Dit zijn echter niet de "geland" tijden zoals die op de aankomstborden staan. De tijden die op die borden staan, zijn de tijden wanneer een vlucht "op de blokken" staat. Oftewel, wanneer een vlucht aangekomen is aan de gate.quote:Op zondag 27 juli 2008 04:20 schreef jaco het volgende:
Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld.
Misschien een idee om je een heel klein beetje te verdiepen in de cultuur van een land waar je heen gaat (ook al is het maar een transfervliegveld)? Als je even googlet lees je al dat westerse vrouwen gewon zonder hoofddoek op straat mogen... en op een internationaal vliegveld zal het dan ws. helemaal geen probleem zijn (en ze zal niet de enige vrouw zijn in het vliegtuig neem ik aan )quote:Op zondag 27 juli 2008 09:30 schreef LS-Drop het volgende:
Ik vlieg over twee maanden vanuit Bangkok naar Berlijn, en heb een overstap in Qatar
Moet mn vriendin een hoofddoek om? Of maakt dat op het vliegveld niet zoveel uit.
We willen liever niet in de cel worden gegooid.
Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:03 schreef Palomar het volgende:
Had ik zelf nog een vraag. Volgende maand ga ik vanaf Schiphol met Easyjet naar London. Nu las ik op verschillende sites (bijv. linkje) dat je dan vanaf speciale low-budget gates vertrekt Ik was wel benieuwd wat dat precies inhoudt... Er staat wel dat er geen restaurants/toiletten enzo zijn, maar je kunt dan neem ik aan toch wel weer even teruglopen naar andere delen van de vertrekhal? Of is dat echt heel ver?
En gaat instappen ook anders dan normaal? (met een bus? of via een trapje).
Just curious
Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linksequote:Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Instappen gaat trouwens met de trap.
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die fotoquote:Op zondag 27 juli 2008 16:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linkse
Ah, okquote:Op zondag 27 juli 2008 16:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die foto
Helemaal geen probleem. Als je harde lenzen hebt, kan ik wel aanraden om een flesje lenzenvloeistof mee te nemen op lange vluchten (meer dan 4u).quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad, neem wel altijd wat vloeistoef (niet meer dan 100ml, dat mag niet, bij de etos hebben ze speciale vliegtuigflesjes die je zelf kunt vullen met lenzenvloeistof), bakjes en m'n bril mee. Op lange vluchten doe ik ze dan uit om te proberen te slapen.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
Je komt na de paspoort controle in de internationale terminal, vanaf daar loop je naar de H pier, en de H-pier is een pier waar niet aan de gate zelf (zoals bij de rest van het internationale gedeelte) maar aan het begin van de pier security is. Vanaf de H-pier kan je nog heel gemakkelijk terug, direct naast de beveiliging heb je de 'one-way' poortjes die je weer terugbrengen naar de rest van de terminal. Als je aankomt (Vanuit de UK of Zwitserland) ga je door dezelfde poortjes ook naar het internationale gedeelte van de terminal om via paspoortcontrole naar de bagagehal te gaan.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.
Instappen gaat trouwens met de trap.
Als ik dit voor het weekend had geweten had ik wel wat gegegeten voor de douane. Was nu 13 euro kwijt voor 1 broodje, salade en saucijzenbroodje (plan was om naar de Mac te gaan achter de douane) Echt een enorme schijt-pier.quote:
Ik heb er ontzettend last van gehad op een vlucht van 13uur. 2 dagen tranende ogen en rotzooi wat eruit kwam terwijl ik ze na 7uur oid wel uit gedaan had. Harde lenzen overigens. Had 't gevoel dat 't kwam door de airco. Maar misschien is 't persoonlijk en heb ik gewoon gevoelige ogen.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
De paniek is wel groot, als je er speciaal een account voor aanmaakt en dezelfde vraag in twee topics post...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:06 schreef kellyvk het volgende:
Ik ben heb even helemaal kwijt.
Ik ga in november backpacken door zuid amerika. Maar ik snap niet hoe iedereen het doet! Want als je de grens over wilt, moet je laten zien dat je niet langer dan 3 maanden blijft, dus moet je je retour ticket laten zien. Betekent dit dat je dus al je tickets al van te voren moet vastleggen??
Ik dacht eerst ik koop een retour: van amsterdam naar costa rica, en van cuba naar amsterdam. Wat ik in die tussentijd vlieg bedenk ik me daar wel. Maar er mag maar maximaal 3 maanden tussen die heen en terugvlucht zitten, en ik wil sowieso een half jaar weg..
Wie weet hoe dit zit?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:22 schreef Hik het volgende:
1. Volgens mij bedoel je Latijns Amerika, want Costa Rica en Cuba liggen niet in Zuid-Amerika
2. Ik heb nog nooit bij één grensovergang in Latijns Amerika een vliegticket moeten laten zien. Waar het vooral om gaat is dat je jezelf financieel kunt onderhouden daar (dat je dus niet gaat werken). Op het moment dat je een europese reiziger bent (met credit cards en contanten) kom je zo overal binnen; reis je met een lokaal iemand dan kan het nog wel eens lastiger zijn. Sad but true...
Wel is het handig om je eTicket bij de hand te hebben voor het geval dát, maar verder niet druk om maken.
3. Ik snap niet wat je bedoelt met "er mag maximaal 3 maanden tussen heen- en terugvlucht zitten". Van wie? Er bestaan tickets die een limiet hebben op hoe lang je ergens blijven mag als je dat bedoelt. Goedkope tickets hebben meestal een 3 of 6 maanden maximum; bij duurdere tickets zijn de voorwaarden wat minder streng en kun je later terug.
Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:27 schreef Hik het volgende:
[..]
Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!
Drank kun je gewoon meenemen tot daar overigens, zolang je de fles wel netjes in zijn seal laat zitten en er niet tussen London en Miami vast aan begint...
Ben eerder bang voor Miami om eerlijk te zijn. Met die maffe Amerikanen. Maar het is misschien ook wel goedkoper om het op Guatemala te kopen, loop ik ook minder risico.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:36 schreef nlse het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef Blik het volgende:
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?
Dat is niet helemaal correct, je kunt bij aankopen in een EU land deze meenemen naar een ander EU land om verder te vliegen. In de VS mag deze niet door de beveiliging, maar bij aankomst moet je je koffer van de band halen, en voordat je deze inchecked kan je de gekochte vloeistoffen daar weer in doen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
quote:V: Mag ik vloeistoffen en gels (zoals drank & parfum) kopen bij de winkels van See Buy Fly als ik naar Amerika vlieg?
A: Ja, als u een directe vlucht naar Amerika heeft dan mag dat. Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.
Stapt u in Amerika over dan kunt u ook vloeistoffen en gels kopen bij de winkels van See Buy Fly
Let op: na aankomst op uw transferluchthaven, krijgt u uw koffer terug voordat u naar uw eindbestemming vliegt. Hier dient u de gekochte artikelen in uw ruimbagage te doen voordat u op uw vervolgvlucht stapt. U mag dit echter niet vergeten anders worden uw aankopen ingenomen.
Bij twijfel kunt u altijd het See Buy Fly personeel aanspreken. Zij geven u graag advies over uw situatie.
het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.
Dat is dus een nieuwe regel.. die had ik nog niet gezienquote:Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.
Maar de EU of de VS vertrouwt niet de veiligheid op de airports buiten hun eigen 'gebied van regelgeving'.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:24 schreef Blik het volgende:
[..]
het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |