quote:Valentijn
Valentijn is acht, wanneer documentairemaker Hetty Nietsch hem voor het eerst filmt. Lichamelijk een jongen, maar in hart en ziel een meisje. Negen jaar lang volgen we Valentijn op zijn weg naar vrouwelijkheid. Welke keuzes moet Valentijn gedurende die jaren maken? En wat betekent het voor zijn ouders, zijn broertje en zijn schoolvrienden dat hun zoon, broer en vriend liever een dochter, zus en vriendin wil zijn?
Diepgaand hoeft ook niet altijd natuurlijkquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb nav dit topic gister supersize me gekeken, best vermakelijk maar weinig diepgaand.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:11 schreef JelleS het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat films als zeitgeist hier niet passen, maar dan omdat het over goede docu's gaat en daar horen die niet tussen. Michael Moore wel, hij liegt en bedriegt maar is natuurlijk wel een zeer begaafd documentairemaker.
Check dan ook eventjes A Crude Awakeningquote:Op zondag 7 september 2008 15:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Freedom to Fascism - Over de Income tax in Amerika die onwettig is en verwante zaken
American Drug War: The Last White Hope - Over hoe de War on Drugs voordelen oplevert en dat sommige hooggeplaatste mensen hem willen blijven voeren om bepaalde redenen
Crude Impact: Peak Oil Documentary
Kijk dan ook eventjes naar The Great Global Warming Swindlequote:The 11th Hour - Over klimaatsverandering oa
Dat wordt ons aan geleerd op school. Daar is school voor.quote:Stupidity - een best wel interessante en inzichtvolle docu over de domheid van de mens
Dat zijn in gehuurde clowns. Pure propaganda rotzooi. Naudet docu is gestaged.quote:WTC 9/11 Naudet Brothers - De aanslag op het WTC van dichtbij gefilmd, erg indrukwekkend.
Over duidelijk obstructie van de oliemaatschappijen en autoindustrie.quote:Who Killed the Electric Car - Over hoe bepaalde mensen en bedrijven ervoor hebben gezorgd dat het in californie nu niet stikt van de elektrische auto's
Dan is The Corporation verplichte kost voor je...quote:Enron - zoals hierboven genoemd, ook erg inzichtvol.
Je hebt het vast niet gelezen en vast al helemaal niet in wáárom 911 heeft plaats gevonden.quote:Op zondag 7 september 2008 17:20 schreef JelleS het volgende:De film van de Naudet Brothers fake noemen is toch wel het toppunt van je posts tot nu toe
AB SO LUUT nog wel. Wat weet jij wat wij niet weten? Ik zeg niet dat global warming veroorzaakt door mensen 100% bewezen is, maar jij schiet misschien iets te ver door naar de andere kant.quote:Op zondag 7 september 2008 17:16 schreef Lambiekje het volgende:
Dat brengt een heel ander licht op de leugenachtig shit over Global Warming en CO2. Het is nog al aperte onzin naar mijn idee. En als er iets is dan is het AB SO LUUT niet door ons toe doen. Juist door onze paniekvoetbal met GW en CO2 gelul maken weer meer stuk dan heel.
Weet ik niet, zou kunnen. Neemt niet weg dat de beelden in de docu heel erg indringend zijn.quote:Dat zijn in gehuurde clowns. Pure propaganda rotzooi. Naudet docu is gestaged.
The Corporation ken ik. Beetje dom dat ik die ben vergeten te noemen want voor mij is het 1 van de meest inzichtvolle docu's die ik ooit heb gezien.quote:Dan is The Corporation verplichte kost voor je...
Heb hem vandaag bekeken, en viel me enigszins tegen. Het ging erg veel over de gebruikte techniek (die wel erg indrukwekkend is) en eigenlijk te weinig over Hitler en zijn prive leven-de prive films.quote:Op zondag 7 september 2008 06:01 schreef Chancard het volgende:
Deze BBC-documentaire heb ik onlangs in C&H aanbevolen:
http://video.google.com/videoplay?docid=2763127556620650689&ei=wbLCSPa9GY62iAKu6qy9BQ&q=politics
"Hitler Speaks", over privéfilmpjes van Hitler in zijn villa in de Beierse Alpen die men met moderne technologie van geluid heeft voorzien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |