abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 december 2003 @ 14:14:19 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15247014
Welkom bij het topic voor visieloos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële onderbouwing. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, zelfs Woody Harrelson.

De voorgaande delen:

Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -40-
[POLslowchat] Nog maar 2 nachtjes slapen -41-
[POL-chat] Dinsdag Decisionday -42-
[POL-chat] Nu Nog Zonder Maartje -43-
[POLslowchat] Links, rechts, in de maat... -44-
[POLslowchat] Voorwaarts, kin omhoog! -45-
[POLslowchat] Wie wordt de nieuwe mod? -46-
[POLslowchat] The Great Dictator -47-
[POLslowchat] Wachten op de PvdA-begroting... -48-
[POLslowchat] Vergeet Bassie (SGP) niet! -49-
[POLslowchat] Wordt nu ook burgemeester! -50-
[POLslowchat] Wie zal het gaan worden....?? -51-
[POLslowchat] ingeburgerde fokkers! 52
[POLslowchat] "koffie met gebak" deel 53
[POLslowchat] Democratie is slecht -54-
[POLslowchat] "Middle of the road"-topic -55-
[POLslowchat] "Op naar een kenniseconomie" -56-
[POLslowchat] Verhuis nu naar SGP-Staphorst! -57-
[POLslowchat] FOK! de EU! -58-
[POLslowchat] Nuchter gaan we door -59-
[POLslowchat] Demonstreer mee met FNV -60-
[POLslowchat] De val van het kabinet? -61-
[POLslowchat] Shirin Ebadi eerbetoon-topic -62-
[POLslowchat] Leugens, leugens, allemaal... -63-
[POLslowchat] Kozzmic de Rode Jehova -64-
[POLslowchat] Ladies only -65-
[POLslowchat] Flash'mob' Eerdmans geslaagd -66-
[POLslowchat] LOL :'( :D :'( -67-
[POLslowchat] Win hier je zieltjes! -68-
[POLslowchat] Allochtonen-knuffel-hoekje -69-
[POLslowchat] POL meet and greet! -70-
[POLslowchat] Hools [Het VBL-café] sucks!!! -71-
[POLslowchat] #72 Hoe goed is het hart van Blair?
[POLslowchat] Nee tegen Abu Jahjah? -73-
[POLfastchat] De Fok-AIVD vs Mabel Wipse Smit -74-
[POLslowchat] Donner moet meer spuiten! -75-
[POLslowchat] Et tu, Justitie? -76-
[POLslowchat] Stop NieuwRechts én Martijn -77-
[POLslowchat] Nu met politiek correcte titel -78-
[POLslowchat] Een tweede Bijlmerramp? -79-
[POLslowchat] Dictatoriaal Fok! -80-
[POLslowchat] Boris D. is niet gay -81-
[POLslowchat] Op naar de -82- zetels
[POLslowchat] And the award goes to: POL -83-
[POLslowchat] Zometeen in het echt -84-
[POLslowchat] Take the power back -85-
[POLslowchat] Power to the people -deel 86-
[POLslowchat] Het kind van Maxima & Alex -deel 87-
[POLslowchat] Verborgen nazi-propaganda -88-
[POLslowchat] Kwaliteit vs. kwantiteit -89-
[POLslowchat] Op naar het kerstreces -90-
[POLslowchat] Geen gezeik, iedereen rijk -91-
[POLslowchat] Islam-subsidie -92-
[POLslowchat] Limburg Boppe -93-
[POLslowchat] Doodstraf voor spammers -94-
[POLslowchat] China bij de EU! -95-
[POLslowchat] Stressbal als ultieme oplossing -96-
[POLslowchat] Politiek is sexy! -97-
[POLslowchat] Gil-Galad, waar ben je?? ;( -98-
[POLslowchat] Bayramin mubarek olsun!! -99-
[POLslowchat] En dat is -100- !!
[POLslowchat] Bier, Boobs, Balkenende -101-
[POLslowchat] Liberté, égalité, fraternité! -102-
[POLslowchat #103] Zonder pberends was dit deel 11
[POLslowchat #104] Duitsland terugpakken op het EK
[POLslowchat #105] Pragmatische Bagger?
[POLslowchat #106] Kozzmic onze POL-koning
[POLslowchat #107] 10 zetels minder voor de VVD
[POLslowchat #108] Dwars tegen ouders ingaan
[POLslowchat #109] De grenzen van Europa
[POLslowchat #110] De Russen naar de stembus
[POL slowchat # 111] - Een dochter!!! -

Call on.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 8 december 2003 @ 14:15:07 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15247042
Geniaal plan toch?
Het verjaarde telefoonnummer gebruiken voor verjaarde misdrijven.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 8 december 2003 @ 14:15:11 #3
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247045
quote:
België grijpt de geboorte van
de dochter van prins Willem-Alexander
en Máxima aan om een decreet uit 1830
af te schaffen.Dat verbiedt elke band
tussen de koningshuizen van België en
Nederland.België verklaarde zich in
1830 onafhankelijk van ons land.

Staatssecretaris Van Quickenborne zal
morgen een voorstel over het afschaffen
van de wet doen bij een hoorzitting van
een parlementscommissie.Hij denkt niet
dat zijn plan op veel bezwaren stuit.

Kroonprins Filip kreeg in augustus een
zoon (Gabriel).De wet staat dus straks
een eventueel huwelijk met de prinses
uit Nederland niet meer in de weg.
Belgisch-Nederlandse dubbelmonarchie
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_15247057
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:12 schreef JB80 het volgende:
Maar Engeland is de initiator.(ze hadden ook de belangen daar natuurlijk)
[..]

Tja, dat zou nu nog een mooie reden zijn.


nee hoor, is in dit document niet helemaal duidelijk: zowel de VS als GB waren overtuigd samen op een gegeven moment dat hij weg moest
  maandag 8 december 2003 @ 14:15:45 #5
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15247060
Wat is er mis met Woody Harrelson?

0900-TUIG bellen

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_15247086
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:15 schreef JB80 het volgende:

[..]

Belgisch-Nederlandse dubbelmonarchie


maar Elisabeth wordt dan toch lekker koningin, omdat dat nu ook kan, slim geregeld van die Belgen
  maandag 8 december 2003 @ 14:20:07 #7
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247182
quote:
nee hoor, is in dit document niet helemaal duidelijk: zowel de VS als GB waren overtuigd samen op een gegeven moment dat hij weg moest
Tja, vind je het gek. Met Iran is het vervolgens door de communistische/islamitische coup van 1980 niet echt goed afgelopen. In de jaren 70 schijnt het een schitterend vrij en westers land te zijn geweest. Echt zonde.

Maar van dat "historisch bewezen" valt denk ik wel mee. Ik denk dat de historie eerder kan aanwijzen dat sommige Europese grootmachten moeite hadden met landsgrenzen. Eigenlijk allemaal wel zo'n beetje. Dan valt in dat perspectief premier-wijzigen wel mee. Maar goed, natuurlijk zit/zat de VS in smerige zaakjes (net als andere grootmachten, of wannabe-grootmachten), maar dat dat "historisch bewezen" is gaat me wat ver.

Maar bedankt voor de geschiedenislessen hoor! Over veel landen weet ik nu weer wat meer.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  maandag 8 december 2003 @ 14:22:03 #8
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247234
Misschien ergens een draad openen waar de laatste 100 staan. Of naar #100 verwijzen voor de eerste 100. Die koppelingslijst op de eerste pagina schrikt denk ik mensen af. Zeker als je dadelijk bij #300 bent.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_15247267
De prinses heet waarschijnlijk Catharina Amalia.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35775

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 08-12-2003 14:24]

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 8 december 2003 @ 14:24:48 #10
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15247316
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:23 schreef sizzler het volgende:
De prinses heet Catharina Amalia.

lees de vorige slowchat eens door sizzler

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  maandag 8 december 2003 @ 14:26:01 #11
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247350
quote:
VS willen stappenplan voor ontwapening Noord-Korea


WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse regering heeft een akkoord bereikt met Zuid-Korea en Japan voor een zogeheten stappenplan voor de ontwapening van Noord-Korea.China heeft het plan maandag ontvangen en zou het deze week nog doorgeven aan de Noord-Koreaanse president Kim Jong Il.

In het plan staat verder dat het stalinistische regime in vijf stappen van vijf landen garanties voor zijn veiligheid zou moeten krijgen en controleerbaar zijn kernfaciliteiten moeten ontmantelen.

Volgens Amerikaanse functionarissen in The New York Times is het de vraag of Noord-Korea het plan ziet zitten. Er wordt geen tijdspad genoemd voor economische hulp aan het land en het plan vereist inspecties in kerninstallaties die tot nu toe gesloten waren.

Het stappenplan vereist niet dat Noord-Korea opnieuw akkoord gaat met het non-proliferatieverdrag, zoals de Verenigde Staten eerder wilden. Noord-Korea zegde het verdrag tegen verspreiding van kernwapens eerder dit jaar eenzijdig op. Noord-Korea heeft steeds veiligheidsgaranties geëist voordat het land wilde overgaan op ontmanteling van de kerninstallaties.


Tijd voor een regime-verandering... (is toch geen democratisch land). Maar hopen dat het lukt. Ik hoop dat de Noord-Koreanen het inzien dat het zinloos begint te worden. Vooral onze Chinese vrienden moeten ons daarbij helpen, want ik kan me voorstellen dat ze wat sceptisch tegenover Japen en Zuid-Korea staan.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  maandag 8 december 2003 @ 14:26:49 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15247370
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:22 schreef JB80 het volgende:
Misschien ergens een draad openen waar de laatste 100 staan. Of naar #100 verwijzen voor de eerste 100. Die koppelingslijst op de eerste pagina schrikt denk ik mensen af. Zeker als je dadelijk bij #300 bent.
Goed plan.
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:15 schreef JB80 het volgende:

Belgisch-Nederlandse dubbelmonarchie


Moet 't wel een homohuwelijk worden. . De Belgische prins Gabriel heeft nog een ouder zusje, dat de troonsopvolger wordt.
pi_15247396
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:20 schreef JB80 het volgende:

[..]

Tja, vind je het gek. Met Iran is het vervolgens door de communistische/islamitische coup van 1980 niet echt goed afgelopen. In de jaren 70 schijnt het een schitterend vrij en westers land te zijn geweest. Echt zonde.

Maar van dat "historisch bewezen" valt denk ik wel mee. Ik denk dat de historie eerder kan aanwijzen dat sommige Europese grootmachten moeite hadden met landsgrenzen. Eigenlijk allemaal wel zo'n beetje. Dan valt in dat perspectief premier-wijzigen wel mee. Maar goed, natuurlijk zit/zat de VS in smerige zaakjes (net als andere grootmachten, of wannabe-grootmachten), maar dat dat "historisch bewezen" is gaat me wat ver.

Maar bedankt voor de geschiedenislessen hoor! Over veel landen weet ik nu weer wat meer.


met 'vrijheid' scheen het enorm tegen te vallen
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Mohammad-Reza-Pahlavi-of-Iran

maar idd de Koude Oorlog was een smerige, die aan de wereld van vandaag de dag nog steeds veel negatiefs heeft nagelaten

pi_15247442
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:26 schreef JB80 het volgende:

[..]

Tijd voor een regime-verandering... (is toch geen democratisch land). Maar hopen dat het lukt. Ik hoop dat de Noord-Koreanen het inzien dat het zinloos begint te worden. Vooral onze Chinese vrienden moeten ons daarbij helpen, want ik kan me voorstellen dat ze wat sceptisch tegenover Japen en Zuid-Korea staan.


ik denk dat het Chinees regime niet al te enthousiast met nog een democratische buur erbij
  maandag 8 december 2003 @ 14:30:32 #15
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247460
quote:
Within a few short decades, the Iranian people were enjoying some of the most fundamental civil, cultural, social and religious rights and freedoms at home. It was within this context that the Iranian people poured into the streets in the late seventies and asked for even more political and social freedoms at home, along with the right to full political participation. This popular revolution led to the overthrow of the Shah.
Beter dan nu... (bron)
quote:
ik denk dat het Chinees regime niet al te enthousiast met nog een democratische buur erbij
Hoeft niet democratisch te zijn, zolang ze maar geen gekke dingen kunnen doen. (zoals de dijk doorbreken en Seoul onderwater zetten)

[Dit bericht is gewijzigd door JB80 op 08-12-2003 14:31]

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_15247548
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:24 schreef Herostratos het volgende:

[..]

lees de vorige slowchat eens door sizzler


oh.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15247594
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:30 schreef JB80 het volgende:

[..]

Beter dan nu... (bron)
[..]

Hoeft niet democratisch te zijn, zolang ze maar geen gekke dingen kunnen doen. (zoals de dijk doorbreken en Seoul onderwater zetten)


ja, dat is een zeeer betrouwbare bron

die revolutie kwam er niet voor niets, en dat de fundamentalisten van de verschillende opstandelingen de macht grepen dat konden velen daarvoor nog niet voorzien

democratisch is altijd het beste, ik ben tegen een oorlog als bevrijding maar als die gevoerd wordt of via een vredevolle weg dan mag je op zijn minst hopen dat het land democratisch wordt

  maandag 8 december 2003 @ 14:39:24 #18
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247718
quote:
ja, dat is een zeeer betrouwbare bron
Hehe, die van Griekenland en de CIA was ook bijzonder dubieus.

Maar we zijn het met elkaar eens, al vind ik dat een bepaalde mate van 'druk' wel gelegitimeerd.

Zo, kan ik weer terug aan de studie. Bedankt voor de discussie ZJ, ik denk dat we elkaar wel weer eens zullen treffen.

Mag ik afsluiten met de hoop dat het prinsesje anders heet? Mooi!

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_15247812
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:39 schreef JB80 het volgende:

[..]

Hehe, die van Griekenland en de CIA was ook bijzonder dubieus.

Maar we zijn het met elkaar eens, al vind ik dat een bepaalde mate van 'druk' wel gelegitimeerd.

Zo, kan ik weer terug aan de studie. Bedankt voor de discussie ZJ, ik denk dat we elkaar wel weer eens zullen treffen.

Mag ik afsluiten met de hoop dat het prinsesje anders heet? Mooi!


mijn bronnen kunnen nog uitgebreider idd:
http://www.fas.org/sgp/news/2001/08/gr081201.html
pi_15247852
[update] 'Prinses heet Catharina Amalia'
Gepost door Arno (Nolius) - maandag 8 december 2003 @ 13:23 - Bron: Nu.nl
pong38 had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Door een controle van IP-adressen van de officiële website van het koninklijk huis is naar voren gekomen dat de dochter van prins Willem-Alexander en Maxima vermoedelijk de naam Catharina Amalia zal krijgen.

Als je het zogeheten IP-adres voor de site Koninklijkhuis.nl opvraagt, krijg je een bepaald IP adres (193.78.30.30). Als je vervolgens opvraagt voor welke sites dit IP-adres nog meer wordt gebruikt, dan verschijnt een interessante lijst van namen. De site Catharina-amalia.nl is sinds 7 december geregistreerd op naam van de Stichting Sigillis Regiis Praesidio. Deze stichting is in het leven geroepen om de Oranjes te beschermen tegen commerciële uitbuiting.

Op Radio 2 is zojuist te horen dat de Rijksvoorlichtingsdienst geen reactie geeft.

Update 13.57
De naam Amalia is geen onbekende in de stamboom van het geslacht Oranje-Nassau. Zo was er eerder de vrouw van Frederik Hendrik (1584- 1647), die Amalia van Solms (1602 - 1675) heette. De meest recente Amalia is Amalia van Sachsen-Weimar (1830-1872), de eerste vrouw van prins Hendrik (1820-1879). Prins Hendrik is de oom van koningin Wilhelmina. De andere afgeleide is Henriette Amalia van Anhalt-Dessau (1666-1726). Zij was de moeder van Johan Willem Friso (1687-1711).


Leve de techniek

pi_15247874
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:23 schreef sizzler het volgende:
De prinses heet waarschijnlijk Catharina Amalia.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35775


Kan het nog slomer.

pi_15248016
hoi allemaal.

Is er nog nieuws?

Moet eens ophouden met zuipen was vanochtend weer veel te brak

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15248026
twijfels nu ook over Rusland, zelfde toestanden te verwachten als in Georgie?
quote:
OVSE uit scherpe kritiek op verkiezingen Rusland

MOSKOU (ANP) - De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa, de OVSE, heeft ernstige twijfels over het democratisch gehalte van de parlementsverkiezingen in Rusland. Deze werden afgelopen zondag gehouden.

Een woordvoerder van de OVSE verklaarde maandag dat de kiesgang ,,niet voldeed aan de internationale democratische criteria''. Bruce George, voorzitter van de parlementaire Assemblee van de OVSE liet weten dat de verkiezingen goed waren georganiseerd, maar dat de kiesgang ,,zeer was verstoord'' omdat ,,het staatsapparaat massaal is ingezet'' ten gunste van de pro-Kremlinpartij Verenigd Rusland.

Die partij had onbeperkt toegang tot onder meer overheidsmiddelen en overheidsgebouwen, aldus George. Volgens de OVSE-man vormden de verkiezingen een ,,achteruitgang'' in het democratisch proces in het land.

De Russische president Poetin was maandag een geheel andere mening toegedaan. Tijdens een ontmoeting met leden van het kabinet liet hij weten dat de verkiezingen ,,een nieuwe stap zijn naar de versterkig van de democratie in de Russische Federatie'', meldde het persbureau Interfax.

De president zei dat het resultaat van de kiesgang zonder twijfel de voorkeur van de bevolking uitdrukt. Hij spoorde de regering aan een ,,constructieve werkrelatie met de Doema'' te creëren.

Het Kremlin zal waarschijnlijk weinig moeite hebben om tot een goede samenwerking met het parlement te komen. Verenigd Rusland en enkele bondgenoten domineren de volksvertegenwoordiging.


http://spitsnet.nl/anp.php?rid=16&id=311491

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 08-12-2003 14:49]

  maandag 8 december 2003 @ 14:49:44 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15248042
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:49 schreef du_ke het volgende:
hoi allemaal.

Is er nog nieuws?


Zie de post boven je. .
pi_15248432
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:49 schreef freako het volgende:

[..]

Zie de post boven je. .


Aardige naam . Hoewel ik eigenlijk vond dat Emma terug had moeten komen in de naam.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15248462
democratie in de EU vandaag de dag
quote:
Nog geen Europese oplossing voor ggo's

14:06:16

BRUSSEL - Experts van de Europese lidstaten zijn er opnieuw niet in geslaagd een beslissing te nemen over het op de markt brengen van een genetisch gemanipuleerde maïssoort. De beslissing zou de eerste concrete toelating zijn sinds enkele jaren, en zou de facto het einde betekenen van het EU-moratorium op genetisch gemodifieerde organismen (ggo's).

De experts moesten zich uitspreken over Bt11, een zoete maïs van Syngenta. Het is niet de bedoeling de maïs in Europa te kweken. Het bedrijf wil enkel toelating om het product in blik en verwerkt tot popcorn te verkopen. Bt11 krijgt veel media-aandacht omdat het het meest vergevorderde dossier is in de nieuwe procedure voor het toelaten van ggo's. Het product is volledig veilig bevonden en moet nu nog enkel een politieke toelating krijgen.

Die toelating ligt in veel landen echter zeer moeilijk. Principieel heeft Europa al beslist terug ggo's toe te laten, zowel in de vorm van voedsel of veevoeder, als bedoeld voor teelt. Vanaf 18 april 2004 zijn de nieuwe regels ten volle van kracht, dus vanaf die dag mogen de producten - in principe - in de winkel liggen. Iedere ggo moet wel eerst een zware toelatingsprocedure doorlopen. Experten van de 15 EU-lidstaten hebben vorige maand al het dossier van Bt11 besproken, en hebben de stemming toen uitgesteld met een maand. Deze morgen kwam het dossier opnieuw ter tafel. Na een korte discussie bleek de verdeeldheid totaal. Zes landen stemden voor goedkeuring, zes stemden tegen, drie, onder meer België, onthielden zich.

Het dossier verhuist nu naar het niveau van de ministers, al is nog niet duidelijk of dit de ministers van Landbouw dan wel Milieu zijn. Meer dan waarschijnlijk zullen de landen die weigerachtig staan tegenover ggo's ook daar dwarsliggen. Bij gebrek aan beslissing komt het dossier dan op tafel van de Europese Commissie. Die Commissie heeft Bt11 in een eerdere fase al goedgekeurd, zeer waarschijnlijk zal ze dit opnieuw doen. De extra stappen hebben in praktijk geen belang omdat Bt11 toch pas na 18 april op de markt mag.


http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=NFLK08122003_002&Snel=1
pi_15248580
quote:
RVD gaf foute info arts door
(Van onze politieke redactie)

DEN HAAG De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) op heterdaad betrapt? Doorgaans zijn de formuleringen van de RVD zo vaag dat ze er later niet op aangesproken kunnen worden. Dat lijkt anders bij de mededelingen over de gezondheid van prinses Máxima.

Op 20 september meldde de RVD dat Máxima op advies van haar artsen haar werkzaamheden voorlopig zou neerleggen. In een toelichting voor enkele kranten bezwoer directeur-generaal Eef Brouwers dat van klachten of complicaties geen sprake was. Een andere RVD-medewerker liet zich eind oktober in soortgelijke zin uit tegen NRC Handelsblad: ''Van een medisch probleem is geen sprake.''
Maar gisteravond zei de behandelend gynaecoloog van Máxima dat zich 'een medische complicatie' had voorgedaan tijdens de zwangerschap, waardoor de prinses weken in bed moest blijven.

Brouwers zei vanmorgen dat hij destijds 'heeft gemeld dat er volgens de erbij betrokken artsen geen complicaties waren'. ''Ik weet niet hoe dat te rijmen valt met de mededeling van gisteren. Ik ben slechts een doorgeefluik.''


http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1070863204055.html
zullen daar Kamervragen van komen?
  maandag 8 december 2003 @ 15:26:45 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15248983
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aardige naam . Hoewel ik eigenlijk vond dat Emma terug had moeten komen in de naam.


Ach, zo'n kind krijgt toch een voornaam of 5.
pi_15249411
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:26 schreef freako het volgende:

[..]

Ach, zo'n kind krijgt toch een voornaam of 5.


Dat wel , maar ze moeten er nogal wat vernoemen, Beatrix moet er in en maria als moeder van Maxima, Juliana zou me niets verbazen (als moeder van de familie). Dus 5 stuks ben je al gauw kwijt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 15:51:46 #30
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15249536
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:15 schreef Sidekick het volgende:
Geniaal plan toch?
Het verjaarde telefoonnummer gebruiken voor verjaarde misdrijven.
Verjaard? Ik gebruik het nog steeds!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15250851
Zodra WA eindelijk koning is kunnen we mooi Luxemburg opeisen.
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 16:50:57 #32
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15250878
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:49 schreef NightH4wk het volgende:
Zodra WA eindelijk koning is kunnen we mooi Luxemburg opeisen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15250933
Bene is nog raarder dan Benelux
  maandag 8 december 2003 @ 16:59:04 #34
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15251044
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:49 schreef NightH4wk het volgende:
Zodra WA eindelijk koning is kunnen we mooi Luxemburg opeisen.
Nee hoor. De Nederlandse tak is het recht op troonsopvolging in Luxemburg definitief kwijtgeraakt toen Wilhelmina koningin werd (in Luxemburg waren toen geen vrouwelijke opvolgers toegestaan).
pi_15251152
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:59 schreef freako het volgende:

[..]

Nee hoor. De Nederlandse tak is het recht op troonsopvolging in Luxemburg definitief kwijtgeraakt toen Wilhelmina koningin werd (in Luxemburg waren toen geen vrouwelijke opvolgers toegestaan).


Ok, maar we hadden er toch niets aan gehad. =)
pi_15251195
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:04 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ok, maar we hadden er toch niets aan gehad. =)


idd Zalm had er ook geen oren naar, om het bankgeheim op te heffen
pi_15251244
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:05 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

idd Zalm had er ook geen oren naar, om het bankgeheim op te heffen


Hehe. Maar het zouden dan gewoon twee onafhankelijke landen zijn met een zelfde heerser.
  maandag 8 december 2003 @ 17:08:43 #38
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15251271
Dat was het Twaalfjarig Democratisch Experiment?
quote:
In Washington, a White House spokesman said "we share those concerns" and called for further political reform.
De kentering in de Atlantisch-Russische relatie wellicht? Al op de OVSE top werd Rusland bekritiseerd vanwege Tjetjenië, Moldavië en Georgië, terwijl de coup in het laatstgenoemde land best wel eens een geopolitiek spelletje kan zijn geweest. Wordt Poetin baldadig en gaat hij z'n eigen weg?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_15251353
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:08 schreef tvlxd het volgende:
Dat was het Twaalfjarig Democratisch Experiment?
[..]

De kentering in de Atlantisch-Russische relatie wellicht? Al op de OVSE top werd Rusland bekritiseerd vanwege Tjetjenië, Moldavië en Georgië, terwijl de coup in het laatstgenoemde land best wel eens een geopolitiek spelletje kan zijn geweest. Wordt Poetin baldadig en gaat hij z'n eigen weg?


ik denk dat de olieinkomsten te kostbaar zijn om te kunnen missen en dat financiering van het leger niet met andere middelen kan worden vervangen dan die olieinkomsten voor een flink deel, dus hij zal wel zorgen dat hij vriendjes houdt in het Westen
  maandag 8 december 2003 @ 17:14:34 #40
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15251444
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:08 schreef tvlxd het volgende:
Dat was het Twaalfjarig Democratisch Experiment?
De POL-verkiezingen 2003 - De uitslag

Schijnbaar een boeiend iets dat Twaalfjarig Democratisch Experiment.

offtopic: wat is of waarvoor staat tvlxd eigenlijk?

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  maandag 8 december 2003 @ 17:16:19 #41
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15251495
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:14 schreef Herostratos het volgende:
De POL-verkiezingen 2003 - De uitslag

Schijnbaar een boeiend iets dat Twaalfjarig Democratisch Experiment.


Dat was een foutgeplaatste post, . Al die titels met [POL] er in, .
quote:
offtopic: wat is of waarvoor staat tvlxd eigenlijk?
Da's logisch: Tulip Vision Line XD.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 8 december 2003 @ 17:18:17 #42
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15251559
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:16 schreef tvlxd het volgende:

Da's logisch: Tulip Vision Line XD.


Aaah... een IT-er dus

Fokke en Sukke weten de plotselinge oranje-gekte ook weer subtiel weer te geven...

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  maandag 8 december 2003 @ 17:19:38 #43
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15251601
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:18 schreef Herostratos het volgende:
Aaah... een IT-er dus
Nee, niet echt. Ik moest alleen een gebruikersnaam verzinnen een aantal jaren geleden. En, wel, dit kon ik onthouden, want het stond op de PC.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_15251961
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:19 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Ik moest alleen een gebruikersnaam verzinnen een aantal jaren geleden. En, wel, dit kon ik onthouden, want het stond op de PC.


Van dergelijke logica moeten we het hebben .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15252085
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:59 schreef freako het volgende:

[..]


Freako, ondanks dat je geen nominaties had voor de POL-verkiezingen toch mijn complimenten dat je in de POL-discussies altijd zoveel inhoudelijk bijdraagt! Ookal gaat de rest offtopic (zals het NR-topic)!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15252142
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:36 schreef sizzler het volgende:

[..]

Freako, ondanks dat je geen nominaties had voor de POL-verkiezingen toch mijn complimenten dat je in de POL-discussies altijd zoveel inhoudelijk bijdraagt! Ookal gaat de rest offtopic (zals het NR-topic)!


Je hebt gelijk, ik ben je denk ik een beetje vergeten bij de nominaties Freako .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15252149
!!!
quote:
Dinsdag massale werkonderbreking in de zorg

Uitgegeven: 8 december 2003 17:09

UTRECHT - De acties voor een betere CAO in de zorg zijn maandag geruisloos hun zesde week ingegaan. Dinsdag moet dat veranderen met een massale werkonderbreking in verpleeg- en verzorgingshuizen en in de thuiszorg. De bonden roepen werknemers op om naar een landelijke actiedag in Amsterdam te komen.

Daarmee krijgen de acties voor het eerst sinds het begin van het conflict een landelijk karakter. "Wij rekenen op minimaal 3000 mensen", zegt een woordvoerder van Abvakabo FNV. In de verpleeg- en verzorgingshuizen waar werknemers het werk neerleggen, zullen zondagsdiensten worden gedraaid zodat de hoogst nodige zorg doorgaat.

De CAO Verpleeg- en Verzorgingshuizen en de CAO Thuiszorg liepen op 1 juli af. Eind vorige maand lieten vakbonden en werkgevers in de sector de ambitie vallen om de twee CAO's samen te voegen. Daarna bleven zij doorsteggelen over de loonstijging in de twee arbeidsovereenkomsten.

De bonden Abvakabo FNV, CNV Publieke Zaak en De Unie eisen een salarisverhoging van 2,5 procent voor de circa 360.000 werknemers in de verpleging, verzorging en thuiszorg. Voor brancheorganisaties Acares, LVT en BTN is dat te hoog. Zij bieden de werknemers in de verzorgings- en verpleeghuizen 1 procent met een bonus van 0,65 procent. In de thuiszorg stellen de werkgevers geen loonsverhoging in het vooruitzicht, wel een structurele eindejaarsuitkering van 1,65 procent in plaats van een incidentele eindejaarsuitkering van 2 procent.

De onderhandelingen over een nieuwe gezamenlijke CAO liepen meer dan een maand geleden vast. Sindsdien organiseren de bonden een estafette van poortacties, lunchbijeenkomsten en korte werkonderbrekingen. In de thuiszorg zijn de werkgevers en de bonden inmiddels begonnen met voorbereidende gesprekken over een nieuwe CAO. Voor de CAO Verpleeg- en Verzorgingshuizen worden op dit moment volgens de partijen geen onderhandelingen gevoerd.


http://www.nu.nl/news.jsp?n=243456&c=36

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 08-12-2003 17:40]

  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 17:38:29 #48
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15252151
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:36 schreef sizzler het volgende:

[..]

Freako, ondanks dat je geen nominaties had voor de POL-verkiezingen toch mijn complimenten dat je in de POL-discussies altijd zoveel inhoudelijk bijdraagt! Ookal gaat de rest offtopic (zals het NR-topic)!


en nu weer ontopic a.u.b.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15252226
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

en nu weer ontopic a.u.b.


Om je vraag nog even te beantwoorden:
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waar is een aantal posts gebleven???
Die heb ik na mijn verzoek om ontopic te blijven idd verwijdert. Anders krijg je in verschillende topics (weer) dezelfde discussie. Net als het AEL topic van gisteravond.

zelfs in Over 50 jaar [een scenario] gaat de discussie in no-time alweer over moslims

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15252481
quote:
Rechter: IBG mag studenten niet strenger controleren

Uitgegeven: 8 december 2003 16:41

GRONINGEN - De Informatie Beheer Groep (IBG), de instantie die studiebeurzen verstrekt, mag de strenge controles op de woonsituatie van studenten niet langer uitvoeren. Dit bleek maandag uit een vonnis van de voorzieningenrechter voor de rechtbank in Groningen.

Studentenvakbond LSVb had de IBG vorige maand voor de rechter gedaagd. De LSVb wilde dat de rechter extra controles op 25.000 studenten zou verbieden. Die kunnen volgens de rechter inderdaad niet door de beugel, omdat ze zonder adequate vooraankondiging zijn begonnen en studenten bovendien met terugwerkende kracht worden aangepakt. De voorzieningenrechter stelde daarmee de studenten in het gelijk.

De rechter beveelt de IBG binnen twee weken aan studenten van wie de inschrijving niet overeenkomt met het door hen opgegeven adres schriftelijk te melden dat aan de eerder verstuurde brieven 'controle woonsituatie' geen rechtsgevolgen worden verbonden, aldus het vonnis.

De IBG beraadt zich op het vonnis, aldus een woordvoerder maandagmiddag. Hij wilde er nog niet verder op ingaan. De LSVb reageerde verheugd. "We zijn blij dat vele studenten nu uit de zorgen zijn".


http://www.nu.nl/news.jsp?n=243438&c=10
zullen ze in hoger beroep gaan, bij de IBG?

quote:
'Taxibranche betaalt veel lonen te laat uit'

Uitgegeven: 8 december 2003 11:41
Laatst gewijzigd: 8 december 2003 11:42

DEN HAAG - Zeker een kwart van de werknemers in de taxibranche, ongeveer 12.000 mensen, krijgt niet op tijd het loon uitbetaald. Bij 40 procent van de in totaal 45.000 medewerkers in deze bedrijfstak wordt overwerk niet uitbetaald. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Leiden dat is gedaan in opdracht van de vakbond CNV Taxi.

Meer dan 13.000 werknemers kunnen niet achterhalen of ze wel het loon krijgen dat ze volgens de CAO Taxivervoer daadwerkelijk verdienen. Bovendien ontvangt 15 procent van het personeel geen onregelmatigheidstoeslag voor werk in de avond- en nachtelijke uren, zo blijkt uit het onderzoek.

"Het is kommer en kwel in de taxibranche. Er is echt sprake van middeleeuwse toestanden", zei CNV-bestuurder P. de Ridder maandag. Het onderzoek toont volgens hem aan dat taxibedrijven zich beter aan de CAO moeten houden. "Naast betere controle moet het mogelijk worden om werkgevers met boetes te dwingen wel de CAO strikt na te leven."

Met het aantal vrije dagen is het ook slecht gesteld, aldus de vakbond. Bijna de helft van alle medewerkers krijgt vermoedelijk niet het aantal vakantiedagen waar ze volgens de CAO wel recht op hebben. Dit bleek echter moeilijk te controleren, omdat werkgevers het personeel niet vertellen hoeveel vakantiedagen jaarlijks worden opgebouwd, stelt CNV Bedrijvenbond.


http://www.nu.nl/news.jsp?n=243272&c=36

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 08-12-2003 17:52]

pi_15252537
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:13 schreef Sidekick het volgende:
Waar is Underworld_ wanneer je hem nodig hebt?
Op school

Had anders even gebeld, dan was ik langs gekomen om even dat slowchat vol te spammen

Those who know do not speak
Those who speak do not know
  maandag 8 december 2003 @ 17:53:29 #52
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15252576
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:49 schreef zakjapannertje het volgende:

zullen ze in hoger beroep gaan, bij de IBG?


Ik mag hopen van niet.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  maandag 8 december 2003 @ 18:02:38 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15252813
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:36 schreef sizzler het volgende:

[..]

Freako, ondanks dat je geen nominaties had voor de POL-verkiezingen toch mijn complimenten dat je in de POL-discussies altijd zoveel inhoudelijk bijdraagt! Ookal gaat de rest offtopic (zals het NR-topic)!


Dank je. .
pi_15253146
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:53 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet.


proef ik hier iets van een persoonlijk belang hierbij?
  maandag 8 december 2003 @ 18:28:07 #55
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15253372
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:17 schreef zakjapannertje het volgende:

proef ik hier iets van een persoonlijk belang hierbij?


Ik heb ooit op aanraden van een economie student een pseudo-bedelbrief (wel op niveau natuurlijk ) naar de IBG-groep gestuurd en sindsdien ontving ik 300 euro p.m. extra daarbij had ik nog een inventief systeem met een pension als uitwonend adres dus die extra controles konden mij wel eens opbreken...
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_15253483
Wat heeft Zalm nou op z'n strafblad staan? Ben er nou wel benieuwd naar.
pi_15253738
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:32 schreef NightH4wk het volgende:
Wat heeft Zalm nou op z'n strafblad staan? Ben er nou wel benieuwd naar.
Moord
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15253759
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:43 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Moord


Heb ik ook, is er nog meer?
pi_15253859
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:44 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Heb ik ook, is er nog meer?


Jan M. onderuit gehaald bij de jaarlijkse voetbalpartij van de 2e kamer leden (rood ).
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15253892
2Vandaag rapportage in die achterstandswijk:
pi_15253960
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:48 schreef pberends het volgende:
2Vandaag rapportage in die achterstandswijk:
Wat een onzin zeg. Die mensen kunnen gewoon niet begrijpelijk lezen. Vind je het gek dat ze dat raport niet snappen!
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15254139
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:50 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Die mensen kunnen gewoon niet begrijpelijk lezen. Vind je het gek dat ze dat raport niet snappen!


En het is trouwens onzin wat die vrouw zei. Als haar zoon de potentie heeft om het WO te doen, dan kan dat gewoon. De StuFi voor leerlingen waarvan de ouders weinig geld heeft is erg hoog.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15254192
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:56 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

En het is trouwens onzin wat die vrouw zei. Als haar zoon de potentie heeft om het WO te doen, dan kan dat gewoon. De StuFi voor leerlingen waarvan de ouders weinig geld heeft is erg hoog.


Idd, jankwijf Ze peuzelt dat geld zelf allemaal op voor sigaretten. Valt me op dat die achterstanders vaak roken, net of ze niks beters te doen hebben of net of ze hun geld niet beter kunnen besteden.
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 19:28:41 #64
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15255069
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Om je vraag nog even te beantwoorden:
[..]

Die heb ik na mijn verzoek om ontopic te blijven idd verwijdert. Anders krijg je in verschillende topics (weer) dezelfde discussie. Net als het AEL topic van gisteravond.

zelfs in Over 50 jaar [een scenario] gaat de discussie in no-time alweer over moslims


Die AEL-discussie ging overigens best inhoudelijk. Ik kreeg zelfs een compliment van iemand.
Je hebt wel gelijk om ontopic te blijven.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 8 december 2003 @ 19:32:55 #65
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15255224
quote:
NS claimt vier ton van FNV Bondgenoten

UTRECHT (ANP) - De Nederlandse Spoorwegen willen 400.000 euro schadevergoeding van FNV Bondgenoten. Dat heeft de NS maandag bekendgemaakt. De NS legde het treinverkeer in de regio Den Haag dinsdagochtend 14 oktober stil, na actiedreigingen door de vakbond.

Het spoorbedrijf wil de daardoor misgelopen inkomsten en de extra kosten die de ingreep met zich meebracht, verhalen op de FNV-bond. Het spoorbedrijf zegt opzettelijke verstoring van de dienstregeling niet te accepteren. De NS had vooraf ook gewaarschuwd de schade van de actie in rekening te zullen brengen bij de bond.

,,Wij gaan niet betalen'', aldus FNV-bestuurder Van den Berg in een reactie. ,,Deze claim is absoluut kansloos.'' Hij daagt de NS uit om ,,de kwestie door te zetten'' en voor de rechter te brengen. FNV Bondgenoten stoort zich aan de dreigementen van het spoorbedrijf. Volgens de bestuurder heeft de vakbond zich netjes gehouden aan de spelregels die voor een staking gelden.


Pak ze!
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 19:37:20 #66
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15255361
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:32 schreef JB80 het volgende:

[..]

Pak ze!


"And now the hunter becomes the hunted"

Mijn favoriete uitspraak op National Geographic Channel!

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15255596
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:32 schreef JB80 het volgende:

[..]

Pak ze!


idd, staken mag best. Maar dan moet je wel voor de kosten opdraaien!
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15257149
quote:
Haider schenkt Slovenië kerstboom 08-12-2003


De Oostenrijkse extreem-rechtse politicus Jörg Haider heeft een kerstboom aan Slovenië aangeboden, als teken van zijn steun voor de toetreding van het land tot de Europese Unie. Slovenië heeft de boom geaccepteerd. De boom staat nu in een park in het centrum van de hoofdstad Ljubljana.
http://www.nieuws.nl


  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 20:35:10 #69
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15257399
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:29 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]


Heeft die zelf geen motorrijbewijs?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15257560
quote:
Vernieuwing geneesmiddelenwet, moderne regelgeving 08-12-2003


De nieuwe Geneesmiddelenwet moet het maken en het op de markt brengen van medicijnen verbeteren. Ditzelfde geldt voor de goede aflevering aan patiënt en consument. Minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid heeft het voorstel voor de nieuwe Geneesmiddelenwet ingediend bij de Tweede Kamer. Het wetsvoorstel staat los van het beleid om de geneesmiddelenuitgaven terug te dringen.

De nieuwe wet gaat de verouderde Wet op Geneesmiddelenvoorziening uit 1963 vervangen. Hoogervorst wil de regels vereenvoudigen en aanpassen aan de Europese regelgeving. De bepalingen voor de beroepsuitoefening van apothekers komen niet meer voor in de nieuwe wet. De minister wil dat overlaten aan de beroepsgroep zelf binnen de kaders van de kwaliteitswet zorginstellingen en de Wet Beroepen individuele gezondheidszorg.

De zogenaamde zelfzorgmiddelen zoals paracetamol, zijn vrij verkrijgbaar in allerlei soorten winkels. Volgens de regering is het monopolie van drogisterijen voor zelfzorgmiddelen niet noodzakelijk. De middelen zijn zonder recept verkrijgbaar, er is geen medische begeleiding voor nodig en de middelen zijn veilig bij normaal gebruik. De receptgeneesmiddelen blijven alleen verkrijgbaar bij de apotheek. Op plekken waar weinig apotheken zijn, blijft de huisarts de mogelijkheid houden zelf een apotheek te draaien.

Er zijn twee belangrijke instanties die de nieuwe wet steunen, de Inspectie voor de Gezondheidszorg en het College ter beoordeling van geneesmiddelen. Deze laatste controleert de werkzaamheid en veiligheid van geneesmiddelen. Zonder toestemming van het College is het verboden geneesmiddelen in handel te brengen.


http://www.nieuws.nl

hopelijk helpt deze hervorming zodanig dat goede nieuwe geneesmiddelen sneller legaal op de markt worden vrijgegeven

pi_15257860
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:45 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

idd, staken mag best. Maar dan moet je wel voor de kosten opdraaien!


Dat gebeurd over het algemeen ook. Werknemers die staken krijgen niet betaald. Als er een bond bij betrokken is krijgen ze een vergoeding uit de stakingskas die gevuld wordt met hun eigen contributie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15257953
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:38 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.nieuws.nl

hopelijk helpt deze hervorming zodanig dat goede nieuwe geneesmiddelen sneller legaal op de markt worden vrijgegeven


Is dat dan al geldig voor 2004?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15258079
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat gebeurd over het algemeen ook. Werknemers die staken krijgen niet betaald. Als er een bond bij betrokken is krijgen ze een vergoeding uit de stakingskas die gevuld wordt met hun eigen contributie.


Ik heb het over alle kosten. Dus ook de inkomsten die de NS door de staking is misgelopen. De FNV zegt in het artikel dat ze hier niet voor wil opdraaien.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 20:56:00 #74
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15258224
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:52 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik heb het over alle kosten. Dus ook de inkomsten die de NS door de staking is misgelopen. De FNV zegt in het artikel dat ze hier niet voor wil opdraaien.


Als het voor de rechter komt en het blijkt dat de bond ten onrechte een staking uitriep, dan kan de NS gaan claimen. Idiote is dat ze dan hun eigen werknemers benadelen. Het wordt tijd voor een grondige reorganisatie bij de NS met hulp van de overheid.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15258369
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:49 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Is dat dan al geldig voor 2004?


ik neem aan van niet... de Kamers moeten het nog goedkeuren en ik denk dat ze er daarvoor nog de tijd voor nemen en dat na het kerstreces ergens wordt beslist over dit ontwerp
pi_15258430
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:59 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ik neem aan van niet... de Kamers moeten het nog goedkeuren en ik denk dat ze er daarvoor nog de tijd voor nemen en dat na het kerstreces ergens wordt beslist over dit ontwerp


Wetten worden alleen actief aan het begin van het jaar, of kunnen ze ook midden in het jaar actief worden?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15258488
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:00 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Wetten worden alleen actief aan het begin van het jaar, of kunnen ze ook midden in het jaar actief worden?


idd volgens mij bv. ook in het midden van het jaar
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 21:03:17 #78
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15258524
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:02 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

idd volgens mij bv. ook in het midden van het jaar


Tuurlijk, ze moeten alleen door de hele bureaucratische molen. Dat kost tijd en is aan schema's gebonden. Noodwetten kunnen ten allen tijden ingaan.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15258639
quote:
Roemenië en Bulgarije over drie jaar lid EU

Uitgegeven: 8 december 2003 20:47

BRUSSEL - Roemenië en Bulgarije kunnen op 1 januari 2007 toetreden tot de Europese Unie. Daarover zijn de Europese ministers van Buitenlandse Zaken het maandag in principe eens geworden. De EU denkt dat het afspreken van een concrete datum de twee landen stimuleert om nog meer vaart te zetten achter de nodige hervormingen.

Nederland verzette zich maandag tijdens overleg in Brussel tegen het noemen van een concrete datum. Landen moeten juist pas toetreden als ze klaar zijn, vindt staatssecretaris Nicolaï (Europese Zaken). Dat bereik je misschien meer door geen concrete datum te noemen, hoewel het jaar 2007 eigenlijk al vast lag. Maar je had ook een later moment in dat jaar vast kunnen stellen.

De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, toonde zich in oktober nog erg kritisch over de vooruitgang in de twee landen. Vooral in Roemenië is nog veel werk aan de winkel. De twee landen zullen bij toetreding de EU verruimen tot 27 lidstaten. Mei volgend jaar worden al tien nieuwe, hoofdzakelijk Oost-Europese landen lid


http://www.nu.nl/news.jsp?n=243545&c=21

nu een nog kleinere stap naar Turkije?

  maandag 8 december 2003 @ 21:08:50 #80
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15258728
Hoi hoi! Bulgarije is echt hét Rotterdam van Europa.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  maandag 8 december 2003 @ 21:10:39 #81
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15258788
quote:
DNA-spoor verdachte gevonden in Deventer moordzaak


DEN BOSCH (ANP) - Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft op de blouse van de vermoorde weduwe J. Wittenberg (60) een DNA-spoor gevonden van de verdachte in de zogeheten Deventer moordzaak. Het NFI heeft over deze bevindingen zeer recentelijk een rapport opgemaakt.

Voor het gerechtshof in Den Bosch wordt momenteel het herzieningsproces in de zaak gevoerd. Het hof beval maandag nader onderzoek naar het spoor en verdaagde de zaak tot 26 januari. Advocaat-generaal A. Brughuis maakte maandag ter zitting melding van het rapport. Het gevonden spoor vertoont een DNA-profiel dat overeenkomt met dat van de verdachte, de 49-jarige fiscaal-jurist E. Louwes.

Hij werd eerder tot twaalf jaar cel veroordeeld voor de moord, maar heeft altijd ontkend. Afgelopen zomer heeft de Hoge Raad bevolen dat het proces opnieuw moet worden gedaan, omdat er nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen. Deze feiten werken in het voordeel van Louwes.


En zo komen we weer in de mooie situatie dat de helft van het land spreekt van Ernest L., en de andere helft over E. Louwes. Tja.

Maar goed, deze man is onschuldig... laat hem met rust.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 21:13:01 #82
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15258891
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:06 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news.jsp?n=243545&c=21

nu een nog kleinere stap naar Turkije?


Zucht, waar komt toch die drang vandaan om zo snel mogelijk zoveel mogelijk landen in de EU te krijgen?
De meeste landen hebben intern vrijwel nog niets op orde. Wat heeft het stabiliteitspact dan nog voor 'n zin?

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 08-12-2003 21:13]

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15258921
ditje-en-datjes
quote:
Een op tien woningcorporaties overtreedt regels 08-12-2003

Bijna een op de tien (9 procent) woningcorporaties overtrad vorig jaar de regels. Dat is een stijging van 3 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het gaat met name om overtredingen bij het verstrekken van leningen en het aanbieden van verzekeringen die niets met wonen te maken hebben.

Dat is gebleken uit een aantal brieven van minister Dekker van Volkshuisvesting aan de 564 afzonderlijke corporaties in Nederland. Volgens de minister komt het soms voor dat corporaties niet voldoende overleg voeren met huurders. Ook ontbreekt in een aantal gevallen een klachtencommissie of is de samenstelling van een bestuur niet in overeenstemming met de regelgeving.


http://www.nieuws.nl
pi_15258935
quote:
Italië doet olie op vuur over stemmenruzie EU

De huidige voorzitter van de Europese Unie, Italië heeft aangegeven geen compromis te accepteren voor het meest discutabele onderwerp waarover de Europese leiders tijdens de top komend weekeinde een beslissing moeten nemen: de stemverhoudingen tussen de lidstaten.

"Het enige alternatief voor een goede grondwet is géén grondwet", zo zei de Italiaanse minister Frattini van Buitenlandse Zaken vandaag.

De discussie is nog altijd niet afgelopen. Zo gaat Duitsland niet akkoord met de roep van Polen en Spanje om meer zeggingskracht te krijgen. Vooral Duitsland heeft baat bij de hervorming van de stemverdeling, omdat het meer inwoners dan Polen en Spanje bij elkaar heeft.


Ik zeg het niet vaak maar: Italië
  maandag 8 december 2003 @ 21:16:18 #85
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15259032
Ik begrijp Spanje en Polen volkomen. En Berend Botje gaat er ook wat aan doen lees ik.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_15259055
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zucht, waar komt toch die drang vandaan om zo snel mogelijk zoveel mogelijk landen in de EU te krijgen?
De meeste landen hebben intern vrijwel nog niets op orde. Wat heeft het stabiliteitspact dan nog voor 'n zin?


idd. nog meer irritant pro-Amerikaanse landen moeten we er niet bij hebben
  maandag 8 december 2003 @ 21:20:06 #87
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15259167
quote:
idd. nog meer irritant pro-Amerikaanse landen moeten we er niet bij hebben
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 21:20:32 #88
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15259185
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:17 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

idd. nog meer irritant pro-Amerikaanse landen moeten we er niet bij hebben


Je zou wel eens de spijker op zijn kop kunnen slaan!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15259203
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:16 schreef JB80 het volgende:
Ik begrijp Spanje en Polen volkomen. En Berend Botje gaat er ook wat aan doen lees ik.
idd. Duitsland heeft economisch al een overwicht en hun binnenlands overheidsbeslissingen hebben ook hun invloed over de grenzen
pi_15259565
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:16 schreef JB80 het volgende:
Ik begrijp Spanje en Polen volkomen. En Berend Botje gaat er ook wat aan doen lees ik.
De grondwet wil de stemmen eerlijk regelen (per aantal burgers). Dat spanje en polen willen vasthouden aan afspraken die niet aan deze regel voldoen is natuurlijk niet goed. Dat zorgt voor macht op de plaatsen waar het niet hoor.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15259736
Hahaha. 73 notes voor Tedje_X-ray_van_Jensen.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15259790
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:34 schreef UnderWorld_ het volgende:
Hahaha. 73 notes voor Tedje_X-ray_van_Jensen.
87 toch?

Hebben jullie [Fok BN interview] De antwoorden van Frits Wester. al gelezen?

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15259855
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:34 schreef UnderWorld_ het volgende:
Hahaha. 73 notes voor Tedje_X-ray_van_Jensen.
Idd, valt imo nog mee.
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 21:38:07 #94
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15259882
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:34 schreef UnderWorld_ het volgende:
Hahaha. 73 notes voor Tedje_X-ray_van_Jensen.
Waar lees je dat?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  Trouwste user 2022 maandag 8 december 2003 @ 21:39:51 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_15259948
Ik dacht dat boebiedoe een wijf was.

Wat vindt ie van z'n homo image.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_15259969
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waar lees je dat?


Was op de fokradio.

Frits Wester leest weleens discussies mee op FOK!!

quote:
Welke internet-sites bezoekt u veel; en kent u FOK!? Zo ja, wat is uw mening over FOK!?

Ik wandel vaak even langs FOK om naar de discussies te kijken. Die zijn vaak lekker direct. ( ). Verder de sites van ministeries, partijen en alles over zeilen, schepen en motoren.


"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 21:42:13 #97
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15260040
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:40 schreef sizzler het volgende:
Was op de fokradio.
Ik kan die stream niet goed krijgen.
Heb je desondanks toch een link?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15260194
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik kan die stream niet goed krijgen.
Heb je desondanks toch een link?


#fokradio op irc.tweakers.net
En de streams werken wel?
pi_15260331
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  Trouwste user 2022 maandag 8 december 2003 @ 21:51:21 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_15260342
Ik heb sinds een half uur weer verbinding.

Niet veel soeps.

Waarom niet golfer meer uitgedaagd


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')