Ik heb hem net gezien, en ik moet zeggen het is pretty mind boggling.quote:Op maandag 13 november 2006 00:37 schreef matjas het volgende:
veruit de beste, en zet je toch wat aan het denken:
http://video.google.nl/videoplay?docid=6104300253381448501&q=%22are+we+real%22
Wat een gewauwel gebaseerd op vage aannamesquote:Op maandag 13 november 2006 03:32 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ik heb hem net gezien, en ik moet zeggen het is pretty mind boggling.![]()
Basically gaat het erover dat het helaal waarin wij wonen, zo gefinetuned is dat het haast geen toeval is dat we er zijn. Als we wel willen dat het toeval is moeten we er van uit gaan dat er ontelbaar andere universums zijn als de onze. Maar dan moeten we er ook vanuit gaan dat er in de andere universums wezens leven die ontelbaar veel intelligenter zijn als wij, en dus in staat zouden moeten zijn simulaties te maken van universums zoals de onze. En dus blijft de vraag over; leven wij in een gesimuleerd universum. En is de creator daarvan onze God![]()
Ik heb het volgehouden totdat die typische wiskunde kerel met dat spelletje begon.quote:Op maandag 13 november 2006 00:37 schreef matjas het volgende:
veruit de beste, en zet je toch wat aan het denken:
http://video.google.nl/videoplay?docid=6104300253381448501&q=%22are+we+real%22
"alles is zo complex, dat MOET gemaakt zijn door een God".quote:Op maandag 13 november 2006 03:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat een gewauwel gebaseerd op vage aannames
"zo gefinetuned is dat het haast geen toeval is dat we er zijn"?
Dat is net zo'n dikke stierenstront als "alles is zo complex, dat MOET gemaakt zijn door een God".
Drogredeneringen heten die dingen. En als bovenstaande het uitgangspunt is, dan kun je de rest ook gelijk in de vuilnisbak kieperen.
quote:Op maandag 13 november 2006 03:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat een gewauwel gebaseerd op vage aannames
"zo gefinetuned is dat het haast geen toeval is dat we er zijn"?
Dat is net zo'n dikke stierenstront als "alles is zo complex, dat MOET gemaakt zijn door een God".
Drogredeneringen heten die dingen. En als bovenstaande het uitgangspunt is, dan kun je de rest ook gelijk in de vuilnisbak kieperen.
Wat is daar niet geloofwaardig aan dan?quote:Op maandag 13 november 2006 05:53 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Ik heb het volgehouden totdat die typische wiskunde kerel met dat spelletje begon.Geloofwaardigheid gezakt naar 0
Dus...omdat ik op Fok post weet ik niet waar ik het over heb?quote:Op maandag 13 november 2006 12:07 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
![]()
Ja ik denk ook dat jij het beter weet dan alle theoretisch natuurkundigen die aan het woord komen in de docu.![]()
En wederom ga jij beredeneren dat de kans op leven etc etc zo astronomisch klein is dat het geen toeval KAN zijn. Dat KAN dus wel.quote:Daabij wordt er in de docu ook niet gesteld dat God bestaat.
Er word simpelweg geargumenteerd dat. Het universum wat wij nu kennen berust op een aantal mathematische principes, onze natuurkundige wetten. Sommige van deze wetten hebben bepaalde waarden zoals de snelheid van het licht en de kracht van de zwaartekracht.
Zouden deze dingen zo ongeveer 1 procent veranderen van waarde in welke directie dan ook, dan zou ons universum niet eens bestaan. Dan zou bijvoorbeeld de zwaartekracht te licht zijn om planeten te vormen, of te zwaar zodat alles ineen zou klappen.
Zelfde geld voor de andere wetten. Dat kun je toeval noemen.
Daarnaast is er een andere variable genaamd de cosmologische constante die op de 17 miljardse decimaal gesteld moet zijn om leven mogelijk te maken in het universum. Het word natuurlijk al minder geloofwaardig om dat toeval te noemen.
Maar goed waarom argumenteer ik eigenlijk. Het is toch dikke stierenstront, en jij weet het toch beter![]()
Als je wist waar je het over had zat je nu wel wetenschappelijke artikelen te schrijven in natuurkundige vakliteratuur om de huidge theorien te ontkrachten. Maar aangezien je inplaats daarvan op FOK! post denk ik inderdaad dat je op dit gebied weinig zinnigs te melden hebt behalve; God=stierenscheit wat ik hoor van vrij veel domme mensen om me heen en dus niet echt vernieuwd te noemen is.quote:Op maandag 13 november 2006 13:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dus...omdat ik op Fok post weet ik niet waar ik het over heb?
[..]
En wederom ga jij beredeneren dat de kans op leven etc etc zo astronomisch klein is dat het geen toeval KAN zijn. Dat KAN dus wel.
Het is zulke onzin om te stellen dat je iets geen toeval meer kunt noemen puur omdat de kansen zo liggen.
Ga ik ervan uit dat hij gelijk heeft en jij niet.quote:Susskind has been Felix Bloch Professor of Physics at Stanford University since 1979. He has been elected to the National Academy of Sciences and the American Academy of Arts and Sciences, and was awarded the 1998 J.J. Sakurai Prize for theoretical physics.
Susskind is the author of the book, The Cosmic Landscape: String Theory and the Illusion of Intelligent Design.
He was one of at least three physicists who independently discovered during or around 1970 that the Veneziano dual resonance model of strong interactions could be described by a quantum mechanical model of strings. [1]
Susskind's contributions to physics include:
The independent discovery of the string theory model of particle physics.
The theory of quark confinement
The development of Hamiltonian lattice gauge theory
The theory of scaling violations in deep inelastic electroproduction
The theory of symmetry breaking sometimes known as "technicolor theory"
The second, yet independent, theories of cosmological baryogenesis. (Sakharov's work was first, but was mostly unknown in the Western hemisphere)
The string theory of black hole entropy
The principle of "black hole complementarity"
The holographic principle, the matrix description of M-theory
The introduction of holographic entropy bounds in physical cosmology
The idea of an anthropic string theory landscape.
Dat is net zo iets als in een blauwe kamer staan en zeggen "goh, als de verf op deze muren rood was, zou er geen blauwe kamer zijn". Terwijl het feit dat jij in die blauwe kamer staat al veronderstelt dat de verf blauw was. Het zegt niets over het al dan niet toevallig zijn van die kleur.quote:Op maandag 13 november 2006 12:07 schreef Blazkowich het volgende:
Er word simpelweg geargumenteerd dat. Het universum wat wij nu kennen berust op een aantal mathematische principes, onze natuurkundige wetten. Sommige van deze wetten hebben bepaalde waarden zoals de snelheid van het licht en de kracht van de zwaartekracht.
Zouden deze dingen zo ongeveer 1 procent veranderen van waarde in welke directie dan ook, dan zou ons universum niet eens bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |