abonnement Unibet Coolblue
pi_54926166
26 november
quote:
Een Britse schooljuf is in Sudan gearresteerd voor het beledigen van de islamitische profeet Mohammed, doordat haar leerlingen een teddybeer Mohammed mochten noemen. Dat berichtte de BBC vandaag.

Collega's van de 54-jarige Gillian Gibbons uit Liverpool zeiden dat ze een onschuldige fout had gemaakt door de kinderen van zes en zeven jaar zelf de naam van de knuffelbeer te laten kiezen. Agenten arresteerden de juf na klachten van enkele ouders.

De kinderen namen Mohammed om de beurt mee naar huis en beschreven in een schriftje wat hij in weekend had meegemaakt. Ze maakten ook tekeningen van de knuffel waaronder onder meer ''mijn naam is Mohammed'' geschreven stond. In de islam is het verboden de profeet af te beelden.

Gibbon kan tot zes maanden gevangenisstraf krijgen, veertig zweepslagen of een boete. Ze zit momenteel vast in een politiecel in de hoofdstad Khartum.
28 november
quote:
De Sudanese justitie heeft een gedetineerde Britse lerares formeel in staat van beschuldiging gesteld omdat ze het toestond dat haar leerlingen een teddybeer in de klas Mohammed noemden.

Volgens justitie is er sprake van belediging van de islam en van haatzaaien, zo berichtte de BBC vandaag. Naar verwachting moet de Britse morgen voor een rechter verschijnen. Ze kan tot zes maanden gevangenisstraf krijgen of veertig zweepslagen of een boete.

Collega's van de lerares uit Liverpool zeiden eerder dat ze een onschuldige fout had gemaakt door de kinderen van zes en zeven jaar zelf de naam van de knuffelbeer te laten kiezen. Agenten arresteerden de juf na klachten van enkele ouders.

De kinderen namen Mohammed om de beurt mee naar huis en beschreven in een schriftje wat hij in het weekend had meegemaakt. Ze maakten ook tekeningen van de knuffel waaronder onder meer ''mijn naam is Mohammed'' geschreven stond. In de islam is het verboden de profeet af te beelden.
29 november
quote:
De zaak van de Britse schooljuf Gillian Gibbons die in Sudan vastzit omdat ze een teddybeer Mohammed noemde, heeft geleid tot een diplomatieke rel tussen Groot-Brittannië en het Afrikaanse land. Gisteren werd bekend dat de Sudanese Justitie de lerares officieel heeft aangeklaagd wegens belediging van de islam en haatzaaien. Ze kan tot 6 maanden cel krijgen of 40 zweepslagen

De Britse regering heeft gisteravond de Sudanese ambassadeur op het matje geroepen. Premier Gordon Brown zegt ''erg teleurgesteld'' te zijn dat de lerares terechtstaat. Haar ex-man Peter en kinderen Jessica (27) en John (25) die nog in Engeland wonen, hebben de aanklachten met afschuw aangehoord.

In Groot-Brittannië heeft ook de Britse moslimraad met woede gereageerd op de aanklachten. In een felle reactie zegt de moslimraad dat het een onzinnige zaak is en dat de lerares duidelijk niets kwaads in de zin had. Er is vanuit moslimkringen ook opgeroepen om te protesteren voor de Sudanese ambassade om te laten blijken dat extremisten ''niet de ideologische toon mogen zetten''.

Vanuit Sudan klinken weer hele andere geluiden. Daar eisen extremisten zelfs de doodstraf voor de juf. Gisteren werden portretten van Gibbons door een woedende menigte verbrand. Aan de andere kant hebben kinderen en ouders uit de klas van Gibbons verklaringen afgelegd dat de vrouw onschuldig is en niet met opzet de profeet Mohammed wilde beledigen.
Als ik CNN zo zit te volgen is het proces dus vandaag begonnen. Geen idee wanneer bekend wordtof ze ook echt 'veroordeeld' gaat worden of dat Sudan het toch nog kan inzien als 'onschuldige fout'

http://www.nu.nl/news/133(...)erzaak_begonnen.html
http://www.foxnews.com/story/0,2933,313690,00.html
pi_54926261
ow..uitspraak was dus nu
15 dagen cel en opdonderen uit Sudan


15 dagen celstraf voor Teddybeer-juf

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 29-11-2007 20:50:03 ]
pi_54926400
Mohammed Ali
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 29 november 2007 @ 19:29:21 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_54926426
Bizar, je zal maar Mohammed heten, dan kun je nooit op de foto.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 29 november 2007 @ 19:32:15 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54926519
Gaan ze die kinderen ook ophangen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54926926
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaan ze die kinderen ook ophangen?
zou eigenlijk wel moeten hè .. die hebben die beer immers zo genoemd .. en die horen, in tegenstelling tot de juf, te weten dat dat niet mag in Soedan ..

maar wat ik mij dan afvraag, mag je je kind wel Mohammed noemen in dat land .. en hoe zit dat als je van zo'n kind een foto moet laten maken .. voor je ID-kaart bvb ?
zijn dan niet heel veel moslims heiligenschennis aan het plegen in de ogen van de Soedanezen .. Mohammed is een van de populairste namen schijnt ?
pleased to meet you
pi_54927032
Stel Middeleeuwers.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54930188
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:46 schreef moussie het volgende:

[..]

zou eigenlijk wel moeten hè .. die hebben die beer immers zo genoemd .. en die horen, in tegenstelling tot de juf, te weten dat dat niet mag in Soedan ..

maar wat ik mij dan afvraag, mag je je kind wel Mohammed noemen in dat land .. en hoe zit dat als je van zo'n kind een foto moet laten maken .. voor je ID-kaart bvb ?
zijn dan niet heel veel moslims heiligenschennis aan het plegen in de ogen van de Soedanezen .. Mohammed is een van de populairste namen schijnt ?
snap ik ook niet, zowat iedere oudste zoon heet toch Mohammed?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54930346
Ja, het slaat dan ook nergens op. Sowieso is Soedan een baggerland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54930570
volgens mij mag het best, mag alleen zij het niet, omdat ze een buitenlander en geen moslim is, werd het te makkelijk verkeerd geintepreteerd, gewoon een stok om mee te slaan, bijna letterlijk dus.

zij heeft die kinderen zogenaamd opgejut die beer Mo te noemen, die kinderen gaan dan vervolgens in een dagboekje tekeningen maken met onderschriften waarin de naam Mo valt, en hoppa een beledigend plaatje van de profeet is geboren... en aangezien het idee door die infidel in het hoofd vd kindjes geplaatst is, is het aanzetten tot haat, belediging, whatever...


zien wat ze willen zien, omdat het een stel achterlijke baggerlanders zijn..

natuurlijk zijn het maar een handje vol achterlijke baggerlanders, die het voor de goede baggerlanders verpesten, maar ja, het is wel het handje wat de dienst uitmaakt blijkbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 29-11-2007 22:06:44 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 29 november 2007 @ 21:56:52 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54931076
quote:
'Juffrouw teddybeer’ krijgt 15 dagen cel
http://www.volkskrant.nl/(...)_krijgt_15_dagen_cel
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54932464
Dus de sharia geldt ook voor niet-moslims?
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_54935844
Whaha!!
Wat een land, wat een cultuur.
pi_54936205
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:29 schreef Hukkie het volgende:
Bizar, je zal maar Mohammed heten, dan kun je nooit op de foto.
Ik wou net zeggen, hypocriet toch, ze noemen hun kinderen toch zelf ook allemaal massaal mohammed? En die mogen dan wel op de foto gezet worden, of nagetekend, of uitgescholden voor 'mohammed wat ben je toch een ondankbaar zwijn' ?
Of heten kinderen in bepaalde moslimlanden ook geen mohammed omdat dat niet mag?
pi_54936708
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:36 schreef StaalPaal het volgende:
Dus de sharia geldt ook voor niet-moslims?
ja hè .. eerlijk is eerlijk .. ze moeten het hier toch ook doen met onze wetten
pleased to meet you
pi_54936918
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:36 schreef StaalPaal het volgende:
Dus de sharia geldt ook voor niet-moslims?
Ja, de Islam kent ook het gelijkheidsbeginsel blijkbaar. .
I´m back.
pi_54936967
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:29 schreef Hukkie het volgende:
Bizar, je zal maar Mohammed heten, dan kun je nooit op de foto.
X
pi_54939212
Niemand heeft het nog over racisme en discriminatie hiero, misschien dat daar ook sprake van is?
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:31:48 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_54939251
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 01:25 schreef moussie het volgende:

[..]

ja hè .. eerlijk is eerlijk .. ze moeten het hier toch ook doen met onze wetten
Zou je niet zeggen...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_54939309
.
pi_54939327
Knettergestoord zijn ze. Gisteren was er op het journaal een schuimbekkende Soedanees die meende dat het westen moest ophouden met het beledigen van de profeet Mohammed, enzovoort...

Ze zijn echt het spoor bijster, sommige moslims. Het zijn nota bene KINDEREN die de naam Mohammed bedachten. Ik zie niet in waarom het beledigend is om een teddybeer zo te noemen. Er was ooit ook een bokser die zichzelf Mohammed ging noemen. Was dat ook een belediging?
pi_54939350
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:35 schreef Elfletterig het volgende:
Knettergestoord zijn ze. Gisteren was er op het journaal een schuimbekkende Soedanees die meende dat het westen moest ophouden met het beledigen van de profeet Mohammed, enzovoort...

Ze zijn echt het spoor bijster, sommige moslims. Het zijn nota bene KINDEREN die de naam Mohammed bedachten. Ik zie niet in waarom het beledigend is om een teddybeer zo te noemen. Er was ooit ook een bokser die zichzelf Mohammed ging noemen. Was dat ook een belediging?
DIe mensen zijn sowieso al gefrustreerd.
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:40:10 #23
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54939436
Zo'n lerares doet met hart en ziel haar best om die kindertjes wat te leren zodat dat achterlijke kutland weer wat toekomst krijgt, en dan krijgt ze dit als dank?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:41:55 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_54939471
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zo'n lerares doet met hart en ziel haar best om die kindertjes wat te leren zodat dat achterlijke kutland weer wat toekomst krijgt, en dan krijgt ze dit als dank?
We moeten daar ook mee ophouden, dat soort achterlijke landen te helpen. -edit-

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 30-11-2007 10:56:48 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_54939511
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We moeten daar ook mee ophouden, dat soort achterlijke landen te helpen. Platnuken en een parkeerplek van maken..
Of gewoon niet mee bemoeien...

Wat zijn we de koloniale periode snel vergeten zeg. Dat was niet bepaald helpen.

Nu ook niet trouwens, maar goed.

In dit geval van de juffrouw was het zeker WEL helpen, en die reactie is achterlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')