http://www.mediacourant.nl/?p=147543Patty Brard fan van Showbizzquiz
Patty Brard is het niet eens met de negatieve kritiek op De Showbizzquiz. Ze is fan van het SBS 6-programma met haar ex-man Ron Brandsteder. Dat schrijft de tv-diva in haar column. Brard vindt het een sfeervolle tv-show. “Ik was erg verrast over de chemie tussen vader en zoon Brandsteder in de nieuwe Showbizzquiz. Zo warm, zo gezellig, zo lekker zaterdagavond! De gelijkenis tussen Rick en zijn vader is verbluffend. Het is heerlijk om vader en zoon zo samen te zien.“
Rick en Ron zijn volgens Brard gezellige tv-persoonlijkheden. “Rick en Ron hebben ook allebei dat ondeugende, dat Amsterdamse, dat goedlachse, dat gevoel van ‘je zou een borrel moeten lusten’.”
De show van het duo verloor vorige week de helft van het aantal kijkers. “Soms heb ik zo’n medelijden met de mensen die in volle overtuiging en enthousiast aan zo’n nieuw programma beginnen en vervolgens gekielhaald worden als de kijkcijferresultaten uitblijven.”
Dat is volgens haar niet nodig. “De Mediacourant stond weer vooraan met het slachtmes, om over de laffe twitteraars maar te zwijgen. Loeihard al die oordelen, terwijl ik voor het eerst sinds tijden weer eens een zaterdagavond op SBS 6 was blijven hangen.”
“Ik vind de Showbizzquiz van Ron en Rick hele fijne familietelevisie, professioneel gepresenteerd, en het waard dat er meer mensen naar gaan kijken. Wat een opgave zeg, zo’n zender opnieuw opbouwen!“