abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17086708
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Vind je? In Noord-Korea misschien. Maar in Nederland zeker niet. Dierenambulances, 200.000 soorten kattenvoer etc.

Huisdieren vormen een zeer klein percentage van de in Nederland gebruikte dieren. De bio-industrie is veel groter.
pi_17086786
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:00 schreef thabit het volgende:

[..]

Huisdieren vormen een zeer klein percentage van de in Nederland gebruikte dieren. De bio-industrie is veel groter.

Ja en dan? Bio-industrie verbieden? Vlees verbieden? En dan uit Thailand importeren? Wat een verplaatsing van problemen is deze onzin. Ik heb nog nooit zo'n achterlijk en puur symbolische partij als PvdD gezien.
pi_17086862
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja en dan? Bio-industrie verbieden? Vlees verbieden? En dan uit Thailand importeren? Wat een verplaatsing van problemen is deze onzin. Ik heb nog nooit zo'n achterlijk en puur symbolische partij als PvdD gezien.

Vlees kan ook op andere manieren geproduceerd worden. Een verbod op bio-industrie vlees impliceert geenszins een verbod op vlees in het algemeen.
pi_17086960
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:05 schreef thabit het volgende:

[..]

Vlees kan ook op andere manieren geproduceerd worden. Een verbod op bio-industrie vlees impliceert geenszins een verbod op vlees in het algemeen.

Schijnheilig en hypocriet gedoe dus. En dat wilt zich dierenvrienden noemen
  woensdag 11 februari 2004 @ 14:08:29 #55
46511 Linz
held der helden
pi_17087003
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Nou inhoudelijk ben je er ook niet op vooruit gegaan. grappig.

onzin
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_17087139
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Schijnheilig en hypocriet gedoe dus.

De biologische veehouderij is een stuk diervriendelijker dan de bio-industrie.
pi_17087411
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:12 schreef thabit het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar het aanbod aan biologisch vlees in slagerijen en supermarkten is wel erg beperkt, verder weigeren consumenten meer te betalen voor hun vlees. Zodra je bio-industrie hier gaat verbieden halen we dit vlees dus uit Thailand o.i.d dus het probleem verhuizen.
pi_17087541
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar het aanbod aan biologisch vlees in slagerijen en supermarkten is wel erg beperkt, verder weigeren consumenten meer te betalen voor hun vlees. Zodra je bio-industrie hier gaat verbieden halen we dit vlees dus uit Thailand o.i.d dus het probleem verhuizen.

Daarom moet ook de import van bio-industrie vlees verboden worden.
pi_17088189
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:12 schreef thabit het volgende:

[..]

Hoezo? Die dieren gaan toch allemaal dood? En hoe weet je of dieren een bewustzijn hebben? Tuurlijk niet, die denken natuurlijk in wat voor onmenselijke situatie ben ik terecht gekomen? Wat een onzin! Misschien vinden ze het wel fijner om achter tralies te zitten. Geef het geld liever uit aan de onmenselijke situatie in Afrika, waar mensen het leed tenminste bewust meemaken. Schijnheilig stelletje rijke mafkezen met jullie luxe probleempjes!
pi_17088690
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoezo? Die dieren gaan toch allemaal dood? En hoe weet je of dieren een bewustzijn hebben? Tuurlijk niet, die denken natuurlijk in wat voor onmenselijke situatie ben ik terecht gekomen? Wat een onzin! Misschien vinden ze het wel fijner om achter tralies te zitten.

De dieren vertonen onnatuurlijk gedrag en er is een verhoogde concentratie stresshormonen in hun bloed aanwezig. De fysieke processen in het zenuwstelsel die het pijngevoel en bewustzijn bij mensen veroorzaken zijn ook bij dieren aanwezig. Zelfs bij planten zijn er vergelijkbare processen waarneembaar.
pi_17090706
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:59 schreef thabit het volgende:

[..]

De dieren vertonen onnatuurlijk gedrag en er is een verhoogde concentratie stresshormonen in hun bloed aanwezig. De fysieke processen in het zenuwstelsel die het pijngevoel en bewustzijn bij mensen veroorzaken zijn ook bij dieren aanwezig. Zelfs bij planten zijn er vergelijkbare processen waarneembaar.

Dus vegatariers doen planten onmenselijke dingen aan. Dus helpt het nog niks. PvdD = 100% gebazel over niks dus.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 11-02-2004 16:07]

pi_17096062
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Dus vegatariers doen planten onmenselijke dingen aan. Dus helpt het nog niks. PvdD = 100% gebazel over niks dus.

Verreweg het grootste deel van plantaardig voedsel wordt gebruikt als veevoer. Voor de productie van 1 kilo vlees zijn tientallen kilo's planten nodig. Door geen vlees te eten reduceer je het plantenleed dus veel en veel meer dan door geen plantaardig voedsel te eten.
pi_17096176
Die Marianne Thieme is overigens wel
pi_17096477
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 19:20 schreef thabit het volgende:

[..]

Verreweg het grootste deel van plantaardig voedsel wordt gebruikt als veevoer. Voor de productie van 1 kilo vlees zijn tientallen kilo's planten nodig. Door geen vlees te eten reduceer je het plantenleed dus veel en veel meer dan door geen plantaardig voedsel te eten.

plantenleed, waar hebben we het nog over?

En hoe moeten die plantjes het overleven zonder de voedingsstoffen uit mest

pi_17147682
Dat zal wel veel potentiele linkse kiezertjes afschrikken. Slimme actie van Cliteur.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 14 februari 2004 @ 18:05:09 #66
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17175571
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:20 schreef Tikorev het volgende:
Dat zal wel veel potentiele linkse kiezertjes afschrikken. Slimme actie van Cliteur.
En elke stem voor de PvdD zal een verloren stem zijn, dus met een beetje mazzel scheelt dat de combo SP/GroenLinks een restzeteltje. .
pi_17176969
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:05 schreef freako het volgende:

[..]

En elke stem voor de PvdD zal een verloren stem zijn, dus met een beetje mazzel scheelt dat de combo SP/GroenLinks een restzeteltje. .

Er is geen combo Groenlinks/SP, er is een combo Groenlinks PvdA. Deze twee partijen zijn pro Europa en pro Europese grondwet. De SP is dat niet , evenals de PvdD.
Dat elke stem voor de PvdD een verloren stem zou zijn, geeft aan dat je de functie van de PvdD als pinch-hitter gewoon niet begrijpt.
1. Elke stem op de PvdD zal de zittende partijen herinneren aan het feit dat ze dierenwelzijn nodig serieus zullen moeten gaan nemen, al was het maar uit eigen belang
2. De PvdD gaat gewoon tenminste één zetel halen, het is wel erg behoudend om elke vorm van vernieuwing uit te sluiten en je blind te voegen in de gevestigde politieke orde. Nu naar verwachting 80% van de kiezers ongemotiveerd thuisblijft, zal de 20% die wel gemotiveerd is voor aanzienlijke verrassingen kunnen gaan zorgen. En dat zal ook gebeuren. Zoals de Franse jagerspartij vriend en vijand wist te verrassen, zo zal ook de PvdD vanaf de andere zijde dé verrassing blijken van deze Europese verkiezingen. Overigens, bij de laatste kamerverkiezingen was 20% van de PvdD stemmen afkomstig van de VVD, zo blijkt uit onderzoek verricht in opdracht van de VVD.
Voor dieren opkomen heeft he-le-maal niks te maken met links of rechts, maar vooral met beschaving
pi_17178845
Vandaag is het bewijs weer eens geleverd. Dierenbeschermer Alex de Roo was door de kandidatencie van GL op een onverkiesbare 8e plaats gezet. Congres heeft hem alsnog op een verkiesbare 3e plek gezet. Duidelijke reactie op lijst met prominente dierenbeschermers op PvdD lijst. Het werkt!
pi_17190897
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:00 schreef aubergine het volgende:
Vandaag is het bewijs weer eens geleverd. Dierenbeschermer Alex de Roo was door de kandidatencie van GL op een onverkiesbare 8e plaats gezet. Congres heeft hem alsnog op een verkiesbare 3e plek gezet. Duidelijke reactie op lijst met prominente dierenbeschermers op PvdD lijst. Het werkt!
Herstel, hij stond op 7, maar dat neemt niet weg dat hij bewust op een onverkiesbare plaats was gezet
pi_17198069
Ik ga op deze partij stemmen. Natuurlijk is het een one-issue partij maar er is geen enkele partij van gewicht die iets voor dierenwelzijn doet. Ik weet zeker dat over een jaar of 50 we terug zullen kijken en ons kapot schamen over hoe wij de bio-industrie haar gang hebben laten gaan. Als de gevestigde partijen haar handen hier vanaf trekken zie ik geen andere mogelijkheid dan een krachtig protest te laten horen via de PvdD.
pi_17198230
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:47 schreef Saleheim het volgende:
Ik ga op deze partij stemmen. Natuurlijk is het een one-issue partij maar er is geen enkele partij van gewicht die iets voor dierenwelzijn doet. Ik weet zeker dat over een jaar of 50 we terug zullen kijken en ons kapot schamen over hoe wij de bio-industrie haar gang hebben laten gaan. Als de gevestigde partijen haar handen hier vanaf trekken zie ik geen andere mogelijkheid dan een krachtig protest te laten horen via de PvdD.
Nou het is duidelijk dat de PvdD alleen maar terroristen aantrekt
pi_17199124
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Nou meneer Berends, die mastertitel lijkt nog ver weg qua academisch denkniveau. Nog even flink aan trekken zou ik adviseren
pi_17201682
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:29 schreef aubergine het volgende:

[..]

Nou meneer Berends, die mastertitel lijkt nog ver weg qua academisch denkniveau. Nog even flink aan trekken zou ik adviseren

Dank je
pi_17202069
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Mag je uitleggen wat er terroristisch aan mijn post is. Tot die tijd neem ik je niet serieus. Iedereen kan wel wat roepen.
pi_17204911
quote:
Op zondag 15 februari 2004 19:16 schreef Saleheim het volgende:

[..]

Mag je uitleggen wat er terroristisch aan mijn post is. Tot die tijd neem ik je niet serieus. Iedereen kan wel wat roepen.

Je moet de smileys ook niet uitzetten:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')