abonnement Unibet Coolblue
pi_59945126


Het topic voor en door users met een Last.fm account.



Last.fm, ook wel bekend als Audioscrobbler, is een site die bijhoudt wat je luistert. D.m.v. de Last.fm plugin (voor de populairste media/music players) worden titel van het nummer en artiest/bandnaam van het liedje naar de server van Last.fm verzonden en op die manier worden in je profiel lijstjes van wat je luistert bijgehouden. Die gegevens kun je van iedereen bekijken en anderen kunnen ook bij jou in je profiel zien wat o.a. je favoriete muziek is en bijv. wat je afgelopen week allemaal hebt geluisterd.

Er zijn al heel veel mensen die Last.fm gebruiken, om de handige lijstjes, maar vooral ook om nieuwe muziek te ontdekken of andere users met dezelfde muzieksmaak. De Last.fm server rekent uit welke mensen ongeveer dezelfde smaak hebben met jou, gebaseerd op de meest beluisterde nummers. Met die informatie kan Last.fm suggesties genereren voor nieuwe artiesten die je misschien wel leuk vindt.

Maar er is meer! Last.fm is de laatste jaren steeds uitgebreid, teveel om alles hier op te noemen.
Je kunt bijvoorbeeld aangeven welke concerten of festivals je gaat bezoeken en zien welke members daar ook heengaan. Bij andere members, groups of events kun je een bericht op de shoutbox achterlaten, users toevoegen als friends, je aanmelden bij een group of er zelf eentje starten, zoals bijv. de Fok! group.
Daarnaast zijn er nog vele leuke en handige tooltjes en de Last.fm personal radio.



Last.fm personal radio is een ingebouwde radiozender in de site. Sinds de recente revamp van Audioscrobbler is Last.fm ook de 'officiële' naam van de service. Het idee achter last.fm is niet te vergelijken met normale online zenders, er is geen specifieke playlist vooraf die kan worden gestreamed. Last.fm kijkt echter naar jouw eigen muzieksmaak (zoals die is geregistreerd via je Last.fm plug-in), en past haar playlist daarop aan.

En dat niet alleen, maar je hebt ook de optie om een radiozender te horen die specifiek alleen liedjes van een bepaalde artiest en verwante artiesten speelt, of muziek toegespitst op een bepaald genre. Bovendien kun je ook nog radiostreams beluisteren die weer kijken naar de smaak van andere Last.fm gebruikers, in het geval dat je iemand tegenkomt wiens smaak je wel bevalt, of als je gewoon nieuwsgierig bent naar de artiesten die in zijn/haar profiel staan.

Als je overigens een 'subscriber' bent (zie ook hieronder voor meer info), dan heb je meer specifieke radio-mogelijkheden, waaronder eentje waarbij alleen maar muziek wordt gespeeld die jijzelf of een andere Last.fm gebruiker zelf ook een keer gespeeld hebt.

Voor meer info over de speler kun je ook even hier kijken.



Wat heb je eraan?
Als het je alleen om de statistieken gaat, dan helemaal niks. Het is misschien wel leuk om alles bij te houden. Als het niet goed uitpakt maakt het ook niet uit, er is niks te verliezen.
De last.fm speler biedt weer andere mogelijkheden. Als je bijvoorbeeld op je werk zit of in het buitenland, of gewoon ergens weg van je eigen computer of muziekcollectie, heb je nu toch de mogelijkheid om naar je eigen muziek te luisteren met deze service. En verder heeft het alle andere functies van een webradio.

Waar kan ik me aanmelden?
Een account aanmaken kan hier: Sign up for Last.fm.
Je hebt er niet eens een e-mailadres voor nodig.

Ik vind het maar traag/buggy af en toe. Is dat normaal?
Er wordt continu aan de site gebouwd door de ontwikkelaars, en door goede mond-tot-mondreclame zijn er dagelijks honderden nieuwe gebruikers. Daardoor kan het wel eens voorkomen dat de site er even uitligt, of dat er door de grote drukte wel eens een server even overbelast is. Maar geen paniek, alle statistieken (mits goed getagged) worden netjes door je plug-in opgeslagen, en zo gauw de server weer een beetje draait, worden die statistieken alsnog verwerkt. Als je specifieke problemen ondervindt, kun je natuurlijk ook altijd even de forums raadplegen.

En is dit een gratis service?
Jazeker. Je kunt er overigens voor kiezen om een geheel vrijblijvende donatie te doen (het makkelijkste is via paypal), wat je extra privileges geeft, die je hier nog even rustig kunt nalezen.

En waar kan ik dan de plugins vinden?
De nieuwste Last.fm software vind je Hier.
Een overzichtje van de old-style plugins kun je hier vinden. Deze worden echter niet meer ondersteund door last.fm.

Is dit wel veilig? Geen spyware ofzo?
Ja, het is volkomen veilig. Last.fm/Audioscrobbler is open source. Hier en in Terms of Use lees je er meer over.
Voor meer info is er de FAQ, de blog met de laatste nieuwtjes en de Audioscrobbler Development Wiki.

En waar is dan die befaamde Fok! group?
Deze kun je hier vinden. Er is er ook eentje speciaal voor Fok! Trivia-spelers.

Leuke/handige/zinloze tooltjes
  • Last.fm normalised rankings - Je lijstje op basis van gemiddelde tracklengte in plaats van enkel op plays.
  • OMI musical taste meter - Hoe breed is jouw smaak?
  • Hou ook deze last.fm-groepen in de gaten: Greasemonkeys (allerlei scriptjes, Firefox verplicht) en Stats.
  • Meer extra tooltjes vind je hier.



    Deze OP vind je hier
  • pi_59945155
    quote:
    1 Elliott Smith 29
    2 Girl Talk 28
    3 Unida 24
    4 Brant Bjork 18
    5 De Jeugd van Tegenwoordig 16
    6 Fu Manchu 15
    7 Feeder 14
    8 Hermano 13
    9 Peeping Tom 12
    9 Queens of the Stone Age 12

    Unique Artists: 225
    Total Tracks: 590
    Total Plays: 618
    Veel stoner en de meligheid van Girl Talk op nummer 2.
    pi_59945248
    Even tvp met mn laatste lijstje.
    1 Throwing Muses 37
    2 New Delhi FM 26
    3 Linus Pauling Quartet 16
    4 Kings of Leon 13
    4 Sonata Arctica 13
    4 The Oohlas 13
    7 AFI 12
    7 The Amps 12
    7 Slowdive 12
    7 The Smashing Pumpkins 12

    1. Fijne band uit de jaren 90 met zangeres Kristin Hersh
    2. Zeer relaxte ambient/electronica
    4. The Oohlas goede indie rock band beetje in de stijl van throwing muses.
    7. The Amps band van 1 van de zangeressen van de Breeders hebben maar 1 album uitgebracht.
    7. Slowdive is shoegaze, heel mooi!
    pi_59945702
    Mijn lijst van deze week, niet al te veel verandering.

    Unique Artists: 56
    Total Tracks: 323
    Total Plays: 438


    1 The Smashing Pumpkins 46
    2 Jimi Hendrix 42
    3 Slayer 35
    4 Tool 32
    5 Eagles of Death Metal 31
    5 The Doors 31
    7 Dead Kennedys 21
    7 Air 21
    9 Queens of the Stone Age 19
    9 Metallica 19
      maandag 7 juli 2008 @ 13:16:52 #5
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_59946379
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 12:24 schreef trebremmit het volgende:

    1. Fijne band uit de jaren 90 met zangeres Kristin Hersh
    2. Zeer relaxte ambient/electronica
    4. The Oohlas goede indie rock band beetje in de stijl van throwing muses.
    7. The Amps band van 1 van de zangeressen van de Breeders hebben maar 1 album uitgebracht.
    7. Slowdive is shoegaze, heel mooi!
    En nummer 3?
    pi_59947034
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_59947398
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 13:16 schreef nipeng het volgende:

    [..]

    En nummer 3?
    Die stond er vorige week al bij, maar is uiteraard top! Het album All Things Are Light is goed!
      Moderator maandag 7 juli 2008 @ 15:07:20 #8
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_59948860
    nog een keer het linkje naar het wordle ding

    http://www.mastergiraffe.(...)into-a-wordle-image/

    en het voorbeeldje van wat het oplevert (en de vraag of iemand het voor mij wil doen want ik heb geen java hier op de computer)



    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_59948940


    Ook nog ff mijn lijstje ook als tvp
    Ik doe niet meer aan een signature
      maandag 7 juli 2008 @ 15:34:09 #10
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_59949402
    Zijn er hier meer mensen die 'gratis' toegang hebben gekregen tot de beta? Vind het maar matig. Alleen de Library is grappig en zelfs daar zie ik de toegevoegde waarde niet van in, want ik word teruggestuurd naar de beginpagina van de library i.p.v. naar de artist waar ik op dat moment op klik.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_59953958
      maandag 7 juli 2008 @ 19:35:33 #12
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_59954743
    Top Artists this Week (29 Jun 2008 - 6 Jul 2008)
    1 Y Society 16
    2 DJ Shadow 15
    3 The Gutter Twins 12
    4 Ef 5
    5 DL Incognito 4
    6 The Album Leaf 2

    Weinig geluisterd. Wat hiphop, wat post-rock en The Gutter Twins dus.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 02:43:14 #13
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_59963955
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
    nog een keer het linkje naar het wordle ding

    http://www.mastergiraffe.(...)into-a-wordle-image/

    en het voorbeeldje van wat het oplevert (en de vraag of iemand het voor mij wil doen want ik heb geen java hier op de computer)

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Was bezig voor je maar was even vergeten dat ik ook geen java heb.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 09:00:06 #14
    11736 Ceased2Be
    Misantroop
    pi_59965130


    tvp-tje, te lang al niets meer gepost
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
      dinsdag 8 juli 2008 @ 12:36:52 #15
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_59969238
    Ik ben niet echt onder de indruk van last.fm maar er is op dit moment niks beter (?) en het is wel interessant hoe het je shit bij houd. Dus. TVP.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_59969356
    Wat wil je dan nog meer?
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:09:27 #17
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_59969952
    Meer gegevens over hoe ik muziek luister... een betere analyse, zeg maar.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:13:06 #18
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_59970033
    Top Artists for the week ending Sunday 6 July 2008
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 6 jun)


    1 Edvard Grieg 8 (66)
    2 Kim Wilde 6 (276)
    3 Aimee Mann 5 (18)
    4 John Adams 4 (335)
    5 Supertramp 2 (378)
    6 Orlande de Lassus 1 (-)
    6 Gorki 1 (17)
    6 Jon Brion 1 (-)
    6 The Smashing Pumpkins 1 (214)

    Unique Artists: 9
    Total Tracks: 29
    Total Plays: 29


    Bijna niks geluisterd afgelopen week, geen tijd voor gehad.
    Alleen de soundtrack van Magnolia (Aimee Mann, Supertramp), alsmede de Peer Gynt suite van Grieg en wat stukken van de soundtrack van Civilization IV (John Adams).
    pi_59970200
    Bij wijze van TVP mijn nummers 200 in mijn overall chart:

    200 Del Amitri 56
    200 Captain Beefheart & His Magic Band 56
    200 Simon & Garfunkel 56
    200 Ramones 56
    200 Franz Ferdinand 56
    200 Television 56
    200 Calexico 56
    200 My Morning Jacket 56
    200 Ben Lee 56

    Best een leuk lijstje
    pi_59970483
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:09 schreef Ruzbeh het volgende:
    Meer gegevens over hoe ik muziek luister... een betere analyse, zeg maar.
    Nou ik zou niet weten wat er nog meer bij gehouden kan worden dan op last.fm.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:39:49 #21
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_59970760
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:30 schreef trebremmit het volgende:

    [..]

    Nou ik zou niet weten wat er nog meer bij gehouden kan worden dan op last.fm.
    Presentatie mag wel wat beter ook. Bijvoorbeeld. Ik luister veel naar The Kinks. Dat zie je ook in de chart van afgelopen week. Ik zou dan er conclusies bij hebben zoals "Dit week heb je echt enorm veel naar The Kinks geluisterd ten opzichte van de rest". Tuurlijk kan ik die conclusie zelf maken maar ik wil dat gewoon zien. Er zijn nog zoveel meer dingen. Bijv. "Dit week heb je zoveel uur aan muziek beluisterd", "Zoveel en zoveel artiesten verschijnen voor het eerst in je last.fm lijstje, waarvan (dit artiest of band) je favoriet is". Etc.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 13:46:48 #22
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_59970990
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:09 schreef Ruzbeh het volgende:
    Meer gegevens over hoe ik muziek luister... een betere analyse, zeg maar.
    quote:
    You've listened to 38% of your music whilst wearing pyjama's, band most listened to in pyjama's was wet wet wet
    zoiets
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:48:33 #23
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_59971028
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]


    [..]

    zoiets
    Je zet me voor gek maar zoiets zou toch erg stoer zijn als het mogelijk was.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 13:52:53 #24
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_59971164
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:48 schreef Ruzbeh het volgende:

    [..]

    Je zet me voor gek maar zoiets zou toch erg stoer zijn als het mogelijk was.
    En onzinnig. De enige toevoeging die mij wat lijkt maar, daarvan heeft last.fm al vaak gezegd dat het technisch moeilijk is, is tracks op tijdsduur scrobblen en dus ook tijdsduur bij artiesten geven. (dan zou bij mij bohren und der club of gore echt ver omhoog springen evenals godspeed you black emperor)
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:56:07 #25
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_59971251
    Voor jou is het dan onzinnig maar voor andere is het leuk. Dat het technisch moeilijk is begrijp ik wel.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_59971267
    Volgens mij heb je daar een tool voor, kwamen allemaal andere bands bij mij bovenaan staan, ik weet alleen niet meer waar ik dat weg had.

    Edit: Ik heb de link hier http://www.associativetrails.com/stuff/normalisefm/ jammer genoeg doet ie alleen je top 50.

    [ Bericht 43% gewijzigd door trebremmit op 08-07-2008 14:07:14 ]
      Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 15:08:13 #27
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_59973129
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef trebremmit het volgende:
    Volgens mij heb je daar een tool voor, kwamen allemaal andere bands bij mij bovenaan staan, ik weet alleen niet meer waar ik dat weg had.

    Edit: Ik heb de link hier http://www.associativetrails.com/stuff/normalisefm/ jammer genoeg doet ie alleen je top 50.
    en niet correct neem nou fantômas die hebben nummers van gemiddeld 2 min maar ook 1 nummer van 60 min dus klopt de gemiddelde tijdsduur die ze in die normalizer stoppen niet
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      dinsdag 8 juli 2008 @ 15:12:22 #28
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_59973245


    Ik baal enorm dat mijn ipod niet gescrobbeld wordt. Daarop luisterde ik best veel muziek toen ik heel veel moest werken...als die tracks gewoon gescrobbeld zouden zijn, zouden the Raconteurs bovenaan staan. Na het geweldige concert vorige week, ben ik weer helemaal gek op ze.
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef Ruzbeh het volgende:
    Voor jou is het dan onzinnig maar voor andere is het leuk. Dat het technisch moeilijk is begrijp ik wel.
    Als je firefox gebruikt als browser en greasemonkey hebt (en dan bepaalde plugins download), kun je meerdere soorten statistieken zien. Niet heel veel...maar er zitten een paar leuke bij, zoals percentages (je top artiest is bijvoorbeeld, the Kinks, is 20,3% van je totale aantal tracks en artiesten die je geluisterd hebt...of zoiets). Verder kun je je top artists overall vergelijken met 8, 16, 24, 32, 40, etc dagen geleden. En zo zijn er nog een aantal dingetjes...
    pi_59975694
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 15:12 schreef Reena het volgende:
    [ [url=http://imagegen.last.fm/LastfmMyspace/artists/Kickass_Reena.gif]afbeelding ] [/url]

    Ik baal enorm dat mijn ipod niet gescrobbeld wordt. Daarop luisterde ik best veel muziek toen ik heel veel moest werken...als die tracks gewoon gescrobbeld zouden zijn, zouden the Raconteurs bovenaan staan. Na het geweldige concert vorige week, ben ik weer helemaal gek op ze.
    [..]

    Ik vind dat ook heel vervelend, bij mij wil het maar niet werken met mn iPod. Erg vervelend.

    Maar wat ik graag zou willen toevoegen is 'seen live' aan je profiel, ik kan alleen nergens vinden waar ik dat kan doen. Heeft iemand enig idee waar dat kan? Ik zie dat vaak bij mensen maar loop nu al een uur te zoeken om het zelf toe te voegen en het lukt maar niet.
      Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 16:40:26 #30
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_59975777
    erm gewoon je nummers taggen met seen live wat trouwens een uitermate kut tag is omdat hij persoonlijk is .
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      dinsdag 8 juli 2008 @ 16:44:28 #31
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_59975880
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 16:37 schreef ChRoNiC het volgende:

    [..]

    Ik vind dat ook heel vervelend, bij mij wil het maar niet werken met mn iPod. Erg vervelend.

    Maar wat ik graag zou willen toevoegen is 'seen live' aan je profiel, ik kan alleen nergens vinden waar ik dat kan doen. Heeft iemand enig idee waar dat kan? Ik zie dat vaak bij mensen maar loop nu al een uur te zoeken om het zelf toe te voegen en het lukt maar niet.
    'Seen live' is een tag.
    Verder weet ik niks van tags, want ik gebruik ze nooit, maar in de last.fm FAQ kun je er wel wat over vinden.
    pi_59977742
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 15:12 schreef Reena het volgende:
    [ [url=http://imagegen.last.fm/LastfmMyspace/artists/Kickass_Reena.gif]afbeelding ] [/url]

    Ik baal enorm dat mijn ipod niet gescrobbeld wordt. Daarop luisterde ik best veel muziek toen ik heel veel moest werken...als die tracks gewoon gescrobbeld zouden zijn, zouden the Raconteurs bovenaan staan. Na het geweldige concert vorige week, ben ik weer helemaal gek op ze.
    [..]

    Als je firefox gebruikt als browser en greasemonkey hebt (en dan bepaalde plugins download), kun je meerdere soorten statistieken zien. Niet heel veel...maar er zitten een paar leuke bij, zoals percentages (je top artiest is bijvoorbeeld, the Kinks, is 20,3% van je totale aantal tracks en artiesten die je geluisterd hebt...of zoiets). Verder kun je je top artists overall vergelijken met 8, 16, 24, 32, 40, etc dagen geleden. En zo zijn er nog een aantal dingetjes...
    Mijn ipod wordt wel gescrobbled!

    best fijn
    want ik luister meer via dat ding dan op de computer!
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_59977856
    1 R.E.M. 74
    2 Kings of Leon 33
    3 Pearl Jam 28
    4 The Verve 25
    5 Nirvana 24
    6 Editors 22
    7 Foo Fighters 17
    8 Eddie Vedder 16
    9 U2 15
    10 Neil Young 13
    When he was six, he believed that the moon overhead followed him.
    By nine he deciphered the illusion, trading magic for facts, no trade-backs.
    So this is what it's like to be an adult?
    If he only knew now what he knew then.
    pi_59978632
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
    nog een keer het linkje naar het wordle ding

    http://www.mastergiraffe.(...)into-a-wordle-image/

    en het voorbeeldje van wat het oplevert (en de vraag of iemand het voor mij wil doen want ik heb geen java hier op de computer)

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Eh ik probeerde het voor je maar hij werkt hier ook niet, java wel aanwezig, verder weet ik het niet.
    full stops and exclamation marks
      woensdag 9 juli 2008 @ 01:12:26 #35
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_59987536
    Tvp in vorm van een lijstje

    1 Kincaide 22
    2 I Bizarre Embalming 16
    2 II Benighted 16
    4 Ye Olde Relic 14
    5 I Beyond the Sixth Seal 13
    5 II Betzefer 13
    7 Thergothon 10
    8 I Demilich 6
    8 II Kataplexia 6
    10 WIZO 5

    1 Een van de weinige goede dingen uit canada ( ik heb het over de muziek overigens)
    2 I viel tegen, maarja is grind dus beland ook hup hoog in de chart
    2 II Een van de redenen om toch van frankrijk te houden..
    4 Black metol met vikingstukjes en meer variatiegeklooi
    5 I Intressante stoner
    7 Grootvader funeral doom'
    8 I grootvader ''Listerine-metal''
    8 II een halve spin, album was best matig en saai, begrijp niet hoe dit uberhaupt in mijn top 10 kon sneaken
    10 ''WIIIIR SIND PUNK UND POLIZEI(8)'', vroege jeugdzooi

    [ Bericht 4% gewijzigd door Syb-rund. op 09-07-2008 01:17:44 ]
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
      Moderator woensdag 9 juli 2008 @ 01:41:26 #36
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_59987824
    -laat maar-

    Het lukt me niet om het wordl plaatje te kopiëren
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      woensdag 9 juli 2008 @ 15:59:52 #37
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_59998140
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 18:07 schreef Lakai het volgende:

    [..]

    Mijn ipod wordt wel gescrobbled!

    best fijn
    want ik luister meer via dat ding dan op de computer!
    Yay, hij scrobbelt weer!
    Heb mijn ipod bij het options menu verwijderd, toen weer aangesloten aan de computer en toen opeens scrobbelde hij weer!!!
      donderdag 10 juli 2008 @ 22:56:45 #38
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_60030783
    Ik heb maar één 'friend' in mijn last.fm lijstje. Maar hij heeft dan ook wel een ongelofelijke goede smaak in muziek.

    Wie wil mijn nieuwe last.fm vriendje worden!!
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_60083942
    lijst nog van 29 juni tot en met 6 juli:


    nog steeds in een Legowelt-bui zo te zien , die artiest stond als nr. laatst in mijn artiestenlijst en is sindsdien aardig gestegen veel artiesten als Legowelt gedraaid deze week ook weer, die muziekhoek onterecht nog niet vaak gedraaid hier en ben het een beetje aan het inhalen
    pi_60094984
    Ehmmm:

    Laten we het er maar op houden dat Rock Werchter een hevige Beckliefde in me heeft losgemaakt. En de rest is uiteraard ook allemaal werchter afterparty, op The Go! Team en Okkervil River na dan.
    pi_60095431
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 13:26 schreef BloodyLotte het volgende:
    Ehmmm:
    [ [url=http://imagegen.last.fm/minimalLightRecent/artists/BloodyLotte.gif]afbeelding ] [/url]
    Laten we het er maar op houden dat Rock Werchter een hevige Beckliefde in me heeft losgemaakt. En de rest is uiteraard ook allemaal werchter afterparty, op The Go! Team en Okkervil River na dan.
    Dat ziet er inderdaad uit als een aardige liefde.
    Ik heb geen weeklijstje op mijn site ofzo?
      Moderator maandag 14 juli 2008 @ 13:43:14 #42
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60095434
    1 Johann Sebastian Bach 94
    2 Krang 58
    3 Kaada 24
    4 Eyvind Kang 22
    5 Stars of the Lid 19
    6 Cuby + Blizzards 17
    7 Kill Me Tomorrow 13
    8 Kayo Dot 7
    8 Alien Porno Midgets 7
    10 Mono & World's End Girlfriend 5

    Meneer bach maar eens geluisterd dan wel in de vorm van de goldberg variations door meneer gould (mainstreamer wordt het niet dacht ik zo ) Verder een hele berg Krang geluisterd omdat het in mijn moerstaal en tegendraads (krang vert. : binnenstebuiten) is en derhalve prachtig. Kaada, eivind kang, stars of the lid is muziek om bij weg te dommelen met een boek en Cuby was om daar weer even uitgeschud te worden. Kill me tommorow staat op ATP en daar ga ik heen dus ik heb het even gechecked het is verfrissende punk (ala joy division, pil etc.) Kayo dot is gewoon mooi en alien porno midgets zijn groothoofdige buitenaardse dwergen met een gezonde seksdrive die gek zijn op hawaii (m.a.w. de raarste muziek die ik ken) De colabo van mono & world's end girlfriend laat zien dat post-rock geen overdonderende climax nodig heeft om toch nog zeer boeiend te zijn.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      Moderator maandag 14 juli 2008 @ 13:45:06 #43
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60095491
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 13:43 schreef HenkieVdV het volgende:

    [..]

    Ik heb geen weeklijstje op mijn site ofzo?
    Bij mij ook niet op mijn profiel site maar wel als je op het daglijstje klikt
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_60095654
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]

    Bij mij ook niet op mijn profiel site maar wel als je op het daglijstje klikt
    Ik heb et al.

      maandag 14 juli 2008 @ 14:10:08 #45
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_60096132
    Ik ook:

    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      maandag 14 juli 2008 @ 14:44:13 #46
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_60096934

    Een paar uitgelicht:
    Death CAb For Cutie --> "huiswerk" + nagenieten van het concert vorige week donderdag. Heel goed concert, jammer van het geluid...en de enorme drukte...
    Paul Weller --> CD van gekocht. Kende de naam wel, maar had zijn muziek nooit gehoord...album is wel OK. (As Is Now)
    The Black Keys --> kwam ik tegen in mijn lijst. Blijft vet.
    Brendan Benson --> Na hem gezien te hebben met de Raconteurs, wilde ik een tweede solo plaat van de man hebben, het werd uiteindelijk "The Alternative to Love". Vind "Lapalco" tot nu toe leuker, maar misschien moet het nog groeien.
    My Morning Jacket --> "huiswerk" voor het concert vorige week dinsdag. Goed concert. Er was geen stoppen aan...
    De rest kwam voor in een playlist die op schuffle stond, of komt elke week wel voor in mijn lijst...
    pi_60097628
    pi_60098647


    Heuj, deze week staan Stevie Wonder en Jay-Z er eens niet tussen flying lotus, the are, dela = vette beats, Child Rebel Soldier = Lupe Fiasco, Kanye West en Pharrell maar is niks bijzonders.
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_60098812
      maandag 14 juli 2008 @ 15:59:34 #50
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_60098852
    Zucht, The Kinks staan alweer bovenaan.



    Huey Lewis moet gewoon Huey Lewis & The News zijn trouwens... klopt weer niet.

    Interessant feitje: Van de drie bands in mijn lijstje zijn er ook drie zangers van die bands die ook in mijn top 10 staat. Ray Davies, zanger van The Kinks. Ian Gillan (eigelijk moet het 'Gillan' zijn), zanger van Deep Purple. Halford, een band met Rob Halford, zanger van Judas Priest.

    Edit: Ik luister te veel naar rock muziek.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      maandag 14 juli 2008 @ 17:55:53 #51
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_60101760
    Unique Artists: 50
    Total Tracks: 460
    Total Plays: 470


    1, Sun Ra, 117
    2, Fun Lovin' Criminals, 29
    3, Tord Gustavsen Trio, 26
    4, Astro Can Caravan, 21
    5, Naing Naing, 13
    5, Astrosoniq, 13
    7, Colt 38, 12
    8, Scott Hull, 11
    8, Sidsel Endresen & Bugge Wesseltoft, 11
    8, Circle, 11

    Weer eens de Sun Ra platen die ik (wel) geript heb weer eens door de mp3speler gegooid. Ook de FLC heb ik weer eens teruggevonden, hun eerste platen zijn best te doen.
    Tord Gustavsen Trio is wat lauw, wat saai vergeleken met Molvaer of E.S.T en naar dat soort acts was ik juist op zoek. Niet alle Noorse Jazz is dus tof. Astro Can Caravan is een aanrader als in jazz rock a la Sun Ra. Naing Naing maakt vage experimentele pop/electro met samples en ander spul. Blijkbaar gebruikt deze gast erg sterk spul. Op Lastfm staat een hele shitload om te beluisteren.

    Verder nog: Stoner/space rock van Astrosoniq, een van de beste Nederlandse bands, lichtelijk experimentele stoner van Colt 38 , ambient/soundtrack van Scott Hull en de creatieve NWOFHM rockers Circle. Als laatste in dit lijstje staan Sidsel Endresen & Bugge Wesseltoft en dat was behoorlijk saai. Jazz met vocals zuigt vaak en dit was geen uitzondering.
      maandag 14 juli 2008 @ 18:23:50 #52
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_60102283
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:55 schreef nipeng het volgende:
    Unique Artists: 50
    Total Tracks: 460
    Total Plays: 470


    1, Sun Ra, 117
    2, Fun Lovin' Criminals, 29
    3, Tord Gustavsen Trio, 26
    4, Astro Can Caravan, 21
    5, Naing Naing, 13
    5, Astrosoniq, 13
    7, Colt 38, 12
    8, Scott Hull, 11
    8, Sidsel Endresen & Bugge Wesseltoft, 11
    8, Circle, 11

    Weer eens de Sun Ra platen die ik (wel) geript heb weer eens door de mp3speler gegooid. Ook de FLC heb ik weer eens teruggevonden, hun eerste platen zijn best te doen.
    Tord Gustavsen Trio is wat lauw, wat saai vergeleken met Molvaer of E.S.T en naar dat soort acts was ik juist op zoek. Niet alle Noorse Jazz is dus tof. Astro Can Caravan is een aanrader als in jazz rock a la Sun Ra. Naing Naing maakt vage experimentele pop/electro met samples en ander spul. Blijkbaar gebruikt deze gast erg sterk spul. Op Lastfm staat een hele shitload om te beluisteren.

    Verder nog: Stoner/space rock van Astrosoniq, een van de beste Nederlandse bands, lichtelijk experimentele stoner van Colt 38 , ambient/soundtrack van Scott Hull en de creatieve NWOFHM rockers Circle. Als laatste in dit lijstje staan Sidsel Endresen & Bugge Wesseltoft en dat was behoorlijk saai. Jazz met vocals zuigt vaak en dit was geen uitzondering.
    Interessant lijstje.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      Moderator maandag 14 juli 2008 @ 18:43:33 #53
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_60102673
    1 R.E.M. 61
    2 Death Cab for Cutie 31
    3 Radiohead 18
    4 Joan as Police Woman 9
    5 Kate Nash 7
    6 Black Kids 6
    6 The Last Shadow Puppets 6
    8 The Fratellis 3
    9 Foals 2
    9 Amy Macdonald 2

    Ik heb het gevoel dat mijn lijsten niet helemaal kloppen, ik heb toch echt veel meer naar Radiohead geluisterd... Maar goed
    R.E.M., Radiohead en Death Cab for Cutie wegens concerten de laatste 2 weken Joan as Police Woman en Fratellis hebben een nieuwe cd uit dus die moesten gechecked worden. Fratelis valt tegen, Joan as Police Woman klinkt mooi maar een stuk minder dan haar eerste cd, die briljant was
    Black Kids en Foals gechecked wegens Lowlands, klinkt goed
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      Moderator maandag 14 juli 2008 @ 19:12:36 #54
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60103269
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
    nog een keer het linkje naar het wordle ding

    http://www.mastergiraffe.(...)into-a-wordle-image/

    en het voorbeeldje van wat het oplevert (en de vraag of iemand het voor mij wil doen want ik heb geen java hier op de computer)

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_60106595


    2 Nieuwe EP's van The Cool Kids gevonden, The Bake Sale en That's Stupid. Vette hip hop.

    HayZee afgekeken van Scandalous, hip hop + bitpop = bit hop

    Metaform afgekeken van Mar10Segovia, toffe instrumentale trip hop noem ik het maar.

    Lovage is niks nieuws, en er staat een track van Tennille als soort van bonus op That's Stupid.
    full stops and exclamation marks
    pi_60141505
    Wat is dat met die reccomendations!!

    Ik luister Extince en een heeeel klein beetje Opgezwolle (de rest is electronic zowat)
    En drie kwart van de liedjes die langs komen zijn fucking foute Nederhop.
    Ik doe niet meer aan een signature
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:24:48 #57
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_60141683
    Top Artists for the week ending Sunday 13 July 2008
    1 De La Soul 19
    1 Dr. Octagon 19
    3 Arms and Sleepers 12
    4 The Smashing Pumpkins 11
    4 Dirty Pretty Things 11
    6 Radio 4 10
    7 The Postal Service 8
    8 Boom Bip 7
    9 Rage Against the Machine 6
    9 Prince 6
    9 DJ Nu-Mark & Pomo 6
    9 Aphex Twin 6
    9 90 Day Men 6

    Alleen Arms And Sleepers is nieuw voor mij. Leuke, rustige elektronische muziek. De rest komt wel vaker voorbij op Dirty Pretty Thing en 90 Day Men na, die heb ik weer eens onder het stof vandaan gehaald.
      Moderator woensdag 16 juli 2008 @ 12:25:20 #58
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60141697
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:16 schreef Lakai het volgende:
    Wat is dat met die reccomendations!!

    Ik luister Extince en een heeeel klein beetje Opgezwolle (de rest is electronic zowat)
    En drie kwart van de liedjes die langs komen zijn fucking foute Nederhop.
    jouw vrienden, neighbours, groups etc geven die recommendaties dus miss heb je gewoon foute vrienden
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_60141762
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:25 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]

    jouw vrienden, neighbours, groups etc geven die recommendaties dus miss heb je gewoon foute vrienden
    Neenee, ik heb het over dat radio-station achtig ding..
    Ik van niemand nog echt recommendations gehad, maar er is wel zo'n radio-station.
    Ik doe niet meer aan een signature
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:48:45 #60
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60142257
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:16 schreef Lakai het volgende:
    Wat is dat met die reccomendations!!

    Ik luister Extince en een heeeel klein beetje Opgezwolle (de rest is electronic zowat)
    En drie kwart van de liedjes die langs komen zijn fucking foute Nederhop.
    Volgens mij kijkt het radioding ook naar wat je de afgelopen week hebt geluisterd.

    Dus ook als je tien jaar non-stop electronic luistert en dan ineens een paar dagen Extince, is de kans toch groot dat hij in de daaropvolgende week met nederhop aan komt zetten.
    pi_60164071
    En vandaag zijn de recommendations echt superrelax!
    Ik ben daar wel over te spreken toch wel

    Maar hoe zit het als je van een artiest 1 nummer hebt geluisterd (via recommendations), gaat ie het dan daarna ook niet meer reccomenden omdat je het 'kent'?
    Ik doe niet meer aan een signature
      donderdag 17 juli 2008 @ 13:59:16 #62
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_60165268
    Ik kan nu mijn account ook op de beta bekijken. Ziet er echt een stuk anders uit. Veel van de info in de "overview" is van de zijkant naar beneden verhuisd (events, shouts).
    pi_60169163
    Ziet er best leuk uit, die beta, maar hij is wel retetraag.....
    pi_60170538
    Bij mij begint die beta er ook in te hakken, kan ook meteen niet meer op mijn pagina komen.
    pi_60170589
    Ik vindt het maar een stuk minder.
    pi_60170982
    Wel een stuk anders ineens, de dashboard ziet er iig wel een stuk beter uit nu met die andere functies.
    pi_60171014
    Ik zit nu ook op mijn pagina maar ik vind het ook minder, zal wel heel erg moeten winnen. Ik vond de top 50 veel overzichtelijker en persoonlijker ipv de top 15 die je nu voorgeschoteld krijgt.
      donderdag 17 juli 2008 @ 18:23:41 #68
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_60171124
    Bij mij lijkt de beta nu de standaard te zijn.
    pi_60171209
    Same here. Ben benieuwd of het gaan wennen, ik snap niet waarom je iets goeds zou veranderen.
    pi_60171347
    WTF. Heb ik nu automatisch ongevraagd die beta versie? Wil ik verdomme helemaal niet.
    full stops and exclamation marks
    pi_60171393
    Lelijk, doet het maar half, bah.
    full stops and exclamation marks
    pi_60171995
    Oh, het is nu geen beta meer maar gewoon de nieuwe versie lees ik net.
    full stops and exclamation marks
    pi_60173183
    Er vinden wel meer mensen de site lelijk geworden http://www.last.fm/forum/21713/_/433131/1 en terecht.
      donderdag 17 juli 2008 @ 20:05:17 #74
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_60173342
    Ziet er niet uit. Structuur is misschien wel beter maar het ziet er niet gezellig uit.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_60174309
    Ik heb mn dashboard ook weer terug gevonden www.last.fm/home
    Jammer dat je weekly top artists er niet meer bij staan.
    pi_60174689
    Bah wat is het achteruit gegaan ineens... Die nieuwe versie werkt nog niet eens volledig, en ik vind hem ook 3 keer niks.
    pi_60175110
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 20:54 schreef trebremmit het volgende:
    Ik heb mn dashboard ook weer terug gevonden www.last.fm/home
    Jammer dat je weekly top artists er niet meer bij staan.
    Mja je kan je weekly artists terug vinden bij last 7 days maar het heeft wel z'n charme verloren op deze manier.
    pi_60176366
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 18:18 schreef On het volgende:
    Ik zit nu ook op mijn pagina maar ik vind het ook minder, zal wel heel erg moeten winnen. Ik vond de top 50 veel overzichtelijker en persoonlijker ipv de top 15 die je nu voorgeschoteld krijgt.
    Dat kun je zelf weer veranderen. Boven de toplijsten en het library gedeelte zit zo'n ding voor de settings.
    pi_60176553
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 22:29 schreef Nepthys het volgende:

    [..]

    Dat kun je zelf weer veranderen. Boven de toplijsten en het library gedeelte zit zo'n ding voor de settings.
    Hey inderdaad. Dankjewel Nepthys.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 00:01:05 #80
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_60178314
    Kijk ik vandaag; echt WTF?!
    Apart...

    Logische ontwikkeling, maar wel minder wat een leuke lijstjestool zo ... (Als in; de focus ligt daar duidelijk minder op nu)
    [KNE]-Mod
      vrijdag 18 juli 2008 @ 00:08:24 #81
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_60178440
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 16:46 schreef cafca het volgende:
    Ziet er best leuk uit, die beta, maar hij is wel retetraag.....
    Ik vind het er ook leuk uitzien, geen traagheid hier ook gelukkig
      Moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 07:55:30 #82
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60181247
    Hij kan toch wel weer gewoon op zwart ingesteld worden hoop ik. Ik haat dat rode
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_60181365
    Ik vind het juist veel mooier geworden in vergelijking met de oude versie.
      Moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 08:22:12 #84
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60181377
    ja maar ik vind dat ze het lichtknopje erin hadden moeten laten. rood
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_60181401
    Ik vind het veel frisser geworden met die kleur blauw erbij, dat rood of zwart werd eentonig.
    pi_60181513
    quote:
    Coming soon!

    Find your friends on Gmail, Yahoo!, AOL, MSN, Facebook, and more.
    Dat is ook wel geinig, ik heb op dit moment geen idee of er vrienden van me een last.fm account hebben.
    pi_60184782
    Ik gebruik deze versie al weken, dus ik schrok er niet van. Ik vind het heerlijk, vooral omdat elk lijstje meteen een update krijgt, zo hou je veel beter alles bij.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 11:23:41 #88
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_60184812
    Ja die updates zijn erg fijn. Zelfs het weeklijstje kun je bijna per nummer volgen!
      vrijdag 18 juli 2008 @ 11:52:02 #89
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60185595
    Like, wtf??
      vrijdag 18 juli 2008 @ 11:54:49 #90
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60185666
    Oh wacht, hij is nu wel héél vlot met Last 12 months opvragen en zo.
    pi_60186204
    Precies, gisteren was hij zo traag als stront, maar vandaag werkt het allemaal prima.

    Ook wel leuk is de feature 'unique to this group' bij de charts van verschillende groepen, daarmee filter je de coldplays en radioheads enzo meteen weg uit de top.
    pi_60186240
    Godverdomme wat is de site verneukt.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 12:18:25 #93
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60186255
    Al m'n greasemonkey-scriptjes werken niet meer.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 12:24:32 #94
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60186392
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 12:16 schreef ruud.nl het volgende:

    Ook wel leuk is de feature 'unique to this group' bij de charts van verschillende groepen, daarmee filter je de coldplays en radioheads enzo meteen weg uit de top.
    Waar zit dat dan?

    Ik ga naar de charts van een bepaalde groep, bijvoorbeeld: http://www.last.fm/group/Winamp/charts

    En nu?
    Oh wacht, het kan alleen op de hoofdpagina van een groep.

    Kewl.

    pi_60186446
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 12:24 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    Waar zit dat dan?

    Ik ga naar de charts van een bepaalde groep, bijvoorbeeld: http://www.last.fm/group/Winamp/charts

    En nu?
    Dat lijstje op de overview-pagina bedoel ik, weekly top artists.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 12:28:53 #96
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_60186494
    Mijn eerste indruk was; Moet dat nou?
    Maar het went snel, voel me er inmiddels al weer thuis
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
      vrijdag 18 juli 2008 @ 12:37:12 #97
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_60186691
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 12:17 schreef emokid het volgende:
    Godverdomme wat is de site verneukt.
    Zeur niet zo concervatieveling!
    pi_60186746
    Veranderingen zijn niet erg maar hij is gewoon erg lelijk geworden, soort facebook kloon.
    pi_60187631
    Ik de site er qua uiterlijk toch wel op vooruit gegaan, ik kan alleen mijn eigen charts niet meer vinden

    Verder vind ik et super dat je je recommended artists kunt dismissen! dus als je (in mijn geval) te veel nerderhop krijgt, kun je dat weg halen!

    Overigens wel grote onzin dat sommige mensen menen weg te gaan van last.fm vanwege die verandering...
    Het is ff wennen, maar uiteindelijk kun je (denk ik, hoop ik) meer!

    [ Bericht 32% gewijzigd door Lakai op 18-07-2008 13:34:49 ]
    Ik doe niet meer aan een signature
      Moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 13:39:13 #100
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60188201
    OP dat rood na vind ik het ook wel ok
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_60188350
    quote:
    We’re sorry, but our database servers are currently overloaded. Please enjoy a quick cup of tea and then try refreshing this page.
    ik krijg een Fok! Déjà vu.
    pi_60189207
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 13:45 schreef ruud.nl het volgende:

    [..]

    ik krijg een Fok! Déjà vu.
    Oei that's baaaad!
    Ik doe niet meer aan een signature
      vrijdag 18 juli 2008 @ 14:17:10 #103
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_60189238
    Hier loopt alles als een tierelier.
    pi_60189686
    Hey Bosbeetle, hier kun je je zwarte kleurtje weer terugkrijgen, heb het zelf nog niet geprobeerd:

    http://userstyles.org/styles/8671
    pi_60191363
    Ik weet trouwens niet wat iedereen zit te zeuren op die nieuwe last.fm...maar ik ben er nu na een halve dag al aan gewend, en het is gewoon prachtig dat het update na elk nummer!
    Bovendien de kleine dingetjes zoals de hartjes in het vak van een nummer die je als loved hebt opgegeven.
    Dismissen van recommended artiesten
    Hartstikke in orde!
    Ik doe niet meer aan een signature
      Moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 16:02:49 #106
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60191867
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 14:32 schreef ruud.nl het volgende:
    Hey Bosbeetle, hier kun je je zwarte kleurtje weer terugkrijgen, heb het zelf nog niet geprobeerd:

    http://userstyles.org/styles/8671
    jippie, hmm scriptje ik kan op mn werk geen plugins in firefox zetten, doe het thuis wel.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      vrijdag 18 juli 2008 @ 18:50:18 #107
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_60194855
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 15:42 schreef Lakai het volgende:
    Ik weet trouwens niet wat iedereen zit te zeuren op die nieuwe last.fm...maar ik ben er nu na een halve dag al aan gewend, en het is gewoon prachtig dat het update na elk nummer!
    Bovendien de kleine dingetjes zoals de hartjes in het vak van een nummer die je als loved hebt opgegeven.
    Dismissen van recommended artiesten
    Hartstikke in orde!
    ook heel erg leuk is dat je als gewone user je loved tracks-geschiedenis helemaal kan teruglezen
    pi_60195035
    En je kunt nu elke dag je weeklijstje posten:

    1 The Dodos 43
    2 Evangelicals 34
    3 Bon Iver 33
    4 Cloud Cult 31
    5 The Fleshtones 25
    6 Shearwater 19
    7 Peter Wolf 15
    8 Frightened Rabbit 14
    9 Crystal Stilts 13
    10 Fleet Foxes 9
    pi_60195127
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 14:32 schreef ruud.nl het volgende:
    Hey Bosbeetle, hier kun je je zwarte kleurtje weer terugkrijgen, heb het zelf nog niet geprobeerd:

    http://userstyles.org/styles/8671
    Geweldig scriptje, last.fm ziet er nu eigenlijk best redelijk uit.

    Moet wel zeggen dat al dit web2.0 mij op de kringspier werkt.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 20:22:55 #110
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_60196545
    ik heb er gemengde gevoelens bij, het is een fucking zooitje nu, maar er zijn ook positieve punten zoals een library, loved tracks, en eh.. een might go bij events.
    voor de rest tja.. laat ze die oude maar mixen met een paar ideen van de nieuwe, dan kan ik het nog een beetje fatsoenlijk gebruiken
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
    pi_60199532
    Slecht nieuws er komt meer reclame op.
    http://technology.timeson(...)b/article4350427.ece
    pi_60200940
    Ik vind het er toch wel erg strak uit zien .

    Momenteel trouwens helemaal in met Goldfish
      zaterdag 19 juli 2008 @ 00:59:55 #113
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_60201254
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 18:59 schreef cafca het volgende:
    En je kunt nu elke dag je weeklijstje posten:

    1 The Dodos 43
    2 Evangelicals 34
    3 Bon Iver 33
    4 Cloud Cult 31
    5 The Fleshtones 25
    6 Shearwater 19
    7 Peter Wolf 15
    8 Frightened Rabbit 14
    9 Crystal Stilts 13
    10 Fleet Foxes 9
    Dat is niet leuk meer.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      zaterdag 19 juli 2008 @ 09:12:17 #114
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_60203567
    Ander nieuws:

    In versie 0.9 kan je ook met VLC scrobbelen.
    http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=2&t=48286

    Zonder externe plugin dus.
      zaterdag 19 juli 2008 @ 10:22:28 #115
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_60204058
    ik vind het echt een flinke vooruitgang, de vorige versie van de website vond ik maar een beetje half-af. Dit lijkt ten minste weer ergens op En nee, zo simpel en overzichtelijk als in de audioscrobbler tijd wordt het toch nooit meer.

    Wat wel fijn is, is dat ik in die library alle oude snertmeuk die de rest van de gebruikers van deze pc in m'n profiel hebben achtergelaten (zoals Enya of de kinderliedjes van Guusje Nederhorst) eindelijk weer kan deleten, wat sinds het samengaan van as en last.fm dus niet meer mogelijk was
      Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 12:22:33 #116
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60205771
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 23:20 schreef trebremmit het volgende:
    Slecht nieuws er komt meer reclame op.
    http://technology.timeson(...)b/article4350427.ece
    dat vind ik het grootste voordeel van subscriber zijn, geen ads
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_60208357
    Ik ben van plan mij ook te gaan subscriben. Maar ik wacht eerst nog even een paar weken. Even kijken hoe de nieuwe versie uitpakt, ik begin er wel aan te wennen, het is ook wel weer leuk nieuwe dingen te ontdekken.
    pi_60208747
    Als ze de weekly weer op mijn pagina zetten, de shoutbox rechts, de library eraf en recently tracks wat groter maken ben ik tevreden.
      zaterdag 19 juli 2008 @ 16:34:19 #119
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_60210439
    Wauw, ze hebben er weer iets machtig moois van weten te maken.
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
    pi_60212124
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2008 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]

    dat vind ik het grootste voordeel van subscriber zijn, geen ads
    Idd

    Ah en gelukkig mijn black terug, tnx Ruud voor de tip!

    Ben aan de nieuwe lay eigenlijk alweer gewend
    pi_60212715
    De optie om te kiezen tussen rood en zwart komt sowieso terug vanuit Last.fm zelf. Heb ik ergens gelezen, geen zin om het nu terug te zoeken though.
    full stops and exclamation marks
    pi_60248518
    Wat wordt er inmiddels gevonden van de nieuwe last.fm?
    Ik doe niet meer aan een signature
      maandag 21 juli 2008 @ 17:44:33 #123
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_60248655
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 17:35 schreef Lakai het volgende:
    Wat wordt er inmiddels gevonden van de nieuwe last.fm?
    Bagger.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_60248756
    nog steeds lelijk en onhandig.
    full stops and exclamation marks
    pi_60249094
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 17:35 schreef Lakai het volgende:
    Wat wordt er inmiddels gevonden van de nieuwe last.fm?
    Leuk dat ik mijn library af kan luisteren en de instant updates zijn ook wel oke.. doe me toch de oude maar.
    pi_60251158
    Inderdaad de oude maar dan met die nieuwe functies erbij dat zou perfect zijn.
      maandag 21 juli 2008 @ 19:51:25 #127
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_60251251
    Wanneer komt de oude last.fm dan terug? Vrijwel IEDEREEN vindt de nieuwe last.fm bagger.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_60251331
    Ik ben bang van nooit.
      maandag 21 juli 2008 @ 19:57:05 #129
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_60251395
    Dan maar overstappen op een andere last.fm-achtige website. Ik gebruik het namelijk sinds een paar weken ofzo.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_60251495
    Hm valt tegen

    Ik heb der geen problemen mee..
    Misschien juist omdat ik een nieuwe gebruiker ben...
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_60251611
    Als ze nou een switch button erop maken dat je kunt kiezen tussen de twee dan is iedereen tevreden lijkt mij.
      maandag 21 juli 2008 @ 21:21:46 #132
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_60253496
    Worden de weekstats nog in XML vorm gepubliceerd met dat nieuwe gedoe?
      maandag 21 juli 2008 @ 21:29:51 #133
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_60253699
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 19:51 schreef Ruzbeh het volgende:
    Wanneer komt de oude last.fm dan terug? Vrijwel IEDEREEN vindt de nieuwe last.fm bagger.
    Ik vind het helemaal niet bagger. Wennen is het wel, maar mij bevalt het prima!
      maandag 21 juli 2008 @ 21:41:23 #134
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_60253990
    Wat een zeikerds hier. Eng hè, verandering.
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
    pi_60254024
    xml? Als je op charts klikt en dan op weekly snaphots daar staat je weekly maar die is nog van vorige week.
    Ze hebben vertraging stond op het forum.
    pi_60254069
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef Ascaroth het volgende:
    Wat een zeikerds hier. Eng hè, verandering.
    Ja ik vind het ook wel een beetje narrow-minded allemaal.
    Ik doe niet meer aan een signature
      maandag 21 juli 2008 @ 21:44:45 #137
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_60254087
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 19:57 schreef Ruzbeh het volgende:
    Dan maar overstappen op een andere last.fm-achtige website. Ik gebruik het namelijk sinds een paar weken ofzo.
    Wat zit je dan te miepen als newbee. Alsof je versmolten was met de oude layout. .
    Ik ga naar huis.
    pi_60254091
    Wat heeft dat met eng te maken? Gewoon een kwestie van smaak.
      maandag 21 juli 2008 @ 21:45:28 #139
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_60254117
    De nieuwe layout is gewoon een gigantische vooruitgang. En dat terwijl de oude al m'n beste voorbeeld van een goede gebruikersvriendelijke site was.
    Ik ga naar huis.
      maandag 21 juli 2008 @ 21:46:38 #140
    201229 DJKiwi
    Whaazzaaaa!
    pi_60254148
    De oude stijl was goed, maar de nieuwe is zeker beter
      maandag 21 juli 2008 @ 21:46:46 #141
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_60254151
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 21:45 schreef nietzman het volgende:
    De nieuwe layout is gewoon een gigantische vooruitgang. En dat terwijl de oude al m'n beste voorbeeld van een goede gebruikersvriendelijke site was.
    Klopt helemaal. Er zijn ondertussen ook teveel extra features bijgekomen om nog langer de oude lay-out te blijven handhaven.
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
    pi_60254196
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 21:46 schreef Ascaroth het volgende:

    [..]

    Klopt helemaal. Er zijn ondertussen ook teveel extra features bijgekomen om nog langer de oude lay-out te blijven handhaven.
    Hmm, daar ben ik het dan weer niet mee eens...
    De oude lay-out was heel rustig en er was nog zat ruimte voor extra features.

    Maar kom op, de site is voor mij een hulpmiddel om muziek te luisteren...
    Ik doe niet meer aan een signature
      maandag 21 juli 2008 @ 21:56:48 #143
    201229 DJKiwi
    Whaazzaaaa!
    pi_60254395
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 21:48 schreef Lakai het volgende:

    [..]

    Hmm, daar ben ik het dan weer niet mee eens...
    De oude lay-out was heel rustig en er was nog zat ruimte voor extra features.

    Maar kom op, de site is voor mij een hulpmiddel om muziek te luisteren...
    Voor mij een manier om mijn muziek te promoten en meer bands te vinden die ik vet vind.
    pi_60254449
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 21:56 schreef DJKiwi het volgende:

    [..]

    Voor mij een manier om mijn muziek te promoten en meer bands te vinden die ik vet vind.
    Ja dat tweede geld voor mij ook
    De essentie was dat de meerdere features daar alleen mee helpen...
    De lay-out niet.

    Op het forum op die site stond iets dergelijks: 'last.fm is like home to me, and they've re-arranged my living room...and I don't like it'

    Dat vind ik zo'n overdreven onzin.
    Ik doe niet meer aan een signature
      maandag 21 juli 2008 @ 22:01:12 #145
    201229 DJKiwi
    Whaazzaaaa!
    pi_60254486
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 21:59 schreef Lakai het volgende:

    [..]

    Op het forum op die site stond iets dergelijks: 'last.fm is like home to me, and they've re-arranged my living room...and I don't like it'

    De gene die dat zegt, moet echt serieus een leven zoeken.
      maandag 21 juli 2008 @ 22:42:45 #146
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_60255471
    Ik heb geen bijzonder grote problemen met de nieuwe layout.
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 21:42 schreef trebremmit het volgende:
    xml? Als je op charts klikt en dan op weekly snaphots daar staat je weekly maar die is nog van vorige week.
    Ze hebben vertraging stond op het forum.
    Aha dat zal het wel zijn.
      maandag 21 juli 2008 @ 23:02:38 #147
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_60256002
    Ik lig er natuurlijk niet wakker van dat ze het zo hebben verandered maar als ik mocht kiezen zou ik de oude layout weer hebben.

    Ik snap niet wat er bijzonder is aan de nieuwe layout, behalve dat de shoutbox groter is (dat is wel beter). Mijn 'profiel' is groter in beeld dan bij de vorige layout en daar heb ik een hekel aan.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      dinsdag 22 juli 2008 @ 00:38:02 #148
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_60258138
    Ik vind het vooral cool dat je het bereik van je top artist- en top tracks-chart zelf kunt instellen.
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
    pi_60258307
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef Ascaroth het volgende:
    Wat een zeikerds hier. Eng hè, verandering.
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 21:45 schreef nietzman het volgende:
    De nieuwe layout is gewoon een gigantische vooruitgang. En dat terwijl de oude al m'n beste voorbeeld van een goede gebruikersvriendelijke site was.
    second that
      dinsdag 22 juli 2008 @ 01:38:15 #150
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_60258794
    Er is wel een hoop shit enzo te bekijken, maar ik vind het niet zo fijn als bij de vorige. Daar ging ik echt váák naar m'n Dashboard toe om even 5 seconden te scannen.
    Nu is het nogal een geklik geworden.
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_60273776
    Ik vind de nieuwe library functies erg tof
      dinsdag 22 juli 2008 @ 17:44:09 #152
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60273975
    Die library is toch gewoon nóg een keer een overzicht van je meest gedraaide artiesten, maar dan met plaatjes? Of mis ik iets?
    pi_60280624
    Ik vind het er goed uitzien
    Ik zou alleen willen dat je die charts van de afgelopen 3/6/12 maanden ook over een andere periode zou kunnen bekijken, dat geeft een veel interessanter tijdsbeeld dan alleen weekchartjes..
    pi_60280669
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 17:44 schreef Frollo het volgende:
    Die library is toch gewoon nóg een keer een overzicht van je meest gedraaide artiesten, maar dan met plaatjes? Of mis ik iets?
    Het was voor mij ook even zoeken maar als je doorklikt krijg je wel een overzicht van welke nummers je van die artiesten hoe vaak hebt gedraaid
      dinsdag 22 juli 2008 @ 22:13:49 #155
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_60280690
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 17:44 schreef Frollo het volgende:
    Die library is toch gewoon nóg een keer een overzicht van je meest gedraaide artiesten, maar dan met plaatjes? Of mis ik iets?
    Je kunt nu ook eindelijk weer individuele nummers of artiesten uit je profiel verwijderen. Plus dat wat Maartel aangeeft.
    pi_60285587
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 01:38 schreef -skippybal- het volgende:
    Er is wel een hoop shit enzo te bekijken, maar ik vind het niet zo fijn als bij de vorige. Daar ging ik echt váák naar m'n Dashboard toe om even 5 seconden te scannen.
    Nu is het nogal een geklik geworden.
    Dat, het dashboard, mis ik idd het meest ja. En ik heb een hekel aan rood maar dat schijnt dus nog opgelost te worden.

    Verder heb ik nu een beetje de mogelijkheden van de library ontdekt en die vind ik wel tof. Eerst dacht ik hetzelfde als Frollo.
    full stops and exclamation marks
      woensdag 23 juli 2008 @ 07:41:39 #157
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60287138
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 22:13 schreef Maartel het volgende:

    Het was voor mij ook even zoeken maar als je doorklikt krijg je wel een overzicht van welke nummers je van die artiesten hoe vaak hebt gedraaid
    Inderdaad even zoeken, maar dan heeft de rechtgeaarde lijstjesnerd ook wat!
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 22:13 schreef Grobbel het volgende:

    Je kunt nu ook eindelijk weer individuele nummers of artiesten uit je profiel verwijderen.
    Alleen uit de library, ook echt uit de lijst van muziek die je daadwerkelijk gedraaid hebt? Als ik het allemaal goed begrijp is dat namelijk niet meer per definitie hetzelfde.
      donderdag 24 juli 2008 @ 21:44:22 #158
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_60328895
    Over die nieuwe layout, hoe kun je nieuwe vrienden toevoegen? Ik kan het niet vinden
    Primum non nocere
    pi_60328940
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 21:44 schreef Florian_ het volgende:
    Over die nieuwe layout, hoe kun je nieuwe vrienden toevoegen? Ik kan het niet vinden
    Button onder hun ava, Add as friend.
    pi_60329029
    ik doe even een tvp
      donderdag 24 juli 2008 @ 21:55:22 #161
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_60329138
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 21:46 schreef nachtzuster het volgende:

    [..]

    Button onder hun ava, Add as friend.
    Oh logisch Ik zat me suf te zoeken naar een schermpje waar je alleen nickname hoefde in te tikken haha. Thanks.
    Primum non nocere
    pi_60329198
    Yeah eindelijk mn weeklijstje!
    1 Grails 20
    2 Underground Resistance 18
    3 Pharaoh Overlord 17
    4 Agitation Free 14
    4 The Lovemakers 14
    6 The Killers 12
    7 Anthony Rother 11
    7 Melvins 11
    7 Souvenir's Young America 11
    7 Slowdive 11

    Grails Postrockers !
    UR Zeer vette techno/electro
    PO Psychedelic/stoner minimalistisch
    AF Krautrock met oosterse invloeden.
    Antony Rother heeft een nieuwe album uit waar een heel gaaf nummer op staat My name is telekraft (electro)
    SYA Post rock maar dan anders goede band!
    pi_60329505
    Hoewel veel kleine dingetjes gefixed lijken (bijvoorbeeld albums die altijd genegeerd werden in mijn 'meest afgespeelde' lijstje zijn eindelijk van de partij) gaat het scrobblen van mijn ipod nog steeds waardeloos.. er gebeurt zelden iets
    Heeft iemand tips hoe ik dit werkend krijg, want ik luister onderweg heel anders muziek dan thuis, en het zou leuk zijn als dit ook meegenomen werd in de lijstjes..
    pi_60332758
    Vast al eens voorbijgekomen, Lyricsmuse, best geinig als je af en toe een songtekst erbij wilt zoeken.
    Even aanmelden met je last.fm naam en hij registreert alles wat je luistert.
    Soort van je eigen lyricsdatabase dus (als ze er instaan natuurlijk, zoniet kun je ze ook zelf toevoegen)
    pi_60353412
    Paint it Black is terug
    full stops and exclamation marks
    pi_60354583
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 00:05 schreef krioro het volgende:
    Paint it Black is terug
    inderdaad

    is tof !
    Ik doe niet meer aan een signature
      zaterdag 26 juli 2008 @ 09:08:36 #167
    48575 Scandalous
    pew pew pew
    pi_60356494
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 00:05 schreef krioro het volgende:
    Paint it Black is terug
    Ja Maar ik mis dat Dashboard nog zo
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_60358194
    Ziet er wel goed uit maar die lijstjes posten wordt nu niks meer :/
    pi_60358756
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:45 schreef andre347 het volgende:
    Ziet er wel goed uit maar die lijstjes posten wordt nu niks meer :/
    Nouja, als je een vaste dag in de week kiest om de balans op te maken kan het opzich nog wel..

    Net ontdekt dat je via de library per artiest ook kunt zien welk album je het meest hebt beluisterd
    (nu alleen nog correct scrobblen zodat het ook écht klopt)
    pi_60359506
    Je lijstje staat gewoon bij de charts en dan op weekly snapshots klikken.
    pi_60359688
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 13:12 schreef trebremmit het volgende:
    Je lijstje staat gewoon bij de charts en dan op weekly snapshots klikken.
    Ja, maar door de continue updates is de functie van die weekcharts een beetje weg.
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 09:08 schreef Scandalous het volgende:

    [..]

    Ja Maar ik mis dat Dashboard nog zo
    Maar is het dashboard niet gewoon het 'home' van nu?
    Ik doe niet meer aan een signature
      zaterdag 26 juli 2008 @ 21:11:50 #172
    165512 MASD
    Music is dead.
    pi_60367629
    Ik heb zojuist de magische grens van 2.000 artiesten doorbroken.
    Long live music.
    pi_60368857
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 21:11 schreef MASD het volgende:
    Ik heb zojuist de magische grens van 2.000 artiesten doorbroken.
    Hier is de 3.000 al ruimschoots gepasseerd (al zitten daar natuurlijk ook samenwerkingen e.d. tussen)

    [ Bericht 0% gewijzigd door Maartel op 28-07-2008 08:45:44 ]
      Moderator maandag 28 juli 2008 @ 08:30:22 #174
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60389836
    Yes ik ben weer in het zwart
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      maandag 28 juli 2008 @ 09:12:48 #175
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_60390184
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 07:41 schreef Frollo het volgende:

    Alleen uit de library, ook echt uit de lijst van muziek die je daadwerkelijk gedraaid hebt? Als ik het allemaal goed begrijp is dat namelijk niet meer per definitie hetzelfde.
    Ook echt uit de lijst van muziek die je daadwerkelijk hebt gedraaid, ja. Er stonden een paar nummers van een lokaal bandje in mijn top tracks list die ik redelijk vaak heb moeten draaien voor een recensie van hun demo, en toen ik die verwijderde uit de library, verdwenen ze ook mooi uit de top tracks list.
    pi_60403619
    Wel saai zo zonder weeklijstjes.

    Ik snap trouwens niet dat je artiesten wil verwijderen uit je lijst, schaam je je ervoor ofzo?
      maandag 28 juli 2008 @ 21:00:10 #177
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_60404414
    Nou, aangezien ik wel eens thuiskom en er vanaf mijn last.fm account overvloedig naar \k3 blijkt te zijn geluisterd... soms wil je dat soort dingen wel eens deleten, ja.
    pi_60404445
    Tja dat snap ik maar ik bedoel meer wat je zelf luistert dat je dat weer gaat verwijderen, dat vind ik een beetje vreemd.
      maandag 28 juli 2008 @ 22:02:25 #179
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_60405867
    Mwah... dingen die niet goed getagged zijn, of als je winamp op shuffle hebt gezet en er komt iets voorbij wat "per ongeluk" in je playlist terecht is gekomen terwijl je net even de kamer uit bent... zeker als je je pc deelt kan dat nog wel eens voorkomen.
    pi_60417274
    Top Artists for the week ending Sunday 27 July 2008
    1 Arpanet 15
    2 Pixies 14
    3 Melvins 13
    4 Dopplereffekt 12
    4 Apparat 12
    6 2562 11
    6 Ellen Allien & Apparat 11
    8 The Psychedelic Avengers 7
    8 Concord Dawn 7
    8 Anthony Rother 7
    pi_60417993
    Top Artists for the week ending Sunday 27 July 2008

    1 Kruder & Dorfmeister 20
    2 Roni Size & Reprazent 17
    2 Goran Bregović 17
    4 Elbow 12
    4 Nine Inch Nails 12
    6 Queens of the Stone Age 11
    6 dEUS 11
    8 Radiohead 10
    8 Black Kids 10
    10 Pearl Jam 7

    Unique Artists: 169
    Total Tracks: 428
    Total Plays: 449
    pi_60419612
    Oh ja, dat ene ding. Ik weet niet meer of ik 'm nou al gedaan had.






    en deze week:

    1 Camille 176
    2 CocoRosie 162
    3 Antony and the Johnsons 156
    4 Joanna Newsom 125
    5 Sufjan Stevens 98
    6 Vashti Bunyan 81
    7 múm 77
    8 Beck 51
    9 Cat Power 42
    9 Metallic Falcons 42
    11 Akron/Family 40
    12 Broken Social Scene 37
    13 Husky Rescue 33
    13 Sigur Rós 33
    15 Devendra Banhart 31

    Het enige dat niet nieuwe is, zijn camille, cocorosie, sufjan, mum. beck, broken social scene, husky rescue en sigur ros. de rest, allemaal nieuwe ontdekkingen. ik ben ineens helemaal into de freak folk en new werid america. joanna newsom is een vaag schattig meiske met een harp, vashti bunyan is een heldin, cat power is cool, metallic falcons is heeeeeel raar en een zijprojectje van een van cocorosie, akron/family, ook tof, en devendra banhart is een of andere hippie zwerver achtig figuur die over kleine gele spinnetjes zingt
    pi_60421166
    Hier mijn 'week' lijstje

    1. Boards of Canada 60
    2. Godflesh 40
    3. Final 37
    4. Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. 28
    5. Jesu 24
    5. Aphex Twin 24
    7. Machinefabriek 22
    8. Can 21
    9. Dopplereffekt 17
    10. The Beatles 10

    Opvallend dat ik 3 Justin K. Broadrick bands/projecten in mijn lijst heb.
    pi_60422708
    Weet iemand hier een manier om oude kwartaal/maand/halfjaar-lijstjes te bekijken?
    Aangezien je de huidige met die van toen kunt vergelijken met het chartchanges-scriptje moeten de gegevens toch ergens vandaan komen..
    pi_60423012
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 16:50 schreef Maartel het volgende:
    Weet iemand hier een manier om oude kwartaal/maand/halfjaar-lijstjes te bekijken?
    Aangezien je de huidige met die van toen kunt vergelijken met het chartchanges-scriptje moeten de gegevens toch ergens vandaan komen..
    Volgens mij zoek je iets als dit. De site spreekt voor zichzelf lijkt me...
    I approve this message
    pi_60425751
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 17:05 schreef Skeletor het volgende:

    [..]

    Volgens mij zoek je iets als dit. De site spreekt voor zichzelf lijkt me...
    Da's een nette site
    Ik zoek alleen meer zoiets met nummers ipv artiesten.. dat vind ik na een paar maanden veel interessanter om terug te zien
    pi_60534085
    Snapt iemand hoe het met de 'chart changes'-tool zit?
    Ik zie nog wel wijzigingen, maar als ik bijvoorbeeld naar mijn meest-gespeelde lijstje van de afgelopen 6 maanden kijk staan daar verschillen bij die behoorlijk zijn terwijl het wordt vergeleken met 5 dagen geleden.. en zo érg is mijn halfjaar-lijst in 5 dagen echt niet veranderd..
      zondag 3 augustus 2008 @ 22:18:15 #188
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_60536481
    Na 5 dagen zijn is er natuurlijk 10 dagen beluisterde muziek veranderd hè
    Klopt het dan wel?
    pi_60539786
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 22:18 schreef knars het volgende:
    Na 5 dagen zijn is er natuurlijk 10 dagen beluisterde muziek veranderd hè
    Klopt het dan wel?
    Tja, blijkbaar.. Blijft verbazend hoeveel invloed dat dan heeft op de halfjaar- en zelfs jaarlijstjes..
    Maar (als het allemaal klopt) best interessant om te volgen
    pi_60540134
    Overall Top Artists, sinds 22 April 2006:

    1 Infected Mushroom 628
    2 Tears for Fears 440
    3 Lostprophets 410
    4 Massive Attack 396
    5 Dire Straits 360
    6 The Killers 316
    7 BT 314
    8 The Offspring 303
    9 Shpongle 301
    10 Fleetwood Mac 300
    11 Bløf 290
    12 Moby 289
    13 Phil Collins 268
    14 The Veronicas 251
    15 Coldplay 248
    16 Spinvis 238
    17 Röyksopp 223
    18 A Perfect Circle 218
    19 Porcupine Tree 197
    19 Air 197
    21 The Cure 186
    22 DJ Tiësto 184
    23 Reel Big Fish 178
    24 Zero 7 174
    25 Jimmy Eat World 169

    The distance between insanity and genius is measured only by success.
    pi_60544385
      maandag 4 augustus 2008 @ 12:34:01 #192
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_60546897
    Wat slecht eigenlijk dat 'ie bij iTunes flimpjes ook vodcasts pakt.
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_60549562
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 10:26 schreef McFearless het volgende:
    [ link | afbeelding ]
    Nice man!
    Arcade Fire, Sufjan, en vooral the Shins!
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_60552916
    Top Artists for the week ending Sunday 3 August 2008

    1 The Birthday Massacre 20
    2 Fear Factory 13
    3 The Egyptian Lover 12
    4 The DJ Producer 10
    4 The Outside Agency 10
    4 2562 10
    7 Underground Resistance 9
    8 Seether 7
    8 Sons of Otis 7
    10 Suburban Knight 6

    Techno/electro/doom/rock/dubstep/hardcore/metal/darkwave
    pi_60553079
    Unique Artists: 182
    Total Tracks: 466
    Total Plays: 479

    Viewing charts for this week
    Weekly cut-off is 12:00 Sunday GMT.

    Top Artists for the week ending Sunday 3 August 2008
    1 16 Horsepower 47
    2 Elbow 35
    3 Brendan Benson 24
    4 The Mahones 17
    5 Queens of the Stone Age 15
    6 Weezer 12
    7 Hadouken! 11
    8 Radiohead 9
    8 Monolake 9
    10 Pearl Jam 7
    10 Nine Inch Nails 7
    pi_60563471
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 10:26 schreef McFearless het volgende:
    [ link | afbeelding ]
    Is jouw naam toevallig van het gelijknamige nummer van Kings of Leon?

    Ik heb ook sinds een tijdje een last.fm. Heb alleen weinig vrienden enzo, kijk beetje voor mezelf wat ik luister eigenlijk.
    pi_60565556
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:19 schreef Smart_ass het volgende:

    [..]

    Is jouw naam toevallig van het gelijknamige nummer van Kings of Leon?

    Jup, toen ik dat nummer voor het eerst hoorde was ik verkocht, hehehe.
    pi_60570579
    Top Artists for the week ending Sunday 3 August 2008

    1 Ratatat 63
    2 The Beatles 63
    3 The Beach Boys 27
    4 The Supremes 14
    5 Black Kids 13
    6 The Smiths 12
    6 The Byrds 12
    8 The Small Faces 10
    9 R.E.M. 9
    9 The Stranglers 9
    pi_60585526
    Dit is wel een geinige tool, hij zoekt ebay af aan de hand van je last.fm profiel.

    http://www.exitahead.co.uk/
    pi_60607341
    Ah, dit topic ook weer gevonden...

    Top Artists for the week ending Sunday 3 August 2008
    1 Me First and the Gimme Gimmes 22
    2 Midtown 12
    3 Porcupine Tree 7
    4 Keane 6
    5 Triggerfinger 5
    5 Pain of Salvation 5
    7 Truckfighters 1

    Weer een rustig weekje.

    Wat ik trouwens 'raar' vind aan de (nieuwe) Last.fm site is dat je niet gemakkelijk van iemands Library naar zijn user pagina kan. Via de zoekfunctie kom ik in iemand's Library. Maar ik wil naar de user pagina.

    De snelste manier is dan handmatig de URL regelen....
    .
      donderdag 7 augustus 2008 @ 05:27:43 #201
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_60618211
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 01:37 schreef nachtzuster het volgende:
    Vast al eens voorbijgekomen, Lyricsmuse, best geinig als je af en toe een songtekst erbij wilt zoeken.
    Even aanmelden met je last.fm naam en hij registreert alles wat je luistert.
    Soort van je eigen lyricsdatabase dus (als ze er instaan natuurlijk, zoniet kun je ze ook zelf toevoegen)
    thx, die kende ik nog niet
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
    pi_60621332
    Voor de FF users is er ook een greasemonkey script die de lyrics op de last.fm trackpage laat zien. Gewoon in last.fm stijl dus.. Hier te vinden.
    I approve this message
    pi_60622376
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 10:45 schreef Skeletor het volgende:
    Voor de FF users is er ook een greasemonkey script die de lyrics op de last.fm trackpage laat zien. Gewoon in last.fm stijl dus.. Hier te vinden.
    Handig! Die ga ik ook uitproberen
    pi_60628652
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:44 schreef trebremmit het volgende:
    Dit is wel een geinige tool, hij zoekt ebay af aan de hand van je last.fm profiel.

    http://www.exitahead.co.uk/
    Hey trebremmit, jij zit ook best wel veel in de Nederlanders groep met die spellekes mee te doen he?
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_60630568
    Top Artists for the week ending Sunday 3 August 2008
    1 Tom Waits 39
    2 Bob Dylan 23
    3 Prince 18
    3 The Rolling Stones 18
    3 U2 18
    6 The Libertines 14
    7 The Band 12
    8 Talking Heads 10
    8 Lou Reed 10
    10 Franz Ferdinand 9
    pi_60631358
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 15:07 schreef Lakai het volgende:

    [..]

    Hey trebremmit, jij zit ook best wel veel in de Nederlanders groep met die spellekes mee te doen he?
    Klopt. Jij ook toch.
    pi_60634333
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 16:36 schreef trebremmit het volgende:

    [..]

    Klopt. Jij ook toch.
    Jup, ik vind het wel lache dat je hier dan ook zit !
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_60732186
    Top Artists for the week ending Sunday 10 August 2008
    1 Gorillaz 30
    2 Depeche Mode 28
    3 Duran Duran 17
    4 The Good, The Bad & The Queen 14
    4 Morrissey 14
    6 Tom Waits 13
    7 Arctic Monkeys 12
    7 The Lemonheads 12
    9 Raphael 11
    10 Nick Drake 9
    pi_60733689
    Top Artists for the week ending Sunday 10 August 2008
    1 Zozobra 24
    2 Melvins 23
    3 Shiner 22
    4 Seaweed 21
    5 Old Man Gloom 20
    6 Weltraumstaunen 14
    7 Quicksand 13
    8 Roam the Hello Clouds 12
    8 Architecture in Helsinki 12
    8 Patrick Watson 12

    Zozobra Nieuw album uit, zeer goed!
    Melvins nieuwe album is top!
    Shiner album The Egg is zeer goed te doen, math rock ofzoiets.
    Seaweed post-hardcore
    OMG Sludge legendes
    Weltraumstaunen Space rockers
    Quicksand post-hardcore
    RTHC Experimental jazz uit Australie
    pi_60737033
    Top Artists for the week ending Sunday 10 August 2008
    1 Spencer Dickinson 13
    1 The String Quartet Tribute 13
    3 Foxboro Hot Tubs 11
    4 Hellsongs 10
    5 Street Dogs 6
    6 Keane 3
    .
      maandag 11 augustus 2008 @ 17:33:23 #211
    13354 Boeman
    Ik was jarig.
    pi_60737314
    Ik kom er achter dat hij bij mij dezelfde artiest onder twee verschillende namen scrobbeld (een met 'the' en een zonder), wat dus inhoud dat de statistieken niet meer kloppen.
    Is er een manier voor om dit op te lossen behavle de ID-tag van de mp3's aan te passen?
    deze ruimte is te huur
      maandag 11 augustus 2008 @ 23:03:35 #212
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_60747791


    1. Mozart.
    2. Cash
    3 t/m 10: Soundtrack O brother where art thou.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_60752533
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 17:33 schreef Boeman het volgende:
    Ik kom er achter dat hij bij mij dezelfde artiest onder twee verschillende namen scrobbeld (een met 'the' en een zonder), wat dus inhoud dat de statistieken niet meer kloppen.
    Is er een manier voor om dit op te lossen behavle de ID-tag van de mp3's aan te passen?
    Zorgen dat je consistent gebruik maakt van wel The, of niet!!

    Bij (The) Arcade Fire is dat wel een grote discussie...

    Er zijn superveel mensen die of The, of niet gebruiken.
    (daardoor krijgt arcade fire ook eigenlijk maar de helft van hun echte played songs,en die verdienen meer
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_60755517
    Wat betreft Arcade Fire is dat de schuld van Last.fm. Toen ik me aanmeldde bij Last.fm had ik het gewoon getagged als "Arcade Fire" maar het werd automatisch gescrobbeld als "The Arcade Fire".
    Na een paar maanden scrobbelde het opeens weer als Arcade Fire, en omdat ik juist geen zin had in inconsistentie in mijn lijsten heb ik er zelf maar "The" voorgezet.
    I approve this message
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:24:58 #215
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_60760587
    Wiki is leidend, Arcade Fire dus..
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_60764122
    ik vond ooit eens een tooltje waarmee je een chart van meestgeluisterde bands krijgt, maar dan in bandlogo vorm:


    werkt volgens mij wel alleen met metalbands
    http://metalad.knorf.de/urlcreator.php
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:25:55 #217
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60764285
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2008 15:19 schreef Romanov het volgende:
    werkt volgens mij wel alleen met metalbands
    Dat kan kloppen, want ik krijg dit:



    pi_60764398
    dan zou ik het alleen al voor het strakke zwarte balkje doen
    pi_60768144

    Vette shit.
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:55:27 #220
    13354 Boeman
    Ik was jarig.
    pi_60768433
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2008 10:25 schreef Skeletor het volgende:
    Wat betreft Arcade Fire is dat de schuld van Last.fm. Toen ik me aanmeldde bij Last.fm had ik het gewoon getagged als "Arcade Fire" maar het werd automatisch gescrobbeld als "The Arcade Fire".
    Na een paar maanden scrobbelde het opeens weer als Arcade Fire, en omdat ik juist geen zin had in inconsistentie in mijn lijsten heb ik er zelf maar "The" voorgezet.
    Bij mij gaat het ook om Arcade Fire, naja, niks aan te doen dan.
    deze ruimte is te huur
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:35:09 #221
    210793 Cruzcontrol
    Angel of Death
    pi_60771058
    Mijn overall-artists (sinds 2 april 2008):

    1 Metallica 1741
    2 Slayer 969
    3 Heideroosjes 596
    4 Ramones 448
    5 Rage Against The Machine 356
    6 Megadeth 355
    7 Linkin Park 256
    8 Red Hot Chili Peppers 214
    9 Sex Pistols 170
    10 Pink Floyd 164
    11 Opeth 152
    12 Cavalera Conspiracy 152
    13 Exodus 148
    14 Radiohead 142
    15 System of a Down 137
    16 Heidevolk 135
    17 NOFX 128
    18 Bryan Adams 126
    19 Children of Bodom 124
    20 Amy Macdonald 120
    21 The Beatles 114
    22 Coldplay 110
    23 Johnny Cash 108
    24 Arctic Monkeys 104
    25 Iron Maiden 101

    Mijn profiel
    To Live is To Die
    Cliff Burton 1962-1986
      Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 16:09:01 #222
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_60797476
    Ik snap niets van de layout, waar kan ik mijn charts vinden
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_60797623
    Ehh..links, tussen Library en Events?

    of zit je nog tegen ../home aan te kijken?
      Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 17:00:12 #224
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_60799116
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 16:13 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
    Ehh..links, tussen Library en Events?

    of zit je nog tegen ../home aan te kijken?
    Dat dus
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      woensdag 13 augustus 2008 @ 21:29:38 #225
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_60806946
    Niiice
    pi_60807938
    Bij mij is het ook een flinke lijst geworden!



    Ik had verwacht dat dingen als Tool en NIN er wel in verwerkt zouden zitten, of zijn die te experimenteel?
    pi_60809911
    Lachen man die logo's...

    .
    pi_60810239


    Dat dus.
      donderdag 14 augustus 2008 @ 02:49:58 #229
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_60815957
    Fuck metalad, ze hebben mijn bands er toch meestal niet inzitten
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
    pi_60825155
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 02:49 schreef Syb-rund. het volgende:
    Fuck metalad, ze hebben mijn bands er toch meestal niet inzitten
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_60827924
    Ik heb er ook één gevonden die een iets bredere smaak heeft.



    http://h3xstream.blogdns.com/bandlogos/
      donderdag 14 augustus 2008 @ 16:11:22 #232
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60828279


    Met het maximum aantal logo's ook hè.
    pi_60829873
    Die is inderdaad leuker...

    .
    pi_60832098
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      donderdag 14 augustus 2008 @ 20:06:37 #235
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_60833995
    Maar waar het in vredesnaam op gebaseerd is






    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_60834033
    Het is een metaltopic geworden vaarwel lieve fokkers
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
      donderdag 14 augustus 2008 @ 20:11:47 #237
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_60834127
    Ik luister ook naar andere muziek hoor

    Kijk maar:




    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_60834420
    quote:
    Is gebaseerd op je overall artists, van hoog naar laag. Niet iedere artiest staat er in helaas.
      donderdag 14 augustus 2008 @ 20:25:21 #239
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_60834489
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 20:22 schreef ruud.nl het volgende:

    [..]

    Is gebaseerd op je overall artists, van hoog naar laag. Niet iedere artiest staat er in helaas.
    Hmm, als ik naar mijn overall top artists kijk wordt er wel heel erg veel overgeslagen
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      donderdag 14 augustus 2008 @ 20:27:58 #240
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_60834560
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2008 15:19 schreef Romanov het volgende:
    werkt volgens mij wel alleen met metalbands
    http://metalad.knorf.de/urlcreator.php
    Ja kutte is alleen dat een aardig aantal van mijn topbands er niet in staan..
    [KNE]-Mod
    pi_60835367

    hehehehe
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_60836859




    Rock? Hoezo rock?
    .
    pi_60839812
    dit is wel lache, op deze site:
    tags-map

    kun je een netwerk maken van je artiesten en tags enzo...

    en ja ik heb ff snel MGMT geluisterd om electronic en Indie aan elkaar te linken
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_60840289
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 23:23 schreef Lakai het volgende:
    dit is wel lache, op deze site:
    tags-map

    kun je een netwerk maken van je artiesten en tags enzo...
    [ afbeelding ]
    en ja ik heb ff snel MGMT geluisterd om electronic en Indie aan elkaar te linken
    Geinig
    Al blijft bij mij alles een beetje in de knoop zitten
    pi_60849262


    [ Bericht 46% gewijzigd door McFearless op 15-08-2008 11:35:59 ]
    pi_60880049


    Lache dat ding!

    Klopt alleen geen drol van.
    pi_60891137


    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
      zondag 17 augustus 2008 @ 00:54:50 #249
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_60891200
    Misschien moet ik die gast maar aanbieden wat logo's voor 'm te maken, nu vallen er toch een aantal buiten.

    [KNE]-Mod
      zondag 17 augustus 2008 @ 13:36:30 #250
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_60898675


    Wel geinig...toch niet zo heel veel bandjes.
    pi_60899240
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 23:41 schreef Maartel het volgende:

    [..]

    Geinig
    Al blijft bij mij alles een beetje in de knoop zitten
    Ja klopt...Daarom heb ik ook heel veel tags ge-ignored...
    Sowieso ben ik al geen fan van alle genres die er bestaan...
    Ik deel alles heel grof in.
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_60922397


    pi_60927257
    1 Isaac Hayes 27
    2 Sa-Ra Creative Partners 20
    3 Jaylib 18
    3 Madlib 18
    5 A Tribe Called Quest 17
    6 Child Rebel Soldier 14
    7 Santogold 13
    7 De La Soul 13
    10 Stacy Epps 12
    11 Blu 11
    11 Notorious B.I.G. 11
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
      Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 16:37:22 #254
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_60927457


    geen idee wat die een na laatste is

    edit: ik gok björk
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      † In Memoriam † maandag 18 augustus 2008 @ 17:01:47 #255
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_60928129
    Ik doe ook weer eens mee.

    1 Nullsleep 10
    2 Belong 6
    2 Bit Shifter 6
    2 Spiritualized 6
    2 Black Moth Super Rainbow 6
    6 Caribou 5
    6 Fuck Buttons 5
    6 A Place to Bury Strangers 5
    9 Twilight Electric 4
    9 Trash80 4
    9 Gang Gang Dance 4
    9 Paza 4
    9 Beach House 4
    9 Grouper 4
    9 she 4
    9 A Sunny Day In Glasgow 4
    9 Panda Bear 4
    9 White Rainbow 4
    9 Random 4
    9 Yerzmyey 4
    9 Cloudland Canyon 4
    9 Sabrepulse 4
    9 Psilodump 4
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:16:54 #256
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_60928495
    De oude weeklijstjes kunnen nog steeds gemaakt worden via: http://www.last.fm/tools/charts

    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_60928547
    Ook maar weer eens een weeklijstje:

      maandag 18 augustus 2008 @ 17:32:59 #258
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60928869
    Top Artists for the week ending Sunday 17 August 2008
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 18 aug)


    1 Fountains of Wayne 40 (4)
    2 Boards of Canada 17 (105)
    3 Camille Saint-Saëns 16 (134)
    4 Cut Copy 15 (244)
    5 Sharleen Spiteri 11 (465)
    5 Gare du Nord 11 (25)
    7 Jamie Lidell 10 (150)
    7 Nick Drake 10 (93)
    9 Prince 9 (35)
    9 The Magnetic Fields 9 (201)

    Unique Artists: 103
    Total Tracks: 340
    Total Plays: 352
    pi_60928984


    Rustig weekje weer...
    .
    pi_60933763
    Top Artists for the week ending Sunday 17 August 2008
    1 Arpanet 14
    2 Black Stone Cherry 13
    3 Iron Maiden 12
    3 Torche 12
    3 a textbook tragedy 12
    6 Siouxsie and the Banshees 11
    6 The Verve 11
    8 Phil Lynott 10
    8 Yawning Man 10
    10 Draconian 9
    pi_60949954
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
    pi_60953320
    Top Artists for the week ending Sunday 17 August 2008
    1 The Beatles 44
    2 R.E.M. 24
    3 The Rolling Stones 22
    4 Blur 20
    5 The Jam 11
    5 Simon & Garfunkel 11
    5 Pet Shop Boys 11
    8 The Last Shadow Puppets 10
    9 Pearl Jam 9
    9 Prince 9
    pi_61002109
    http://troublewithdreams.com/scrobbler/
    nu geupgrade zodat je ook lijstjes van tracks/albums kunt maken
    Kan ik ein-de-lijk maandlijstjes zien
      donderdag 21 augustus 2008 @ 10:00:40 #264
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_61002278
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 09:52 schreef Maartel het volgende:
    http://troublewithdreams.com/scrobbler/
    nu geupgrade zodat je ook lijstjes van tracks/albums kunt maken
    Kan ik ein-de-lijk maandlijstjes zien
    Vetjes!

    edit: Alleen het werkt heel vaak niet.

    [ Bericht 7% gewijzigd door Frollo op 21-08-2008 10:08:51 ]
      zondag 24 augustus 2008 @ 19:20:59 #265
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_61091185
    Heeft iemand nog een mirror van de OMI? Link is dood
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_61091462
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2008 19:20 schreef -skippybal- het volgende:
    Heeft iemand nog een mirror van de OMI? Link is dood
    Deze doet het wel toch?
    pi_61116966
    Mijn LastFM scrobbled niet meer
    pi_61127602
    # Artiest plays
    1 The Smashing Pumpkins 80
    2 Slayer 29
    3 Dead Kennedys 27
    4 Pixies 20
    5 Tool 19
    6 Jimi Hendrix 18
    6 Led Zeppelin 18
    8 Air 17
    9 Lynyrd Skynyrd 14
    9 Yeah Yeah Yeahs 14
    9 The Doors 14
    12 Eagles of Death Metal 13
    13 Boston 12
    14 Pink Floyd 10
    15 Iron Butterfly 9
    pi_61133729
    1 Radiohead 106
    2 Sigur Rós 101
    3 Mindless Self Indulgence 85
    4 Beck 73
    5 CocoRosie 72
    6 Tricky 67
    7 Iron & Wine 53
    8 The Flaming Lips 48
    8 Stephen Lynch 48
    10 Why? 45
    11 dEUS 44
    12 The National 43
    13 Tunng 37
    14 Modeselektor 36
    15 Sufjan Stevens 34

    Beetje Lowlands, beetje eeuwige draaidingetjes, beetje nieuw spul. Why? is nieuw omdat een vriend van me dat luistert en dat gaaf vindt en ik het ook eens wilde proberen. Niet verkeerd, moet er nog even aan wennen. Tunng is ook nieuw, ik zag ze op Lowlands en vond het prachtig. Rest is niet nieuw, of nou ja, stephen lynch misschien, maar die heb ik net pas op mp3, ik ken zijn liedjes al een jaar of 2.
      † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:45:19 #271
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_61140941
    1 Bit Shifter 15
    2 Lucky Fonz III 8
    2 Nullsleep 8
    2 Basic Channel 8
    5 Stu 5
    6 Twilight Electric 4
    6 Psilodump 4
    6 Yuppster 4
    6 AntGrist 4
    6 Paza 4
    6 Goto80 4
    6 Sabastian Boaz 4
    6 Van She 4
    6 Random 4
    6 Pole 4
    pi_61141189
    1 Bloc Party 42
    2 Booka Shade 14
    3 Santogold 12
    4 David Gray 11
    4 Foals 11
    6 Radiohead 10
    6 MGMT 10
    6 Hot Chip 10
    9 De Jeugd van Tegenwoordig 8
    10 Kyuss 7


    Unique Artists: 219
    Total Tracks: 474
    Total Plays: 504

    pi_61141447
    Top Artists for the week ending Sunday 24 August 2008
    01 Beirut 33
    02 Elliott Smith 21
    03 Coldplay 20
    04 Arcade Fire 17
    05 Death Cab for Cutie 15
    06 Pete and The Pirates 13
    06 Sigur Rós 13
    08 The Strokes 12
    08 Kings of Convenience 12
    10 Bloc Party 11
    11 The Shins 9
    11 Mando Diao 9
    13 Kings of Leon 8
    14 Feist 7
    15 Röyksopp 6
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:10:43 #274
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_61141681
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_61144017
    Top Artists for the week ending Sunday 24 August 2008
    1 Iron Maiden 37
    2 Faith No More 26
    3 Sonata Arctica 18
    4 Black Stone Cherry 13
    5 a textbook tragedy 12
    5 The New Pornographers 12
    5 Jex Thoth 12
    5 Torche 12
    9 Vicious Rumors 11
    9 Agent Steel 11
    pi_61144675
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:58:36 #277
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_61145897
    Affgelopen week artiesten:



    All-time artiesten:



    All-time tracks:

    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      Eindredactie Games dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:14:53 #278
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_61149905
    tvp
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_61282849
    Top Artists for the week ending Sunday 31 August 2008
    1 Sigur Rós 43
    2 Arcade Fire 15
    3 Elliott Smith 13
    3 Coldplay 13
    5 Wolfmother 10
    5 Mando Diao 10
    7 Death Cab for Cutie 9
    7 Feist 9
    9 The Shins 8
    9 Beirut 8
    11 Pete and The Pirates 7
    11 Shout Out Louds 7
    11 Red Hot Chili Peppers 7
    14 Kings of Convenience 5
    14 The Postal Service 5
    14 Röyksopp 5
      maandag 1 september 2008 @ 10:39:26 #280
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_61285975
    Top Artists for the week ending Sunday 31 August 2008
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 1 sep)


    1 The Time 9 (444)
    1 Pet Shop Boys 9 (1)
    3 Kylie Minogue 8 (5)
    3 Prince 8 (23)
    3 Joy Division 8 (87)
    6 The Beatles 7 (8)
    7 Pop Levi 6 (>500)
    7 Biosphere 6 (3)
    7 Doe Maar 6 (403)
    10 ABBA 5 (39)
    10 Radiohead 5 (144)
    10 Otis Redding 5 (69)
    10 Dusty Springfield 5 (6)
    10 Johnnie Taylor 5 (411)
    10 Teenage Fanclub 5 (7)

    Unique Artists: 293
    Total Tracks: 492
    Total Plays: 508


    Ik ben sinds afgelopen week bezig om alle mp3's de ik op mijn werk-pc heb één keer te draaien. Een stuk of 10.000 zijn dat er en volgens mijn berekening ben ik half januari klaar. Maar dat zal ongetwijfeld later worden, want ik heb natuurlijk niet de volle 8,5 uur per werkdag muziek aan staan.

    Ben benieuwd of dit project nog gevolgen gaat hebben voor de overall-lijst.
      Moderator maandag 1 september 2008 @ 10:43:02 #281
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_61286047
    haha dat heb ik ook een keer gedaan (toen ik teveel tijd had) had toen nog geen audioscrobbler geloof ik helaas
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_61291592
    Mijn heerlijke lijstje.
    Had echt een Smashing Pumpkins weekje.
    pi_61296544
    Artists for the week ending Sunday 31 August 2008
    1 The Verve 18
    2 Old Man Gloom 13
    2 Black Stone Cherry 13
    4 Slave to the System 12
    4 The Postman Syndrome 12
    6 The Birthday Massacre 9
    7 The Jesus Lizard 8
    8 Colosseum 6
    9 Draconian 5
    10 Longing For Dawn 4
      maandag 1 september 2008 @ 17:26:35 #284
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_61296701
    1 Calexico 32
    2 Flogging Molly 26
    3 Cathy Davey 20
    4 Beirut 14
    5 The Doors 13
    6 Nick Drake 11
    7 The Olivia Tremor Control 9
    7 Belle and Sebastian 9
    9 Reel Big Fish 8
    9 Daft Punk 8

    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_61297492
    -

    [ Bericht 100% gewijzigd door StarGazer op 01-09-2008 18:00:30 ]
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
      maandag 1 september 2008 @ 20:02:57 #286
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_61301028
    Top Artists for the week ending Sunday 31 August 2008
    1 Radiohead 30
    2 The Rolling Stones 6
    3 David Bowie 5
    3 Talk Talk 5
    3 De Dijk 5
    6 Pixies 4
    6 Michael Jackson 4
    6 Alexi Murdoch 4
      † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 21:00:00 #287
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_61303019
    1 Daniel Wang 6
    1 Lopazz 6
    3 Booka Shade 5
    3 Kelley Polar 5
    3 Metro Area 5
    3 Fairmont 5
    3 Tiefschwarz 5
    8 Agoria 4
    8 Glass Candy 4
    8 Cut Copy 4
    8 Efdemin 4
    8 DJ T. 4
    8 Märtini Brös 4
    8 Ricardo Villalobos 4
    8 Mathew Jonson 4
    8 Lindstrom & Prins Thomas 4
    8 Matthew Dear 4
    8 Isolée 4
    8 Tomas Andersson 4
    pi_61303645
    Top Artists for the week ending Sunday 31 August 2008
    1 Get Well Soon 29
    2 Simon Finn 2
    3 Arthur Russell 1

    Heel weinig muziek geluisterd
    pi_61315406
    1 Midlake 17
    2 2Pac 12
    3 Pete Philly & Perquisite 10
    4 The Smiths 8
    4 Band Of Horses 8
    6 The Shins 7
    6 The Chemical Brothers 7
    8 Seabear 6
    8 UNKLE 6
    10 Alphawezen 5

    Wel een typsiche week voor mijn overall lijst...
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_61328926
    Beetje van dit en een beetje van dat

    I approve this message
      dinsdag 2 september 2008 @ 20:48:59 #291
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_61330291
    1 The Rolling Stones 67
    2 No Age 29
    3 My Bloody Valentine 20
    4 Faust 17
    4 Godspeed You! Black Emperor 17
    4 Vinkenoog / Spinvis Combo 17
    7 Fratsen 16
    8 Krang 13
    9 Alice in Chains 12
    10 Black Tambourine 10
    11 Graveyard 9
    11 The Verve 9
    13 NoMeansNo 8
    14 Autechre 7
    15 The Beatles 6
    nee, jij dan!
      Moderator donderdag 4 september 2008 @ 16:42:51 #292
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_61378642
    Krang
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      vrijdag 5 september 2008 @ 18:52:00 #293
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_61409379
    Waarom scrobbelt ie niet meer, maar registreert wel dat ik wat tag
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_61456583
    Top Artists for the week ending Sunday 7 September 2008
    1 Thin Lizzy 47
    2 Metallica 19
    3 Patrick Watson 13
    3 Zone Six 13
    5 Mystic Prophecy 12
    5 a textbook tragedy 12
    7 The Verve 11
    8 Leya 10
    8 Merciless Death 10
    10 Alchemist 9
      zondag 7 september 2008 @ 20:41:37 #295
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_61457345
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      zondag 7 september 2008 @ 20:45:09 #296
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_61457482
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_61458328
    1 Steve Miller Band 14
    1 Moondog 14
    3 Al Green 11
    4 Simon Finn 7
    5 Anastacia 6
    6 Emotional Elvis 5
    7 Sylvain Poons En Oetze Verschoor 1
    7 Rudi Carell Met De Damrakkertjes 1
    7 Drie kleine kleuters met de Jonkers en de Joffers 1
    7 Yo-Yo Ma 1
    7 Bill Kilima En Zijn Zingende Cowboys 1
    7 Antonio Vivaldi 1
    7 Rika Jansen 1
    7 Pablo Casals 1
    7 Apocalyptica 1
    7 Justus Bonn en de Damrakkertjes 1
    7 Eddy Christiani 1
    7 Zangeres Zonder Naam 1
    7 De Zingende Zwerver (Frans van Schaijk) 1
    7 Willy & Willeke Alberti 1
    7 Louis Davids 1
    pi_61458378
    I approve this message
      zondag 7 september 2008 @ 21:15:49 #299
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_61458608
    Weinig bijzonders...

    Top Artists for the week ending Sunday 7 September 2008
    1 Amanda Palmer 9
    2 Frightened Rabbit 4
    2 Tindersticks 4
    2 The Clientele 4
    2 Mike Oldfield 4
    2 Radiohead 4
    7 Okkervil River 3
    7 R.E.M. 3
    7 Sigur Rós 3
    7 Angus & Julia Stone 3
    7 Tears for Fears 3
    7 The Dresden Dolls 3
    7 Silver Jews 3
    7 Stef Bos 3
    pi_61459785
    Last 7 days:

    1 Kaleidoscope 78
    2 Jefferson Airplane 60
    3 Soft Machine 39
    4 Canned Heat 16
    5 Cuby & the Blizzards 15
    5 13th Floor Elevators 15
    7 The Stone Roses 13
    8 Joy Division 10
    9 Boudewijn de Groot 8
    10 The Strokes 6
      Moderator maandag 8 september 2008 @ 10:45:55 #301
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_61468853
    1 Fratsen 70
    2 Krang 63
    3 Joy Division 15
    4 The Ting Tings 12
    5 Portishead 6


    een hoog andré manuel gehalte
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')