quote:Je hoop zou weleens ernstig gedwarsboomd kunnen worden door de lage opkomst. Vorige keer was dat maar 30%. De PvdD heeft dus aan 150.000 stemmen genoeg en die gaan ze vast en zeker halen, zelfs als jij hoopt van niet
Op woensdag 11 februari 2004 10:59 schreef pberends het volgende:
Hoeveel stemmen moeten ze halen?100% / 31 = 3,3% van de stemmen? En bij de 2e kamer verkiezingen haalde ze 0,5% van de stemmen? Dat is dus bijna 7 keer meer... lijkt me vrij onmogelijk.
Ik hoop dat ze geen enkele zetel halen.
![]()
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:07 schreef du_ke het volgende:[..]
Lees dan eerst eens het topic door
. Door lage opkomst zou het best kunnen. Zeker wanneer ze er in slagen een goed media offensief op te zetten.
Stemmen is relatief net zoals Nederland vol is.
Hoe meer mensen betekent niet alleen hoe meer mensen met een uitkering, maar ook hoe meer mensen met werk. Zo kan je stemmen ook zien, PvdD moet nog steeds 7 keer zoveel stemmen relatief halen als bij de 2e kamer verkiezingen.
quote:Stemmen is relatief. Ik kan ook wel zeggen dat de SGP maar 150.000 stemmen nodig heeft.
Op woensdag 11 februari 2004 11:08 schreef aubergine het volgende:[..]
Je hoop zou weleens ernstig gedwarsboomd kunnen worden door de lage opkomst. Vorige keer was dat maar 30%. De PvdD heeft dus aan 150.000 stemmen genoeg en die gaan ze vast en zeker halen, zelfs als jij hoopt van niet
En die gaan ze niet halen, er zijn veel grotere problemen dan die dieren. Dierenwelzijn is een luxe probleem.
quote:90% van onze bevolking is dier, dierenwelzijn is dus verreweg het grootste probleem in Nederland.
Op woensdag 11 februari 2004 11:12 schreef pberends het volgende:
Rn die gaan ze niet halen, er zijn veel grotere problemen dan die dieren.
quote:60% van onze bevolking is auto. Autoleed is dus het grootste probleem in Nederland.
Op woensdag 11 februari 2004 11:23 schreef thabit het volgende:[..]
90% van onze bevolking is dier, dierenwelzijn is dus verreweg het grootste probleem in Nederland.
Ach man bazel toch niet.
quote:Het waren er 31, het worden er nu 27 door de uitbreiding met 10 nieuwe landen, omdat er een plafond van 732 zetels is vastgesteld. Als Roemenie en Bulgarije er in 2007 bijkomen, zal bij de verkiezingen van 2009 Nederland 25 zetels krijgen.
Op woensdag 11 februari 2004 10:30 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat hebben we in een eerder topic over de PvdD al eens zitten berekenen. Volgens mij zijn er bij de Europese Verkiezingen 31 zetels te verdelen, 1/5e dus van het totaal bij landelijke verkiezingen. Bij Europese verkiezingen is echter een veel lager opkomstpercentage, zeg maar de helft (voor het gemak).
Dus moet de PvdD 3,7% van de stemmen scoren voor een zetel.
quote:De SGP heeft al jaren een zetel in het EP. Dat komt omdat SGP- (en CU-)stemmers wel trouw gaan stemmen. Ze hebben samen 3 zetels in het Europees Parlement, dit zouden ongeveer 15 zetels in de Tweede Kamer zijn.
Op woensdag 11 februari 2004 11:12 schreef pberends het volgende:[..]
Stemmen is relatief. Ik kan ook wel zeggen dat de SGP maar 150.000 stemmen nodig heeft.
![]()
En die gaan ze niet halen, er zijn veel grotere problemen dan die dieren. Dierenwelzijn is een luxe probleem.
quote:Jahaa, dat zou je wel willen natuurlijk, dat het zo zou liggen. Maarrrr, de 30% die opkomt ziet er demografisch een tikkie anders uit dan de 80% die opkomt voor de Tweede kamerverkiezingen. Hoger opgeleid en zo, en ik ga je beloven dat er ook relatief gezien veul meer dierenbeschermers bij gaan zitten. Dus met dit soort sommetjes ga de de PvdD niet uit het Europees Parlement houden denk ik zo. Dan moet je met iets beters komen
Op woensdag 11 februari 2004 11:11 schreef pberends het volgende:[..]
![]()
![]()
Stemmen is relatief net zoals Nederland vol is.
Hoe meer mensen betekent niet alleen hoe meer mensen met een uitkering, maar ook hoe meer mensen met werk. Zo kan je stemmen ook zien, PvdD moet nog steeds 7 keer zoveel stemmen relatief halen als bij de 2e kamer verkiezingen.
![]()
quote:Aha, christenfundamentalisten komen op deze manier aan de macht. Dus de Europese verkiezingen moeten gewoon afgeschaft worden en daarvoor in de plaats moeten Europese en 2e kamer verkiezingen samengaan. Zometeen krijgen we alleen maar labiele partijen als SGP en PvdD in het Europees parlement. Het is niet zo gek waarom de EU zo'n enorme kut-organisatie is.
Op woensdag 11 februari 2004 11:32 schreef freako het volgende:[..]
De SGP heeft al jaren een zetel in het EP. Dat komt omdat SGP- (en CU-)stemmers wel trouw gaan stemmen. Ze hebben samen 3 zetels in het Europees Parlement, dit zouden ongeveer 15 zetels in de Tweede Kamer zijn.
quote:Zeg mag dag PvdD
Op woensdag 11 februari 2004 11:30 schreef freako het volgende:[..]
Het waren er 31, het worden er nu 27 door de uitbreiding met 10 nieuwe landen, omdat er een plafond van 732 zetels is vastgesteld. Als Roemenie en Bulgarije er in 2007 bijkomen, zal bij de verkiezingen van 2009 Nederland 25 zetels krijgen.
Dus moet de PvdD 3,7% van de stemmen scoren voor een zetel.
quote:De SGP labiel? Het is de oudste partij van het land.
Op woensdag 11 februari 2004 11:35 schreef pberends het volgende:[..]
Zometeen krijgen we alleen maar labiele partijen als SGP en PvdD in het Europees parlement.
quote:Was je als jongetje ook al druk met het uittrekken van vliegenvleugeltjes?
Op woensdag 11 februari 2004 11:38 schreef pberends het volgende:[..]
Zeg mag dag PvdD
quote:Ik bedoel geestelijk labiel.
Op woensdag 11 februari 2004 11:41 schreef freako het volgende:[..]
De SGP labiel? Het is de oudste partij van het land.
.
quote:Laten we eerst eens voor mensenrechten zorgen.
Op woensdag 11 februari 2004 11:42 schreef Wicha het volgende:
Op de site van milieudefensie staat een interview met Paul Cliteur over dierenrechten.
quote:6 zetels zelfs. Maar zo one-issue is die partij niet. Ze werpen zich op als de partij voor de plattelanders, en daar zijn er veel van in Frankrijk.
Op woensdag 11 februari 2004 10:41 schreef aubergine het volgende:[..]
Als de Franse jagerspartij 5 zetels kan halen (dát is pas one-issue zou ik denken)
quote:Als ik jou zo hoor dan sta je daar wel een beetje bevooroordeeld tegenover...
Op woensdag 11 februari 2004 11:34 schreef aubergine het volgende:[..]
Jahaa, dat zou je wel willen natuurlijk, dat het zo zou liggen. Maarrrr, de 30% die opkomt ziet er demografisch een tikkie anders uit dan de 80% die opkomt voor de Tweede kamerverkiezingen. Hoger opgeleid en zo, en ik ga je beloven dat er ook relatief gezien veul meer dierenbeschermers bij gaan zitten. Dus met dit soort sommetjes ga de de PvdD niet uit het Europees Parlement houden denk ik zo. Dan moet je met iets beters komen
Het is niet onmogelijk, maar het zal echt niet 'een eitje' worden. 150.000 tot 180.000 stemmen is een hoop voor een partij die relatief onbekend is. De Groenen hebben het in het verleden ook geprobeerd met bekende lijstduwers en een profiel dat niet nadrukkelijk links was, en haalden bij Europese Verkiezingen ook wel meer stemmen dan bij landelijke verkiezingen, maar bleven toch altijd ver van een zetel verwijderd. Zelfs de SP haalde bij de laatste verkiezingen maar 1 zetel in Europa, ondanks dat ze op dat moment behoorlijk bekend waren.
Veel zal afhangen van de vraag of de PvdD veel media-aandacht krijgt (hoewel dat ook geen garantie is) en of ze volgens opinie-onderzoekers een kans maakt. Misschien moet de partij Maurice de Hond eens laten onderzoeken wat het potentieel is, en n.a.v. dat onderzoek een persbericht laten uitgaan.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:45 schreef Kozzmic het volgende:Misschien moet de partij Maurice de Hond eens laten onderzoeken wat het potentieel is, en n.a.v. dat onderzoek een persbericht laten uitgaan.
quote:Dieren worden teveel als dingen gezien in plaats van als levende wezens.
Op woensdag 11 februari 2004 11:29 schreef pberends het volgende:[..]
60% van onze bevolking is auto. Autoleed is dus het grootste probleem in Nederland.
Ach man bazel toch niet.
quote:Hmm, prof. Cliteur als lijstduwer voor de PvdD. Het moet niet veel gekker worden...
Op woensdag 11 februari 2004 09:30 schreef aubergine het volgende:...Naast de professoren Paul Cliteur (dierenwelzijn is de morele blinde vlek van onze samenleving)...
quote:Vind je? In Noord-Korea misschien. Maar in Nederland zeker niet. Dierenambulances, 200.000 soorten kattenvoer etc.
Op woensdag 11 februari 2004 11:51 schreef thabit het volgende:[..]
Dieren worden teveel als dingen gezien in plaats van als levende wezens.
quote:Slijmactie. Hij is rijk en heeft dus nergens last van. Wat doe je om goed voor de dag te komen. Aan liefdadigheid
Op woensdag 11 februari 2004 13:53 schreef Herostratos het volgende:[..]
Hmm, prof. Cliteur als lijstduwer voor de PvdD. Het moet niet veel gekker worden...
quote:Nou inhoudelijk ben je er ook niet op vooruit gegaan. grappig.
Op woensdag 11 februari 2004 13:59 schreef Linz het volgende:
ik kreeg college van cliteur 2 jaar geleden. grappig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |