Weet ik niet, ik zie net dat ik het bij de Samsung sowieso niet kan instellen, bij de Fitbit liet ik dat door het apparaat bepalen.quote:Op zondag 7 september 2025 13:43 schreef Lovely het volgende:
[..]
Dus beter om het gewoon uit te zetten?
Blauwe schuifbalk nu uitgezetquote:Op zondag 7 september 2025 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik zie net dat ik het bij de Samsung sowieso niet kan instellen, bij de Fitbit liet ik dat door het apparaat bepalen.
Geen idee wat Garmin daarmee voor opties heeft.
Maar als het apparaat dat zelf kan bepalen dan zou ik dat in principe doen.
Ik heb een Forerunner 45 en die heeft ook een heel onbetrouwbaar batterijpercentage. Nou is het sowieso een mini icoontje waaraan je moet zien hoeveel batterij hij nog heeft, dus meer dan 20-40-60-80 of 100 kan je niet zien. Maar ik heb vaak dat hij al na een minuutje aan de lader beweert dat hij 100% is, en dan haal je hem van de lader, paar minuten later alweer 80%.quote:Op dinsdag 23 september 2025 23:59 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben benieuwd of mee rmensen dit hebben. Ik heb een garmin vivoactive 4. Een oudje, inmiddels 5 jaar oud dus niet gek dat ie inmiddels af en toe wat gebreken heeft. Maar als ik hem oplaad dan loopt het batterijpercentage in begin altijd heel snel terug. Gisteren opgeladen (gewoon tot 100%) en dan binnen ongeveer 1 uur zit ik alweer op 80%. Daarna doet ie het wel 'normaal' en kan ik met die 80% tegenwoordig nog een dag of 4 doen. Is het bij meer mensen dat het een beetje een vertekend beeld geeft/snel terug loopt?
Mijnes gaat dus al jaren van 20% ineens naar oeps sorry helemaal leeg... ik leg 'm bij 40% aan de lader, want anders sta ik voor verrassingen.quote:Op woensdag 24 september 2025 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Mijn Garmin Venu 2S had ook een batterijprobleem, maar wel al a bijn 2,5 jaar. Ik heb daar toen contact over opgenomen met Garmin, en ik heb van hen een vervanging gehad in de vorm van een refurbished Venu 3S. En deze doet het weer een dikke week met een opgeladen batterij. Ook met trainingen enzo. Gene GPS, want bijna alles is binnen.
Wat ik wel hier en daar heb gelezen, is dat het verstandig is je horloge telkens pas weer aan te leggen als hij echt rond de 10% zit ofzo. Telkens tussendoor vanaf 30-40% weer opladen naar 100% schijnt niet goed te zijn voor de batterij en deze sneller te verouderen.
Nee, als je batterij al moeite heeft, helpt het niet meer. Dat heb ik ook ondervonden. Maar ik doe het nu met de nieuwe consequent wel zo, en op zich bevalt dat wel. Het enige is dat als ik zo weinig oplaad, ik nog weleens vergeet te kijken hoe het met de batterij staat, en hij ineens trilt en aangeeft dat ie in batterijspaarmodus gaat. Tot nu toe gelukkig alleen in de avond als ik op de bank zit, dus nog geen probleem gehadquote:Op woensdag 24 september 2025 09:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijnes gaat dus al jaren van 20% ineens naar oeps sorry helemaal leeg... ik leg 'm bij 40% aan de lader, want anders sta ik voor verrassingen.
Meeste van mijn trainingen duren ook 1,5 uur of langer met GPS, dus ik moet met een volle of bijna volle batterij beginnen aan een training.
Al met al bedoel ik te zeggen, ik denk dat die oplaadstrategie niet helpt als je batterij al moeite heeft
Zou het geholpen hebben als ik dit vanaf het begin had gedaan? Misschien. Maar ik had toen geen zin om er rekening mee te houden qua planning van wanneer ik train, wanneer ik horloge laad, enz. Ik heb het ook wel graag gemakkelijk
Zodra mijn Fitbit het begeeft, stap ik denk ik ook over op Garmin. Ik blijf het jammer vinden dat de leuke dingen als de bingo weggehaald zijn, dus weinig reden om dan bij Fitbit te blijven.quote:Op zondag 28 september 2025 11:11 schreef BE het volgende:
Na 11 jaar een fitbit gehad te hebben, heb ik zojuist een Garmin besteld!
Was de bingo het zelfde als die groepschallenge? Dat vond ik echt superleuk!quote:Op zondag 28 september 2025 12:13 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zodra mijn Fitbit het begeeft, stap ik denk ik ook over op Garmin. Ik blijf het jammer vinden dat de leuke dingen als de bingo weggehaald zijn, dus weinig reden om dan bij Fitbit te blijven.
Leuk, welke heb je?quote:Op zondag 28 september 2025 11:11 schreef BE het volgende:
Na 11 jaar een fitbit gehad te hebben, heb ik zojuist een Garmin besteld!
Ik wil hardlopen weer gaan oppakken en ik wil gewoon mijn eigen trainingen in het apparaat kunnen programmeren, goeie reden om over te stappen.![]()
Hoe heb je dit gedaan? En wat voor probleem had je? En had je bij Garmin zelf gekocht of elders?quote:Op woensdag 24 september 2025 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Mijn Garmin Venu 2S had ook een batterijprobleem, maar wel al a bijn 2,5 jaar. Ik heb daar toen contact over opgenomen met Garmin, en ik heb van hen een vervanging gehad in de vorm van een refurbished Venu 3S. En deze doet het weer een dikke week met een opgeladen batterij. Ook met trainingen enzo. Gene GPS, want bijna alles is binnen.
Wat ik wel hier en daar heb gelezen, is dat het verstandig is je horloge telkens pas weer aan te leggen als hij echt rond de 10% zit ofzo. Telkens tussendoor vanaf 30-40% weer opladen naar 100% schijnt niet goed te zijn voor de batterij en deze sneller te verouderen.
De Venu 3s, collega was daar goed over te spreken dus die gekozen om maar ergens te beginnen.quote:
Ja, dat je met een groepje (maar op je eigen niveau) dingen moest behalen en dat werd afgestreept op je bingo kaart. Zó zonde dat dat weg is.quote:Op zondag 28 september 2025 14:20 schreef BE het volgende:
[..]
Was de bingo het zelfde als die groepschallenge? Dat vond ik echt superleuk!
Het klinkt wel als het probleem wat ik had. Ik had mijn Venu 2s gekregen van mijn man, en hij had hem bij Mediamarkt gekocht. Maar daar moet je natuurlijk sowieso niet zijn voor extended garantie. Ik heb dus rechtstreekst met Garmin zelf via Connect geloof ik contact opgenomen, mijn probleem voorgelegd en aangegeven dat ik vind dat dit probleem wel erg snel optreedt met een product dat 2,6 jaar oud is. Ze hebben daar meteen heel prima op gereageerd. Dus ik zou dat proberen.quote:Op zondag 28 september 2025 16:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoe heb je dit gedaan? En wat voor probleem had je? En had je bij Garmin zelf gekocht of elders?
Ik heb een beetje het probleem dat @:Tele6 ook heeft met haar Garmin de laatste tijd, met mijn venu 2s - hij heeft ergens tussen 30-40% batterij, maar dan is hij twee uur later ineens uitgeschakeld en dan krijg ik hem pas weer aan als ie aan lader ligt en zegt hij ook 0% batterij. Ook als ik dan helemaal geen activiteit gestart had ofzo, kan ook zijn gewoon als ik binnen op de bank zit, dus ook niet gerelateerd aan kou. Terwijl hij normaal maar een paar procent per dag kwijtraakt als ik geen activiteiten start, en dus vanaf 100 naar 30-40% dus gewoon in 'normaal' tempo leegloopt. Ik heb ook altijd tot 10% laten leeglopen voor ik ging opladen, behalve dus nu, want anders is hij ineens leeg. Hij is uit juni 2022 en heb het nu sinds een maand of 3 ofzo? Weet niet precies, nog niet superlang maar ook niet net een week. Heb hem bij Coolblue gekocht. Tot nu toe niks mee gedaan omdat het me redelijk kansloos leek gezien al ruim 3 jaar oud, maar als ik jou hoor zou ik er misschien toch eens iets mee moeten proberen, wie weet is er dan toch iets mogelijk wel.
Oh dat klinkt top, dank! Ga ik dat proberen. Ik zie dat ik chat, email of bellen kan doen, weer jij nog wat jij hebt gedaan? Ik heb hem volgens mij ook wel geregistreerd destijds. Hopelijk doen ze bij mij ook zoiets!quote:Op zondag 28 september 2025 17:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het klinkt wel als het probleem wat ik had. Ik had mijn Venu 2s gekregen van mijn man, en hij had hem bij Mediamarkt gekocht. Maar daar moet je natuurlijk sowieso niet zijn voor extended garantie. Ik heb dus rechtstreekst met Garmin zelf via Connect geloof ik contact opgenomen, mijn probleem voorgelegd en aangegeven dat ik vind dat dit probleem wel erg snel optreedt met een product dat 2,6 jaar oud is. Ze hebben daar meteen heel prima op gereageerd. Dus ik zou dat proberen.
Ik heb denk ik voor email gekozen, want alle overige correspondentie erna is ook via email verlopen.quote:Op zondag 28 september 2025 18:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh dat klinkt top, dank! Ga ik dat proberen. Ik zie dat ik chat, email of bellen kan doen, weer jij nog wat jij hebt gedaan? Ik heb hem volgens mij ook wel geregistreerd destijds. Hopelijk doen ze bij mij ook zoiets!
Ik heb nu een vrij algemene reactie gekregen dat ze de mogelijkheid willen bekijken om hem te vervangen, en dat ze graag bepaalde informatie willen zodat ze hem kunnen inboeken voor vervanging, waar ook allerlei info tussen zit die ik ze in mijn bericht al heb gegeven. En dan moet ik dus mijn huidige opsturen naar ze. Verderop staat ook nog 'Als uw toestel nog binnen de garantieperiode van twee jaar valt, kunnen wij het toestel kosteloos vervangen. Mocht het toestel buiten Europa zijn aangeschaft kan er een afwijkende garantieperiode van toepassing zijn. Houd hier rekening mee.', maar het is dus onduidelijk wat dat betekent als hij buiten die twee jaar valt (wat zo is en ook al in mijn eerste bericht staat). En later: 'Het vervangen van uw toestel gebeurt doorgaans binnen 5 tot 15 werkdagen vanaf ontvangst. Wij hebben altijd uw toestel nodig voordat een vervangend toestel kan worden verstuurd. 'quote:Op zondag 28 september 2025 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb denk ik voor email gekozen, want alle overige correspondentie erna is ook via email verlopen.
Ja, ik had precies hetzelfde. Ze willen bekijken wat er mis is, of het te reparern of dat het ondanks dat hij eigenlijk buiten de twee jaar van de garantie valt, toch nog een vervanging kan blijken te zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb nu een vrij algemene reactie gekregen dat ze de mogelijkheid willen bekijken om hem te vervangen, en dat ze graag bepaalde informatie willen zodat ze hem kunnen inboeken voor vervanging, waar ook allerlei info tussen zit die ik ze in mijn bericht al heb gegeven. En dan moet ik dus mijn huidige opsturen naar ze. Verderop staat ook nog 'Als uw toestel nog binnen de garantieperiode van twee jaar valt, kunnen wij het toestel kosteloos vervangen. Mocht het toestel buiten Europa zijn aangeschaft kan er een afwijkende garantieperiode van toepassing zijn. Houd hier rekening mee.', maar het is dus onduidelijk wat dat betekent als hij buiten die twee jaar valt (wat zo is en ook al in mijn eerste bericht staat). En later: 'Het vervangen van uw toestel gebeurt doorgaans binnen 5 tot 15 werkdagen vanaf ontvangst. Wij hebben altijd uw toestel nodig voordat een vervangend toestel kan worden verstuurd. '
Heb jij ook zoiets gehad en ook je horloge dus eerst naar ze moeten opsturen, of niet?
Ah, top. Het voelt heel stom, maar ik ben dus eigenlijk ook best wel gehecht aan het dingquote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ik had precies hetzelfde. Ze willen bekijken wat er mis is, of het te reparern of dat het ondanks dat hij eigenlijk buiten de twee jaar van de garantie valt, toch nog een vervanging kan blijken te zijn.
Ik wa al aan het kijken naar een nieuwe, en ik vond het de moeite waard om te proberen 400 euro te besparen en heb hem opgestuurd. Resultaat: een prima, refurbished nieuwe.
Ik voelde me wel enigszins onthand zonder mijn garmin maar dat had ik er wel voor over.
Ik had daar ook echt moeite mee, want ik was er ook echt aan gehecht. Maar ik wilde toch wel even kijken of ze hem nog konden repareren, zodat ie nog een tijd mee kon. Dat was tenminste mijn redenatie. En toen kreeg ik een berichtje dat ie vervangen zou worden door een pre-owned Venue 2S. Dat duurde echter erg lang, dus nam ik nog eens contact op, en toen bleek dat de 2S pas in september verstuurd kon worden. Maar als ik dat niet erg vond, kon ik ook een refurbished 3S krijgen. Wel alleen de optie voor een lichtgroene. De kleur vond ik niet zo belangrijk, ik wilde gewoon weer een horloge terug!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, top. Het voelt heel stom, maar ik ben dus eigenlijk ook best wel gehecht aan het dingmaar ik snap ook wel dat ze niet zomaar mensen een vervanging gaan sturen zonder te hebben kunnen zien/onderzoeken wat er mis is met de huidige. Had je nog een keuze, bv tussen huidige houden of vervangen door refurbished venu 3s, of kreeg je gewoon bericht okay je krijgt een refurbished venu 3s en dat was het?
En ik hoop toch dat als ze geen vervanging aanbieden want al te lang uit garantie oid, ik dan mn eigen huidige wel weer terug krijg![]()
En hoe bevalt de 3s je ten opzichte van de 2s?
Ik heb er nog niet zodanig veel last van nu dat het echt onwerkbaar is, zolang ik hem maar gewoon op tijd oplaad. Dus enerzijds wil ik gewoon zo lang mogelijk deze houden en niet een ander. Anderzijds is het natuurlijk zo dat hoe langer ik wacht, hoe kleiner de kans dat ze hem nog voor me willen omruilen, dus daarmee snij ik mezelf natuurlijk ook in de vingers. Ik wil gewoon een refurbished venu 3s ter vervanging én mn huidige houden voor als die toch niet fijn is en voor de emotionele waarde(ja ik besef hoe stom dat klinkt)
Ik heb inmiddels gereageerd met alle info, en een reactie gekregen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had daar ook echt moeite mee, want ik was er ook echt aan gehecht. Maar ik wilde toch wel even kijken of ze hem nog konden repareren, zodat ie nog een tijd mee kon. Dat was tenminste mijn redenatie. En toen kreeg ik een berichtje dat ie vervangen zou worden door een pre-owned Venue 2S. Dat duurde echter erg lang, dus nam ik nog eens contact op, en toen bleek dat de 2S pas in september verstuurd kon worden. Maar als ik dat niet erg vond, kon ik ook een refurbished 3S krijgen. Wel alleen de optie voor een lichtgroene. De kleur vond ik niet zo belangrijk, ik wilde gewoon weer een horloge terug!
Ik ben erg blij met de 3S. Ik vind hem fijner dan de 2S, dus heb daar echt geen heimwee naar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |