Veel stoner en de meligheid van Girl Talk op nummer 2.quote:1 Elliott Smith 29
2 Girl Talk 28
3 Unida 24
4 Brant Bjork 18
5 De Jeugd van Tegenwoordig 16
6 Fu Manchu 15
7 Feeder 14
8 Hermano 13
9 Peeping Tom 12
9 Queens of the Stone Age 12
Unique Artists: 225
Total Tracks: 590
Total Plays: 618
En nummer 3?quote:Op maandag 7 juli 2008 12:24 schreef trebremmit het volgende:
1. Fijne band uit de jaren 90 met zangeres Kristin Hersh
2. Zeer relaxte ambient/electronica
4. The Oohlas goede indie rock band beetje in de stijl van throwing muses.
7. The Amps band van 1 van de zangeressen van de Breeders hebben maar 1 album uitgebracht.
7. Slowdive is shoegaze, heel mooi!
Die stond er vorige week al bij, maar is uiteraard top! Het album All Things Are Light is goed!quote:
Was bezig voor je maar was even vergeten dat ik ook geen java heb.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
nog een keer het linkje naar het wordle ding
http://www.mastergiraffe.(...)into-a-wordle-image/
en het voorbeeldje van wat het oplevert(en de vraag of iemand het voor mij wil doen want ik heb geen java hier op de computer)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ik zou niet weten wat er nog meer bij gehouden kan worden dan op last.fm.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:09 schreef Ruzbeh het volgende:
Meer gegevens over hoe ik muziek luister... een betere analyse, zeg maar.
Presentatie mag wel wat beter ook. Bijvoorbeeld. Ik luister veel naar The Kinks. Dat zie je ook in de chart van afgelopen week. Ik zou dan er conclusies bij hebben zoals "Dit week heb je echt enorm veel naar The Kinks geluisterd ten opzichte van de rest". Tuurlijk kan ik die conclusie zelf maken maar ik wil dat gewoon zien. Er zijn nog zoveel meer dingen. Bijv. "Dit week heb je zoveel uur aan muziek beluisterd", "Zoveel en zoveel artiesten verschijnen voor het eerst in je last.fm lijstje, waarvan (dit artiest of band) je favoriet is". Etc.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:30 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Nou ik zou niet weten wat er nog meer bij gehouden kan worden dan op last.fm.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:09 schreef Ruzbeh het volgende:
Meer gegevens over hoe ik muziek luister... een betere analyse, zeg maar.
quote:You've listened to 38% of your music whilst wearing pyjama's, band most listened to in pyjama's was wet wet wet
Je zet me voor gek maar zoiets zou toch erg stoer zijn als het mogelijk was.quote:
En onzinnig. De enige toevoeging die mij wat lijkt maar, daarvan heeft last.fm al vaak gezegd dat het technisch moeilijk is, is tracks op tijdsduur scrobblen en dus ook tijdsduur bij artiesten geven. (dan zou bij mij bohren und der club of gore echt ver omhoog springen evenals godspeed you black emperor)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:48 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Je zet me voor gek maar zoiets zou toch erg stoer zijn als het mogelijk was.
en niet correct neem nou fantômas die hebben nummers van gemiddeld 2 min maar ook 1 nummer van 60 min dus klopt de gemiddelde tijdsduur die ze in die normalizer stoppen nietquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef trebremmit het volgende:
Volgens mij heb je daar een tool voor, kwamen allemaal andere bands bij mij bovenaan staan, ik weet alleen niet meer waar ik dat weg had.
Edit: Ik heb de link hier http://www.associativetrails.com/stuff/normalisefm/ jammer genoeg doet ie alleen je top 50.
Als je firefox gebruikt als browser en greasemonkey hebt (en dan bepaalde plugins download), kun je meerdere soorten statistieken zien. Niet heel veel...maar er zitten een paar leuke bij, zoals percentages (je top artiest is bijvoorbeeld, the Kinks, is 20,3% van je totale aantal tracks en artiesten die je geluisterd hebt...of zoiets). Verder kun je je top artists overall vergelijken met 8, 16, 24, 32, 40, etc dagen geleden. En zo zijn er nog een aantal dingetjes...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Voor jou is het dan onzinnig maar voor andere is het leuk. Dat het technisch moeilijk is begrijp ik wel.
Ik vind dat ook heel vervelend, bij mij wil het maar niet werken met mn iPod. Erg vervelend.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:12 schreef Reena het volgende:
[ [url=http://imagegen.last.fm/LastfmMyspace/artists/Kickass_Reena.gif]afbeelding ] [/url]
Ik baal enorm dat mijn ipod niet gescrobbeld wordt. Daarop luisterde ik best veel muziek toen ik heel veel moest werken...als die tracks gewoon gescrobbeld zouden zijn, zouden the Raconteurs bovenaan staan. Na het geweldige concert vorige week, ben ik weer helemaal gek op ze.
[..]
'Seen live' is een tag.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:37 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik vind dat ook heel vervelend, bij mij wil het maar niet werken met mn iPod. Erg vervelend.
Maar wat ik graag zou willen toevoegen is 'seen live' aan je profiel, ik kan alleen nergens vinden waar ik dat kan doen. Heeft iemand enig idee waar dat kan? Ik zie dat vaak bij mensen maar loop nu al een uur te zoeken om het zelf toe te voegen en het lukt maar niet.
Mijn ipod wordt wel gescrobbled!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:12 schreef Reena het volgende:
[ [url=http://imagegen.last.fm/LastfmMyspace/artists/Kickass_Reena.gif]afbeelding ] [/url]
Ik baal enorm dat mijn ipod niet gescrobbeld wordt. Daarop luisterde ik best veel muziek toen ik heel veel moest werken...als die tracks gewoon gescrobbeld zouden zijn, zouden the Raconteurs bovenaan staan. Na het geweldige concert vorige week, ben ik weer helemaal gek op ze.
[..]
Als je firefox gebruikt als browser en greasemonkey hebt (en dan bepaalde plugins download), kun je meerdere soorten statistieken zien. Niet heel veel...maar er zitten een paar leuke bij, zoals percentages (je top artiest is bijvoorbeeld, the Kinks, is 20,3% van je totale aantal tracks en artiesten die je geluisterd hebt...of zoiets). Verder kun je je top artists overall vergelijken met 8, 16, 24, 32, 40, etc dagen geleden. En zo zijn er nog een aantal dingetjes...
Eh ik probeerde het voor je maar hij werkt hier ook niet, java wel aanwezig, verder weet ik het niet.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
en het voorbeeldje van wat het oplevert(en de vraag of iemand het voor mij wil doen want ik heb geen java hier op de computer)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yay, hij scrobbelt weer!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:07 schreef Lakai het volgende:
[..]
Mijn ipod wordt wel gescrobbled!
best fijn
want ik luister meer via dat ding dan op de computer!
Dat ziet er inderdaad uit als een aardige liefde.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:26 schreef BloodyLotte het volgende:
Ehmmm:
[ [url=http://imagegen.last.fm/minimalLightRecent/artists/BloodyLotte.gif]afbeelding ] [/url]
Laten we het er maar op houden dat Rock Werchter een hevige Beckliefde in me heeft losgemaakt. En de rest is uiteraard ook allemaal werchter afterparty, op The Go! Team en Okkervil River na dan.
Bij mij ook niet op mijn profiel site maar wel als je op het daglijstje kliktquote:Op maandag 14 juli 2008 13:43 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik heb geen weeklijstje op mijn site ofzo?
Ik heb et al.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bij mij ook niet op mijn profiel site maar wel als je op het daglijstje klikt
Interessant lijstje.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:55 schreef nipeng het volgende:
Unique Artists: 50
Total Tracks: 460
Total Plays: 470
1, Sun Ra, 117
2, Fun Lovin' Criminals, 29
3, Tord Gustavsen Trio, 26
4, Astro Can Caravan, 21
5, Naing Naing, 13
5, Astrosoniq, 13
7, Colt 38, 12
8, Scott Hull, 11
8, Sidsel Endresen & Bugge Wesseltoft, 11
8, Circle, 11
Weer eens de Sun Ra platen die ik (wel) geript heb weer eens door de mp3speler gegooid. Ook de FLC heb ik weer eens teruggevonden, hun eerste platen zijn best te doen.
Tord Gustavsen Trio is wat lauw, wat saai vergeleken met Molvaer of E.S.T en naar dat soort acts was ik juist op zoek. Niet alle Noorse Jazz is dus tof.Astro Can Caravan is een aanrader als in jazz rock a la Sun Ra. Naing Naing maakt vage experimentele pop/electro met samples en ander spul. Blijkbaar gebruikt deze gast erg sterk spul. Op Lastfm staat een hele shitload om te beluisteren.
Verder nog: Stoner/space rock van Astrosoniq, een van de beste Nederlandse bands, lichtelijk experimentele stoner van Colt 38 , ambient/soundtrack van Scott Hull en de creatieve NWOFHM rockers Circle. Als laatste in dit lijstje staan Sidsel Endresen & Bugge Wesseltoft en dat was behoorlijk saai. Jazz met vocals zuigt vaak en dit was geen uitzondering.
quote:Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
jouw vrienden, neighbours, groups etc geven die recommendaties dus miss heb je gewoon foute vriendenquote:Op woensdag 16 juli 2008 12:16 schreef Lakai het volgende:
Wat is dat met die reccomendations!!![]()
Ik luister Extince en een heeeel klein beetje Opgezwolle (de rest is electronic zowat)
En drie kwart van de liedjes die langs komen zijn fucking foute Nederhop.![]()
Neenee, ik heb het over dat radio-station achtig ding..quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jouw vrienden, neighbours, groups etc geven die recommendaties dus miss heb je gewoon foute vrienden
Volgens mij kijkt het radioding ook naar wat je de afgelopen week hebt geluisterd.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:16 schreef Lakai het volgende:
Wat is dat met die reccomendations!!![]()
Ik luister Extince en een heeeel klein beetje Opgezwolle (de rest is electronic zowat)
En drie kwart van de liedjes die langs komen zijn fucking foute Nederhop.![]()
Mja je kan je weekly artists terug vinden bij last 7 days maar het heeft wel z'n charme verloren op deze manier.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:54 schreef trebremmit het volgende:
Ik heb mn dashboard ook weer terug gevonden www.last.fm/home
Jammer dat je weekly top artists er niet meer bij staan.
Dat kun je zelf weer veranderen. Boven de toplijsten en het library gedeelte zit zo'n ding voor de settings.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:18 schreef On het volgende:
Ik zit nu ook op mijn pagina maar ik vind het ook minder, zal wel heel erg moeten winnen. Ik vond de top 50 veel overzichtelijker en persoonlijker ipv de top 15 die je nu voorgeschoteld krijgt.
Hey inderdaad. Dankjewel Nepthys.quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:29 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Dat kun je zelf weer veranderen. Boven de toplijsten en het library gedeelte zit zo'n ding voor de settings.
Ik vind het er ook leuk uitzien, geen traagheid hier ook gelukkigquote:Op donderdag 17 juli 2008 16:46 schreef cafca het volgende:
Ziet er best leuk uit, die beta, maar hij is wel retetraag.....
Dat is ook wel geinig, ik heb op dit moment geen idee of er vrienden van me een last.fm account hebben.quote:Coming soon!
Find your friends on Gmail, Yahoo!, AOL, MSN, Facebook, and more.
Waar zit dat dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:16 schreef ruud.nl het volgende:
Ook wel leuk is de feature 'unique to this group' bij de charts van verschillende groepen, daarmee filter je de coldplays en radioheads enzo meteen weg uit de top.
Dat lijstje op de overview-pagina bedoel ik, weekly top artists.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waar zit dat dan?
Ik ga naar de charts van een bepaalde groep, bijvoorbeeld: http://www.last.fm/group/Winamp/charts
En nu?
Zeur niet zo concervatieveling!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:17 schreef emokid het volgende:
Godverdomme wat is de site verneukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |