abonnement Unibet Coolblue
pi_50975267
Hmm laatste topic is alweer van een tijdje terug dus ik denk, open er maar eentje

Over twee weken ga ik 10 dagen naar schotland, vlieg op Glasgow en 10 dagen vlieg ik vanaf Edinburgh weer verder. In de tussenliggende periode heb ik niet echt iets gepland. Ik was van plan 2 nachten in Glasgow te blijven en 2 in Edinburgh maar ik weet niet wat ik daartussen ga doen.

In de lonely planet zag ik een route staan van Edinburg - Glasgow en dan via het zuiden zeg maar. Is dit leuk om te doen (het zuiden dan, de route neem ik als leidraad ) of kan ik beter naar het noorden gaan? Oftewel wat zijn dé tips in schotland om te zien?
pi_50981390
Ik ben in beide delen geweest en vond het noorden erg leuk. ben op de isle of skye geweest (de enige regenachtige dag dus weinig uitzicht), loch ness (hij is weer gesignaleerd pas geleden dus je weet maar nooit ) en inverness / fort george ... Geen tijd gehad om helemaal naar het uiterste noorden en aberdeen te gaan dus dat komt nog een keer

Het zuiden (hoewel het wel net engeland is), was hadrian's wall ... wel leuk maar als je 1 stuk gezien hebt en 3 opgravingen hebt bekeken dan heb je toch al heel wat gezien .. hoewel durham ook heel mooi moet zijn!

Als je vooral van natuur houdt zou ik naar het noorden gaan, hoewel ik niet weet hoe je reist en of het openbaar vervoer daar heel goed is ... als je een auto hebt: trek minstens 1,5 keer langer de tijd uit voor een rit dan je denkt, wij hebben ons daar nogal op verkeken
pi_50982574
Nee ik ga gewoon met het OV, wat is daar sowieso het handigst? Trein oid?

Opzich vind ik een combinatie het best, ik wil natuur zien maar ook steden ed.

Ik reis alleen en vind het opzich een beetje eng om alleen de bergen in te gaan, of valt dat wel mee? En zijn er goed uitgezette wandelroutes of groepen oid?
pi_51012390
Wij hebben alles zelf gedaan dus van OV weet ik niks ... wandelroutes zijn er redelijk wat ... en waren goed alleen te doen (wij waren wel met 2-en) ... Wel vooral eenzaam vaak, loopt bijna niemand ... De route langs HAdrian's Wall wordt wel veel gelopen ...
pi_51028911
In Edinburgh zijn bussen erg goedkoop, dus daar maak ik gebruik van.
Ik ga trouwens a.s. woensdag, en dan maandag weer terug. Op de planning staan: Aberlady Bay, Holyrood park, Dynamic Earth.. en de rest verzinnen we daar wel.
Iemand nog tips voor mooie oude kerkhoven daar in de buurt?
pi_51038587
Oke, kheb een planning gemaakt:

dag 1 & 2 Glasgow
dag 3: Oban
dag 4: Iona
dag 5 & 6: Fort William
dag 7: weet ik nog niet
dag 8 & 9 Edinburgh

Wat zal ik de zevende dag doen? Dagje extra Edinburgh? Of iets anders? Tips graag
pi_51041591
Hmm, persoonlijk zou ik geen 2 dagen in Fort William willen doorbrengen. Aardig plaatsje hoor, maar dat heb je binnen een dag echt wel gezien.
In Edinburgh en omgeving is ontzettend veel te doen, dus ik zou daar een extra dagje aan vastplakken.
pi_51042518
Ook jaren geleden gedaan samen met mijn zoon. Alles met het OV.
Van Edinburgh naar Arbroath om daar een paar dagen bij kennissen te logeren.
Daarna met de trein via Inverness naar Dingwall/ Beaully. Daar twee nachten doorgebracht. Daar was ook gelegenheid om met een groep de natuur in te trekken. Zalm kijken die daar in de glenns de rivier op springt.
Daarna een dagje naar Inverness. Daar blijven slapen. Volgende dag Fort George. Bus gepakt naar Skye. Nachtje in Kaellakin en daarna door via Portree naar Uig.
Weer terug naar Inverness en vandaaruit naar Arbroath en Vanuit Edinburgh weer terug.

Mocht je in Glasgow of Edinburgh the Clan Wallace groep tegenkomen met hun muziek... Enjoy
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_51061487
Even een TVP.
Ik wil in de herftsvakantie naar Schotland gaan. Maar dan met de auto in plaats van het vliegtuig.
Heeft iemand hier ervaringen daarmee? Dus met de veerpond naar Schotland. Welke lijn/maatschappij is dan aan te raden?
pi_51068716
Ik ben vorig jaar met dfds seaways naar Newcastle gevaren, en vanuit daar gereden. Is erg goed bevallen. Wel nog een stuk rijden, maar dat is in Schotland verre van vervelend.
pi_51070994
Wij hebben precies hetzelfde gedaan ... maar wij hadden ook een reis van DFDS seaways geboekt dus hadden ook weinig andere keuze
  ESF Reporter maandag 2 juli 2007 @ 22:08:39 #12
87554 Cee
Welluk?
pi_51075140
Heyyy een Schotland topic, vind ik puik!

Ik ga zeer binnenkort een week, samen met een vriendin en we zijn er nog nooit eerder geweest. We hebben een reisschema van burobritain en tijdens het boeken vergaten we in al ons enthousiasme even een paar extra dagen Edinburgh eraan vast te plakken. Dus nu hebben we welgeteld een dag daar te spenderen. Oh well.

Ben nu nog druk bezig al die rare plaatsnamen een beetje te leren kennen en te kijken wat we zoal willen zien. Maar dan toch maar alvast de eerste vraag, hetgene wat ons nu het meest nerveus maakt:

Links Rijden.
Hoe is dat?

We hebben al wel een auto met automaat gereserveerd, om het ons niet helemaal moeilijk te maken.
pi_51084341
Het vorige deel met veel tips en ervaringen: Schotland en ook: Engeland, Schotland, Wales
pi_51084363
Sja, ik vind links rijden niks bijzonders meer, omdat ik het zo vaak heb gedaan. Moet als ik hier op een plattelandweg rijd vaak mezelf ervan weerhouden, dat ik merk dat ik weer links ga rijden.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:58:57 #15
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_51086538
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:16 schreef ArtemisQ het volgende:
Oke, kheb een planning gemaakt:

dag 1 & 2 Glasgow
dag 3: Oban
dag 4: Iona
dag 5 & 6: Fort William
dag 7: weet ik nog niet
dag 8 & 9 Edinburgh

Wat zal ik de zevende dag doen? Dagje extra Edinburgh? Of iets anders? Tips graag
Inverness
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_51100911
Is het trouwens te doen om vanuit Edinburg een eiland te bezoeken? Arran ofzo?
Wel met openbaar vervoer.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:18:45 #17
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_51101557
Vanuit Edinburgh lijkt mij dat wel lastig, vanuit Glasgow 1,5 uur met trein en ferry. Hoewel je binnen het uur van Edinburgh naar glasgow reist.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_51102458
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:57 schreef Coam het volgende:
Is het trouwens te doen om vanuit Edinburg een eiland te bezoeken? Arran ofzo?
Wel met openbaar vervoer.
Mits overnachting
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 17 maart 2008 @ 08:30:00 #19
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_57426185
Mijn vriendin en ik gaan tegen juni richting Schotland om het land te voet te verkennen. Raden jullie het vliegtuig of de boot aan als mooi begin punt?
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_57440862
quote:
Op maandag 17 maart 2008 08:30 schreef ImmovableMind het volgende:
Mijn vriendin en ik gaan tegen juni richting Schotland om het land te voet te verkennen. Raden jullie het vliegtuig of de boot aan als mooi begin punt?
Met de boot is natuurlijk wel een wat rustiger begin van je reis, maar Newcastle is het dichtste bij dat je vanuit IJmuiden komt met de boot. Vliegtuig is makkelijker en goedkoper; met transavia naar Glasgow of Edinburgh met Easyjet
pi_57441038
Oban vond ik niet zoveel aan, behalve dat er natuurlijk dat schattige whiskydistlilleerderijtje zit. En die idiote toren, maar die heb je in 5 seconden gezien. Er tegenover ligt Mull (eiland), da's wel mooi, maar daarnaar oversteken heeft weer niet zoveel zin als je maar 1 dag in Oban bent.

Wat ik supermooi vond: Glencoe. Het dorpje is piepklein, dus niets te beleven, maar de camping daar (mocht je gaan kamperen) ligt supermooi aan het water (regel wel een of ander muskietennet), kort buiten het dorp ligt een historisch informatiecentrum over het bloedbad van Glencoe, en precies daar zijn ook prachtig mooie bergen. De Schotse natuur vind ik nergens mooier dan bij Glencoe
pi_57441441
Glencoe, is dat van die whiskey-branderij Glencoine ofzoiets??

Anyway, ik vond Schotland niet all-that.

Ben er afgelopen jaar geweest en heb er SUPERdagen gehad, vergis je niet.
Kwam omdat het een georganiseerde triple A reis was, ofwel the bomb

Alles gedaan, highlands, whiskeystokerij, landrover rijden door highlands, wilde vogelshow-shit (aanrader!!), doedelzakkapel om 2:00 uur snachts, kasteel waar William Wallace gewoond zou hebben (??), haggis gegeten, dag verkleed geweest in kilt, Glasgow gezien, Edinburg gezien, oftewel HEUL VEUL.

Maar de natuur: nee; Oostenrijk is mooier, wilder, spannender etc.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_60298417
Grote schop met het voornemen ales goed door te lezen, want ik ga over een maand ruim een week naar Edinburgh.

Thaleia, ik ken Glencoe alleen uit Adrian Mole - die was niet zo'n fan, geloof ik
pi_61183750
*Nieuwe Schotland-fan meldt*

Ben er begin Augustus voor 10 dagen geweest en ik ben verkocht Alleen Midges..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_64651449
Ik wil in de meivakantie naar Skye. Wandelen & kamperen. Ik heb geen rijbewijs dus ben afhankelijk van het openbaar vervoer. In het vorige topic las ik dat je dan het beste in Portree kunt gaan zitten omdat daar nog enigszins bussen komen. Maar om nou alleen maar uitstapjes te doen vanuit Portree is ook weer jammer: misschien is een trektocht beter.

Tips zijn welkom!
pi_64652296
Ik wil weer terug naar Schieldaig
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_64688524


Hier een schotland fan....

Loop 10 maanden stage in Edinburgh.... Zijn er reeds al 4 van verstreken... Ik wil e komende 6 tussendoor gaan reizen (weekendjes van vrijdag t/m maandag ) enzo... en misschien eind juni nog 2 a 3 weken volledig....

Tips zijn heel erg welkom

Nu alleen nog even een reismaatje vinden dat blijkt het grootste probleem (daarover zijn tips ook welkom)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_64707751
Ik ken het Omdat ik in mijn eentje minder diep de natuur inga -want je wil echt niet een been breken in de Hooglanden en dan in je eentje zijn- ga ik liever met een groepje wandelen. Maar in de periode van mijn meivakantie gaan er geen groepsreizen naar Schotland, vrienden willen/kunnen ook niet...

en toen dacht ik eens te gaan kijken op reisgenoten.net. Dat was hilarisch Allemaal vijftigjarige mannen die naar de Costa's willen met "een goed uitziende vrouw"

Ik heb me nu aangemeld op hiking-site.nl, misschien levert dat wat op. En anders kom ik wellicht op campings daar wel sportieve lui tegen waar ik een dagje mee de wildernis in kan.
pi_72721156
Inlees-TVP: de bedoeling is om een whiskey-route in elkaar te zetten, maar ik ken nog geen bal van Schotland...

Zijn de Ferries ten westen van Glasgow in deze periode nog overvol moet je echt vantevoren reserveren, of valt dat reuze mee?

En kun je er op de bonnefooi rondkarren -met auto dus-, en dan toch nog zonder reservering een B&B of hotelletje ofzo tegen redelijke (!) prijzen vinden, of is dat zelfs nu nog redelijk risky?

Dat zou me een stuk schelen in het plannen namelijk...
 FR
pi_72721170
En hoe zijn de wegen aan de westelijke kant? Is dat op het randje van ravijnen tollen met haarspeldbochten en regen ( ) of zijn die best veilig en goed te doen eigenlijk?


(Ik zei toch dat ik er de ballen verstand van had?! )
 FR
pi_72724871
goed te doen! op de bonnefooi! en ook de haarslepdbochten!

Ga naar de isle of sky! Zooooooooooooooooooooooooow mooi
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  Moderator maandag 14 september 2009 @ 15:39:51 #32
45833 crew  Fogel
pi_72731370
quote:
Op maandag 14 september 2009 04:01 schreef Bora-Bora het volgende:
Inlees-TVP: de bedoeling is om een whiskey-route in elkaar te zetten, maar ik ken nog geen bal van Schotland...

Zijn de Ferries ten westen van Glasgow in deze periode nog overvol moet je echt vantevoren reserveren, of valt dat reuze mee?

En kun je er op de bonnefooi rondkarren -met auto dus-, en dan toch nog zonder reservering een B&B of hotelletje ofzo tegen redelijke (!) prijzen vinden, of is dat zelfs nu nog redelijk risky?

Dat zou me een stuk schelen in het plannen namelijk...
Plannen

Maar als je dan toch aan het plannen slaat, kijk dan of je Culcreuch castle mee kan pakken. Ze hebben kamers in het kasteel zelf, maar ook cottages achter het kasteel. In beide gevallen vrij goedkoop.
Ligt ook niet ver van Glengoyne distillery af.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_72754417
Super! Enorm bedankt voor de tips!!

Geinig idee indd om ook een kasteel te doen, als het tegen interessante tarieven kan!

En goed dat Californium zei dat het Isle of Skye zo mooi is, want ik stond op het punt om hem uit m'n route te strepen!


Als het dan gewoon kan (qua non-planning), distilleer ik gewoon ongeveer een route uit voor het tijdsbestek dat we hebben,
en hou ik voor onderweg wat leuke slaapadresjes en bezoek-/panorama-ideeën achter de hand.


***
Heeft iemand ervaring met de passen voor de Caledonian Macdinges ferry? Hoe lang zijn die geldig (diegene die voor meerdere trajecten geldig zijn dus)? En is het werkelijk interessant en handig, of kun je beter zoveel mogelijk via overlands doen?
 FR
  Moderator dinsdag 15 september 2009 @ 07:25:19 #34
45833 crew  Fogel
pi_72756053
Ik geloof dat ik net iets meer dan 100 pond betaalde voor full board. Maar we hadden vast speciale prijzen omdat we het complete kasteel hadden afgehuurd...
Luxe is het niet, charmerend wel
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_72780824
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 07:25 schreef Fogel het volgende:
Ik geloof dat ik net iets meer dan 100 pond betaalde voor full board. Maar we hadden vast speciale prijzen omdat we het complete kasteel hadden afgehuurd...
Luxe is het niet, charmerend wel
Oh ik zag zelfs goedkoper. En volpension doe ik toch niet, dus dat zal ook vast weer schelen.
Merci hè.


't Is hier trouwens geen stormlooptopic. Gek hè, voor deze bestemming.
Ik moet toegeven dat het ook niet mijn eerste keus is, maarja, je wilt weleens plezier doen hè...
 FR
pi_73038773
Ik wil er volgende zomer ook naartoe.
Ben een absolute nitwit, dus ga me hier eens goed inlezen...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:07:43 #37
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_73539258
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:58 schreef Rory78 het volgende:
Ik wil er volgende zomer ook naartoe.
Ben een absolute nitwit, dus ga me hier eens goed inlezen...
Zomers? Succes met de midgies.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_73541528
Wij gaan met zijn 4-en begin november voor 4 dagen naar Edinburgh (inclusief de Edinburgh derby: Hearts v Hibs). Ben erg benieuwd. Ik heb ruim 1.5 jaar in Londen gewoond maar verwacht dat Edinburgh en Schotland in het algemeen toch een stukje anders zullen zijn.
pi_73553404
Het wordt waarschijnlijk een fly-drive langs B&Bs..
pi_73586363
net een 5 daags reisje geboekt naar Edinburgh in de 'voorjaarsvakantie'

zaterdagochtend heen vanaf schiphol om 10.10uur en op woensdagmiddag om 14.10 lokale tijd terug dus ontzettend lang de tijd daar! We gaan lekker geocachen, museaatjes bezoeken
Ja doei.
pi_74867527
Zie dat Motorbloempje plannen heeft om in de voorjaarsvakantie Edinburgh te bezoeken, nu heb ik toevallig in principe hetzelfde plan (nog in de maak).

Hoeveel dagen adviseren jullie voor Edinburgh zelf?
Zat zelf te denken van woensdag tm zaterdag, maar nou vliegt Easyjet woensdag pas rond 17 uur en op zaterdagochtend al heel vroeg terug, dus die dagen vallen eigenlijk al af, hou je alleen donderdag en vrijdag over en dat lijkt me wat weinig?

Motorbloempje, waarmee vlieg jij eigenlijk? (gezien je gunstigere vliegtijden)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_74872245
Ik ben net twee weken terug van 4 dagen Edinburgh (vrijdag heen-maandag terug). 4 dagen was voor ons perfect. We hebben alles gezien wat we wilden zien in de stad zelf, geen buitenstedelijke trips gemaakt, en ons uitstekend vermaakt. Het enige wat ik anders zou doen zijn de vluchten. Wij vlogen met Ryanair vanuit Weeze en hoewel je geld bespaart op het ticket zijn de vliegtijden erg gaar. Heen om 9.35, terug om 6.30!!
pi_74872924
Wij zijn uiteindelijk naar Nieuw-Zeeland geweest, wat wel een beetje op Schotland lijkt , dus dit tripje zakt nu maar weer een paar plaatsen naar beneden, op de verlanglijst.
 FR
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:59:46 #44
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_74891875
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Hoeveel dagen adviseren jullie voor Edinburgh zelf?
Zat zelf te denken van woensdag tm zaterdag, maar nou vliegt Easyjet woensdag pas rond 17 uur en op zaterdagochtend al heel vroeg terug, dus die dagen vallen eigenlijk al af, hou je alleen donderdag en vrijdag over en dat lijkt me wat weinig?
Voor het centrum van de stad (zowel de old town als de new town) is denk ik wel genoeg, ten minste voor de highlights, maar als het kan zou ik toch een dagje extra boeken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_74900293
Hoe is schotland met de kerst?
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_74900577
nat
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 21 november 2009 @ 21:52:07 #47
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_74907487
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:53 schreef slashyou het volgende:
Hoe is schotland met de kerst?
Lowlands nat. Highlands sneeuw.

En Edinburgh is rond de kerst (en Hogmanny) erg gezellig.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:56:22 #48
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_75763047
tvp...ook net geboekt, ga van 23 t/m 26 februari met klm naar edinburgh, gaan voor de stad en ik wil heel graag naar het tempelierskasteel 30 km buitn edinburgh!!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_76575129
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:03 schreef DUK het volgende:
Ik ben net twee weken terug van 4 dagen Edinburgh (vrijdag heen-maandag terug). 4 dagen was voor ons perfect. We hebben alles gezien wat we wilden zien in de stad zelf, geen buitenstedelijke trips gemaakt, en ons uitstekend vermaakt. Het enige wat ik anders zou doen zijn de vluchten. Wij vlogen met Ryanair vanuit Weeze en hoewel je geld bespaart op het ticket zijn de vliegtijden erg gaar. Heen om 9.35, terug om 6.30!!
Ik denk dat wij toch voor dezelfde tijden gaan zoals het er nu uit ziet... (hoe irritant dan met name die 6.30 is...) Kom je nog met bijv. een bus of ov op maandag morgen op tijd voor de vlucht van 6.30 of moet je dan een taxi nemen?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:22:51 #50
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_76577339
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ik denk dat wij toch voor dezelfde tijden gaan zoals het er nu uit ziet... (hoe irritant dan met name die 6.30 is...) Kom je nog met bijv. een bus of ov op maandag morgen op tijd voor de vlucht van 6.30 of moet je dan een taxi nemen?
Vanaf Waverley Bridge rijdt er een expressbus naar het vliegveld, volgens mij rijdt die al heel erg vroeg.

Maar waarom zou je in vredesnaam om 6.30 uur willen vliegen?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_76580689
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:22 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Vanaf Waverley Bridge rijdt er een expressbus naar het vliegveld, volgens mij rijdt die al heel erg vroeg.

Maar waarom zou je in vredesnaam om 6.30 uur willen vliegen?
Omdat we via Weeze willen, het anders wel heel kort wordt (2 dagen) en we niet langer kunnen (volgens mij gaan de meeste vluchten van Rynair door de week al zo vroeg)...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_76606012
Wat is nou eigenlijk de beste keuze: fly-drive (duurder?), boottocht (welke?) of Eurotunnel.
Zit echt te dubben of ik nu beter kan vliegen en dan een auto huren in Edinburgh of gewoon met de auto een tocht maken richting Eurotunnel (lang?!) of met de boot (ontspannen, maar duur?!)..
  ESF Reporter zaterdag 9 januari 2010 @ 20:00:34 #53
87554 Cee
Welluk?
pi_76609939
Nu ben ik zelf niet de meest dappere auto-rijdster, maar zowel ik als m'n vriendin vonden het erg fijn om gewoon in een huurauto te rijden met het stuur aan de 'verkeerde' kant. We hadden beiden geen ervaring met links rijden dus dan is het sowieso even wennen met oriënteren maar we konden ons voorstellen dat het een stuk lastiger was geweest als je stuur ook nog eens aan de kant van de berm zou zitten.
Als je snapt wat ik bedoel.
Dus als geld geen kwestie is, zou ik voor een huurauto kiezen. Als je van plan bent nog buiten Edinburgh te gaan, natuurlijk. Anders is een auto niet echt nodig.
pi_76624005
Dank je voor je reactie, Cee.
Ik wil gewoon zo low budget mogelijk gaan, dus fly-drive is sowieso duurder?
Dan nog de optie Euro-tunnel of ferry? Ik heb het idee dat de Eurotunnel + dat stuk omrijden iets goedkoper is dan een boottocht naar Newcastle of Rosyth (?), maar het is juist wel relaxter en dat vind ik wel weer wat waard.. Wat raden jullie aan?
pi_76629554
Jeej, geboekt! Eind februari zit ik met vriendinnetjes in Edinburgh, in het Blue Rainbow (appartementen)hotel

Zin in

Op de naar het plannen van het volgende weekend weg/ de volgende vakantie!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  ESF Reporter zondag 10 januari 2010 @ 14:32:54 #56
87554 Cee
Welluk?
pi_76633032
quote:
Op zondag 10 januari 2010 09:46 schreef Rory78 het volgende:
Dank je voor je reactie, Cee.
Ik wil gewoon zo low budget mogelijk gaan, dus fly-drive is sowieso duurder?
Dan nog de optie Euro-tunnel of ferry? Ik heb het idee dat de Eurotunnel + dat stuk omrijden iets goedkoper is dan een boottocht naar Newcastle of Rosyth (?), maar het is juist wel relaxter en dat vind ik wel weer wat waard.. Wat raden jullie aan?
Fly-drive lijkt me duurder (auto huren, vliegticket). Maar het ligt eraan waar je je ticket boekt, waar je vandaan vliegt. RyanAir heeft in april een retourtje vanaf Brussel voor een kleine 75 Euro per persoon. Nu zit ik in het zuiden van het land dus Brussel is wat dat betreft net zo ver rijden als Amsterdam, dus de keuze was snel gemaakt.
- edit: ik lees in je profiel dat je in Limburg zit dus ik zou zeker even rondspeuren naar vliegticket-prijzen Brussel - Edinburgh!

Ik weet niet wat een boottocht precies kost maar als dat in prijs niet uitmaakt, zou ik dus voor vliegen kiezen aangezien je dan minder tijd kwijt bent.

Als je met de Euro-tunnel gaat dan rijd je nogal een stuk om, je moet nog heel Engeland door, reken op een flink aantal uurtjes rijden! Zou niet mijn eerste optie zijn.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:25:26 #57
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76638398
Ik ben in de Kerstvakantie naar Motherwell geweest, (licht vlakbij Glasgow) en ben naar Glosgow Rangers vs Dundee united geweest! Was leuk! ben er in totaal 7 dagen geweest,

Eerst met de boot naar New Castle, en vanuit daar rijden naar Motherwell
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_78297690
Ik lees net wat over die Edinburgh pass, maar lijkt me dat je heel veel moet doen/zien wil je hem eruit halen?
Als iemand nog leuke tips heeft, ik hou me aanbevolen... Wil zelf iig graag naar de gallery of modern art

*telt ondertussen af *
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_78299726
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:25 schreef Cristal het volgende:
Ik ben in de Kerstvakantie naar Motherwell geweest, (licht vlakbij Glasgow) en ben naar Glosgow Rangers vs Dundee united geweest! Was leuk! ben er in totaal 7 dagen geweest,

Eerst met de boot naar New Castle, en vanuit daar rijden naar Motherwell
Beroerd
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:03:58 #60
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79900845
Schotland staat zeker op de to do list! onbeschaamde tvp dit....
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:59:56 #61
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_79912262
Ik ga dit jaar weer. Mis Schotland als ik er niet ben. Wat een fantastisch land is het toch!
pi_79995376
Wij gaan in juni een midweek naar Schotland. Edinburgh, voornamelijk. Al denken we eraan om ook even richting Glasgow te gaan.

Daarna reizen we door naar Engeland.
Liej
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 6 april 2010 @ 11:54:41 #63
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_79998772
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:59 schreef Aikara het volgende:
Ik ga dit jaar weer. Mis Schotland als ik er niet ben. Wat een fantastisch land is het toch!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_80004981
Eindelijk dit jaar weer terug naar m'n land Ben er al zo'n 18x geweest met m'n ouders (familie opzoeken etc), en ga dit jaar voor het eerst met m'n erheen!

We gaan 28 juni met Ryanair naar Edinburgh, blijven daar 5 dagen. Vervolgens met de bus (megabus.com! erg goedkoop!) naar Aberdeen voor 2 dagen. Daarna willen we met de trein naar Londen voor 5 dagen. Vanuit Londen vliegen we weer terug naar Amsterdam

Heb er al helemaal zin in!

Wel duur trouwens, met de trein..iemand nog tips daarvoor?
pi_80006974
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:45 schreef GotC het volgende:
Wel duur trouwens, met de trein..iemand nog tips daarvoor?
Lange zit met megabus, die rijden vanaf Schotland ook naar Londen.
pi_80007271
Ja, dat heb ik 1x gedaan. 12 uur in een bus, niet echt veel zin in Treinen daar zijn wel echt top, maar 251 pond voor een enkele reis met z'n 2en..
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:51:06 #67
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_80009657
Easyjet....ben je voor 50 euro pp klaar.
pi_80010869
Ja, behalve dat we niet willen vliegen. Willen ook nog wat van het landschap zien. En ik heb vaker met de trein voor m'n werk door de UK gereisd, wat altijd prachtig was
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:19:30 #69
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_80020059
Ja daarom zou trein voor dat stuk ook mijn voorkeur hebben. Geef ik je groot gelijk in hoor
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 21:23:23 #70
45833 crew  Fogel
pi_80020250
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:50 schreef GotC het volgende:
Ja, dat heb ik 1x gedaan. 12 uur in een bus, niet echt veel zin in Treinen daar zijn wel echt top, maar 251 pond voor een enkele reis met z'n 2en..
Tip van een Schotse collega is om gewoon een Interrail ticket te kopen, is vaak goedkoper dan de normale ticket prijzen!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 21 april 2010 @ 09:34:01 #71
28033 Pek
je moet wat
pi_80549891
Ik ga in september een weekje

Met eigen auto via Newcastle naar Dunblane, waar we verblijven in een kasteel. Van daaruit wil ik in ieder geval naar de Auchentoshan distillery bij Glasgow en de Glenkinchie bij Edinburgh, voor de rest zien we wel.

Inclusief boot en hotel 150 euro p.p., dankzij een fikse personeelskorting van het Hilton.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pek op 21-04-2010 09:47:33 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 21 april 2010 @ 09:35:22 #72
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80549921
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:45 schreef GotC het volgende:
Eindelijk dit jaar weer terug naar m'n land Ben er al zo'n 18x geweest met m'n ouders (familie opzoeken etc), en ga dit jaar voor het eerst met m'n erheen!

We gaan 28 juni met Ryanair naar Edinburgh, blijven daar 5 dagen. Vervolgens met de bus (megabus.com! erg goedkoop!) naar Aberdeen voor 2 dagen. Daarna willen we met de trein naar Londen voor 5 dagen. Vanuit Londen vliegen we weer terug naar Amsterdam

Heb er al helemaal zin in!

Wel duur trouwens, met de trein..iemand nog tips daarvoor?
We gaan toch met Easyjet
Ik ben van pindavlees
pi_80550042
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:34 schreef Pek het volgende:
Ik ga in september een weekje

Met eigen auto via Newcastle naar Dunblane, waar we verblijven in een kasteel. Van daaruit wil ik in ieder geval naar de Auchentoshan distillery bij Glasgow en de Glenkinchie bij Edinburgh, voor de rest zien we wel.

Inclusief boot en hotel 150 euro p.p., dankzij een fikse personeelskorting van het Hilton.


Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_80553501
ah, het topic is weer geschopt!

Wij gaan op huwelijksreis naar Wales voor een week en daarna hopelijk nog even, als het weer het toelaat, naar Schotland. Weerafhankelijk, want: motor en tent

Ik hoop zo dat het als wij er zijn goed weer is!
Ja doei.
pi_80554498
Je moet wel snel wezen dan, want het weer is geweldig de afgelopen 2 weken, dat kan nooit heel lang blijven duren
  woensdag 21 april 2010 @ 12:42:44 #76
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_80555861
Zullen ook the midges wel weer tevoorschijn komen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_80573169
midges, bah!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:11:53 #78
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_81107964
Het idee is om in september 1,5 week een tripje te maken in de UK. Mijn idee is om 4 dagen in Londen te blijven, dan 1 dag doorreis naar Edinburg, en daar nog 5 dagen te blijven. Ik heb dus al 3 dagen ingeplanned voor de transfers. Ik heb enkele vraagjes, die vast wel te vinden zijn in diverse topics, maar misschien kunnen mensen het hier ook wel beantwoorden;
- Ik wil er met Ryanair heen, zie dat je met koffers 30 euro extra moet betalen, hoe zit dit met een backpack? Valt dit onder handbagage?
- het idee is om de transfer Londen-Edinburg te doen met de trein. Wat zijn de kosten van een kaartje hiervoor?
- Of is het handiger een auto te huren? Waar kun je goedkoop een auto huren?
- Heb nu alleen backpack ervaring in Thailand, daar is het vinden van een slaapplek ed vrij makkelijk en goedkoop. Hoe zit dit in de UK?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_81108082
Backpack valt niet onder handbaggage

Ik zou eens kijken wat een binnenlandse vlucht kost

Bed and Breakfasts zijn over het algemeen best duur...
Ja doei.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 6 mei 2010 @ 22:14:56 #80
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_81108138
Met de trein van London naar Edinburgh is ook duur.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81108359
even gekeken:

van London Gatwick naar Edinburgh kun je in september al voor 25 pond vliegen lijkt me veel goedkoper en makkelijker dan een treinkaartje/auto

Easyjet
Ja doei.
pi_81111162
Hoe goedkoop dat het ook is, het gaat ons meer om de reis..
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 23:26:48 #83
45833 crew  Fogel
pi_81111702
Huur een auto, heb je meteen meer vrijheid
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_81119765
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 @ 22:18 schreef motorbloempje het volgende:
even gekeken:

van London Gatwick naar Edinburgh kun je in september al voor 25 pond vliegen lijkt me veel goedkoper en makkelijker dan een treinkaartje/auto

Easyjet
Wij vliegen vanaf Schiphol naar Edinburgh volgende maand maand, als er tenminste geen aswolk hangt Na een midweek reizen we met de trein door naar The Peak District (nabij Manchester). Is een uurtje of 4 treinen. We betalen 35 euro voor 2 personen incl plaatsreservering. (Hoe eerder je je trein boekt, hoe beter)
Liej
  vrijdag 7 mei 2010 @ 08:39:25 #85
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81119799
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 08:37 schreef Leigh het volgende:

[..]

Wij vliegen vanaf Schiphol naar Edinburgh volgende maand maand, als er tenminste geen aswolk hangt
Wij ook. Hopen we
Ik ben van pindavlees
pi_81119800
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:15 schreef GotC het volgende:
Hoe goedkoop dat het ook is, het gaat ons meer om de reis..
in de trein zit je ook vrij 'vast', en ok, je ziet meer van 't land dan vanuit de lucht, maar je hebt 'maar' anderhalve week! Ik zou 't wel weten
Ja doei.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 08:41:13 #87
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81119825
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 08:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

in de trein zit je ook vrij 'vast', en ok, je ziet meer van 't land dan vanuit de lucht, maar je hebt 'maar' anderhalve week! Ik zou 't wel weten
Jah...normaal gesproken wel. Maar ik zit 100x liever in een trein dan in een vliegtuig
Ik ben van pindavlees
pi_81119845
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 08:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

in de trein zit je ook vrij 'vast', en ok, je ziet meer van 't land dan vanuit de lucht, maar je hebt 'maar' anderhalve week! Ik zou 't wel weten
True.
Het is idd waar je voor kiest. Auto geeft je vrijheid, vliegtuig geeft je snelheid, vanuit de trein kun je lekker hangen, maar je kunt niet 'even dat leuke plaatsje in rijden'. Het ligt eraan waar je de meeste waarde aan hecht
Liej
pi_81119860
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 08:41 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Jah...normaal gesproken wel. Maar ik zit 100x liever in een trein dan in een vliegtuig
ik heb ook een grafhekel aan vliegen, maar doe 't wel als het tijd bespaart
Ja doei.
pi_81119880
't Zijn ook maar kleine stukjes in Groot-Brittannië.
Liej
  vrijdag 7 mei 2010 @ 08:45:27 #91
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81119888
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 08:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb ook een grafhekel aan vliegen, maar doe 't wel als het tijd bespaart
Ach, tijd besparen vind ik tijdens vakantie nou ook weer niet het belangrijkste wat er is. We hebben ervoor gekozen om lekker zonder zorgen in de trein te gaan zitten, vind ik nog wel leuk ook eigenlijk
Vliegen doe ik dus niet echt graag, en autorijden doe ik hier wel al genoeg
Ik ben van pindavlees
pi_81119889
tijdens kleinere vluchten kun je ook neerstorten !
Ja doei.
pi_81119892
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 08:45 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ach, tijd besparen vind ik tijdens vakantie nou ook weer niet het belangrijkste wat er is. We hebben ervoor gekozen om lekker zonder zorgen in de trein te gaan zitten, vind ik nog wel leuk ook eigenlijk
Vliegen doe ik dus niet echt graag, en autorijden doe ik hier wel al genoeg
wij doen gewoon alles met de motor, als het even kan
Ja doei.
pi_81119937
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 08:45 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ach, tijd besparen vind ik tijdens vakantie nou ook weer niet het belangrijkste wat er is. We hebben ervoor gekozen om lekker zonder zorgen in de trein te gaan zitten, vind ik nog wel leuk ook eigenlijk
Vliegen doe ik dus niet echt graag, en autorijden doe ik hier wel al genoeg
Wij hebben geen wagen, dus het was vliegen of treinen.
Zogezegd gekozen voor beide.
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 08:45 schreef motorbloempje het volgende:
tijdens kleinere vluchten kun je ook neerstorten !
Cliché, maar tijdens het reizen per auto kun je ook een ongeluk krijgen
Liej
pi_81119962
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 08:49 schreef Leigh het volgende:

[..]

Wij hebben geen wagen, dus het was vliegen of treinen.
Zogezegd gekozen voor beide.
[..]

Cliché, maar tijdens het reizen per auto kun je ook een ongeluk krijgen
ja, true, maar met het vliegtuig lijkt het me enger
Ja doei.
pi_81120020
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 08:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, true, maar met het vliegtuig lijkt het me enger
Da's waar

Wij kijken hier vaak 'Air Crash Investigation'. Ik roep altijd: "Dat gaan we niet kijken vlak voordat we gaan vliegen, hoor!" Hahaha!
Liej
pi_81120115
ik weet nog dat ik een keer vlak voor 't vliegen Final Destination heb gekeken.. drama! !
Ja doei.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 09:02:45 #98
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81120136
* Flappekz was ooggetuige van de Bijlmerramp ..

Sindsdien vind ik t allemaal niet zo tof meer. Ik vlieg nog wel, maar nooit lekker op mn gemak
Ik ben van pindavlees
pi_81120180
maargoed, Ontopic: Schotland!
Ja doei.
pi_81120375
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 08:42 schreef Leigh het volgende:

[..]

True.
Het is idd waar je voor kiest. Auto geeft je vrijheid, vliegtuig geeft je snelheid, vanuit de trein kun je lekker hangen, maar je kunt niet 'even dat leuke plaatsje in rijden'. Het ligt eraan waar je de meeste waarde aan hecht
Dat is zeker waar,maar daar komen we nog wel een keer voor terug. Plus, voor mij is dat niet het belangrijkste, wil flap gewoon mn land globaal laten zien
pi_81121402
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 09:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is zeker waar,maar daar komen we nog wel een keer voor terug. Plus, voor mij is dat niet het belangrijkste, wil flap gewoon mn land globaal laten zien
Je komt er vandaan?
Wat leuk! Welke plaats?

Komende maand wordt mijn eerste keer naar Schotland
Liej
pi_81121432
je gaat verliefd worden

ik heb er mijn hart aan verpand en kijk regelmatig op de Britse Funda om eens te neuzen naar leuke huizen
Ja doei.
pi_81121458
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:03 schreef Leigh het volgende:

[..]

Je komt er vandaan?
Wat leuk! Welke plaats?

Komende maand wordt mijn eerste keer naar Schotland
M'n moeder komt er vandaan, uit Banff, vlakbij Aberdeen . Maar ben er ongeveer 18x geweest, incl 3 maanden er wonen, en m'n 1e taal is Engels . Plus, familie woont er. Dus voelt wel als thuis .
pi_81121568
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
je gaat verliefd worden

ik heb er mijn hart aan verpand en kijk regelmatig op de Britse Funda om eens te neuzen naar leuke huizen
Dus we moeten niet verbaasd staan te kijken als jij hier over een tijdje roept: "Ik ga emigreren!!"

Maar denk ook wel dat ik verliefd ga worden op Schotland, idd.
Heb er trouwens ook een neef wonen, in Aberdeen
Liej
pi_81121601
yup

ik studeer Engelse Taal en Cultuur en wil mijn master er gaan doen (Edinburgh, Glasgow) als het even kan. Ben nu aan het zoeken naar mogelijkheden richting journalistiek en dergelijken.

Eerst 1 of 2 jaar daar wonen dus, met mijn (tegen die tijd) man en dan kijken of het 'emigreren' ons bevalt
Ja doei.
pi_81121610
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 10:05 schreef GotC het volgende:

[..]

M'n moeder komt er vandaan, uit Banff, vlakbij Aberdeen . Maar ben er ongeveer 18x geweest, incl 3 maanden er wonen, en m'n 1e taal is Engels . Plus, familie woont er. Dus voelt wel als thuis .
Wauw!
Nooit gedacht: ik ga me daar vestigen ipv in Nederland?
Liej
pi_81121650
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
yup

ik studeer Engelse Taal en Cultuur en wil mijn master er gaan doen (Edinburgh, Glasgow) als het even kan. Ben nu aan het zoeken naar mogelijkheden richting journalistiek en dergelijken.

Eerst 1 of 2 jaar daar wonen dus, met mijn (tegen die tijd) man en dan kijken of het 'emigreren' ons bevalt
Wat een fijn vooruitzicht!
Als ik het zo lees dan kan er nog wel eens een FOK!Schotlandmeeting komen, zo met al die fans hier
Liej
pi_81121670
3 jaar geleden 2 weken met de motor door Schotland gereisd, wat een prachtige ervaring, zou zo weer gaan, maar wil wat meer afwisseling dus nu gaan we naar Wales, ook leuk
Ja doei.
pi_81121704
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:10 schreef Leigh het volgende:

[..]

Wauw!
Nooit gedacht: ik ga me daar vestigen ipv in Nederland?
Mmm zeker wel, maar als ik daar ga wonen, gaat m'n moeder sowieso mee. En wegens gezondheidsredenen is het beter dat ze hier blijft Dus dan blijf ik ook maar hier
pi_81121729
dan zou ik niet in Den Haag blijven wonen! stomme stad
Ja doei.
pi_81121771
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
dan zou ik niet in Den Haag blijven wonen! stomme stad
Willen in het westland wonen, maar duuur
pi_81121779
kom richting Nijmegen!

Ben opgegroeid in Den Haag ben 3 jaar geleden weggegaan, en zou NOOIT meer terug willen. Randstad
Ja doei.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:18:10 #113
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81121801
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
kom richting Nijmegen!

Ben opgegroeid in Den Haag ben 3 jaar geleden weggegaan, en zou NOOIT meer terug willen. Randstad
Das makkelijk gezegd. Mn werk is hier in de buurt
Ik ben van pindavlees
pi_81121855
is er geen TRV slowchat? !
Ja doei.
pi_81121900
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
3 jaar geleden 2 weken met de motor door Schotland gereisd, wat een prachtige ervaring, zou zo weer gaan, maar wil wat meer afwisseling dus nu gaan we naar Wales, ook leuk
Lijkt me ook prachtig
Liej
pi_81121938
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 @ 10:14 schreef GotC het volgende:

Mmm zeker wel, maar als ik daar ga wonen, gaat m'n moeder sowieso mee. En wegens gezondheidsredenen is het beter dat ze hier blijft Dus dan blijf ik ook maar hier
Dat is wel een goede reden om in Nederland te blijven, idd
Liej
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 7 mei 2010 @ 12:25:51 #118
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_81126607




"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81128453
o, hou op
Ja doei.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:09:54 #120
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81128483
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
o, hou op
hehe, MoBlo zit te soppen
Ik ben van pindavlees
pi_81271757
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tip van een Schotse collega is om gewoon een Interrail ticket te kopen, is vaak goedkoper dan de normale ticket prijzen!
Even terugkomend hierop, hoe zit dat dan eigenlijk met een Interrail ticket?
pi_81284382
Zit intussen nog steeds vurig te hopen dat we kunnen vliegen volgende maand
Liej
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:13:33 #123
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_81458140
In september ga ik eerst een paar dagen naar Londen, daarna wil ik voor ongeveer 6 dagen naar Edinburg. Ik wil iets van de stad zien (en een kroegentocht oid ), en dan ook iets van de schotse hooglanden kunnen zien.

Zijn er aanbieders van tours die je bijvoorbeeld voor 3 dagen meeneemt naar wat kastelen en dergelijke?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 16 mei 2010 @ 09:52:16 #124
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_81480428
Hou op met die foto's.. Ik wil terug naar Schotland
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_81481603
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:13 schreef greatgonzo het volgende:
In september ga ik eerst een paar dagen naar Londen, daarna wil ik voor ongeveer 6 dagen naar Edinburg. Ik wil iets van de stad zien (en een kroegentocht oid ), en dan ook iets van de schotse hooglanden kunnen zien.

Zijn er aanbieders van tours die je bijvoorbeeld voor 3 dagen meeneemt naar wat kastelen en dergelijke?
Ik heb wel een tijdje zitten kijken naar www.highlandexperience.com Misschien een optie?
pi_81482022


Dit is ook zo mooi. Vorig jaar geweest.
pi_81558965
Ik ben ook geïnteresseerd in een vakantie naar Schotland. Midweek minimaal, anders zie ik te weinig. Minimaal één whisky distillery bezoeken en voor de rest lekker rondbanjeren in de mooie natuur en foto's maken. Lijkt me heerlijk.
pi_81810159
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:41 schreef Disorder het volgende:
Ik ben ook geïnteresseerd in een vakantie naar Schotland. Midweek minimaal, anders zie ik te weinig. Minimaal één whisky distillery bezoeken en voor de rest lekker rondbanjeren in de mooie natuur en foto's maken. Lijkt me heerlijk.
De Highlands doen
  zondag 6 juni 2010 @ 00:36:35 #129
179143 Black-Adder
daydreamer
pi_82382022
Ik ga over een paar weken ongeveer anderhalve week richting het hoge noorden. Iemand nog leuke tips voor mooie wegen/fotostops/dorpjes etc.?

Hoe zit het eigenlijk met kamperen in de uk, kun je overal de normale CEE stekker gebruiken?
pi_82395336
Oef, ik wou dat ik het had! Wij gaan er over twee weken voor het eerst naartoe. Bij onze thuiskomst ben je waarschijnlijk zelf ook al vertrokken.
Liej
pi_83033498
Maandag is het zover!
Liej
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 19 juni 2010 @ 21:48:38 #132
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_83034293
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:32 schreef Leigh het volgende:
Maandag is het zover!
Veel plezier! (maar dat gaat wel lukken)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:49:09 #133
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_83034335
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:32 schreef Leigh het volgende:
Maandag is het zover!


Wij gaan volgende week maandag
Ik ben van pindavlees
pi_83063677
Ik had nog een vraagje..
We gaan dus met de trein van Aberdeen naar Londen. Onwijs leuk, dus ik wil alvast een ticket kopen online, kan dit niet tenzij je in de UK woont Hoe hebben anderen dit gedaan?
pi_83064790
Wij konden dat gewoon doen door de kaartjes online te bestellen en betalen, en ze dan uit een automaat op een station op te halen.
Liej
pi_83064932
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:36 schreef Leigh het volgende:
Wij konden dat gewoon doen door de kaartjes online te bestellen en betalen, en ze dan uit een automaat op een station op te halen.
Die kan je dan ook gewoon een week later dus ophalen?

Edit: Gewoon maar geboekt, komt wel goed

Heb er zin in!

[ Bericht 17% gewijzigd door GotC op 20-06-2010 21:43:07 ]
pi_83089438
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
yup

ik studeer Engelse Taal en Cultuur en wil mijn master er gaan doen (Edinburgh, Glasgow) als het even kan. Ben nu aan het zoeken naar mogelijkheden richting journalistiek en dergelijken.

Eerst 1 of 2 jaar daar wonen dus, met mijn (tegen die tijd) man en dan kijken of het 'emigreren' ons bevalt
Ik las deze post, maar vond het wel toevallig. Ik doe precies hetzelfde als jij en wil ook naar Edinburgh of Glasgow. Heb jij ondertussen je keuze al gemaakt?
pi_83097897
* Leigh is in Edinburgh
Liej
  maandag 21 juni 2010 @ 14:34:46 #139
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_83097925
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:33 schreef Leigh het volgende:
* Leigh is in Edinburgh
* Flappekz moet nog een weekje geduld hebben

Is het fijn daar?
Ik ben van pindavlees
pi_83097936
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Die kan je dan ook gewoon een week later dus ophalen?

Edit: Gewoon maar geboekt, komt wel goed

Heb er zin in!
Zeker! Wij hebben ze nog veel eerder geboekt Ophalen kan gewoon op 't station
Liej
pi_83098002
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:34 schreef Flappekz het volgende:

[..]

* Flappekz moet nog een weekje geduld hebben

Is het fijn daar?
Dan zijn wij hier net weer weg.

Heerlijk zonnig, blauwe lucht met slechts een paar verdwaalde stapelwolkjes. Geen jas nodig
We gaan zo naar The Royal Yacht Britannia.
Liej
pi_83157272
't Was weer bloedheet vandaag
Liej
pi_83182960
He hallo,

Een vraag hier. Ik ben van plan om met wat vrienden in augustus een week naar Schotland te gaan. Het plan is om in deze week voornamelijk de 2 steden Edinburgh en Glasgow te verkennen. Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de hostels aldaar. Zijn er nog vrije plekken tegen die tijd of zit het mutjevol en is het verstandig om vooraf al de hostels te boeken? Het eerste is natuurlijk het mooist, maar niet altijd het geval natuurlijk. Iemand?

Bij voorbaat dank!
pi_83194744
tvp, over 2 weken gaan de mr en ik op vakantie naar schotland

op t program staan oa. Edinburgh, Ulla Pool en omgeving, Skye...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_83198043
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:27 schreef Dude-rs het volgende:
He hallo,

Een vraag hier. Ik ben van plan om met wat vrienden in augustus een week naar Schotland te gaan. Het plan is om in deze week voornamelijk de 2 steden Edinburgh en Glasgow te verkennen. Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de hostels aldaar. Zijn er nog vrije plekken tegen die tijd of zit het mutjevol en is het verstandig om vooraf al de hostels te boeken? Het eerste is natuurlijk het mooist, maar niet altijd het geval natuurlijk. Iemand?

Bij voorbaat dank!
Ik zou sowieso gaan boeken! Alhoewel, ik denk dat Edinburgh voor augustus al vol zit, ivm de Military Tattoo , een evenement dat heel augustus duurt en waar tienduizenden (als het er niet meer zijn) mensen op af komen.
Zit meestal een jaar van tevoren al helemaal vol.
Dus.. Succes!
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:46:35 #146
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_83198810
quote:
Op zondag 1 juli 2007 15:23 schreef Coam het volgende:
In Edinburgh zijn bussen erg goedkoop, dus daar maak ik gebruik van.
Ik ga trouwens a.s. woensdag, en dan maandag weer terug. Op de planning staan: Aberlady Bay, Holyrood park, Dynamic Earth.. en de rest verzinnen we daar wel.
Iemand nog tips voor mooie oude kerkhoven daar in de buurt?
In Edinburgh is Dynamic Earth inderdaad een leuke bestemming! En als je in Glasgow terecht komt dan is het Museum of Modern Art beslist de moeite waard!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_83205234
Vandaag een beetje fris. Te fris om overal naartoe te lopen, vonden we. Dus een dagkaart gekocht. 3 Pond p.p. en je kunt alle bussen van Lothian in en uit hoppen. Zeker een aanrader.
Liej
pi_83327806
Zo, over 2 daagjes vertrekken we
pi_83329896
Leuk!! Veel plezier!

(Wij zijn gisteren vertrokken. Zijn nu in The Peak District)
Liej
pi_83331895
nog iets meer dan een week en dan gaan we
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_83349744
Fok-meet in Schotland!

Morgen rond deze tijd zitten we bij de gate..
pi_83476490
Ik kijk even gezellig mee hier Ik ga eind september naar de Lowlands
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_83477061
*jaloers*

alhowel, over 4 weken zit ik in Wales
Ja doei.
pi_83480159
Binnenkort een half jaar studeren in Schotland, dus dan ga ik ook wel wat tripjes maken .
pi_83480308
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:26 schreef motorbloempje het volgende:
*jaloers*

alhowel, over 4 weken zit ik in Wales
hevig getrouwd te zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:35:05 #156
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83528423
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:26 schreef motorbloempje het volgende:
*jaloers*

alhowel, over 4 weken zit ik in Wales
Wales is ook fantastisch!
Blaenau Ffestiniog is een aanrader en zeker de oude kolentrein die er nog rijdt. Dat is echt een aparte belevenis met een trein die moet wachten op de schapen....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83654109
Edinburgh en Aberdeen waren geweldig! Zit nu in de Travelodge in Londen, na een lange, lange treinreis van 8 uur (Aberdeen-Londen), maar zeker de moeite waard.

Weer is goed geweest in Schotland, 23+- graden, zonnetje (zelfs nog verbrand! ), 1 klein buitje. Ook nog een rondje geputt op St. Andrews

Tot vrijdag, dan zijn we terug in de hitte
pi_83654301
Mooi .

Nog tips voor Aberdeen?
pi_83775455
Aberdeen..voor een prachtige kroeg/restaurant met gezellig personeel etc: Monkey House. Erg veel leuke mensen ontmoet en naar m'n zin gehad .
pi_83869044
Vanuit UllaPool en wat is Schotland schitterend!

vandaag dus:
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84000202
Vertrek de 27e voor 8 dagen naar Edinburgh
Tussendoor wel het plan om een aantal keren de stad uit te vluchten. Iemand ervaring met de highland experience tours, en dan voornamelijk deze?
pi_84004855
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:06 schreef Intrepidity het volgende:
Vertrek de 27e voor 8 dagen naar Edinburgh
Tussendoor wel het plan om een aantal keren de stad uit te vluchten. Iemand ervaring met de highland experience tours, en dan voornamelijk deze?
Geen ervaring mee, maar ze hebben iig wel een winkeltje ergens in Edinburgh Misschien handig om naar binnen te lopen?

Edinburgh Bij verre m'n favoriete stad in Schotland, maar na 4 dagen rondhangen wel een beetje gezien voor nu .
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 16:43:44 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_84005228
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:07 schreef DarkElf het volgende:
Vanuit UllaPool en wat is Schotland schitterend!

vandaag dus:
[ afbeelding ]
Ullapool
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84005271
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:07 schreef DarkElf het volgende:
Vanuit UllaPool en wat is Schotland schitterend!

vandaag dus:
[ afbeelding ]

Ullapool daar hebben we nog 's gegeten in een van de restaurantjes daar op de foto
Ja doei.
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 16:53:58 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_84005824
Ik heb op die kade fish&chips uit een krant gegeten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84005885
Uit een krant heb ik wel ergens in Penrith nog gedaan, in 't Lake District
Ja doei.
pi_84006119
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:36 schreef GotC het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, maar ze hebben iig wel een winkeltje ergens in Edinburgh Misschien handig om naar binnen te lopen?

Edinburgh Bij verre m'n favoriete stad in Schotland, maar na 4 dagen rondhangen wel een beetje gezien voor nu .

Klopt, de vorige keer dat ik in Edinburgh was zag ik een bord van ze op de Cowgate staan Volgensmij zit de winkel daar ook.. Of het was Canongate, dat kan ook nog
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:42:35 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_84832736
iemand een goeie tip voor een B&B o.i.d. in Edinburgh en wat moet ik daar nou ECHT gaan zien?
stormy waters...
sailin'
pi_84862405
The Bonnington Guest House is heel prettig :Y
Vriendelijk eigenaren, mooie kamer, erg lekker ontbijt. Aanrader :)

En je moet natuulijk sowieso naar Edinburgh Castle.
Liej
pi_84862676
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:42 schreef Belana het volgende:
iemand een goeie tip voor een B&B o.i.d. in Edinburgh en wat moet ik daar nou ECHT gaan zien?
Ik heb bij St. Christophers gezeten. Maar dat is een hostel (misschien hebben ze ook wel 2-persoons kamers)

Voor mensen dee naar Inverness gaan; vanaf daar kun je snel met de trein in Aviemore komen. Daar is het super (mooi) om te mountainbiken! Isle of Skye/Kyle of Lochalsh is ook aan te raden :Y
pi_84863263
ik moet eerlijk zeggen dat ik na t noorden (boven Ullapool, richting Durness en turso enzo) skye echt vond tegenvallen. Ja ook mooi zeker maar zo bewoond en druk... Het ruige noorden sprak mij zoveel meer aan :)

[ Bericht 46% gewijzigd door DarkElf op 05-08-2010 20:23:56 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:39:42 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_84864810
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:42 schreef Leigh het volgende:
The Bonnington Guest House is heel prettig :Y
Vriendelijk eigenaren, mooie kamer, erg lekker ontbijt. Aanrader :)

En je moet natuulijk sowieso naar Edinburgh Castle.
thanks! hoorde ook over The Real Mary King's Close.
het zal volgend voorjaar worden denk ik, of is dat niet aan te raden?
stormy waters...
sailin'
pi_84871300
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:42 schreef Leigh het volgende:
En je moet natuulijk sowieso naar Edinburgh Castle.
Het zal daarbinnen vast heel mooi zijn, maar de belachelijke toegangsprijs van 14 pond heeft mij er tot nu toe altijd van weerhouden naar binnen te gaan.
Ben zelf net sinds gisteren terug uit Edinburgh met ook een uitstapje naar de highlands. Terugkomen van vakantie is stom -O-
Nu al whiskydrinkend foto's aan het bewerken en aan het nagenieten :) Foto's volgen
pi_84907016
Ik vond Edinburgh castle wel grappig, maar niet die 14 pond waard eerlijk gezegd. VOL met toeristen, iets wat mij iig niet echt aanstaat :)
pi_84927498
Nog eventjes en dan mag ik ook naar Schotland :) Wordt mijn 1e keer.....
In oktober zit ik in een appartementje in Edinburgh in Buccleuch St. Iemand een idee of dat een beetje een redelijke locatie is? Als ik op de kaart kijk en een beetje rondsurf lijkt het me best prima, maar ik ken de stad natuurlijk niet....
Aangezien we waarschijnlijk 12 nachtjes op die locatie zitten zullen we genoeg van de stad gaan zien (ik ga vast nog wel een keer terug voor een wandelvakantie). Nog leuke tips voor dagtochtjes vanuit Edinburgh (geen eigen vervoer)? Ik heb er in ieder geval zin in. Topics als dit zijn altijd goed voor de voorpret :)
pi_84929094
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:46 schreef xibalba het volgende:
Nog leuke tips voor dagtochtjes vanuit Edinburgh (geen eigen vervoer)? Ik heb er in ieder geval zin in. Topics als dit zijn altijd goed voor de voorpret :)
Als je van wandelen houdt kun je bijvoorbeeld bus 10 tot het eind uitrijden (Torphin), dan kom je aan de voet van een heuvelachtig gebied, de Pentland hills, waar je prachtig kunt wandelen :) Wij zijn zelf vanaf het eind van lijn 10 door de heuvels gelopen en bij het eind van lijn 4 (Hillend) weer opgestapt. Dat kwam dan neer op een wandeling van een km of 12 met een beklimming van Allermuir hill (500 meter). Prachtig uitzicht over de stad O+
http://www.edinburgh.gov.uk/phrp/
pi_84929327
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:41 schreef Intrepidity het volgende:

[..]


Als je van wandelen houdt kun je bijvoorbeeld bus 10 tot het eind uitrijden (Torphin), dan kom je aan de voet van een heuvelachtig gebied, de Pentland hills, waar je prachtig kunt wandelen :) Wij zijn zelf vanaf het eind van lijn 10 door de heuvels gelopen en bij het eind van lijn 4 (Hillend) weer opgestapt. Dat kwam dan neer op een wandeling van een km of 12 met een beklimming van Allermuir hill (500 meter). Prachtig uitzicht over de stad O+
http://www.edinburgh.gov.uk/phrp/
Kijk, dat zijn mooie tips :)
Dank u.
pi_84992407
Vanavond even aan het bewerken geslagen :)

O+ De pentland hills, net 15km ten zuiden van hartje Edinburgh O+
pi_84994289
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:36 schreef Intrepidity het volgende:
Vanavond even aan het bewerken geslagen :)
[ afbeelding ]
O+ De pentland hills, net 15km ten zuiden van hartje Edinburgh O+
_O_ :o _O_ O+ :9~
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 8 augustus 2010 @ 03:17:54 #180
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_84997906







oudste huis Glasgow








[ Bericht 74% gewijzigd door Bayswater op 08-08-2010 03:23:30 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_85005200
In Edinburgh is de 'free tour' in het centrum ook aan te raden :Y Je krijgt dan een gratis soort van rondleiding door de stad, welke zo'n 3 uur duurt :)
pi_85006678
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:24 schreef GuitarJJ het volgende:
In Edinburgh is de 'free tour' in het centrum ook aan te raden :Y Je krijgt dan een gratis soort van rondleiding door de stad, welke zo'n 3 uur duurt :)
nice :)
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:31:50 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_85016158
wow wat mooi zeg!! O+
stormy waters...
sailin'
pi_85043801
Is er trouwens iets zinnigs te zeggen over het weer in Edinburgh van begin tot midden Oktober of is dat puur afwachten? :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:15:33 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_85045363
oe goeie vraag, want misschien kunnen wij dan ook ;)
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:41:01 #186
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_85103005
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:37 schreef xibalba het volgende:
Is er trouwens iets zinnigs te zeggen over het weer in Edinburgh van begin tot midden Oktober of is dat puur afwachten? :)
In Schotland regent het altijd, ook als het niet regent.
Maar zoals de Scotten zeggen, dat is de enigste manier om het land te zien.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_85103071
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:41 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

In Schotland regent het altijd, ook als het niet regent.
Maar zoals de Scotten zeggen, dat is de enigste manier om het land te zien.
whehe... :')

ben toch blij dat wij toen 3 jaar geleden 2 weken zon hebben gehad O+ terwijl de rest van de UK verzoop en overstroomde :X :X
Ja doei.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:57:58 #188
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_85103785
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]


whehe... :')

ben toch blij dat wij toen 3 jaar geleden 2 weken zon hebben gehad O+ terwijl de rest van de UK verzoop en overstroomde :X :X
Ik was er afgelopen februari, en er was best wat regen maar als het "niet" regende (lees: er was geen paraplu te zien) dan nog werd je nat.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_85103832
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:57 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Ik was er afgelopen februari, en er was best wat regen maar als het "niet" regende (lees: er was geen paraplu te zien) dan nog werd je nat.
Wij waren er in juli, hebben echt wel eens regen gehad maar verder vooral veel zon :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85104568
Maar je hebt regen en regen....
Vorig jaar was ik in Ierland in de zomer en heb elke dag regen gehad, maar achteraf gezien kon ik zeggen dat we best lekker weer gehad hebben. Ik heb de hele tijd in korte broek en t-shirt gelopen. Wel een regenjas mee elke keer, maar nooit langer dan een half uurtje aan een stuk aan gehad. Ik vind regen an sich dus geen probleem, maar ik weet niet of het in Oktober al echt guur/koud is....of dat dat erg wisselt...?
Moet ik me echt op herfst/winter instellen of eventueel ook op een nazomer? :)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:18:48 #191
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_85109565
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef xibalba het volgende:
Maar je hebt regen en regen....
Vorig jaar was ik in Ierland in de zomer en heb elke dag regen gehad, maar achteraf gezien kon ik zeggen dat we best lekker weer gehad hebben. Ik heb de hele tijd in korte broek en t-shirt gelopen. Wel een regenjas mee elke keer, maar nooit langer dan een half uurtje aan een stuk aan gehad. Ik vind regen an sich dus geen probleem, maar ik weet niet of het in Oktober al echt guur/koud is....of dat dat erg wisselt...?
Moet ik me echt op herfst/winter instellen of eventueel ook op een nazomer? :)
Check weather history.

http://www.wunderground.c(...)=NA&req_statename=NA
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:20:16 #192
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_85109618
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:18 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Check weather history.

http://www.wunderground.c(...)=NA&req_statename=NA
Laatste 5 jaar geen regen!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_85112098
Ik was er in juli en heb alleen maar zon gehad. Warm en zonnig.
En in Engeland (aansluitend) trouwens ook. Echt geboft met het weer :Y
Liej
pi_85112711
Ik ben ooit in november een paar dagen in Edinburgh geweest. Het was niet warm, 5-10 graden, maar geen regen gezien.
Ik denk dat het niet anders is dan hier. Je moet in het najaar geluk hebben met het weer :P
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:30:59 #195
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_85112918
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:27 schreef OA het volgende:
Ik ben ooit in november een paar dagen in Edinburgh geweest. Het was niet warm, 5-10 graden, maar geen regen gezien.
Ik denk dat het niet anders is dan hier. Je moet in het najaar geluk hebben met het weer :P
Er valt in Schotland (haast) geen mm meer regen dan in NL. In Schotland miezert het veel vaker dan in NL. Het lijkt dus of het meer regent dan in NL. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_85147606
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:36 schreef Black-Adder het volgende:
Ik ga over een paar weken ongeveer anderhalve week richting het hoge noorden. Iemand nog leuke tips voor mooie wegen/fotostops/dorpjes etc.?

Hoe zit het eigenlijk met kamperen in de uk, kun je overal de normale CEE stekker gebruiken?
Ik ben inmiddels al weer een aantal weken terug in NL. Ik ben via Dover, het Lake district en de noordwestkust naar het noordoosten gereden (John O' Groats) en dan via Edinburgh weer terug richting Dover (bij elkaar zo'n 3000 km gereden) Hoogtepunten:

- Kirkstone pass in the lake district (in de buurt gekampeerd als stop-over)
- Maanlandschap bij Glencoe
- Beklimming Ben Nevis
- Skye, inclusief de Skye bridge
- West Coastal Route bij Applecross
- Cape Wrath, de meest afgelegen plek op het Britse vasteland
- Fairaid Head bij Durness, ik denk toch de mooiste plek waar ik ooit geweest ben (zie foto)
- Smoo Cave
- Edinburgh + bergbeklimmen midden in de stad

De noordoostkust is toch enigzins teleurstellend als je de Highlands uit komt. Vanaf Tongue richting het oosten is het ruige er wel een heel eind af en doet het bijna Nederlands aan. Edinburgh is nog best een mooie stad, verder richting het zuiden nog meer aardige vergezichten, ook bij Dover nog even bij de White Cliffs uitgebreid foto's gemaakt.

Kortom: Schotland ^O^

  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:34:53 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_85175465
het staat vast, we gaan naar Schotland, waarschijnlijk begin november, moet alleen de datum nog vast zetten *O* Ik ben zo blij. Het is eigenlijk veels te kort, maar toch. de 1e dag gaan we langs bij een kennis vlakbij Dundee en de 2e dag denk ik een dagje highlands met zo'n bustour en dan dag 3 wat van Edinburgh zien en weer naar huis. En dan de volgende keer wat langer met de kinderen ofzo. Dit is echt een droom die uit komt!
stormy waters...
sailin'
pi_85595297
Vandaag aan mn vriendin voorgesteld om in oktober 10 dagen naar Schotland te gaan :) ben er nog nooit geweest maar wil het erg graag een keer zien...

Heb al een route uitgestippeld om te gaan rijden, ben namelijk van plan om de auto mee te nemen en met de ferry over te varen naar Newcastle... Heb verder nog niks geboekt, eerst maar is ff kijken of we het op het werk met vrije dagen helemaal rond krijgen.

Ben van plan om de volgende plaatsen aan te doen:

dag 1. Aankomst in Newcastle om 9.00 en dan gelijk door naar:
dag 1. Edinburgh
dag 2. Dundee
dag 3. Aberdeen
dag 4. Inverness (bezoekje aan Loch Ness kan uiteraard niet uitblijven :P)
dag 5. Fort Augustus (maar niet van plan daar heel lang te blijven, meer even als tussenstop op de route)
dag 5. Portree (of iig Isle of Skye, of het verblijf dan in Portree zal zijn weet ik nog niet)
dag 6. Oban
dag 7. Glasgow
dag 8. Falkirk en Stirling (onderweg naar Edinburgh, al weet ik niet of ik dat op 1 dag te doen is)
dag 8. Edinburgh
dag 10. 's middags na de lunch naar Newcastle en dan om 17:00 weer terug naar huis

De oplettende luisteraar heeft uiteraard gezien ( :+ ) dat er nog een dag in dit schema mist. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik die zal gaan gebruiken om wat meer van Skye te zien, of dat ik hier gewoon een dag Falkirk/Stirling van ga maken en dan daar een nacht verblijf om vervolgens daarna nog een hele dag Edinburgh te kunnen doen.

Suggesties zijn uiteraard meer dan welkom :) Zijn er plaatsen die ik genoemd heb waar je liever niet dood gevonden wil worden, die ik beter kan schrappen, dan hoor ik het graag! Uiteraard hoor ik het ook graag als ik er een plaats niet in heb staan die ik zeker niet mag missen.

Ook heb ik me nog niet heel erg verdiept in wat ik wil gaan zien in (de buurt van) de plaatsen waar we dan heen gaan, daar ga ik nog even voor op onderzoek uit. Mocht iemand daar nog een goede suggestie voor hebben dan zou ik ook dat graag horen.

Ik las bijvoorbeeld al in een eerdere post van iemand dat je in Oban een whisky distillery hebt en dat komt mooi uit want dat ligt op de route... Mocht ik overigens een dag langer op Skye blijven dan is het misschien wel een betere optie om Oban maar helemaal over te slaan en even bij Talisker langs te gaan :P een bezoek aan Schotland zonder whisky is natuurlijk niet compleet ;)

Inmiddels betrap ik me er op dat ik alweer veel te lang dingen aan het uitzoeken ben en dat het inmidels half 5 is, dus ik duik mn bed in... In de loop van de week maar weer is verder kijken...
pi_85595655
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 04:31 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Vandaag aan mn vriendin voorgesteld om in oktober 10 dagen naar Schotland te gaan :) ben er nog nooit geweest maar wil het erg graag een keer zien...

- knip -

. In de loop van de week maar weer is verder kijken...
Mooi rondje HSF, het enige wat ik me afvraag is waarom je naar Dundee en Aberdeen wil. Het zijn nou niet bepaald de mooiste plaatsen in de wereld. Binnendoor naar Inverness rijden zou ook een optie kunnen zijn.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_85598613
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 06:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Mooi rondje HSF, het enige wat ik me afvraag is waarom je naar Dundee en Aberdeen wil. Het zijn nou niet bepaald de mooiste plaatsen in de wereld. Binnendoor naar Inverness rijden zou ook een optie kunnen zijn.
Nou dat wist ik dus niet, heb eerst die route uitgestippeld om even een idee te krijgen wat qua dagelijkse reistijd een beetje te doen is. Als je ergens maar 1 dag verblijft dan wil je natuurlijk niet dat je eerst een halve dag in de auto moet zitten om er te komen :) Gezien Dundee en Aberdeen 2 grotere plaatsen zijn en die mooi zo op die route liggen dacht ik laten we die dan maar in de reis opnemen.

Binnendoor naar Inverness zou inderdaad een goede optie zijn als Dundee en Aberdeen de moeite niet zijn. Dan kunnen we wat langer de tijd nemen om wat van de Highlands te zien.

Bedankt voor de tip jojo :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 augustus 2010 @ 13:29:13 #201
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_85604674
Eens met Jojo. Laat Dundee en Aberdeen links liggen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_85604907
Inverness vond ik enorm tegenvallen, is wat mij betreft echt niet noodzakelijk op een schotland rondreis, het gebied boven inverness (contin bijv) en rechts ernaast (nairn enzo) is veel aantrekkelijker.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:47:51 #203
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_85605531
Zelf vond ik Glasgow een geweldige stad. Wellicht niet qua uiterlijk, maar wat een prachtig sympathiek volk. Glaswegians hebben mijn hart gestolen O+
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 augustus 2010 @ 14:06:47 #204
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_85606439
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:47 schreef Bayswater het volgende:
Zelf vond ik Glasgow een geweldige stad. Wellicht niet qua uiterlijk, maar wat een prachtig sympathiek volk. Glaswegians hebben mijn hart gestolen O+
Dan ben je vast niet in de buitenwijken geweest.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 14:09:56 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_85606576
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:06 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dan ben je vast niet in de buitenwijken geweest.
Ja, maar dat is overal zo. Een stad heeft altijd 'mindere' kanten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85606812
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:47 schreef Bayswater het volgende:
Zelf vond ik Glasgow een geweldige stad. Wellicht niet qua uiterlijk, maar wat een prachtig sympathiek volk. Glaswegians hebben mijn hart gestolen O+
In hoeverre is het volk in Glasgow dan anders als bijvoorbeeld in Edinburgh? Wat jij omschrijft ervaar ik in Schotland in het algemeen, hoewel ik nooit in Glasgow geweest ben.
pi_85606903
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:15 schreef Intrepidity het volgende:

[..]


In hoeverre is het volk in Glasgow dan anders als bijvoorbeeld in Edinburgh? Wat jij omschrijft ervaar ik in Schotland in het algemeen, hoewel ik nooit in Glasgow geweest ben.
Idd Schotten zijn echt heel vriendelijk en behulpzaam . En gezellig.

Ik vond het echt hele leuke mensen, eigenlijk overal waar we kwamen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:20:10 #208
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_85607018
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:06 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dan ben je vast niet in de buitenwijken geweest.
In de buurt van de universiteit, Kelvingrove Park. heel gemeleerd publiek, vooral lekker volks.

.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:22:36 #209
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_85607111
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:15 schreef Intrepidity het volgende:

[..]


In hoeverre is het volk in Glasgow dan anders als bijvoorbeeld in Edinburgh? Wat jij omschrijft ervaar ik in Schotland in het algemeen, hoewel ik nooit in Glasgow geweest ben.
Inwoners van Edinburgh (wel een parel van een stadje) zijn gewend aan toeristen. In Glasgow vinden ze het schitterend dat je daar zit en niet in Edinburgh. Edingburgh is het uiterlijke sprookje, Glasgow moet je meer je best doen om het te ontdekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bayswater op 23-08-2010 14:28:15 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_85612086
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:34 schreef DarkElf het volgende:
Inverness vond ik enorm tegenvallen, is wat mij betreft echt niet noodzakelijk op een schotland rondreis, het gebied boven inverness (contin bijv) en rechts ernaast (nairn enzo) is veel aantrekkelijker.
inverness vooral gekozen om vanuit daar naar loch ness te gaan en vervolgens richting bijvoorbeeld skye :)

heb net even met mn baas overlegd en heb 2 weken vrij geregeld dus dat is voor elkaar *O* , nu kan ik mn plannetje verder gaan uitwerken... heb een oom die regelmatig in schotland is geweest dus die ga ik ook maar is even opzoeken om wat tips enzo te vragen en heb een kennis in schotland wonen die me vast ook nog wel wat advies kan geven...

tis nog een hoop uitzoeken en regelen maar heb er iig heel veel zin an :)
pi_85612824
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:18 schreef hagelslagfabrikant het volgende:

[..]

inverness vooral gekozen om vanuit daar naar loch ness te gaan en vervolgens richting bijvoorbeeld skye :)
Loch ness is uberhaupt overrated vind ik. Er zijn zat meren in Schotland die mooier zijn, en Ness is mij veel te toeristisch. Geef mij Loch Linnhe maar ^O^
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:52:23 #212
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_85613574
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:11 schreef Black-Adder het volgende:
Kortom: Schotland ^O^
[ afbeelding ]
Ik vond de noordoostkust ook erg tegenvallen t.o.v. de noordwestkust. Ik houd wel van die ruigere natuur.

Faraid Head ben ik trouwens ook geweest. Tevens toen ik daar was de Ben Hope beklommen, ook een aanrader!

Tip: als je nog eens in het noordwesten bent, moet je naar Handa Island gaan. Het eiland is al meer dan honderd jaar niet meer bewoond, maar er broeden heel veel vogels, waaronder de papegaaiduiker.

pi_85616103
zoveel moois te zien... dat wordt keuzes maken...

vandeweek ff bij mn oom langs om fotos te kijken en gelijk ff wat whisky te proeven :P

zoals het er nu uitziet vertrekken we maandag 4 oktober uit ijmuide en komen we daar vrijdag 15 oktober weer aan :)
pi_86174427
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:11 schreef Black-Adder het volgende:
Kortom: Schotland ^O^
foto's. :)
pi_86188671
Nog 1,5 week O+ Dan ga ik ook O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_86192613
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:41 schreef PdeHoog het volgende:
Nog 1,5 week O+ Dan ga ik ook O+
Nog 9 dagen O+

Auto, boot (20 uur :{ ) en dan richting Skye *O*
pi_86192643
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:52 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Ik vond de noordoostkust ook erg tegenvallen t.o.v. de noordwestkust. Ik houd wel van die ruigere natuur.

Faraid Head ben ik trouwens ook geweest. Tevens toen ik daar was de Ben Hope beklommen, ook een aanrader!

Tip: als je nog eens in het noordwesten bent, moet je naar Handa Island gaan. Het eiland is al meer dan honderd jaar niet meer bewoond, maar er broeden heel veel vogels, waaronder de papegaaiduiker.

[ afbeelding ]
Hé, die heb ik ook gezien op de Lofoten-eilanden in Noorwegen, leuke beesten! :)
  zondag 12 september 2010 @ 17:22:47 #218
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_86348551
ik ben dom geweest door vooraf geen trein te boeken voor de route london-edinburgh (moet aanstaande vrijdag gebeuren)

Ik heb nu de opties:

easyjet 76 pond (komt nog twee keer een bus bij van/naar luchthavens, a 10 pond gok ik)
trein: rond de 100 pond (komt daar nog bagagekosten bij??)
bus: rond de 15-25 pond (maar reis van 9 uur)

zie ik nog een optie over het hoofd? Wat zou jullie voorkeur hebben? Vliegveld of trein zal qua tijd niet veel schelen ivm busvervoer en inchecken
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_86377663
Ga lekker vliegen. Op het vliegveld is altijd iets te beleven. Je zal je niet vervelen, ondanks dat je er op tijd moet zijn. In de trein zit je alleen maar op je kont. Dat is weinig opbeurend. (aan de andere kant kan je wel van het uizicht genieten). Van bagagekosten in de trein heb ik nog nooit last gehad.

Ik zou gaan vliegen :Y
En ik geloof dat ik voor de bus naar Edinburgh centrum 2,5 pond heb betaald.
Liej
pi_86377685
Dit topic gaan we volgen i.v.m. een weekendje naar Glasgow (Celtic-Glasgow Rangers bezoeken)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_86377692
Nog zes dagen en dan zit ik op de boot 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 13 september 2010 @ 12:37:27 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_86378295
Ik heb inmiddels ook alles geboekt *O*
2 november vliegen we in de avond en 5 november weer terug.
Een dagje highlands naar Loch Ness en een dagje Edinburgh en dan naar Newport on Tay om nog een nachtje te logeren bij kennissen. We hebben er zo'n zin in!
stormy waters...
sailin'
pi_86481396
*O* De overtocht is geboekt... wellicht nog even een B&B of hotel reserveren voor Edinburgh, Glasgow en Skye maar voor de rest kijken we zoals het er nu uitziet onderweg wel.

Reisplanning is als volgt geworden:

Maandag vertrek naar IJmuiden

Dinsdag aankomst in Newcastle, naar Edinburgh via Northumberland National Park

Woensdag van Edinburgh naar Inverness via Milton, Aberfeldy, Kenmore, tussenstops bij Queens View met een prachtig uitzicht over Loch Tummel en daarna naar Pitlochry en een kijkje nemen in de Edradour distillery. (eventueel liggen de Blair Athol en Dalwhinnie distilleries ook op de route)

Donderdag van Inverness naar Skye, via Drumadrochit met een tussenstop bij Urquhart Castle, dan via Invermoriston naar Fort Augustus voor een tussenstop en vervolgens een tussenstop in Dornie om een kijkje te nemen bij Eilean Donan Castle, daarna door naar Portree voor een overnachting.

Vrijdag rondrijden op Skye, de noordkant van het eiland via de A855 en de A87 naar Dunvegan en dan door naar Talisker om een kijkje in de distillery te nemen. Daarna weer terug naar Portree.

Zaterdag de zuidkant via de A851 en dan een rondje via Ord en Taskavaig naar Armadale. Daar met de ferry over naar Mallaig op het vaste land. Vervolgens via een touristische route naar beneden via Acharacle naar Ardgour, daar met de ferry over naar Corran en dan door naar Oban.

Zondag een stukje terug omhoog naar Glencoe, om vervolgens een touristische route te rijden via Tyndrum, Crianlarich, Lochernhead, Strathyre, Callander, Brig o' Turk en Aberfoyle naar Glasgow waar we een avondje met kennissen die daar wonen de stad in gaan.

Maandag nog een dagje Glasgow bekijken.

Dinsdag via Falkirk en Stirling weer terug naar Edinburgh.

Woensdag nog een dagje rondkijken in Edinburgh.

Donderdag terug naar Newcastle.

Vrijdag weer thuis :)

Heb er behoorlijk veel zin an :P
pi_86732408
Toch alles maar even vantevoren geboekt...

Laatste bevestiging is binnen, dus dat is ook weer geregeld :)

Nu alleen nog even een verloopstekkertje regelen zodat ik als we daar zijn ook zonder problemen mn telefoon, laptop en fototoestel even aan de stroom kan hangen en even kijken of ik mn koplampen op RHD kan instellen, anders even een afplaksetje regelen...

Iemand overigens een idee hoe dat zit met die Schotse ponden? krijg je die daar ook uit de pinautomaat? Want ik begrijp dat die buiten Schotland compleet waardeloos zijn, dus ik wil er zo min mogelijk hebben en overhouden... Hoe minder ik dus in cash hoef te betalen hoe beter...
pi_86815653
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:49 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Toch alles maar even vantevoren geboekt...

Laatste bevestiging is binnen, dus dat is ook weer geregeld :)

Nu alleen nog even een verloopstekkertje regelen zodat ik als we daar zijn ook zonder problemen mn telefoon, laptop en fototoestel even aan de stroom kan hangen en even kijken of ik mn koplampen op RHD kan instellen, anders even een afplaksetje regelen...

Iemand overigens een idee hoe dat zit met die Schotse ponden? krijg je die daar ook uit de pinautomaat? Want ik begrijp dat die buiten Schotland compleet waardeloos zijn, dus ik wil er zo min mogelijk hebben en overhouden... Hoe minder ik dus in cash hoef te betalen hoe beter...
Ik ben op dit moment in Schotland en heb nog geen Schotse ponden gezien..
pi_86815906
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:37 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment in Schotland en heb nog geen Schotse ponden gezien..
Die komen vanzelf hoor :D Bij de eerste de beste supermarkt kreeg ik zo'n biljet in mijn handen gedrukt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_86826643
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 26 september 2010 @ 02:45:59 #228
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_86851350
Al dat eilandengedoe, pfff, doe mij maar het gewone briljante stadsleven daarzo.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_86852625
ok...
Ja doei.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 26 september 2010 @ 19:33:38 #230
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_86870811
Goed nieuws gehad van mijn commandant. Volgende maand mag ik weer 5 dagen mee op een oefening in de Cairngorms. O+
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_86911105
Glasgow

Island of Mull

Oban

Op de Ferry Oban - Island of Mull


[ Bericht 36% gewijzigd door UIO_AMS op 05-10-2010 20:28:32 (Foto's waren wel erg groot) ]
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_86933148
Volgende week woensdag naar Edinburgh *O*
pi_86942281
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:19 schreef xibalba het volgende:
Volgende week woensdag naar Edinburgh *O*
O+ ik wil ook weer terug ;(
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_87007249
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Die komen vanzelf hoor :D Bij de eerste de beste supermarkt kreeg ik zo'n biljet in mijn handen gedrukt.
Hmpf..wezen pinnen bij Bank of Scotland...krijg ik Schotse Ponden!! :|W

Uiteindelijk wel gewone ponden als wisselgeld terug.. ;)
pi_87007356
Bij brug richting Skye..



[ Bericht 2% gewijzigd door Watashiwa op 30-09-2010 00:48:42 ]
pi_87153803
Morgenochtend de laatste kleine dingetjes nog even inpakken en dan op weg naar IJmuiden :)
pi_87160185
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:23 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Morgenochtend de laatste kleine dingetjes nog even inpakken en dan op weg naar IJmuiden :)
Morgen beginnen met inpakken en dan woensdagochtend (vroeg) op weg naar Schiphol :)
pi_87266054
Vandaag in Inverness aangekomen, net heerlijk gegeten bij Rajah. Zeker een aanrader.

Morgen met tussenstops bij Urquhart Castle, Fort Augustus en Eilean Donan Castle door naar Skye.

Onderweg naar Inverness even gestopt bij Queen's View, bij Loch Tummel om een fototje te schieten.


Prachtig uitzicht :)
pi_87331700
Vandaag de noordkant van Skye rondgereden op weg naar Dunvegan. Een kennis uit Glasgow die er pas geweest is raadde me af om daar het kasteel te bezichtigen omdat het niet echt heel mooi is. Daar voegde de eigenaar van de B&B waar we verblijven nog aan toe dat het momenteel in de stijgers staat voor renovatie en dat het inderdaad niet zo heel spectaculair is.

Wel geluncht in Dunvegan, bij Jann's Cakes. Een heel klein winkeltje waar ze vooral zelfgemaakt gebak en chocolaatjes verkopen, maar ook soep, warme en koude sandwiches op zelfgemaakte broodjes, pizza's en curry's. Heb er een pittige rundvleescurry op die erg lekker was. Zou iedereen die die kant opgaat zeker aanraden om er ook te gaan eten. In de zomer werkt er overigens een Nederlandse vrouw die daar 2 jaar geleden is gaan wonen, maar die was op dit moment op vakantie in Nederland.

Daarna bij Talisker geweest om de tour te doen en nu inmiddels weer terug in Portree...

Zometeen maar is ff een plek zoeken om te eten... Gisteravond niet gelukt aangezien we niet van die seafood liefhebbers zijn en we verder niet echt een leuk restaurantje konden vinden... maar even wat broodjes en fruit in de supermarkt gehaald dus...
pi_87337678
Skye O+ O+ Ik mis het.. ;(
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:00 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Wel geluncht in Dunvegan, bij Jann's Cakes. Een heel klein winkeltje waar ze vooral zelfgemaakt gebak en chocolaatjes verkopen, maar ook soep, warme en koude sandwiches op zelfgemaakte broodjes, pizza's en curry's. Heb er een pittige rundvleescurry op die erg lekker was. Zou iedereen die die kant opgaat zeker aanraden om er ook te gaan eten. In de zomer werkt er overigens een Nederlandse vrouw die daar 2 jaar geleden is gaan wonen, maar die was op dit moment op vakantie in Nederland.
Bij dat zaakje om de hoek is een klein weggetje naar de camping waar ik vorige zomer 11 dagen heb gekampeerd.. meest briljante stek waar ik ooit gestaan heb :Y
pi_87337829
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:27 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Vandaag in Inverness aangekomen, net heerlijk gegeten bij Rajah. Zeker een aanrader.

Morgen met tussenstops bij Urquhart Castle, Fort Augustus en Eilean Donan Castle door naar Skye.

Onderweg naar Inverness even gestopt bij Queen's View, bij Loch Tummel om een fototje te schieten.
[ link | afbeelding ]

Prachtig uitzicht :)
Oh! Daar hebben wij ook gekampeerd :D Aan de rechterkant van het meer, vanaf Queensview net achter wat bomen maar met wat wind de goede kant op wel te zien, is een kleine camping waar we dit uitzicht hadden (op jouw foto zie je nog net het uiterste puntje van de landpunt waar de camping op ligt):

O+ O+
pi_87349464
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Skye O+ O+ Ik mis het.. ;(
[..]

Bij dat zaakje om de hoek is een klein weggetje naar de camping waar ik vorige zomer 11 dagen heb gekampeerd.. meest briljante stek waar ik ooit gestaan heb :Y
Hah..daar had ik gestaan twee weken geleden :D
pi_87349491
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:00 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Vandaag de noordkant van Skye rondgereden op weg naar Dunvegan. Een kennis uit Glasgow die er pas geweest is raadde me af om daar het kasteel te bezichtigen omdat het niet echt heel mooi is. Daar voegde de eigenaar van de B&B waar we verblijven nog aan toe dat het momenteel in de stijgers staat voor renovatie en dat het inderdaad niet zo heel spectaculair is.

Wel geluncht in Dunvegan, bij Jann's Cakes. Een heel klein winkeltje waar ze vooral zelfgemaakt gebak en chocolaatjes verkopen, maar ook soep, warme en koude sandwiches op zelfgemaakte broodjes, pizza's en curry's. Heb er een pittige rundvleescurry op die erg lekker was. Zou iedereen die die kant opgaat zeker aanraden om er ook te gaan eten. In de zomer werkt er overigens een Nederlandse vrouw die daar 2 jaar geleden is gaan wonen, maar die was op dit moment op vakantie in Nederland.

Daarna bij Talisker geweest om de tour te doen en nu inmiddels weer terug in Portree...

Zometeen maar is ff een plek zoeken om te eten... Gisteravond niet gelukt aangezien we niet van die seafood liefhebbers zijn en we verder niet echt een leuk restaurantje konden vinden... maar even wat broodjes en fruit in de supermarkt gehaald dus...
Was wel even bij dat kasteel geweest, vanwege niet mooi weer die dag! Ik was wel een beetje geschrokken van de entreegeld voor de tuin en het bezichtigen van het kasteel (weet niet precies hoeveel het was, maar toch aan de dure kant). Ze zijn inderdaad bezig met het renoveren van het kasteel, maar je kan ook binnen bezichtigen en dat vond ik wel indrukwekkend.
pi_87349762
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 07:59 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Was wel even bij dat kasteel geweest, vanwege niet mooi weer die dag! Ik was wel een beetje geschrokken van de entreegeld voor de tuin en het bezichtigen van het kasteel (weet niet precies hoeveel het was, maar toch aan de dure kant). Ze zijn inderdaad bezig met het renoveren van het kasteel, maar je kan ook binnen bezichtigen en dat vond ik wel indrukwekkend.
Ach, ben wel naar Urquhart Castle en Eilean Donan Castle geweest en Edinburgh Castle staat ook nog op het programma, daar ben ik wel tevreden mee ;)
pi_93147723
Ik zie dat er al lang niet meer gereageerd is, maar toch...

Samen met mijn vriend hebben we besloten dat we dit jaar naar Schotland op vakantie willen.
Ik vind het leuk om van te voren te kijken waar we heen gaan, en nou ben ik (mede door fora en informatie elders) tot de volgende reis gekomen:
- Vliegen van Weeze naar Edinbrough
- Vanuit Edinbrough naar Inverness (met eventueel een tussenstop in Carrbridge)
- Vanuit Inverness naar Isle of Skye
- Vanuit Isle of Skye naar Fort William (Ben Nevis beklimmen)
- Vanuit Fort william naar Oban
- Vanuit Oban naar Loch Lomond
- Vanuit Loch Lomond weer terug naar Edinbrough.

Dit alles zal zo'n 10-11 dagen duren, zodat we bijvoorbeeld in Fort William wat extra tijd hebben, als we de Ben Nevis op gaan.

Nu heb ik eens zitten kijken hoe we het beste kunnen reizen. Vanuit Noord-Limburg kunnen we het beste vliegen vanaf Weeze (Ryanair). Een auto huren voor de meeste van deze dagen is vrij prijzig, vooral omdat er dan ook nog benzine kosten bij komen. Nu vroeg ik me eigenlijk af hoe het met OV gaat, en of dat te doen is. Ik lees vaak van wel, maar ik kan nergens echt duidelijk vinden wat het dan gaat kosten (moet wel een beetje vergelijken in verhouding met het huren van een auto).
Daarnaast willen we zo veel mogelijk in B&B's overnachten, maar dat is geen probleem.
Of misschien zelfs met een tentje.. Maar dat moet ik nog even uitzoeken.

Door dit allemaal uit te zoeken ben ik al helemaal verliefd geworden op Schotland O+ Zo mooi! Nu nog in het echt zien:)
pi_93274533
je mist zo wel de top, het mooiste wat mij betreft O+

als je helemaal rondom gaat, dus richting Wick/Thurso/John O'Groats vanuit Inverness, dan langs de al ruige kust naar het westen en dan 'ineens' weer met de kust mee afbuigen richting zuiden is het mooiste wat ik ooit gezien en gedaan heb.. _O_ Die kustlijn, met de zon er op, glinsterende zee, adembenemend....

O+ Schotland O+ nu wil ik weer....
Ja doei.
pi_93275721
de top, en vooral de highlands en de kust bovenaan, zijn idd het mooiste aan Schotland, als je t mij vraagt dan he? ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_93370603
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:15 schreef frdanny het volgende:
Ik zie dat er al lang niet meer gereageerd is, maar toch...

Samen met mijn vriend hebben we besloten dat we dit jaar naar Schotland op vakantie willen.
Ik vind het leuk om van te voren te kijken waar we heen gaan, en nou ben ik (mede door fora en informatie elders) tot de volgende reis gekomen:
- Vliegen van Weeze naar Edinbrough
- Vanuit Edinbrough naar Inverness (met eventueel een tussenstop in Carrbridge)
- Vanuit Inverness naar Isle of Skye
- Vanuit Isle of Skye naar Fort William (Ben Nevis beklimmen)
- Vanuit Fort william naar Oban
- Vanuit Oban naar Loch Lomond
- Vanuit Loch Lomond weer terug naar Edinbrough.

Dit alles zal zo'n 10-11 dagen duren, zodat we bijvoorbeeld in Fort William wat extra tijd hebben, als we de Ben Nevis op gaan.
Zomaar wat tips: verkijk je niet op de afstanden. Skye is al erg mooi, maar als je de tijd hebt is het mooi om nog verder noordelijk te rijden. Beklimming Ben Nevis moet je een volle dag voor tellen, vergeet niet voldoende water en warme kleren mee te nemen.
pi_93383351
Thnx voor de tips!
pi_94385800
Wij willen volgend jaar een goede impressie krijgen van Schotland.
Onze groep bestaat uit 8 volwassenen (26-71 jaar) en 1 dreumes van bijna 2.
We willen graag een huisje huren dat een beetje centraal ligt om van daaruit wat dagtochten te maken. Wat vinden we belangrijk? Mooie natuur in de buurt, een gezellige pub om de hoek, gezellige stadjes, kastelen en whiskey-distilleerderijen op korte afstand..
Iemand een tip in welke omgeving we het moeten zoeken?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 20 maart 2011 @ 19:07:43 #251
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_94386170
Aviemore ligt redelijk centraal en in een mooi gebied. Al je wensen in de omgeving aanwezig.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 21 maart 2011 @ 10:12:52 #252
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_94410733
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:59 schreef Rory78 het volgende:
Wij willen volgend jaar een goede impressie krijgen van Schotland.
Onze groep bestaat uit 8 volwassenen (26-71 jaar) en 1 dreumes van bijna 2.
We willen graag een huisje huren dat een beetje centraal ligt om van daaruit wat dagtochten te maken. Wat vinden we belangrijk? Mooie natuur in de buurt, een gezellige pub om de hoek, gezellige stadjes, kastelen en whiskey-distilleerderijen op korte afstand..
Iemand een tip in welke omgeving we het moeten zoeken?
Je zegt niet welke tijd van het jaar je wilt gaan, maar neem zéker voor de kleine GOEDE en KINDVRIENDELIJKE anti-mug mee (dus geen 50% DEET, hoe effectief dan ook...) Zorg ook voor een GOEDE klamboe oid (dus niet van de Xenos of de Action). Kinderen van 2 zijn nog zacht en mals en daarom extra aantrekkelijk voor die steekbeesten. Ik heb thuis ergens een foto van onze (destijds) dreumes die er uitzag alsof hij een of andere zeer enge ziekte had...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_94438150
Ik ben van plan met mijn vriendin in de zomer naar Schotland te gaan, en daar ook aardig wat te gaan wandelen. Is dat een beetje te doen in verband met die muggen of wordt het een levende hel?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2011 20:41:51 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 21 maart 2011 @ 20:47:07 #254
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_94438594
quote:
Op maandag 21 maart 2011 20:41 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben van plan met mijn vriendin in de zomer naar Schotland te gaan, en daar ook aardig wat te gaan wandelen. Is dat een beetje te doen in verband met die muggen of wordt het een levende hel?
DEET mag zeker niet ontbreken.

Wat Beelzebufo al schreef.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_94439344
Dat las ik inderdaad. Het moet wel leuk blijven natuurlijk, dus hopelijk schrikt 50% DEET ze voldoende af.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 21 maart 2011 @ 20:58:15 #256
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_94439567
quote:
Op maandag 21 maart 2011 20:55 schreef Sloggi het volgende:
Dat las ik inderdaad. Het moet wel leuk blijven natuurlijk, dus hopelijk schrikt 50% DEET ze voldoende af.
Als je maar niet in de buurt van stilstaand water komt.

Maar heb je al wat verdere plannen gemaakt?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_94439778
Weinig concreets; misschien een rondreis met de auto, maar vandaag kwam ik de West Highland Way tegen, dat lijkt me ook mooi om te doen. Ik wil sowieso de Ben Nevis op.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 21 maart 2011 @ 21:05:15 #258
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_94440136
De Cairngorms en Wester Ross is ook schitterend.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_94440293
midges ;(
Ja doei.
pi_94440663
En daar helpt geen DEET tegen :+

Maar wel Avons skin so soft:

Lokaal in Schotland te verkrijgen bij de drogist. Het is eigenlijk een huidverzorgingsproduct maar ze zetten het gewoon bij de anti-insecten spullen ;) Het is een 'per ongeluk' super werkend middel! Beestjes vallen er dood op neer en blijven ver weg van je en je huid wordt er ook nog eens heerlijk zacht van O+

Overigens heb ik tijdens wandelingen nauwelijks last van muggen of midges gehad, die kwamen pas eind van de middag bij de tent om de hoek kijken :)
pi_94446036
Thnx voor de tip.
Wij willen in het zomerseizoen gaan..
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:01:44 #262
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_94464422
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:47 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

DEET mag zeker niet ontbreken.

Wat Beelzebufo al schreef.
Maar DEET kan je niet op kleine kinderen smeren. Zoals hierboven al aangegeven is het het handigste om lokaal een middel te kopen dat werkt (hebben wij ook gedaan, maar is te lang geleden om me de naam te kunnen herinneren)

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:00 schreef Sloggi het volgende:
Weinig concreets; misschien een rondreis met de auto, maar vandaag kwam ik de West Highland Way tegen, dat lijkt me ook mooi om te doen. Ik wil sowieso de Ben Nevis op.
Ben Nevis... Reken er op dat het een hele klim is! Wij begonnen met strálend mooi weer (het was ronduit heet in Fort William) aan de klim, kwamen boven in de mist en de bewolking, zagen dus geen flikker van het uitzicht, daalden weer af en kwamen met strálend mooi weer beneden.

Lokaal zeggen ze iets van 'four seasons in one day'..
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_94468058
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:00 schreef Sloggi het volgende:
Weinig concreets; misschien een rondreis met de auto, maar vandaag kwam ik de West Highland Way tegen, dat lijkt me ook mooi om te doen. Ik wil sowieso de Ben Nevis op.
Nou...Ik dacht dat ik toch al redelijk een route voor ons had bedacht:p Maar dat kan natuurlijk altijd nog veranderen;)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 22 maart 2011 @ 15:21:45 #264
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_94468732
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:02 schreef frdanny het volgende:

[..]

Nou...Ik dacht dat ik toch al redelijk een route voor ons had bedacht:p Maar dat kan natuurlijk altijd nog veranderen;)
:D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_94469764
Oké, wel wat concreets, maar ik heb geen zin om anderhalve week gezeur over muggen aan te horen.
pi_94469944
Ik zeur nóóóit O-) Haha maar je hebt gelijk, ik heb ook geen zin om anderhalve week muggen aan te horen.. :P
pi_94470055
het zijn dan ook geen muggen, maar midges ;)
Ja doei.
pi_94473504
Je hoort ze niet... :N O-)
pi_94571153
Tickets geboekt; met KLM naar Edinburgh. Een kleine twee weken Schotland in het midden van juli. De rest zien we wel, waarschijnlijk de West Highland Way en Isle of Skye.
pi_94593449
*O*
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:38:38 #271
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94620773
In juni ga ik een rondreis met de auto maken door Schotland. "Slechts" 12 dagen, maar het is een eerste kennismaking. Heb er veel zin in. :)
Smell the flowers while you can....
pi_94633396
prima te doen in 12 dagen. Zal je een goede indruk geven :Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_94646515
Iemand al eens zo'n autorondreis via Pharos Reizen (ANWB) geboekt?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:37:08 #274
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94656731
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:30 schreef Rory78 het volgende:
Iemand al eens zo'n autorondreis via Pharos Reizen (ANWB) geboekt?
Die gaan wij dus doen. Scottish Delight heet hij geloof ik (12 dagen). :Y
Smell the flowers while you can....
pi_94688947
Mooi! Dan kun jij mij vertellen hoe dat bevallen is straks.. ;)
  zondag 27 maart 2011 @ 22:13:16 #276
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94691529
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:35 schreef Rory78 het volgende:
Mooi! Dan kun jij mij vertellen hoe dat bevallen is straks.. ;)
Zal het zeker even komen posten hier. Alleen nog even wachten tot juni! ;)
Smell the flowers while you can....
pi_95480173
vraagje: wij gaan eind mei een weekje naar scotland, Paisley rond Glasgow. We willen de Deanston distilleerderij bezoeken en hebben het adres al. Waarom ? We willen heel graag kijken of de Single Malt likeur 'Wallace' al te krijgen is. Ligt nu te rijpen op vat en is echt NERGENS in Nederland meer te krijgen. Misschien zelfs in Scotland niet meer maar dat moeten we ervaren. Heeft iemand tips voor onderweg? Of zelfs tips waar we de likeur nog ergens kunnen bestellen ?
Thanks!
pi_97465954
wauw, ik zoeken naar een schotland topic, en voila

ben erg geweest met 12 dagen Backpacken, vliegtuig vanaf weeze naar edingborough, toen citybus van vliegveld naar Edinburgh waverly)
( erg mooie stad, station ook erg mooi, ligt verscholen in het park, ook het kasteel is echt heel mooi)
let trouwens niet op de kilt speler daar, dit speelt zo vals als een malle.

daarna trein naar Glasgow gepakt en vanuit glasgow trein naar fort william, van fort william naar glenfinnan en van glenfinnan per voet naar mallaig, om daar weer de trein terug te nemen.

maar wat een mooi land is dit toch *O*
over de midgets, wij hadden geluk met het weer 5 dagen zon, 5 dagen bewolkt beetje regen ( het lekkerste wandelweer) en 2 dagen echt plensbuien.

als iemand de route wil zien op google maps dan kan dat, dan plaats ik het plaatje wel even :) met foto's van het landschap natuurlijk :D

trouwens, ik had bij een log, wat met de zee verbonden was, om precies te zijn hier:
Klikkerderklik

een oude rugtas gevonden ( het was gelukkig eb) maar helemaal aangetast door het zout, en er zaten nog allemaal spullen in:

bedorven eten, met houdbaarheidsdatum 2002 en militaire poncho ( echt top kwaliteit) en een nokia telefoon helemaal aangetast door het zout, maar simkaart zat er nog wel in, en ook werkt deze nog, hij is van vodafone UK, ook zit er geen pincode of wat dan ook op, ik er een mogelijkheid om contact op te nemen met vodafone omdat dit zo'n absurd rare plek is om dat te vinden?

zouden jullie het fijn vinden als ik een heel reisverslag schrijf over de reis en hem hier post?

[ Bericht 0% gewijzigd door dan13lv op 29-05-2011 22:55:23 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 29 mei 2011 @ 22:50:23 #279
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97477360
Een reisverslag is natuurlijk altijd welkom. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97477478
Ja, als je dan wel gewoon Edinburgh schrijft, en niet Edinborough :+
Ja doei.
pi_97477613
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, als je dan wel gewoon Edinburgh schrijft, en niet Edinborough :+
aangepast :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 30 mei 2011 @ 02:43:21 #282
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97484438
Een nieuwe vliegverbinding met Schotland! :D

Flybe gaat vanaf 5 september dagelijks vliegen tussen Schiphol en Inverness. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97493211
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 02:43 schreef Cobra4 het volgende:
Een nieuwe vliegverbinding met Schotland! :D

Flybe gaat vanaf 5 september dagelijks vliegen tussen Schiphol en Inverness. ^O^
Prima, maar volgensmij is Flybe ook niet de goedkoopste. Al de keren dat ik tot nu toe met het vliegtuig naar Schotland geweest ben is dat met KLM geweest, omdat die gek genoeg de goedkoopsten waren. Afgezien van easyjet, maar daar betaal je voor een zitplek onderhand nog een toeslag.
pi_97508159
Tips over hoe van Edinburgh naar Aberdeen te reizen? Trein of toch een autotje huren?
  maandag 30 mei 2011 @ 19:41:25 #285
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_97508250
of de bus? Wat wil je, snel, goedkoop, keuzevrijheid waar te stoppen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97508426
Ik heb een beetje naar prijzen zitten kijken en volgens mij is auto echt veruit het goedkoopst (rijd maandag naar Aberdeen en dinsdag weer terug om de vlucht naar Amsterdam te halen). Bus is sowieso geen optie denk ik. Ik vraag het om te zien of ik echt iets over het hoofd zie (goedkope treintickets ofzo...)
pi_97508557
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:45 schreef DUK het volgende:
Ik heb een beetje naar prijzen zitten kijken en volgens mij is auto echt veruit het goedkoopst (rijd maandag naar Aberdeen en dinsdag weer terug om de vlucht naar Amsterdam te halen). Bus is sowieso geen optie denk ik. Ik vraag het om te zien of ik echt iets over het hoofd zie (goedkope treintickets ofzo...)
Bus is denk ik het goedkoopste, duurt alleen lang(er). Treintickets zijn niet goedkoop (en worden alleen maar duurder, naarmate je langer wacht), dus dan blijft de auto over.
pi_97508634
Auto it is then. Dank!
  maandag 30 mei 2011 @ 19:54:47 #289
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_97508842
Bus is maximaal 3 uur en 30 minuten,
trein 2 uur en 30 minuten
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 30 mei 2011 @ 21:02:55 #290
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97512373
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Prima, maar volgensmij is Flybe ook niet de goedkoopste. Al de keren dat ik tot nu toe met het vliegtuig naar Schotland geweest ben is dat met KLM geweest, omdat die gek genoeg de goedkoopsten waren. Afgezien van easyjet, maar daar betaal je voor een zitplek onderhand nog een toeslag.
Retour Schiphol - Inverness te boeken vanaf +/- ¤80. Incl belasting etc. Lijkt me niet dat dat gaat lukken met de KLM.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_98654353
Vraagje:

Vriendlief en ik gaan in juli een rondreis maken door Schotland :) Hebben we nog een internationaal rijbewijs nodig om daar te mogen rijden (we gaan met eigen auto)? Ik heb mijn rijbewijs bijna 10 jaar en vriendlief ruim 5 jaar. Dezelfde vraag geldt voor Engeland, aangezien we in Newcastle aankomen met de boot.
pi_98654543
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:02 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Retour Schiphol - Inverness te boeken vanaf +/- ¤80. Incl belasting etc. Lijkt me niet dat dat gaat lukken met de KLM.
Daar moet ik idd op terugkomen. Pas ook zitten zoeken, en kwam voor 90 euro uit eind september. Waarschijnlijk ga ik nu in september een lang weekend er naartoe :) 90 euro voor een vliegticket, 120 euro voor een hotel in Carrbridge (ong. 10km ten noorden van Aviemore, halfuurtje met de trein vanaf Inverness).
Eens even een weekendje wandelen aan de noordkant van de cairngorms ^O^ En retegoedkoop _O_
pi_98655470
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:33 schreef Locusta het volgende:
Vraagje:

Vriendlief en ik gaan in juli een rondreis maken door Schotland :) Hebben we nog een internationaal rijbewijs nodig om daar te mogen rijden (we gaan met eigen auto)? Ik heb mijn rijbewijs bijna 10 jaar en vriendlief ruim 5 jaar. Dezelfde vraag geldt voor Engeland, aangezien we in Newcastle aankomen met de boot.
Nee hoor, gewoon met je eigen rijbewijs ^O^
pi_98658765
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:05 schreef BaraCuda het volgende:
Nee hoor, gewoon met je eigen rijbewijs ^O^
Bedankt voor je reactie :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 juni 2011 @ 21:34:38 #295
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_98658821
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:39 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Daar moet ik idd op terugkomen. Pas ook zitten zoeken, en kwam voor 90 euro uit eind september. Waarschijnlijk ga ik nu in september een lang weekend er naartoe :) 90 euro voor een vliegticket, 120 euro voor een hotel in Carrbridge (ong. 10km ten noorden van Aviemore, halfuurtje met de trein vanaf Inverness).
Eens even een weekendje wandelen aan de noordkant van de cairngorms ^O^ En retegoedkoop _O_
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_98751583
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 13:01 schreef Beelzebufo het volgende:

Lokaal zeggen ze iets van 'four seasons in one day'..

'If you can see the top of the mountain, it's going to rain. If you can't see the top, it is raining'
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 09:18:50 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98753896
Even een tip voor al die Ben Nevis beklimmers: als je fit bent en fatsoenlijke schoenen hebt, neem dan de Carn Mor Dearg Arete route. Dan loop je het grootste deel niet in een stroom van duizenden toeristen en deze route is veel mooier! (spectaculair zelfs)

Je splitst bij Lochan Meall an t-Suidhe (zie kaartje) af van de meute (je gaat naar links) en draait eigenlijk om Ben Nevis heen en beklimt hem van de andere kant via een prachtige bergkam. Vanaf de top terug naar beneden loop je weer de standaard toeristen route.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98758069
Bedankt! Goede tip.
pi_98772808
Lijkt me een super wandeling, maar ik ga 5 schoentjes niet redden :'( Jammer, want we gaan echt voor de natuur die kant op!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 17:08:01 #300
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98774254
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:40 schreef Locusta het volgende:
Lijkt me een super wandeling, maar ik ga 5 schoentjes niet redden :'( Jammer, want we gaan echt voor de natuur die kant op!
Je mist daarmee wel veel :P

Deze foto is tijdens de wandeling naar Ben Nevis (de niet-toeristische route). Je ziet de bergkam waar je overheen moet en daarachter Ben nevis (met sneeuw). Dat is midden in juli, btw.



Deze wandeling bij "The Three Sisters" in Glencoe is maar 4 schoentjes en is ook schitterend. Ik heb die ook gedaan vanuit Fort William, een dag na Ben Nevis, want dat is maar een kort stukje rijden. Ik kwam er in de eerste instantie langs toen ik naar Fort William reed maar het ziet er vanaf de weg al zo imposant uit dat ik ben teruggegaan om daar te wandelen.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98776339
Wauw!! O+ Geweldig!!

Het is geen kwestie van niet willen hoor, maar ik red het fysiek gewoon niet. Heb mijn bekken, rug en heupen gebroken gehad en ik ben niet meer helemaal hersteld, helaas }:| We gaan met de auto rondreizen, dus hopelijk komen we dat soort plekjes ook nog wel met de auto tegen. Glencoe komen we langs, net als Skye ( O+ ), Loch Ness, de Trossachs, etc. O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')