abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:14:17 #251
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48816802
zoals daar zijn :
1 hotels liggen vaak nogal in "kunstmatie" gebieden ; ofwel, je zit vast aan je hotel omdat er buiten andere hotels niets anders is; en stadjes zijn ver weg
2 vaak heel onvriendelijke bediening als je niet genoeg "baksjies" (fooi) geeft... En die fooien die ze vragen zijn onredelijk tegenover de dienst... Zoals een euro fooi om 2 drankjes te brengen , daarvoor trekken sommigen hun neus op
3 tunesiers kunnen moeilijk van westerse vrouwen blijven ; zelfs al is er een partner in de buurt
4 Tunis is een hele vuile stad; zoals ook overal rommel langs de wegen.
5 "woestijntrips met jeeps zijn niet spannend; er is echt niets te beleven
6 cultuurtrips (wat een lacher) !!! heb me ooit ingeschreven op een "originele" bedoeienenavond; midden in hun omgeving; yeah right; je werd als toeristisch kuddevee op bussen gestoken; kwam na een tijdje in een nieuwe prefab 'oosters" gebouwtje ; je was verplicht om voorbij de geensceneerde "originele berber" scene , en nadien de kamelen scene te passeren (waar je dan ook kon gefotografeerd worden); en dit alles aan de lopende band. last but not least een waar berberfesteen met walgelijk eten en verveelde buikdanseressen. Ik heb me nog nooit zooooo'n domme toerist gevoeld als toen
7. buschauffeurs duwen je in HUN winkeltjes (van familie en of waar ze een percentje hebben); en o wee als je in een concurrend winkeltje binnenstapt ; dan krijg je een uitbrander, en mag je blij zijn dat je hun krotbusje nog op mag..
1ding kunnen ze daar wel goed; da's fooi aftroggelen; en je in elk godvergeten winkeltje je met bijna geweld binnentrekken

dan is Egypte een wereld van verschil ! daar is haast alles het tegenovergestelde van Tunesie; en dan wel op positief vlak
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:24:36 #252
97643 misteriks
pi_48817115
nog 2 dingen
carthago is echt niet de moeite, en klinkt als naam wel vele spectaculairder dan de locatie zelf
en toen ik er was, was het afschuwelijk warm met een ongelooflijke vochtigheidsgraad; ALLES plakte daar; en heb er geen streepje zon gezien.. ok, dit kan toevallig zijn ; maar het is dan toevallig weer wél in tunesie
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:38:00 #253
97643 misteriks
pi_48817527
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:13 schreef mirannie het volgende:

[..]

Prima dat jullie dat allemaal zeggen, maar kom dan ook eens met voorbeelden.
nu "tevreden" ?
maar maak je geen zorgen; iedereen beleeft z'n vakantie op een andere manier; maar althans voor mij is dit hele land één volledige tourist-trap. Ikzelf zat ergens tussen sousse en sfax; misschien is jouw locatie wel een beetje leuk...
pi_48817723
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:38 schreef misteriks het volgende:

[..]

nu "tevreden" ?
maar maak je geen zorgen; iedereen beleeft z'n vakantie op een andere manier; maar althans voor mij is dit hele land één volledige tourist-trap. Ikzelf zat ergens tussen sousse en sfax; misschien is jouw locatie wel een beetje leuk...
Haha, bedankt voor de uitgebreide omschrijving! En jammer dat je zo'n kut vakantie hebt gehad.

Een vriendin van mij komt vaak in Tunesie en zij vindt het geweldig. Maar zij raadde me wel af om naar Sousse te gaan en zei dat Hammamet het leukste was. Ach, ik zie wel. En mijn vader is er ook geweest en die vond het ook een leuke plek.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:48:35 #255
97643 misteriks
pi_48817856
no prob mirannie; wellicht heb je al geboekt ; maar als ik je een bescheiden tip kan geven : Egypte !!! daar zijn de mensen ongelooflijk vriendelijk; en spreekt de cultuur echt tot verbeelding. da's echt een sprookjesland. Btw ik heb géén aandelen van egypte ofzo
pi_48818370
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:48 schreef misteriks het volgende:
no prob mirannie; wellicht heb je al geboekt ; maar als ik je een bescheiden tip kan geven : Egypte !!! daar zijn de mensen ongelooflijk vriendelijk; en spreekt de cultuur echt tot verbeelding. da's echt een sprookjesland. Btw ik heb géén aandelen van egypte ofzo
Heb inderdaad al geboekt. Maar Egypte is misschien leuk voor volgend jaar.
pi_48820558
Tjee, dit topic heeft wel een hoog 'wat-doen-die-inboorlingen-toch-raar-gehalte'.

Ik heb het prima naar m'n zin gehad in Tunesie. Maar goed, ik zat dan ook niet in een of ander suf resort te zuipen.
  zondag 29 april 2007 @ 02:00:52 #258
97643 misteriks
pi_48823209
quote:
Op zondag 29 april 2007 00:21 schreef k_man het volgende:
Tjee, dit topic heeft wel een hoog 'wat-doen-die-inboorlingen-toch-raar-gehalte'.

Ik heb het prima naar m'n zin gehad in Tunesie. Maar goed, ik zat dan ook niet in een of ander suf resort te zuipen.
ik ben wel wat gewoon hoor, over dit genre inboorlingen ; en ja, je zou er inderdaad beginnen van te zuipen; als je post op mij gericht was.

ik heb het al gezegd; er bestaan leukere varianten op inboorlingen; Tunesie teert gewoon op een heel botte manier op low-budget toeristen, zonder maar iets in de plaats te kunnen/willen aanbieden. Egypte is het voorbeeld dat het anders kan; zelfs Marrakech in Marroko bewijst dat.
pi_48827037
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:48 schreef misteriks het volgende:
Hoorde anders dat Egypte net zo was.. en daarbij lelijke stranden daar.. met veel beton, tenminste waar mijn ma is geweest wel.
pi_48827111
Ik ben er een keer geweest. Het is echt een smerig kutland met allemaal vieze mensen die achter je blonde vriendin aanzitten. Maar het is beter dan Turkije, dat wel.
pi_48827239
Iemand ervaring over Hammamet?
pi_48827309
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:04 schreef CheatFag het volgende:
Ik ben er een keer geweest. Het is echt een smerig kutland met allemaal vieze mensen die achter je blonde vriendin aanzitten. Maar het is beter dan Turkije, dat wel.
Turkije is anders behoorlijk gastvrij en die mannen zijn prima weg te wimpelen als je duidelijk genoeg bent. Het is ook niet direct versieren, wel een stukje interesse wat velen als versieren zien. Jammer dat je je zo negatief moet uitlaten, beetje onderbouwing kan ook geen kwaad. Waar ben je bijvoorbeeld geweest in Tunesie?
pi_48827499
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:12 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Turkije is anders behoorlijk gastvrij en die mannen zijn prima weg te wimpelen als je duidelijk genoeg bent. Het is ook niet direct versieren, wel een stukje interesse wat velen als versieren zien. Jammer dat je je zo negatief moet uitlaten, beetje onderbouwing kan ook geen kwaad. Waar ben je bijvoorbeeld geweest in Tunesie?

Zo te horen denk ik dat jij het er prima naar je zin zult gaan hebben. Mij zul je er echter nooit meer zien. In geen enkel islamitisch vakantieland overigens.

Pas je wel een beetje op? Verkrachting van Westerse vrouwen is daar een geaccepteerde dagelijkse bezigheid, daar staat verder ook geen straf op.
pi_48827594
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:20 schreef CheatFag het volgende:

[..]

Zo te horen denk ik dat jij het er prima naar je zin zult gaan hebben. Mij zul je er echter nooit meer zien. In geen enkel islamitisch vakantieland overigens.

Pas je wel een beetje op? Verkrachting van Westerse vrouwen is daar een geaccepteerde dagelijkse bezigheid, daar staat verder ook geen straf op.
Typisch dat je direct zo'n reactie neer zet. Alle turkse mannen en uiteraard alle kerels uit Tunesie verkrachten namelijk westerse vrouwen is het niet? Bedoel dat hoort natuurlijk bij de Islam, of niet?

Aan antwoorden als.. bleh kutland, kutlui.. vieze mensen enzovoorts hebben we hier niet veel. Dit is een reistopic, waar mensen vragen naar ervaringen. Het is dan ook geheel normaal dat men hier dan ervaringen in zet met voorbeelden en onderbouwingen, evenals noemen waar je bent geweest wil nog wel eens helpen. .
pi_48828382
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:24 schreef MM-Luna het volgende:
Typisch dat je direct zo'n reactie neer zet. Alle turkse mannen en uiteraard alle kerels uit Tunesie verkrachten namelijk westerse vrouwen is het niet? Bedoel dat hoort natuurlijk bij de Islam, of niet?
Laat me raden: jij hebt je zeker lekker door een paar van die Turken laten uitwonen ( )? En hebt je en passant vanalles op de mouw laten spelden over de fántástische islam?
quote:
Aan antwoorden als.. bleh kutland, kutlui.. vieze mensen enzovoorts hebben we hier niet veel. Dit is een reistopic, waar mensen vragen naar ervaringen. Het is dan ook geheel normaal dat men hier dan ervaringen in zet met voorbeelden en onderbouwingen, evenals noemen waar je bent geweest wil nog wel eens helpen. .
Jij wilt exacte ervaringen? Dan krijg je ervaringen.

Het hotel (waar we overigens genoeg voor betaald hadden) was smerig en het bed zag eruit alsof het al weken niet verschoond was. We hebben er wat van gezegd, maar zijn uiteindelijk zelf schoon beddengoed gaan kopen. Ik ben niet zo'n type dat meteen naar de reisleider holt, los het probleem liever zelf op.

Je zag er voornamelijk mannen op straat, die de hele tijd naar m'n lekkere blonde vriendin aan het loeren waren, en elke kans aangrepen om haar aan te spreken, het liefst op suggestieve wijze en waar ik zelf bijstond. Je moet wel echt heel dom, naïef en goedgelovig zijn als je dat schaart onder 'geïnteresseerdheid'. Dit is gewoon pure onbeschoftheid, zoals alleen de moslimman die tentoon kan spreiden. Het was wel duidelijk dat men geen enkel respect had voor mijn "westerse hoer", en voor mij nog minder.

Het eten was bijzonder slecht, allemaal vadsige toeristenrommel waar je ook kwam. En ze kunnen nog geen fatsoenlijk patatje klaarmaken, dus daar werd je niet vrolijk van. We hebben uiteindelijk één restaurantje gevonden waar we een beetje fatsoenlijk konden eten, lekkere vis enzo.

Het strand was niet verkeerd, maar je moest wel over een stuk braakliggend land dat door het hotel als vuilnisbelt werd gebruikt om er te komen. Erg fijn.

De mensen (merendeeld mannen) waren in het algemeen gewoon opdringerig en onbeschoft, maar je had er gelukkig wel positieve uitzonderingen tussenzitten. Zoals bijvoorbeeld de eigenaar van bovengenoemd restaurant die echt z'n best deed.

We zijn naar de Medina geweest, maar dat was een verschrikking. Nog bijna beroofd, het is dat ik redelijk op m'n hoede was en op tijd kon ingrijpen, want m'n lieve vriendin had niks door.

We zijn nog naar een echte Tunesische markt geweest, voor de locals, maar daar kreeg m'n vriendin een rochel naar d'r hoofd van zo'n uitgeteerde Tunesische hoofddoekslavin, dus daar hadden we het ook al snel gezien.

We zouden ook nog met de trein naar Carthago gaan, maar ik was toen inmiddels heel ziek geworden, waarschijnlijk van de slechte hygiëne daar. Maar zo te lezen heb ik daar ook weinig aan gemist.

Turkije was nog erger. Wil je dat ook nog horen?
  zondag 29 april 2007 @ 12:29:31 #266
97643 misteriks
pi_48829183
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:00 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Hoorde anders dat Egypte net zo was.. en daarbij lelijke stranden daar.. met veel beton, tenminste waar mijn ma is geweest wel.
egypte heeft wel de nijlvallei, luxor; cairo (de gekste plaats vd wereld imo) de vele piramiden en een tot de verbeelding sprekende cultuur. daarboven heeft de regio rond Hurghade fantastische koraalriffen; en is al topper in het snorkelen bekend. Egyptenaren laten je na iewat aandringen je toch uit hun winkeltje; en steevast volgt er nog "welcome in Egypt" op. Hetzelfde met de vriendinnetjes ; Egyptenaren spreken altijd de mannelijke partner aan als "You lucky man" als je met een knappe vrouw rondloopt. Wél ,op zo'n manier mogen ze me er wel op duidelijk maken dat er een knappe vrouw in het vizier is; en dat in tegenstelling tot de manier waarop tunesiers dat doen, waar je ze met donderblikken bekijken en zonder blozen je partner proberen op te vrijen
pi_48835085
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:55 schreef CheatFag het volgende:
Laat me raden: jij hebt je zeker lekker door een paar van die Turken laten uitwonen ( )? En hebt je en passant vanalles op de mouw laten spelden over de fántástische islam?
[..]
Op zich wel erg grappig, je vraagt om een respectvolle behandeling in het buitenland terwijl jij jezelf op deze manier opsteld. Je wil geen toeristenvoedsel en ondertussen klaag je over de kwaliteit van patat.. Maar goed, je hebt een kutvakantie gehad dus? Vervelend voor je, maar zou je het wellicht bij jezelf kunnen houden ipv je je op mij af te reageren? En ja hoor, je mag best over Turkije vertellen.. in het juiste topic.
pi_48835921
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:15 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Op zich wel erg grappig, je vraagt om een respectvolle behandeling in het buitenland terwijl jij jezelf op deze manier opsteld.
Wat is er mis met mijn opstelling? Ik kom daar als toerist met een grote zak geld en mag daar best wat voor terug verwachten.

De volgende keer ga ik dus naar een land waar men mijn zak met geld wat beter kan waarderen. Weer naar Mexico of Cuba bijvoorbeeld. Dat waren ook smerig landen met veel armoe, maar ik heb daar een geweldige tijd gehad omdat je daar tenminste wel met respect werd behandeld. En nee, daar bedoel ik echt niet mee dat men voor mij op de knietje door het stof moet, maar gewoon een fatsoenlijke behandeling, waar je als betalende gast recht op hebt.
quote:
Je wil geen toeristenvoedsel en ondertussen klaag je over de kwaliteit van patat..
Je begrijpt het niet helemaal. Er was dus vrijwel alleen maar vadsig toersitenvoedsel te krijgen en dat was ook nog eens niet te vreten. Daar heeft mijn persoonlijke voorkeur verder niks mee te maken.
quote:
Maar goed, je hebt een kutvakantie gehad dus? Vervelend voor je, maar zou je het wellicht bij jezelf kunnen houden ipv je je op mij af te reageren?
Zeg dan gewoon dat je alleen positieve ervaringen over Tunesië wil horen in dit topic.

Overigens is mijn ervaring al van meer dan 5 jaar geleden. Dus je hebt best kans dat eea inmiddels erg verbeterd is. Ik hoop het in elk geval wel voor je, want je vakantie hoort gewoon leuk en probleemloos te zijn.
pi_48838899
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:33 schreef CheatFag het volgende:

[..]

Wat is er mis met mijn opstelling? Ik kom daar als toerist met een grote zak geld en mag daar best wat voor terug verwachten.

Zeg dan gewoon dat je alleen positieve ervaringen over Tunesië wil horen in dit topic.
Wat er mis is met jouw opstelling? Ik vraag je naar onderbouwingen en vervolgens begin je te bleren dat ik me laat uitwonen en andere onzin. Dat is er mis met jouw opstelling. En nee hoor, ik hoef niet alleen positieve ervaringen te horen over Tunesie.. wel normaal beschreven ervaringen waarbij de ander in de waarde wordt gelaten. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk wel?
pi_48845845
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:55 schreef CheatFag het volgende:
- verhaal -
Beetje jammer dat je denkt dat de wereld een pretpark is waar je alles kan kopen met geld. Helaas denken er veel mensen zo...

Ik ga er vanuit dat als er hier rijke Chinezen op bezoek komen, dat je dan ook alles doet wat ze van je vragen en je ze ook met respect behandelt?

Genoeg hierover. We gaan weer verder met ervaringen - positief of negatief - over Tunesië
pi_48846151
Ik ben 3 jaar geleden naar Tunesie geweest. We hadden een all-in hotel in Skanes (Monastir). De hotelzone lag daar een in de middle of nowhere, je kon dus niet even leuk ergens naartoe lopen. Hotel beviel verder wel goed.
We hebben 3 dagen een auto gehuurd en op die manier hebben we een groot deel van Tunesie verkend. In Hammamet zijn we ook geweest. Veel weet ik er alleen niet meer van, alleen dat het er enorm druk was en ik er daarom snel weer weg wilde.
Verder vond ik de bevolking erg vervelend. Continue werd ik aangesproken, aangeraakt etc. Ik hou daar totaal niet van Overigens was ik gewoon netjes gekleed, dus schouders en knieen bedekt.

Tsja, het was leuk om een keertje gezien te hebben, maar ik hoef niet nog eens naar Tunesie.

Ik ben vorig jaar september trouwens nog wel op Djerba (eiland voor Tunesische kust) geweest, maar dat was een goedkope lastminute en we zijn daar het hotel niet uitgeweest

In dit topic staat ook wel veel informatie.
amokaapjeeh O+
pi_48847927
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:11 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je denkt dat de wereld een pretpark is waar je alles kan kopen met geld. Helaas denken er veel mensen zo...

Ik ga er vanuit dat als er hier rijke Chinezen op bezoek komen, dat je dan ook alles doet wat ze van je vragen en je ze ook met respect behandelt?
Ongelofelijk deze reactie. Bijna schofterig gewoon. En dat van een moderator.

Ik denk helemaal niet dat de wereld 'een pretpark is waar je alles kan kopen met geld'. Wie denk je dat je hier voor je hebt, de één of andere patjepeeër met gouden ketting die de hele dag met flappen staat te wapperen?
pi_48848531
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:31 schreef CheatFag het volgende:

[..]

Ongelofelijk deze reactie. Bijna schofterig gewoon. En dat van een moderator.

Ik denk helemaal niet dat de wereld 'een pretpark is waar je alles kan kopen met geld'. Wie denk je dat je hier voor je hebt, de één of andere patjepeeër met gouden ketting die de hele dag met flappen staat te wapperen?
Je doet wel alles om die indruk te wekken ja.

Ik ben het helemaal met DT eens.
pi_48848811
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Je doet wel alles om die indruk te wekken ja.

Ik ben het helemaal met DT eens.
Fijn voor je.

Kennelijk zitten er op dit Travel-forum nogal wat mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden om als toerist schofterig te worden behandeld. Tsja, dan houdt het wat mij betreft op. Dan ga jij maar gewoon lekker naar Tunesië of Turkije op vakantie en ga ik wel ergens anders naartoe. Lijkt me een goede deal, want zulke vervelende bevooroordeelde zuigende typetjes als jij wens ik op vakantie sowieso liever niet tegen te komen.
pi_48849472
Geen zorgen. Mij zul je niet in je resort tegenkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')