Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
Nou danquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:54 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).
Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.quote:Een e-ticket is eigenlijk niets meer dan een nummer van een reservering. Daar zijn geen 'officiele' papieren van, dus raar dat iemand daar om zou vragen. De boarding pass (waarop o.a. naam en paspoortnummer staan) is toch het bewijs dat je een ticket hebt?
Mij ookquote:
Ja eh, zelfs vliegmaatschappijen gaan met hun tijd mee hè.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:59 schreef GambinoT het volgende:
Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou dan
Dan kun je wel ophouden met typen
Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.quote:Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.
En je e-ticket is geen "officieel" document maar daar gaat het ze helemaal niet om. Ze kunnen dan gewoon zien dat je geplanned hebt om het land weer te verlaten en niet als en parasiet van de maatschappij gaat zuigen. Iemand die dat van plan is heeft dat nl gewoon niet bij zich
Daarbij vragen ze dan wanneer je teruggaat e.d. Dan kijken ze dat na op dat papiertje. Gewoon kleine checks die ze uitvoeren.
Reis je alleen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:12 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.
[..]
Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.
Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
Ik raad overigens China Airlines gaan, die hebben een tussenstop in Bangkok en Taipei voordat je verder vliegt naar Sydney, en je mag in totaal 4 stopovers maken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
hmm ok, bedankt voor de info, zal daarmee wel ff verder zoeken
Precies.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.
Overigens moet je in de selfservice automaat ook meteen het adres opgeven waar je gaat overnachten in de VS.
Dank je Ik vlieg terug via Washington Dulles... geen idee of ik daar kan self-servicen... Ze hebben wel iets als 'curbside self check' of zo... Misschien is dat hetzelfde?quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Je kunt gewoon naar de incheckbalie lopen en daar inchecken. Ze bekijken je reserveringsnummer en je paspoort. Daarna lever je je koffers in en krijg je je boardingpass. Maar de meeste luchthavens hebben inmiddels van die self service machines staan die je boardingpass uitprint. Je koffers breng je daarna naar zo'n drop off punt.
Ja, kan (en moet) daar zelf inchecken. Je hebt daar ofwel een creditcard of een frequent-flyer card (en natuurlijk je 'machine-readable' paspoort) voor nodig. Als je die niet hebt, dan zul je een tijdje in de rij moeten staan, wat je overigens voor die self serice automaten in de VS toch ook al staat, omdat ze best ingewikkeld zijn daar (creditcard rechts door gleuf, paspoort door bovenste gleuf, eventueel nog vingerafdruk en webcam foto en nog een hele zooi gegevens invoeren en vragen beantwoorden)quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dank je Ik vlieg terug via Washington Dulles... geen idee of ik daar kan self-servicen... Ze hebben wel iets als 'curbside self check' of zo... Misschien is dat hetzelfde?
Neem jij je printer dan mee op vakantie ?quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:48 schreef Palomar het volgende:
Ik had vanuit mn hotel gewoon 24 uur van te voren online ingechekt en de boardingpassen uitgeprint.
De meeste hotels hebben gewoon een PC met internet en een printer staan die vrij gebruikt mag worden...quote:Op maandag 13 augustus 2007 05:01 schreef jaco het volgende:
[..]
Neem jij je printer dan mee op vakantie ?
Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:03 schreef mr.marcus het volgende:
Toen ik laatst van Bogota naar Parijs vloog, maakten we vanwege een brandstof tekort een tussenlanding in Brest. komt dit veel voor? Ik vond het namelijk maar dubieus.
Sterker nog, naast dat ze voldoende brandstof moeten hebben om een doorstart te maken moeten ze ook de mogelijkheid hebben om de uitwijkluchthaven (welke altijd voor de vlucht wordt bepaald) te bereiken en deze veilig aan te vliegen. Indien in NL Schiphol niet kan worden aangedaan zal in de regel Eindhoven of een Duitse luchthaven worden gebruikt als uitwijkmogelijkheid, hoewel dit uiteraard niet heel vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.
Zeker bij zo'n grote en drukke luchthaven als Parijs is dat natuurlijk van belang. Het is alleen maar om 110% zeker te zjin van de veiligheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |