abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 juni 2001 @ 10:13:47 #1
9167 reddie
is bang voor de waarheid...
pi_993463
Ik heb een vakantie in Tunesië geboekt, ik zit vanaf 4 augustus 2 weken in Sousse.

Ik ben niet echt een type dat 2 weken lang aan het strand gaat liggen burnen, en 's avonds een beetje de westerse cultuur opzoekt (kitsjerige marktjes en disco's).

Wie is er wel eens in Sousse geweest, en kan daar wat over vertellen? Zijn er leuke dingen te doen, en kun je makkelijk het binnenland in trekken?
Wat is aan te raden om mee te nemen? m'n vriendin is niet van plan om lange kleding mee te nemen, wat volgens mij toch eigenlijk meer een verplichting is als je bijvoorbeeld een moskee gaat bezoeken of als je respect hebt tov. de locals. Of zwam ik nu uit m'n nek.

Zitten er ook tunesië-kenners op Fok!?

Poor is the man whose pleasures depend on permission of another...
pi_993561
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 10:13 schreef reddie het volgende:
Ik heb een vakantie in Tunesië geboekt, ik zit vanaf 4 augustus 2 weken in Sousse.

Ik ben niet echt een type dat 2 weken lang aan het strand gaat liggen burnen, en 's avonds een beetje de westerse cultuur opzoekt (kitsjerige marktjes en disco's).

Wie is er wel eens in Sousse geweest, en kan daar wat over vertellen? Zijn er leuke dingen te doen, en kun je makkelijk het binnenland in trekken?
Wat is aan te raden om mee te nemen? m'n vriendin is niet van plan om lange kleding mee te nemen, wat volgens mij toch eigenlijk meer een verplichting is als je bijvoorbeeld een moskee gaat bezoeken of als je respect hebt tov. de locals. Of zwam ik nu uit m'n nek.

Zitten er ook tunesië-kenners op Fok!?


vanuit Sousse de trein nemen naar het zuiden. Sahara en shit........maar dan is het verstandig wel lange kleding mee te nemen (of in ieder geval dikke kleding) aangezien het in de Sahara freezing is 's nachts....En idd in Moskees (In Sousse bv) moet een vrouw decent gekleed gaan (de man ook overigens)
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_993575
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 10:13 schreef reddie het volgende:
Ik heb een vakantie in Tunesië geboekt, ik zit vanaf 4 augustus 2 weken in Sousse.

Ik ben niet echt een type dat 2 weken lang aan het strand gaat liggen burnen, en 's avonds een beetje de westerse cultuur opzoekt (kitsjerige marktjes en disco's).

Wie is er wel eens in Sousse geweest, en kan daar wat over vertellen? Zijn er leuke dingen te doen, en kun je makkelijk het binnenland in trekken?
Wat is aan te raden om mee te nemen? m'n vriendin is niet van plan om lange kleding mee te nemen, wat volgens mij toch eigenlijk meer een verplichting is als je bijvoorbeeld een moskee gaat bezoeken of als je respect hebt tov. de locals. Of zwam ik nu uit m'n nek.

Zitten er ook tunesië-kenners op Fok!?


Ik geloof dat Jerney er recentelijk geweest is. Ze kan je vast informatie geven..
  vrijdag 8 juni 2001 @ 21:27:22 #4
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_998094
Ik ga van 27 augustus tot 14 september met 2 vrienden er op eigen gelegenheid rondtouren. We kopen alleen een vliegticket en gaan dan ter plaatse de hotels/appartementen regelen. We beginnen waarschijnlijk in Tunis, gaan dan via de westkust naar het zuiden, El Jem, Djerba, Douz (kamelen )

Heb er erg veel zin in!!

Hatsjoe!
  vrijdag 8 juni 2001 @ 21:40:02 #5
11170 jerney
catlady 4life
pi_998166
heyyyy ik kom idd net terug uit Tunesie
Wij zaten ook in Sousse. Het strand is er mooi, veel winkeltjes... maar voor de restaurantjes zou ik naar port el kantaoui gaan, daar kan je tenminste behoorlijk eten
En ik raad je inderdaad aan om naar het zuiden te gaan. Wij hebben een 3-daagse jeepsafari gemaakt door het zuiden via kantaoui travel (onze reisorganisatie was fit trouwens) en die was echt de meoite waard. Ik zou wel wat lange broeken en vestjes meenemen als ik je vriendin was, want het kan 's avonds nogal koud zijn soms.
En in de moskee moet je idd 'fatsoenlijk' gekleed zijn... maar de gebedskamers mag je zowiezo niet binnen als ongelovige

verder kom je tijdens die jeepsafari langs een amphitheater, een zoutmeer en verschillende oases. de bergoases vond ik persoonlijk het mooist Je verblijft in 3-sterrenhotels. het is heel goed verzorgd. Oh en als er in een oase een of ander ventje met een cobra aan komt zetten... hij doet niets en hij schijnt niet giftig te zijn

verder had je tijdens de jeepsafari ook nog wat optionele excursies die ook leuk waren.
- kameelkaravaan
- een rit door een oase met koetsen. je stopt dan ook ergens waar je palmwijn kan proeven en bamboepijp kan roken (en natuurlijk kopen ) was erg zware tabak trouwens
- een of ander vaag museum wat meer leeg op een low budget efteling (was dus geen fuck aan hehehe)

je gaat ook nog langs zo'n berberhuis, midden in de sahara, was ook wel geinig... en de chauffeur stopt ook een keer zodat je de tunesische zonsondergang kan zien. (gaat razendsnel)

oh en als je daar iets gaat kopen, ding dan flink af. het zijn enorme afzetters en bied ongeveer 1/3e van wat ze vragen

ik ben vast van alles vergeten, maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust

pi_1279848
Ik ga dit jaar naar tunesie maar ik weet er helemaal niks van hoe het is enzo dus misschien zijn er mensen die er zijn geweest en die er wat over willen vertellen boe het was ofzo!!!
  vrijdag 27 juli 2001 @ 00:47:36 #7
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_1281581
Ik heb een jaar in tunis gewoond, als ik er aan terug denk heb ik het altijd wel naar mijn zin gehad, ik woonde in een wijk met allemaal lokalen, dus als blond meisje met blauwe ogen mocht ik niet alleen buiten de tuin (waar het strand was)(ik was ook nog maar 7 jaar dat wil ook wel helpen) ik vond de markten altijd heel leuk. Vooral de Soes was heel tof, allemaal dingen te koop van kleding tot etenswaren van goud naar zilver en van klokwerken tot standbeelden. In Tunesie moet je altijd zorgen dat je afdingt, en nooit de prijs er voor betaald die ze vragen, ze denken vaak buitenlanders zijn dom en betalen het. Je gulden is daar echt een daalder waard. Verder weet ik niet veel meer van het land, ik kan je geen tips geven wat je echt moet bezoeken en wat dus niet een aanrader is.
Overal kan je wel in een korte broek lopen behalve in de moskee's daar word van je verw8 dat je dus met kleding aan naar binnen gaat zoals de bevolking het daar noemt.
Tunesie is in mijn ogen een lekker land, en voor vakantie is het ook wel lekker. Tip: drink niet uit de kraan. En als je eten koopt op een markt of een kraampje, voor je iets eet zorg dat het goed schoon is. Ook als je evt. door een ongelukje in een ziekenhuis beland, wat ik niet hoop voor je, vraag naar schone naalden en sta erop dat ze de verpakking er af halen voor jou neus. Ze hebben er wel een handje van om namelijk alles achter de schermen te doen. Ik hoop natuurlijk niet dat er wat gebeurd, maar je weet maar nooit.
Verder in Tunesie. Neem genoeg zomer kleding meer het is daar heel lekker warm.
Ik hoop voor je dat er meer mensen reageren, met iets wat meer tips over waar je heen kan gaan enzo.

iig van mijn kant heeeeel veel plezier, en ik hoop hier nog iets te lezen hoe je het gevonden hebt.

groetjes
"klein dolfijntje"

zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_1282446
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_2777461
Ik ga dit voorjaar naar Sousse. Kun je er een beetje uitgaan (als 20 jarige)? Hebben ze bars / discotheken?

En welke excursies zijn nog meer aan te raden? Welke locale gerechten moet je geproefd hebben? En...wat moet je vooral NIET doen?

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_2779271
Discotheken zitten vnl bij de hotels. Dat zijn meestal de betere discotheken (dit laatste ook maar van horen zeggen)

Barretjes ben ik niet veel tegengekomen, wel veel leuke restaurantjes, waar het gros van het eten trouwens gewoon Europees is (of in ieder geval hier bekend). Hier ben ik het dus oneens met Jerney, want er zijn genoeg leuke en goede restaurantjes (L' escargot is de enige naam dit ik me nog zo snel voor de geest kan halen)

Wat moet je niet doen: af en toe krijg je een kruidig goedje bij je stokbrood, ben de naam even kwijt. Erg lekker, maar doe er niet te veel van op je stokbrood
Ook niet doen: ingaan op de oorspronkelijke prijs, vooral niet in de soukhs. Wil je veilig iets kopen, maar wel duurder dan normaal, zit vlak bij de soukh een winkel door de overheid gerund. Kwalitatief vaak beter, maar wel duurder dus.

Leuk is het wel om naar Port El Kantaoui te gaan, echt een onwijs commercieel toeristisch opgezet dorpje, maar wel leuk om te zien (met een treintje of tuk-tuk heen gaan). Het collosseum van El Djem (ik denk dat Jerney dat bedoeld met amphitheather) is erg mooi. Kamelenrit moet natuurlijk als toerist

Het strand is super, erg schoon en fijn zand. De meeste hotels zien er ook goed uit. Ik zat met m'n vriendin in El Hana Beach, en dat was een erg goed hotel naar mijn mening.

House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  vrijdag 11 januari 2002 @ 09:09:21 #11
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_2779466
IllOgical is toch alweer zo'n 10 jaar geleden daar geweest, en vond het uitgaan daar maar niks. Bier is een laf soort water dat Oranjeboom nog lekker doet smaken, de gedraaide populaire muziek liep een half jaartje achter (mocht je dat belangrijk vinden), en in de grootste discotheek waar IllOgical geweest is hadden ze wel zeker 6 singletjes. Wat een feest wat een feest: om het kwartier dezelfde muziek, maar nu in een andere volgorde. O, en de lokale jeugd mag gratis de discotheek in als ze een vrouw meenemen, met als gevolg dat ze practisch elke toeriste mee uitvragen.

De rest van de vakantie was overigens wel ontzettend mooi

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_2815438
Hmm leuk om eens te lezen wat andere mensen van Tunesië/Sousse vonden.. ik was er zelf in 2000 en heb me er wel vermaakt, maar echt indruk heeft het land (Sousse en omgeving) niet op mij gemaakt..

Kamelen-tripje ook gedaan, maar dat vond ik zo gemaakt als wat. Voor een strandvakantie is het prima geschikt, maar om te feesten zou ik er zeker niet heengaan.

Hard onderhandelen met die locale dudez daar was 1 van de leukere bezigheden voor mij

ow ik zat ook in El Hana Beach btw

[Dit bericht is gewijzigd door BreakAway op 14-01-2002 21:52]

pi_3228887
Iemand hier weleens geweest? Nog tips???
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3228927
Yep! Wel eens geweest, ga jij er naartoe? Zo ja, welke plaats?
pi_3228957
Ik ga er 29 juni heen voor 22 dagen, Port el Kantaoui om precies te zijn!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3229007
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ga er 29 juni heen voor 22 dagen, Port el Kantaoui om precies te zijn!
Ow, da's een leuk plaatsje idd. Ik ben zelf naar Sousse geweest in 1998, dat ligt vlak naast Port el Kantaoui. In Sousse moet je zeker het centrum eens gaan bezoeken, is een leuke ervaring als je nog nooit in een Arabisch land bent geweest. Is dat trouwens niet erg warm daar in juni? Wij zijn toen eind maart geweest, toen was het er zo'n 22 a 23 graden.....lekker uit te houden in de zon.
pi_3229045
Wij zaten te twijfelen tussen Sousse en Port El Kantoui, op het laatst voor Port el Kantaoui gekozen. Ben nog nooit in een Arabisch land geweest.
Kan best redelijk tegen de hitte, hoe warm is het daar in juni/juli??
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 19 februari 2002 @ 23:12:03 #18
11170 jerney
catlady 4life
pi_3229079
Je hebt voor de goede plaats gekozen. Wij zijn in mei geweest en toen was het wel lekker warm, maar er stond wel een frisse wind..
De driedaagse jeepsafari door de sahara is erg de moeite waard.
pi_3229088
Mooi mooi!!!
Jeepsafari hadden ze het bij het reisbureau ook al over, dat lijkt me op zich wel wat. Altijd al eens in de woestijn willen zijn
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 19 februari 2002 @ 23:16:21 #20
11170 jerney
catlady 4life
pi_3229124
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mooi mooi!!!
Jeepsafari hadden ze het bij het reisbureau ook al over, dat lijkt me op zich wel wat. Altijd al eens in de woestijn willen zijn
Het is erg mooi..
Ik heb er nog wel ergens wat fotootjes van.. als je interesse hebt, kan ik ze wel even uploaden
pi_3229132
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Kan best redelijk tegen de hitte, hoe warm is het daar in juni/juli??


Dan kan het behoorlijk warm zijn, volgens mij is 30 graden en hoger dan geen uitzondering.

En zoals Jerney al zegt, de jeepsafari is een aanrader!

Wist je trouwens dat er behoorlijk wat scenes uit Star Wars in Tunesië zijn opgenomen?

  dinsdag 19 februari 2002 @ 23:18:28 #22
11170 jerney
catlady 4life
pi_3229150
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:17 schreef thecrook het volgende:

[..]

Dan kan het behoorlijk warm zijn, volgens mij is 30 graden en hoger dan geen uitzondering.

En zoals Jerney al zegt, de jeepsafari is een aanrader!

Wist je trouwens dat er behoorlijk wat scenes uit Star Wars in Tunesië zijn opgenomen?


ja en the english patient.. zei die vent dan tenminste
Dat was trouwens wel een erg mooie oase!
pi_3229157
Die foto-tjes ben ik wel benieuwd naar!!!

Scene's uit Star Wars?? Wel iets gelezen over dat er van een andere film opname's waren gemaakt op dat eiland wat bij Tunesie hoorde...maar Star Wars weet ik niks van.

Welke steden/plaatsen zijn de moeite waard te bezoeken?

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 19 februari 2002 @ 23:19:25 #24
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_3229173
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ga er 29 juni heen voor 22 dagen, Port el Kantaoui om precies te zijn!
dat ken ik wel, echt wel grappig daar. Ik zat in sousse, erg leuk, maar zorg wel dat ze je niets aansmeren
Action is the enemy of thoughts
pi_3229221
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:19 schreef Reintje het volgende:

dat ken ik wel, echt wel grappig daar. Ik zat in sousse, erg leuk, maar zorg wel dat ze je niets aansmeren


Suikerpinda's, waterpijpen, hoefddoeken en pluchekamelen stapelen zich op in je hotelkamer als je niet oppast inderdaad!

pi_3229233
Hahaha, tapijt zou ik nog wel eentje willen kopen daar, al wegen die dingen nogal wat en of het allemaal in de koffer past...:?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3229247
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hahaha, tapijt zou ik nog wel eentje willen kopen daar, al wegen die dingen nogal wat en of het allemaal in de koffer past...:?
Daar zijn ze profs in die Tunesiërs, als je wilt sturen ze je tapijt "gewoon" naar je huisadres!
  dinsdag 19 februari 2002 @ 23:36:11 #28
11170 jerney
catlady 4life
pi_3229354
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die foto-tjes ben ik wel benieuwd naar!!!

Scene's uit Star Wars?? Wel iets gelezen over dat er van een andere film opname's waren gemaakt op dat eiland wat bij Tunesie hoorde...maar Star Wars weet ik niks van.

Welke steden/plaatsen zijn de moeite waard te bezoeken?


ok, hier een paar..

fata morgana

Midden in de sahara.. er kwam na een tijdje een ventje uit die ons thee kwam brengen

zoutmeer..

  dinsdag 19 februari 2002 @ 23:37:31 #29
11170 jerney
catlady 4life
pi_3229370
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:24 schreef thecrook het volgende:

[..]

Suikerpinda's, waterpijpen, hoefddoeken en pluchekamelen stapelen zich op in je hotelkamer als je niet oppast inderdaad!


hey zo'n waterpijp is leuk hoor
*kijkt trots naar eigen waterpijp*

En die tapijten.. sja.. erg duur

  dinsdag 19 februari 2002 @ 23:38:43 #30
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_3229382
Tunesie ie scht kewl, staatsreizen zijn aan te raden, echt gaaf om te doen. Vooral in de sahara.
En inderdaad, je moet niet te snel dingen kopen. Ook altijd goed afdingen. Zelfs als je denkt dat je de laagste prijs hebt toch gewoon weglopen tot ze je weer naar binnen slepen. Heel soms worden ze echt boos, de andere keren wordt je alsnog afgezet, maar als nederlander heb je bij elke dinar korting toch al weer een voldaan gevoel...
Action is the enemy of thoughts
pi_3229401
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:37 schreef jerney het volgende:

[..]

hey zo'n waterpijp is leuk hoor
*kijkt trots naar eigen waterpijp*


Ik zeg toch niet dat waterpijpen niet koel zijn

* steekt waterpijp aan *

pi_3229429
Bedankt voor het uploaden van die foto's!! Ziet er echt wel mooi uit allemaal, vooral de Sahara ga ik zeker eens een bezoekje brengen.
Nadat ik in de Efteling al talloze malen in de Fata Morgana ben geweest wil ik er weleens eentje in het echt zien...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3255931
Over afzetten gesproken:
Wij gingen een kamelentochtje maken. Wij de prijs gevraagd. Koste 10 van die roebels. Na een half uurtje konden we van de kamelen af, midden in de woestijn dus tussen die mooie zandheuveld.
Wij willen weer terug. Zegt de kamelenman dat het weer 10 kost om terug te gaan!

Dus pas op, maar wel leuk.

  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:55:40 #34
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_3265290
Tunesie is hartstikke mooi, de mensen vind ik wat minder. Ze zijn nogal opdringerig en als je niet uitkijkt trekken ze je gewoon aan je arm hun winkel binnen.
De Safari is inderdaad schitterend mooi. Zodra je van de toeristische plaatsen weg bent zie je pas het echte Tunesie. Ik ben al in veel landen geweest (w.o. 2x in Tunesie) maar Tunesie heeft toch wel een apart plekje in m,n hart genomen.

PS. Let op het strand op die jongens die je van alles-en-nog wat proberen aan te smeren. Ze hurken bij je neer en terwijl ze je afleiden jatten ze je spullen ! Hahaha, ik moest een keer op m,n blote voeten terug naar het appartement omdat ze m,n oude afgetrapte gympies (incl. zweetvoetengeur) hadden gejat

Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_3284216
Hahaha, op elk strand moet je eigenlijk wel opletten. In Spanje vind ik sommige proppers ook wel erg opdringerig en irritant, niet te veel aandacht aan besteden is misschien het beste.
Ik kijk er superveel naar uit naar de zomervakantie :):)
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4212899
Ik ben er twee weken geleden geweest en het was een ontzettend mooie vakantie. Schitterend landschap in de binnenlanden en mooi strand. Je moet echt zeker een toch door de woestijn maken. De bergoase van (ben ff naam kwijt) is schitterend (Jerney heeft er ook een foto van geplaatst) en een tocht met een kameel door de zandduinen is ook erg leuk.

We zijn trouwens 2 dagen in de woestijn geweest, regent het gewoon een héle dag. Het had in 5 jaar niet meer zoveel geregend daar, meestal 5 dagen per jaar een paar uur.

Wat me wel af en toe irriteerde waren die opdringerige verkopers, beetje afdingen en proberen je aandacht te trekken oké maar sommigen gaan echt veel te ver.

Een ander opvallend iets was dat Tunesiërs hun land als een grote openbare vuilstortplaats zien, overal zie je hoopjes afval. Echt ontzettend zonde.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  donderdag 16 mei 2002 @ 11:40:45 #37
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_4215802
Voor de belangstellenden hier nog een link naar een inmiddels gesloten topic: Tunesiers lastig?
De discussie kan hier voortgezet worden.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 30 juli 2002 @ 21:19:07 #38
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_5207291
Kent iemand hotel Saadia in Monastir? Op de fotoos ziet het er erg mooi uit, maar het is erg goedkoop (342 euro p.p. voor 15 dagen (HP)), dus ik vroeg me af of er een addertje onder het gras zit...

Wie o wie kan me hier meer over vertellen????

En hoe lang is het vliegen?

En toen ik mijn moeder vertelde dat ik daar een vakantie wilde boeken, zei ze dat het levensgevaarlijk was om het terrein van het hotel te verlaten, dat had ze ooit eens gehoord... Wat is hier van waar?

Alvast bedankt!!!

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 31 juli 2002 @ 01:39:55 #39
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_5210525

Levensgevaarlijk is het zeer zeker niet. Tunesiërs zijn vriendelijke mensen. Verkopers opdringerig en ook het vrouwelijk deel van de reizigers heeft natuurlijk wel de nodige aandacht, maar gevaarlijk, nee...

Dat hotel ken ik niet, ik ben er zelf rondgetrokken. Sliepen we in hotelletjes van 5 euro per nacht

Maargoed, het is ongeveer 3 uur vliegen, wij vlogen met een tussenstop via munchen

Hatsjoe!
  woensdag 31 juli 2002 @ 07:57:48 #40
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_5211486
Dank je!

Mijn moeder begon er meteen over: Blijf alsjeblieft op het terrein of ga anders met een gids mee.... Kijk uit... doe dit, doe dat.. hahahaha

Opdringerige verkopers ben ik wel gewend in Turkije... of zijn ze in Tunesie nog een graadje erger? Gewoon negeren is dan toch het beste?

Maar ik denk dat ik vanmiddag ga boeken en ik moet even een boekje over tunesie halen, want ik weet HE-LE-MAAL niks van dat land..

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 31 juli 2002 @ 12:20:12 #41
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_5213865
Ik was dat type verkopers nog niet echt gewens, maar het valt wel wat mee. Alleen als je verkeerd op ze reageerd ben je plots 'chagrijnig'

Maarja, verder een mooi land waar je, vind ik, echt moet rondtrekken. Ik zou denk ik niet 10 dagen in monastir hebben kunnen zitten. Maar ja, als je voor de zon komt kan dat natuurlijk weer wel

Hatsjoe!
pi_5347701
Wij gaan begin september naar Tunesie, naar Sousse.

Iemand nog (ge-update) tips en truuks?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_5347813
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 09:24 schreef Jarno het volgende:
Wij gaan begin september naar Tunesie, naar Sousse.

Iemand nog (ge-update) tips en truuks?


Een meteen vraag van mij:

Is er veel zand in Sousse en omgeving? Daarmee bedoel ik eik of het handig is om open schoenen aan te doen, of dat je dan bezig blijft met leeg gooien.

rare vraag, ik weet het, maar ik zit er al een hele tijd over na te denken

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 12 augustus 2002 @ 16:41:14 #44
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_5352595
JAAAAAAAAAAAAAAA..
Ik heb zaterdag de reis geboekt! 15 dagen naar Hotel Saadia
28 september gaan we...
heerlijk
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 27 september 2002 @ 07:40:21 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_5994373
Morgen gaan we
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_5994396
Suc6, ik ben ook in Sousse geweest en ga er nooit meer heen, fatsoenlijk over straat lopen kon ik niet, bahbah wat een vreselijke opdringerige mensen daar zeg. De mannen lopen hun lul achterna en de vrouwen mogen niets anders dan thuis zitten. Er zitten ook wel mooie dingen aan Sousse zoals het strand enzow maar neej, voor mij niet voor herhaling vatbaar
.
pi_5994415
Veel plezier.

Ik ga deze winter ook naar Tunesie, naar Bizerte om precies te zijn. Da's een havenstad waar bijna geen Nederlandse toeristen komen, alleen Fransen.

  vrijdag 27 september 2002 @ 07:56:55 #48
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_5994435
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 07:49 schreef Partygurl het volgende:
Suc6, ik ben ook in Sousse geweest en ga er nooit meer heen, fatsoenlijk over straat lopen kon ik niet, bahbah wat een vreselijke opdringerige mensen daar zeg. De mannen lopen hun lul achterna en de vrouwen mogen niets anders dan thuis zitten. Er zitten ook wel mooie dingen aan Sousse zoals het strand enzow maar neej, voor mij niet voor herhaling vatbaar
Ik heb dat vaker gehoord ja.. Ik ga het in iedergeval proberen...misschien is dit ook wel mijn laatste keer...
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 27 september 2002 @ 07:58:04 #49
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_5994441
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 07:53 schreef Nuoro het volgende:
Veel plezier.

Ik ga deze winter ook naar Tunesie, naar Bizerte om precies te zijn. Da's een havenstad waar bijna geen Nederlandse toeristen komen, alleen Fransen.


Veel plezier
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_5994548
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 07:49 schreef Partygurl het volgende:
Suc6, ik ben ook in Sousse geweest en ga er nooit meer heen, fatsoenlijk over straat lopen kon ik niet, bahbah wat een vreselijke opdringerige mensen daar zeg. De mannen lopen hun lul achterna en de vrouwen mogen niets anders dan thuis zitten. Er zitten ook wel mooie dingen aan Sousse zoals het strand enzow maar neej, voor mij niet voor herhaling vatbaar
Ik vond dat wel meevallen, ik had het juist veel erger verwacht. Misschien dat het kwam doordat ik altijd met m'n vriendje was. Dat schrikt vast af.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_5994563
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 16:41 schreef LadyS het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAA..
Ik heb zaterdag de reis geboekt! 15 dagen naar Hotel Saadia
28 september gaan we...
heerlijk
Het hotel heb ik inmiddels gezien en ik denk dat ik weet waarom het zo goedkoop is. Dat ligt niet echt aan het hotel, maar meer in de omgeving. Het ligt in the middle of hotels en verder niets. Het ligt niet in een gezellige buurt ofzo, maar wel dicht bij de metro geloof ik.

Veel plezier!

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 september 2002 @ 08:28:08 #52
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_5994594
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 08:20 schreef YPPY het volgende:

[..]

Het hotel heb ik inmiddels gezien en ik denk dat ik weet waarom het zo goedkoop is. Dat ligt niet echt aan het hotel, maar meer in de omgeving. Het ligt in the middle of hotels en verder niets. Het ligt niet in een gezellige buurt ofzo, maar wel dicht bij de metro geloof ik.

Veel plezier!


Ik had inderdaad wel begrepen dat het niet zo centraal ligt.
Maar het zag er wel moi uit (op de fotoos dan he).. Maar het blijft altijd wel een gok...
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_6048536
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 08:28 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik had inderdaad wel begrepen dat het niet zo centraal ligt.
Maar het zag er wel moi uit (op de fotoos dan he).. Maar het blijft altijd wel een gok...


En wat is niet zo centraal?
Elke dag de halve stad door om naar het centrum te kunnen of naar het strand is geen pretje in Sousse.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6052619
quote:
Op maandag 30 september 2002 22:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

En wat is niet zo centraal?
Elke dag de halve stad door om naar het centrum te kunnen of naar het strand is geen pretje in Sousse.


Het hotel is niet in Sousse, maar in Monastir. Dat is toch wel een verschil. Monastir is bij het vliegveld. Als ik het me goed herinner, is het zelfs het hotel tegenover het vliegveld.
Ik vind het zelf jammer als ik in een gebied zit dat compleet in handen is van toeristen en hotels. Iets 'origineels' is wel leuk erbij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6052974
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 08:12 schreef YPPY het volgende:

[..]

Het hotel is niet in Sousse, maar in Monastir. Dat is toch wel een verschil. Monastir is bij het vliegveld. Als ik het me goed herinner, is het zelfs het hotel tegenover het vliegveld.
Ik vind het zelf jammer als ik in een gebied zit dat compleet in handen is van toeristen en hotels. Iets 'origineels' is wel leuk erbij.


Aha op die fiets. Monastir ben ik alleen op het vliegveld geweest, dus daar kan ik weinig van zeggen, behalve dat dat vliegveld weinig voorstelt

Port el Kantaoui vond ik een goede mix van toerisme/originaliteit. Natuurlijk is de naam St Tropez van Tunesië terecht, maar als je een paar kilometer verder gaat dan zit je al in Akouna, wat toch een typisch Tunesisch plattelandsdorpje is. Ook Sousse ligt vlakbij, en daar vind je ook nog behoorlijk wat originele dingen terug.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 16:15:15 #56
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6247008
* LadyS is vandaag teruggekomen

Het was echt heel leuk. Het hotel was echt fantastisch. het feit dathet zo goedkoop is, is denk ik dat het afgelegen ligt. Maar dat vond ik geen probleem, want het was een groot complex met alles erop en eraan. En als je een keertje naar de medina wilde, kon je met de taxi.
Ik zou er zo nog een keertje heengaan: goed eten, mooie kamers, aardig personeel, en gewoon een mooi hotel! En het was ook nog eens heerlijk weer...

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_6627468
He,
Ik zit er aan te denken om over een maand naar tunesie te gaan.
Weet iemand hoe het daar rond die tijd is? (veel/weinig touristen, temperatuur enzo)
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom

Ik zit ook nog over Egypte te denken, wat lijkt jullie beter? Tunesie of Egypte?

"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_6650656
Op deze site kun je kijken wat het klimaat is in Tunis.

Een verschil met Egypte is denk ik dat Egypte veel toeristischer is. In Tunesië kan het bij sommige 'toeristen attracties' behoorlijk rustig zijn. Als je in Egypte naar bijv. de piramides en het dal der koningen gaat, heb je bergen toeristen.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6746927
quote:
Op maandag 4 november 2002 22:54 schreef Gremen het volgende:
He,
Ik zit er aan te denken om over een maand naar tunesie te gaan.
Weet iemand hoe het daar rond die tijd is? (veel/weinig touristen, temperatuur enzo)
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom

Ik zit ook nog over Egypte te denken, wat lijkt jullie beter? Tunesie of Egypte?


Volgende maand is het best lekker weer in Tunesie. Graadje of 25 gok ik. Ligt er ook aan waar je in Tunesie ergens heen wilt gaan.
De keuze tussen Egypte en Tunesie. Ik zou Tunesie kiezen, of je moet een duikliefhebber zijn, in dat geval zou ik voor Egypte kiezen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6756426
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 08:17 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik vond dat wel meevallen, ik had het juist veel erger verwacht. Misschien dat het kwam doordat ik altijd met m'n vriendje was. Dat schrikt vast af.


Ik (en vooral m'n vriendin) vond het ook wel meevallen, toen we vorig jaar september naar Sousse zijn geweest. We hadden erger verwacht. Ook van anderen die bij ons in het vliegtuig of hotel zaten hebben we geen echt slechte verhalen gehoord. Niet veel anders dan is veel andere vakantielanden.
De slechte verhalen die ik heb gehoord zijn ook allemaal van mensen die er tijden geleden zijn geweest, misschien dat het is veranderd (de mensen hebben misschien in de gaten dat de toeristen er niet van gediend zijn en toch wel erg veel geld opleveren?!?!?)
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_6759372
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 13:19 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Ik (en vooral m'n vriendin) vond het ook wel meevallen, toen we vorig jaar september naar Sousse zijn geweest. We hadden erger verwacht. Ook van anderen die bij ons in het vliegtuig of hotel zaten hebben we geen echt slechte verhalen gehoord. Niet veel anders dan is veel andere vakantielanden.
De slechte verhalen die ik heb gehoord zijn ook allemaal van mensen die er tijden geleden zijn geweest, misschien dat het is veranderd (de mensen hebben misschien in de gaten dat de toeristen er niet van gediend zijn en toch wel erg veel geld opleveren?!?!?)


Een paar jaar geleden was ik in Rimini en de 'mannen/jongens' daar die dachten dat ze leuk waren vond ik veel irritanter. Maar misschien scheelt het dat ik toen met een vriendin was. Zij bléven maar zeuren en in Tunesië begrepen ze 'nee' wel.
Het kan goed dat het veranderd is. Er komen natuurlijk veel toeristen naar bijv. Sousse en ze zorgen voor een grote bron van inkomsten en een inkomen voor een groot gedeelte van de bevolking.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6768162
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 15:39 schreef YPPY het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden was ik in Rimini en de 'mannen/jongens' daar die dachten dat ze leuk waren vond ik veel irritanter. Maar misschien scheelt het dat ik toen met een vriendin was. Zij bléven maar zeuren en in Tunesië begrepen ze 'nee' wel.
Het kan goed dat het veranderd is. Er komen natuurlijk veel toeristen naar bijv. Sousse en ze zorgen voor een grote bron van inkomsten en een inkomen voor een groot gedeelte van de bevolking.


Klopt. Tunesiers doen er over het algemeen alles aan om het de toeristen naar de zin te maken. Heb het idee dat Italianen en Fransen veel irritanter zijn als Tunesiers.
Ben er twee weken geweest met mijn vriendin (blond). Een hoop starende mannen, maar niet echt problemen gehad. De Tunesiers zijn ook nooit opdringerig geweest, als ze duidelijk maakte dat ze op moesten hoepelen dan begrepen ze dat wel. Een keer gevochten met een taxichauffeur daar, verder geen problemen gehad.
Prima land.

Ben ook helemaal in het Zuiden geweest en daar is de situatie wat anders en wat bedreigender soms.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 9 januari 2003 @ 21:01:18 #63
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_7804939
weet iemand toevallig ook hoe het stappen is in tunesie?? bij monastir

lees wel allemaal positieve reacties, heel goed!!

  donderdag 9 januari 2003 @ 21:57:46 #64
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_7806262
niemand???
pi_7814226
Ik was in Sousse en daar ben ik niet uitgeweest. Ik heb daar maar één 'discotheek' gezien, en een casino natuurlijk. Verder waren er heel veel 'cafees', maar daar zag ik vooral mannen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7816847
Uitgaan in Monastir staat volgens mij op een tamelijk laag pitje, of je moet een bezoek aan een koffiehuis als uitgaan bestempelen.

Discotheken vind je eigenlijk alleen in de grote hotels. Op de weg van Sousse naar Port el Kantaoui is wel een Caribbean Casino, en een hele hoop eettentjes, terrasjes en café's.

Verder naar het Zuiden zijn wel discotheken, maar of het aan te raden is daar binnen te gaan is een tweede.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 11:54:53 #67
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_7816931
niet veel bijzonders dus , tnx for reacties
pi_7889117
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 21:01 schreef Martineke het volgende:
weet iemand toevallig ook hoe het stappen is in tunesie?? bij monastir

lees wel allemaal positieve reacties, heel goed!!


Monastir is niet veel aan maar in souse zijn wel een paar discotheken, nejma is de grootste en duurste, kunnen een paar honderd man in. Maar verder heb je nog bonaparte (hier komen vooral reisleiders en andere europeanen die in tunesie wonen) en je heb t nog de discotheken in de Hotels. Verder kan je in kantoui naar de locale 'cabaret' (tunesische disco met live arabische muziek) gaan, dit is heel erg tunesisch en daar komen dan ook geen toeristen, frans spreken is hier een pre Uitgaan in tunesie is best wel ok, en het locale bier (celtia) smaakt ook best goed
pi_7889322
Celtia smaakt best goed, en het is maar net wat je onder uitgaan verstaat.

Als je in je vakantie het liefst van kroeg naar kroeg druppelt of van discotheek naar discotheek dan kun je beter niet naar Tunesië gaan.

Discotheken heb je er niet al te veel, en bij lokale uitgaansgelegenheden zoals de vorige poster noemde zie je weinig tot geen toeristen en moet je de taal toch wel redelijk goed begrijpen. Dat trekt de meeste toeristen niet echt.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7889420
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 11:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Discotheken heb je er niet al te veel, en bij lokale uitgaansgelegenheden zoals de vorige poster noemde zie je weinig tot geen toeristen en moet je de taal toch wel redelijk goed begrijpen. Dat trekt de meeste toeristen niet echt.


Niet al te veel ? Ik ken er in sousse wel een stuk of 20 hoor die vooral voor toeristen zijn. Samara, Nejma, Marhaba, Tej, Bonaparte en zo wel meer. Maargoed, mijn mening is niet helemaal eerlijk, ik heb dr 2 jaar gewoond

Ik zelf ging altijd naar de locale uitgaans gelegenheden, arabische muziek is best dansbaar

pi_7889655
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 12:06 schreef safumufh het volgende:

[..]

Niet al te veel ? Ik ken er in sousse wel een stuk of 20 hoor die vooral voor toeristen zijn. Samara, Nejma, Marhaba, Tej, Bonaparte en zo wel meer. Maargoed, mijn mening is niet helemaal eerlijk, ik heb dr 2 jaar gewoond


Dat zijn toch vooral de discotheken die in de hotelcomplexen zitten neem ik aan. Tej en Marhaba bijvoorbeeld zijn toch hotels in Sousse?
Je kunt wel uitgaan in Tunesië, maar als je puur en alleen op vakantie gaat om uit te gaan dan kun je beter niet naar Tunesië gaan, dat is een beetje het punt dat ik wilde maken.
Wil je wel eens een keer wat anders als Spanje en Frankrijk, en wil je genieten van mooie en tamelijk rustige stranden gecombineerd met het bezichtigen van toeristische trekpleisters (er is echt heel veel te zien in Tunesie) dan is Tunesië wel degelijk een aanrader, zeker omdat als je echt wil, je er wel wat kunt uitgaan.
quote:
Ik zelf ging altijd naar de locale uitgaans gelegenheden, arabische muziek is best dansbaar
Tsjah, daar moet je van houden inderdaad. Denk dat het de meeste toeristen niet echt trekt eerlijk gezegd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7890300
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 12:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat zijn toch vooral de discotheken die in de hotelcomplexen zitten neem ik aan. Tej en Marhaba bijvoorbeeld zijn toch hotels in Sousse?


die 2 wel ja, maar Nejma (de grootste) is geen hotel disco en Bonaparte ook niet

Maar voor het uitgaan hoef je niet naar Tunesie, Als je alleen wilt uitgaan kan je beter naar spanje gaan.

Ik zelf ga zelf een 8 daagse Tunesie safari boeken, beetje op een kameel door de woestijn banjeren enzo

pi_7892423
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 13:15 schreef safumufh het volgende:

[..]

die 2 wel ja, maar Nejma (de grootste) is geen hotel disco en Bonaparte ook niet

Maar voor het uitgaan hoef je niet naar Tunesie, Als je alleen wilt uitgaan kan je beter naar spanje gaan.

Ik zelf ga zelf een 8 daagse Tunesie safari boeken, beetje op een kameel door de woestijn banjeren enzo


Nejma ken ik alleen van naam. Bonaparta ken ik niet. Je kunt er wel uitgaan, maar zoals jij ook al zegt: Als je echt elke dag wilt uitgaan zoals je hier bent gewend kun je idd beter naar Spanje gaan.

Ik heb een 22-daagse reis naar Tunesië geboekt afgelopen zaterdag, en een tochtje door de woestijn ga ik zeker doen.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7892928
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nejma ken ik alleen van naam. Bonaparta ken ik niet. Je kunt er wel uitgaan, maar zoals jij ook al zegt: Als je echt elke dag wilt uitgaan zoals je hier bent gewend kun je idd beter naar Spanje gaan.

Ik heb een 22-daagse reis naar Tunesië geboekt afgelopen zaterdag, en een tochtje door de woestijn ga ik zeker doen.


Nejma is ook een winkelcentrum, als je uit nejma komt ga je rechtsaf en dan weer rechts, naast hotel Kaiser heb je Bonaparte, echt leuk daar, is soort van karaoke achtig iets
pi_7893065
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:56 schreef safumufh het volgende:

[..]

Nejma is ook een winkelcentrum, als je uit nejma komt ga je rechtsaf en dan weer rechts, naast hotel Kaiser heb je Bonaparte, echt leuk daar, is soort van karaoke achtig iets


Dat moet ik maar onthouden voor de zomervakantie. Waar ligt dat Nejma precies?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7893869
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat moet ik maar onthouden voor de zomervakantie. Waar ligt dat Nejma precies?


op Rue abdelhamid El Kadhi, oftewel schuin tegenover riadh palms aan het einde van de hoofdstraat tussen samara en el hana beach. Je ziet het vanzelf, is een winkelcentrum met grote glazen etallages. De discotheek in nejma is 's avonds open, je ziet de rijen mensen vanzelf staan
pi_7895092
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:39 schreef safumufh het volgende:

[..]

op Rue abdelhamid El Kadhi, oftewel schuin tegenover riadh palms aan het einde van de hoofdstraat tussen samara en el hana beach. Je ziet het vanzelf, is een winkelcentrum met grote glazen etallages. De discotheek in nejma is 's avonds open, je ziet de rijen mensen vanzelf staan


Daar ben ik zelfs in de buurt geweest nog. Langsgereden met de auto.

Moet te vinden zijn deze zomer

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7904224
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar ben ik zelfs in de buurt geweest nog. Langsgereden met de auto.

Moet te vinden zijn deze zomer


een tip: niet je foto's ontwikkelen in Tunesie, thuis is de kwaliteit beter, ik spreek uit ervaring, zeker niet bij nejma ontwikkelen
pi_7904745
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 01:59 schreef safumufh het volgende:

[..]

een tip: niet je foto's ontwikkelen in Tunesie, thuis is de kwaliteit beter, ik spreek uit ervaring, zeker niet bij nejma ontwikkelen


En ik spreek ook uit ervaring. Vooral pas thuis ontwikkelen!!!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7908557
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 01:59 schreef safumufh het volgende:

[..]

een tip: niet je foto's ontwikkelen in Tunesie, thuis is de kwaliteit beter, ik spreek uit ervaring, zeker niet bij nejma ontwikkelen


Afgelopen jaar heb ik ze wel in Tunesië laten ontwikkelen. Kwaliteit was redelijk maar het kan beter, daarom laat ik ze dit jaar thuis ontwikkelen. Scheelt ook weer dat gezeul met foto's.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10560789
Hoi allemaal,

Is er iemand onlangs naar Hammamet in Tunesië geweest die me zijn ervaringen kan vertellen? Het gaat me met name om de actuele situatie in verband met het huidige wereldbeeld. Hoe is de sfeer, zijn er nog wel andere toeristen, enz.

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik neig naar omboeken, omdat we met ons dochtertje van 3 gaan en ik weinig zin in stress heb. De juffrouw van het reisburo kon echter niet zo 1,2,3 vertellen of ik dan niet al mijn aanbetaling kwijt zou raken. Ik dacht dat dat niet zo was, als je bij dezelfde ANVR-reisorganisatie boekte, weet iemand dit (de ANVR voorwaarden zijn niet echt makkelijk te lezen, maar misschien ben ik wel gewoon simpel )

Groetjes,

Patrick

  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:27:47 #82
32698 TheAvenger
met een zachte G
pi_10561152
Volgens mij krijg je alleen je geld terug als je een geldige reden hebt en aangezien er geen negatief reisadvies geldt voor Tunesië, kun je dus niet zomaar gratis en voor niks overboeken.

Ik denk trouwens niet dat je veel stress in Tunesië zult krijgen, ligt toch nog wel een eindje van de stressgebieden vandaan. Bovendien kunnen ze het zich daar niet veroorloven om het toerisme kwijt te raken, dus het zal allemaal wel meevallen.

  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:33:02 #83
39738 Tha_Don
Version 1.00.24
pi_10561320
Stress in Tunesië, niet echt. Ik ben er net na 11 september geweest en de sfeer was iets afhouden t.o.v. westerse touristen maar niet grimmig o.i.d.

Tunesië is wel het tweede land na palestina waar de meeste PLO en aanverwante organisaties een thuis hebben, dat merk je heel af en toe wel.

Aan de andere kant zijn steden als Hammamet, Sousse en in mindere mate Tunis afhankelijk van het tourisme. Vermijdt discussies over politiek en vertel gewoon dat je het land zo mooi vindt en de mensen zo aardig. Ik zou gewoon gaan!

Ken je word? Dan ben je nu ook een internet-nerd!
pi_10570608
Wat hiervoor al geschreven is: Tunesie moet het van het tourisme hebben dus maak je geen zorgen over negatieve reakties op westerlingen mits je je natuurlijk zelf ook niet negatief uitlaat over het islamitische geloof en alles wat daarmee samenhangt.

V.w.b. het omboeken:
Tunesie heeft inderdaad geen negatief reisadvies dus van kosteloos annuleren zal geen sprake zijn.
Wat je wel kunt proberen is om de reis om te zetten naar een andere bestemming, echter wél met dezelfde reisorganisatie (!). Dan kost het je alleen de annuleringskosten, maar evt. vooruitbetalingen die je reeds voor je reis naar Tunesie hebt gedaan worden dan weer meeverrekend bij boeking van je nieuwe bestemming.

pi_10571103
Bedankt voor jullie reakties,

Wat Binja zegt over de omboeking, dacht ik inderdaad ook.

We zijn er nog niet helemaal uit... Op zich zou ik me vroeger nooit over dit soort dingen hebben drukgemaakt maar als je eenmaal een kleitje hebt ga je toch wat anders tegen dingen aankijken.

In ieder geval lijkt het me wel leuk als ook nog wat mensen reageren die ooit (dus niet alleen recent) in Hammamet zijn geweest voor wat leuke tips/ervaringen. Ik lees over het algemeen alleen van mensen die in Sousse zijn geweest. Ook zou ik het wel leuk vinden wat te horen van mensen die in Noord-Tunesie met een huurauto hebben gereden, want dat is natuurlijk wat we eigenlijk willen: rondrijden en veel zien. Ik ben er eigenlijk een beetje huiverig voor dat ik twee weken lang op een strand moet liggen: langer dan twee dagen hebben we dit nog nooit volgehouden.

pi_10591302
Het blijkt heel erg mee te vallen. Toch is het niet alleen afhankelijk van de situatie, maar ook van het risicoprofiel van jezelf.
Er zijn mensen die hun hand er niet voor omdraaien en naar Marokko, Egypte of Iran reizen. Anderzijds zijn er mensen die perse het zekere voor het onzekere willen nemen en zelfs Bodrum in Turkije vermijden.

Mijn idee is: gewoon gaan! Dat zegt mijn gevoel (ik ga dit jaar naar Egypte). En waarom gewoon gaan? Omdat er anders onwijs veel landen afvallen omdat er altijd wel wat is.

pi_11892333
Zo, kom net terug van een week Tunesie, was geweldig, mijn verslag staat nu nog alleen op papier dus die komt nog. Hier alvast een foto

Dit is een waterval bij Tameghza in zuid Tunesie

  zondag 20 juli 2003 @ 16:09:17 #88
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11892376
Die foto heb ik ook!

Tunesie is erg leuk, ik ben heel benieuwd naar je reisverslag.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 20 juli 2003 @ 16:11:22 #89
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_11892411
Kom op, waar zijn die foto's van Siddi Bou-Saïd ?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_11892469
quote:
Op zondag 20 juli 2003 16:11 schreef JAM het volgende:
Kom op, waar zijn die foto's van Siddi Bou-Saïd ?
weg, had verkeerde knoppie ingedrukt. maargoed, eigenlijk vind ik noord tunesie maar nix
pi_12621246
Leuke verhalen, herken heel veel, ga er zelf elk jaar naartoe (ben half tunesisch) en mijn vader heeft een huis in Monastir (Skanes Palm).

Hoewel ik van Tunesie nog niet echt veel heb gezien, kan ik wel heel goed meepraten over Sousse,Monastir,Kantaoui etc

X
pi_17595179
Ik wil eind augustus, begin september eventueel een weekje naar Nabeul, Tunesie. In de vakantiebrochures wordt dit meestal niet zo meteen aangeprezen. Het is er dan ook helemaal niet zo toeristisch, heb ik me laten vertellen. Maar met een kleine baby vind ik dat niet zo erg, als we maar de zee, strand en zwembad hebben. Als het goed is, ligt er een groot vakantiecomplex met hotels, bungalows en appartementen van de keten Iberostar. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen en wat zoal de prijzen zijn ? Weet er ook iemand welke touroperator deze locatie aanbiedt in zijn borchures of internet ?
Carpe Diem !
pi_17595217
Hotelplan en Arke bieden deze locatie aan volgens mij.

Zee, strand en zwembad heb je er wel, maar ik zou dan toch naar een plek gaan die wat meer toeristisch is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17595299
Waarom zou je in hemelsnaam met een kleine baby naar Tunesie gaan?
De voorzieningen zijn daar toch minder dan in een willekeurig europees land.
pi_17595372
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:53 schreef Greyfox het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam met een kleine baby naar Tunesie gaan?
De voorzieningen zijn daar toch minder dan in een willekeurig europees land.
Dat valt allemaal best mee. Het is echt geen ontwikkelingsland waar ze niks hebben of kunnen. Ik vraag me af of het in willekeurige Europese landen als Wit Rusland, Albanië en Roemenië allemaal zoveel beter is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17595438
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat valt allemaal best mee. Het is echt geen ontwikkelingsland waar ze niks hebben of kunnen. Ik vraag me af of het in willekeurige Europese landen als Wit Rusland, Albanië en Roemenië allemaal zoveel beter is.
Je snapt waarschijnlijk wel dat ik meer frankrijk, duitsland, spanje en italie bedoelde.
Ik ben zelf in Tunesie geweest, dus ik weet hoe het daar is.
Maar ik zou daar niet zo snel voor kiezen, maar dat is persoonlijk.
pi_17595467
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:59 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Je snapt waarschijnlijk wel dat ik meer frankrijk, duitsland, spanje en italie bedoelde.
Ik ben zelf in Tunesie geweest, dus ik weet hoe het daar is.
Maar ik zou daar niet zo snel voor kiezen, maar dat is persoonlijk.
Dacht ik al, maar ik dacht toch ff muggeziften

Waar in Tunesië ben je geweest dan en welke noodzakelijkheden ontbraken door voor jou?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17595478
tunesie ben ik ook al eens geweest.... mooi land....
pi_17595535
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dacht ik al, maar ik dacht toch ff muggeziften

Waar in Tunesië ben je geweest dan en welke noodzakelijkheden ontbraken door voor jou?
Ik had geen kind mee, dus dan kijk je toch anders naar het land en de voorzieningen.
Zonder jonge kinderen zou ik ook zekern Tunesie aanraden.
Ik ben in Hammamet geweest en van daar een trektocht gemaakt naar El Djem, Matmata, Tozeur en nog wat andere plaatsen die ik niet meer weet.
Ik de hotels lijkt het eten westers, daarbuiten moet je erg oppassen.
pi_17595660
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:03 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Ik had geen kind mee, dus dan kijk je toch anders naar het land en de voorzieningen.
Zonder jonge kinderen zou ik ook zekern Tunesie aanraden.
Ik ben in Hammamet geweest en van daar een trektocht gemaakt naar El Djem, Matmata, Tozeur en nog wat andere plaatsen die ik niet meer weet.
Ik de hotels lijkt het eten westers, daarbuiten moet je erg oppassen.
Oke. Ik snap je punt, maar ik neem aan dat de topicstarter met haar baby geen trektochten gaat maken. Zou ik ook niet doen met een baby.

Gewoon in het hotel zijn, aan het strand liggen en aan het zwembad hangen kan wel met een baby. Wel ff op het eten letten idd. Het is niet mijn idee van een vakantie naar Tunesië want ik wilde toch wel wat van het land zien maar het kan wel natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17595802
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Oke. Ik snap je punt, maar ik neem aan dat de topicstarter met haar baby geen trektochten gaat maken. Zou ik ook niet doen met een baby.

Gewoon in het hotel zijn, aan het strand liggen en aan het zwembad hangen kan wel met een baby. Wel ff op het eten letten idd. Het is niet mijn idee van een vakantie naar Tunesië want ik wilde toch wel wat van het land zien maar het kan wel natuurlijk.
Precies, mijn idee.
Maar ik heb zelf een klein kind en ik zou het risico van naar-een-dokter-moeten niet willen nemen in zo'n land.
Zit misschien tussen de oren hoor, maar ik heb meer vertrouwen in europese doktoren.
pi_17596330
Jullie zijn wel een beetje aan het afwijken he ? Enige ervaring met de plaats Nabeul ? Iemand ?
Trouwens Tunesie is geen Ethiopie hoor. Het land heeft enorme voouitgang geboekt de laatste 10 jaren en het is er nog steeds vrij goedkoop. Behalve IN de hotels. Schandalig duur.
Maarruh, de keten Iberostar is op zich wel chiqe denk ik en daar heb je dan ook weer alle faciliteiten die je je maar kunt bedenken. En wat de voeding betreft, ik neem wel glazenpotjes-voeding mee hoor want met voeding moet je in ieder zuiders land opletten dus niet alleen in Tunesie.
Carpe Diem !
pi_17772648
Van de zomer wil ik samen met mijn vriendin waarschijnlijk naar Tunesië op vakantie.
Kan iemand ons vertellen hoe het land daar is of tips waar we op moeten letten enz.

Alvast bedankt...
GREETZZZzzz...
Tinus Plotseling
pi_17772722
eerste tip:

Goed opletten in welk vliegtuig je stapt en niet zomaar lukraak ergens gaan zitten
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:50:29 #105
88551 Android18
Deadly Beauty
pi_17772964
tweede tip:

Kijk es op tunesie.pagina.nl
pi_17772998
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 11:39 schreef calvobbes het volgende:
eerste tip:

Goed opletten in welk vliegtuig je stapt en niet zomaar lukraak ergens gaan zitten
heel goede tip!
  Admin woensdag 17 maart 2004 @ 12:07:21 #107
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17773313
3e tip, kijk eens in Travel
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_17773476
IK ben in Tunesie geweest een paar jaar geleden en kan het je niet aanraden
  woensdag 17 maart 2004 @ 12:31:12 #109
1762 YPPY
Yppiaans
pi_17773738
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 12:16 schreef Kissyfur het volgende:
IK ben in Tunesie geweest een paar jaar geleden en kan het je niet aanraden
Waar was je en wat vond je er niet leuk aan?

Ik was een paar jaar terug en Sousse en ik vond het wel leuk. Het is heel anders dan Spanje of Italie, maar het heeft z'n eigen charme.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_17774232
Ik ben ook in Sousse geweest, als je in het touristische gedeelte blijft is het wel oke.
Maar ga niet naar de Medina, als je de taxi uitstapt word je al lastig gevallen door bedelaars-zakkenrollers-agressive verkopers die hun rommel aan je opdringen ( als je de taxirit al overleeft )

Mocht je toch besluiten om te gaan, ga dan rond Mei/April dan is de temperatuur nog te doen
  woensdag 17 maart 2004 @ 13:04:29 #111
1762 YPPY
Yppiaans
pi_17774404
Ik vond de Medina wel leuk. En de verkopers wilden inderdaad verkopen, maar vreselijk opdringerig vond ik ze niet. Het is wel anders dan hier, maar dat weet je als je naar Tunesie gaat. Ik vond het wel leuk om door 1001 nacht straatjes te lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_17774514
Ik kan persoonlijk niet zo tegen opdringerige mensen die aan je zitten te trekken, Wat wel een aanrader is is de drommedaris rit en het mozaik museum in Tunis
pi_17775034
die Medina is juist gaaf om heen te gaan. Tuurlijk willen ze je alles aansmeren en zijn ze wat opdringerig, maar is dat anders dan in vele andere plaatsen?

qua restaurantjes is Sousse wel ok. qua nachtleven absoluut niet, de meeste discotheken waar je als buitenlander verstandig aan doet om te komen zitten bij de diverse hotels, maar zijn niet leuk. Het strand is wel weer helemaal op. Het colosseum of zo van Djem schijnt ook erg de moeite waard te wezen
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 17 maart 2004 @ 13:46:09 #114
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_17775314
Ga zo snel mogelijk weg uit het touristische deel (of wel een strook van 5 kilometer van kust landinwaards).
Er zijn een aantal hele mooie oude steden in de binnenlanden. Ook de woestijn is natuurlijk mooi om te zien, wellicht een dagje 4X4 of sandboarden.

De kust moet je enkel voor een dag of 2 doen, lekker even uitrusten van het reizen.
  woensdag 17 maart 2004 @ 14:42:35 #115
82337 Crook
aka thecrook
pi_17776557
Tip 4: pas op voor Stormtroopers.

George Lucas schijnt namelijk weer bezig te zijn aan een Star Wars vervolg. En die worden doorgaans in de woestijn van Tunesië geschoten.....
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
  woensdag 17 maart 2004 @ 14:56:45 #116
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_17776932
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 12:16 schreef Kissyfur het volgende:
IK ben in Tunesie geweest een paar jaar geleden en kan het je niet aanraden


Ik vond het een leuke vakantie, maar ik ben dan ook met 2 mensen het land doorgetrokken, niet op één plaats blijven zitten met wat uitstapjes dus. En dat was leuk. Weet niet hoe het is om bijv alleen in sousse te zitten, zo'n strandvakantie trekt me niet. Wat je iig moet doen is natuurlijk een uitstapje op een kameel door de woestijn, maar dan wel zo dat je er een nacht blijft slapen, dat ze brood onder het zand voor je bakken, dat je er couscous eet. Dat hebben wij gedaan en lijkt me leuker dan alleen een paar uurtjes op een kameel.
Hatsjoe!
pi_17782287
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 13:09 schreef Kissyfur het volgende:
Ik kan persoonlijk niet zo tegen opdringerige mensen die aan je zitten te trekken, Wat wel een aanrader is is de drommedaris rit en het mozaik museum in Tunis
Dat mozaikmuseum is saaaaaiii. De binnenstad van Tunis is wel leuk. Ook leuk is om in Carthago langs te gaan, de ruines van de oude stad.
pi_17786029
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 13:32 schreef ChAoZ het volgende:
die Medina is juist gaaf om heen te gaan. Tuurlijk willen ze je alles aansmeren en zijn ze wat opdringerig, maar is dat anders dan in vele andere plaatsen?

qua restaurantjes is Sousse wel ok. qua nachtleven absoluut niet, de meeste discotheken waar je als buitenlander verstandig aan doet om te komen zitten bij de diverse hotels, maar zijn niet leuk. Het strand is wel weer helemaal op. Het colosseum of zo van Djem schijnt ook erg de moeite waard te wezen
Nee, voor het nachtleven hoef je er niet heen te gaan. Ik vind veel verkopers veel te opdringerig maar als je er handig mee om gaat dan heb je er niet al te veel last meer van. Het wordt wel lastiger als je een blonde vriendin bij hebt, maar gewoon je eigen ding doen en je niet laten beinvloeden door die figuren.

Ik zou wel zoveel mogelijk dingen proberen te bezichtigen in Tunesie want er is echt veel te zien!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17787648
Zijn ze daar echt zo erg dan als je een blonde vriendin bij je hebt?
GREETZZZzzz...
Tinus Plotseling
pi_17787844
Wat bij ons erg goed heeft geholpen in de Medina's van Marokko, was gewoon geintjes maken met de verkopers. Maak een praatje, vertel dat je uit IJsland komt (dan beginnen ze niet met allemachtig tachtig prachtig) en informeer alleen naar de prijs als je echt geinteresseerd bent in een artikel.
Daarnaast is het ook wel handig om je niet al te bloot te kleden. Denk dan bijv. aan je schouders bedekken en een niet al te korte broek aan.
pi_17790611
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:56 schreef T_P het volgende:
Zijn ze daar echt zo erg dan als je een blonde vriendin bij je hebt?
Ja. Dan moet je ook bedenken dat ze zich nog aanpaste aan de normen daar qua kleding. Met een blonde meid valt het niet mee daar soms.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17795936
Ik ben blond en daar geweest toen ik 15 was. Verschrikkelijk...
Het strand en de medina zijn de moeite waard maar ik ga er voor geen goud meer terug.
Turkye is nog heilig vergeleken met daar
.
pi_17799701
Ja, als blond meisje valt het daar gewoon niet mee. Heb genoeg gezien daar.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 15:19:26 #124
82337 Crook
aka thecrook
pi_20180896
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 10:43 schreef Partygurl het volgende:
Ik ben blond en daar geweest toen ik 15 was. Verschrikkelijk...
Het strand en de medina zijn de moeite waard maar ik ga er voor geen goud meer terug.
Turkye is nog heilig vergeleken met daar
Ben je in je kontje gepakt daar dan??? Ik ben er geweest met ex-vriendin en het viel mij alles mee hoor, nergens problemen mee gehad ofzo.
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
pi_20185949
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef Crook het volgende:

[..]

Ben je in je kontje gepakt daar dan??? Ik ben er geweest met ex-vriendin en het viel mij alles mee hoor, nergens problemen mee gehad ofzo.
misschien zegt dat meer over jouw vriendin dan over de inwoners van Tunesië?

ontopic: het ligt er erg aan wat voor vakantie je wilt. Ik ben een aantal jaren geleden in hammamet geweest met p+m. Was leuk, geen denderen strand, maar wel leuke plaatsjes en hoop cultuur.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 20:30:22 #126
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20188804
Ik denk dat het in Tunesie wel meevalt. In Marokko heb ik me ook geen moment onveilig gevoeld.
Je moet je alleen wel realiseren dat je in een islamitisch land bent en dan is het natuurlijk ook wel een beetje verstandig om je kleding daar op aan te passen. Dus dat betekend geen utra korte broekjes of rokjes en ook geen hele blote hemdjes dragen als je ergens naar toe gaat.
pi_20203219
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef Crook het volgende:

[..]

Ben je in je kontje gepakt daar dan??? Ik ben er geweest met ex-vriendin en het viel mij alles mee hoor, nergens problemen mee gehad ofzo.
Pardon?
.
pi_20264693
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef Crook het volgende:

[..]

Ben je in je kontje gepakt daar dan??? Ik ben er geweest met ex-vriendin en het viel mij alles mee hoor, nergens problemen mee gehad ofzo.
Dat zegt dan denk ik wel wat over jouw vriendin want zelfs de meest lelijke meiden worden daar lastig gevallen en ook oma's van in de zestig hebben daar elke dag een verzetje te pakken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:22:00 #129
82337 Crook
aka thecrook
pi_20275758
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat zegt dan denk ik wel wat over jouw vriendin want zelfs de meest lelijke meiden worden daar lastig gevallen en ook oma's van in de zestig hebben daar elke dag een verzetje te pakken.
Gelul en dat weet jij net zo goed als ik! M'n ex-vriendin was dan wel een kutwijf, maar ze was niet lelijk.

Nee, ff serieus: ik heb er werkelijk geen moment last van gehad. Wel van verkopers op het strand e.d., maar binnen een dag weet je daar mee om te gaan en heb je er geen last meer van.
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
pi_20275801
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:22 schreef Crook het volgende:

[..]

Gelul en dat weet jij net zo goed als ik! M'n ex-vriendin was dan wel een kutwijf, maar ze was niet lelijk.

Nee, ff serieus: ik heb er werkelijk geen moment last van gehad. Wel van verkopers op het strand e.d., maar binnen een dag weet je daar mee om te gaan en heb je er geen last meer van.
Ik vraag me dan af waar jij precies bent geweest in Tunesie en hoe die dame van jou was gekleed, want op de plekken waar ik was werd werkelijk elke vrouw (hoe lelijk ook) vanaf de leeftijd van 12 jaar lastig gevallen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:25:29 #131
82337 Crook
aka thecrook
pi_20275819
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ik vraag me dan af waar jij precies bent geweest in Tunesie en hoe die dame van jou was gekleed, want op de plekken waar ik was werd werkelijk elke vrouw (hoe lelijk ook) vanaf de leeftijd van 12 jaar lastig gevallen.
Sousse, volgens mij in 1997 of 1998 ofzo
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
pi_20275875
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:25 schreef Crook het volgende:

[..]

Sousse, volgens mij in 1997 of 1998 ofzo
Ik zat net buiten Sousse in 2002 en 2003. Echt veel last gehad met die lui daar. Eentje zat zichzelf zelfs af te sjorren in z'n taxi.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:30:06 #133
82337 Crook
aka thecrook
pi_20275923
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ik zat net buiten Sousse in 2002 en 2003. Echt veel last gehad met die lui daar. Eentje zat zichzelf zelfs af te sjorren in z'n taxi.
Het ligt er aan of ie dat op jou of op je vriendin deed

Nee, zulke gekke dingen heb ik daar echt niet meegemaakt hoor!
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
pi_20459389
Weet iemand nog leuke plaatsen in Tunesie, waar echt wat te beleven valt?
pi_20829771
Ik zit erover te denken om 8 daagjes lekker Half Pension (das toch met ontbijt en avondeten?) naar Sousse te gaan, of naar Monastir, maar dan logies. Het idee wat ik van mijn vakantie heb: Strand, boekje lezen, beetje op de plaats rondkijken waar ik ben, lekker (en goedkoop) eten en een beetje relaxen.. Is dat te doen in Tunesie? Ik bedoel, ik eis niet veel, alleen maar zon en lekker en goedkoop eten. Is dat leuk in Tunesie? Ik ben niet van plan om twintigduizend excursies te gaan doen, want daar heb ik en het geld niet voor en de zin niet in. Ik wil gewoon bruin worden en niet veel doen, maar wel het idee hebben dat je op vakantie bent..

Iemand deze zomer nog geweest, toevallig per ongeluk expres in Sousse?
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:21:12 #136
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_21191436
Ik ben net terug uit Monastir. Ik was voor het eerst in Tunesie, en heb me prima vermaakt. Ik hou niet van heel de dag bij het zwembad liggen of aan t strand. Dus we hebben wat excursies gedaan en zijn een paar keer met de taxi naar de plaatsjes in de buurt gegaan.

Ondanks dat ik veel gezeur om me heen hoorde van andere Nederlanders in het hotel over t eten e.d., heb ik elke dag prima gegeten. Terwijl ik best een moeilijke eter ben. Het is inderdaad allemaal niet zo mooi en lekker van uiterlijk zoals hier (met alle kleurstoffen e.d.) maar ik heb genoeg lekkere dingen op.
We hadden all-in bij hotel Houda in Skanes geboekt via de vakantiediscounter. En die hadden alles prima geregeld. Er was regelmatig een nederlandse hostess in het hotel aanwezig, die evt klachten van de mensen oploste. En we konden haar 24 uur per dag bereiken indien nodig.

De mannen in Tunesie zijn enorme charmeurs, en je krijgt als vrouw veel aandacht (soms te veel), maar ze zijn ook enorm hoffelijk, en gingen nooit te ver. Als je er zelf een beetje relaxed mee omging had je de grootste pret met de meesten.

Als toerist proberen sommigen je zeker te belazeren, zelfs het hotel personeel, maar volgens mij is dat in veel landen het geval. Hoeveel toeristen betalen niet teveel als ze in Amsterdam een taxi nemen.
We vonden het wel een sport om er niet in te trappen. En als je liet merken ze door te hebben, dan pasten ze alsnog de prijs aan, gaven alsnog al je wisselgeld terug enz.

Het afdingen vond ik wel irritant, ik ben daar niet goed in, en wist niet altijd welke prijs redelijk was. Maar er zijn op diverse plekken winkels met vaste prijzen, zodat je alsnog zonder afdingen je spullen kon kopen.

Het eten en drinken was erg goedkoop. En van goede of redelijke kwaliteit.

Het viel me wel op dat juist de Nederlanders erg veel klagen in de hotels e.d., en dat die voor 6 uur in de ochtend hun handdoekje op de ligstoelen bij het zwembad legden, zodat ze de beste plek hadden. Ook bij het eten zag ik veel volwassenen die kinderen opzij duwden, om als eerste een enorme berg patat op te scheppen, waarvan ze de helft lieten staan.
Als de hostess kwam, renden ze massaal op haar af, om te klagen over het eten, de airco die te hard of te zacht stond, de muziek bij het zwembad die te luid of niet goed was of omdat ze wederom een andere kamer wilden.
Ook geld wisselen deden ze bij haar, omdat ze maar niet snapten dat de openingstijden bij de hotel geldwissel niet voor de sier op het bordje stonden.

Ik heb nergens staan dringen, ging pas na 10 uur zwemmen, en heb alles gegeten en gedronken waar ik trek in had, en kon elke keer gewoon een ligbed bemachtigen.

De excursies waren overigens vrij goedkoop.

Het enige nadeel aan het hotel was dat Ron van Idols er rondliep

Al met al had ik een prima vakantie, en dat het allemaal een beetje primitiever was had ik geen problemen mee. Het is ook wel weer de charme van zo een land.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_21195458
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:21 schreef defender het volgende:
*Verhaal*
Haha, ik ben nu een week terug uit Tunesie en zat ook in Hotel Houda in Skanes (Monastir) en idd, wat een aap is die Ron

Het hotel vond ik erg goed; mooi schoon strand, leuke zwembaden, het eten was goed en werd ook steeds aangevuld, het hotel was schoon en de kamer werd dagelijks schoongemaakt. Enige minpuntje vond ik het receptiepersoneel wat slecht engels sprak en je een beetje afwimpelde.

Wij hebben 3 dagen een auto gehuurd en hebben zodoende een groot deel van Tunesie gezien (noorden, oostkust, binnenland, woestijn). Een enorme aanrader!!

De lokale bevolking vond ik erg vervelend. Ik had er uiteraard rekening mee gehouden dat we naar een Islamitisch land gingen en dat de mensen wat opdringeriger zouden zijn dan in de meeste Europese landen, maar dat het zo erg zou zijn... Nee, dat had ik niet verwacht. We hebben 1x een tijdje rondgelopen in de medina van Sousse en terwijl ik me netjes had gekleed (lange broek + schouders bedekt) werd ik continue aangesproken, aangeraakt en bijna naar binnen gesleurd door die verkooplui. Ik heb vanalles geprobeerd; vriendelijk bedanken, grapjes maken, negeren, boos kijken, druk praten met vriendje-lief. Niets hielp. Ze sprongen gewoon voor je en je kon geen kant op.
Ook erg vervelend; als je iets hebt bezichtigd en je wil de vriendelijke man die jou het een en ander heeft verteld in onverstaanbaar frans wat geld geven, maar je krijgt nog niet eens de kans om je portemonnee te pakken of ze roepen al ''money, money!''.

Maar het was wel een hele leuke vakantie hoor . Het is zeker de moeite waard om eens een bezoekje aan Tunesie te brengen.

Foto's zijn te vinden op http://rootnet.nl/~victorio/php/index.php?p=tunesie .
amokaapjeeh O+
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:34:57 #138
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_21213516
ik ga dinsdag ochtgen 6.00 uur voor de liefhebbers voor 8 dagen naar hammamet, hotel la paix of iets dergelijks,. nu heb ik een vraagje wat voor stopcontacten hebben ze? dus wat voor verloopstekkers heb ik nodig? en iemand nog tips of ik er uit kan gaan. (Ben 16) en of er nog dingen daar zijn die je zeker moet doen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_21214776
Je hebt in Tunesie normale stopcontacten, dus gewoon dezelfde als in Nederland. Ik had ook een verloopstekker bij me, maar die had ik dus niet nodig .
amokaapjeeh O+
pi_24499897
Coconut klopt als een bus van die opdringerige toeristen. We hadden er rekening mee gehouden dat het een Islamitisch land was, maar het was werkelijk verschrikkelijk. Elke vrouw die er een beetje fatsoenlijk uit zag en een leeftijd had tussen de 12 en 65 jaar werd continue lastig gevallen.

Toch een minpuntje, verder is Tunesië best een mooi land. Er is veel te zien, met name veel overblijfselen uit de Romeinse tijd en ook de ballonvlucht bij Tozeur schijnt schitterend te zijn. Verder ben ik in de Sahara geweest, in Sfax en in Gabes.

Rustig winkelen kan je daar niet. Bij mij werkt die opdringerigheid averechts. Ik vind het al snel irritant en koop dan gewoon niets. Uiteindelijk hadden we er ook wel lol in om alle onzin van die verkoopsukkel aan te horen en dan gewoon te nokken. Een Duitser in het hotel had ze ook flink te pakken. Ze hadden hem afgezet met goud, bij nadere inspectie bleek het goud natuurlijk hartstikke nep te zijn. Toen had hij wel wat echte goude dingen gevonden, op aanbetaling gekocht en de volgende dag met het vliegtuig naar huis.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24638535
ik heb eenvakantie geboekt naar Hammamet. nu zie ik het wat minder zitten door dat ze blonde meisjes lastig vallen. ik kan daar al moeilijk tegen en had nu gehoopt op een rustige vakantie aan het zwembad, strand een paar uitstapjes. vallen ze je echt lastig terwijl je aan het zonnen bent? en als je je vriend bij je hebt? weet er iemand of Hammamet de moeite is? mooi strand? en is Tunis een bezoekje waard? tsjaaaw
pi_24638801
Aan het strand of bij het zwembad ben ik niet lastig gevallen. Wel een lastige verkoper van excursies, maar verder niks. Ik had juist meer aanspraak in het oude centrum (van Sousse). Daar waren de verkopers soms wel vervelend. Zeker als je je vriend bij je hebt, zal het wel meevallen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 19 januari 2005 @ 12:58:00 #143
3485 kavorka
lure of the animal
pi_24639669
Hoe is het weer op dit ogenblik eigenlijk in Tunesie aan de kust? Beetje strandweer?
Misschien dat ik een last-minute met mijn vriendin naar dit land neem..
animal magnetism sexual attractive state
pi_24641618
http://www.weeronline.nl/Tunesiee/Monastir.htm

Leuk vakantieland hoor. En ja dat lastig vallen, zie het gewoon als een grap. Je merkt als je niet in de toeristische steden bent, dat dat haast helemaal niet gebeurd bv. Sfax.

Ding altijd minstens 2/3 van de prijs af.
De taxi is een makkelijk en goedkoop vervoermiddel daar. Spreek wel altijd een prijs vantevoren af. Ter indicatie vanaf Hotel "El Hana Beach" te Sousse is het 1 dinar naar de medina.
Probeer eens een keer een taxibus (louage) om een andere stad te bezoeken. Louage-stations vind je in ieder dorp/stad. En is heel erg goedkoop en je ontmoet nog eens wat "locals".

Als je rookt, koop dan het merk "mars". Erg lekker en weer goedkoop. 1 dinar en 300 miliem.

Probeer eens een broodje "chappatti", gewoon bij een kraampje. Ik ben er nog nooit ziek van geworden en heerlijkkkkkkkkkkkkk.

Lé = nee
naham = ja
pi_24647481
Ik ben een aantal jaar geleden ook ruim een week in Tunesie geweest. En een erg goede vakantie gehad. Ik was er halverwege maart en het weer was erg goed! Ik zat in Monastir hotel cap marina. zowel aan de voor en achterkant van het appartement was er uitzicht op zee.

Ze zijn inderdaad erg opdringend naar toeristen (zeker blonde vrouwen) maar dat is wennen. Als ze aan je zitten gewoon hoeken. Vanuit Monastir regelmatig met de trein naar Souse geweest en dat is erg goed te doen en de trein koste toen nog geen 2 dinar voor een eerste klas kaartje.

Ik heb overal gewoon alles gegeten. Wel alleen in tenten gegeten met een open keuken, dan kan je zien of het schoon is! Al met al als je tegen vervelende tunesiers kan is het echt een geweldig vakantieland.
pi_26194146
*schop*
Begin juli voor 8 dagen naar Sousse Ben errrrug benieuwd!
Aan de voorgaande posts te lezen is het goed toeven in Sousse
pi_26228046
Ehm... moet je eigenlijk prikken halen je in Noord-Afrika op vakantie gaat?
pi_26235181
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:33 schreef MikelenniuM het volgende:
Ehm... moet je eigenlijk prikken halen je in Noord-Afrika op vakantie gaat?
Hepatitis A en DTP worden aangeraden.
En ik was maar wat blij dat ik ze gehaald heb .
amokaapjeeh O+
  donderdag 14 april 2005 @ 23:34:38 #149
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_26236648
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:33 schreef MikelenniuM het volgende:
Ehm... moet je eigenlijk prikken halen je in Noord-Afrika op vakantie gaat?
Het beste kun je dit bij de GGD navragen. Wat de poster hierboven zegt klopt evenwel, die beide worden inderdaad aangeraden. Op je negende ben je ingeent tegen DTP (difterie, tetanus, polio), dit is vervolgens vijftien jaar geldig. Dus ben je onder de 24, dan hoef je die niet nog een keer. Hepatitis A hebben wij destijds wel gedaan, maar dat is omdat we backpackten, niet in de beste hotelletjes/restaurantjes aten en de woestijn ingingen. Als jij in de duurste hotels zou overnachten lijkt het me minder noodzakelijk, maar inenten kan nooit kwaad. En als je dan volgend jaar nog een prikje haalt ben je meteen voor 10 jaar ingeënt
Hatsjoe!
pi_26242716
quote:
Op donderdag 14 april 2005 23:34 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Het beste kun je dit bij de GGD navragen. Wat de poster hierboven zegt klopt evenwel, die beide worden inderdaad aangeraden. Op je negende ben je ingeent tegen DTP (difterie, tetanus, polio), dit is vervolgens vijftien jaar geldig. Dus ben je onder de 24, dan hoef je die niet nog een keer. Hepatitis A hebben wij destijds wel gedaan, maar dat is omdat we backpackten, niet in de beste hotelletjes/restaurantjes aten en de woestijn ingingen. Als jij in de duurste hotels zou overnachten lijkt het me minder noodzakelijk, maar inenten kan nooit kwaad. En als je dan volgend jaar nog een prikje haalt ben je meteen voor 10 jaar ingeënt
DTP is maar 10 jaar geldig, dus tot je 19e. Hepatitis A is tegenwoordig na de 2e vaccinatie minimaal 15 jaar geldig bij zware rokers, bij lichte rokers/niet rokers levenslang.

En ook al verblijf je in de duurste hotels in Tunesie, als je van plan bent ook uitstapjes te gaan maken, raad ik je zeker aan vaccinaties te halen.
amokaapjeeh O+
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:59:22 #151
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_26243072
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:41 schreef Coconut het volgende:

[..]

DTP is maar 10 jaar geldig, dus tot je 19e. Hepatitis A is tegenwoordig na de 2e vaccinatie minimaal 15 jaar geldig bij zware rokers, bij lichte rokers/niet rokers levenslang.

En ook al verblijf je in de duurste hotels in Tunesie, als je van plan bent ook uitstapjes te gaan maken, raad ik je zeker aan vaccinaties te halen.
Dat laatste ben ik wel met je eens, maar wat betreft DTPstaat er in mijn vaccinatiepaspoort toch echt 15 jaar, vanaf mijn negende. Daarna staat bij de eerste Hepatitis A-injectie 1 jaar, na de tweede 10 jaar (Havrix 1440). Ben ook voor hepatitis B ingeënt, dat was geloof ik wel levenslang, maar dat staat er niet bij (die waren ook niet via de GGD)

Kortom: even naar de GGD voor info, die hebben de actuele info, zal vast wel eens wat veranderen in de denkbeelden erover
Hatsjoe!
pi_26246486
Ik zal eens even bij de GGD informeren. Thnx!
pi_26250048
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:59 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik wel met je eens, maar wat betreft DTPstaat er in mijn vaccinatiepaspoort toch echt 15 jaar, vanaf mijn negende. Daarna staat bij de eerste Hepatitis A-injectie 1 jaar, na de tweede 10 jaar (Havrix 1440). Ben ook voor hepatitis B ingeënt, dat was geloof ik wel levenslang, maar dat staat er niet bij (die waren ook niet via de GGD)

Kortom: even naar de GGD voor info, die hebben de actuele info, zal vast wel eens wat veranderen in de denkbeelden erover
Ik heb afgelopen zomer DTP moeten halen omdat ik net 19 was geworden voordat ik naar Tunesie ging, en volgens de GGD dus niet meer beschermd was voor DTP. Ik heb toen ook m'n 1e Hep A prik gehaald, waarbij werd verteld dat als ik hem binnen een jaar nog een keer zou halen beschermd zou zijn voor 15 jaar. Dus ik heb vorige maand de 2e Hep A prik gehaald en toen vertelde ze dat er nieuwe onderzoeken zijn geweest en dat Hep A nu dus eigenlijkl levenslang bescherming geeft na 2 vaccinaties .
amokaapjeeh O+
pi_26254334
De 2e DTP prik is 15 jaar inderdaad, die wordt wel aangeraden als je naar Tunesië, maar is niet nodig eigenlijk, behalve als je echt naar het zuiden wil.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:08:21 #155
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27737003
ik ga begin juli ook naar sousse met vriendjelief en ik heb met behulp van zo'n gezellig reisgidsje al even zitten kijken wat ik in ieder geval gezien MOET hebben.

- Tunis en de souk el attarine( de parfummarkt daar waar ze een persoonlijk parfum voor je samen kunnen stellen)
- het bardo museum in tunis
- carthago
- dougga ( een van de best bewaarde ruinesteden)
- de medina en de moskee van sousse
- monastir en de bourguiba moskee
- kairouan
- el djem
- de zout meren en de woestijn

heeft iemand nog aanvullingen of aanmerken op mijn lijstje? is er iets wat ik absoluut ook nog zou moeten zien , of beter niet kan doen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_27748651
Dit zijn allemaal wel dingen die de moeite zijn, de ballonvlucht in Tozeur is ook een aanrader, net zoals je eigenlijk naar Algerije moet.

Carthago is zeker mooi, mooier dan Rome qua overblijfselen. El Djem is ook mooi, dat amphitheater is nog vrij veel van over.

Gabes vond ik zelf ook de moeite waard. Eigenlijk is er zoveel te zien in Tunesië, ik weet niet hoe lang je wilt gaan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:55:29 #157
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27748684
maar 8 daagjes dus wil wel zoveel mogelijk zien ( jammer dat die klote woestijn zo ver uit de richting is )

[ Bericht 4% gewijzigd door littledrummergirl op 08-06-2005 18:02:36 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_27748781
8 dagen. Hoe wil je dat allemaal gaan doen dan? Eerste en de laatste dag ben je wellicht al zowat kwijt met reizen, dan blijven er 6 dagen over.

Tunis kost je vanaf Sousse al een dag, Sidi Bou Said kan je dan wel meepakken en dat is zeker de moeite waard. Staat ook in de gids.

Dat Monastir en Sousse gedeelte kan je ook in één dag doen, dat wordt dan wel een hele drukke dag.

El Djem kan je maar beter 'n halve dag voor uittrekken, Kairouan een hele dag. Zelfs dan wordt dat nog een hele drukke dag.

De woestijn zou ik minimaal 3 dagen voor uittrekken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 18:05:06 #159
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27748921
ik hoopte dat er dingen tussen stonden die ik weg kon strepen maar dat valt dus nog aardig tegen.

de laatste dag hebben we gelukkig nog helemaal vrij omdat we snachts pas gaan vliegen, dus we hebben in totaal 7 hele dagen.

ik zelf vond wat ik van kairouan heb gelezen niet zo heel bijzonder ( correct me if i'm wrong ) zou ik die weg kunnen strepen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_27749009
Ik zou dan 'n moskee wegstrepen, die kan je overal wel zien, ook in Sousse en in Tunis kan je het ook meepakken.

Kairouan vond ik wel een mooie stad. Geen Romeinse invloeden en heel anders dan de steden die dat wel hebben. De medina is ook erg mooi. Het is vanaf Sousse ook niet heel erg ver, je kan het meenemen als je richting de woestijn gaat misschien? Als je een tapijt wilt kopen dan moet je dat ook sowieso in Kairouan doen.

Kairouan zou ik niet wegstrepen, maar goed, smaken verschillen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 18:42:12 #161
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27749930
hmm dan laat ik monastir weg denk ik dat zal wel op hetzelfde neerkomen als sousse gok ik zo ( ligt er ook praktisch naast geloof ik )

nouja we zien allemaal wel wat het gaat worden.

heb er wel superveel zin in
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_27750442
Monastir ben je zo vanaf Sousse, als je je een keer een middag verveelt ben je er zo.

Welk hotel in Sousse zit je?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:30:18 #163
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27751589
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 18:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Monastir ben je zo vanaf Sousse, als je je een keer een middag verveelt ben je er zo.

Welk hotel in Sousse zit je?
naam is me even ontschoten, weet alleen dat het groot en wit is en direct aan het strand. Maja, daar heb je weinig aan vrees ik

*boekje van reisbureau zoeken gaat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_27751651
Ja, zowat elk hotel daar is groot, wit en aan het strand.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:39:39 #165
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27751989
het het, el hana beach heet het ( stom, die naam heb ik al n paar keer voorbij zien komen in dit topic bedenk ik me net )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_27752262
Ja, El Hana Beach is een redelijk bekend hotel. Heb het wel gezien daar....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:24:46 #167
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_27951240
even een heel stomme vraag misschien, maar is het ook de bedoeling/gebruikelijk dat je afdingt op eten, of staan er gewoon vaste prijzen op de menukaarten?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_28041142
Menukaart zijn gewoon vaste prijzen, net zoals drank. Maar voor de rest afdingen dus.
Zeg maar 2/3 van de prijs eraf, dan pas kopen.
pi_28080654
Weet iemand hoe het is in hotel Sousse Palace?
Eind juli een weekje daar samen met mijn vriendinnetje
pi_28474584
Anybody??
pi_28475942
Sousse Palace, de naam komt me bekend voor, maar ik weet zo gauw niet welk hotel er bij hoort. Hoeveel sterren heeft het hotel, dat zegt vaak alles.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 4 juli 2005 @ 15:19:24 #172
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28478260
Het is op zich een goed hotel. Wij hadden alleen begrepen dat het pas nieuw was toen wij er zouden komen. Daar bleek dat het alleen was verbouwd. De hal is erg mooi, er hangen veel lampen. 's Avonds was er een soort slangenshow. Dat was leuk, maar je moet wel zorgen dat je vooraan zit, anders zie je niks. Het eten was goed. Er staat op een tafel een kaartje met je naam, daar moet je dan gaan zitten. Het kan zijn dat je elke dag ergens anders zit. Wij zaten eerst bij een stel Duitsers, daarna hebben we zelf de kaartjes verzet.
O ja, als je gaat zwemmen en je wil zonnen, moet je niet laat gaan. De zon gaat al vrij vroeg weg achter de toren van het hotel. Het is goed te lopen naar de Mdina.
O ja, de bedden zijn hard en onze douchekop hing met een touwtje vast.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_28580631
Thnx. Zag net dat ze sinds kort ook een eigen site hebben (http://www.soussepalace.com/Soussepalace/eng/index.html)
Nog iets meer dan een weekje...
  zondag 10 juli 2005 @ 14:13:27 #174
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_28680398
wij zijn vanacht teruggekomen uit sousse

het was echt super, en als je er tijd voor hebt, de quadtour is heeeeeel tof
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_28699367
Welcome back! Hoe was het weer?
Zal de quadtour onthouden!
pi_28702171
Ja, de quadtour is zeker de moeite waard. Waar heb jij die quadtour precies gedaan, littledrummergirl? Ook bij dat stukje braakliggend terrein waar die struisvogelkwekerij is? Heb je ook de lagune met flamingos gezien?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28720348
ik ben er twee jaar geleden geweest,leuk en makkelijk land om door heen te reizen.
nadelen vond ik de opdringerigheid bij de medinas en het constant lastig vallen van vrouwen.
er kwamen zelfs twee franse vrouwen smeken aan me of ze mee naar het strand mochten, omdat ze niet alleen konden. (was mijn vriendin trouwens niet zo blij mee)
en ik vond het er erg vies overal lag afval.
Wat ik een van de mooiste plaatsen vond was bij Matmata(inderdaad starwars) en vandaar een klein beetje doorlopen en de bergen op wandelen(je hoeft niet te klimmen of zo) Het uitzicht daar vond/vind ik echt adembenemend.
Al bij al een leuk land (grappig dat je in veel dorpjes het bier aan de achterkant van de supermarkt moest kopen zodat het niet opviel)
Ja en amen.
pi_28720430
Rotzooi kwakken ze gewoon op straat daar en voor vrouwen kan het inderdaad minder prettig zijn, want die worden flink lastig gevallen. Met winkelen zijn de verkopers ook erg irritant en met name opdringerig.

Prachtig land, maar het heeft zeker wel een paar grote nadelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:16:20 #179
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_28722572
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, de quadtour is zeker de moeite waard. Waar heb jij die quadtour precies gedaan, littledrummergirl? Ook bij dat stukje braakliggend terrein waar die struisvogelkwekerij is? Heb je ook de lagune met flamingos gezien?
jup, quadtour in port el kantaoui ( struisvogels vond ik maar eng, dat beest liep gewoon los ) maar geen lagune gezien helaas

en over dat opdringerige, gewoon duidelijk "non, merci" zeggen en ze laten je met rust, zolang je niet de indruk wekt iets te willen kopen bij ze.

wij hebben trouwens wel de ervaring dat het in sousse veeeel erger is dan in port el kantaoui, daar vragen ze het een keer en als je dan nee zegt, zeggen ze netjes sorry voor het storen en druipen ze af
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_29105713
Vrijdagnacht terug gekomen uit Sousse.

Was een leuke week, alleen werd aan het eind wel een beetje gek van de opdringerigheid van de mensen daar (maar geef ze eens ongelijk)

Heel mooi land, maar jammer dat er zoveel verlaten bouwprojecten zijn en dat er veel, heeel veel rotzooi naast de weg ligt

Het hotel waar mijn vriendin en ik zaten (Sousse Palace) is een leuk hotel. Veel entertainment in de avonduren en de kamer met uitzicht op straat is aan te raden, leuk om 's avond een kwartier te kijken naar het verkeer (volgens mij weinig verkeersregels in Tunesie, ben nog steeds onder de indruk hoe vaak het goed ging )
pi_29337475

het coloseum van el jem

uitzicht vanuit de tuin van ons hotel

uitzicht vanuit onze hotelkamer (voorkant van het hotel)

de straat naar het colloseum

de medina van sousse

het landschap

de minaret van een moskee

de kameel van de kamelentour

binnenkort zal ik hier nog wel n veslagje neerdumpen ga nu slapen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_33880062
Ja hoor, de reisgidsen van 2006 zijn al bijna helemaal uitgeplozen.
Dit jaar wordt het waarschijnlijk Tunesië.

Is het daar echt zo erg met blonde vrouwen? Ik ga met mijn vriend... Misschien dat het meevalt.

Ik had ook nog een vraagje over de excursies: zelf boeken bij reisbureau of kun je dat daar op eigen houtje regelen?

Graag wat posts aub :-) zodat ik binnenkort kan boeken
pi_33893023
Ja, het is daar echt erg met blonde vrouwen. Gedragen kunnen die gasten zich nauwelijks.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33911943
Ik vond het wel meevallen met het blonde vrouwen verhaal in Tunesië. De handelaren in de medina zijn zo-wie-zo erg agressief om je in hun 'stalletje' te krijgen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen het 'lastig vallen' van mij en het 'lastig vallen' van mn vriendin. Totaal niet te vergelijken met bijv. Turkijë (waar we hetzelfde jaar waren, dus mooi vergelijkings materiaal) die mensen snappen nee/non/no nog een beetje.

Wij (mn vriendin en ik) zijn naar Tunesië (Monastir) geweest met Neckermann, lekker luieren in een resort. De ene dag iets cultureelverantwoords doen en de volgende dag lekker luieren aan t zwembad/zee. We hebben gewoon via de hostess van Neckermann de excursies geboekt, natuurlijk de standaard dingen: Amfitheater van El Djem, dagje (lange kl*te busreis) naar Carthago, Sidi Bou Said dat soort dingen. Wat me erg tegen is gevallen en wat ik alleen zou doen als je niets beters/leukers te doen heb: Port El Kantaoui.
"If you didn't win today, you can always win tomorrow"
pi_33912098
Kijk, dat zijn de tips waar ik naar op zoek ben, thxz!

Ik denk dat we er toch maar naartoe gaan...
pi_33922686
vraagje:

Sousse of Hammamet?
pi_33929346
De handelaren zijn erg agressief, maar een blonde vrouw wordt nog voortdurend lastiggevallen met van allerlei onzedelijke verzoekjes, gebaren en toespelingen.

Sousse of Hammamet... waar ben je naar op zoek? Sousse is wat drukker, verder maakt het allemaal weinig uit eigenlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33930551
okee, dan moet ik mijn haren een tintje donkerder gaan verven..
pi_34006190
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 05:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, het is daar echt erg met blonde vrouwen. Gedragen kunnen die gasten zich nauwelijks.
ik ben (donker)blond heb niet echt een klein voorkomen ofzo en ik heb werkelijk nergens last van gehad ( qua opmerkingen of aanrakingen oid) en ik was er samen met mijn vriend.

je hebt wel een beetje dat de mannen op de terasjes kijken als je langsloopt, maja, dat kun je natuurlijk ook gewoon als compliment en egoboost zien ( ik was trws in sousse erg toeristisch,maar wel aan te raden)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_34040418
Ik heb toch heel andere dingen gezien en meegemaakt. Zelfs meisjes van 12 of 13 jaar konden niet eens alleen ergens naar toe lopen of ze werden al lastig gevallen door Tunesische mannen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_34126785
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 07:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb toch heel andere dingen gezien en meegemaakt. Zelfs meisjes van 12 of 13 jaar konden niet eens alleen ergens naar toe lopen of ze werden al lastig gevallen door Tunesische mannen.
ik zou mijn kind van twaalf ook niet alleen door de stad laten lopen daar ofzo.. maar dat is een ander verhaal.

ik heb het iig niet als negatief ervaren, dus als je er echt heen wilt, hoef je het land wat mij betreft niet te mijden om de vervelende mannen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_34138532
Ik weet niet wanneer CherrymoonTraxx voor 't laatst naar Tunesië is geweest, maar misschien heeft het daar mee te maken. Zoals ik al zei, had mijn vriendin ook weinig last van de Tunesische mannen daar (misschien dat t aan mij lag )

Wij waren in 2003 in Tunesië BTW
"If you didn't win today, you can always win tomorrow"
pi_34142644
heeft ook met de mate van toerisme te maken lijkt me
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_34172494
nou, ik ga naar Cyprus...
pi_34174006
Jaren geleden zijn mijn ouders eens naar Tunesie geweest. Weet alleen even niet welke plaats.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34467616
Het is wel erg verschillend wbt blond haar. In Sousse zijn ze er wel aan gewend, maar ik was samen met mijn vriendin op zo'n Berber tocht en in de diverse dorpjes (waar ze niet zo heel touristen zien) Was het vaak wel vervelend (blijven doorvragen over het blonde haar...)

Maar nu het al weer een half jaar geleden is... heb er nog wel mooie herinneringen aan overgehouden, that's a fact!
pi_36140647
Misschien een ideetje om met de Kerst naar toe te gaan. Ik neem althans aan dat dat daar niet gevierd wordt.
pi_36140889
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:52 schreef Dizzytal het volgende:
Ik weet niet wanneer CherrymoonTraxx voor 't laatst naar Tunesië is geweest, maar misschien heeft het daar mee te maken. Zoals ik al zei, had mijn vriendin ook weinig last van de Tunesische mannen daar (misschien dat t aan mij lag )

Wij waren in 2003 in Tunesië BTW
2001 ben ik er voor het laatst geweest.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36140964
Sawadee heeft een leuke reis van 8 dagen naar Tunesië, zag ik.
pi_36145272
Matmata, Douz en Tozeur zijn zeker de moeite waard. Djerba wat minder, maar dat had je zelf ook vast al door.

Gabes vond ik zelf ook 'n moeite stad, maar je hebt maar 8 dagen zie ik met Sawadee. Dan kun je niet al te veel doen. Anders zou ik Gabes en El Djem zeker niet overslaan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36145472
@CMT: Die reis van Sawadee gaat dus naar Djerba, Matmata, Douz en Tozeur. Plus Chenini en een keer met een kameel de woestijn in. Klinkt mij wel als een aantrekkelijk reisje in de oren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2006 17:09:41 ]
pi_36146806
Matmata, Douz en Tozeur zijn zeker de moeite waard. Het mooiste van Tunesië heb je dan in principe wel gezien.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 19 maart 2006 @ 08:40:01 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36161396
Dat is ook hetgeen ik zou aanraden, en dan het amfitheater was ook leuk. Matmata viel me wel tegen, omdat wij in een huis kwamen waar ze elektriciteit, een fornuis en waterleiding hadden. Dat had ik toch anders verwacht bij wonen onder de grond.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36161478
De basisvoorzieningen zijn daar wel aanwezig, zo toeristisch is het ook wel weer. Het amfitheater vind ik ook indrukwekkend, dat staat in El Djem. Dat is wel een eindje van Matmata en Tozeur.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 19 maart 2006 @ 09:08:09 #205
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36161540
Maar als je een week hebt, is het goed te doen. Wij zijn ook in een dag van El Djem naar Matmata gereden en vandaar weer naar Tozeur en via een grote moskee (waar we helaas niet binnen mochten) weer terug. En dat in 2 dagen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36162041
Als je 'n week hebt is het wel te doen, maar alles is redelijk strak ingepland bij Sawadee zo te zien.

Ik ben zelf van Sousse naar Gabes gereden en daarna richting Libië. Mooi, indrukwekkend, alleen af en toe een eentonig landschap.

Kairouan is eigenlijk ook wel de moeite, zeker als je graag mooie tapijten op de kop wilt tikken.



El Djem (Thysdrus): The City of the Coliseum

The city of El-Djem has preserved no trace of its Punic past when it was known as Thysdrus. However, this archeological site is famous for its Colosseum the and entire Roman city is coming to light thanks to excavations. The Colosseum, visible from every part of the city, stands in the town center. It is the most important amphitheatre in north Africa and could hold 35,000 spectators. Its excellent state of preservation has cause it to be included in the UNESCO World heritage list (although large part of its stone was used to build the nearby houses!!!).


© Photo Copyright Tunisian National Tourist Office

El Djem Coliseum

The Colosseum was built in the III century. Some of the more common mosaics are still in place but the most precious ones have been displaced in the Mosaics Museum.

But El-Djem has other treasures too: a forum, baths, villas and public buildings have already been discovered in the center of the city. There is still which has not yet been explored but the great interest shown by archeologists in continuing the work promises us pleasant surprises in the future.

Thysdrus was already a prosperous city in the II and III century, surrounded by hundreds of hectares of olive trees. The wealth of oil exports to Rome had created a rich middle class, which would not tolerate Roman interference in their own affairs. In 238, the city rose up against the Emperor Maximiliam and proclaimed Gordian proconsul. Four centuries later, the city supported the Berber resistance against the Arabs. This resistance, led by the Berber queen Kahena, began to weaken after heavy fighting and the last battle legend, in which Kahena lost her life, took place inside the El-Djem Coliseum.


Sowieso zijn de overblijfselen uit de Romeinse tijd in Tunesië vele malen indrukwekkender dan wat er in Rome staat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_37622049
Hoe zit dat 's nachts in de woestijn? Echt zo koud?
  zondag 7 mei 2006 @ 14:57:29 #208
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37628350
's Nachts was ik niet buiten, maar 's avonds laat en 's ochtends vroeg was ik erg blij met mijn trui.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_37747577
Even een vraag van een leek.. is het een duur land? Ik heb een enorm mooie aanbieding op het oog, 2 weken Tunesie en echt niet duur maar het is alleen de vliegreis en logies. Zijn de supermarkten e.d goed te betalen? Niet dat er nog 300 euro eten bijkomt
pi_37748032
Overigens gaat die advertentie die ik heb gezien over een appartement in Monastir cap marina, weet iemand of dit aan een zandstrand ligt? Er staat wel bij "250 meter van het strand" maar is dat een zand of kiezelstrand
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:48:55 #211
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_37748244
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:25 schreef heaven7 het volgende:
Even een vraag van een leek.. is het een duur land? Ik heb een enorm mooie aanbieding op het oog, 2 weken Tunesie en echt niet duur maar het is alleen de vliegreis en logies. Zijn de supermarkten e.d goed te betalen? Niet dat er nog 300 euro eten bijkomt
de supermarkten die wij gezien hebben ( in sousse) maken best wel misbruik van alle touristen en zijn daardoor ( voor tunesische begrippen ) vrij duur. Uit eten daarintegen is wel weer erg goed te betalen als je een beetje oplet.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:51:32 #212
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_37748324
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:41 schreef heaven7 het volgende:
Overigens gaat die advertentie die ik heb gezien over een appartement in Monastir cap marina, weet iemand of dit aan een zandstrand ligt? Er staat wel bij "250 meter van het strand" maar is dat een zand of kiezelstrand
ik kwam dit plaatje tegen, lijkt mij een perfect zandstrandje

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_37749452
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik kwam dit plaatje tegen, lijkt mij een perfect zandstrandje

[afbeelding]
Ziet er goed uit! En wat is dan duur voor tunesische begrippen? Duurder dan noem eens wat, de Edah hier?
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:50:34 #214
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_37749925
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 22:58 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! En wat is dan duur voor tunesische begrippen? Duurder dan noem eens wat, de Edah hier?
de westerse ( geimporteerde) dingen die wij kennen zijn daar een stukje duurder, chips bijvoorbeeld ongeveer 2 a 3 keer zo duur. verder hebben we naast flesjes water en zakken chips weinig gekocht daar.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_37766129
Ah dankjewel! Ja wij zullen dus voor 2 weken zelf voor eten moeten zorgen dus ik hoop dat het mee zal gaan vallen..
pi_38860908
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:51 schreef Dizzytal het volgende:
Ik vond het wel meevallen met het blonde vrouwen verhaal in Tunesië. De handelaren in de medina zijn zo-wie-zo erg agressief om je in hun 'stalletje' te krijgen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen het 'lastig vallen' van mij en het 'lastig vallen' van mn vriendin. Totaal niet te vergelijken met bijv. Turkijë (waar we hetzelfde jaar waren, dus mooi vergelijkings materiaal) die mensen snappen nee/non/no nog een beetje.

Wij (mn vriendin en ik) zijn naar Tunesië (Monastir) geweest met Neckermann, lekker luieren in een resort. De ene dag iets cultureelverantwoords doen en de volgende dag lekker luieren aan t zwembad/zee. We hebben gewoon via de hostess van Neckermann de excursies geboekt, natuurlijk de standaard dingen: Amfitheater van El Djem, dagje (lange kl*te busreis) naar Carthago, Sidi Bou Said dat soort dingen. Wat me erg tegen is gevallen en wat ik alleen zou doen als je niets beters/leukers te doen heb: Port El Kantaoui.
Port El Kantaoui is juist ideaal als je een dagje even rustig aan wilt doen, of s'avonds op een terrasje wilt zitten, imho!

De sfeer is veel gemoedelijker dan in sousse, autovrije haven waar je lekker zit, Mooie pier en mooi stuk strand...
pi_38861089
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:15 schreef heaven7 het volgende:
Ah dankjewel! Ja wij zullen dus voor 2 weken zelf voor eten moeten zorgen dus ik hoop dat het mee zal gaan vallen..
Littledrummergirl en ik waren voor 8 dagen ca. 1100 euro kwijt, waarvan 740 reis Koop lokale dingen. Vermijd dus alles met duitse labels. Koop voor omgerekend 20 cent water, of boga cola (te vergelijken met de "bruine" gazeuse). Koop vers fruit (wat je in je hotel kamer wast! (wel erg lekker trouwens) in plaats van chocola.

Uit eten kan je voor 20-40 dinar voor 2 personen, dacht dat iets van 12,50 tot 25 euro is. Pizza kost je iets van 6 dinar, ca. 3 euro.
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:40:42 #218
3744 Kleintje
op en top!
pi_39973203
Ik wil even waarschuwen.
Wij hebben in Tunesie destijds een tapijt gekocht.
Nu is het probleem dat iemand binnen dat bedrijf de adressen doorverkoopt aan oplichters. Er komen dan oplichters langs je huis in Nederland met tapijten.
Daarna komen ze met een zielig douaneverhaal.
Ze proberen je veel geld afhandig te maken en je krijgt heet veelvoudige terug als je ze helpt. Als gift en omdat je zo'n goede klant bent krijg je dan een tapijt.

Wij zijn hier gelukkig niet de dupe van geworden, maar hun van ons
Wij hebben nu een hele stapel oosterse tapijten hier liggen die ze niet meer op durven halen.

Maar let hier dus op. Het verhaal is bekend bij de politie. Het is in meerdere steden gebeurd.
De gegevens zijn afkomstig van de winkel "Soula Center" uit Sousse.
Wij hebben contact met hun gehad en hun beweren dus duidelijk dat het geen vertegenwoordigers van hun zijn terwijl ze dat wel beweren. Soula Center geeft je zelf het advies om de politie in te schakelen.

Dus mocht je hier een tapijt kopen, wees dan gewaarschuwd voor dit soort praktijken als je weer terug bent in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleintje op 19-07-2006 13:46:03 ]
pi_40119164
Je kunt heel veel info over Tunesie vinden op de site van Pittie:

http://pittie.web-log.nl/
pi_40604977
Kan iemand wat meer vertellen over Djerba (Hotel Les Dunes en Hotel Sun Club)?

Wij (vriend +ik) willen nog even een weekje relaxen met zon, zee, stand, zwembad en aangezien deze dingen ons 2 jaar geleden goed zijn bevallen in Tunesie (Monastir/Skanes) zijn we van plan nog even een lastminute te boeken..
amokaapjeeh O+
pi_40769175
hallo,

stomme vraag waarschijnlijk, maarre... hoe open ik de foto's die op deze sites staan? Dubbelkikken werkt niet, en eerst met rechts en dan:afbeelding weergeven, doet ook niets.
Dit is echt serieus!!!
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:36 schreef jerney het volgende:
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_40770367
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 17:47 schreef sieske het volgende:
hallo,

stomme vraag waarschijnlijk, maarre... hoe open ik de foto's die op deze sites staan? Dubbelkikken werkt niet, en eerst met rechts en dan:afbeelding weergeven, doet ook niets.
Dit is echt serieus!!!
[..]
Je quote een reactie van vier jaar terug. Waarschijnlijk staan die foto's allang niet meer op het net. Dan krijg je zo'n rood kruisje.
pi_41223151
die rode kruisjes zie ik voortdurend op fok bij reispagina's enzo. Betekent dat dan dat die foto's er allemaal niet meer op staan?? Is wel mooi ... dan.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_41223802
De foto's staan niet op Fok, maar je linkt naar een pagina waar je ze op hebt staan. Mensen laten hun foto's niet eeuwig online staan.
pi_41223990
* Coconut vertrekt morgennacht naar Djerba
amokaapjeeh O+
pi_42346944
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:09 schreef k_man het volgende:
@CMT: Die reis van Sawadee gaat dus naar Djerba, Matmata, Douz en Tozeur. Plus Chenini en een keer met een kameel de woestijn in. Klinkt mij wel als een aantrekkelijk reisje in de oren.
Ik heb geboekt. Eind december wordt het.
pi_42347989
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 00:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb geboekt. Eind december wordt het.
quote:
Maand / gemiddelde temperatuur
december: 17
brrr... maar nog wel zo'n 25 graden warmer dan hier, natuurlijk
pi_42349815
Waar is die gemiddelde temperatuur gemeten? Tunis of bijv Djerba? Want dat maakt nogal wat uit.
pi_42675348
Overigens raadt Sawadee een slaapzak aan die temperaturen tot aan het vriespunt aankan. Het kan behoorlijk koud worden!

Vandaag ook ff naar reisgidsen gekeken. De Rough Guide is tweemal zo dik als de Lonely Planet en bovendien goedkoper.
pi_42833864
Hej,
Ik ga vermoedelijk komende juli een maand stage lopen in Tunis. Elke middag ben ik dan vrij.. Wat voor dingen mag ik absoluut niet missen?
Met wat voor gedragsregels moet ik trouwens rekening houden, behalve het niet dragen van blote hempjes
pi_45290125
Zo... mijn Tunesië foto's staan hier: http://photos.yahoo.com/mail_k_man
pi_45290787
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:09 schreef k_man het volgende:
Zo... mijn Tunesië foto's staan hier: http://photos.yahoo.com/mail_k_man
Gaaf zeg!!
amokaapjeeh O+
pi_45297675
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:09 schreef k_man het volgende:
Zo... mijn Tunesië foto's staan hier: http://photos.yahoo.com/mail_k_man
Mooie foto's! Grappig trouwens dat de woestijn daar geel zand lijkt te hebben terwijl je in Marokko rood zand hebt.

Owja, en wat betreft gewoontes in Tunis; Tunesie is een islamitisch land. Pas je kleding er op aan. Shirtjes met mouwen aan en geen korte broeken of rokken. Hou er wel rekening mee dat het flink warm is daar en pas je kleding daar op aan (veel linnen en katoen dus).

[ Bericht 2% gewijzigd door Liejannuh op 12-01-2007 21:38:48 (uh... beschamende tiepvoud!) ]
pi_45307557
Prachtige foto's weer k_man.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45313130
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:27 schreef Liejannuh het volgende:
Hou er wel rekening mee dat het flink warm is daar


Dat hangt nogal van het jaargetijde af. In december kan het er behoorlijk koud zijn. Het was daar nauwelijks warmer dan in Nederland en 's nachts in de woestijn zelfs stukken kouder. *insert brrrr-smilie*
pi_45316826
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:27 schreef k_man het volgende:

[..]



Dat hangt nogal van het jaargetijde af. In december kan het er behoorlijk koud zijn. Het was daar nauwelijks warmer dan in Nederland en 's nachts in de woestijn zelfs stukken kouder. *insert brrrr-smilie*
Lentigo gaat in juli. Ik durf dan wel te beweren dat het er vrij warm is.
pi_45358309
Snif.. t kan komende juli helaas niet doorgaan.. nu wordt het juli volgend jaar! Maar dan nog.. hoera
pi_45492221
Hmmzz de zin vergaat me als ik dit topic door lees, was van plan om in september naar Tunesie te gaan maar kan niet goed tegen opdringerige mensen. Lijkt me dus niks voor mij, Tunesie
  maandag 12 februari 2007 @ 17:47:34 #239
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_46244452
Iemand bekend met hotel Tej Marhada. Daar gaan we begin juli naar toe.
Vorig jaar november al in Tunis geweest (weekendje) maar het schijn dat Sousse leuker is dan Tunis om op vakantie te gaan.,
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_47366769
Wij (mijn ouders,broer en zijn vriendin,en mijn vriend en ik) gaan eind augustus waarschijnlijk 8 dagen naar Hammamet hotel Marillia!
pi_48697785
Iemand ervaring met dit land? Hoe zijn de mensen en de sfeer. Beetje mooie stranden, veel te zien in de omgeving? Echte aanraders en afraders? Kortom, alle ervaringen zijn welkom.
  woensdag 25 april 2007 @ 11:36:04 #242
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_48699056
Ik ben er 1 keer geweest.
Vond het niks helaas.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_48700214
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:36 schreef minkuukel het volgende:
Ik ben er 1 keer geweest.
Vond het niks helaas.
Eh okee.. maar wat vond je niks en waarom?
pi_48792767
Ik ga deze zomer naar Hammamet

Iedereen die ik erover spreek en er geweest is, is best behoorlijk enthousiast. Strand schijnt super mooi te zijn. Tocht door de woestijn schijnt goed te zijn en kamelentocht ook. Marktjes zijn leuk.

Maar heb het allemaal van horen zeggen. Na 28 juli weet ik meer.
pi_48794522
Tunesie schijnt echt kut te zijn. In je resort, als die neemt, is alles wel goed maar wanneer je eenmaal erbuiten bent schijnt alles slecht te zijn. Moet je je kledingstijl aanpassen, onaardig volk enz
pi_48795171
En nederlanders lopen op klompen..
Oftewel, ervaringen van mensen die er geweest zijn lees ik liever dan wat mensen hebben gehoord.
pi_48804252
ik ga ook naar Tunesië
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_48810412
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:15 schreef renz0r het volgende:
Tunesie schijnt echt kut te zijn. In je resort, als die neemt, is alles wel goed maar wanneer je eenmaal erbuiten bent schijnt alles slecht te zijn. Moet je je kledingstijl aanpassen, onaardig volk enz
Tunesie is zo'n beetje het meest vrijgevochten islamitische land. Kledingstijl aanpassen is helemaal niet nodig om religie (dragen van hoofddoekjes is al sinds 1981 verboden), wellicht wel vanwege het klimaat.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:06:48 #249
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48816590
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:36 schreef minkuukel het volgende:
Ik ben er 1 keer geweest.
Vond het niks helaas.
totally agree !
het was nogal een sabena experience...

tot hiertoe het rottigste land waar ik geweest ben ; en dit om verschillende redenen.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_48816785
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:06 schreef misteriks het volgende:

[..]

totally agree !
het was nogal een sabena experience...

tot hiertoe het rottigste land waar ik geweest ben ; en dit om verschillende redenen.
Prima dat jullie dat allemaal zeggen, maar kom dan ook eens met voorbeelden.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:14:17 #251
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48816802
zoals daar zijn :
1 hotels liggen vaak nogal in "kunstmatie" gebieden ; ofwel, je zit vast aan je hotel omdat er buiten andere hotels niets anders is; en stadjes zijn ver weg
2 vaak heel onvriendelijke bediening als je niet genoeg "baksjies" (fooi) geeft... En die fooien die ze vragen zijn onredelijk tegenover de dienst... Zoals een euro fooi om 2 drankjes te brengen , daarvoor trekken sommigen hun neus op
3 tunesiers kunnen moeilijk van westerse vrouwen blijven ; zelfs al is er een partner in de buurt
4 Tunis is een hele vuile stad; zoals ook overal rommel langs de wegen.
5 "woestijntrips met jeeps zijn niet spannend; er is echt niets te beleven
6 cultuurtrips (wat een lacher) !!! heb me ooit ingeschreven op een "originele" bedoeienenavond; midden in hun omgeving; yeah right; je werd als toeristisch kuddevee op bussen gestoken; kwam na een tijdje in een nieuwe prefab 'oosters" gebouwtje ; je was verplicht om voorbij de geensceneerde "originele berber" scene , en nadien de kamelen scene te passeren (waar je dan ook kon gefotografeerd worden); en dit alles aan de lopende band. last but not least een waar berberfesteen met walgelijk eten en verveelde buikdanseressen. Ik heb me nog nooit zooooo'n domme toerist gevoeld als toen
7. buschauffeurs duwen je in HUN winkeltjes (van familie en of waar ze een percentje hebben); en o wee als je in een concurrend winkeltje binnenstapt ; dan krijg je een uitbrander, en mag je blij zijn dat je hun krotbusje nog op mag..
1ding kunnen ze daar wel goed; da's fooi aftroggelen; en je in elk godvergeten winkeltje je met bijna geweld binnentrekken

dan is Egypte een wereld van verschil ! daar is haast alles het tegenovergestelde van Tunesie; en dan wel op positief vlak
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:24:36 #252
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48817115
nog 2 dingen
carthago is echt niet de moeite, en klinkt als naam wel vele spectaculairder dan de locatie zelf
en toen ik er was, was het afschuwelijk warm met een ongelooflijke vochtigheidsgraad; ALLES plakte daar; en heb er geen streepje zon gezien.. ok, dit kan toevallig zijn ; maar het is dan toevallig weer wél in tunesie
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:38:00 #253
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48817527
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:13 schreef mirannie het volgende:

[..]

Prima dat jullie dat allemaal zeggen, maar kom dan ook eens met voorbeelden.
nu "tevreden" ?
maar maak je geen zorgen; iedereen beleeft z'n vakantie op een andere manier; maar althans voor mij is dit hele land één volledige tourist-trap. Ikzelf zat ergens tussen sousse en sfax; misschien is jouw locatie wel een beetje leuk...
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_48817723
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:38 schreef misteriks het volgende:

[..]

nu "tevreden" ?
maar maak je geen zorgen; iedereen beleeft z'n vakantie op een andere manier; maar althans voor mij is dit hele land één volledige tourist-trap. Ikzelf zat ergens tussen sousse en sfax; misschien is jouw locatie wel een beetje leuk...
Haha, bedankt voor de uitgebreide omschrijving! En jammer dat je zo'n kut vakantie hebt gehad.

Een vriendin van mij komt vaak in Tunesie en zij vindt het geweldig. Maar zij raadde me wel af om naar Sousse te gaan en zei dat Hammamet het leukste was. Ach, ik zie wel. En mijn vader is er ook geweest en die vond het ook een leuke plek.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:48:35 #255
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48817856
no prob mirannie; wellicht heb je al geboekt ; maar als ik je een bescheiden tip kan geven : Egypte !!! daar zijn de mensen ongelooflijk vriendelijk; en spreekt de cultuur echt tot verbeelding. da's echt een sprookjesland. Btw ik heb géén aandelen van egypte ofzo
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_48818370
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:48 schreef misteriks het volgende:
no prob mirannie; wellicht heb je al geboekt ; maar als ik je een bescheiden tip kan geven : Egypte !!! daar zijn de mensen ongelooflijk vriendelijk; en spreekt de cultuur echt tot verbeelding. da's echt een sprookjesland. Btw ik heb géén aandelen van egypte ofzo
Heb inderdaad al geboekt. Maar Egypte is misschien leuk voor volgend jaar.
pi_48820558
Tjee, dit topic heeft wel een hoog 'wat-doen-die-inboorlingen-toch-raar-gehalte'.

Ik heb het prima naar m'n zin gehad in Tunesie. Maar goed, ik zat dan ook niet in een of ander suf resort te zuipen.
  zondag 29 april 2007 @ 02:00:52 #258
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48823209
quote:
Op zondag 29 april 2007 00:21 schreef k_man het volgende:
Tjee, dit topic heeft wel een hoog 'wat-doen-die-inboorlingen-toch-raar-gehalte'.

Ik heb het prima naar m'n zin gehad in Tunesie. Maar goed, ik zat dan ook niet in een of ander suf resort te zuipen.
ik ben wel wat gewoon hoor, over dit genre inboorlingen ; en ja, je zou er inderdaad beginnen van te zuipen; als je post op mij gericht was.

ik heb het al gezegd; er bestaan leukere varianten op inboorlingen; Tunesie teert gewoon op een heel botte manier op low-budget toeristen, zonder maar iets in de plaats te kunnen/willen aanbieden. Egypte is het voorbeeld dat het anders kan; zelfs Marrakech in Marroko bewijst dat.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_48827037
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:48 schreef misteriks het volgende:
no prob mirannie; wellicht heb je al geboekt ; maar als ik je een bescheiden tip kan geven : Egypte !!! daar zijn de mensen ongelooflijk vriendelijk; en spreekt de cultuur echt tot verbeelding. da's echt een sprookjesland. Btw ik heb géén aandelen van egypte ofzo
Hoorde anders dat Egypte net zo was.. en daarbij lelijke stranden daar.. met veel beton, tenminste waar mijn ma is geweest wel.
pi_48827111
Ik ben er een keer geweest. Het is echt een smerig kutland met allemaal vieze mensen die achter je blonde vriendin aanzitten. Maar het is beter dan Turkije, dat wel.
pi_48827239
Iemand ervaring over Hammamet?
pi_48827309
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:04 schreef CheatFag het volgende:
Ik ben er een keer geweest. Het is echt een smerig kutland met allemaal vieze mensen die achter je blonde vriendin aanzitten. Maar het is beter dan Turkije, dat wel.
Turkije is anders behoorlijk gastvrij en die mannen zijn prima weg te wimpelen als je duidelijk genoeg bent. Het is ook niet direct versieren, wel een stukje interesse wat velen als versieren zien. Jammer dat je je zo negatief moet uitlaten, beetje onderbouwing kan ook geen kwaad. Waar ben je bijvoorbeeld geweest in Tunesie?
pi_48827499
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:12 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Turkije is anders behoorlijk gastvrij en die mannen zijn prima weg te wimpelen als je duidelijk genoeg bent. Het is ook niet direct versieren, wel een stukje interesse wat velen als versieren zien. Jammer dat je je zo negatief moet uitlaten, beetje onderbouwing kan ook geen kwaad. Waar ben je bijvoorbeeld geweest in Tunesie?


Zo te horen denk ik dat jij het er prima naar je zin zult gaan hebben. Mij zul je er echter nooit meer zien. In geen enkel islamitisch vakantieland overigens.

Pas je wel een beetje op? Verkrachting van Westerse vrouwen is daar een geaccepteerde dagelijkse bezigheid, daar staat verder ook geen straf op.
pi_48827594
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:20 schreef CheatFag het volgende:

[..]



Zo te horen denk ik dat jij het er prima naar je zin zult gaan hebben. Mij zul je er echter nooit meer zien. In geen enkel islamitisch vakantieland overigens.

Pas je wel een beetje op? Verkrachting van Westerse vrouwen is daar een geaccepteerde dagelijkse bezigheid, daar staat verder ook geen straf op.
Typisch dat je direct zo'n reactie neer zet. Alle turkse mannen en uiteraard alle kerels uit Tunesie verkrachten namelijk westerse vrouwen is het niet? Bedoel dat hoort natuurlijk bij de Islam, of niet?

Aan antwoorden als.. bleh kutland, kutlui.. vieze mensen enzovoorts hebben we hier niet veel. Dit is een reistopic, waar mensen vragen naar ervaringen. Het is dan ook geheel normaal dat men hier dan ervaringen in zet met voorbeelden en onderbouwingen, evenals noemen waar je bent geweest wil nog wel eens helpen. .
pi_48828382
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:24 schreef MM-Luna het volgende:
Typisch dat je direct zo'n reactie neer zet. Alle turkse mannen en uiteraard alle kerels uit Tunesie verkrachten namelijk westerse vrouwen is het niet? Bedoel dat hoort natuurlijk bij de Islam, of niet?
Laat me raden: jij hebt je zeker lekker door een paar van die Turken laten uitwonen ( )? En hebt je en passant vanalles op de mouw laten spelden over de fántástische islam?
quote:
Aan antwoorden als.. bleh kutland, kutlui.. vieze mensen enzovoorts hebben we hier niet veel. Dit is een reistopic, waar mensen vragen naar ervaringen. Het is dan ook geheel normaal dat men hier dan ervaringen in zet met voorbeelden en onderbouwingen, evenals noemen waar je bent geweest wil nog wel eens helpen. .
Jij wilt exacte ervaringen? Dan krijg je ervaringen.

Het hotel (waar we overigens genoeg voor betaald hadden) was smerig en het bed zag eruit alsof het al weken niet verschoond was. We hebben er wat van gezegd, maar zijn uiteindelijk zelf schoon beddengoed gaan kopen. Ik ben niet zo'n type dat meteen naar de reisleider holt, los het probleem liever zelf op.

Je zag er voornamelijk mannen op straat, die de hele tijd naar m'n lekkere blonde vriendin aan het loeren waren, en elke kans aangrepen om haar aan te spreken, het liefst op suggestieve wijze en waar ik zelf bijstond. Je moet wel echt heel dom, naïef en goedgelovig zijn als je dat schaart onder 'geïnteresseerdheid'. Dit is gewoon pure onbeschoftheid, zoals alleen de moslimman die tentoon kan spreiden. Het was wel duidelijk dat men geen enkel respect had voor mijn "westerse hoer", en voor mij nog minder.

Het eten was bijzonder slecht, allemaal vadsige toeristenrommel waar je ook kwam. En ze kunnen nog geen fatsoenlijk patatje klaarmaken, dus daar werd je niet vrolijk van. We hebben uiteindelijk één restaurantje gevonden waar we een beetje fatsoenlijk konden eten, lekkere vis enzo.

Het strand was niet verkeerd, maar je moest wel over een stuk braakliggend land dat door het hotel als vuilnisbelt werd gebruikt om er te komen. Erg fijn.

De mensen (merendeeld mannen) waren in het algemeen gewoon opdringerig en onbeschoft, maar je had er gelukkig wel positieve uitzonderingen tussenzitten. Zoals bijvoorbeeld de eigenaar van bovengenoemd restaurant die echt z'n best deed.

We zijn naar de Medina geweest, maar dat was een verschrikking. Nog bijna beroofd, het is dat ik redelijk op m'n hoede was en op tijd kon ingrijpen, want m'n lieve vriendin had niks door.

We zijn nog naar een echte Tunesische markt geweest, voor de locals, maar daar kreeg m'n vriendin een rochel naar d'r hoofd van zo'n uitgeteerde Tunesische hoofddoekslavin, dus daar hadden we het ook al snel gezien.

We zouden ook nog met de trein naar Carthago gaan, maar ik was toen inmiddels heel ziek geworden, waarschijnlijk van de slechte hygiëne daar. Maar zo te lezen heb ik daar ook weinig aan gemist.


Turkije was nog erger. Wil je dat ook nog horen?
  zondag 29 april 2007 @ 12:29:31 #266
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48829183
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:00 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Hoorde anders dat Egypte net zo was.. en daarbij lelijke stranden daar.. met veel beton, tenminste waar mijn ma is geweest wel.
egypte heeft wel de nijlvallei, luxor; cairo (de gekste plaats vd wereld imo) de vele piramiden en een tot de verbeelding sprekende cultuur. daarboven heeft de regio rond Hurghade fantastische koraalriffen; en is al topper in het snorkelen bekend. Egyptenaren laten je na iewat aandringen je toch uit hun winkeltje; en steevast volgt er nog "welcome in Egypt" op. Hetzelfde met de vriendinnetjes ; Egyptenaren spreken altijd de mannelijke partner aan als "You lucky man" als je met een knappe vrouw rondloopt. Wél ,op zo'n manier mogen ze me er wel op duidelijk maken dat er een knappe vrouw in het vizier is; en dat in tegenstelling tot de manier waarop tunesiers dat doen, waar je ze met donderblikken bekijken en zonder blozen je partner proberen op te vrijen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_48835085
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:55 schreef CheatFag het volgende:
Laat me raden: jij hebt je zeker lekker door een paar van die Turken laten uitwonen ( )? En hebt je en passant vanalles op de mouw laten spelden over de fántástische islam?
[..]
Op zich wel erg grappig, je vraagt om een respectvolle behandeling in het buitenland terwijl jij jezelf op deze manier opsteld. Je wil geen toeristenvoedsel en ondertussen klaag je over de kwaliteit van patat.. Maar goed, je hebt een kutvakantie gehad dus? Vervelend voor je, maar zou je het wellicht bij jezelf kunnen houden ipv je je op mij af te reageren? En ja hoor, je mag best over Turkije vertellen.. in het juiste topic.
pi_48835921
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:15 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Op zich wel erg grappig, je vraagt om een respectvolle behandeling in het buitenland terwijl jij jezelf op deze manier opsteld.
Wat is er mis met mijn opstelling? Ik kom daar als toerist met een grote zak geld en mag daar best wat voor terug verwachten.

De volgende keer ga ik dus naar een land waar men mijn zak met geld wat beter kan waarderen. Weer naar Mexico of Cuba bijvoorbeeld. Dat waren ook smerig landen met veel armoe, maar ik heb daar een geweldige tijd gehad omdat je daar tenminste wel met respect werd behandeld. En nee, daar bedoel ik echt niet mee dat men voor mij op de knietje door het stof moet, maar gewoon een fatsoenlijke behandeling, waar je als betalende gast recht op hebt.
quote:
Je wil geen toeristenvoedsel en ondertussen klaag je over de kwaliteit van patat..
Je begrijpt het niet helemaal. Er was dus vrijwel alleen maar vadsig toersitenvoedsel te krijgen en dat was ook nog eens niet te vreten. Daar heeft mijn persoonlijke voorkeur verder niks mee te maken.
quote:
Maar goed, je hebt een kutvakantie gehad dus? Vervelend voor je, maar zou je het wellicht bij jezelf kunnen houden ipv je je op mij af te reageren?
Zeg dan gewoon dat je alleen positieve ervaringen over Tunesië wil horen in dit topic.


Overigens is mijn ervaring al van meer dan 5 jaar geleden. Dus je hebt best kans dat eea inmiddels erg verbeterd is. Ik hoop het in elk geval wel voor je, want je vakantie hoort gewoon leuk en probleemloos te zijn.
pi_48838899
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:33 schreef CheatFag het volgende:

[..]

Wat is er mis met mijn opstelling? Ik kom daar als toerist met een grote zak geld en mag daar best wat voor terug verwachten.

Zeg dan gewoon dat je alleen positieve ervaringen over Tunesië wil horen in dit topic.
Wat er mis is met jouw opstelling? Ik vraag je naar onderbouwingen en vervolgens begin je te bleren dat ik me laat uitwonen en andere onzin. Dat is er mis met jouw opstelling. En nee hoor, ik hoef niet alleen positieve ervaringen te horen over Tunesie.. wel normaal beschreven ervaringen waarbij de ander in de waarde wordt gelaten. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk wel?
pi_48845845
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:55 schreef CheatFag het volgende:
- verhaal -
Beetje jammer dat je denkt dat de wereld een pretpark is waar je alles kan kopen met geld. Helaas denken er veel mensen zo...

Ik ga er vanuit dat als er hier rijke Chinezen op bezoek komen, dat je dan ook alles doet wat ze van je vragen en je ze ook met respect behandelt?

Genoeg hierover. We gaan weer verder met ervaringen - positief of negatief - over Tunesië
pi_48846151
Ik ben 3 jaar geleden naar Tunesie geweest. We hadden een all-in hotel in Skanes (Monastir). De hotelzone lag daar een in de middle of nowhere, je kon dus niet even leuk ergens naartoe lopen. Hotel beviel verder wel goed.
We hebben 3 dagen een auto gehuurd en op die manier hebben we een groot deel van Tunesie verkend. In Hammamet zijn we ook geweest. Veel weet ik er alleen niet meer van, alleen dat het er enorm druk was en ik er daarom snel weer weg wilde.
Verder vond ik de bevolking erg vervelend. Continue werd ik aangesproken, aangeraakt etc. Ik hou daar totaal niet van Overigens was ik gewoon netjes gekleed, dus schouders en knieen bedekt.

Tsja, het was leuk om een keertje gezien te hebben, maar ik hoef niet nog eens naar Tunesie.

Ik ben vorig jaar september trouwens nog wel op Djerba (eiland voor Tunesische kust) geweest, maar dat was een goedkope lastminute en we zijn daar het hotel niet uitgeweest


In dit topic staat ook wel veel informatie.
amokaapjeeh O+
pi_48847927
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:11 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je denkt dat de wereld een pretpark is waar je alles kan kopen met geld. Helaas denken er veel mensen zo...

Ik ga er vanuit dat als er hier rijke Chinezen op bezoek komen, dat je dan ook alles doet wat ze van je vragen en je ze ook met respect behandelt?
Ongelofelijk deze reactie. Bijna schofterig gewoon. En dat van een moderator.

Ik denk helemaal niet dat de wereld 'een pretpark is waar je alles kan kopen met geld'. Wie denk je dat je hier voor je hebt, de één of andere patjepeeër met gouden ketting die de hele dag met flappen staat te wapperen?
pi_48848531
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:31 schreef CheatFag het volgende:

[..]

Ongelofelijk deze reactie. Bijna schofterig gewoon. En dat van een moderator.

Ik denk helemaal niet dat de wereld 'een pretpark is waar je alles kan kopen met geld'. Wie denk je dat je hier voor je hebt, de één of andere patjepeeër met gouden ketting die de hele dag met flappen staat te wapperen?
Je doet wel alles om die indruk te wekken ja.

Ik ben het helemaal met DT eens.
pi_48848811
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Je doet wel alles om die indruk te wekken ja.

Ik ben het helemaal met DT eens.
Fijn voor je.

Kennelijk zitten er op dit Travel-forum nogal wat mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden om als toerist schofterig te worden behandeld. Tsja, dan houdt het wat mij betreft op. Dan ga jij maar gewoon lekker naar Tunesië of Turkije op vakantie en ga ik wel ergens anders naartoe. Lijkt me een goede deal, want zulke vervelende bevooroordeelde zuigende typetjes als jij wens ik op vakantie sowieso liever niet tegen te komen.
pi_48849472
Geen zorgen. Mij zul je niet in je resort tegenkomen.
pi_48850221
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:31 schreef CheatFag het volgende:
Ongelofelijk deze reactie. Bijna schofterig gewoon. En dat van een moderator.
Mischien moet je je eigen reacties nog maar even teruglezen en bedenken wie er hier schofterig reageert.

En wat begrijp je niet aan:
quote:
Genoeg hierover. We gaan weer verder met ervaringen - positief of negatief - over Tunesië


?

Verder in het FB topic, als je daar behoefte aan hebt.
pi_48854369
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door DutchTrain op 29-04-2007 23:59:07 (niet doen) ]
pi_48857275
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:24 schreef Coconut het volgende:
In dit topic staat ook wel veel informatie.
Goede tip, thnx!
pi_51365951
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Tunesie is zo'n beetje het meest vrijgevochten islamitische land. Kledingstijl aanpassen is helemaal niet nodig om religie
(kickje)

Weet je dit heel zeker?
Ik was namelijk vanwege de warmte van plan om toch vooral alleen spaghettitopjes, korte rokjes en korte broeken mee te nemen, maar als ik die dan toch niet kan dragen, schiet het niet echt op....
pi_51367227
Of anders iemand anders die dat weet?
pi_51370756
Ligt eraan waar je heen gaat. In een resort zal het best kunnen, maar in een dorpje in het binnenland weer niet.
pi_51370983
Gewoon zorgen voor luchtige bedekkende kleding. Als je van het strand af gaat of uit het hotel gaat, doe dan gewoon een rokje of een broek tot over de knie aan en draag een shirt dat je schouders bedekt.
Gewoon een beetje respect tonen voor de bewoners daar.
pi_51371117
Ok, dus wat DutchTrain zei klopt niet?? Ik moet m'n kleding wel degelijk aanpassen? Uiteraard doe ik een rokje of shortje aan als ik van het strand kom, maar heb niet heel veel schouder bedekkende shirtjes eigenlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door mirannie op 11-07-2007 19:46:34 ]
pi_51371301
Heb je geen bloesjes met korte mouwen ofzo?
Ik ben zelf niet in Tunesie geweest, maar wel in Marokko en daar voelde ik me een stuk prettiger als ik ergens rondliep en ik gewoon wat meer bedekte kleding aan had. Je hoeft je echt niet helemaal te bedekken, maar je knieen en schouders is wel zo prettig. Desnoods sla je een dunne sjaal om ofzo.

Ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met Rome. Daar kom je ook geen kerk in in je korte broek en blote hemdje. Gewoon bedekken dus.
pi_51371442
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:46 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je geen bloesjes met korte mouwen ofzo?
Ik ben zelf niet in Tunesie geweest, maar wel in Marokko en daar voelde ik me een stuk prettiger als ik ergens rondliep en ik gewoon wat meer bedekte kleding aan had. Je hoeft je echt niet helemaal te bedekken, maar je knieen en schouders is wel zo prettig. Desnoods sla je een dunne sjaal om ofzo.

Ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met Rome. Daar kom je ook geen kerk in in je korte broek en blote hemdje. Gewoon bedekken dus.
Oh, maar Marokko is daar veel erger in dan Tunesie. En inderdaad, in Rome kwam ik de kerk niet in... maar ben in Tunesie ook helemaal niet van plan een kerk te bezoeken.
Ik zit in het "hippe" Hammamet Yasmine. Op het hele internet is er nergens iets te vinden dat het beter geaccepteerd is om je gedeeltelijk te bedekken.
Nou ja, koop nog wel een paar shirtjes erbij voor de zekerheid en dan kijk ik wel hoe het er aan toe gaat daar.
pi_51371690
Geen idee of Marokko erger is dan Tunesie.
Nouja, ik zou iig iets meenemen. Is 's avonds nog handig tegen de muggen ook.
pi_51372100
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:41 schreef mirannie het volgende:
Ok, dus wat DutchTrain zei klopt niet?? Ik moet m'n kleding wel degelijk aanpassen? Uiteraard doe ik een rokje of shortje aan als ik van het strand kom, maar heb niet heel veel schouder bedekkende shirtjes eigenlijk
DutchTrain? Wat weet die er nou van?

Die is nog nooit in het Midden Oosten geweest joh.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:51:58 #288
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51373819
Voor jezelf zou ik wel iets met mouwtjes meenemen, al is het niet verplicht. Niet voor op het strand, maar meer als je 'het centrum' of een dorp in gaat. Wij waren in Sousse, ook behoorlijk toeristisch, maar ik voelde me wel fijner met iets dat net wat meer bedekt. Je kunt daar ook makkelijk wat kopen en bijv. wat wikkelrokken halen, kun je meteen gebruiken om jezelf mee af te drogen na het zwemmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51384408
Sinds wanneer ligt Tunesië in het Midden Oosten

Mijn eerdere reactie ging over het dragen van een hoofddoek, iets wat in Tunesië al enige tijd verboden is.

En in Nederland loop je toch ook niet zomaar met blote knieën en schouders door de stad
pi_51386401
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 05:51 schreef DutchTrain het volgende:
Sinds wanneer ligt Tunesië in het Midden Oosten

Mijn eerdere reactie ging over het dragen van een hoofddoek, iets wat in Tunesië al enige tijd verboden is.

En in Nederland loop je toch ook niet zomaar met blote knieën en schouders door de stad
Blote knieen misschien niet altijd, maar blote schouders wel hoor zodra het zonnetje schijnt en de temperatuur boven de 22 graden uitkomt.
pi_51387747
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 05:51 schreef DutchTrain het volgende:
Sinds wanneer ligt Tunesië in het Midden Oosten

Mijn eerdere reactie ging over het dragen van een hoofddoek, iets wat in Tunesië al enige tijd verboden is.
Ligt eraan hoe strikt je het Midden Oosten afbakent. Noord Afrikaanse landen worden daar vaak deels bij meegenomen. Maar dat was het punt niet echt hè?

Je hebt regels en je hebt de praktijk. Als de politie in Tunesië elke vrouw met bedekt hoofd zou moeten bekeuren hebben ze daaraan een dagtaak. Bovendien was de discussie hier helemaal niet gericht op wel of geen hoofddoek, maar op het wel of niet rondlopen met blote schouders en knieën.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:14:26 #292
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_51449200
Ben net terug gekomen uit Sousse, erg leuke week gehad ondanks 4 dagen buikgriep, leve de Norit
Helemaal geen last gehad van om fooi vragende mensen, dit was in Tunis (2 jaar geleden) wel zo.
Toch zou ik er nu niet naar toe gaan omdat ik het er wel gezien heb. Mooie natuur heeft Tunisie niet echt veel.
En aangezien we geen auto hadden zie je niet bijster veel.
Kamelentocht was leuk, maar toeristisch. Kamelen zuipen normaal geen cola......
Erg goedkoop land, met zn tweeen uit eten voor 8 euro. Erg aardige mensen. Wordt wel moe van iedere keer weer uren onderhandelen over de prijs.
Handtastelijk werden ze bij mijn vriendin niet, werd niet aangeraakt in de Medina. Ik uiteraard wel, een subtiel schouderklopje en duwtje in de richting van de winkel.
Maar 1 keer nee was voldoende...

Hoop toeristen, veel Engelsen, Russen Fransen. Maar totaal geen gezeik gehad, geen schreeuwende, zuipende Engelsen en of Russen.
Allemaal erg aardig, wat ik in eerste instantie niet had verwacht.

Temperatuur was een aangename 35 graden, niet heel vochtig dus goed uit te houden en door de zeewind lekker.
Watertemperatuur was een 26 graden, wat best warm is voor een zee.

Wat sfeerimpressies


Vanuit het appartement genomen




Port El Kantaoui, soort van Port Zeelande, speciaal gebouwd voor toeristen. Nu wonen er ook rijke Tunesiers. Wij zaten hier 6 km vanaf.









Zelfs een tijdschrift over nepklokken


Een echte Submariner


Avondje in het hotel



En een foto van de weg waar we aan zaten, geluid hoorde je binnen niet
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_51450714
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:14 schreef Jackal_Omega het volgende:
Ben net terug gekomen uit Sousse, erg leuke week gehad ondanks 4 dagen buikgriep, leve de Norit
Helemaal geen last gehad van om fooi vragende mensen, dit was in Tunis (2 jaar geleden) wel zo.
Toch zou ik er nu niet naar toe gaan omdat ik het er wel gezien heb. Mooie natuur heeft Tunisie niet echt veel.
En aangezien we geen auto hadden zie je niet bijster veel.
Kamelentocht was leuk, maar toeristisch. Kamelen zuipen normaal geen cola......
Erg goedkoop land, met zn tweeen uit eten voor 8 euro. Erg aardige mensen. Wordt wel moe van iedere keer weer uren onderhandelen over de prijs.
Handtastelijk werden ze bij mijn vriendin niet, werd niet aangeraakt in de Medina. Ik uiteraard wel, een subtiel schouderklopje en duwtje in de richting van de winkel.
Maar 1 keer nee was voldoende...

Hoop toeristen, veel Engelsen, Russen Fransen. Maar totaal geen gezeik gehad, geen schreeuwende, zuipende Engelsen en of Russen.
Allemaal erg aardig, wat ik in eerste instantie niet had verwacht.

Temperatuur was een aangename 35 graden, niet heel vochtig dus goed uit te houden en door de zeewind lekker.
Watertemperatuur was een 26 graden, wat best warm is voor een zee.

Wat sfeerimpressies


Vanuit het appartement genomen
[afbeelding]

[afbeelding]

Port El Kantaoui, soort van Port Zeelande, speciaal gebouwd voor toeristen. Nu wonen er ook rijke Tunesiers. Wij zaten hier 6 km vanaf.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelfs een tijdschrift over nepklokken
[afbeelding]

Een echte Submariner
[afbeelding]

Avondje in het hotel

[afbeelding]

En een foto van de weg waar we aan zaten, geluid hoorde je binnen niet
[afbeelding]
Toen wij er waren stikte het er van de oost europeanen. Hongaren, polen, ....

Ontzettend nare lui ...
pi_51454725
Hahaha, wat leuk. Kijk die kameel drinkt cola!
pi_51455524
Na die foto's heb ik er helemaal veel zin in!!! Ook al ga ik dan naar Hammamet en niet naar Sousse.

Dat van de kleding heb ik nog even nagevraagd aan een kenner en blijkt dikke onzin. Je hoeft helemaal niet je schouders en knieen te bedekken.
pi_51455776
Als je hetzelfde soort zonvakantie gaat maken als op die foto's zal dat inderdaad niet echt nodig zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2007 10:39:47 ]
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:12:17 #297
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_51461549
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:39 schreef k_man het volgende:
Als je hetzelfde soort zonvakantie gaat maken als op die foto's zal dat inderdaad niet echt nodig zijn.
Als je zag wat voor Engels white trash daar rondliep dan kun je bij wijze van spreke naakt gaan.
Let er wel op dat als je een moskee bezoekt je wel even alles bedekt.
Het beste horlogeforum van Nederland
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:13:17 #298
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_51461576
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:39 schreef k_man het volgende:
Als je hetzelfde soort zonvakantie gaat maken
De inspanningsvakantie volgt nog, 7 dagen niet teveel doen is ook best een keer lekker.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_51461595
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:12 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Als je zag wat voor Engels white trash daar rondliep dan kun je bij wijze van spreke naakt gaan.
Let er wel op dat als je een moskee bezoekt je wel even alles bedekt.
I know, maar dat was ik niet echt van plan eigenlijk. Ik ga echt voor zon, zee, strand. Een cultuurvakantie doe ik wel weer eens als ik zonder m'n dochter op vakantie ga.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:15:30 #300
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_51469483
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:14 schreef mirannie het volgende:

[..]

I know, maar dat was ik niet echt van plan eigenlijk. Ik ga echt voor zon, zee, strand. Een cultuurvakantie doe ik wel weer eens als ik zonder m'n dochter op vakantie ga.
Dan kun je daar je hart op, cultuur heb je ook wel maar dan wat meer de binnenlanden in.
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 22 juli 2007 @ 20:32:00 #301
127675 LvA
bootje
pi_51728553
Ik ga 11 augustus voor het eerst naar Tunesie, samen met mijn vriend . We gaan naar Mahdia, heeft iemand hier ervaringen met deze stad? Volgens mij is de stad niet zo heel groot, en hoewel we voor zon, zee en strand gaan lijkt het me ook wel leuk om toch enkele cultuurtripjes te maken. Is de excursie naar het zuiden, naar oa el djem en de zoutvlakten, de moeite waard? Ik geloof dat deze rond de 90 euro kost, klopt dit en is het het geld waard of niet? Alvast bedankt voor de tips.

Ik kan niet wachten!!
pi_52307701
Volgende deel: Tunesie deel 2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')