abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17069921
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee je hoorde nooit mensen klagen over de scheiding tussen staat omdat men toen niet werd geindoctrineerd met religieuze symbolen, nu gebeurt dat wel!

En verder willen we niet af van de moslims, maar willen we af van het fundamentalisme in openbare gebouwen, als ze op straat voor joker willen lopen dan moeten ze dat inderdaad zelf weten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_17069962
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat zal best maar ik vind dat zo abstract allemaal. Wat is nu precies het probleem: er staat een juf met een hoofddoek voor de klas en dan?

Dat wil ik weten - er is al honderden jaren geen echte scheiding van kerk en staat op dit gebied, en daar was niet veel over te horen. Dus ben ik wat argwanend op dit punt.

Dat is een ellenlange discussie, waar je op beide standpunten gelijk kan hebben, het ligt er maar net aan wat voor de een zwaarder weegt dan de ander.

Maar je vindt burqa's, dus dat je helemaal niks van iemand ziet, ook kunnen in het onderwijs en dergelijke?

pi_17069992
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En verder willen we niet af van de moslims, maar willen we af van het fundamentalisme in openbare gebouwen, als ze op straat voor joker willen lopen dan moeten ze dat inderdaad zelf weten.

Deze wet bevorderd zeker de integratie van moslims. Veel werknemers worden op dit moment nog steeds gewijgerd omdat ze een hoofddoek of ander religieus symbool dragen. Natuurlijk is dit een fout van bedrijven, maar de realiteit is gewoon zo.
pi_17070007
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee je hoorde nooit mensen klagen over de scheiding tussen staat omdat men toen niet werd geindoctrineerd met religieuze symbolen, nu gebeurt dat wel!

Zoek eens op wat indoctrinatie en scheiding van kerk en staat betekenen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_17070042
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:36 schreef pberends het volgende:
Maar je vindt burqa's, dus dat je helemaal niks van iemand ziet, ook kunnen in het onderwijs en dergelijke?
Nee - daar zie ik meteen de praktische bezwaren van. Dat lijkt me bij de hoofddoek minder duidelijk.
pi_17070080
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee - daar zie ik meteen de praktische bezwaren van. Dat lijkt me bij de hoofddoek minder duidelijk.

Aha, maar bij een hoofddoek is dat ook zeker het geval hoor. Ook als is het minder duidelijk. Het zal iig de kans op een baan vergroten of niet?
pi_17070181
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Aha, maar bij een hoofddoek is dat ook zeker het geval hoor. Ook als is het minder duidelijk. Het zal iig de kans op een baan vergroten of niet?

Wat is het praktische bezwaar dan?
Of het de kans op een baan verkleint, weet ik niet. Dat is dan de keuze van de mensen zelf.
pi_17070267
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is het praktische bezwaar dan?
Of het de kans op een baan verkleint, weet ik niet. Dat is dan de keuze van de mensen zelf.

Nou ja, je zou het kunnen vergelijken met dat ik morgen naar de kapper ga en felroze ( ) haar zou nemen en dat ik dan als bijvoorbeeld vertegenwoordig kunst moest gaan verkopen. Toch niet 'praktisch' lijkt me, en dat geldt hetzelfde als met een hoofddoek hoe je het ook went of keert en zijn toch veel vooroordelen tegenover een hoofddoek.

edit: ik zei trouwens kans op baan vergroot he

dinsdag 10 februari 2004 @ 20:48:08 #34
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17070295
De meerderheid van de Fransen (75%) en van de moslims in Frankrijk was ook VOOR. Het was zoals altijd een vocale zegmaar schreeuwerige minderheid die zorgde voor het "massale verzet" (waar kennen we dat toch van).

Ook in Nederland doorvoeren. Asap.

pi_17070337
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:48 schreef Sniper het volgende:
schreeuwerige minderheid die zorgde voor het "massale verzet" (waar kennen we dat toch van).
goeie vraag LOL

als de minderheid het niet meer aan kan in nederland dan grijpen ze meteen naar vuurwapens.

[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 10-02-2004 20:49]

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_17070349
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:48 schreef Sniper het volgende:
De meerderheid van de Fransen (75%) en van de moslims in Frankrijk was ook VOOR. Het was zoals altijd een vocale zegmaar schreeuwerige minderheid die zorgde voor het "massale verzet" (waar kennen we dat toch van).

Ook in Nederland doorvoeren. Asap.

Meerderheid Nederlandse moslims twijfel ik aan. Maar ze moeten er maar een refendumpje tegenaan gooien.
pi_17070557
Ik word zo moe van die moslims. Ik loop toch ook niet met een uithangbord rond om te verkondigen dat ik geloof in Hans & Grietje of een ander onzinnig sprookje. Christenen houden tenminste hun mond nog. Pure aandachttrekkerij.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:07:43 #38
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17070942
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:22 schreef gelly het volgende:
Ik erger me gewoon aan al die lui die ineens zogenaamd voor scheiding kerk en staat zijn, en ambtenaren met hoofddoekjes aanvoeren als argument dat die scheiding er niet zou zijn. Het gaat ze namelijk helemaal niet om die scheiding, het gaat ze erom moslims zoveel mogelijk tot last te zijn en de Islam uit Nederland proberen te verdrijven.
Ja hoor, allemaal, iedereen, bla bla bla.

Je intens generaliserende posts zijn erg 2003.

dinsdag 10 februari 2004 @ 21:09:05 #39
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_17070991
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Vraag me af wat Bos' zijn mening hierover is. Zou me niet eens verbazen als hij voorstander was.

Mij wel. Want als hij zegt dat hij voorstander is van die franse wet wordt hij gekielhaald door zijn fractielid Arib....
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:09:18 #40
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_17071002
quote:
Je kan Nederland toch niet klakkeloos met Frankrijk vergelijken. Er spelen daar toch hele andere dingen, okay ..
Er speelt daar precies hetzelfde probleem: islamisering. In Frankrijk is het alleen nog een graadje erger dan in Nederland. Daar heb je al complete steden die etnisch gezuiverd zijn van alle niet-moslims, wat o.a. als gevolg heeft dat er ruim 1400 no-go zones in Frankrijk zijn (inclusief 11 steden) en dat in 100 van die zones (niet officieel) de sharia van kracht is.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_17071203
De 'beschavingen' in het Midden-Oosten en Noord-Africa proberen sedert jaar en dag reeds de westerse samenleving en haar waarden omver te werpen, om een islamitische samenleving te vestigen. Eeuwen geleden viel het Moorse gespuis het Europese vasteland reeds binnen. Nu begrijpen ze eindelijk dat ze de strijd niet met open vizier kunnen winnen en daarom infiltreren ze langzaam de Europese samenlevingen, om zo het verdorven gedachtegoed van de valse profeet Mohammed aan de man te brengen. Als Europa nu niet een vuist maakt tegen de Islam, zullen we over een eeuw allemaal onder de Sharia vallen en zullen onze kleinkinderen hoofddoekjes of zelfs burqa's dragen!
pi_17071381
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:56 schreef Spetterrr het volgende:
Ik word zo moe van die moslims. Ik loop toch ook niet met een uithangbord rond om te verkondigen dat ik geloof in Hans & Grietje of een ander onzinnig sprookje. Christenen houden tenminste hun mond nog. Pure aandachttrekkerij.
inderdaad.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:23:57 #43
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17071445
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:56 schreef Spetterrr het volgende:
De islam is nou eenmaal een extreem dominant geloof.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_17071586
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:23 schreef sanniejj het volgende:

[..]

De islam is nou eenmaal een extreem dominant geloof.

Ja precies, en voor de rest negeren we maar de "niet opzichtige" keppeltjes en gigantische kruizen die gedragen worden om de nek. Maar de Islam is een dominant geloof. Je moet echt eens je oogkleppen af doen. Vergeleken met wat is de Islam een dominant geloof.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17071614
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:15 schreef Spetterrr het volgende:
De 'beschavingen' in het Midden-Oosten en Noord-Africa proberen sedert jaar en dag reeds de westerse samenleving en haar waarden omver te werpen, om een islamitische samenleving te vestigen.
Goed dan, alleen dit: waarom staat ''beschavingen'' tussen haakjes?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:31:29 #46
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17071665
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja precies, en voor de rest negeren we maar de "niet opzichtige" keppeltjes en gigantische kruizen die gedragen worden om de nek. Maar de Islam is een dominant geloof. Je moet echt eens je oogkleppen af doen. Vergeleken met wat is de Islam een dominant geloof.

Ken geen andere geloven waar mensen hun leven voor opofferen (zelfmoordaanslagen) Tevens het enigste geloof dat aan het demonsteren was rondom het religieuze verbod in frankrijk. Eisen die gesteld worden aan huwelijkspartners van meisjes met een moslimachtergrond.

En zo kan ik nog wel een uur doorgaan

dinsdag 10 februari 2004 @ 21:31:32 #47
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17071667
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ja precies, en voor de rest negeren we maar de "niet opzichtige" keppeltjes en gigantische kruizen die gedragen worden om de nek.
Daarom worden die ook verboden in Frankrijk.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:32:13 #48
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17071698
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:31 schreef Lithion het volgende:

[..]

Daarom worden die ook verboden in Frankrijk.

Altijd leuk... discusseren met mensen die nog geeneens weten waar het om draait
pi_17071716
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:29 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Goed dan, alleen dit: waarom staat ''beschavingen'' tussen haakjes?

Omdat ik het niet bepaald van beschaving vind getuigen als een vrouw gestenigd wordt voor overspel, terwijl ze verkracht is.
pi_17071767
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:32 schreef Spetterrr het volgende:

[..]

Omdat ik het niet bepaald van beschaving vind getuigen als een vrouw gestenigd wordt voor overspel, terwijl ze verkracht is.

Goed. Maar voorts is er nog wel wat beschaafd aan die regio's.
Ik vind het ook niet van beschaving getuigen om kinderen te aborteren omdat de ouders toevallig zeventien zijn. Maar we hebben wel een Concertgebouworkest, enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')