abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:15:19 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827515
OP, zie Treinen en spoorwegen, deel 55 (da's het vorige deel, inderdaad).

Met de hartelijke groeten namens NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47827533
Ach ja skip de OP maar weer
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:17:36 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827594
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Ach ja skip de OP maar weer
Ja. Naast het ontbreken van de OP, stel ik ook voor om tvp's achterwege te laten in dit topic, en puur inhoudelijk, on-topic en interessant te reageren.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22:06 #4
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47827720
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. Naast het ontbreken van de OP, stel ik ook voor om tvp's achterwege te laten in dit topic, en puur inhoudelijk, on-topic en interessant te reageren.

tvp
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22:40 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827743
OK, dan toch maar de OP:

Hier alweer deel ZESENVIJFTIG in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

http://zoeken.fok.nl

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.




Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47827867


mijn TVPtje
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:34:24 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47828126
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

mijn TVPtje
Welck eene fyne treyn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47828294
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47829081
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Dan stopt ook de economie... En kan ik wel vaarwel zeggen tegen me baas

Gelukkig reis ik niet in het weekend En ik reis ook nooit richting R'dam
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:59:28 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47829119
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Wat moet je in Rotterdam dan?

BTW: de volgende weekeinden gaat Asd - Ut ook twee keer plat, en daarna is het af.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 maart 2007 @ 14:16:05 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47829819
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

mijn TVPtje
Dat kunnen er meer



Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:20:34 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47830017
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:59 schreef Duvel het volgende:
Wat moet je in Rotterdam dan?
Wat boeit dat nou weer?

Mensen zoals wij hebben er al gauw last van als er ergens werkzaamheden zijn, duh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47830423
Tvp.
pi_47830458
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou weer?

Mensen zoals wij hebben er al gauw last van als er ergens werkzaamheden zijn, duh
werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren!

en bij uitloop een boete!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:02:08 #15
164283 Luco
Buongiorno!
pi_47831608

Met dank aan Nico spilt

Moet ik zeggen dat ik deze kleurstelling nog best mooi vind!

[ Bericht 13% gewijzigd door Luco op 30-03-2007 15:31:47 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:21:37 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47832355
Ik zeg het er altijd ff bij als ik plaatjes van Nico Spilt leen

Bij anderen ook niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:28:44 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47832646
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren!

en bij uitloop een boete!
Dacht je dat ze dat laatste niet zelf bedacht hadden? Wat denk je dat je aan werk kunt doen in zes uur? Geen hol. Prima dus om dan gewoon een weekend lang een heel baanvak op de schop te nemen. Het probleem is echter dat ze een grote onderhoudsachterstand aan het inlopen zijn, waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:30:10 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47832708
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:28 schreef Duvel het volgende:

waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
Precies, mijn idee dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47833418
morgen weer ff delft-buitenpost. hopen op geen vertraging
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:53:37 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47833555
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:49 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
morgen weer ff delft-buitenpost. hopen op geen vertraging
begin dan maar vast via Den Haag, en niet via Rotterdam
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47833615
Vanochtend kwam ik aan fietsen voor mijn trein vertrek 09.25 te wierden. Gaan de spoorbomen omlaag, dus ik maar snel door fietsen. Kom je op het station is het 09.22, 2X ICM-4 aan rijden in een rustig tempo, ging er van uit dat het nog stopte, niet dus. 5 Min later komt er weer 2x ICM aan rijden weer een rustig tempo, rijd ook weer verder. Inmiddels was het al .35 (+10) en nog geen trein. Rustig blijven wachten, kijk ik nog een keer is het al 09.45 De stoptrein naar Apeldoorn was er nog niet had +10. Stoptrein Enschede nu Almelo vertrek 09.42 was er nog niet is er normaal al om 09.40. En mijn trein van 09.25 was er ook nog niet. Toen kwam er een trein uit almelo rijden, dit was dus de IC met +25 toen. Riepen ze om dat op spoor 3 de stoptrein naar enschede kwam met +5 Ben toen daar naar toe gelopen, Toen kwam ook de stoptrein naar apd er aan. Maar nog steeds niet de trein die ik wou van 09.25. Ben toen toch maar in de andere trein in gaan stappen. En die vertrok toen met +8. Had toen al bijna 30 min vert.
Toen in almelo riepen ze om dat er koffie/thee en wat lekkers werd uitgedeeld, Daar maar even dankbaar gebruik van gemaakt .
Toen weer gezellig in een rustige bus (10pers) naar Hengelo gereden, onderweg een hele tijd met de chauffeur gepraat.
Eindelijk in Hengelo aan gekomen (10.23) roepen ze om 10.33 op dat de stoptrein op spoor 3 staat, toen nog een keer dat die op 3A stond, daar naar toen gehold in gaan stappen, hoor je 2 personen (ns) tegen elkaar zeggen, rij jij de trein ff een stukje die kant op. Deuren gaan dicht (blijft 1 man staan) en wij rijden (richting Almelo) tot aan de trappen. Deuren gaan weer los. en vertrekken om 10.40 +5. Uiteindelijk met +50 te Enschede.

[ Bericht 3% gewijzigd door thats-me op 30-03-2007 16:09:37 ]
pi_47833687
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dacht je dat ze dat laatste niet zelf bedacht hadden? Wat denk je dat je aan werk kunt doen in zes uur? Geen hol. Prima dus om dan gewoon een weekend lang een heel baanvak op de schop te nemen. Het probleem is echter dat ze een grote onderhoudsachterstand aan het inlopen zijn, waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
tuurlijk wel!

alleen t schiet niet op
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:59:06 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47833760
Wie zijn %18% en %04%?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:04:42 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47833957
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie zijn %18% en %04%?
Oh, jij hebt 't gelezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47834012
Vrienden van mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')