Als je tandarts tijdens elk bezoek in de verkeerde tand boort dan kan je wel met hem gaan praten of hij misschien een bril moet aanschaffen maar je kan ook een andere tandarts nemen.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aha, alleen maar kankeren maar wanneer je een positie hebt om iets te kunnen doen moet die geweigerd worden. Heel constructief.
Wat je perfect noemt. Zijne doorluchtigheid Frans omringt door de rest van die corrupte bende of politici die wel het belang van hun eigen land vooropstellen. Hoe kan dat nou fout gaan?quote:
Volgens mij is een sterke EU van het grootste belang voor Nederland.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat je perfect noemt. Zijne doorluchtigheid Frans omringt door de rest van die corrupte bende of politici die wel het belang van hun eigen land vooropstellen. Hoe kan dat nou fout gaan?
Kom eens met bewijzen van al die beschuldigingen.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat je perfect noemt. Zijne doorluchtigheid Frans omringt door de rest van die corrupte bende of politici die wel het belang van hun eigen land vooropstellen. Hoe kan dat nou fout gaan?
Mijn ervaring is dat hoe meer macht de EU krijgt hoe meer Nederlands geld er naar Europa gaat.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is een sterke EU van het grootste belang voor Nederland.
En alles wat dat bewerkstelligt juich ik toe.
Bewijzen is moeilijk maar je weet zelf ook wel dat je in veel Europese landen niet de top bereikt met schone handen.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom eens met bewijzen van al die beschuldigingen.
Nee, dat is je onderbuik.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat hoe meer macht de EU krijgt hoe meer Nederlands geld er naar Europa gaat.
Gezond verstand heet dat. Is het volgens jou alleen maar toeval dat we zo veel problemen in zo veel sectoren hebben sinds de invoering van de euro?quote:
Ja, dat is toeval.quote:Op woensdag 10 september 2014 23:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Gezond verstand heet dat. Is het volgens jou alleen maar toeval dat we zo veel problemen in zo veel sectoren hebben sinds de invoering van de euro?
Ik geloof nooit dat het zo simpel is. Dat blijkt wel want als je drie economen in een kamertje zet dan hebben ze 4 meningen. Er zijn gewoon teveel variabelen waardoor je over economie tot in het oneindige kan doorredeneren. In elke wetenschap heb je wetenschappers die theorieën bedenken en wetenschappers die waarnemen. Als uit de relativiteitstheorie van Einstein zou blijken dat een appel omhoog moet vallen zou je hem dan ook geloven? Het wordt eens tijd mensen hun ogen opendoen. Als we deze eeuw zoveel geprofiteerd hebben van de EU en de euro waar is dat dan gebleven?quote:Op woensdag 10 september 2014 23:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat is toeval.
Kijk. Stel dat de euro te duur zou zijn, dan lijdt de concurrentiekracht van de economie daaronder. Dan komt de exportsector in de problemen en stijgt de werkloosheid. Dan moeten de lonen en uitkeringen verlaagd worden, wat allemaal heel veel weerstand oproept. Dat is wat in Zuid-Europa speelt.
In Nederland is het precies andersom. De euro is voor ons juist relatief goedkoop. Denk ook maar aan al het gemopper dat Zalm de gulden te goedkoop ingeruild zou hebben. Een goedkope euro is goed voor de export. Een té goedkope euro, die de binnenlandse bestedingen aantast, kan gemakkelijk worden opgelost door loonstijgingen. Dat is politiek simpel door te voeren, want wie wil nou niet meer geld krijgen?
Dan zou Einstein wel met bewijzen op de proppen moeten komen. Jij mag best vinden dat de euro de grote boosdoener is, maar lig dan uit waarom je dat vindt en hoe de munt in jouw optiek de oorzaak zijn van alle economische ellende.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat het zo simpel is. Dat blijkt wel want als je drie economen in een kamertje zet dan hebben ze 4 meningen. Er zijn gewoon teveel variabelen waardoor je over economie tot in het oneindige kan doorredeneren. In elke wetenschap heb je wetenschappers die theorieën bedenken en wetenschappers die waarnemen. Als uit de relativiteitstheorie van Einstein zou blijken dat een appel omhoog moet vallen zou je hem dan ook geloven? Het wordt eens tijd mensen hun ogen opendoen. Als we deze eeuw zoveel geprofiteerd hebben van de EU en de euro waar is dat dan gebleven?
Wat kan ik nou nog voor zinnige argumenten geven als de ene topeconoom zegt dat Griekenland uit de euro moet en de andere zegt dat Griekenland er in moet blijven? Of als de ene Nobelprijs winnende econoom zegt dat we moeten bezuinigen en de andere Nobelprijs winnende econoom dat we geld uit moeten geven? Al die theorieën zijn gedetailleerd uitgewerkt. Ik probeer het geheel te bekijken. Wat in het klein geldt geldt ook vaak in het groot en andersom. Ik beoordeel de euro ook niet op zichzelf. De euro is een logisch gevolg van een Europa dat steeds meer een geheel wordt. Maar willen we dat wel? Als jij een goedlopend bedrijfje hebt is het dan ook gunstig om te fuseren met 20 andere bedrijven waarvan een deel geleid wordt door de maffia en een ander deel door mongolen?quote:Op donderdag 11 september 2014 09:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zou Einstein wel met bewijzen op de proppen moeten komen. Jij mag best vinden dat de euro de grote boosdoener is, maar lig dan uit waarom je dat vindt en hoe de munt in jouw optiek de oorzaak zijn van alle economische ellende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |