Is het echt zo erg, na Janmaat, Bolkie, Fortuyn en nu Wilders, samen met harde tante Verdonk? Worden de gastarbeiders van weleer nu gas-arbeiders??
Niet dus, besef dat nu toch eens. En doe wat met de kritiek, die inderdaad wel is losgebarsten na 11/9 2001, nadat jullie jarenlang geen kritiek hebben hoeven te verdragen. Maar ja, zoiets went natuurlijk.
quote:Anders lees je de tekst even
Op donderdag 12 februari 2004 09:52 schreef Hurby het volgende:
gas doet me idd aan WWII denken lekkere typo in de topictitel
quote:Je hebt gelijk mijn fout
Op donderdag 12 februari 2004 09:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Anders lees je de tekst even
verder sla je de spijker redelijk op zijn kop alleen zijn de mensen die zulke vergelijkingen maken vaak zo dichtgetikt dat ze toch niks anders willen horen wat dat betreft is er nog geen geneesmiddel voor het syndroom
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:52 schreef Hurby het volgende:
gas doet me idd aan WWII denken lekkere typo in de topictitel
Mooi stukje. Ik ben het geheel met je eens. Helaas blijft het moralistisch, boomknuffelend gezever nog wel even hangen. Kijk maar eens naar het zetelaantal van de PvdA in de peilingen...
quote:precies,
Op donderdag 12 februari 2004 09:57 schreef Hurby het volgende:
verder sla je de spijker redelijk op zijn kop alleen zijn de mensen die zulke vergelijkingen maken vaak zo dichtgetikt dat ze toch niks anders willen horen wat dat betreft is er nog geen geneesmiddel voor het syndroom
dat zijn linkse huilies !!
Linkse Huilies
quote:Hoeveel berichten buiten Fok! suggereren een remake?
Op donderdag 12 februari 2004 09:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Getuige de vele huilverhalen in de media (en op Fok!) staat Nederland, als je sommige (veelal allochtone danwel linkse) users mag geloven, aan de vooravond van een remake van WO 2, compleet met deportaties van allochtonen per goederenwagon naar kampen alwaar ze op wrede wijze vergast danwel anderszins vermoord gaan worden.
quote:Een aantal interviews met moslims op TV, waaronder die van eergisteren op Ned 3.
Op donderdag 12 februari 2004 10:15 schreef Monidique het volgende:[..]
Hoeveel berichten buiten Fok! suggereren een remake?
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Getuige de vele huilverhalen in de media (en op Fok!) staat Nederland, als je sommige (veelal allochtone danwel linkse) users mag geloven, aan de vooravond van een remake van WO 2, compleet met deportaties van allochtonen per goederenwagon naar kampen alwaar ze op wrede wijze vergast danwel anderszins vermoord gaan worden.
Ik vraag me af hoe wereldvreemd je moet zijn om zulks ook maar enigzins in overweging te nemen, alleen maar omdat er eindelijk eens werk wordt gemaakt van het daadwerkelijk uitvoeren van een asielprocedure die al jarenlang in vigeur is.
M.i. heb je dan òf een enorm minderwaardigheidscomplex (het Calimero-syndroom), òf je hebt dermate weinig vertrouwen in Nederlanders (immers Westerlingen) dat je ze tot allerlei mensenrechtenschendende en buitendemocratische dingen in staat acht. In dat laatste geval is het zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten (en in dit spreekwoordelijk geheel zijn zij nu eens niet de gasten), immers in hun 'thuisland' komen die dingen wel vaker voor.Is het echt zo erg, na Janmaat, Bolkie, Fortuyn en nu Wilders, samen met harde tante Verdonk? Worden de gastarbeiders van weleer nu gas-arbeiders??
Niet dus, besef dat nu toch eens. En doe wat met de kritiek, die inderdaad wel is losgebarsten na 11/9 2001, nadat jullie jarenlang geen kritiek hebben hoeven te verdragen. Maar ja, zoiets went natuurlijk.
Gastarbeiders vallen niet onder 'vreemdelingen-recht' en worden ook niet uitgezet, ze hebben ofwel een verblijfsvergunning en vaak ook de nederlandse nationaliteit.
Wat betreft de polariserende taal die gebruikt wordt bij het beleid om afgewezen asielzoekers uit te zetten.
Dat is inderdaad dom en brengt de discussie op een erg laag niveau, een niveau waarop ook de openingspost verblijft, met de incorrecte inschatting van de situatie.
Vergelijkingen met de holocaust zijn echter een vorm van 'Guity by Asociation'
http://www.nizkor.org/features/fallacies/guilt-by-association.html
een discussietechniek om een mening als een feit door te drukken en iedere discussie erover dood te slaan
Zelf ben ik wel tegen het beleid van Verdonk, niet omdat uitzetting van afgewezen asielzoekers niet zou mogen, maar omdat ik weinig vertrouwen heb in de IND:
Ik heb bij dit beleid het idee dat het in eerste instantie gericht is op een opvoering van het budget van het departement voor vreemdelingen-zaken.
terwijl het normaal zou zijn om juist dit budget flink te verlagen, gezien de duidelijke daling van het aantal asielzoekers.
In plaats daarvan worden juist nieuwe centra gebouwd, mijn ervaring is dat de IND juist met uitzetbeleid enorm slecht functioneert, zelfs meewerkende asielzoekers krijgen ze vaak niet uitgezet vanwege gebrek aan medewerking van andere landen of door bureaucratische fouten bij de IND.
Ik vermoed dat die uitzet-centra een soort van doorzetting zijn van het COA-beleid, waarin het departement Vreemdelingenzaken zoveel ervaring heeft.
Ik zou er nu gerust een wedje op willen afsluiten dat 50% van de huidige uit te zetten asielzoekers hier hoogstwaarschijnlijk over 3 jaar nog steeds zit, in diezelfde uitzet-centra.
[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 12-02-2004 13:31]
quote:Een discussie over asielbeleid kan in [Centraal] Debat terugkeerbeleid asielzoekers # 3.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:08 schreef sizzler het volgende:
Dicht. En er komt geen deel drie!ik heb wel wat beters te doen vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |