quote:
Op zaterdag 26 oktober 2019 13:17 schreef Em31 het volgende:[..]
Steeds zo'n veel te groot rond podium werd echt te saai. Vorig jaar vond ik dan juist wel weer mooi omdat er veel mogelijk was (behalve dat het net iets te klein was misschien).
Het is niet zo dat in 2018 het team van de Portugese TV gekozen heeft voor dat (inderdaad) “het groter worden” v/podium; MAAR dat de (totzover ik het weet-hopelijk is het niet fout) reference-group v/d EBU het besluit had genomen om “DEPHT-DIEPTE” te creeeren & een jaar “NO-VIDEO-SCREEN” te gebruiken in de stage-design. In 2018 heeft men geprobeerd om dit te bewerkstelligen, zodat men nieuwe camera-technieken kon experimenteren/toepassen.
2018 was het jaar bij uitstek wegens het feit dat de ALTICE-ARENA groot genoeg was EN dat met het “oceaan”-thema als het ware een heel groot zeilschip werd gecreëerd met 3 wereld-orbits boven de stage (wat tevens een element is v/d Portugese vlag).
Het ander jaar van volledig gebruik van lichten was in Oslo-2010 nadat in 2009 in Moskou er totaal gebruik was gemaakt van video-walls.
Esc heeft bewezen dat stages in jaren van 100% licht-techniek gebruik ook visueel-perfect en met over-voldoening kan overkomen op tv-scherm.
Men probeert elk-volgend-jaar evenwicht te zoeken: balance tussen/between video-&-light technieken.
Hieronder; heb ik geprobeerd werk te maken van wat eurovision te bieden heeft gehad de laatste 2 decennia. Rechthoek-Circel-Driehoek stages
• Gaat/kan Rotterdam totaal iets anders produceren dan dit stramien ja of neen?
De uitdaging kan h’m erin zitten om de stage in het midden te zetten maar dan is de theorie van DE NODIGE-diepte voor de camera shots off-sayt..
HIER VERDERE BESPREKING IVM DE STAGE EVOLUTIE (en prenten)
>>
ESF / Ideeën-discussie-topic[ Bericht 3% gewijzigd door fatix op 26-10-2019 17:36:21 ]