abonnement Unibet Coolblue
pi_60335344
Zie [[Klimmen]]
_____________________________________________________________________________________________ Welkom Bij alweer deel 5 van het centrale klimtopic. Hier kan je terecht met al je klimverhalen, vragen en opmerkingen. De laatste post uit het vorige topic was :
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 11:39 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Is THEA.
En hier weer verder.
FAQ Wat heb ik nodig om te gaan klimmen Voordat je zelf spullen aanschaft is het verstandig om eerst een paar keer te klimmen met de spullen van de hal, om te kijken of het klimmen je wel bevalt. Wil je echt verder dan kan je beginnen met het aanschaffen van een eigen gordel, schoentjes, zekeringsapparaat, karabiner, en pofzakje. Koop in het begin vooral niet te dure schoenen aangezien je in het begin vaak nog slordig klimt, en je schoenen daardoor snel slijten. Mocht je later ook van plan bent om buiten te gaan klimmen dan kan je het beste eens informeren bij andere (ervaren) klimmers, voor de aanschaf van extra spullen Is klimmen een dure sport Dit ligt helemaal aan jezelf en aan de disciplines die je wil beoefenen. Als je alleen in de hal wilt gaan klimmen dan kan je voor 150.- euro (+abbo) klaar zijn, maar wil je een volledige alpiene uitrusting dan ga je al gauw richting de 2000.- euro. 2e Hands materiaal is er wel, maar je moet er dan goed over nadenken of je dit wel wilt aangezien je niet weet wat ermee gebeurt is, en je leven hangt vaak wel van je materiaal af. Is klimmen niet gevaarlijk Jawel, er zit natuurlijk een zeker risico aan het klimmen, maar dit risico is zeer goed te beperken door goed alle veiligheidsinstructies op te volgen, en door vooral niet onervaren aan de slag te gaan. Ik wil ook een keer klimmen Ga eens langs bij een klimhal bij jou in de buurt! Ze hebben daar meestal wel een leuke beginnerscursus voor niet al te veel geld, vaak in combinatie met een abonnement(je) . Of ga een keer mee met een ervaren klimmer. Klimhallen? Waar dan
  • Klimhal, Amsterdam
  • Tussen Hemel En Aarde, Amsterdam
  • Klimmuur Centraal, Amsterdam
  • Cave, Arnhem
  • Monte Cervino, Bergschenhoek
  • Arendse Klimcentrum, Breda
  • Sport & Adventure World, Broek op Langedijk
  • Rock Steady, Bussum
  • Klimmuur, Den Haag
  • Steep Part, Den Haag
  • Pentagon, Dordrecht
  • Neoliet, Eindhoven
  • Arqu�, Enschede
  • Fitland, Gemert
  • Bjoeks, Groningen
  • Rocca, Gulpen
  • Klimmuur, Haarlem
  • Neoliet, Heerlen
  • Cave, Nieuwegein
  • Klimcentrum, Nijmegen
  • Yellow Stone, Roosendaal
  • Steep Part, Rotterdam
  • Neoliet, Tilburg
  • Klim- en Bouldercentrum, Utrecht
  • Ayers Rock, Zoetermeer
  • Yosemite, Zwolle Er zijn ook kleinere muren te vinden waar je kan klimmen. Klik hier voor de lijsten met binnenmuren en buitenmuren. _____________________________________________________________________________________________ Begrippen
  • Alpinisme: Het beklimmen van bergen mbv alle mogelijke klimtechnieken. Vaak gebruikt men technieken uit verschillende disciplines, zoals: rotsklimmen en ijsklimmen. Er zijn weinig tot geen vaste zekeringspunten aanwezig.
  • Rotsklimmen: Het klimmen in rots, meestal minder goed behaakt dan bij sportklimroutes. Men gebruikt daarom als (extra) zekerings/vaste punten Nuts en Friends.
  • Sportklimmen: Het klimmen van (goed) behaakte, vaak technisch moeilijke routes. Ook hal klimmen valt onder het sportklimmen.
  • IJsklimmen: Het beklimmen van ijswanden/watervallen met behulp van stijgijzers en ijsbijlen.
  • Boulderen: Het klimmen van hele korte, technisch moeilijke, routes van enkele meters hoog. Dit kan gedaan worden op rotsblokken, en vaak is er in de klimhal ook wel een speciaal boulderdeel te vinden. Men maakt geen gebruik van touwen, maar van matten om een eventuele val te breken.
  • Voorklimmen: Een route klimmen waarbij jij het touw zelf aan de zekeringspunten moet bevestigen,terwijl je gezekerd word van onderaf door de naklimmer. Er hangt dus nog geen touw, waardoor de valafstanden groter zijn bij Top-rope / naklimmen. Als de voorklimmer boven/ op de standplaats is dan kan de naklimmer naar boven klimmen, de voorklimmer zekert hem dan van bovenaf.
  • Top-rope: Klimmen van een route waarbij het touw al boven bevestigt is. De valafstanden zijn hier minimaal.
  • Klimroute gradatie: Dit geeft de moeilijkheid van de route aan die geklommen word. Er zijn vele verschillende gradaties die verschillen per land. In Nederland gebruikt met veelal de Franse waardering.
    1 3a 4a 5a 6a 7a 8a 9a 3b 4b 5b 6b 7b 8b 3c 4c 5c 6c 7c 8c 
    kijk hier voor een overzicht. _____________________________________________________________________________________________ FOK! Klimmers (13)
  • freecell Disciplines: Sportklimmen Niveau hal/rots: Hal 5a+/5b Alpinisme: nvt Favoriete hal: Bjoeks, Groningen Voorklimmen: Nee Begonnen: april 2006 Thuishal: Bjoeks, Groningen Overige: Builderen lijkt me ook zo leuk _____________________________________________________________________________________________
  • Gripper Disciplines: sportklimmen, rotsklimmen, alpinisme, boulderen Niveau hal/rots: 6b Niveau Alpinisme: PD, AD Favoriete hal: Monte Cervino, Rock Steady, Sloterdijk, Cave Arnhem&N'gein Voorklimmen: jazekers Begonnen: Herfst 2002 in de hal, maar al jaren in de vakanties met paps&mams bergwandelen Thuishal: Overige: Slacklining is ook leuk! _____________________________________________________________________________________________
  • -LadyJane- Disciplines: sportklimmen, rotsklimmen, alpinisme, boulderen Niveau hal/rots: hal: 7a/7b rots: geen idee, laatste keer 7a (Dave, Belgie) Boulderen 6c. Niveau Alpinisme: moeilijkste ooit was ED Favoriete hal: Klimmuur Utrecht! En daarna Nijmegen. Voorklimmen: Lijkt me logisch, liefst alles. Naklimmen is voor mietjes. Begonnen: ? Thuishal: Overige: Boulderen is super. _____________________________________________________________________________________________
  • Lortnoc Disciplines: sportklimmen, boulderen, alpinisme Niveau hal/rots: Hal 6a, rots ook zoiets Alpinisme: PD, AD Favoriete hal: Nijmegen, Monte Cervino Voorklimmen: ja Begonnen: Rond 1993 voor een jaar, daarna gestopt toen weer in 2002 begonnen Thuishal: Nijmegen/Fliegerhorst Overige: Link naar NKBV weblog _____________________________________________________________________________________________
  • maok Disciplines: Sportklimmen Niveau hal/rots: Hal 5a Alpinisme: nvt Favoriete hal: Bjoeks, Groningen Voorklimmen: Nee Begonnen: april 2006 Thuishal: Bjoeks, Groningen Overige: - _____________________________________________________________________________________________
  • Roel_spaarndam Disciplines: Sportklimmen, boulderen, alpinisme Niveau hal/rots: Hal:6a / Rots: 6a Alpinisme: PD (C1) Favoriete hal: Klimmuur Haarlem, Spaarnwoude Voorklimmen: ja Begonnen: mei 2005 Thuishal: De klimmuur, Haarlem Overige: ASAC, van de zomer C2 cursus _____________________________________________________________________________________________
  • saaw Disciplines: Sportklimmen, Rotsklimmen Niveau hal/rots: hal 7a, rots 6b Alpinisme: nvt Favoriete hal: rocksteady, bussum en TussenHemelEnAarde, Amsterdam Voorklimmen: ja Begonnen: ehm...1996 ongeveer Thuishal: Overige: tussendoor langere perioden [aantal maanden tot een jaar] niet geklommen ivm reuma [nu ook] en ik geef techniektraining aan de jeugd C & D _____________________________________________________________________________________________
  • Sport_Life Disciplines: Sportklimmen, rotsklimmen, heel af en toe boulderen Niveau hal/rots: Hal 6A/B , rots 5+ ong. (voorklimmen) Alpinisme: nvt Favoriete hal: Monte Cervino Bergsche Hoek en Cave Ngein toch wel Voorklimmen: ja Begonnen: mei 2003 ongeveer Thuishal: Bjoeks Groningen (doordeweeks), Cave Nieuwegein (weekend) Overige: _____________________________________________________________________________________________
  • superheist Disciplines: sportklimmen, rotsklimmen, ijsklimmen (1 keer in the globe gedaan) Niveau hal/rots: Binnen: 6b, buiten: 5c+ Alpinisme: nvt Favoriete hal: Neoliet, Heerlen Voorklimmen: ja! Begonnen: September 2005 Thuishal:Neoliet, Heerlen Overige: In het bestuur van de MaasSAC _____________________________________________________________________________________________
  • TARAraboemdijee Disciplines: Sportklimmen Niveau hal/rots: Hal 5b Alpinisme: nvt Favoriete hal: Bjoeks, Groningen Voorklimmen: Nee Begonnen: 1995 (herontdekt in april 2006) Thuishal: Bjoeks, Groningen Overige: - _____________________________________________________________________________________________
  • Tha_T Disciplines: sportklimmen, rotsklimmen en boulderen Niveau hal/rots: Hal 6a,6b Rots idem Favoriete hal: Rocca. Duh Voorklimmen: ja! Begonnen: Rond 1996 ongeveer Thuishal: Rocca, Gulpen _____________________________________________________________________________________________
  • Tootoo Disciplines: Sportklimmen, Rotsklimmen Niveau hal/rots : Hal: 6b / 6b+, rots: 5b (pas 2 keer buiten geklommen) Niveau Alpinisme : - Favoriete hal : Neoliet Tilburg Voorklimmen : Ja Overige: Klimmend sinds begin 2005 met een totale stop van 6 maanden en een keer of 2 a 3 per week, maar wil graag toch richting de 6c gaan (ambitieus ben ik wel) _____________________________________________________________________________________________
  • Casparovvv Disciplines: Sportklimmen Niveau hal/rots : Hal: 5c / Rots: 5b/c Favoriete hal : Monte cervino Voorklimmen : Jup. Begonnen: 2006 Overige: professioneel valkunstenaar. _____________________________________________________________________________________________
  • Jo0Lz Disciplines: Sportklimmen Boulderen Niveau hal/rots: Hal 6a/b Alpinisme: 5c Favoriete hal: Bjoeks, Groningen Voorklimmen: Jep Begonnen: 1997 Thuishal: Bjoeks, Groningen Overige: Meer dan 4 jaar tussenuit geweest, nu weer helemaal terug! _____________________________________________________________________________________________
  • Keileweg-ethicus Disciplines: Sportklimmen Niveau hal/rots: Hal: 6a+/Rots: is alweer een tijdje geleden, ik gok 5c Alpinisme: nvt Favoriete hal: Cave/Mountain Network, Arnhem (da's dan ook meteen de enige die ik ken) Voorklimmen: Sporadisch, ik klim amper buiten Begonnen: 2004 denk ik, herontdekt: eind 2006 Thuishal: Cave/Mountain Network, Arnhem Overige: Als ik eenmaal studeer hoop ik meer te kunnen klimmen, nu woon ik in een stad zonder hal... o, was het maar vast zo ver _____________________________________________________________________________________________ Vorige Delen
  • Centraal klimtopic # 1
  • Centraal klimtopic # 2
  • Centraal klimtopic # 3
  • Centraal klimtopic # 4


    Andere klimtopics op FOK!
  • Fok! Klim Meeting
  • Cursus Alpiene klimmen

    De Klimmen Wiki

  • De Klimmen Wiki

    Topo's
  • Klimmuur Spaarnwoude (NL)
  • Klimhal Bjoeks, Groningen (NL)
  • Freyr (BE)
  • Mozet (BE)
    Overige links
  • 8a.nu Engelse site over sportklimmen
  • Climbing.nl algemene site van SAC’s (Studenten Alpine Club) alle diciplines
  • NKBV Nederlandse Klim en Bergsport Vereniging
  • Summitpost Engelse site met zeer grote database van toppen over de hele wereld. Alpinisme
  • Basislager.ch Actuele condities van alpiene routes
  • Gipfelbuch.ch Actuele condities van alpiene routes in Oostenrijk
  • Belclimb Info over de Belgische klimmassiefjes

    Deze OP vind je hier!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Gripper op 25-07-2008 09:33:36 ]
  • Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_60335493
    Deel 4 was alweer een tijdje dicht, het is rustig de laatste tijd op klimgebied...

    Veel van jullie hadden vast het nieuws van gisteren al wel gehoord.
    Vier Nederlandse alpinesten komen om bij afdaling Mont Blanc

    Verschrikkelijk. Bekenden van iemand hier?
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      vrijdag 25 juli 2008 @ 10:31:52 #3
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_60336476
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 09:35 schreef Gripper het volgende:
    Deel 4 was alweer een tijdje dicht, het is rustig de laatste tijd op klimgebied...

    Veel van jullie hadden vast het nieuws van gisteren al wel gehoord.
    Vier Nederlandse alpinesten komen om bij afdaling Mont Blanc

    Verschrikkelijk. Bekenden van iemand hier?
    is er trouwens al iets bekend waardoor ze zijn gaa glijden? Zo slecht vond ik de condities er niet uitzien van de sneeuw al weet ik niet welke helling het is.

    Ik zie bij de "FOK! Klimmers" overal bij staan op welk niveau ze klimmen. Hoe bepaald je het niveau? is er ergens een lijstje om te kijken of je aan een bepaald niveau voldoet met betrekking tot het alpinisme. In de klimhal is het makkelijk je pakt gewoon de moeilijkste route die je omhoog komt
    Where's my fear???
    pi_60519323
    Het gaat op dit moment bepaald niet goed op de K2

    Nederlandse bergbeklimmer vermist na drama op K2
    quote:
    ISLAMABAD - Een Nederlandse bergbeklimmer wordt vermist na een drama op de K2, de op een na hoogste berg ter wereld in Pakistan. Dat meldde zaterdag de website van de expeditie waaraan de Nederlander, de Utrechter Wilco van Rooijen, deelneemt.
    ANP

    De andere Nederlandse deelnemers zijn in veiligheid.

    De website van de Norit K2 Expeditie meldde dat vrijdag een groot stuk ijs is afgebroken dat een deel van de touwen heeft weggeslagen. Een deel van de afdalers kon hierdoor niet meer afdalen. De andere Nederlandse deelnemers zijn in veiligheid.

    Het Nederlandse team was met andere expedities op weg. Circa zeventien mensen probeerden de klim naar de top van de ruim 8600 meter hoge berg te maken.

    Vier buitenlandse klimmers, onder wie een Serviër en een Koreaan, zouden zijn omgekomen op de K2. Ze stortten naar beneden. Dat meldde de Italiaanse krant La Stampa zaterdag op gezag van reddingscoördinator Agostino Da Polenza. Andere alpinisten van de internationale groep worden nog vermist.

    Het was de derde poging van de Nederlander Van Rooijen om de K2 te bedwingen. In 1995 raakte hij zwaar gewond bij een eerdere beklimming van de gevaarlijke K-2. Hij werd toen geraakt door een vallend rotsblok.
    Info van de expeditie zelf: http://www.humanedgetech.com/expedition/norit/
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_60522662
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 00:30 schreef Bruce117 het volgende:
    Het gaat op dit moment bepaald niet goed op de K2

    Nederlandse bergbeklimmer vermist na drama op K2
    [..]
    Info van de expeditie zelf: http://www.humanedgetech.com/expedition/norit/
    t is geen Nederlander maar een Ier, ene Gerard. Maar hij is wel lid van de Nederlandse expeditie.
    Als die Gerard vastzit boven de kapotte vaste touwen, zou dat ergens bij C4 moeten zijn, en dat is hoog...

    Geen fijne plek om meerdere nachten te moeten doorbrengen zonder tent.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_60522709
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 10:37 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    t is geen Nederlander maar een Ier, ene Gerard. Maar hij is wel lid van de Nederlandse expeditie.
    Als die Gerard vastzit boven de kapotte vaste touwen, zou dat ergens bij C4 moeten zijn, en dat is hoog...

    Geen fijne plek om meerdere nachten te moeten doorbrengen zonder tent.
    Het was wel een Nederlander, Wilco was vermist.
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_60552865
    Wilco heeft wel de top gehaald las ik. Toch een rot gevoel om dan zo terug te komen.
      maandag 4 augustus 2008 @ 20:20:00 #8
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_60558212
    Ik heb deze zomer voor het eerst (als je schoolkamp van de middelbare school en een enkel wandje een paar jaar gelden niet mee teldt) echt geklommen op bergen en het was geweldig. Ik ben samen met een vriendin naar Kroatië geweest en we hebben geklommen in nationaalpark Paklenica.

    Ik heb daar ook een introcursus voorklimmen gehad. Nou ben ik alleen even kwijt hoe het nou heet als je als zekereraar de klimmer op de eerste paar meters tegenhoud als deze valt:

    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_60558463
    quote:
    Nou ben ik alleen even kwijt hoe het nou heet als je als zekereraar de klimmer op de eerste paar meters tegenhoud als deze valt:
    spotten

    En meteen ff een TVP'tje
      maandag 4 augustus 2008 @ 20:29:14 #10
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_60558509
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 20:27 schreef Roel_spaarndam het volgende:

    [..]

    spotten

    En meteen ff een TVP'tje
    dank je, kon er even niet op komen
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_60568260
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 20:29 schreef maok het volgende:

    [..]
    dank je, kon er even niet op komen
    Roelmansch
    Hoe is het bij jou met de klimmerij, onlangs of binnenkort nog wat spannends?
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:52:48 #12
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_60573271
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 08:18 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Roelmansch
    Hoe is het bij jou met de klimmerij, onlangs of binnenkort nog wat spannends?
    Afgelopen jaar weinig geklommen vanwege klimpartners met blessures, eigen blessures (niet door klimmen maar ik heb af en toe ineens eens een aanval van eczeem op mijn vinger toppen) of klimpartners die zwanger worden. Maar ik ben dus deze zomer met een vriendin naar Kroatië, Paclenica geweest waar we onderandere hebben geklommen. Even wat toffe foto's plaatsen.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_60573446
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:52 schreef maok het volgende:

    [..]

    Afgelopen jaar weinig geklommen vanwege klimpartners met blessures, eigen blessures (niet door klimmen maar ik heb af en toe ineens eens een aanval van eczeem op mijn vinger toppen) of klimpartners die zwanger worden. Maar ik ben dus deze zomer met een vriendin naar Kroatië, Paclenica geweest waar we onderandere hebben geklommen. Even wat toffe foto's plaatsen.
    verkeerde Roel, sorry. Ik wilde Roel_spaarndam quoten.
    maar naar jouw foto's ben ik ook wel benieuwd want ik ben nooit in Paklenica geweest
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:17:31 #14
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_60575479
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:00 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    verkeerde Roel, sorry. Ik wilde Roel_spaarndam quoten.
    maar naar jouw foto's ben ik ook wel benieuwd want ik ben nooit in Paklenica geweest
    Aha

    Klimmen:


    Abseilen

    Een man die lekker veilig aan het klimmen is :

    Andere klimmers:

    Zoek de klimmers:
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_60614145
    Leuke foto's Maok! .
    Ik denk dat als ik nu weer ga klimmen ik ergens op niveau 4+ hang haha, kan de laatste keer me niet eens meer herinneren, denk zo'n half jaartje geleden.. Zonde eigenlijk maarja een mens kan niet 6x per week 3 verschillende sporten actief doen .
    pi_60620076
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 23:56 schreef Sport_Life het volgende:
    Leuke foto's Maok! .
    Ik denk dat als ik nu weer ga klimmen ik ergens op niveau 4+ hang haha, kan de laatste keer me niet eens meer herinneren, denk zo'n half jaartje geleden.. Zonde eigenlijk maarja een mens kan niet 6x per week 3 verschillende sporten actief doen .
    Nou, jij haalt de 6a nog wel hoor, maar waarschijnlijk klim je de eerste keer dat je weer gaat hooguit twee routes. Gek is dat, het niveau blijft vaak aardig behouden, de duur is er al na een maand niet klimmen helemaal uit. Ik was een paar weken geleden in de hal in bussum,. en na een overhang route waren mn armen gewoon leeg.

    Ik zal ook wel zover terugzakken. In de zomer vind ik het te warm in de klimhal, en blijf ik daar dus gewoon 3 maanden weg. En mn zomervakantie gaat dit jaar niet naar de alpen, maar 3 weken wandelen in Noorwegen. We zien het in september wel weer, wat er nog is blijven hangen....
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_60642902
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 09:45 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Nou, jij haalt de 6a nog wel hoor, maar waarschijnlijk klim je de eerste keer dat je weer gaat hooguit twee routes. Gek is dat, het niveau blijft vaak aardig behouden, de duur is er al na een maand niet klimmen helemaal uit. Ik was een paar weken geleden in de hal in bussum,. en na een overhang route waren mn armen gewoon leeg.

    Ik zal ook wel zover terugzakken. In de zomer vind ik het te warm in de klimhal, en blijf ik daar dus gewoon 3 maanden weg. En mn zomervakantie gaat dit jaar niet naar de alpen, maar 3 weken wandelen in Noorwegen. We zien het in september wel weer, wat er nog is blijven hangen....
    haha ja 3 zomers geleden was ik de hele zomer in de klimhal te vinden, met mijn klimmaat hadden we toen soms de hele hal voor ons alleen! Heb wel veel aan mn conditie gedaan afgelopen half jaar, ben toch wel benieuwd in hoeverre dat resultaat boekt bij het klimmen!

    Deze zomer is het niet echt van een vakantie gekomen, had nog wel plannen maar die zijn allemaal niet doorgegaan. Wel ga ik in september nog een weekje met mijn "klas" naar de Ardennen... Maargoed kan volgens mij mn klimschoentjes thuis laten is mijn ervaring met dit soort "kennismakings kampen"
    pi_60921738
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 01:10 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    haha ja 3 zomers geleden was ik de hele zomer in de klimhal te vinden, met mijn klimmaat hadden we toen soms de hele hal voor ons alleen! Heb wel veel aan mn conditie gedaan afgelopen half jaar, ben toch wel benieuwd in hoeverre dat resultaat boekt bij het klimmen!

    Afgelopen weken was het in arnhem ook bijzonder rustig ja! Zelf vind k het nog wel te doen om te klimmen als het wat warmer is, je zweet alleen wat meer .

    Gripper: ik heb de OP in de wiki aangepast zodat ik dr ook in sta, zou je mij ook in de huidige OP willen plakken?
    pi_61033160
    Schop.

    Ik ga me inschrijven bij IBEX, de klimvereniging van Wageningen universiteit. Als het goed is ben ik vanaf september een keer per week in Arnhem, en mogelijk ook eens per week in Nijmegen te vinden! Overigens heeft het klimmen bij mij 1½ jaar stil gelegen, ivm reizen. Ik wil er weer helemaal tegen aan
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_62280185
    Zo. Vanmiddag richting Alpen, Berner Oberland. Het weer is perfect, zonnig, windstil, ideaal klimweer om wat topjes te beklimmen.

    Op het programma staan:
    Tschingelhorn
    en bij goeie condities ook nog:
    Lauterbrunner Breithorn

    Dat wordt weer genieten
    Anderen nog klimplannen voor het najaar? Van Lortnoc wist ik al dat ie nog op pad gaat
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_62280246
    nee wel 2 snowboardplannen , dus wel de bergen in maar niet om te klimmen
    pi_62283084
    * Casparovvv vertrekt vanmiddag naar Ith voor het weekend.
    Even een paar daagjes genieten, het wordt mooi weer!
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_62526303
    Hier na 8 maanden non-actief ook weer begonnen met actief klimmen Komend weekend ook 3 daagjes naar Bleau, nu maar hopen dat het mooi weer wordt! Gaat iemand nog met het NSAC WP meedoen? Ik zit te denken aan Toerski/board beginners al heb ik geen idee waar ik nou een splitboard vandaan moet toveren
    pi_62531380
    paar dagen geleden wa sin Parijs EK klimmen (indoor dan) is leuk om te zien.
    Zelf ook wel eens geklommen, miss. leuk om als sport te gaan doen
    pi_62534819
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 16:23 schreef Takusam het volgende:
    Zelf ook wel eens geklommen, miss. leuk om als sport te gaan doen
    Doen! is een leuke sport
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')