abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 09:38:50 #76
9859 crew  Karina
Woman
pi_120258463
Gisteren helemaal vergeten te kijken hoe patatje met geschreven werd, zonder streepje ertussen dus toch ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_120259205
Ik von het een mooi dictee. Leuke tekst met leuke woorden, en een goede spreiding tussen de mogelijke soorten fouten, met de Swiebertje-valstrik als prachtige uitsmijter voor de allerscherpsten. Een goede maatstaf dus voor verschillende niveau's van spellingsvaardigheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120278660
Ja het was me wat

Wie dit leest is gek
pi_120278992
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik von het een mooi dictee. Leuke tekst met leuke woorden, en een goede spreiding tussen de mogelijke soorten fouten, met de Swiebertje-valstrik als prachtige uitsmijter voor de allerscherpsten. Een goede maatstaf dus voor verschillende niveau's van spellingsvaardigheid.
Waarom moest Swiebertje eigenlijk niet met een hoofdletter? Ik heb die uitleg gemist.
pi_120281211
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:44 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Waarom moest Swiebertje eigenlijk niet met een hoofdletter? Ik heb die uitleg gemist.
Effectief omdat het 'burgermeester en swiebertje' was en niet 'de burgermeester en Swiebertje'. Omdat het niet om een individuele burgermeester gaat, maar om een veralgemenisering van die tegenstelling, slaat swiebertje niet meer op de concrete persoon en is het dus niet in de zin van eigennaam gebruikt en hoeft het dus niet met een hoofdletter. Zoiets ongeveer, ik heb er de termen niet voor dus leg ik het wat ongelukkig uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120282013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Effectief omdat het 'burgermeester en swiebertje' was en niet 'de burgermeester en Swiebertje'. Omdat het niet om een individuele burgermeester gaat, maar om een veralgemenisering van die tegenstelling, slaat swiebertje niet meer op de concrete persoon en is het dus niet in de zin van eigennaam gebruikt en hoeft het dus niet met een hoofdletter. Zoiets ongeveer, ik heb er de termen niet voor dus leg ik het wat ongelukkig uit.
Een tikje ongelukkig uitgelegd misschien, maar ik begrijp wat je bedoelt :)

Valt wel op trouwens dat in dit topic nauwelijks taalfouten te vinden zijn :P
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 21:24:32 #82
9859 crew  Karina
Woman
pi_120283818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:45 schreef Gwywen het volgende:
Valt wel op trouwens dat in dit topic nauwelijks taalfouten te vinden zijn
We lezen alles drie keer na voordat we op invoeren drukken ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 13 december 2012 @ 22:49:27 #83
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_120287710
Als ik alle fouten m.b.t. verkeerde streepjes, letters, koppeltekens etc. etc. aanvink kom ik op 43 fouten... Het trieste is eigenlijk dat bij mij de meeste fouten niet in zo zeer in de woorden zaten maar dus meer in de speciale tekens! :o
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 13 december 2012 @ 22:52:40 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_120287857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat dus overduidelijk incorrect is, daar Swiebertje geen titel is of iets dergelijks. Ik ben nog steeds teleurgesteld
Laffe huichelaar
  donderdag 13 december 2012 @ 22:56:32 #85
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_120288028
Ik vond dat laatste ook erg vergezocht inderdaad. Het dictee van vorig jaar was sowieso stukken makkelijker vond ik. Al zat ik toen ook op zo'n 23 fouten...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')