abonnement Unibet Coolblue
pi_56374081
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:58 schreef gek_kuikentje het volgende:
Ik vraag me ook af hoe ze dat doen bij een eventuele controle van een geleden bus op lijn 11/12/12s, die worden namelijk zelfs in de spits op een werkdag wel eens ingezet.
Die dubbelgelede bussen rijden de hele dag van maandag t/m vrijdag van de eerste tot de laatste bus.
En wat betreft de controle.
Er stappen dan gewoon controleurs in en controleren tijdens het rijden.
Ook gebeurt het wel eens dat op het station iedereen die uit wil stappen eerst zijn vervoersbewijs moet laten zien.
Dus dat controleren gebeurt op verschillende manieren.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 01:49:56 #227
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_56376792
@ bovenstaand...

da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld.

Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien.

Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_56380364
Wat ik bedoelde, is dat op dubbelgelede bussen een open-instap mogelijk is, omdat reizigers daar zelf kunnen stempelen bij elke deur. Bij gelede bussen kan dat niet, terwijl er toch soms een open-instapregime wordt gehanteerd. Wat wil je, als je om vijf uur 's middags met een Volvo lijn 11 rijdt.

Mijn punt is, dat reizigers met strippenkaart in een drukke gelede bus niet kunnen stempelen (tenzij ze voorin instappen) en dus wel moeten zwartrijden.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:58:36 #229
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56383512
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 01:49 schreef zwahiel het volgende:
@ bovenstaand...

da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld.

Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien.

Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo.
Vorige week in Amsterdam meegemaakt dat een gelede bus een lange stationnement hield zodat de controleurs rustig de tijd namen om iedereen te controleren.

Ik weet niet of dat ook bij GVU gebeurt, maar bij GVB controleren de controleurs eerder als de bus in beweging is.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:01:15 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56383581
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:43 schreef Battlefan het volgende:

[..]

Nee, bij ex ZT bussen heeft 1 bus werkende knopjes, de rest geen of niet werkende
Dat vond ik ook altijd onhandig.

En aangezien bij de ex-ZT-AG300's de camerabewaking pas bij GVU is ingebouwd (m.u.v. de 7872), kunnen kwaadwillende buschauffeurs de derde deur opzettelijk gesloten houden.
pi_56398837
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 01:49 schreef zwahiel het volgende:
@ bovenstaand...

da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld.

Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien.

Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo.
Wat betreft die andere boemels die je ziet rijden, dat zijn dan ws de lijnen 211 en 212.
En het kan wel eens voorkomen dat er een gewone gelede ingezet word als er te weinig dubbelgelede zijn, ivm reparaties en onderhoud.

Ik ben het met je eens dat er te weinig gecontroleerd wordt op deze lijnen, het risico om gepakt te worden is erg klein.
Daartegenover staat dat 90% van de reizigers in het bezit zijn van een ov-studentenkaart, week of weekend kaart.
pi_56398960
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:51 schreef gek_kuikentje het volgende:
Wat ik bedoelde, is dat op dubbelgelede bussen een open-instap mogelijk is, omdat reizigers daar zelf kunnen stempelen bij elke deur. Bij gelede bussen kan dat niet, terwijl er toch soms een open-instapregime wordt gehanteerd. Wat wil je, als je om vijf uur 's middags met een Volvo lijn 11 rijdt.

Mijn punt is, dat reizigers met strippenkaart in een drukke gelede bus niet kunnen stempelen (tenzij ze voorin instappen) en dus wel moeten zwartrijden.
Dat de chauffeurt dan alle deuren opent om toch zoveel mogelijk mensen in te laten stappen zie ik als een goede service verlening.
Wat betreft dat je moet zwartrijden dan, is een keus die je dan op dat moment zelf bepaald.
Uiteindelijk is het gewoon zo dat je verantwoordelijk bent voor je eigen plaatsbewijs.
Dus dat verhaal zal geen stand houden áls je gecontroleerd zou worden.
pi_56401990
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:15 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dat de chauffeurt dan alle deuren opent om toch zoveel mogelijk mensen in te laten stappen zie ik als een goede service verlening.
Wat betreft dat je moet zwartrijden dan, is een keus die je dan op dat moment zelf bepaald.
Uiteindelijk is het gewoon zo dat je verantwoordelijk bent voor je eigen plaatsbewijs.
Dus dat verhaal zal geen stand houden áls je gecontroleerd zou worden.
Maar het is praktisch onmogelijk om met gestempelde strippenkaart te reizen. Beetje lullig dus.
pi_56405328
Nee hoor, gewoon vooraan instappen en de strippenkaart laten stempelen...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 januari 2008 @ 01:28:43 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56425136
Ter versterking van Qliners in Fryslân kan xx tegenwoordig dit soort busjes ook al inzetten:


Foto: Eelke Hendrik Helmholt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56453630
En een Frysker achter een verkeersbord.



Huiskamervraag: welke buslijn is dit?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 februari 2008 @ 12:12:42 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56455565
Ik denk lijn 92, hoewel de 93 ook een mogelijkheid kan zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56464609
Het was inderdaad lijn 92 (Bolsward - Leeuwarden), vlak voor aankomst ten Zuiden van Leeuwarden.
pi_56481829
quote:
zonder naam te lezen wist ik al dat t Terneuzen moest zijn
pi_56482394
Dj-Flash begrijpt nog steeds niet echt? Je had die links in een post kunnen plaatsen maar 2 foto's doen het niet omdat die geblokkeerd worden door die site.
............................
  zaterdag 2 februari 2008 @ 20:15:01 #244
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56484621
Hij kan er niet mee omgaan
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  zondag 3 februari 2008 @ 03:21:00 #245
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_56494113
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:11 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Wat betreft die andere boemels die je ziet rijden, dat zijn dan ws de lijnen 211 en 212.
En het kan wel eens voorkomen dat er een gewone gelede ingezet word als er te weinig dubbelgelede zijn, ivm reparaties en onderhoud.

Ik ben het met je eens dat er te weinig gecontroleerd wordt op deze lijnen, het risico om gepakt te worden is erg klein.
Daartegenover staat dat 90% van de reizigers in het bezit zijn van een ov-studentenkaart, week of weekend kaart.
Nope, de laatste drie a vier weken rijdt er standaard minimaal een gewone enkelgelede bus op lijn 11 of lijn 12 (zelfs 12s). Volvo's verschijnen de laatste tijd ook ineens weer op de Uithof en zelfs een oude LPG bus laat wel 's haar gezicht zien.

Die enkel geleden blijft de gehele dag door rijden. Eerst begint ie volgens mij als een 212 of 211 maar daarna blijft ie als gewone 12 of 11 rijden.

Afgelopen donderdag op de Uithof:
Een gewoon enkelgelede 11 met daarachter een NewAGG lijn 11. De gewone rijdt weg, en de dubbelgelede blijft staan. Wat gepruttel, gebeurde niks, deuren op en weer dicht, lichten uit en aan. Gebeurde niks.
Iedereen uit de bus. Samen met een vriend bleven wij achter en namen eens een kijkje bij de chauffeuse. Die probeerde zenuwachtig de bus te resetten, maar dat lukte niet. Het enige wat resette waren de stempelautomaten die als een gek begonnen te spinnen om weer op de juiste tijd en zone te komen. Na een paar minuten fiedelen met knoppen. Spuiden wij het idee om eens de masterswitch over te halen en zo de computer te resetten. Even een paar minuten wachten (want dat kreng wil nog wel 's langer aan blijven door de aanwezige stroom om zo nog relais aanhouden) en weer aanzetten. Mevrouw probeerde nog iets anders, lukte niet en volgde uiteindelijk ons advies op. Gevolg. 2 minuten de complete bus uit. Daarna startte het hele systeem opnieuw en na even wachten op de boodcomputer en de tests *VROEM* deed de bus 't weer
Stonden we met z'n 2en in een verder lege lijn 11 naar 't centraal. Was wel lachen met de chauffeuse daarna nog.

Busfans
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_56496795
Connexxion7817.jpg
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 februari 2008 @ 17:23:41 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56503748
Arriva is de laatste tijd erg vreemd bezig met de inzet van bussen in Groningen. Gister is er een Q-liner ipv een normale gelede gespot op de stadse streeklijn 11
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56503774
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is de laatste tijd erg vreemd bezig met de inzet van bussen in Groningen. Gister is er een Q-liner ipv een normale gelede gespot op de stadse streeklijn 11
Arriva is zowiezo wazig bezig :]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')