abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218100193
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:01 schreef avotar het volgende:
Ik ben van plan mijn Fitbit Versa 3 te gaan vervangen voor een Garmin.

Ik denk over de Garmin Vivoactive 5, maar zie dat er ook een 6 is.
Nu vind ik de 5 al behoorlijk aan de prijs, is de 6 de extra 100 euro waard?

https://www.coolblue.nl/p(...)oactive-5-zwart.html
https://www.coolblue.nl/p(...)e-6-music-zwart.html
Ik wist niet eens dat er al een 6 uit was. Ik heb nog steeds de 4 (gaat ook al 4 jaar mee). Al is die performance inmiddels wel echt aan het afnemen dus ergens dit jaar zal die waarschijnlijk ook nog wel vervangen moeten worden.
Ik zou vooral even kijken naar het verschil in specificaties en of je dat gaat gebruiken. Ik gebruik ook een hoop dingen niet op mijn Garmin. Aan de andere kant, ik doe vaak lang met dit soort dingen (ook bijv met een nieuwe telefoon) dus vaak koop ik dan gewoon de nieuwste.
  woensdag 2 juli 2025 @ 18:23:24 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218102591
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Mijn Garmin Venue 2S geeft het op. Hij gaat telkens uit, gaat moeizaam aan en blijft nu in tracking modus staan. Als ik hem wil stoppen, gaat ie weer uit. Einde verhaal dus.

Dus er moet wel een nieuwe komen, want al mijn actie in de sportschool vanochtend telt nu niet omdat het niet goed getrackt is :+

Ik zoek een smartwatch met de volgende specificaties:
- rond (ik vind vierkant gewoon echt niet mooi)
- gps
- sportmetingen waaronder kracht, wandelen, hardlopen, crosstrainer, zwemmen
- wifi of bluetooth
- gezondheidsmetingen zoals hartslag, slapen, vo2 max, fitness leeftijd, stress
- app op iPhone
- geen 500+ euro

Tips?
Onder de 500 euro? De Garmin Instinct2?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 10:26:01 #103
5428 crew  miss_sly
pi_218156333
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Onder de 500 euro? De Garmin Instinct2?
Op zich best een optie.

Ik heb echter de klacht neergelegd bij Garmin, ook al viel ie net niet meer binnen de garantie. En ik krijg een refurbished nieuwe, kosteloos. Dus ik ga even verder sparen en denken over welke ik hierna wil en hoef nu niet halsoverkop een nieuwe te kopen omdat ik niet zonder kan :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218158755
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Mijn Garmin Venue 2S geeft het op. Hij gaat telkens uit, gaat moeizaam aan en blijft nu in tracking modus staan. Als ik hem wil stoppen, gaat ie weer uit. Einde verhaal dus.

Dus er moet wel een nieuwe komen, want al mijn actie in de sportschool vanochtend telt nu niet omdat het niet goed getrackt is :+

Ik zoek een smartwatch met de volgende specificaties:
- rond (ik vind vierkant gewoon echt niet mooi)
- gps
- sportmetingen waaronder kracht, wandelen, hardlopen, crosstrainer, zwemmen
- wifi of bluetooth
- gezondheidsmetingen zoals hartslag, slapen, vo2 max, fitness leeftijd, stress
- app op iPhone
- geen 500+ euro

Tips?
Hoe oud is die van jou?
Mijn 2s telt steeds verdiepingen die ik niet loop, verder doet hij het nog goed voor zover ik zie...
Fake it till you make it...
  Moderator woensdag 9 juli 2025 @ 15:56:36 #105
5428 crew  miss_sly
pi_218168349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hoe oud is die van jou?
Mijn 2s telt steeds verdiepingen die ik niet loop, verder doet hij het nog goed voor zover ik zie...
Mijne is van december 2022. Dus iets ouder dan 2,5 jaar. Garantie is twee jaar, maar toch doen ze dit nu.
pi_218170469
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijne is van december 2022. Dus iets ouder dan 2,5 jaar. Garantie is twee jaar, maar toch doen ze dit nu.
Ik heb hem in september 2 jaar. Misschien toch eens contact met ze opnemen, maar ik vind het zo onhandig als ik hem moet missen zeg maar...
pi_218172146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hoe oud is die van jou?
Is het gaatje die je hoogte meet misschien vies? Dan meet je Garmin soms onrealistische hoogteverschillen.
pi_218173926
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 21:44 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Is het gaatje die je hoogte meet misschien vies? Dan meet je Garmin soms onrealistische hoogteverschillen.
Die heb ik geprobeerd schoon te maken, want dat las ik inderdaad al. Ik heb geblazen en geveegd, maar ik zie dat je ook van die spuitbussen hebt om met luchtdruk iets schoon te blazen, misschien is dat nog het proberen waard.
  donderdag 17 juli 2025 @ 08:38:18 #109
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_218236157
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:01 schreef avotar het volgende:
Ik ben van plan mijn Fitbit Versa 3 te gaan vervangen voor een Garmin.

Ik denk over de Garmin Vivoactive 5, maar zie dat er ook een 6 is.
Nu vind ik de 5 al behoorlijk aan de prijs, is de 6 de extra 100 euro waard?

https://www.coolblue.nl/p(...)oactive-5-zwart.html
https://www.coolblue.nl/p(...)e-6-music-zwart.html
Heb nu de 5 sinds een week. Wat een fijn horloge.
Die body battery is een mooie toevoeging, al moet hij nog wat leren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_218248455
Ik heb een Ringconn gen 2 smartring gekocht.
https://ringconn.com/prod(...)riant=48162846769460

Ben nog op de levering aan het wachten.

Vooral gekocht om slaap een beetje bij te houden aangezien de oude smartwatch van m'n vrouw aangaf dat m'n slaap ruk was, maar ik nooit horloges draag en dat dus sowieso kut vond om snachts te dragen. Was een test of dat ding een beetje kon zien hoe ik sliep.

Dus toen maar een smartring gekocht. Ben benieuwd. Ring heb ik al aan een hand, dus deze gaat aan de andere hand, weegt maar 2 a 3 gram, dus daar kan ik sowieso beter mee slapen. :P

Iemand ervaring met een smartring toevallig? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:19:35 #111
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_218248749
Het verschil tussen een Garmin en een bijna 10 jaar oud horloge met hartslagband (Polar) is wel heel groot bij het meten van de hartslag :X
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator vrijdag 18 juli 2025 @ 11:23:03 #112
447051 crew  Peejtur
pi_218248822
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:48 schreef vosss het volgende:
Ik heb een Ringconn gen 2 smartring gekocht.
https://ringconn.com/prod(...)riant=48162846769460

Ben nog op de levering aan het wachten.

Vooral gekocht om slaap een beetje bij te houden aangezien de oude smartwatch van m'n vrouw aangaf dat m'n slaap ruk was, maar ik nooit horloges draag en dat dus sowieso kut vond om snachts te dragen. Was een test of dat ding een beetje kon zien hoe ik sliep.

Dus toen maar een smartring gekocht. Ben benieuwd. Ring heb ik al aan een hand, dus deze gaat aan de andere hand, weegt maar 2 a 3 gram, dus daar kan ik sowieso beter mee slapen. :P

Iemand ervaring met een smartring toevallig? :)
Nee maar ben wel erg benieuwd hoe zoiets werkt.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 12:54:32 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_218249532
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 08:41 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die heb ik geprobeerd schoon te maken, want dat las ik inderdaad al. Ik heb geblazen en geveegd, maar ik zie dat je ook van die spuitbussen hebt om met luchtdruk iets schoon te blazen, misschien is dat nog het proberen waard.
Action ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218249900
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 12:54 schreef Troel het volgende:

[..]
Action ;)
Daar stond ik van de week, anti dust spray oid. Maar dat is niet gewoon perslucht, daar zit een of ander goedje in volgens mij. Dat zal wel verdampen. Maar ik durf niet zo goed, straks maak ik iets stuk...
Maar als ik naar andere anti dust sprays kijk dan lijkt dat wel hetzelfde te zijn... dus misschien toch maar proberen.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 15:47:45 #115
5428 crew  miss_sly
pi_218329267
Ik zou dus een nieuwe (refurbished) Venu 2S krijgen. De oude, kapotte had ik opgestuurd en als die binnen was, zou de vervanging worden verstuurd. Echter bleef de status nogal lang op "ontvangen oude horloge" staan en kwam er maar niets nieuws. Dus nam ik toch maar even contact op. Bleek dat ik voor een vervangende Venu 2S minstens tot september moest wachten, dan zouden die pas weer beschikbaar komen. Maar ik kon wel nu een Venu 3S krijgen, ook refurbished. Dus vandaag ontving ik mijn 'nieuwe' Venu 3S O+

Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de service van Garmin. Eerst namen ze mijn kapotte horloge al terug buiten de garantietermijn (2,5 jaar oud) en nu krijg ik ter vervanging een Venu 2S. Kosteloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')