quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:42 schreef Sannelie het volgende:Budget: 275 euro
Formaat: Micro / compact
Doel: vakantiefoto's die wel erg scherp zijn! Makkelijk kunnen inzoomen op bijv dieren. Ook wil ik een aantal mogelijkheden erop hebben zitten bijv bepaalde standen als sunset e.d. Ben namelijk niet erg handig met alles zelf instellen.
Fotograaf: ik lees op zich wel de handleiding en probeer het een en ander uit. Maar zoals hierboven al staat ben ik geen ster in het zelf instellen van bijv sluitertijd e.d.
Huidige camera: geen. Wat ik op zich best mooie kwaliteit foto's vind en handig maatje is de casio exilim (weet niet precies welke maar je hebt ze in allerlei kleurtjes)
Welke camera’s twijfel je over: casio exilim ex z1200. Maar hoorde weer dat die 12.0 megapixels niet alles zeggen over je fotokwaliteit...
Bijzonderheden:
Iemand cameratips als je kijkt naar mijn budget en mijn fotodoel? En wat vindt men van de casio exilim cameraatjes?
Ik heb zelf net een Casio Exilim EX-S880 (Nadat mijn oude EX-S500 kapot is gevallen... tsja) besteld: ik heb hem nog niet binnen maar de functies zijn vergelijkbaar met mijn oude en daarom heb ik hem uitgekozen:
-Kleiner vind je ze bijna niet (17mm dun!, 150 gram)
-de kwaliteit van de foto's is prima (verwacht echter geen wonderen)
-het ding reageert snel (snel foto's maken, snel menu, etc. alleen het opladen van de flits duurt soms even)
-de filmfunctie is uitstekend (aparte knop om filmen te starten/stoppen, breedbeeld 848*480px 30fps en H264 compressie).
-De batterij gaat lang genoeg mee. Er zit maar een klein batterijtje in, maar een half uurtje in zijn dock is genoeg voor een dag fotograferen zo'n beetje
-Meegeleverd dock. Je kan dit een plus of een minpunt vinden, maar het is absoluut praktisch op je bureau: flikker je camera in zijn dock, hij laadt op, laadt de foto's op de computer en je weet altijd waar hij ligt
-Een hele hoop 'best shot' modussen voor allerlei soorten situaties om te fotograferen
-Goede prijs: De EX-S880 kost op het web nog geen 200 euro, in de winkel ben je 230 kwijt.
De Canon ixussen zijn trouwens ook prima, de belangrijkste verschillen zijn dat ze (iets) groter/dikker zijn, over het algemeen wat meer instelmogelijkheden hebben en met een losse acculader werken (net als de Casio's uit de EX-Z serie overigens). De fotokwaliteit is wel iets beter overigens. De Ixus 70 is voor zo'n 160-200 euro te koop.