy9BQ&q=politics

"Hitler Speaks", over privéfilmpjes van Hitler in zijn villa in de Beierse Alpen die men met moderne technologie van geluid heeft voorzien.
  zondag 7 september 2008 @ 06:17:48 #70
138448 PeZu
Suspended animation
pi_61442334
cocaine cowboys
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_61442339
tvp morgen zal ik zelf wat plaatsen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 7 september 2008 @ 14:47:40 #72
226880 Ezzer
Everlasting
pi_61448154
Deze week Enron: The smartest guys in the room gezien. Vond het wel verhelderend om een keer het hele verhaal te horen. En daarnaast ook weer schokkend hoe lang ze door konden gaan met alles en hoeveel geld sommige er aan over gehouden hebben. Zeker wel een aanrader.
pi_61448594
Het meeste staat hier wel. Ik mis met name nog Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse over alle problemen die optraden tijdens de productie van Apocalypse Now. Biedt veel meer dan de gemiddelde Making of (die vaak flut zijn).
What's it going to be then, eh?
pi_61449803
Freedom to Fascism - Over de Income tax in Amerika die onwettig is en verwante zaken

American Drug War: The Last White Hope - Over hoe de War on Drugs voordelen oplevert en dat sommige hooggeplaatste mensen hem willen blijven voeren om bepaalde redenen

Crude Impact: Peak Oil Documentary

The 11th Hour - Over klimaatsverandering oa

BBC Horizon - Een serie van de BBC met hele goede documentaires er tussen

Death of a President - meer een film in documentaire stijl. Gaat over wat er gebeurd als Bush vermoord zou worden

Hubble's view of the Universe - Niet echt een docu maar 1 uur lang mooie beelden vh heelal gecombineerd met klassieke muziek

Baraka - Ook niet echt een docu maar ongeveer 1,5 uur lang mooie beelden van de aarde met muziek erbij

Stupidity - een best wel interessante en inzichtvolle docu over de domheid van de mens

BBC Deep Blue - tweedelige serie over de zee. Vooral die over de diepzee is erg mooi en vooral erg mooi in beeld gebracht

Imax Destiny in Space - mooie docu over het heelal

BBC Visions of the Future - driedelige serie over wat ons in de nabije toekomst staat te wachten op het gebied van technologie

The Elegant Universe - Hele interessante docu over de snaartheorie

BBC Space - 1 van de beste docu's over het heelal, bestaat uit zes delen

WTC 9/11 Naudet Brothers - De aanslag op het WTC van dichtbij gefilmd, erg indrukwekkend.

Waking Life - Niet echt een docu, maar ook niet echt een film. Gaat over een jongen die in een Lucid Dream blijft hangen. De film bestaat uit allerlei delen met hele inzichtvolle gesprekken en monologen die je echt aan het denken zetten.

BBC space odyssey - best wel leuke docu in verhaalvorm over een reis die gemaakt wordt naar alle planeten in ons zonnestelsel

Dennis Bergkamp - 100 doelpunten in engeland. Beetje anders dan al het bovenstaande maar voor een voetballiefhebber echt een genot om te zien.

Who Killed the Electric Car - Over hoe bepaalde mensen en bedrijven ervoor hebben gezorgd dat het in californie nu niet stikt van de elektrische auto's

Enron - zoals hierboven genoemd, ook erg inzichtvol.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 7 september 2008 @ 17:16:23 #75
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61451640
quote:
Op zondag 7 september 2008 15:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Freedom to Fascism - Over de Income tax in Amerika die onwettig is en verwante zaken

American Drug War: The Last White Hope - Over hoe de War on Drugs voordelen oplevert en dat sommige hooggeplaatste mensen hem willen blijven voeren om bepaalde redenen

Crude Impact: Peak Oil Documentary
Check dan ook eventjes A Crude Awakening
quote:
The 11th Hour - Over klimaatsverandering oa
Kijk dan ook eventjes naar The Great Global Warming Swindle
Dat brengt een heel ander licht op de leugenachtig shit over Global Warming en CO2. Het is nog al aperte onzin naar mijn idee. En als er iets is dan is het AB SO LUUT niet door ons toe doen. Juist door onze paniekvoetbal met GW en CO2 gelul maken weer meer stuk dan heel.
quote:
Stupidity - een best wel interessante en inzichtvolle docu over de domheid van de mens
Dat wordt ons aan geleerd op school. Daar is school voor.
Geweldig toch uitspraken als : "The human is the most stupidist specie ever existed on face of the earth" So true
quote:
WTC 9/11 Naudet Brothers - De aanslag op het WTC van dichtbij gefilmd, erg indrukwekkend.
Dat zijn in gehuurde clowns. Pure propaganda rotzooi. Naudet docu is gestaged.
quote:
Who Killed the Electric Car - Over hoe bepaalde mensen en bedrijven ervoor hebben gezorgd dat het in californie nu niet stikt van de elektrische auto's
Over duidelijk obstructie van de oliemaatschappijen en autoindustrie.
Electrische auto was decenia eerder dan de benzineauto. En we doen nu of het een zeer nieuwe techniek is
quote:
Enron - zoals hierboven genoemd, ook erg inzichtvol.
Dan is The Corporation verplichte kost voor je...

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 07-09-2008 17:24:41 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')