abonnement Unibet Coolblue
pi_197339989
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Uit Rusland.
Kunnen we dan niet beter die methaan rechtstreeks blijven opstoken? Scheelt iig het rendementsverlies bij het omzetten.
pi_197340051
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Kunnen we dan niet beter die methaan rechtstreeks blijven opstoken? Scheelt iig het rendementsverlies bij het omzetten.
Dan ontstaat die vermaledijde CO2 die je vermijdt bij H2 verbranding.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_197340077
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan ontstaat die vermaledijde CO2 die je evrmijdt bij H2 verbranding.
Want je gaat die CO die vrijkomt bij de stoomreforming opslaan?
pi_197340087
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Want je gaat die CO die vrijkomt bij de stoomreforming opslaan?
Naar Rusland.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_197340092
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Naar Rusland.
Klinkt wel als een doordacht plan :P
pi_197341306
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb het over een woning uit 2019 :P Daar kan het nooit heel spannend zijn om een warmtepomp te installeren. In mijn woning uit 2003 heb ik niets extra's aan isolatie hoeven doen. Ik werk met een aanvoer tot 40 graden Celsius maar de warmtepomp kan tot 55 graden Celsius bij -15 buiten temperatuur zonder hulp elektrische elementen. Mitsibishi powerrrr ;)
[..]

Ik heb niet zoveel verstand van vloeren maar waarom is het niet te isoleren aan de onderkant?

In mijn woning heb ik de radiatoren laten vervangen door LTV-convectoren, dat werkt prima.
Is wel kostbaar omdat ik alle radiatoren heb vervangen.

Met dit soort dingen kan je een hoop besparen door het niet allemaal in 1x te willen doen.
Hou Marktplaats in de gaten, soms worden er Jaga convectoren 2e hands aangeboden (door mensen die bijvoorbeeld overstappen op vloerverwarming). Kijk of die passen op de plek van een radiator en haal 'm op.

Dan doe je er misschien 10 of 15 jaar over maar is dat erg? Nee. Zoveel haast heeft het niet, afhankelijk van de planning van je gemeente.

De simpelste test is: beperk de aanvoer van je CV-ketel tot 50 graden Celsius. Blijft je huis op een koude dag (-10) met veel wind nog warm? Dan kan een warmtepomp het wss ook wel doen, zeker als je de 2 of 3 grootste radiatoren vervangt door LTV-convectoren. Wordt het niet warm? Sterkte :P
Airco (Lucht/Lucht WP) + een warmtepompboiler en dan ben je er toch al?

Dat moet met 10k wel lukken voor een hele woning.
pi_197341408
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:02 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Airco (Lucht/Lucht WP) + een warmtepompboiler en dan ben je er toch al?

Dat moet met 10k wel lukken voor een hele woning.
Als je het een fijne manier van verwarmen vindt...

Zou mijn voorkeur niet hebben.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:09:00 #33
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_197341438
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Onmogelijk voor iedereen? Mijn woning uit 2003 is al gasloos, heb ik in 2018 (toen ik het kocht) gelijk gedaan.

En een "gasloos optie" van ¤50.000 voor een nieuwe woning is natuurlijk oplichterij maar zo rollen bouwbedrijven.
Als je energierekening nu ¤45 is, kan je wss met een 5kW warmtepomp toe. Je hebt wss al vloerverwarming en stookt al op lage temperatuur? Is bijna "plug & play", zou me verbazen als het meer dan ¤15.000 moet kosten. Ga je dat terugverdienen? Nee. Maar als het gas eruit gaat zal je een keer moeten.
[..]

Hoe is die H2 geproduceerd in jouw voorstel? ;)
Tja idd dat zijn de projectprijzen. Maar zelfs voor 15.000 ga ik het niet doen. Totaal niet interessant. Zoiezo omdat dit niet de woning is waar we de rest van ons leven blijven wonen. Als ze in 2040 de gaskraan dicht zouden draaien staat half Nederland nog in de kou. Gas blijft. Onmogelijk heel Nederland ervanaf te halen. En Duitsland gaat juist aan het gas.
pi_197341667
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:09 schreef egelhond het volgende:

[..]

Tja idd dat zijn de projectprijzen. Maar zelfs voor 15.000 ga ik het niet doen. Totaal niet interessant. Zoiezo omdat dit niet de woning is waar we de rest van ons leven blijven wonen. Als ze in 2040 de gaskraan dicht zouden draaien staat half Nederland nog in de kou. Gas blijft. Onmogelijk heel Nederland ervanaf te halen.
Het doel is om in 2050 gasvrij te zijn, dus we hebben nog 29 jaar.

Een groot deel zal aangesloten worden op warmtenetten, wat in de praktijk vaak duurder uitvalt dan je oude gasaansluiting, alleen al daarom heb ik dat in eigen hand gehouden en m'n woning zelf gasvrij gemaakt (naja, m'n installateur).

Daarnaast vond ik het technisch ook interessant om "pionier" te zijn in Nederland en mijn ervaringen te kunnen delen. We hadden hier nog niet zoveel ervaring met warmtepompen (die al sinds de 60's in huidige vorm bestaan) omdat we goedkoop aardgas hadden. In veel andere landen draaien ze al decennia met (in verhouding veel meer) warmtepompen.

quote:
En Duitsland gaat juist aan het gas.
Dat wordt vaak geroepen maar dat moet je in perspectief zien.

In Duitsland, België en Noord-Frankrijk zijn nog veel woningen waar stookolie / mazout / huisbrandolie (of hoe je het maar wil noemen) gestookt wordt en dat is behoorlijk vervuilend, nog los van de vrachtwagens die rondrijden om de tanks te vullen.

De snelste stap om die woningen te "vergroenen" en zo CO2 doelstellingen te halen is omzetten naar aardgas.

Nieuwe woningen worden echter ook in Duitsland al in meerderheid opgeleverd met een warmtepomp.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-01-2021 13:31:52 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 14:15:29 #35
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_197342682
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het doel is om in 2050 gasvrij te zijn, dus we hebben nog 29 jaar.

Een groot deel zal aangesloten worden op warmtenetten, wat in de praktijk vaak duurder uitvalt dan je oude gasaansluiting, alleen al daarom heb ik dat in eigen hand gehouden en m'n woning zelf gasvrij gemaakt (naja, m'n installateur).

Daarnaast vond ik het technisch ook interessant om "pionier" te zijn in Nederland en mijn ervaringen te kunnen delen. We hadden hier nog niet zoveel ervaring met warmtepompen (die al sinds de 60's in huidige vorm bestaan) omdat we goedkoop aardgas hadden. In veel andere landen draaien ze al decennia met (in verhouding veel meer) warmtepompen.
[..]

Dat wordt vaak geroepen maar dat moet je in perspectief zien.

In Duitsland, België en Noord-Frankrijk zijn nog veel woningen waar stookolie / mazout / huisbrandolie (of hoe je het maar wil noemen) gestookt wordt en dat is behoorlijk vervuilend, nog los van de vrachtwagens die rondrijden om de tanks te vullen.

De snelste stap om die woningen te "vergroenen" en zo CO2 doelstellingen te halen is omzetten naar aardgas.

Nieuwe woningen worden echter ook in Duitsland al in meerderheid opgeleverd met een warmtepomp.
Het grote voorbeeld staat in Den Haag, het binnenhof. Daar wordt 5 jaar lang flink gerenorveerd. Maar gasloos dat dan weer niet. Maar wel verlangen dat heel nederland eraan meedoet. We weten inmiddels wel hoe de regering hier werkt: alles terugdraaien en de burger maar weer naaien.
pi_197343415
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:15 schreef egelhond het volgende:

[..]

Het grote voorbeeld staat in Den Haag, het binnenhof. Daar wordt 5 jaar lang flink gerenorveerd. Maar gasloos dat dan weer niet. Maar wel verlangen dat heel nederland eraan meedoet. We weten inmiddels wel hoe de regering hier werkt: alles terugdraaien en de burger maar weer naaien.
Ik laat mijn keuzes niet afhangen van een renovatie van het Binnenhof in Den Haag.

Voor oude gebouwen zal je sowieso maatwerk moeten leveren, misschien dat een warmtenet daar een oplossing is.

Het is slim om eerst te beginnen met laaghangend fruit:

- woningen isoleren
- woningen die goed geīsoleerd zijn gasloos maken

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-01-2021 15:00:08 ]
pi_197344179
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als je het een fijne manier van verwarmen vindt...

Zou mijn voorkeur niet hebben.
Ik vind het een afschuwelijke manier. De koudeval bij ramen nekt mij dan.

Nu met mijn wp en een huis uit 1936 vind ik het veel comfortabeler dan met mijn cv.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:29:14 #38
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197345438
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:15 schreef egelhond het volgende:

[..]

Het grote voorbeeld staat in Den Haag, het binnenhof. Daar wordt 5 jaar lang flink gerenorveerd. Maar gasloos dat dan weer niet. Maar wel verlangen dat heel nederland eraan meedoet. We weten inmiddels wel hoe de regering hier werkt: alles terugdraaien en de burger maar weer naaien.
Het Binnenhof is nu al bijna volledig aangesloten op de stadsverwarming. Bij de renovatie worden op verzoek van de Kamer ook de laatste twee gasaansluitingen verwijderd: Er is een voormalige ambtswoning die nog niet op de stadsverwarming is aangesloten, en in de keuken van de Ridderzaal is een ongebruikte gasaansluiting die wordt verwijderd.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:48:54 #39
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_197399552
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:04 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Waarom dan een 2e hypotheek meerekenen? Dat zouden ze niet toe moeten laten dus. Een 2e inkomen zouden ze helemaal niet mee moeten tellen. Ik heb het trouwens niet over alleenstaanden. Ook als je beide werkt zou je niet een huis moeten willen financieren met 2 inkomens.
Er zijn er een heleboel die direct in de problemen gaan komen met hun tophypotheken.
Vandaar dat ik ook pleit om minimaal 20 procent direct van spaarcenten te betalen en een 2e inkomen te negeren voor financiering. Uiteraard heb ik dat zelf ook altijd gedaan.
Klopt niks van het systeem nu, een bak ellende.

Spaar 3k per maand, kan dit aantonen minimaal 1 jaar lang. ( heb een huis wat ik verhuur )

Maximale hypotheek die ik kan krijgen is 200k, dit is nog geen 700 euro per maand.

wel kan ik me huis herfinancieren en weer 100k extra op de bank krijgen, maar dit is niet aftrekbaar van de belasting. ( dus je wilt dit natuurlijk op je hypotheek voor woonhuis er bij hier is de rente nog eens lager )

VVE word niet mee gerekend, een abonnement op stripboeken, netflix ect wel.

En een Dodge Ram diesel die 1 op 3 rijd, geen probleem kan je elk moment verkopen zolang het geen lease is. ( alsof je dat gaat doen als dit je droom auto is )

En inderdaad 2 inkomens op een top hypotheek, 1 maand later stopt er 1 met werken maakt niet uit moment van passeren is voorbij.

Als je het mij vraagt moet je gewoon kunnen aan tonen dat je het kan betalen met een veilige buffer voor verandering.

Zoals iemand die al 2 jaar in een huur huis woont van 1500 euro zonder problemen, hier ook een hypotheek voor kan krijgen. ( wel moet je bv 400 euro nog sparen per maand )

Of iemand zoals mij die gewoon 2/3 of 1/2 aan hypotheek mag besteden van wat hij spaart.
winter is comming!
pi_197406265
1 huis wat je verhuurt is ook best wel een risicovolle inkomstenbron. En ik weet niet waar jij voor je gesprek bent geweest, maar bij die van mij zijn maandelijkse uitgaven voor Netflix niet aan bod gekomen.
pi_197406346
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:48 schreef meethenoob het volgende:

[..]

Klopt niks van het systeem nu, een bak ellende.

Spaar 3k per maand, kan dit aantonen minimaal 1 jaar lang. ( heb een huis wat ik verhuur )

Maximale hypotheek die ik kan krijgen is 200k, dit is nog geen 700 euro per maand.

wel kan ik me huis herfinancieren en weer 100k extra op de bank krijgen, maar dit is niet aftrekbaar van de belasting. ( dus je wilt dit natuurlijk op je hypotheek voor woonhuis er bij hier is de rente nog eens lager )

VVE word niet mee gerekend, een abonnement op stripboeken, netflix ect wel.

En een Dodge Ram diesel die 1 op 3 rijd, geen probleem kan je elk moment verkopen zolang het geen lease is. ( alsof je dat gaat doen als dit je droom auto is )

En inderdaad 2 inkomens op een top hypotheek, 1 maand later stopt er 1 met werken maakt niet uit moment van passeren is voorbij.

Als je het mij vraagt moet je gewoon kunnen aan tonen dat je het kan betalen met een veilige buffer voor verandering.

Zoals iemand die al 2 jaar in een huur huis woont van 1500 euro zonder problemen, hier ook een hypotheek voor kan krijgen. ( wel moet je bv 400 euro nog sparen per maand )

Of iemand zoals mij die gewoon 2/3 of 1/2 aan hypotheek mag besteden van wat hij spaart.
3k per maand sparen en zeker ¤ 0, = belasting betalen over deze huurinkomsten.

Daarom lekker belasting in box3 dat vermogen.
pi_197406576
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:50 schreef Leo_Holst het volgende:

[..]

3k per maand sparen en zeker ¤ 0, = belasting betalen over deze huurinkomsten.

Daarom lekker belasting in box3 dat vermogen.
Dat verhuurde huis zit al in box 3. Dus ik snap niet zo goed wat je wil zeggen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 08:49:57 #43
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_197420044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:45 schreef investeerdertje het volgende:
1 huis wat je verhuurt is ook best wel een risicovolle inkomstenbron. En ik weet niet waar jij voor je gesprek bent geweest, maar bij die van mij zijn maandelijkse uitgaven voor Netflix niet aan bod gekomen.
Zolang je het abonnement niet maandelijks kan opzeggen moet je het mee nemen zo ver ik weet. ( mobiel ect )

Heb zelf ook geen netflix abonnement op me naam, dus misschien heb je gelijk.
winter is comming!
pi_197421543
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:49 schreef meethenoob het volgende:

[..]

Zolang je het abonnement niet maandelijks kan opzeggen moet je het mee nemen zo ver ik weet. ( mobiel ect )

Heb zelf ook geen netflix abonnement op me naam, dus misschien heb je gelijk.
Nou, mijn bank heeft er nooit naar gevraagd. Mijn adviseur heeft er nooit naar gevraagd. En Netflix is maandelijks opzegbaar. Sterker ze vroegen mij niet eens naar m'n mobiele abonnement, dat is pas relevant als er een BKR registratie is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')