abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209819422
Ook zo'n leuke, zal ook de meest recente vondst zijn uit 2008...
https://siberiantimes.com(...)-found-in-the-world/

Gevonden in een grot tussen de fossielen van een nieuw soort mens/neanderthaler die minimaal 40.000 jaar terug gedateerd worden. Dit armbandje zet alles op zijn kop, of de dateringentechnieken zijn waardeloos onnauwkeurig, of de het huidige denkbeeld over de cognitieve capaciteit van de vroege (holbewoner) mens schiet te kort.

Het is vervaardigd uit Chlorite een relatief zacht en bewerkelijk kleimineraal zoiets als speksteen... De tot nog toe oudst gedateerde vondsten van een tool waarmee je dit zou kunnen maken zijn van +/- 4.000 v. Chr.
https://wikikids.nl/Boogboor

Zou je dit met zelf gemaakte handgereedschappen willen maken dan is dit een dagtaak waar je paar jaar zoet mee bent.

Onmogelijk en "Gefundenes Fressen" c_/ voor de paleocontactologen die smullen hiervan :') En roepen meteen "High speed Technology"

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 09-07-2023 08:58:22 ]
  zondag 9 juli 2023 @ 12:48:33 #252
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_209822171
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:44 schreef Watuntrik het volgende:
Ook zo'n leuke, zal ook de meest recente vondst zijn uit 2008...
https://siberiantimes.com(...)-found-in-the-world/

[ afbeelding ]

Gevonden in een grot tussen de fossielen van een nieuw soort mens/neanderthaler die minimaal 40.000 jaar terug gedateerd worden. Dit armbandje zet alles op zijn kop, of de dateringentechnieken zijn waardeloos onnauwkeurig, of de het huidige denkbeeld over de cognitieve capaciteit van de vroege (holbewoner) mens schiet te kort.

Het is vervaardigd uit Chlorite een relatief zacht en bewerkelijk kleimineraal zoiets als speksteen... De tot nog toe oudst gedateerde vondsten van een tool waarmee je dit zou kunnen maken zijn van +/- 4.000 v. Chr.
https://wikikids.nl/Boogboor

Zou je dit met zelf gemaakte handgereedschappen willen maken dan is dit een dagtaak waar je paar jaar zoet mee bent.

Onmogelijk en "Gefundenes Fressen" c_/ voor de paleocontactologen die smullen hiervan :') En roepen meteen "High speed Technology"
Ja.. of... het is van die figuren naïf om mensen van 40.000 jaar geleden te onderschatten. Volgens mij hebben we al een kleine 200.000 jaar een soortgelijk IQ/mentale capaciteit dus het is niet verrassend dat ze in het verleden leuke dingen voor elkaar kregen. Opmerkelijk? Ja. Maar onverklaarbaar? Mensen zijn gewoon slimme dieren.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_209823149
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ja.. of... het is van die figuren naïf om mensen van 40.000 jaar geleden te onderschatten. Volgens mij hebben we al een kleine 200.000 jaar een soortgelijk IQ/mentale capaciteit dus het is niet verrassend dat ze in het verleden leuke dingen voor elkaar kregen. Opmerkelijk? Ja. Maar onverklaarbaar? Mensen zijn gewoon slimme dieren.
In die richting neigt ook mijn geloof... :) We hebben voorbeelden zat, hoe weten we niet maar dat het gemaakt is kunnen we niet omheen.

Mogelijk is dat involutie als gevolg van eerst de kerstening en daarna de industriële revolutie. Dat we zo goeds als niets meer kunnen klaarspelen met primitieve handgereedschappen. Ga nu maar eens op zoek naar een vakbekwame handwerker, ze zijn zo goed als onvindbaar... De rest heeft zin, noch tijd, noch geld, noch puf, noch ideeën. Waarom ook gemakzucht dient immers de mens. -O-

Onder de streep komt het er op neer dat de vroege mens waarschijnlijk geleerder was dan de mens van nu...
  maandag 10 juli 2023 @ 11:48:23 #254
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_209837043
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 23:19 schreef Ripples het volgende:

[..]
Ook knap dat God volgens de bijbel een ruimtevaartuig nodig heeft om te reizen.
Het is al bijzonder dat God moet reizen. God is.
pi_209864271
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:09 schreef Psilon het volgende:

Ik vraag me dus af wat religies hierover te zeggen hebben en ben nieuwsgierig naar hoe er vanuit het christendom, jodendom, islam, hindoeïsme, enz. gekeken wordt naar het mogelijk bestaan van buitenaards intelligent leven. Zeggen de heilige teksten hier iets over? In de koran zijn er verzen te vinden die daarop lijken te duiden, zoals:

Onder Zijn tekenen behoort de schepping van de hemelen en de aarde en wat Hij in beide aan wezens/dieren erin heeft verspreid. En Hij heeft de macht hen te verzamelen wanneer Hij dat wil.” (42:29, kuran.nl)
Er zijn meer verzen in de Koran die daarop lijken te wijzen, bijvoorbeeld:

Alle lof zij Allah, de Heer der werelden.” (Koran 1:2)

Of:

Allah is Degene Die de zeven hemelen heeft geschapen en van de aarde een vergelijkbaar aantal. De beschikking daalt tussen hen (hemelen en aarde) neer, opdat jullie weten dat Allah almachtig over alle zaken is en dat Allah alle zaken in kennis omvat.” (Koran 65:12)

Dit zegt niet zozeer dat er zeven planeten zijn die op de aarde lijken met leven. In het Arabisch druk je met het getal 7 namelijk ook 'veel' of 'meerdere' mee uit, zie bijvoorbeeld Lane’s lexicon: “seven … is also used in a vague manner, as meaning seven or more; or several; or many;

Uit het volgende vers maken sommige islam-geleerden ook op dat er buitenaards intelligente leven bestaat:

En voorzeker, Wij hebben de kinderen van Adam geëerd. Wij brachten hen op het land en op de zee. Wij gaven hun levensonderhoud van het goede en Wij bevoorrechtten hen met een privilege boven vele van de andere schepsels die Wij hebben geschapen.” (Koran 17:70)

Er staat dat mensen boven 'velen' die geschapen zijn verkozen/bevoorrecht zijn (bijv. hoger dan dieren), maar niet boven ‘allen’, wat volgens sommige islam-geleerden wijst op dat Allah/God andere wezens heeft geschapen waar wij niet bewust van zijn en die superieur zijn aan ons.

In een andere vers worden de mensen (en djinns / interdimensionale wezens zoals je ze duidt) dan ook uitgenodigd om te reizen voorbij de grenzen van de hemelen en de aarde:

O verzameling van djinn en mensen, als jullie in staat zijn de hoeken van de hemelen en de aarde te verlaten, verlaat die dan, maar jullie zullen die slechts met een (grote) macht kunnen verlaten.” (Koran 55:33)

Hier wordt wel een voorwaarde aan gesteld om hiertoe in staat te zijn, namelijk het bezitten van "grote macht".

[ Bericht 0% gewijzigd door Ibn-Fadlan op 12-07-2023 14:33:57 ]
pi_209867726
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 17:17 schreef Haushofer het volgende:
Dat is nog niks. Zelfs de lichtsnelheid werd al in de Koran voorspeld :P

https://www.miracles-of-quran.com/speed_of_light.html
:9 Hadden we nu maar de gemiddelde snelheid van de moslim uit die periode dan konden we het uitrekenen...

Te voet? Kameel? Snelle kameel is 65kmh... :o

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 12-07-2023 18:22:27 ]
pi_209868183
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 17:17 schreef Haushofer het volgende:
Dat is nog niks. Zelfs de lichtsnelheid werd al in de Koran voorspeld :P

https://www.miracles-of-quran.com/speed_of_light.html
Hoi Haushofer, ik had het over buitenaards leven (het onderwerp hier) wat direct uit de geplaatste verzen gehaald kan worden (tevens iets waar de topicstarter om vroeg). Je geplaatste link gaat echter over lichtsnelheid, wat indirect uit een vers wordt afgeleid aan de hand van allerlei berekeningen (waarbij ik me afvraag of dat wel allemaal klopt). Het komt op mij dus een beetje als een stroman over.
pi_209873501
In overdrachtelijke zin bestaan er nog eens zo'n 433 overige werelden.

Waarmee men bij alle ook in de zevende hemel zou kunnen belanden.
pi_210038014
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 01:07 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dit is al "debunked". Ze zijn er al achter dat ze die in het verleden gewoon zelf hebben gemaakt en hoe.
Dat is mij onbekend en ik kan er ook niets over terug vinden. Als je wat meer info hebt hierover dan is dat zeer welkom.
pi_210047492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 20:09 schreef Ripples het volgende:

[..]
Dat is mij onbekend en ik kan er ook niets over terug vinden. Als je wat meer info hebt hierover dan is dat zeer welkom.
https://decorrespondent.n(...)54-0abe-8003933136c1
pi_210047504
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 07:37 schreef Watuntrik het volgende:
In overdrachtelijke zin bestaan er nog eens zo'n 433 overige werelden.
obelixf.jpg
pi_210055975
quote:
Leuk artikel over de geschiedenis op een aantal foutjes na. Maar helaas wordt er niets gedebunked. Slechts het oude verhaal over de vele gevonden beitels. Nou je kan daar mee hakken zoveel als je wilt maar ver kom je er niet mee in vulkaan steen en basalt rotsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')