abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_55802014




Goed uitgebreid PBS-interview met Ron Paul en zijn standpunten

Ron Paul

Texaans Afgevaardigde (Congreslid) en huidig libertarisch presidentskandidaat (2008) voor de Republikeinse Partij

Ron Paul heeft:
- nooit gestemd voor belastingverhogingen
- nooit gestemd voor een ongebalanceerde overheidsbegroting
- nooit gestemd voor hogere salarissen voor Congresleden
- nooit gestemd voor een vergroting van de overheidssector
- nooit gestemd voor regulatie van het internet
- niet deelgenomen aan het lucratieve pensioenprogramma van het Congres
- nooit gestemd voor de aantasting van privacy middels bijvoorbeeld de Patriot Act en de national ID-card
- als enige Republikein in het Congres tegen de oorlog in Irak gestemd

Ron Paul wil:
- stoppen met Amerika als politie-agent van de wereld
- de Amerikaanse troepen overzees terugbrengen en honderden miljarden per jaar besparen
- de inkomensbelasting en de belastingdienst IRS afschaffen
- het stelsel van Amerikaanse centrale banken, de Fed, afschaffen
- de dollar zijn waarde teruggeven door het bijvoorbeeld weer te koppelen aan goud
- de Amerikaanse grenzen bewaken en het stoppen van illegale immigratie
- uit organisaties als de NAVO, VN en WTO stappen die de Amerikaanse soevereiniteit aantasten
- privacy bewaken door de national ID-card en Patriot Act af te schaffen
- lokale overheden macht teruggeven



Websites
- Officiële campagnesite: http://www.ronpaul2008.com/
- Youtube channel: http://www.youtube.com/RonPaul2008dotcom
- Wikipedia Nederlands: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ron_Paul
- Wikipedia Engels: http://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Paul



Waarom maakt Ron Paul een goede kans op de presidentsnominatie?
- Veruit de meest populaire kandidaat op internet
- Kampioen fondsen werven; haalde in het afgelopen kwartaal meer dan 18 miljoen dollar op. Dit zonder enige tussenkomst van het bedrijfsleven, waar de meeste andere kandidaten op teren.
- Haalde afgelopen 16 december een recordbedrag op van ruim 6 miljoen dollar in 24 uur
- Heeft veruit de meeste zogeheten Meetup Groups
- Haalde in de eerste voorverkiezing Iowa een redelijk resultaat van 10 procent
- Wint de meeste zogeheten straw polls:





Vorig topicdeel
Afgevaardigde Ron Paul For Prez '08





[ Bericht 19% gewijzigd door pberends op 06-01-2008 14:15:38 ]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:31:53 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55802298
ron paul is toch die gast die wil dat de staat zich volledig terugtrekt enzo?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_55802360
Flikker toch op man Nog zo'n christelijke kankerlul

Obama!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:40:30 #4
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_55802606
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:33 schreef Borkydude het volgende:
Flikker toch op man Nog zo'n christelijke kankerlul

Obama!
Sert!
A.F.C. Ajax
pi_55807170
Gelukkig is deze extreem rechtse christelijke conservatief compleet kansloos .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55807221
Ron Paul is kansloos. Enneh, als Ron Paul verliest in New Hampshire (NH is geel), kunnen dit soort topics dan gesloten worden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:37:14 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55807241
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:33 schreef Borkydude het volgende:
Flikker toch op man Nog zo'n christelijke kankerlul
Je bent goed op de hoogte.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:47:11 #8
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_55807638
Beetje vreemd dat het recht van het individu zo voorop staat, maareh... vrijheid om een ongewenste zwangerschap te beeindigen? Neuh.

Officieel zullen de rechten van het kind dan wel voorop staan, maar dan zou de pil van Drion ook beschikbaar moeten komen.

Verder heeft die wel veel goede punten eigenlijk, maar op andere punten... Beetje eng isolationistisch. En een beetje fundamentalistisch als je jezelf zo letterlijk wil vasthouden aan een constitutie van een paar honderd jaar oud...
pi_55807657
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Je bent goed op de hoogte.
Quote van Ron Paul: "Evolutie is maar een theorie"
pi_55807709
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:47 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Quote van Ron Paul: "Evolutie is maar een theorie"
Wat natuurlijk waar is.

Een theorie die veel beter onderbouwd is dan het creationisme, maar het blijft een theorie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:51:18 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55807802
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat natuurlijk waar is.

Een theorie die veel beter onderbouwd is dan het creationisme, maar het blijft een theorie.
Klopt.

En Paul is nou juist een van de weinigen die niet zo loopt te schermen met de kerk en aanverwante artikelen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:51:37 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55807821
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat natuurlijk waar is.

Een theorie die veel beter onderbouwd is dan het creationisme, maar het blijft een theorie.
En toch bekruipt mij het gevoel dan Ron Paul en jij niet helemaal op de hoogte zijn van de definitie van een wetenschappelijke theorie. Maar ik kan het natuurlijk royaal mis hebben.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_55808100
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En toch bekruipt mij het gevoel dan Ron Paul en jij niet helemaal op de hoogte zijn van de definitie van een wetenschappelijke theorie. Maar ik kan het natuurlijk royaal mis hebben.
Dat kun je. Ik ben bang dat ik meer wetenschapper ben dan jij. Of dan Ron Paul.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:01:05 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55808230
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kun je. Ik ben bang dat ik meer wetenschapper ben dan jij. Of dan Ron Paul.
Jij kent mij niet. Dus nogal gewaagt omdat zomaar te roepen. Maargoed... mijn punt is:

Stel dat Ron Paul tijdens een perconferentie ineens roept:

"Yeah... well... gravity is just a theory"

Het zou best wel stil worden in die zaal denk ik. Maar als we het over evolutie hebben dan is het ineens:

" ja ja... technisch gezien heeftie gelijk het is maar een theorie."
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_55808507
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:01 schreef SpecialK het volgende:
Stel dat Ron Paul tijdens een perconferentie ineens roept:

"Yeah... well... gravity is just a theory"

Het zou best wel stil worden in die zaal denk ik. Maar als we het over evolutie hebben dan is het ineens:

" ja ja... technisch gezien heeftie gelijk het is maar een theorie."
Heb je helemaal gelijk in, maar we hebben een beter begrip van de zwaartekracht dan van de evolutie. Natuurkunde is echt verreweg de meest eenvoudige wetenschap. Ik zit zelf in de biofysica en aan de biologische kant weten we eigenlijk nog helemaal niets.

Ik ben 100% voor de evolutieleer, maar ik durf best te stellen dat we niet alles weten. Tegelijkertijd weten de mensen die in het creationisme geloven eigenlijk niets.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:13:10 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55808703
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar we hebben een beter begrip van de zwaartekracht dan van de evolutie. Natuurkunde is echt verreweg de meest eenvoudige wetenschap. Ik zit zelf in de biofysica en aan de biologische kant weten we eigenlijk nog helemaal niets.

Ik ben 100% voor de evolutieleer, maar ik durf best te stellen dat we niet alles weten. Tegelijkertijd weten de mensen die in het creationisme geloven eigenlijk niets.
Het grappige is dat we meer weten en hebben geobserveert van evolutie en de mechanismen erachter dan dat we de zwaartekracht uitgediept hebben. Ze hebben nog steeds de graviton niet kunnen waarnemen.

Evolutie staat dus zelfs nog iets sterker in z'n schoenen dan de zwaartekracht kwa uitdieping maar is controversieler. En daar zit de crux. Dus als mensen gaan benadrukken "ja maar het is maar een theorie" zijn ze vrij duidelijk bezig om iets te willen verminderen in waarde.

En dat soort mensen zijn of populisten of creationisten en ze zijn allebei even onwenselijk in een machtspositie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_55808788
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:13 schreef SpecialK het volgende:
Evolutie staat dus zelfs nog iets sterker in z'n schoenen dan de zwaartekracht kwa uitdieping maar is minder controversieel.
Ik ben het niet met je eens dat we meer van de evolutie weten dan van de zwaartekracht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:20:15 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55808962
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens dat we meer van de evolutie weten dan van de zwaartekracht.
Dan nodig ik je uit om een een aantal van de centrale evolutietopics op fok te lezen in WFL en laten we het hierbij voordat de discussie vreselijk offtopic gaat
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_55809648
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar we hebben een beter begrip van de zwaartekracht dan van de evolutie.
Hebben we dat? Sinds wanneer? Hoe werkt zweaartekracht dan? Voor zover ik weet kunnen we aardig beschrijven wat we zien, maar Ptolemaeus kon de het zonnestelsel ook aardig beschrijven zoals hij dat zag.
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Klopt.

En Paul is nou juist een van de weinigen die niet zo loopt te schermen met de kerk en aanverwante artikelen.
Dat is vast de reden waarom hij om de haverklap wetsvoorstellen indient om abortus of het homohuwelijk te verbieden.
pi_55809754
Ron Paul geeft zijn kiesdistricten ook flinke bakken federaal geld in het budget waar hij vervolgens als een van de weinige tegen stemt.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:42:38 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55809799
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:38 schreef Jan_Klaassen het volgende:

Dat is vast de reden waarom hij om de haverklap wetsvoorstellen indient om abortus of het homohuwelijk te verbieden.
Je zou de andere GOP'ers eens moeten zien op tv.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55810152
Ik denk eerder dat Obama president wordt, in New Hampshire heeft hij nu ineens een massa achter zich na de overwinning in Iowa. Al de zalen waar hij toespraken moet geven in New Hampshire zijn overvol. Er is een wind van verandering gaande in de V.S.
pi_55810257
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:38 schreef Jan_Klaassen het volgende:

[..]
Dat is vast de reden waarom hij om de haverklap wetsvoorstellen indient om abortus of het homohuwelijk te verbieden.
Hoe kom je daarbij?

Homohuwelijk:
quote:
Protect all voluntary associations; don't define marriage. (Oct 2007)
No legislation to counteract the homosexual agenda. (Sep 2007)
Voted NO on Constitutionally defining marriage as one-man-one-woman. (Jul 2006)
Voted NO on Constitutional Amendment banning same-sex marriage. (Sep 2004)
Abortus:
quote:
Get the federal government out of abortion decision. (Nov 2007)
Hij laat het liever over aan de staten. Lijkt me een goede tussenoplossing, Californië kan het toestaan, Texas kan het verbieden, vrouw in Texas die abortus wil gaat ervoor naar Californië. Probleem opgelost.

Bron: http://www.issues2000.org/Ron_Paul.htm
pi_55811086
Hoe graag ook ik de beste man in het Witte Huis zou zien, wordt het niet eens tijd om in te zien dat hij volledig kansloos is?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:42:35 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55812124
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 23:13 schreef vanRillandBath het volgende:
Hoe graag ook ik de beste man in het Witte Huis zou zien, wordt het niet eens tijd om in te zien dat hij volledig kansloos is?
Is dat een reden om niet voor hem te blijven? Mocht het zo zijn dat de media he tegenwerkt ( daar mag iedereen zijn eigen gedachtes over hebben natuurlijk ) dan is het juist zaak om vertrouwen en hoop ( dat voor de domme is, weet ik ) te hebben in zijn kandidaatschap ondanks de mediaberichten dat ron paul kansloos is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')