http://NU.nlquote:Vier Nederlandse alpinisten omgekomen in Italië
Uitgegeven: 24 juli 2008 14:03
Laatst gewijzigd: 24 juli 2008 14:12
COURMAYEUR - Vier Nederlandse alpinisten zijn donderdag om het leven gekomen op het massief van de Mont Blanc in Italië. Ze verongelukten bij de afdaling van de Mont Dolent.
ANP
Dit heeft de Italiaanse politie gemeld.
Een bij het ongeluk betrokken vrouw overleefde het drama, zeiden reddingswerkers.
De NOS meldt dat het gaat om een gezin, waarvan de vader en drie kinderen zijn overleden. De moeder zou in het ziekenhuis liggen met een shock.
(c) ANP/NU.nl
Ja, maar gezien de context denk je aan een vader met tienerzonen, maar dat weten we nog niet, maar dat zal vast snel bekend worden gemaakt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:46 schreef Hyperdude het volgende:
Vorige week zijn er daaro (Mont Dolent, niet Mont Blanc) ook al 3 Franzosen zwaar gewond afgevoerd.
Bergen blijven gewoon gevaarlijk. Kinderen kunnen natuurlijk ook 20-30 jaar zijn.
Nou, ik doe het als hobby, en ik noem mezelf ook gewoon alpinist hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:25 schreef fruityloop het volgende:
Alpinisten klinkt als professionals, maar kinderen doet me vermoeden dat het een uit de hand gelopen wandeling is oid? Links of rechtsom, het blijft natuurlijk erg triest.
Tering ja.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:33 schreef Plato1980 het volgende:
Moet je je voorstellen dat die moeder heeft moeten toekijken hoe haar man en kinderen de diepte instortten.. Gruwelijk.
Dat vergeet je nooit meer.quote:Een Franse wandelaar was ooggetuige van het ongeluk. Hij zei dat de groep met touwen aan elkaar vastzaten. Ze gleden uit en stortten de diepte in.
quote:Op de afdaling van de Mont Dolent in de Italiaanse Alpen heeft zich een ongekend drama afgespeeld met een Nederlands gezin. Bent u daar in de buurt en heeft u inlichtingen voor ons, mailt u die dan, svp.
Klik hier om rechtstreeks een mail naar de redactie van De Telegraaf te sturen.
Allicht, klimongelukken zijn altijd sensationeel, en zeker nu het een gezin betreft. Wat de telegraaf waarschijnlijk "vergeet" is dat er jaarlijks miljoenen mensen de bergen ingaan in de zomer, dat er daarvan per jaar een paar honderd verongelukken wat procentueel natuurlijk al heel weinig is, en dat het overgrote deel hiervan (70%) wandelaars betreft die op prima gemarkeerde wandelpaden lopen en daar een steen op hun hoofd krijgen of van het pad vallen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)endrama__.html?p=1,1
[..]![]()
![]()
![]()
. De Telegraaf wil 't zeker nog wat sensationeler maken?
Ja,. dat heb ik ook gelezen. Het lot tarten heet dat.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tering ja.
Deze week nog toevallig een artikel uit Elsevier van een paar weken geleden gelezen over een gezin waarvan ook drie leden bij (verschillende) klimongelukken omkwamen. Heel 'fijn'.
Ik dacht altijd dat je juist aan elkaar vast zat zodat dat niet kan gebeuren. Dat als er 1 uitglijdt, hij niet valt omdat ie vastzit aan de anderen. Maar het is dus eerder domino - als er 1 valt, valt de rest ook?quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Alpen__.html?p=2,1
[..]
Dat vergeet je nooit meer.
Dat is zo, ik ontken ook niet dat er risico's zijn. Het is alleen jammer dat elke keer dat er een ongeluk gebeurt dit aangegrepen wordt om te roepen "zie je wel, wat een gevaarlijk en onverantwoorde bezigheid!"quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:28 schreef Hyperdude het volgende:
beetje off-topic:
Er gaan miljoenen "wandelen", daar gebeurt meestal niet zoveel mee.
Er gaan honderduizenden "klimmen/klauteren", daar gebeurt vaker wat mee.
Het is gewoon link als het tegenzit: qua weer, qua conditie, qua ervaring. Of je hebt simpelweg pech.
Het blijft simpelweg gevaarlijk in de bergen, en de risico's heb je nooit voor 100% onder controle.
Hmja, soms is een denksport geen gekke keuzequote:Op donderdag 24 juli 2008 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja,. dat heb ik ook gelezen. Het lot tarten heet dat.
Heel sneu, maar je kan toch ook gewoon gaan schaken of dammen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |