abonnement Unibet Coolblue
pi_54432792
De 100 dollar lijkt een grens te zijn waar toch nog even niet overheen gegaan wordt...
pi_54434304
Nou, het begint nu wat meer mainstream te worden. Sommigen van jullie geloven mij duidelijk niet, deze gozer dan, Fatih Birol:
Oil Prices: It Gets Worse
quote:
"I am sorry to say this, but we are headed toward really bad days," IEA chief economist Fatih Birol told TIME this week. "Lots of targets have been set but very little has been done. There is a lot of talk and no action." .
quote:
As the world scrambles to boost energy supplies over the next two decades, an ever-greater percentage of its supplies of oil and gas will come from a dwindling number of countries, largely arrayed around the Persian Gulf, as the massive North Sea and Gulf of Mexico deposits are finally exhausted.
quote:
And in a sharp departure from the usually reassuring comments offered by Big Oil executives, De Margerie said companies and governments now realize that they have overestimated the amount of oil that could be extracted from places difficult to reach and costly to explore. "It is not my view, it is the industry view," he said. In other words, the message is that the current sky-high oil prices may not be a temporary burden on the world economy.
quote:
"A year ago, our predictions for November 2007 were about $50 to $62 dollars a barrel" — at least $35 short of Tuesday's price. The oil-research firm predicts that expanded production will bring oil prices back to $70 a barrel by 2010. But to Birol, that sounds optimistic.
quote:
"If you want to lower prices you have to slow down oil demand growth in China and India, use cars more efficiently, use biofuels, and also convince producing countries to pump more oil," says Birol. But he is uncertain any of that will happen. "I don't see the political will." Then again, nothing fuels political will like a soaring price at the gas pump.
Dit komt dus van de IEA die altijd vrij optimistisch was ten aanzien de olieproductie. Maar blijkbaar is er een omkeerpunt gekomen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_54434587
quote:
Op woensdag 7 november 2007 17:50 schreef waht het volgende:

Dit komt dus van de IEA die altijd vrij optimistisch was ten aanzien de olieproductie. Maar blijkbaar is er een omkeerpunt gekomen.
Maar het blijft vreemd dat ook deze gast die waarschijnlijk hetzelfde bericht wat ik uit het FD qoute aangeeft dat de groei van china en india het probleem is. En niet onze verslaving aan goedkope olie waardoor de vraag in de westerse landen ook nog steeds toeneemt.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:13:38 #154
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_54434855
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:47 schreef X. het volgende:
De 100 dollar lijkt een grens te zijn waar toch nog even niet overheen gegaan wordt...
Tegen de tijd dat we dit topic volgespamd hebben gaat die met gemak over de $100, zeker nu de dollar weer verder weggezakt is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_54442055
Valt me op dat ik allerlei feestsmileys zie als de olieprijs weer omhoog gaat. Alsof het leuk is. Ondertussen zie ik onze huidige way of life binnen nu en een jaartje of 10 volledig instorten. Totale recessie, iedereen moet inleveren zoals men nog zelden ingeleverd heeft; iets dat onze generatie niet meer gewend is. Het luizeleventje van nu is over dan met miljoenen werklozen. Geen online internetgaming meer en lekker fokken. In de rij voor voedselbonnen en benzinebonnen

Ik maak me dus echt zorgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_54442220
Alsof dat zin heeft.
  woensdag 7 november 2007 @ 23:04:41 #157
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_54443631
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:24 schreef Knipoogje het volgende:
Valt me op dat ik allerlei feestsmileys zie als de olieprijs weer omhoog gaat. Alsof het leuk is. Ondertussen zie ik onze huidige way of life binnen nu en een jaartje of 10 volledig instorten. Totale recessie, iedereen moet inleveren zoals men nog zelden ingeleverd heeft; iets dat onze generatie niet meer gewend is. Het luizeleventje van nu is over dan met miljoenen werklozen. Geen online internetgaming meer en lekker fokken. In de rij voor voedselbonnen en benzinebonnen

Ik maak me dus echt zorgen.
Geniet daarom van de dingen die je nu nog kan.
Laat je TDI chippen, koop die V8 die altijd al had willen hebben..... vlieg naar Mexico en pak nog een extra ritje op de motor.

Fuck het milieu, nu kan je nog leven!
  woensdag 7 november 2007 @ 23:06:50 #158
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_54443716
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:47 schreef X. het volgende:
De 100 dollar lijkt een grens te zijn waar toch nog even niet overheen gegaan wordt...


Jij riep 3 jaar geleden zeker ook dat de olie prijs niet boven de $50 zou komen
Wake up.....
  Donald Duck held woensdag 7 november 2007 @ 23:14:31 #159
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54444011
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:24 schreef Knipoogje het volgende:
Valt me op dat ik allerlei feestsmileys zie als de olieprijs weer omhoog gaat. Alsof het leuk is. Ondertussen zie ik onze huidige way of life binnen nu en een jaartje of 10 volledig instorten. Totale recessie, iedereen moet inleveren zoals men nog zelden ingeleverd heeft; iets dat onze generatie niet meer gewend is. Het luizeleventje van nu is over dan met miljoenen werklozen. Geen online internetgaming meer en lekker fokken. In de rij voor voedselbonnen en benzinebonnen

Ik maak me dus echt zorgen.
Zo heel duister zal het niet worden denk ik. Wel gaat een einde komen aan het massale luchtvaarttijdperk. Dat zal ook wel flink impact hebben, regio's worden veel meer op zichzelf gericht.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54445583
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:14 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zo heel duister zal het niet worden denk ik. Wel gaat een einde komen aan het massale luchtvaarttijdperk. Dat zal ook wel flink impact hebben, regio's worden veel meer op zichzelf gericht.
En dat werkt niet echt in Nederland. Er wonen hier veel te veel mensen om 'op onszelf gericht' te zijn. Als vrachtwagens te duur worden om de winkelschappen gevuld te houden, wat overigens zal plaatsvinden als wij al lang weer met de fiets moeten omdat de benzineprijs 20 euro per liter kost dan hebben we toch echt een probleem.

Alles in ons hele fokking Nederland gebruikt olie. Olie is nodig voor de kassen, voor vrijwel elk artikel dat gemaakt wordt. Het complete produktieproces draait op olie, onze hele diensteneconomie. Als straks de olie enkele honderden dollars per vaatje gaat worden dan voelen we dacht echt wel. Juist wij.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_54446146
We moeten snel vorderingen maken op wetenschappelijk gebied. We moeten over op een waterstofeconomie, maar we moeten ook proberen om nog kunstmatig olie te kunnen produceren, voor een aantal zeer belangrijke processen. Men denkt niet na, dan meer dan een jaar vooruit. Ok de olie is straks op.. en dan? Weet iemand wat er dan gebeurd? Liggen er al plannen klaar voor een ander soort economie? Nee.

Duurzaamheid, recycling en nieuwe economie. China en India zullen nooit het welvaartsniveau van de westerse wereld bereiken, omdat olie ''the bottleneck'' is voor die economieen. Die zijn nog te instabiel. Of ze moeten wetenschappelijk vooroplopen, maar ik zie ze dat nog niet op grote schaal doen.

Wij zullen het echt nog meemaken, een grote omslag op deze aarde. Bereid je maar voor.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_54446236
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:24 schreef Knipoogje het volgende:
Valt me op dat ik allerlei feestsmileys zie als de olieprijs weer omhoog gaat.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar: alle feestsmilies in mijn posts zijn onderdeel van mijn sarcasme. Ik ben alles behalve blij met deze ontwikkelingen. Dat dat even duidelijk mag zijn.

Dure olie, hoezo dure olie?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_54446838
Heeft er iemand ook een grafiek met de olieprijs in euro voor een aantal jaar? Ik kon zelf zo snel even niets vinden (niets recent iig). En hoe zit het in Amerika? Wij hebben het geluk dan de dollar vs de euro flink wegzakt, maar de Amerikanen krijgen de volle stijging, zouden die dat nou niet ontzettend hard merken aan de pomp bijv? Eigenlijk hoor ik daar niets over, maar bijna een verdubbeling in niet eens een jaar is niet niks natuurlijk.
pi_54447378
quote:
Op donderdag 8 november 2007 00:50 schreef Schuifpui het volgende:
Heeft er iemand ook een grafiek met de olieprijs in euro voor een aantal jaar? Ik kon zelf zo snel even niets vinden (niets recent iig). En hoe zit het in Amerika? Wij hebben het geluk dan de dollar vs de euro flink wegzakt, maar de Amerikanen krijgen de volle stijging, zouden die dat nou niet ontzettend hard merken aan de pomp bijv? Eigenlijk hoor ik daar niets over, maar bijna een verdubbeling in niet eens een jaar is niet niks natuurlijk.
Opzich wel raar dat het zich niet vertaald naar dubbele prijzen aan de pomp, hier of in amerika.
Zal wel een goede uitleg voor bestaan maar die weet ik niet.Voor Europa kan ik die wel verzinnen (lage dollar en meeste is toch belasting) maar voor amerika snap ik 'm niet echt.

Of dit zal het zijn:
1 oil barrel = 158.987296 liters

De kosten zijn dus nog voornamelijk het vervoer, de pompstations enzo?


Van cnn:
The average price for a gallon of regular nationwide is now $3.04, up from $2.77 a month ago, according to the motorist organization AAA.

Valt nog goed te doen lijkt mij zo.
  donderdag 8 november 2007 @ 01:59:54 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54447618
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:27 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Opzich wel raar dat het zich niet vertaald naar dubbele prijzen aan de pomp, hier of in amerika.
Zal wel een goede uitleg voor bestaan maar die weet ik niet.Voor Europa kan ik die wel verzinnen (lage dollar en meeste is toch belasting) maar voor amerika snap ik 'm niet echt.

Of dit zal het zijn:
1 oil barrel = 158.987296 liters

De kosten zijn dus nog voornamelijk het vervoer, de pompstations enzo?


Van cnn:
The average price for a gallon of regular nationwide is now $3.04, up from $2.77 a month ago, according to the motorist organization AAA.

Valt nog goed te doen lijkt mij zo.
Ik kan mij vaag een oude prijs herinneren van 50 cent per liter. (= $1,89 p gallon)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 8 november 2007 @ 02:10:12 #166
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54447676
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54447895
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:27 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Opzich wel raar dat het zich niet vertaald naar dubbele prijzen aan de pomp, hier of in amerika.
Zal wel een goede uitleg voor bestaan maar die weet ik niet.Voor Europa kan ik die wel verzinnen (lage dollar en meeste is toch belasting) maar voor amerika snap ik 'm niet echt.

Of dit zal het zijn:
1 oil barrel = 158.987296 liters

De kosten zijn dus nog voornamelijk het vervoer, de pompstations enzo?


Van cnn:
The average price for a gallon of regular nationwide is now $3.04, up from $2.77 a month ago, according to the motorist organization AAA.

Valt nog goed te doen lijkt mij zo.
het is dan ook Crude Oil die je koopt, moet nog geraffineerd worden voordat je er iets mee kunt in je auto.
quote:
Op donderdag 8 november 2007 02:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[afbeelding]
dat is dus ee ver-drie-voudiging van de prijzen in 1999.. mogen jullie in Nederland toch gelukkig zijn. Hier in Indonesie zijn de prijzen sinds 1999 met 450% gestegen trouwens.
pi_54448873
quote:

IEA: ’Gevolgen groei vraag energie alarmerend’

Er worden meer mensen wakker nu, mogelijk zal een recessie in China ons helpen om te blijven rijden met ons blik
pi_54449049
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:48 schreef henkway het volgende:

[..]


Er worden meer mensen wakker nu, mogelijk zal een recessie in China ons helpen om te blijven rijden met ons blik
de IEA is voor het eerst zo negatief geloof ik. Dat moet toch ook een teken aan de wand zijn, niet?
  donderdag 8 november 2007 @ 09:44:52 #170
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_54449653
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:03 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

de IEA is voor het eerst zo negatief geloof ik. Dat moet toch ook een teken aan de wand zijn, niet?
Als je de rapporten van de IEA van afgelopen jaren leest zie je dat ze totaal ongeloofwaardig zijn. In plaats van zichzelf op te heffen, want desinformatie voor zoiets als de olievoorziening is imo misdadig vanwege de enorme gevolgen die het kan hebben. Ze verkondigen in naam van regeringen happy talk tot de feiten zo evident zijn dat er niet meer te ontkennen valt. Maar nu zijn het natuurlijk de oliemijen die te weinig gedaan hebben terwijl die afgelopen jaren echt gigantisch investeren. Ach ja, ze zoeken gewoon een zwart schaap om de opinie van het eigen falen af te leiden
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_54449842
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:44 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Als je de rapporten van de IEA van afgelopen jaren leest zie je dat ze totaal ongeloofwaardig zijn. In plaats van zichzelf op te heffen, want desinformatie voor zoiets als de olievoorziening is imo misdadig vanwege de enorme gevolgen die het kan hebben. Ze verkondigen in naam van regeringen happy talk tot de feiten zo evident zijn dat er niet meer te ontkennen valt. Maar nu zijn het natuurlijk de oliemijen die te weinig gedaan hebben terwijl die afgelopen jaren echt gigantisch investeren. Ach ja, ze zoeken gewoon een zwart schaap om de opinie van het eigen falen af te leiden
Zo werkt de kapitalitistische economie toch gewoon alleen maar positieve verhaaltjes vertellen. De realiteit mag nooit of te nimmer gepresenteerd worden. Net zoals de inflatie indicatoren naar gelang de wind waait door de statistiekburos over de hele wereld constant worden aangepast. Zo nu en dan wordt er alleen een beerput open getrokken of komen sommige mensen toch achter sommige dingen. Maar daarvoor hebben we de centrale banken dan weer die helpen om de onrust in te perken.

Op het fd staat een intresante collum dat we een flinke inflatie tegemoet kunne gaan zien in de jaren 2010 tm 2020. oa door de oplopende prijzen van grondstoffen.

http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C5&DocumentId=40163

Zo dan vanaf zondag eens beginnnen aan het boek "the shock doctrine" van naomi klein
pi_54451066
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo werkt de kapitalitistische economie toch gewoon alleen maar positieve verhaaltjes vertellen. De realiteit mag nooit of te nimmer gepresenteerd worden. Net zoals de inflatie indicatoren naar gelang de wind waait door de statistiekburos over de hele wereld constant worden aangepast. Zo nu en dan wordt er alleen een beerput open getrokken of komen sommige mensen toch achter sommige dingen. Maar daarvoor hebben we de centrale banken dan weer die helpen om de onrust in te perken.

Op het fd staat een intresante collum dat we een flinke inflatie tegemoet kunne gaan zien in de jaren 2010 tm 2020. oa door de oplopende prijzen van grondstoffen.

http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C5&DocumentId=40163

Zo dan vanaf zondag eens beginnnen aan het boek "the shock doctrine" van naomi klein [afbeelding]
zoals al eerder voorspelt verdubbelen de voedselprijzen de komende 5 a 10 jaar.
  donderdag 8 november 2007 @ 11:10:25 #173
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_54451197
Wat wel heel goed is dat zonne-energie met zulke prijzen een terugverdientijd begint te krijgen van enkele jaren. Gaat de zon ons misschien toch nog redden al moeten we misschien wel wat meer bedrijven neerzetten die zonnepanelen maken.
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_54451406
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:27 schreef Aasgier het volgende:
Opzich wel raar dat het zich niet vertaald naar dubbele prijzen aan de pomp, hier of in amerika.
Zal wel een goede uitleg voor bestaan maar die weet ik niet.Voor Europa kan ik die wel verzinnen (lage dollar en meeste is toch belasting) maar voor amerika snap ik 'm niet echt.
Dat is omdat de olievaten die nu verkocht worden, pas over een tijdje (hoe lang precies weet ik niet, een maand of langer ofzo) geleverd worden. Daarna moet de olie nog geraffineerd worden. Dus de benzine die je nu bij de pomp koopt 'hoort' bij de olie die een paar maanden geleden is verkocht. Het duurt m.a.w. even voordat de prijs doorberekend wordt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 8 november 2007 @ 11:52:14 #175
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_54452095
Op zich ben ik niet zo bang voor behoudt van onze levensstijl. Met warmtepompen kunnen we namelijke prima onze huizen verwarmen, met zonne en wind energie met opslag kunnen we voldoende electriciteit opwekken om ook onze auto`s elektrisch te laten rijden. Wat voedsel betrefd biedt permacultuur veel oplossingen dat is tenminste wat uit de documentaire van " HOW CUBA SURVIVED PEAK OIL" blijkt. Gewoon weer voedsel lokaal dicht bij de mensen gaan verbouwen. Misschien komt er juist wel een veel mooiere toekomst aan, gericht op een echt duurzaam voortbestaan. Wat echter wel belangrijk is, is de vertaalstap en daarvan vind ik dat Nederland betreurend ver achter ligt. ik bedoel 5% uit duurzame energie oftewel. 95% van onze economie flikkert in elkaar of komt onder telkens grotere druk te staan met stijgende olieprijzen. Laten we overstappen en heel snel op duurzame schone alternatieven.
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')