abonnement Unibet Coolblue
pi_47715488
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:06 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Een prima leven als slaaf van een middel. Altijd afhankelijk van anderen. Niet in staat te werken. Ja, de verslaafde is de ideale burger.
En wat is het verschil met tabak en alcohol dan?

Waarom zou een verslaafde die op een normale manier aan zijn genot kan komen niet normaal mee kunnen draaien in de samenleving? Ken zelf genoeg boven-modalers (moet je ook wel zijn met de huidige wetgeving) die niet zonder cocaine kunnen en toch prima mee kunnen draaien in de maatschappij en succesvol zijn in hun werk.

De ideale burger bestaat niet net zoals Jan Modaal.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:10:15 #52
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47715499
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:46 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Je legaliseert een voorheen verboden handelstak, ja, maar het gebruik en de (ver)koop van cocaïne en heroïne vallen ook onder het kopje criminaliteit, omdat het gebruik ervan moreel laakbaar is en de risico's van verslaving en geweldpleging al helemaal moreel laakbaar zijn.

Een individu dat verslaafd is aan heroïne is niet langer een individu, 'dat voor zichzelf kan beslissen'. Het verkopen van dergelijke troep is vergelijkbaar met het lokken met mooie van onwetenden naar plekken, waar ze vervolgens niet meer wegkomen.
Moreel laakbaar... als er iets een slechte reden is om dingen te verbieden is het dat wel...
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47715583
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Moreel laakbaar... als er iets een slechte reden is om dingen te verbieden is het dat wel...
Ach als je graag een land ziet met alleen maar ideale burgers zal het vast niet zo'n slechte reden zijn
pi_47715606
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vind jij en ongetwijffeld nog meer mensen maar dan hoort het nog steeds de beslissing te zijn van het individu.
[..]

Iemand die verslaafd is aan heroine kan opzich nog een prima leven hebben als deze niet tot crimineel gemaakt zou worden en geen gebruik hoefde te maken van criminele handelingen om in zijn verslaving te voorzien.
Dat laatste klopt het maakt de samenleving geen zak uit dat jij dood gaat en je cocaine mkaar wel dat je er auto`s voor moet stelen.
Alleen hebben drugs nog eens als nare eigenschap mensen emotioneel te beinvloeden en rationeel handelen uit te schakelen zodat gebruikers een gevaar voor andere mensen gaan vormen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:14:41 #55
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47715650
Moreel laakbaar. . Mag ik even een bakje.
And he came fifth and lost the job.
pi_47715669
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:


Alleen hebben drugs nog eens als nare eigenschap mensen emotioneel te beinvloeden en rationeel handelen uit te schakelen zodat gebruikers een gevaar voor andere mensen gaan vormen.
En dat doet drank ook met mensen en dat wordt ook gewoon toegestaan en het zorgt ook nog eens voor meer overlast dan drugs. Geen reden om het te verbieden.
pi_47715926
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Alleen hebben drugs nog eens als nare eigenschap mensen emotioneel te beinvloeden en rationeel handelen uit te schakelen zodat gebruikers een gevaar voor andere mensen gaan vormen.
Klopt, maar je wordt wel geacht de verantwoording te nemen om rationeel te zijn voordat je drugs neemt.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:26:30 #58
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47716029
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

En wat is het verschil met tabak en alcohol dan?
Deze middelen zijn minder verslavend en verslaving eraan is minder hinderlijk in de werkomgeving (vooral wb heroïne). Dat wil niet zeggen dat ik alcoholverslaving een wenselijke zaak vind.
quote:
Waarom zou een verslaafde die op een normale manier aan zijn genot kan komen niet normaal mee kunnen draaien in de samenleving? Ken zelf genoeg boven-modalers (moet je ook wel zijn met de huidige wetgeving) die niet zonder cocaine kunnen en toch prima mee kunnen draaien in de maatschappij en succesvol zijn in hun werk.
Hmm, grappig, hoe ik nu een verband zie tussen wat hierboven staat en je avatar.

Ik ken zelf geen mensen die niet zonder cocaïne kunnen, die prima hun werk kunnen doen, laat staan mensen die niet zonder heroïne kunnen. Ik ken wel iemand die samen met zijn vrienden met hamers en boksbeugels gemolesteerd is door een stel gasten die strak stonden van de cocaïne.
quote:
De ideale burger bestaat niet net zoals Jan Modaal.
Burgers zijn verre van ideaal, aan drugs verslaafde burgers nog minder.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:28:07 #59
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47716097
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Moreel laakbaar... als er iets een slechte reden is om dingen te verbieden is het dat wel...
'Moreel laakbaar' wordt niet aangevoerd als argument, maar als iets beargumenteerd moet worden. De betreffende argumentatie staat in het stukje dat je geciteerd hebt.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:28:53 #60
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47716137
Lekker dan... op wie moet ik dan stemmen als liberaal zijnde
Here are condoms lined with a topical anesthetic for prolonged action. What a paradox. You don't feel anything but you can fuck for hours. This really seems to miss the point. I want my whole life to be lined with topical anesthetic.
pi_47716223
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

En dat doet drank ook met mensen en dat wordt ook gewoon toegestaan en het zorgt ook nog eens voor meer overlast dan drugs. Geen reden om het te verbieden.
klopt en eigenlijk juist wel een reden om het te verbieden alleen ga je dat er cultureel nooit doorheen krijgen.
itt hard drugs.
Daarom dat onderscheid ook caffeine is ook en drugs maar coffee wordt ook verboden.

Waarbij trouwens gezegd mag worden dat als je dronken bent je ieder moment opgepakt kunt worden en dat je lichaam er bij (redelijk grote hoeveelheden) wel tegen kan itt cocaine en dergelijke
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_47716243
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:26 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Deze middelen zijn minder verslavend en verslaving eraan is minder hinderlijk in de werkomgeving (vooral wb heroïne). Dat wil niet zeggen dat ik alcoholverslaving een wenselijke zaak vind.
Sigaretten ok, maar drank minder hinderlijk in de werkomgeving
[..]
quote:
Ik ken zelf geen mensen die niet zonder cocaïne kunnen, die prima hun werk kunnen doen, laat staan mensen die niet zonder heroïne kunnen. Ik ken wel iemand die samen met zijn vrienden met hamers en boksbeugels gemolesteerd is door een stel gasten die strak stonden van de cocaïne.
Ligt dat aan de gasten of aan de cocaine? Drugs versterkt over het algemeen de persoonlijkheid, is iemand al agresief dan kan diegene nog agresiever ervan worden. Dit geldt overigens ook voor drank.

Ik gebruikte met enige regelmaat cocaine (2 x per jaar ongeveer) en blijf dan alleen maar doorlullen. Agresief ben ik normaal gesproken al niet en dat wordt ik ook niet van drank of drugs.
pi_47716412
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

klopt en eigenlijk juist wel een reden om het te verbieden alleen ga je dat er cultureel nooit doorheen krijgen.
itt hard drugs.
Daarom dat onderscheid ook caffeine is ook en drugs maar coffee wordt ook verboden.
Dat is anders ook cultureel zo gegroeid.
quote:
Waarbij trouwens gezegd mag worden dat als je dronken bent je ieder moment opgepakt kunt worden en dat je lichaam er bij (redelijk grote hoeveelheden) wel tegen kan itt cocaine en dergelijke
Redelijke grote hoeveelheden drank is anders ook niet bevorderlijk voor je gezondheid en of het nu om drank of drugs gaat deze zaken hoor je (als je het wil gebruiken) met mate te gebruiken. De kleine groep die geen maat weet te houden hou je altijd en daar doet regelgeving niks aan.
pi_47716705
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:23 schreef teknomist het volgende:

[..]

Klopt, maar je wordt wel geacht de verantwoording te nemen om rationeel te zijn voordat je drugs neemt.
tja maar met drugs weet je niet wat je kunt verwachten en dat verschilt per mens/dier en met alcohol zijn de effecten een stuk bekender en kun je beter doseren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:50:01 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47716863
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja maar met drugs weet je niet wat je kunt verwachten en dat verschilt per mens/dier en met alcohol zijn de effecten een stuk bekender en kun je beter doseren.
En waarom zijn de effecten beter bekend? Ik gok omdat de meeste drugs in een verdoemhokje zitten en je vooral negatieve dingen hoort over wiet, paddo's, lsd etc. Je hoort vooral de incidenten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47716966
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja maar met drugs weet je niet wat je kunt verwachten en dat verschilt per mens/dier en met alcohol zijn de effecten een stuk bekender en kun je beter doseren.
Dat is juist omdat het illegaal is. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_47717089
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja maar met drugs weet je niet wat je kunt verwachten en dat verschilt per mens/dier en met alcohol zijn de effecten een stuk bekender en kun je beter doseren.
Dat is een vreemde redenering. Gegeven de vaststaande schadelijke gevolgen van alcohol is het vreemd dat drugs waarvan de schadelijke gevolgen veel minder zeker zijn verboden zijn of slechts gedoogd worden, terwijl alcohol volkomen legaal en geaccepteerd is.
pi_47717301
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

.. en met alcohol zijn de effecten een stuk bekender en kun je beter doseren.
o? vertel jij dat eventjes de mensen die alcoholist zijn, of die met alcohol achter het stuur gaan zitten, de vechtersbaasjes die met een paar pintjes opeens opeens hun 'mannelijkheid' willen gaan bewijzen?

natuurlijk... jij kunt het wel, heel erg goed zelfs en zal nooit een probleem veroorzaken, maar voor jou zijn er tientallen die niet hun alcoholgebruik of hun gedrag met wat alcohol op hunnen 'doseren'....

met heel wat meer doden, gewonden en schade ten gevolg dan wat paddo's ...
pi_47717360
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:57 schreef Petera het volgende:

[..]

Dat is een vreemde redenering. Gegeven de vaststaande schadelijke gevolgen van alcohol is het vreemd dat drugs waarvan de schadelijke gevolgen veel minder zeker zijn verboden zijn of slechts gedoogd worden, terwijl alcohol volkomen legaal en geaccepteerd is.
zie mijn eerdere post het is een stuk cultuur
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:05:06 #70
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47717383
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:07 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Bron? Ik heb voor school al veel research gedaan naar drugsgebruik in verschillende landen maar ik ben dat onderzoek nog nooit tegen gekomen.
o.a:
THE DISASTERS OF WAR: AMERICAN REPRESSION VERSUSDUTCH TOLERANCE IN DRUG POLICY
- C.W. MARIS
is vooral een sociaal onderzoek, maar er word ook verwezen naar harde data. Zou staat er dat nederland juist 1 van de minste gebruikers hebben in europa.

Ik mag het artikel niet plaatsen, maar voor school mag jij vast wel in OMEGA of Pubmed.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47717413
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:02 schreef KroJo het volgende:

[..]

o? vertel jij dat eventjes de mensen die alcoholist zijn, of die met alcohol achter het stuur gaan zitten, de vechtersbaasjes die met een paar pintjes opeens opeens hun 'mannelijkheid' willen gaan bewijzen?

natuurlijk... jij kunt het wel, heel erg goed zelfs en zal nooit een probleem veroorzaken, maar voor jou zijn er tientallen die niet hun alcoholgebruik of hun gedrag met wat alcohol op hunnen 'doseren'....

met heel wat meer doden, gewonden en schade ten gevolg dan wat paddo's ...
de wet van de grote getallen.

overigens kan ik ook soms vervelend zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_47717905
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zie mijn eerdere post het is een stuk cultuur
Dat je alcohol niet zo gemakkelijk meer verboden kunt krijgen is waar ja, maar toch zouden we consequenter moeten zijn door of alcohol te verbieden, of drugs in principe legaal te maken.

Zoals het nu is, plukken we van beide kanten de slechte vruchten:

Enerzijds zitten we met onnodige criminaliteit van de drugs die wél verboden zijn.

Anderzijds raken de mensen die we met verboden proberen te beschermen tegen een drugsverslaving en de gevolgen daarvan, gemakkelijk toch nog drugsverslaafd, doordat ze zonder problemen aan alcohol kunnen komen.

Op deze manier is het van beide kanten bekeken gewoon dweilen met de kraan open.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:53:44 #73
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_47719083
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En waarom zijn de effecten beter bekend? Ik gok omdat de meeste drugs in een verdoemhokje zitten en je vooral negatieve dingen hoort over wiet, paddo's, lsd etc. Je hoort vooral de incidenten.
Inderdaad. Longkanker en alcoholvergiftiging zijn een stuk structureler. En een stuk vernietigender in hun uitwerking.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:02:26 #74
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47719380
Ik zou wel willen demonstreren, maar ik wil niet met een lullig groepje van tien man op het Binnenhof staan.
And he came fifth and lost the job.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:09:18 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47719565
Had iemand dan de illusie dat de VVD een vrijheidsminnende partij was? Het is vooral een belangenclub, hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')