abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:42:55 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52244018
De dag dat de dollar viel.



Deze was natuurlijk al bekend:

ECB Offers Unlimited Cash as Bank Lending Costs Soar (Update8)
quote:
Aug. 9 (Bloomberg) -- The European Central Bank, in an unprecedented response to a sudden demand for cash from banks roiled by the subprime mortgage collapse in the U.S., loaned 94.8 billion euros ($130 billion) to assuage a credit crunch.

The overnight rates banks charge each other to lend in dollars soared to the highest in six years within hours of the biggest French bank halting withdrawals from funds linked to U.S. subprime mortgages. The London interbank offered rate rose to 5.86 percent today from 5.35 percent and in euros jumped to 4.31 percent from 4.11 percent.
Maar daarnaast springen ook de FED en de canadese centrale bank bij:

Bank of Canada to `Provide Liquidity' to Aid Markets (Update1)

Fed Enters Market To Tamp Down Rate

Zijn nogal aardige bedragen: 95 miljard euro, 24 miljard $, anderhalf miljard $... Het lijkt er trouwens ook op dat de FED gedwongen gaat worden om de rente voortijdig te gaan verhogen, of dat er een aanstaande dollardevaluatie aan zit te komen...

Voorgaande topics.
  • De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?
  • De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil

    [ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 10-08-2007 00:21:04 ]
  • I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:06:01 #2
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52244613
    Overigens, d'r wordt gesuggereerd dat er wel eens meer europees geld (van banken en pensioenfondsen) in amerikaanse subprime-hypotheken zou kunnen zitten dan ons lief is.


    DH: Danke!
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:09:50 #3
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_52244717
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:06 schreef gronk het volgende:
    Overigens, d'r wordt gesuggereerd dat er wel eens meer europees geld (van banken en pensioenfondsen) in amerikaanse subprime-hypotheken zou kunnen zitten dan ons lief is.
    Van Aegon slechts 2 % van het totaal vermogen waarvan 77% Tripple-A status. Bovendien zitten ze niet onder in de keten waar op dit moment de klappen vallen.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:14:22 #4
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52244827
    Nah, ik bedoel meer op van die banken en instellingen waar je nog *nooit* van had gehoord, maar die wel stevige bedragen hebben uitstaan. Zoals het franse BNP Paribas, het duitse IKB, en de nederlandse NICB...
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:18:12 #5
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_52244934
    quote:
    Wall St sinks as subprime troubles spread
    Bron : Reuters



    NEW YORK (Reuters) - Stocks tumbled on Thursday, with the Dow and S&P down nearly 3 percent, after a French bank froze three funds that invested in U.S. subprime mortgages, prompting central banks to take steps to calm investors.

    Trading was extremely volatile, with the Nasdaq briefly turning positive. All three indexes added sharply to their losses in the last few minutes of trading.

    Trading was heavy on the NYSE, with about 2.79 billion shares changing hands, well above last year's estimated daily average of 1.84 billion, while on the Nasdaq, about 3.54 billion shares traded, above last year's daily average of 2.02 billion.

    Among financial stocks, Goldman dropped 5.7 percent to $182.25 on the New York Stock Exchange. The Wall Street Journal had already reported on Thursday that the bank's internal hedge fund known as Global Alpha has lost about 16 percent for the year, citing people briefed on the matter. The fund has been the subject of persistent speculation for a couple of days.

    Shares of Bear Stearns Cos. lost 5.8 percent to $114.05. Navigator Capital on Thursday filed a lawsuit against a Bear Stearns hedge fund, claiming Bear Stearns had neglected to manage the fund properly before the collapse.

    A spate of disappointing monthly sales reports from major apparel retailers added to the negative tone. The worst decliner was the stock of women's clothing chain New York & Co. Inc., which cut its second-quarter earnings outlook. The stock fell 16.7 percent to $7.67 on the NYSE.

    Home improvement chain Home Depot said it was in talks that may change terms of a previously agreed buyout of its supply division. Its stock, a Dow component, fell 5.3 percent to $35.79 on the NYSE.

    Before Thursday's losses, Wall Street had been on a three-day winning streak fueled in part by the Federal Reserve's statement on Tuesday that the economy was likely to keep growing despite turmoil in credit markets.

    The benchmark 10-year U.S. Treasury note's yield dropped to 4.78 percent from 4.86 percent late on Wednesday as prices of government debt jumped.

    Evidence the U.S. mortgage market crisis was having a global impact and spreading to other markets hammered financial stocks.

    Goldman Sachs Group dropped nearly 6 percent after the Wall Street Journal reported a second fund managed by the investment bank was under pressure to sell assets after falling in value. The S&P financial index fell 3.8 percent and the sector was one of the biggest drags on the S&P 500.

    "The Fed has said the subprime issue is contained," said Hugh Moore, partner with research-based advisory firm Guerite Advisors in Greenville, South Carolina, referring to the Federal Reserve. "It's spread not just outside the industry, but outside the U.S. That really has people spooked."

    The Dow Jones industrial average sank 387.18 points, or 2.83 percent, to 13,270.68. The Standard & Poor's 500 Index slid 44.40 points, or 2.96 percent, to 1,453.09. It was the worst percentage drop for both indexes since the February 27 sell-off.

    The Nasdaq Composite Index fell 56.49 points, or 2.16 percent, to 2,556.49.

    General Electric Co. shares suffered their worst percentage decline in 18 months, while the stock of Wal-Mart Stores Inc. had its biggest fall in four years. GE fell 3.8 percent to $38.94 and Wal-Mart shed 4.1 percent to $46.45, both on the New York Stock Exchange. Both are Dow components.

    The European Central Bank injected a record $130 billion into the banking system to help calm jittery markets after BNP Paribas barred investors from redeeming 1.6 billion euros ($2.2 billion) worth of funds, blaming the conditions in the subprime mortgage market.

    U.S. President George W. Bush said advisers told him there is enough liquidity in the system to let markets make necessary adjustments. The Bank of Canada also said it injected a larger-than-normal amount of funds to support the stability of the Canadian financial system.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:21:53 #6
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52245036
    quote:
    "It's spread not just outside the industry, but outside the U.S. That really has people spooked."


    Ben benieuwd hoe de wereld er morgen uitziet.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:24:32 #7
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:26:00 #8
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52245125
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:21 schreef gronk het volgende:

    [..]



    Ben benieuwd hoe de wereld er morgen uitziet.
    Precies hetzelfde: Smog, oorlog en nog meer ellende. What's new?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:27:38 #9
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52245167
    Ter referentie: M3, de geldhoeveelheid in de eurozone, is ongeveer 8200 miljard euro, volgens http://www.ecb.eu/press/pdf/md/md0706.pdf . Dit soort acties zullen dus wel 'zichtbaar' zijn.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:30:28 #10
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52245236
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:26 schreef popolon het volgende:

    Precies hetzelfde: Smog, oorlog en nog meer ellende. What's new?
    Ik weet nou niet of het een goed of een slecht ding is als m'n hypotheek in een nacht niks meer waard is

    (over pensioenen zal ik 't helemaal niet hebben, want tegen de tijd dat ik met pensioen zou willen gaan bestaat het hele concept niet meer )
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:34:15 #11
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_52245325
    Heeft er hier iemand aandelen?
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:35:12 #12
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52245354
    't is toch de bedoeling dat je heel stoer meldt dat je ze net allemaal op tijd hebt verkocht?
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:35:12 #13
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52245355
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:30 schreef gronk het volgende:

    [..]

    Ik weet nou niet of het een goed of een slecht ding is als m'n hypotheek in een nacht niks meer waard is

    (over pensioenen zal ik 't helemaal niet hebben, want tegen de tijd dat ik met pensioen zou willen gaan bestaat het hele concept niet meer )
    Al die paniekaanvallen hier op 't forum, veel komt van mensen die de VS graag ten onder zien gaan niet wetende wat dat voor hun in zal houden.

    Zo ver zie ik het niet komen. Ordinaire tvp was 't, ik maak me niet te druk, als ik dat wel zou doen kan ik er toch weinig aan doen.

    Carpe diem.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:42:44 #14
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52245519
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:35 schreef popolon het volgende:

    Al die paniekaanvallen hier op 't forum, veel komt van mensen die de VS graag ten onder zien gaan niet wetende wat dat voor hun in zal houden.
    Ach welnee; ik moet zeggen dat ik bij dit hele gedoe me afvraag of dit niet uiteindelijk allemaal oplost in een grote virtuele luchtbubbel, en dat er aan het einde van het verhaal alleen een stel financials aan de prozac moeten. En dat financieel advocaten voor 't komende jaar gebeiteld zitten.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:42:53 #15
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:44:55 #16
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_52245578
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:42 schreef gronk het volgende:

    [..]

    Ach welnee; ik moet zeggen dat ik bij dit hele gedoe me afvraag of dit niet uiteindelijk allemaal oplost in een grote virtuele luchtbubbel, en dat er aan het einde van het verhaal alleen een stel financials aan de prozac moeten. En dat financieel advocaten voor 't komende jaar gebeiteld zitten.
    Tvp, interessant topic. Ik vermoed dat de markt uiteindelijk wel weer recht zal trekken, maar dat er wel een stevige correctie op de hypotheekmarkt komt.
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:47:56 #17
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52245661
    Gewoon de rente naar 8% en het probleem lost zichzelf op. Of de geldmarkten geheel vrij laten, dat is nog beter.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52245789
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:35 schreef popolon het volgende:
    Al die paniekaanvallen hier op 't forum, veel komt van mensen die de VS graag ten onder zien gaan niet wetende wat dat voor hun in zal houden.
    Dat valt wel een beetje mee. Veel mensen hier hebben alleen weinig kaas gegeten van economie. Ik ook niet veel, maar heb de laatste jaren wel wat dingetjes geleerd. En zo blijft als een paal boven water staan dat hoe de VS nu leven, niet vol te houden is. Hoe hard de VS huggers hier dat ook roepen. Maar tegelijkertijd laat de economie in de VS al lang zien dat het een sterke economie is, sterker dan ik 2-3 jaar geleden voor mogelijk had gehouden.
    Maar goed, dat zwaard gaat vallen. En ik denk dat het een soft-landing (maar langdurig) gaat worden.
    pi_52245847
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:44 schreef Scorpie het volgende:

    [..]

    Tvp, interessant topic. Ik vermoed dat de markt uiteindelijk wel weer recht zal trekken, maar dat er wel een stevige correctie op de hypotheekmarkt komt.
    Voor zover ik kan overzien is die hypotheekmarkt zelf niet zo boeiend. Daar komt een correctie op (is natuurlijk al gaande), maar het echte probleem zit hem in het geduld van China. Wanneer willen die waar voor hun geld zien?
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:58:10 #20
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52245906
    De VS hebben China al meerdere malen gevraagd om hun valuta op te waarderen. CHina is denk ik wel gebaat bij de huidige situatie. Enorme exporten, een sterk groeiende economie en alle wind in de zeilen voor industriële opbouw.
    Feitelijk heeft iedereen wel voordeel bij de huidige status quo, maar het is niet langer vol te houden.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52246072
    Maar het is niet in het belang van China om eeuwig aan die dollar vast te zitten. Want de Chinezen beginnen steeds meer zelf uit te geven. En hoe lang wil een Chinees nog teveel betalen voor de goederen uit de rest van de wereld? En hoe lang kun je kapitaal aantrekken om in je land te investeren, als de rendementen lager zijn vanwege de ongunstige wisselkoersen? En wanneer breekt de dag aan dat China z'n spaargeld wil aanspreken? Als de VS vandaag stoppen met overconsumeren, komen de Chinezen misschien zelf toe aan consumeren. In deze situatie is China tot in lengte van dagen verplicht met z'n tengels van de eigen tegoeden af te blijven en is het de facto waardeloos.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:23:47 #22
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52246398
    Nou ja, waardeloos natuurlijk niet, maar wel nutteloos.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:32:19 #23
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_52246541
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:58 schreef LXIV het volgende:
    De VS hebben China al meerdere malen gevraagd om hun valuta op te waarderen. CHina is denk ik wel gebaat bij de huidige situatie. Enorme exporten, een sterk groeiende economie en alle wind in de zeilen voor industriële opbouw.
    Feitelijk heeft iedereen wel voordeel bij de huidige status quo, maar het is niet langer vol te houden.
    Probleem is dat de US% schuldpapieren per facto steeds minder waard worden (met een dollar die steeds meer in waarde zakt)
    pi_52246658
    Hoe spel je een beurscrash nou eigenlijk, crach of crash

    Verkapte tvp
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:57:05 #25
    179752 TheChemeng
    ['æbsin&#;] Ikea boy
    pi_52247587
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 01:37 schreef Autoreply het volgende:
    Hoe spel je een beurscrash nou eigenlijk, crach of crash

    Verkapte tvp
    Economen hebben 9 van de laatste 5 beurscrashes voorspelt

    Tegenwoordig is het toch allemaal perceptie werk, men gaat er vanuit dat de rente 25 basis punten gaat stijgen dus de beurs en de valuta corrigeert al voor dit gebeurt. Overigens is het volgens dit zelfde principe onmogelijk om beurscrashes te voorspellen gezien de markt alle informatie al in de koersen verwerkt heeft.
    The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 03:05:16 #26
    179752 TheChemeng
    ['æbsin&#;] Ikea boy
    pi_52247651
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 01:32 schreef Drugshond het volgende:
    Probleem is dat de US% schuldpapieren per facto steeds minder waard worden (met een dollar die steeds meer in waarde zakt)
    Als China de wisselkoers aanpast dan zijn de US T-bills die ze hebben al helemaal geen kloot meer waard dus ze zitten met een probleem wat ze zelf gecreëerd hebben. Doordat ze lekker willen exporteren is het ook voordelig om de Amerikaanse T-bills te kopen dus bouwen ze hier een enorm fortuin op en gelijktijdig overwaarderen ze Shanghai geweldig doordat investeren te voordelig is. De dag dat China de wisselkoers grondig aanpast of zelfs loslaat (float) is nog heel ver weg en zodra ze dat doen is het een Chaos vanjewelste in die regio en daar zitten wij ook niet op te wachten.
    The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:58:29 #27
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_52248398
    De problemen zijn imo ontstaan doordat de lage renteniveaus hebben geleid tot een sterk vergrote vraag naar geld. Dat was duidelijk zichtbaar aan de hand van een exploderende geldgroei. Voor deze middelen werden investeringen gezocht. Fusies, onroerend goed etc. Ik vraag me sterk af of gif bestrijden met nog meer gif de zaak op den duur niet erger maakt. Nog meer geld pompen in een systeem dat destabiliseert vanwege te veel middelen waarvoor rendabele investeringen gezocht worden kan imo alleen maar tot nog erger leiden. Er wordt een wereldwijd pyramidespel gespeeld de yen carry trade is een van de belangrijke pijlers hiervan.
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
    pi_52248728
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Heeft er hier iemand aandelen?
    Ik heb wel wat put opties lopen
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:58:30 #29
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_52250058
    Zojuist is Damrak weer eens flink lager geopend: 2,40%.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:00:04 #30
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_52250109
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 09:58 schreef Falco het volgende:
    Zojuist is Damrak weer eens flink lager geopend: 2,40%.
    Niet alleen Damrak ook in Azie is het prijsschieten.
    AEX gaat naar de 470-478
    pi_52250237
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 09:58 schreef Falco het volgende:
    Zojuist is Damrak weer eens flink lager geopend: 2,40%.
    Idd, blij dat ik m'n aandelen een paar weken terug allemaal heb weggedaan. Heeft me toch flink wat geld bespaard.
    pi_52250255
    Gaat rap idd, maar geen slagveld:
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:10:46 #33
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_52250305
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 10:07 schreef en_door_slecht het volgende:
    Gaat rap idd, maar geen slagveld:
    [afbeelding]
    Wacht maar op meer lijken uit de kast..... we zijn er nog niet. Als het investerings-sentiment onder het ijs begint te zakken (als koopjes jagers het af laten weten) kan het nog veel harder gaan.
    De internet-bubble ging ook langzaam van start met indicatoren. Nu zijn de financiële markten het haasje vanwege dubieuze (over)bestedingen die eigenlijk geen voedingsbodem meer hebben.
    Dat gaat verder dan de huizenmarkt alleen. Ook met de internet-bubble hadden pensioenfonsen opeens problemen met de zogenoemde dekkingsgraad van 105 % (en de premies prompt omhoog gingen -> inflatie).
    pi_52250344
    Maar waarom blijft die dollar nu al dagen behoorlijk sterk? Het probleem ligt toch vnl in de VS, en dan met name de structurele problemen daar. Als ik geld ind e VS zou hebben zitten, zou ik dat er toch in rap tempo weghalen.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:20:55 #35
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52250534
    Ben nu ook voor 60% liquide. Het is de afgelopen 2,5 jaar mooi genoeg geweest.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52250760
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 10:06 schreef Schuifpui het volgende:

    [..]

    Idd, blij dat ik m'n aandelen een paar weken terug allemaal heb weggedaan. Heeft me toch flink wat geld bespaard.
    Snel jongens, iedereen z'n aandelen dumpen NU HET NOG KAN!!!!!!
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_52250867
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:06 schreef gronk het volgende:
    Overigens, d'r wordt gesuggereerd dat er wel eens meer europees geld (van banken en pensioenfondsen) in amerikaanse subprime-hypotheken zou kunnen zitten dan ons lief is.


    DH: Danke!
    ik heb de indruk dat het een viavia verhaal is. denk aan bv tci die in abn amro zit.

    ff een algemeen vraagje: kan er wat meer aan vragen beantwoorden gedaan worden als iemand iets niet snapt?
    ik had zelf de volgende vragen:

    over de injectie van de ecb:
    uhm, ik snap het niet zo goed. de ecb leent geld omdat er vraag is naar cash, en de rentetarieven gaan omhoog, ok. interpreteer ik het nu goed als ik denk: " extra euros om te kunnen kopen voor de dollars " of is het meer het idee dat ze dan genoeg hebben om alles wat china dumpt op te kunnen kopen?
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:36:24 #38
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52250881
    Het kan altijd nog. Maar wellicht zien we deze prijsniveaus de komende maanden niet meer terug.
    Met de vorige crash ben ik blijven zitten, en heb ik vijf jaar moeten wachten om weer in de plus te komen, ik had geen cash om op de bodem goedkoop in te slaan.
    Nu wel, mocht het onverhoeds gebeuren!
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52250901
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 23:42 schreef gronk het volgende:
    De dag dat de dollar viel.
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    Deze was natuurlijk al bekend:

    ECB Offers Unlimited Cash as Bank Lending Costs Soar (Update8)

    [..]

    Maar daarnaast springen ook de FED en de canadese centrale bank bij:

    Bank of Canada to `Provide Liquidity' to Aid Markets (Update1)

    Fed Enters Market To Tamp Down Rate

    Zijn nogal aardige bedragen: 95 miljard euro, 24 miljard $, anderhalf miljard $... Het lijkt er trouwens ook op dat de FED gedwongen gaat worden om de rente voortijdig te gaan verhogen, of dat er een aanstaande dollardevaluatie aan zit te komen...

    Voorgaande topics.
  • De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?
  • De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
  • japan (9), australie (5), ze doen allemaal mee hoor
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_52250917
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:09 schreef Drugshond het volgende:

    [..]

    Van Aegon slechts 2 % van het totaal vermogen waarvan 77% Tripple-A status. Bovendien zitten ze niet onder in de keten waar op dit moment de klappen vallen.
    veel van die tripple A status is te hoog gewaardeerd schijnt
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_52250960
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Heeft er hier iemand aandelen?
    maat van me zit in de lange termijn obligaties: kwestie van "hang on in there" en hopen dat het over 20 jaar dus nog bestaat.....
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:39:16 #42
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52250961
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 10:35 schreef simmu het volgende:

    [..]

    ik heb de indruk dat het een viavia verhaal is. denk aan bv tci die in abn amro zit.

    ff een algemeen vraagje: kan er wat meer aan vragen beantwoorden gedaan worden als iemand iets niet snapt?
    ik had zelf de volgende vragen:

    over de injectie van de ecb:
    uhm, ik snap het niet zo goed. de ecb leent geld omdat er vraag is naar cash, en de rentetarieven gaan omhoog, ok. interpreteer ik het nu goed als ik denk: " extra euros om te kunnen kopen voor de dollars " of is het meer het idee dat ze dan genoeg hebben om alles wat china dumpt op te kunnen kopen?
    Er is op dit moment heel veel behoefte aan cash op de geldmarkten. Dit dus met name vanwege die sub-prime mortgages. Wanneer centrale banken dit niet ter beschikking stellen, dan heeft dit tot gevolg dat de rente (immers de "prijs" van geld) te snel te veel omhoog gaat. Dus door geld voor 4% ter beschikking te stellen, en het aanbod van geld ook veel groter te maken, blijft dat stabiel.
    Er zullen ook wel wat dollars naar de euro vluchten, maar dat is secundair denk ik.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:40:43 #43
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52251001
    KRIJGT PBERENDS DADELIJK TOCH NOG GELIJK MET AL ZIJN PANIEKPOSTS !!!EINS!!ZWEIDREI!!!POLIZEI!BANKOFFIZIER!
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52251134
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 10:35 schreef simmu het volgende:

    ik heb de indruk dat het een viavia verhaal is. denk aan bv tci die in abn amro zit.
    Zoals ik al in de een ander topic schreef:
    quote:
    Ik kreeg net een mailtje van iemand die bij een grote financiele instelling werkt die zegt dat daar minstens 4 fondsen zijn zoals de 3 die bnp gisteren bekend maakte.
    En dat is niet de abn
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:03:34 #45
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:06:10 #46
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52251657
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 10:46 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Zoals ik al in de een ander topic schreef:
    [..]

    En dat is niet de abn
    Nee. Maar de overname van ABN kan wel in gevaar komen door een gebrek aan geld. En dan zal de koers terugvallen tot de oude pre-overname koers.

    Ik heb ze zelf ook nog vast.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52251746
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 11:06 schreef LXIV het volgende:

    [..]

    Nee. Maar de overname van ABN kan wel in gevaar komen door een gebrek aan geld. En dan zal de koers terugvallen tot de oude pre-overname koers.

    Ik heb ze zelf ook nog vast.
    nja, barclays zit in de subprime, en fortis moet de boel financieren cia obligaties (wat ze nu for now wel kunnen vergeten) dus de overname staat idd op losse schroeven lijkt me. kunnen ze mooi praten wat ze willen.

    http://www.rtl.nl/(/finan(...)etkrach_zet_door.xml

    er wordt al gesproken van een credit crunch.....
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:10:48 #48
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52251789
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 10:40 schreef LXIV het volgende:
    KRIJGT PBERENDS DADELIJK TOCH NOG GELIJK MET AL ZIJN PANIEKPOSTS !!!EINS!!ZWEIDREI!!!POLIZEI!BANKOFFIZIER!


    waar issie trouwens in dit topic?
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_52251898
    ok, deze: http://www.belegger.nl/Credit_Crunch-5024.column verontrust me dan weer.
    nu weet ik toevallig wat reserveringen zijn (ik heb mijn basiscertificaat acturariaat) en dit kan dus nog weleens een probleem worden.
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:15:03 #50
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52251902
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 11:10 schreef gronk het volgende:

    [..]



    waar issie trouwens in dit topic?
    Inderdaad. Jarenlang posten om dit moment af te wachten, en dan verstek laten gaan.

    Waar moet je nu trouwens inzitten, denken jullie? Aandelen niet, zou ik zeggen. Maar cash dan? Dollars? , euro's ? Aluminium? Onroerend goed? , edelmetalen?

    Ik heb toevallig gisteren nog een gouden ketting gekocht voor mijn vriendin. Misschien was dat wel vooruitzien!
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52251948
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 11:15 schreef LXIV het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Jarenlang posten om dit moment af te wachten, en dan verstek laten gaan.

    Waar moet je nu trouwens inzitten, denken jullie? Aandelen niet, zou ik zeggen. Maar cash dan? Dollars? , euro's ? Aluminium? Onroerend goed? , edelmetalen?

    Ik heb toevallig gisteren nog een gouden ketting gekocht voor mijn vriendin. Misschien was dat wel vooruitzien!
    geen idee. wij zitten in een sociale huurwoning, en zijn (na de slaapkamerverbouwing) volstrekt blut
    sangdrax is aio bij de tudelft, en ik heb net mijn opleiding bedrijfswiskunde af, wij zitten goed
    wie niks heeft kan ook niks verliezen, is al jaren mijn motto
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_52252183
    Je moet in de landbouw gaan zitten. Eventueel goud, als dat een toevluchtsoord wordt, maar ook dat is een kwestie van vertrouwen in een berg moleculen, net zoals bij valuta.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:28:13 #53
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52252243
    Die berg moleculen (of atomen) is toch concreter dan het vertrouwen in een munt. Alleen is goud al zo enorm gestegen de afgelopen twee jaar.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52252424
    Gelukkig heb ik helemaaaaal geen geld, en ook geen werk dus ik ben wel "veilig" lijkt me zo
    Life sucks
    pi_52252441
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:06 schreef gronk het volgende:
    Overigens, d'r wordt gesuggereerd dat er wel eens meer europees geld (van banken en pensioenfondsen) in amerikaanse subprime-hypotheken zou kunnen zitten dan ons lief is.


    DH: Danke!
    zover ik weet valt dat mee op het totaalplaatje maar het zal ongetwijfeld niet prettig zijn
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_52252501
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:27 schreef gronk het volgende:
    Ter referentie: M3, de geldhoeveelheid in de eurozone, is ongeveer 8200 miljard euro, volgens http://www.ecb.eu/press/pdf/md/md0706.pdf . Dit soort acties zullen dus wel 'zichtbaar' zijn.
    maar wat doen ze nu precies
    Lennen ze nu enorm veel euro`s aan de VS omdat de dollar in rap tempo in waarde aan het dalen is of hoe zit dat
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_52252660
    Dat het fout gaat met amerika was al te zien aan het feit dat amerikanen meer in europa gingen investeren, Wij als europeanen en zeker Nederland zijn een van de grootste investeerders in Amerika dus dat rijkaardje spelen in Amerika gaat ons een heleboel kosten.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_52252694
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 11:15 schreef LXIV het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Jarenlang posten om dit moment af te wachten, en dan verstek laten gaan.

    Waar moet je nu trouwens inzitten, denken jullie? Aandelen niet, zou ik zeggen. Maar cash dan? Dollars? , euro's ? Aluminium? Onroerend goed? , edelmetalen?

    Ik heb toevallig gisteren nog een gouden ketting gekocht voor mijn vriendin. Misschien was dat wel vooruitzien!
    olie goud platinum alles wat in waarde stijgt en waar een tekort aan is
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:45:25 #59
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52252745
    Wanneer de economie vertraagt, neemt de vraag naar grondstoffen ook af.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52252804
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    olie goud platinum alles wat in waarde stijgt en waar een tekort aan is
    Het vervelende is met goud (eigenlijk met alles) dat die vraag er wel moet zijn om het iets waard te maken. En die vraag moet een vraag vanuit de industrie zijn, vraag vanuit de beurs is puur speculatie.
    pi_52253434
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 11:47 schreef en_door_slecht het volgende:

    [..]

    Het vervelende is met goud (eigenlijk met alles) dat die vraag er wel moet zijn om het iets waard te maken. En die vraag moet een vraag vanuit de industrie zijn, vraag vanuit de beurs is puur speculatie.
    Er blijft altijd vraag naar grondstoffen.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_52253650
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    Er blijft altijd vraag naar grondstoffen.
    Goud kun je niet eten en je bouwt er geen huizen mee. Zo zeker is dat allemaal dus niet. Maar het is idd beter dan iets dat kan rotten of echt alleen digitaal bestaat.
    pi_52253758
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 12:15 schreef en_door_slecht het volgende:

    [..]

    Goud kun je niet eten en je bouwt er geen huizen mee. Zo zeker is dat allemaal dus niet. Maar het is idd beter dan iets dat kan rotten of echt alleen digitaal bestaat.
    oh dat ben ik met je eens en met het zelfde argument reageer ik altijd op HO die de goudstandaard terug wil hebben
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:20:07 #65
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52253816
    quote:
    Overigens is 'unlimited' ook weer niet zo 'unlimited'. D'r zijn grenzen. Ik ben benieuwd of we die gaan bereiken. En wat er dit weekend gebeurt.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_52253833
    Sieraden van edelmetalen en -stenen zijn volgens mij historisch gezien het meest waardevaste wat er te krijgen is.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_52253881
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    oh dat ben ik met je eens en met het zelfde argument reageer ik altijd op HO die de goudstandaard terug wil hebben
    Dat is volgens mij wel een goede maatregel om te voorkomen dat de geldpers maar ongebreideld aangezet wordt, maar dat is maar de helft van het verhaal.
    pi_52254014
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 12:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
    Sieraden van edelmetalen en -stenen zijn volgens mij historisch gezien het meest waardevaste wat er te krijgen is.
    Ja, maar dat wil alleen maar zeggen dat het vertrouwen eigenlijk altijd hoog is geweest in die dingen. Als het puntje bij het paaltje komt, heb je natuurlijk geen ruk aan sieraden. En ergens iets aan hebben is de basis van de waarde van een product. Daarom opperde ik om je geld in de landbouw te steken. Dat hebben we echt nodig. Alleen dat is bederfelijk en dat maakt het een stuk minder betrouwbaar.
    pi_52254454
    [paniek modus]
    En de 500 punten zijn wel heel dichtbij...
    [/paniek modus]
    pi_52254556
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 12:40 schreef en_door_slecht het volgende:
    [paniek modus]
    En de 500 punten zijn wel heel dichtbij...
    [/paniek modus]
    [paniek technische analist modus]
    Ow dan hebben we een belangrijk steunpunt doorbroken en kan het zo doorzakken tot 450
    [paniek technische analist modus]
    pi_52255409
    We zijn al onder de 500 geweest Laagste dagkoers AEX 499.18(13:07)
    Hij is weer nu iets boven de 500
    ............................
    pi_52255652
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 13:14 schreef sander89 het volgende:
    Hij is weer nu iets boven de 500
    Hij was er net iets bovenonder.
    pi_52255676
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 11:15 schreef LXIV het volgende:
    Waar moet je nu trouwens inzitten, denken jullie? Aandelen niet, zou ik zeggen. Maar cash dan? Dollars? , euro's ? Aluminium? Onroerend goed? , edelmetalen?
    (*)Je eigen opleiding, doe een goede MBA of vakopleiding.
    (*)Je eigen vakgebied. Je hebt daar veel kennis van dus je kan bepalen wat het in de toekomst goed gaat doen.

    (*)Koolstof. Het gebruik van koolstof neemt een gigantische vlucht. Door het gebruik van Boeing en Airbus is de kennis er nu, dus het zal steeds breder toegepast worden. (Auto's, treinen, verpakking)
    (*)Waterstoftechnologie. Dat de olie op zal zijn is een feit en waterstof is voor veel energievoorzieningen de enige manier. (De energiedichtheid van accu's zal nooit in de buurt van waterstof komen)
    pi_52255834
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 13:23 schreef Autoreply het volgende:

    [..]

    (*)Je eigen opleiding, doe een goede MBA of vakopleiding.
    (*)Je eigen vakgebied. Je hebt daar veel kennis van dus je kan bepalen wat het in de toekomst goed gaat doen.

    (*)Koolstof. Het gebruik van koolstof neemt een gigantische vlucht. Door het gebruik van Boeing en Airbus is de kennis er nu, dus het zal steeds breder toegepast worden. (Auto's, treinen, verpakking)
    (*)Waterstoftechnologie. Dat de olie op zal zijn is een feit en waterstof is voor veel energievoorzieningen de enige manier. (De energiedichtheid van accu's zal nooit in de buurt van waterstof komen)
    nou ja, er zijn ook voertuigen die op lucht rijden.
    Ik rij liever met een hoge druk tank lucht dan met een hoge druk tank waterstof op den duur. En als kernfusie lukt, dan is de co2 van het hele proces bijna nul.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_52256234
    Wel grappig: 1987 scherpe daling beurzen. 1997 scherpe daling beurzen. Een keer raden welk jaar we nu zitten...
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:00:03 #76
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_52256882
    Maar de AEX doet het ook het slechts van heel Europa. Wachten wat Wall Street gaat doen.
    pi_52257252
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef One_of_the_few het volgende:
    nou ja, er zijn ook voertuigen die op lucht rijden.
    Ja, ik leef ook van de lucht.
    quote:
    Ik rij liever met een hoge druk tank lucht dan met een hoge druk tank waterstof op den duur.
    Da's puur psychisch. Sterker nog, een exploderende luchttank is waarschijnlijk gevaarlijker als een exploderende waterstoftank. Waterstof stijgt acuut op, dus er is bijna een ontbrandingsgevaar itt tot benzine.
    quote:
    En als kernfusie lukt, dan is de co2 van het hele proces bijna nul.
    Sure, maar die energie moet nog steeds vervoerd worden bij voertuigen. Waterstof en accu's zijn de enige twee manieren daarvoor en accu's komen nooit in de buurt van de performance van waterstof.

    Anyway, da's ver offtopic
    pi_52257339
    Het moet achter de schermen een ontiegelijk drama zijn , want wanneer de ECB meer als 150 milliard Euro aan Geld vrij maakt betekend dat dat heel veel banken geen geld meer hebben! Ik weet dat in Duitsland teminste 2 grote banken staan te wankellen en dat zal in heel Europa niet veel anders zijn. Als ik denk hoe USA affin Nederland is , dan ben ik benieuwd welke Nederlandse banken aan het wankelen zijn.

    Als dit fout gaat , zou het wel eens heel erg fout kunnen gaan.

    Vergeet de beursen. at is niet het drama. Het Drama speelt zich achter de schermen af.
    Die Mongool in de USA als fed Chef, ziet niet in dat zijn rente onlaag moet en wel heel snel.

    [ Bericht 15% gewijzigd door CANARIS op 10-08-2007 14:21:45 ]
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:20:34 #80
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52257511
    De banken hebben zat geld, alleen ze willen het niet uitlenen, omdat ze het onderpand van de lener niet vertrouwen. Da's het probleem.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_52257585
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 14:20 schreef gronk het volgende:
    De banken hebben zat geld, alleen ze willen het niet uitlenen, omdat ze het onderpand van de lener niet vertrouwen. Da's het probleem.
    Tuurlijk en daarvoor gooit de ECB 150 m i l l i a r d ¤ op de markt
    pi_52257650
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 14:16 schreef CANARIS het volgende:
    Het moet achter de schermen een ontiegelijk drama zijn , want wanneer de ECB meer als 150 milliard Euro aan Geld vrij maakt betekend dat dat heel veel banken geen geld meer hebben! Ik weet dat in Duitsland teminste 2 grote banken staan te wankellen en dat zal in heel Europa niet veel anders zijn. Als ik denk hoe USA affin Nederland is , dan ben ik benieuwd welke Nederlandse banken aan het wankelen zijn.

    Als dit fout gaat , zou het wel eens heel erg fout kunnen gaan.

    Vergeet de beursen. at is niet het drama. Het Drama speelt zich achter de schermen af.
    Die Mongool in de USA als fed Chef, ziet niet in dat zijn rente onlaag moet en wel heel snel.
    Ach, het zal de Amerikaanse economie zijn die de hardste klappen krijgt. Op de lange termijn hoeft dat niet zo slecht te zijn want dan krijgen Azië en Europa een groter deel van de koek
    pi_52258136
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 14:24 schreef Autoreply het volgende:

    [..]

    Ach, het zal de Amerikaanse economie zijn die de hardste klappen krijgt. Op de lange termijn hoeft dat niet zo slecht te zijn want dan krijgen Azië en Europa een groter deel van de koek
    Denk er maar eens over na wat er bij ons gebeurd als bijvoorbeeld de Rabo Bak zijn deuren moet sluiten omdat het instituut geen reserves meer heeft.

    en precies dat is wat er op dit moment aan het gebeuren is. Ze houden het goed geheim, want wanneer de Comsument hier lucht van krijgt en zijn geld gaat innen , dan wordt het bloed link.

    en jouw hoop dat het een amerikaasn fonomeen zal blijven is natuurlijk lariekoek , wanneer je ziet hoe de grote banken op deze wereld met elkaar financieel vertrikt zijn
    pi_52258227
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 14:40 schreef CANARIS het volgende:

    [..]

    Denk er maar eens over na wat er bij ons gebeurd als bijvoorbeeld de Rabo Bak zijn deuren moet sluiten omdat het instituut geen reserves meer heeft.

    en precies dat is wat er op dit moment aan het gebeuren is. Ze houden het goed geheim, want wanneer de Comsument hier lucht van krijgt en zijn geld gaat innen , dan wordt het bloed link.

    en jouw hoop dat het een amerikaasn fonomeen zal blijven is natuurlijk lariekoek , wanneer je ziet hoe de grote banken op deze wereld met elkaar financieel vertrikt zijn
    Maar hoezo, banken hebben geen geld? Vanwege die paar hypotheekjes die niet afgelost worden?
    pi_52258461
    over 45 min gaat wall street open
    pi_52258646
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 14:40 schreef CANARIS het volgende:

    [..]

    Denk er maar eens over na wat er bij ons gebeurd als bijvoorbeeld de Rabo Bak zijn deuren moet sluiten omdat het instituut geen reserves meer heeft.

    en precies dat is wat er op dit moment aan het gebeuren is. Ze houden het goed geheim, want wanneer de Comsument hier lucht van krijgt en zijn geld gaat innen , dan wordt het bloed link.

    en jouw hoop dat het een amerikaasn fonomeen zal blijven is natuurlijk lariekoek , wanneer je ziet hoe de grote banken op deze wereld met elkaar financieel vertrikt zijn
    Voorzover ik weet hebben Nederlandse banken nog altijd een betere dekkingsgraad (heet dat zo?) als in veel andere landen. Overigens had ik het over de lange termijn natuurlijk hangt onze economie grotendeels op de wereld- en Amerikaanse economie, maar op de lange termijn zullen die verhoudingen aardig gaan verschuiven denk ik.
    pi_52258655
    En we zijn nog geen punt verwijderd van waar we 1 januari 2007 stonden.
    pi_52259376
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 14:43 schreef en_door_slecht het volgende:

    [..]

    Maar hoezo, banken hebben geen geld? Vanwege die paar hypotheekjes die niet afgelost worden?
    Banken hoeven toch maar een klein percentage van het geld wat uitstaat te kunnen dekken?

    Dus dan kunnen die paar hypotheekjes wel vergaande gevolgen hebben door deze manier van boekhouden.
    pi_52259400
    Ik snap trouwens niet dat een paar Amerikanen die hun hypotheek niet kunnen aflossen ervoor zorgen dat de complete kapitaalmarkt aan het wankelen is. Dan moet er toch meer aan de hand zijn?
    pi_52259495
    tsja, als (in het geval dus van een bank) de reserve (de reserve is precies *dat* bedrag wat een bank/verzekeraar moet kunnen uitkeren als de klanten dat claimen/ voorbeeld: 1 verzekerde koopt op zn 40ste een levenslange lijfrente uit te keren vanaf zn 65ste, dan moet de verzekeraar geld reserveren om dat ook daadwerkelijk te kunnen doen) aangetast is, is dat een groot probleem wat idd niet naar buiten zal komen.
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_52259621
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 15:19 schreef Fastmatti het volgende:
    Ik snap trouwens niet dat een paar Amerikanen die hun hypotheek niet kunnen aflossen ervoor zorgen dat de complete kapitaalmarkt aan het wankelen is. Dan moet er toch meer aan de hand zijn?
    Dat is er ook. Gigantische handelstekorten en een Amerikaanse economie die alleen maar overeind blijft omdat de winst van veel Amerikaanse bedrijven in buitenlandse valuta wordt afgerekend. De economie daar draait al langer slecht.
    pi_52259897
    Gaat dit trouwens nog invloed krijgen op bijvoorbeeld onze huizenmarkt. Zal onze grote doemdenker PB dan eindelijk gelijk krijgen? Ik heb namelijk nu niet echt het idee dat onze hypotheekmarkt een solide onderpand heeft.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:42:25 #93
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52260018
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 14:16 schreef CANARIS het volgende:
    Het moet achter de schermen een ontiegelijk drama zijn , want wanneer de ECB meer als 150 milliard Euro aan Geld vrij maakt betekend dat dat heel veel banken geen geld meer hebben! Ik weet dat in Duitsland teminste 2 grote banken staan te wankellen en dat zal in heel Europa niet veel anders zijn. Als ik denk hoe USA affin Nederland is , dan ben ik benieuwd welke Nederlandse banken aan het wankelen zijn.

    Als dit fout gaat , zou het wel eens heel erg fout kunnen gaan.

    Vergeet de beursen. at is niet het drama. Het Drama speelt zich achter de schermen af.
    Die Mongool in de USA als fed Chef, ziet niet in dat zijn rente onlaag moet en wel heel snel.
    De markt moet gewoon zijn gang kunnen gaan, en de rente naar 8%! Door de rente kunstmatig laag te houden wordt de bubbel alleen maar kunstmatig in stand gehouden. Dan is de klap dadelijk veel groter. Waar moet al dat geld vandaan komen om de rente laag te houden? Dat is inflatie.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:45:12 #94
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_52260093
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 15:38 schreef Fastmatti het volgende:
    Gaat dit trouwens nog invloed krijgen op bijvoorbeeld onze huizenmarkt. Zal onze grote doemdenker PB dan eindelijk gelijk krijgen? Ik heb namelijk nu niet echt het idee dat onze hypotheekmarkt een solide onderpand heeft.
    De Nederlandse household income to debt ratio is de hoogste ter wereld. Evenals de Nederlandse HRA de meest royale is. (hangt natuurlijk samen). Het onderpand is wel redelijk solide, hypotheken worden iha voor een lange termijn afgesloten, dus de meeste mensen hebben voorlopig geen last van hogere rentes. Bovendien is hier nationale hypotheekgarantie, in casu extremis gegarandeerd door de overheid.
    Zolang de overheid niet failliet gaat is er dus niks aan de hand.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_52260426
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 15:42 schreef LXIV het volgende:

    [..]

    De markt moet gewoon zijn gang kunnen gaan, en de rente naar 8%! Door de rente kunstmatig laag te houden wordt de bubbel alleen maar kunstmatig in stand gehouden. Dan is de klap dadelijk veel groter. Waar moet al dat geld vandaan komen om de rente laag te houden? Dat is inflatie.
    Die twee kapitaalinjecties hebben volgens mij hetzelfde effect. Laat die financiele instellingen zelf hun brokken maar oplossen, de winsten van de afgelopen jaren hebben ze tenslotte ook in eigen zak gestoken.
    pi_52260631
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 15:45 schreef LXIV het volgende:

    [..]

    De Nederlandse household income to debt ratio is de hoogste ter wereld. Evenals de Nederlandse HRA de meest royale is. (hangt natuurlijk samen). Het onderpand is wel redelijk solide, hypotheken worden iha voor een lange termijn afgesloten, dus de meeste mensen hebben voorlopig geen last van hogere rentes. Bovendien is hier nationale hypotheekgarantie, in casu extremis gegarandeerd door de overheid.
    Zolang de overheid niet failliet gaat is er dus niks aan de hand.
    Oh my Gott!

    Het gaat hier niet om de Nederlandsee hypotheken.
    het gaat hier wel om Nederlandse banken die net als vele andere Europeese banken in het Amerikaanse hypotheken probleem hangen . Het zij direkt of indirekt.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:16:32 #97
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_52261035
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 15:55 schreef Fastmatti het volgende:

    [..]

    Die twee kapitaalinjecties hebben volgens mij hetzelfde effect. Laat die financiele instellingen zelf hun brokken maar oplossen, de winsten van de afgelopen jaren hebben ze tenslotte ook in eigen zak gestoken.
    In die zin ben ik niet tegen een correctie, maar je moet maar afwachten wie uiteindelijk echt de rekening gaat betalen.
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:20:47 #98
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_52261137
    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aZ.cxsJa71xg&refer=home


    19 miljard voor de FED.

    Zie ik 't nou goed dat op deze manier 'beroerde' hypotheken uitgesmeerd gaan worden over alle belastingbetalers, wereldwijd?
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_52261599
    Maar welke "grote Duitse bank" is de bank die bijna om zou vallen?
    pi_52261760
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 16:37 schreef en_door_slecht het volgende:
    Maar welke "grote Duitse bank" is de bank die bijna om zou vallen?
    Misschien is het handig even er op te wijzen dat een op gang komende geruchtenstroom, zelfs als het gerucht niet op waarheid is gebaseerd, een kettingreactie op gang zou kunnen brengen?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')