Uhh ik denk dat het dus niet erg bij jou is anders had je het wel eerder gemerkt.....quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:34 schreef Logitik het volgende:
Ik zat wat te lezen op internet over dyslexie.Het verhaal dat ik las, zaten veel herkenningspunten in. Er ging een lampje branden dat ik eventueel ook dyslexies kan zijn
Op internet gaat het eigenlijk alleen maar over kinderen, en hoe ze behandeld worden. Maar ik kan geen informatie vinden over dyslexie voor mensen op mijn leeftijd. Hoe kan ik zoiets testen bijvoorbeeld, hoe gaat dat in zijn werk? Contact opnemen met een speciale instelling, vind ik op dit moment erg moeilijk.
Weet iemand hier iets meer van? Misschien uit eigen ervaringen? Ik hoor t graag![]()
Ik zie niet in waarom dat moeilijk zou zijn eigenlijk... wordt je toch alleen maar beter van en is niks om je voor te schamen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:34 schreef Logitik het volgende:...
Contact opnemen met een speciale instelling, vind ik op dit moment erg moeilijk.
...
iddquote:Op donderdag 19 juli 2007 16:48 schreef blix het volgende:
Als je bovenstaand stukje zelf getypt hebt valt het misschien wel mee met de dyslexie![]()
Als het heel erg is maak je heel veel typfouten die je zelf niet ziet, dat bij sommige banen voor problemen kan zorgen....quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:10 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik snap echt niet waarom mensen met dyslexie hulp moeten zoeken, het is geen ernstige ziekte of iets dergelijks.
Netzoals mensen die niet kunnen zwemmen of alsmaar zakken voor hun rijexamen. Het zijn allemaal dingen waar gewoon mee te leven valt.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:56 schreef Undergod het volgende:
Hypochondrie, lees daarover eens wat op het internet.
Waarschijnlijk heb je dat dan ook :|
Omg ik moest lachenquote:Op donderdag 19 juli 2007 18:46 schreef Haarloze_Aap het volgende:
Ja, je hept dislextie. Net als wei allemaal! Join teh club!
Lees jij maar eens wat over hypochondriequote:Op donderdag 19 juli 2007 16:56 schreef Undergod het volgende:
Hypochondrie, lees daarover eens wat op het internet.
Waarschijnlijk heb je dat dan ook :|
Dus je bent zegmaar half-dyslectisch?quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:13 schreef Logitik het volgende:
Nou, het gaat me niet om het schrijven of typen van dingen, maar meer met lezen. Ik vind zelf dat ik nogal wat problemen ondervind het lezen
Oh, nogmaals, join teh clubquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:13 schreef Logitik het volgende:
Nou, het gaat me niet om het schrijven of typen van dingen, maar meer met lezen. Ik vind zelf dat ik nogal wat problemen ondervind het lezen
Dat bedoel ik precies! Op de 1 of andere manier kost het mij erg veel moeite om iets begrijpend te kunnen lezen!quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:36 schreef Sm0keZ het volgende:
Het schrijven opzich gaat mij best goed af, spelfouten maar ik dan ook vrij weinig. Als ik daarentegen een stukje tekst ga lezen, wil ik er altijd té snel doorheen lezen. Resultaat is dat ik dan woorden oversla, waardoor de hele zin niet meer begrijpelijk is. En dan tóch gewoon doorgaan naar de volgende zin he...
Uiteindelijk zit ik dan naar die lap tekst te staren met de gedachte "nou, maar weer opnieuw dan hè".
Best vervelend..
Volgens mij is dat een best veel voorkomend iets hoor...quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:55 schreef Logitik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik precies! Op de 1 of andere manier kost het mij erg veel moeite om iets begrijpend te kunnen lezen!
Wij zijn altijd erg gehaast, en willen volgens mij met hele andere dingen bezig zijn dan met lezenquote:Op donderdag 19 juli 2007 20:01 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een best veel voorkomend iets hoor...
Lezen voor m'n plezier doe ik vrijwel nooit. Als ik een stuk tekst lees is dat voor m'n werk, of omdat ik zelf ergens informatie voor wil hebben. Ik denk dat als ik af en toe voor m'n plezier ga lezen ik hier vanzelf weer vanaf kom, omdat je dan als het ware 'leert' om er de tijd voor te nemen, iets wat wij beiden blijkbaar niet doen
Dat heeft niets met dyslexie te maken maar komt juist doordat de tekst slecht geschreven is.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:55 schreef Logitik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik precies! Op de 1 of andere manier kost het mij erg veel moeite om iets begrijpend te kunnen lezen!
Zouden er nog truukjes te leren zijn op mijn leeftijd tegen dit soort problemen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:54 schreef Frezer het volgende:
Dat iemand zoals de TS een fatsoenlijk leesbare post kan produceren wil natuurlijk niet zeggen dat 'ie per definitie geen dyslexie zal hebben zoals de meesten hier denken. Je kunt je echter wel afvragen of het nog nuttig is voor je om het nu nog te laten testen, wat ook nog eens het nodige kost. Mocht je dyslexie hebben kun je er waarschijnlijk zelf al heel aardig mee omgaan, en zaken als tentamentijdverlenging zullen waarschijnlijk toch niet meer van toepassing zijn.
Bij mij was het al vrij jong vastgesteld, daarom heb ik allerhande bijlessen gehad, maar uiteindelijk heeft misschien maar 10% daarvan zin gehad, simpelweg door ervaring leer je veel meer. Ik moet overigens wel zeggen dat ik vooral moeite met spelling en cijfers heb, en niet zozeer met begrijpend lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |