abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker vrijdag 24 april 2015 @ 09:35:21 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151979649
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Handige links:
De officiële GTST site
GTST tunes/themes
Bol.com

De Topics:
SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Topicreeks

- De OP -

De GTST Live-topicreeks

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_151979845
Ik ging om de aflevering vanaf 10-4 :')

Op mijn iMac werkt het wel :D
Alleen sinds wanneer moet je betalen :?
  Spellchecker vrijdag 24 april 2015 @ 09:45:39 #3
197773 crew  maily
pi_151979890
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 09:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ging om de aflevering vanaf 10-4 :')

Op mijn iMac werkt het wel :D
Alleen sinds wanneer moet je betalen :?
O :D
Je kan tegenwoordig maar tot één week gratis terugkijken geloof ik .... bummer ....
pi_151980284
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 09:45 schreef maily het volgende:

[..]

O :D
Je kan tegenwoordig maar tot één week gratis terugkijken geloof ik .... bummer ....
ow :(

Ja ik zie het. Ma,di en wo moet ik voor betalen
  Spellchecker vrijdag 24 april 2015 @ 10:14:48 #5
197773 crew  maily
pi_151980839
quote:
1s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 09:58 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ow :(

Ja ik zie het. Ma,di en wo moet ik voor betalen
Kom er net achter dat Chrome vorige week een update heeft gehad en dat ze sindsdien Silverlight niet meer ondersteunen ..... of dat dat ook ge-update moet worden.
Heb trouwens geen melding gehad van Chrome over die update; wel is mijn bladwijzer-uiterlijk veranderd ....

[ Bericht 7% gewijzigd door maily op 24-04-2015 10:21:28 ]
  vrijdag 24 april 2015 @ 11:46:33 #6
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_151984260
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 10:14 schreef maily het volgende:

[..]

Kom er net achter dat Chrome vorige week een update heeft gehad en dat ze sindsdien Silverlight niet meer ondersteunen ..... of dat dat ook ge-update moet worden.
Heb trouwens geen melding gehad van Chrome over die update; wel is mijn bladwijzer-uiterlijk veranderd ....
Idd Chrome gaat achteruit :(. Dat gaat weer Firefox worden.
pi_151991908
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 10:14 schreef maily het volgende:

[..]

RTLXL heeft zo'n pagina waar ze automatisch controleren of je de juiste software hebt.
Dan staat er bijvoorbeeld iets van "Je hebt Silverlight versie 4, maar voor RTLXL moet je minstens versie 5 hebben."

Wil je een video terug zien waar je voor moet betalen of een gratisvideo?
Als je een gratisvideo wil zien, maar Silverlight werkt niet, dan kan je in Chrome zo'n incognitotab openen. Dat tabblad weet dan niet dat je toegang hebt tot betaalde video's en gebruikt dan weer gewoon Flash ipv Silverlight. Maar voor betaalvideo's werkt dat dan natuurlijk niet.
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:04:08 #8
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_151993235
quote:
1s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 09:20 schreef charmed_angel het volgende:
Ik wil gtst terugkijken. Maar hij zegt dat ik silverlight moet installeren. Dat heb ik al tig keer gedaan en hij blijft diezelfde melding geven.

Zo fokking irritant. Iemand een idee?
quote:
1s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 16:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

RTLXL heeft zo'n pagina waar ze automatisch controleren of je de juiste software hebt.
Dan staat er bijvoorbeeld iets van "Je hebt Silverlight versie 4, maar voor RTLXL moet je minstens versie 5 hebben."

Wil je een video terug zien waar je voor moet betalen of een gratisvideo?
Als je een gratisvideo wil zien, maar Silverlight werkt niet, dan kan je in Chrome zo'n incognitotab openen. Dat tabblad weet dan niet dat je toegang hebt tot betaalde video's en gebruikt dan weer gewoon Flash ipv Silverlight. Maar voor betaalvideo's werkt dat dan natuurlijk niet.
Die workaround's gaan vanaf september uit Chrome gehaald worden, ter 'bevordering van de veiligheid'. Unity player (voor Facebookgames), Silverlight, Java etcetera werkt allemaal vanaf die datum écht niet meer. Ik heb mijn moeder inmiddels alweer overgeholpen naar Firefox :')
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:18:23 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151993528
quote:
4s.gif
Op zondag 19 april 2015 20:12 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ah ok, helder.
Het zou passen wanneer ze dit een jaar eerder zouden doen. Nu niet meer,
Misschien juist wel, dat het niet in de vergetelheid raakt.
beetje late reactie, zag nu pas de quote alert.
pi_151993784
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 17:04 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

[..]

Die workaround's gaan vanaf september uit Chrome gehaald worden, ter 'bevordering van de veiligheid'. Unity player (voor Facebookgames), Silverlight, Java etcetera werkt allemaal vanaf die datum écht niet meer. Ik heb mijn moeder inmiddels alweer overgeholpen naar Firefox :')
Wat bedoel je met workarounds? :)

Dat vind ik vreemd.. Kan je dan straks met Chrome helemaal geen betaalvideo's meer kijken?
Ze gebruiken daar namelijk Silverlight voor omdat ze daarmee de video's kunnen beveiliging met DRM (moet van zo'n copyrightregel ofzo).
Met Flash kan dat niet.
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:58:57 #11
328189 ArnieAlberts
pi_151994420
quote:
1s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 17:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat bedoel je met workarounds? :)

Dat vind ik vreemd.. Kan je dan straks met Chrome helemaal geen betaalvideo's meer kijken?
Ze gebruiken daar namelijk Silverlight voor omdat ze daarmee de video's kunnen beveiliging met DRM (moet van zo'n copyrightregel ofzo).
Met Flash kan dat niet.
Workaround = om het probleem heenwerken. Door incognito te gaan werk je om het probleem heen, maar Chrome heeft aangekondigd dat vanaf september uit te schakelen.

Heb er ook recentelijk pas over ingelezen maar het werkt allemaal via NPAPI (geen idee wat het is maar zo heet het), en dat wordt uitgezet in Chrome ten bate van hun eigen ontwikkelde PEPPER (Flash Player heeft er al een extensie in ontwikkeld dus werkt nog steeds/weer in Chrome). Silverlight en betaalvideo's kan dan inderdaad niet meer, want Silverlight heeft aangegeven geen alternatief te maken van hun programma in PEPPER speciaal voor Chrome.

Maargoed, tot zover deze digitale les voor beginners en gevorderden, dit is meer denk ik voor DIG :P
  Spellchecker vrijdag 24 april 2015 @ 18:07:31 #12
197773 crew  maily
pi_151994592
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 17:58 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Workaround = om het probleem heenwerken. Door incognito te gaan werk je om het probleem heen, maar Chrome heeft aangekondigd dat vanaf september uit te schakelen.

Heb er ook recentelijk pas over ingelezen maar het werkt allemaal via NPAPI (geen idee wat het is maar zo heet het), en dat wordt uitgezet in Chrome ten bate van hun eigen ontwikkelde PEPPER (Flash Player heeft er al een extensie in ontwikkeld dus werkt nog steeds/weer in Chrome). Silverlight en betaalvideo's kan dan inderdaad niet meer, want Silverlight heeft aangegeven geen alternatief te maken van hun programma in PEPPER speciaal voor Chrome.

Maargoed, tot zover deze digitale les voor beginners en gevorderden, dit is meer denk ik voor DIG :P
Digibeet hier, maar kan ik dan wel via Internet Explorer terugkijken? :@
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:10:35 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151994651
NPAPI = Netscape Plugin API, dat is een standaard voor browserplugins (Java, Silverlight, Flash, enz.) die uit de jaren '90 stamt en die tegenwoordig best wel onveilig is. De afgelopen jaren is er hard ontwikkeld door de mensen van Chrome, Firefox en Internet Explorer waardoor veel van die plugins eigenlijk niet meer nodig zijn.

Netflix gebruikte Silverlight om hun beveiligde video's mee af te spelen, maar zelfs zij zijn daar tegenwoordig van afgestapt. Als Netflix het kan, kan RTL het ook.
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:12:43 #14
328189 ArnieAlberts
pi_151994705
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 18:07 schreef maily het volgende:

[..]

Digibeet hier, maar kan ik dan wel via Internet Explorer terugkijken? :@
Ja, maar afgeraden wordt om Internet Explorer te gebruiken tot de nieuwe uitkomt; is zo lek als een mandje.
  Spellchecker vrijdag 24 april 2015 @ 18:13:52 #15
197773 crew  maily
pi_151994727
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 18:12 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ja, maar afgeraden wordt om Internet Explorer te gebruiken tot de nieuwe uitkomt; is zo lek als een mandje.
Dankje!
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:13:57 #16
328189 ArnieAlberts
pi_151994729
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 18:10 schreef James1988 het volgende:
NPAPI = Netscape Plugin API, dat is een standaard voor browserplugins (Java, Silverlight, Flash, enz.) die uit de jaren '90 stamt en die tegenwoordig best wel onveilig is. De afgelopen jaren is er hard ontwikkeld door de mensen van Chrome, Firefox en Internet Explorer waardoor veel van die plugins eigenlijk niet meer nodig zijn.

Netflix gebruikte Silverlight om hun beveiligde video's mee af te spelen, maar zelfs zij zijn daar tegenwoordig van afgestapt. Als Netflix het kan, kan RTL het ook.
Dank :) En true, ze kunnen het wel maar ze doen het vooralsnog niet totdat er ineens een nationale outcry is. Kijk maar naar het gigantische aantal Windows XP-gebruikers vandaag de dag wat moet worden beperkt door Windows 10 gratis aan te gaan bieden. ;)

Dit gaat leuk worden voor een mod om dit af te splitsen. :D
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:15:00 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151994751
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 18:12 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, Internet Explorer 11 op Windows 8 is (gemiddeld gezien) niet onveiliger dan Chrome of Firefox op hetzelfde platform.

Overigens zal ook 'Project Spartan', de opvolger van IE, geen ondersteuning meer hebben voor zulke plugins. ActiveX (de tegenhanger van NPAPI) gaat er helemaal uit.
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:15:37 #18
328189 ArnieAlberts
pi_151994762
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 18:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Overigens zal ook 'Project Spartan', de opvolger van IE, geen ondersteuning meer hebben voor zulke plugins. ActiveX (de tegenhanger van NPAPI) gaat er helemaal uit.
Serieus? Dat is nieuws voor mij, wauw.
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:23:07 #19
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_151996618
SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
pi_151996672
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 17:58 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik zal proberen beter uit te leggen wat ik bedoel.

Als je op RTLXL gemiste uitzendingen wil terugkijken, kan je alleen de gratis video's zien. Je browser gebruikt voor het afspelen van deze video's dan Flash.
Als je 4euro betaalt, dan kan je 30dagen lang alle uitzendingen terugkijken (tot een jaar terug), dus zowel de betaalde als de gratis video's. Voor de betaalde video's gebruikt RTL Silverlight, vanwege die beveiliging. Maar ook voor de gratis video's gaat je browser dan Silverlight gebruiken.

Dit ondekte ik toen ik, na voor de eerste keer te hebben betaald, 's avond op mijn iPad de GTST-aflevering van eerder die avond wilde kijken (gewoon in de browser, die app vind ik kut). Ik kon de video niet afspelen, omdat er stond dat ik daar Silverlight voor nodig heb. Dat wordt niet ondersteund door de iPad. Toen ik nog niet voor RTLXL had betaald kon ik wel alle gratis video's via de browser op mijn iPad kijken.
Blijkbaar is de verificatie voor de betaling aan RTL gekoppeld aan je IP-adres ofzo, waardoor RTL wil dat je Silverlight gebruikt voor alle video's.
Dat is echt onhandig op het moment dat je op een andere computer/tablet/telefoon die geen Silverlight heeft dus ook de gratis video's niet meer kan kijken.

Toen bedacht ik me dat het misschien wel weer zou werken als ik gebruik zou maken van zo'n incognitotab.
En dat werkte, jeej.
Nu kan ik op mijn iPad toch lekker via de browser de gratis video's zien: :)

Aangezien maily Silverlight nodig zegt te hebben, ga ik ervan uit dat ze ook toegang heeft tot de betaalde video's. Maar dat ze nu helemaaal niks meer kan kijken, omdat Silverlight niet meer werkt. Vandaar mijn tip om de Flashplayer te gebruiken, zodat ze op z'n minst weer de gratis video's kan zien. :)
pi_151996728
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 18:13 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Dank :) En true, ze kunnen het wel maar ze doen het vooralsnog niet totdat er ineens een nationale outcry is. Kijk maar naar het gigantische aantal Windows XP-gebruikers vandaag de dag wat moet worden beperkt door Windows 10 gratis aan te gaan bieden. ;)

Dit gaat leuk worden voor een mod om dit af te splitsen. :D
*kuch* de overheid *kuch*

Heeft ze al 4,7miljoen gekost.
Ofja.. 'ons'.
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:28:52 #22
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_151996766
Wordt echt tijd voor seizoen 13.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_151998517
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 19:28 schreef Frey het volgende:
Wordt echt tijd voor seizoen 13.
pi_152000578
Rox heeft een raar Nicolette-Kluijver-hoofd.
  Spellchecker vrijdag 24 april 2015 @ 21:30:25 #25
197773 crew  maily
pi_152000695
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 april 2015 21:26 schreef ChrisSchneider het volgende:
Rox heeft een raar Nicolette-Kluijver-hoofd.
Ja zoiets :D

Ik vind haar ook op Ryanne van Dorst lijken, de ex van Christina Curry.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop