abonnement Unibet Coolblue
pi_56336636
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?

Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.

Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Proud property of hollander172
  zondag 27 januari 2008 @ 22:21:50 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56350516
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:00 schreef Anubis1984 het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?

Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.

Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Martinair is één van de weinige maatschappijen die in de Boeing 767-300 waarmee ze vliegen de stoellayout 2 - 4 - 2 heeft.... Normaal is dit 2 - 3 - 2 voor elke zichzelf respecterende maatschappij. (Ik durf bijna zover te gaan dat er in Europa geen andere maatschappij is die voor deze sardinecan uitvoering gaat....) (Nou ja, misschien Arke Fly, maar bij deze maatschappij is het altijd de vraag hoe laat je uberhaubt vertrekt )
De beenruimte, dus de afstand tot de stoel voor je is meer dan bij 'easyjet' maar minder dan Malaysia Airlines, ik denk redelijk vergelijkbaar met KLM Long Haul, maar dat moet ook wel, gezien de krappe stoelen.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56353262
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:00 schreef Anubis1984 het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?

Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.

Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Upgraden naar comfort class, kost je 60 euro voor een retour ofzo, maar je hebt meer beenruimte.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56354395
Wat ook helpt is een stoel bij het gangpad nemen, kan je wat makkelijker de benen strekken zonder dat je eerst de mensen naast je omver moet lopen.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  maandag 28 januari 2008 @ 01:45:54 #205
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56354425
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:13 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Upgraden naar comfort class, kost je 60 euro voor een retour ofzo, maar je hebt meer beenruimte.
Inderdaad, geen twijfel mogelijk. Als je naar Miami op reis gaat zou die 60¤ het verschil niet mogen maken.

Als je erg lang bent is aan het gangpad zitten ook niet ideaal trouwens Denk je net comfortabel te zitten, benen wat gestrekt, en begint iedereen die passeert daarover te struikelen Maar goed, ik ben benieuwd naar je verslag binnen enkele maanden.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_56355721
quote:
Op maandag 28 januari 2008 01:39 schreef arrebar het volgende:
Wat ook helpt is een stoel bij het gangpad nemen, kan je wat makkelijker de benen strekken zonder dat je eerst de mensen naast je omver moet lopen.
Maar dan stoot iedereen die door het gangpad loopt tegen je voeten aan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_56357880
Maatschappij?
Jet Airways

Traject?
Brussel - New york JFK

Vertraging?
4 uur vertraging op de heenreis, niet echt prettig als je sochtendsvroeg zou vertrekken en dus met veel moeite rond half 7 op het vliegveld bent en blijkt dat je nog 4 uur moet wachten . Verder wel netjes etenbonnen voor een eurootje of 15.

Vriendelijk personeel?
Jet Airways is een Indiase maatschappij die vanuit India via Brussel naar de USA vliegt, daarom ook hoofdzakelijk Indiase mensen aan boort. Ook het personeel is Indiaas en hoewel mijn Engels in orde is zijn ze toch maar bar slecht te verstaan. Verder geen klachten, mensen uit India blijven toch ontzettend nederige en vriendelijke mensen.

Lekker eten?
Keuze tussen Indiaas of Continental, kwaliteit is in orde maar niet bijzonder.

Entertainment?
Inflight Entertainment System met een groot scala aan series, documentaires en (bollywood)films.

Algehele indruk?
Jet Airways is een vrij nieuwe maatschappij, het was wel ff wennen om in een vliegtuig vol met Indiase mensen te stappen, aangezien deze mensen toch een iets andere geur om zich heen hebben hangen dacht ik aan het begin dat het een lange reis ging worden. Maar na 20 minuutjes heb je daar helemaal geen last meer van. Vliegtuigen zijn behoorlijk nieuw waardoor het inflight entertainment system en toilet etc er goed uitzagen.

De business seats zagen er overigens erggg relaxed uit!

Iets over de luchthavens?
Ik vloog op New York JFK, een tip is wel om ff goed uit te zoeken welke terminal je moet hebben als je weer terug vliegt, taxi chauffeurs kennen Jet Airways niet dus die weten het niet. Maar het is in principe dezelfde terminal als die van American Airlines dus dat is geen probleem al brengt dat soms wel eens wat verwarring bij diezelfde chauffeurs .
Even a broken clock is right twice a day.
pi_56357939
quote:
Op maandag 28 januari 2008 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar dan stoot iedereen die door het gangpad loopt tegen je voeten aan.
sorry, slechte woordkeuze, maar met benen strekken bedoelde ik eventjes heen en weer lopen...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_56359104
vlucht Bogotá - Parijs CDG

omdat de brandstof op was moesten we een tussenlanding maken in Brest.
Vond ik dubieus want dan heb je namelijk al meer dan 95 % van de vlucht erop zitten.
Als je dan nog even stopt om te tanken moet de nood wel vrij hoog zijn geweest.

Daarna natuurlijk wel aansluiting in Parijs gemist.
Maar toen kreeg ik een bon voor vreterij en kon ik met de volgende vlucht alsnog naar NL
Life sucks
  maandag 28 januari 2008 @ 16:08:13 #210
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56364031
Maatschappij?
US Airways

Traject?
Amsterdam-Philadelphia-Miami

Toestel?
B762 en B734

Vertraging?
Op de terugweg waren de rampers erg sloom, dus we moesten 15min wachten tot ze de koffers erin hadden zitten. Echt vervelend om te zien hoe die mensen totaal niet doorwerkten, ook al was het 28c en zonnig. Maakte niet zoveel uit omdat we dan korter moesten wachten op de connecting flight naar AMS.

Vriendelijk personeel?
Erg oud en ze hadden er volgens mij niet zoveel zin in. Koud en zakelijke service, wel oké verder.

Lekker eten?
Pasta of kip, dus niet veel keuze. Vrij matig ook, wel onbeperkt frisdrank en pretzels halen. Ontbijt op de terugweg was echt te ranzig en heel karig. Bakkie koffie en een of ander klef suikerbroodje.

[b]Entertainment?[/b]
Groot scherm met megastoring en slechte geluidskanalen. Je kan ook niet veel meer verwachten van een oude B762.

Algehele indruk?
Gedateerd, maar wel op tijd. Brengt je van A naar B zonder veel poespas en voor een leuke prijs.

Iets over de luchthavens?
AMS: Goed als altijd.
PHL: Winkelstraat zag er netjes uit, zitplaatsen bij de gates waren oud en versleten. Voor de rest een erg druk vliegveld.
MIA: Nieuwe terminal zag er netjes uit, alleen moest je erg ver lopen en waren er totaal geen eettentjes of winkeltjes. (zo nieuw was het)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 28 januari 2008 @ 19:36:51 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56368642
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:04 schreef mr.marcus het volgende:
vlucht Bogotá - Parijs CDG

omdat de brandstof op was moesten we een tussenlanding maken in Brest.
Vond ik dubieus want dan heb je namelijk al meer dan 95 % van de vlucht erop zitten.
Als je dan nog even stopt om te tanken moet de nood wel vrij hoog zijn geweest.

Daarna natuurlijk wel aansluiting in Parijs gemist.
Maar toen kreeg ik een bon voor vreterij en kon ik met de volgende vlucht alsnog naar NL
Elk vliegtuig moet bij het aangaan van de landing op de geplande luchthaven genoeg brandstof hebben om het nog een keer te kunnen proberen mocht het mis gaan, en genoeg brandstof hebben om naar de alternate (uitwijk) luchthaven te vliegen om daar te landen mocht er om wat voor reden dan ook niet op de geplande luchthaven geland worden.

Het is al een aantal keer vaker voorgekomen dat maatschappijen vanaf de VS naar het Europese vasteland een ongeplande tussenlanding moeten maken in Ierland als blijkt dat het brandstofpeil te laag is. Het zou bijzonder vervelend zijn als ze toch door zouden vliegen, de landing op de geplande luchthaven niet kunnen uitvoeren en dan maar in een weiland gaan landen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56377519
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Elk vliegtuig moet bij het aangaan van de landing op de geplande luchthaven genoeg brandstof hebben om het nog een keer te kunnen proberen mocht het mis gaan, en genoeg brandstof hebben om naar de alternate (uitwijk) luchthaven te vliegen om daar te landen mocht er om wat voor reden dan ook niet op de geplande luchthaven geland worden.

Het is al een aantal keer vaker voorgekomen dat maatschappijen vanaf de VS naar het Europese vasteland een ongeplande tussenlanding moeten maken in Ierland als blijkt dat het brandstofpeil te laag is. Het zou bijzonder vervelend zijn als ze toch door zouden vliegen, de landing op de geplande luchthaven niet kunnen uitvoeren en dan maar in een weiland gaan landen.
Klopt helemaal, ze hadden voor 90% zeker prima door kunnen vliegen, kunnen landen en dan nog voor 30 minuten brandstof in hun tanks gehad hebben. Echter dat is volgens de regels niet genoeg. Mocht het fout gaan tijdens de landing en men moet uitwijken naar een ander vliegveld, waarbij men door de drukte extreme vertragingen oploopt, dan komt de bodem van de tank wel erg snel dichtbij en kan die ruime hoeveelheid die ze in normale situaties nog aan boord hadden, ineens te weinig worden. Dus er is en grote marge afgesproken, die je altijd aan boord moet hebben (tenzij het gaat afwijken van de normale situatie). Voorzie je dat die hoeveelheid er niet meer in zit op een punt van je vlucht, dan zul je bij moeten tanken, ook al heb je meer dan genoeg om door te vliegen naar je bestemming onder normale omstandigheden.
Dit bijtanken doe je in principe in het laatste gedeelte van je vlucht, omdat een kortere route, wat meer meewind, of minder tegenwind je net wat brandstof kan laten besparen om toch niet te hoeven bijtanken, wat erg veel geld scheelt.
Dus anders wat een telegraaf artikel de mensen wil doen geloven, onverwacht bijtanken heeft dus neit de passagiers in gevaar gebracht omdat men te weinig brandstof had, maar is om in (bijna) alle onvoorziene omstandigheden genoeg brandstof te hebben, welke je in 99% van de gevallen niet nodig zult hebben..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:39:04 #213
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56377975
tvp ben net terug van vlucht met Vueling
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:31:34 #214
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56378702
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:00 schreef Anubis1984 het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op een lange vlucht?

Wij vliegen in April van Amsterdam naar Miami met Martinair, een vlucht van zo'n 10 uur, en als ik de comments over beenruimte lees zakt de moed me wel in mijn schoenen.

Malaysia Airlines heeft bijvoorbeeld een stuk meer beenruimte dan de meeste maatschappijen, en op een vlucht van 12 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten na een uurtje of 6.
Als Martinair dan écht zo weinig beenruimte heeft....Pfoe....
Ik ben 2 jaar geleden met Martinair naar Cuba gevlogen (was ook zo'n 9u vliegen volgens mij).
Verder heb ik enkel ervaring met Ryanair in een ver verleden, SN Brussels Airlines (vlucht naar Senegal) en KLM (verschillende keren vlucht naar Aruba) om te vergelijken.
Martinair is op zich wel een goede maatschappij. Je kan het vergelijken met een KLM, maar dan met minder service. Het eten is wat mindere kwaliteit dan KLM, het entertainment on board aanbod is ook wat minder, je krijgt geen bier/wijn bij het eten (tenzij je extra betaalt). En wat betreft de stoelruimte hebben ze inderdaad een kutsysteem met die comfort class waar je extra voor moet betalen. Wanneer je aan de balie vraagt of je eventueel een exit seat kan scoren, is het standaard antwoord dat dat niet kan maar dat er wel nog plaatsen vrij zijn in de comfort class en dat je je ticket probleemloos kan upgraden mits bijbetaling. Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan uit principe, en ben dus gewoon economy naar daar gevlogen. Ik ben 1m94, maar heb het zonder problemen overleefd. Het zit ietsje krapper dan KLM maar het is niet zo dat je geblokkeerd zit gedurende 9u ofzo, je kan altijd vragen om een zitje aan de gang, daar doen ze niet moeilijk over mits ze beschikbaar zijn. Het wordt pas moeilijk wanneer je zo'n aso voor je hebt die zonder pardon z'n stoel achterover klapt (maar dat heb je net zo goed bij KLM).
pi_56381229
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:31 schreef Jack. het volgende:

[..]

Ik ben 2 jaar geleden met Martinair naar Cuba gevlogen (was ook zo'n 9u vliegen volgens mij).
Verder heb ik enkel ervaring met Ryanair in een ver verleden, SN Brussels Airlines (vlucht naar Senegal) en KLM (verschillende keren vlucht naar Aruba) om te vergelijken.
Martinair is op zich wel een goede maatschappij. Je kan het vergelijken met een KLM, maar dan met minder service. Het eten is wat mindere kwaliteit dan KLM, het entertainment on board aanbod is ook wat minder, je krijgt geen bier/wijn bij het eten (tenzij je extra betaalt). En wat betreft de stoelruimte hebben ze inderdaad een kutsysteem met die comfort class waar je extra voor moet betalen. Wanneer je aan de balie vraagt of je eventueel een exit seat kan scoren, is het standaard antwoord dat dat niet kan maar dat er wel nog plaatsen vrij zijn in de comfort class en dat je je ticket probleemloos kan upgraden mits bijbetaling. Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan uit principe, en ben dus gewoon economy naar daar gevlogen. Ik ben 1m94, maar heb het zonder problemen overleefd. Het zit ietsje krapper dan KLM maar het is niet zo dat je geblokkeerd zit gedurende 9u ofzo, je kan altijd vragen om een zitje aan de gang, daar doen ze niet moeilijk over mits ze beschikbaar zijn. Het wordt pas moeilijk wanneer je zo'n aso voor je hebt die zonder pardon z'n stoel achterover klapt (maar dat heb je net zo goed bij KLM).
Daar is een goeie remedie voor, omdat ik zelf ook redelijk lang ben, en het niet nodig vond dat er een inimiene Aziatische vrouw van hooguit 1,50 vol naar achteren kwam heb ik razendsnel m'n knie voor de stoel geschoven, zodat ze niet meer verder kon.

Misschien niet helemaal netjes, maar ik vind 't ook niet netjes om je stoel vol in z'n achteruit te gooien zonder dat je weet of je iemand helemaal klem zet.

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56391549
Mja, dat upgraden doe ik in eerste instantie ook niet. Tis allemaal al duur zat, en voor die 200 euro die we kwijt zijn aan 10 cm extra ruimte kunnen we een hoop leuks doen in Florida.
Wat wel zo is met dat 2-4-2-4-2 etc systeem...Als je de 2 stoelen aan het gangpad hebt op een rij van 4 stoelen, dan heb je toch enorm veel beenruimte? Of zie ik dat nou weer helemaal verkeerd.
Hoe dan ook zal je ook voor die stoelen ws extra moeten betalen. Vliegen....Wordt nooit een hobby van me
Proud property of hollander172
pi_56391592
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:24 schreef Anubis1984 het volgende:
Mja, dat upgraden doe ik in eerste instantie ook niet. Tis allemaal al duur zat, en voor die 200 euro die we kwijt zijn aan 10 cm extra ruimte kunnen we een hoop leuks doen in Florida.
Wat wel zo is met dat 2-4-2-4-2 etc systeem...Als je de 2 stoelen aan het gangpad hebt op een rij van 4 stoelen, dan heb je toch enorm veel beenruimte? Of zie ik dat nou weer helemaal verkeerd.
Hoe dan ook zal je ook voor die stoelen ws extra moeten betalen. Vliegen....Wordt nooit een hobby van me
Edit"Terwijl ik het typ denk ik al bij mezelf: Jij domme gleuf.... Dat 2-4-2 systeem is natuurlijk in de breedte en niet in de lengte
Proud property of hollander172
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:21:20 #218
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56392856
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:25 schreef Anubis1984 het volgende:

[..]

Edit"Terwijl ik het typ denk ik al bij mezelf: Jij domme gleuf.... Dat 2-4-2 systeem is natuurlijk in de breedte en niet in de lengte
Ik heb afgelopen week op mijn vlucht naar Miami Martinair special gemeden, had liever een overstap in de States. Heb nogal slechte ervaringen met Martinair op longhaul bestemmingen, en die oude 763's trek ik ook niet echt. (op mijn vlucht met US Airways kwamen ze de emergency exit seats zelfs aanbieden! Mijn Pa en ik hadden op beide vluchten meerdere seats!) De vlucht was ook nog een stuk goedkoper dan Martinair, dus dat was helemaal mooi...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:47:16 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56394856
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:25 schreef Anubis1984 het volgende:

[..]

Edit"Terwijl ik het typ denk ik al bij mezelf: Jij domme gleuf.... Dat 2-4-2 systeem is natuurlijk in de breedte en niet in de lengte
Ik raad overigens aan, om de stoelen aan de raamkant te kiezen, want dat zit gewoon prettiger, je kan dan een beetje naar buiten kijken, en er toch gemakkelijk uit.
Aan het gangpad heb je in principe wel meer ruimte omdat je je benen wat kan strekken, maar er gaat bij mij geen vlucht voorbij of er rijdt of valt wel iemand over mijn benen.

Ongevraagd een stoel naar achteren gooien is bij mij trouwens ook een grote no no, kijk op een nachtvlucht als ik deze zelf ook naar achteren wil zetten hoor je mij niet zeuren, maar op een europese vlucht is dat natuurlijk grote onzin!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:48:56 #220
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56396502
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen week op mijn vlucht naar Miami Martinair special gemeden, had liever een overstap in de States. Heb nogal slechte ervaringen met Martinair op longhaul bestemmingen, en die oude 763's trek ik ook niet echt. (op mijn vlucht met US Airways kwamen ze de emergency exit seats zelfs aanbieden! Mijn Pa en ik hadden op beide vluchten meerdere seats!) De vlucht was ook nog een stuk goedkoper dan Martinair, dus dat was helemaal mooi...
Wij hebben geen losse vlucht geboekt, maar een complete vakantie. Vluchten, autohuur en hotels zitten er dus bij. En tja, dat is Martinair. Ook wel even gekeken om het eventueel zelf te regelen, maar dat is ten eerste duurder, en ten tweede zitten wij er met Springbreak, dus dan is het al lastig een kamer te vinden.
Dus ach, Martinair it is. Je moet er sowieso het beste van maken, zelfs met alle ruimte van de wereld is 10 uur vliegen nog steeds kut.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_56396887
Maatschappij?
Ryan Air

Traject?
Eindhoven - Madrid - Eindhoven

Toestel?
Boeing 737-800

Vertraging?
Op de heenreis 20 min. voor op schema en op de terugreis een kwartier. Super dus.

Vriendelijk personeel?
Voor zover je service kunt verwachten, was dat prima.

Lekker eten?
N.v.t.

Entertainment?
N.v.t.

Algehele indruk?
Het steekt allemaal professioneel in elkaar. Er wordt behoorlijk vlot gehandeld, dus wat mij betreft prima. Zeker als je bedenkt dat het retourtje maar 26,- euro kostte. Bijkomend voordeel was dat inchecken via internet, dus zonder ruimbagage goedkoper is en priority boarding oplevert. Zowel heen als terug dus bij de nooduitgang gezeten. Ideaal.

Iets over de luchthavens?
Eindhoven is prima. Ziet er verzorgd uit, afhandeling van douane etc is snel.
Madrid Barajas Airport maakte ook een prima indruk. Slechts 13 km van het centrum van Madrid. Heel groot, maar wel overzichtelijk.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:12:42 #222
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56398880
Maatschappij:
Vueling

Traject:
Schiphol - Barcelona

Toestel:
Airbus 320

Vertraging
Heen ongeveer 20 minuten, toestel kwam te laat aan. Terug ook iets later vertrokken maar kwamen op tijd aan in Amsterdam

Vriendelijk personeel
Ja zeer, maar ik vind wel dat cabincrew woordje Engels moet kunnen spreken en dat was bij niet allemaal het geval.

Lekker eten
Niet inbegrepen, vriend nam een broodje en koffie (samen slechts 6.50 euro) maar het was wel zeeeer lekker zei hij, dus dat is voor dat geld weer mooi meegenomen dan

Entertainment
vueling doet niet aan afwisseling, dus heen en terug hetzelfde: will & grace, pink panther, tweety.
En beide keren stond hetzelfde bandje aan met 5 nummers, waarvan Mika met Relax en Hoobastank met The Reason. En vooral met opstijgen en landen ging dat bandje harder. Ik werd helemaal opgefokt als Mika dan weeeeerrrrr ging zingen Relax. Ik heb geen moeite met vliegen maar als je dat liedje in 2x 2 uur tijd toch wel een keer of 10 hoort... GRRRRRRR

Algehele indruk:
Voor de prijs die je betaalt krijg je redelijk waar voor je geld. Mijn vorige vluchten met Air Transat (naar Toronto 8 uur, zelfde beenruimte als nu: erg krap) en KLM (naar Berlijn uur en kwartier, iets meer beenruimte) zat eten inbegrepen dus dat was wel even wennen. Maar ja ach.

Luchthavens:
Moesten een stuk lopen op Barcelona. En de douanier op schiphol vond vooral zichzelf erg grappig. Dit keer geen dame die al mn intieme delen heeft betast (zoals toen k naar Berlijn vloog) dus dat scheelde alweer
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:30:37 #223
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56399333
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:48 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Wij hebben geen losse vlucht geboekt, maar een complete vakantie. Vluchten, autohuur en hotels zitten er dus bij. En tja, dat is Martinair. Ook wel even gekeken om het eventueel zelf te regelen, maar dat is ten eerste duurder,
Nou duurder hoeft het niet te zijn hoor. Bij mij was het goedkoper in verhouding naar wat ik kreeg, door het zelf te boeken. Met springbreak kan het idd lastig zijn qua kamers, vooral in de toeristenoorden. Als je met een familie gaat lijkt me een directe vlucht ook makkelijker eigenlijk, ons maakte het niet zoveel uit omdat we wel goede ervaringen hadden met overstappen op Philadelphia.
Don't worry Martinair brengt je er ook wel goed heen hoor, het is alleen wel vrij degelijk, maar wel comfortabel in de zin van NL personeel en een directe vlucht.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:14:04 #224
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56411896
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:26 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Daar is een goeie remedie voor, omdat ik zelf ook redelijk lang ben, en het niet nodig vond dat er een inimiene Aziatische vrouw van hooguit 1,50 vol naar achteren kwam heb ik razendsnel m'n knie voor de stoel geschoven, zodat ze niet meer verder kon.

Misschien niet helemaal netjes, maar ik vind 't ook niet netjes om je stoel vol in z'n achteruit te gooien zonder dat je weet of je iemand helemaal klem zet.

Ja dat doe ik ook altijd, tot je er iem voor je zit die het allemaal niet zo goed snapt en een half uur ligt te beuken om die stoel toch maar naar achteren te krijgen. Doet niet goed aan je knieschijven. En dan nog kwaad kijken ook als je er wat op zegt. Ze zouden gewoon die stoelen vast moeten zetten, als ze de ruimte niet bieden hoeven die stoelen ook niet naar achteren te kunnen. Boeken al die mensen die perse hun stoeltje naar achteren willen maar een duurder ticket (in een class waar dat wel kan) ipv ik die er niets aan kan doen dat ik zo lang ben
pi_56446796
Maatschappij:
Northwest Airlines

Traject:
Amsterdam - Detroit - Los Angeles

Toestel:
Boeing 757

Vertraging
Kwartiertje, viel reuze mee.

Personeel:
Vriendelijk. Alleen mogen ze wel eens wat jongere dames aannemen. Van die 45 jarige ik-ben-nog-steeds-mooi-met-mijn-botox-hoofd tutjes liepen er rond. Verder gaven ze genoeg te drinken.

Eten en drinken:
Lekker. Flink stuk kip, beetje groenten, je hebt er genoeg aan. Verder kwamen ze regelmatig langs met blikjes en koffie/thee. Helaas waren de alcoholische drankjes niet bij de prijs inbegrepen.

Entertainment:
Zo'n leuk dvd apparaatje. Ongeveel 200 films, enorm veel muziek (niet alleen mainstream ). Dat zat wel goed dus.

Algehele indruk:
Goed, zou er zo weer mee reizen.

Luchthavens:
Amsterdam: Prima
Detroit: Moest ik rennen om vliegtuig te halen dus niet veel van gezien
Los Angeles: 17 uur op vliegtuig staan wachten doordat ik niet goed naar de datum en tijd had gekeken ( ). Is echt geen reet te doen! Harde bankjes met een ronddraaiend reclamebord dat om de 10 seconden een mega lightbeam in je gezicht pleurt. Geen douche gezien. De winkels sloten rond een uur of 10 dus nog wel even rond kunnen hangen. Maar ach na 17 uur is elk vliegveld kut. Dus dat hoeft niet aan LA te liggen. Alhoewel ze wel wat mooie ligbankjes hadden kunnen neerzetten
Go ahead, make my day.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')