abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:01:03 #101
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17072662
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:57 schreef pberends het volgende:
Multiculturele samenleving is opzich best 'leuk', alleen dan moet 99% van die mensen die de samenleving multicultureel maken ook geintegreerd zijn. én de westerse normen en waarden hanteren en respecteren.
Wat ver te zoeken is helaas. En misschien nog wel een stuk zal verergeren
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:07:39 #102
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17072854
Ik vind een term als 'multiculturele samenleving' ook een utopie, wat al meer mensen hier gezegd hebben. Vaak wordt het argument naar vorgen gebracht dat de Nederlandse cultuur al uit veel verschillende subculturen bestaat en je dus niet kunt spreken over één cultuur, maar als je een langere tijd in het buitenland doorbrengt merk je wel dat er wel degelijk een bepaalde overkoepelende Nederlandse cultuur is. Iets wat je niet bij alle individuen terugvindt (zo moet je cultuur ook niet bezien), maar wat je wel over het algemeen in de sociale structuur terugvindt. Dat kun je ook niet definiëren in woorden, dat is iets wat je ziet en aanvoelt.

Een multiculturele samenleving zoals men dat in de jaren '70 en '80 voor ogen zag (volledig behoud van eigen cultuur) werkt niet omdat dan ook de gemeenschappelijke overkoepelende culturele waarden niet meer overeenkomen en je dus naast elkaar levende subculturen krijgt, niet met elkaar levende subculturen. Waar beter over gesproken kan worden is een cultuurverbreding in Nederland als gevolg van immigratie, waarbij een select aantal culturele aspecten die een waardevolle toevoeging kunnen leveren aan de Nederlandse cultuur hun plaats vinden en daarbij niet botsen met de basale culturele waarden van Nederland.

dinsdag 10 februari 2004 @ 22:08:03 #103
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_17072867
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Medelanders zijn hier niet te gast hoor.

Maar ze dienen zich wel aan te passen!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:08:12 #104
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_17072871
Afgezien van de problemen in de wijken in de stad (die heeft overigens meer met sociale status te maken dan met afkomst of religie) vind ik het nog steeds een aanwinst. Al het exotisch eten wat je hier kunt krijgen is hier gebracht door de imigrant. Veel muzieksoorten hebben roots en invloeden door de buitenlanders en andere culturen.

Ik vind het prachtig om al die verschillende mensen te zien, zitten op een terras met een pint in m'n hand.... Cultuur interesseert me....

Baal van de negatieve klank die nu door asocialen word verspreid....Jammer ....

En ja ik ken de stad, heb er gewoond en gewerkt.....zelfs in probleemwijken gewerkt voor woningbouwverenigingen, met wijken als de Slaaghwijk en de Hoven in Leiden, tot nieuw West/Slotervaart in Amsterdam

Vraag je waarom nu niet meer in de stad?? Ik werk in Zoetermeer en woon vrij Landelijk nu, back naar m'n roots, niks te maken met de toestand in de stad. Gewoon voorkeur voor wat meer rust.

Afijn dus...

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_17072994
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:08 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Maar ze dienen zich wel aan te passen!

Aan wie??

Aan jou, of aan mij, of aan je buurman, aan die gothick daar op de hoek, of die punker, aan die zwaar gelovige urker, of aan de vrijbuiter????

Wat moeten ze doen dan, wanneer zijn ze aangepast genoeg in jouw ogen???
Als ze de taal spreken, gewoon werken/leren e.d.
Wat zit je dan zo dwars?????

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:16:34 #106
74080 Goodluck
pi_17073142
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Aan wie??

Aan jou, of aan mij, of aan je buurman, aan die gothick daar op de hoek, of die punker, aan die zwaar gelovige urker, of aan de vrijbuiter????

Wat moeten ze doen dan, wanneer zijn ze aangepast genoeg in jouw ogen???
Als ze de taal spreken, gewoon werken/leren e.d.
Wat zit je dan zo dwars?????

Dat vind ik ook zoiets typisch, gewoon ontkennen dat we een Nederlandse identiteit hebben. Nederlanders hebben als gemeenschappelijk basiskenmerk dat ze de taal allemaal redelijk beheersen. Daarnaast zou je kunnen stellen dat men bijvoorbeeld uit zichzelf op zoek gaat naar werk, scholing geniet en deelneemt aan de samenleving.

Neem als simpel uitgangspunt eens hetgeen jij zelf zou doen als je morgen bijvoorbeeld in een Frans dorp ging wonen...

pi_17073294
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:01 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Wat ver te zoeken is helaas. En misschien nog wel een stuk zal verergeren

Ja, daarom is het tot op zekere hoogte 'leuk'. Maar in Nederland is het te ver doorgedreven.
pi_17073306
Ben zelf als halfbloedje een product van onze multiculturele samenleving, woon in Rotterdam en heb het goed naar me zin hier.. ga met alle soorten en maten om en kan me moeilijk voorstellen als hier (bijna) alleen maar NLers zouden wonen, nah niks voor mij.

Heb zelf een spaanse vriendin, en mijn zusje een turkse vriend, heb pakistaanse, tunesische, surinaamse en indonesische nichten/neven.. 1 grote meltpot dus en 'houwuh zo'

X
pi_17073433
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:25 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Eikels heb je altijd, en die zullen altijd blijven. Spuugde hij jou omdat hij marrokaan was, of omdat het gewoon een eikel was?

Vivi heeft hier best een punt (ik denk overigens dat deze persoon zowel Marokkaan als eikel was). Feit is gewoon dat er een groep overwegend jeugdige Marokkanen is die geen enkel respect voor vrouwen kan opbrengen. Dat komt doordat ze thuis met hele antieke moslimstandpunten (ook t.a.v. de vrouw) geconfronteerd worden en dan op straat vrouwen vrij en blij rond zien lopen.
De enige vrouwen die ze respecteren zijn hun '"eigen' moslimvrouwen. Dacht je dat ze die in het gezicht durfden te spugen? Ze kijken wel link uit!
pi_17073650
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:16 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zoiets typisch, gewoon ontkennen dat we een Nederlandse identiteit hebben. Nederlanders hebben als gemeenschappelijk basiskenmerk dat ze de taal allemaal redelijk beheersen. Daarnaast zou je kunnen stellen dat men bijvoorbeeld uit zichzelf op zoek gaat naar werk, scholing geniet en deelneemt aan de samenleving.

Neem als simpel uitgangspunt eens hetgeen jij zelf zou doen als je morgen bijvoorbeeld in een Frans dorp ging wonen...

Ik kan mijn marokkaanse vrienden ander beter verstaan dan de buurvrouw van hier op de hoek.
Van de 10 woorden die ze spreekt versta ik er misschien 3, met goed geluk en wat giswerk, denk maar niet dat ze normaal nederlands beheerst...
En zo zijn er vele!!!!

Neem de dialecten hier in nederland, als je die niet gewoon bent versta je er ook geen hol van...

In mijn vriendengroep zitten alleen medelanders die gewoon werken, gewoon meedoen aan de maatschappij(op hun manier) en die beter nederlands spreken als menig nederlander...

Je spreekt over een hele kleine groep en vergeet het overgrote gedeelte die WEL gewoon op hun eigen manier meedraait...
Net zoals nederlanders op hun eigen manier meedraaien.

Kom op zeg, nederlanders zijn toch geen eenheidsworst, daar zitten ook grote verschillen tussen mensen, van zwaar gelovige mensen tot ware vrijbuiters...

Wat is dat toch voor een angst over dingen de anders zijn, hou toch op zeg.....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:43:20 #111
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_17073944
Sorry hoor, maar dat heeft niks met angst te maken, ik ben echt niet bang voor die persoontjes Ik irriteer me er alleen aan dat ze continu op een negatieve manier de aandacht moeten opzoeken, dat ik niet meer normaal over straat kan, met of zonder mijn vriend, zonder opmerkingen naar mijn hoofd te krijgen.

En NEE, ik sla niet snel mijn ogen neer als ik provocerend wordt aangekeken, zoals 99% van de (schijterige) autochtone bevolking doet omdat ze geen confrontatie durven aan te gaan. Jij kijkt mij provocerend aan? Ik kijk terug, en ja, dan heb je het al snel gedaan he

En toch heel vreemd dat ik dat soort problemen tot nu toe voortdurend met Marokkanen heb , met hun belachelijke haantjescultuur.

En kom aub niet weer aan met dat gelul over dat Nederlanders dat net zo goed doen. Oke, als ze het doen dan moeten we daarmee dealen, hoewel ik me de keren dat ik door een autochtoon op die manier benaderd ben echt niet kan herinneren, wat Marokkanen betreft kan ik legio voorbeelden opnoemen.

Ik probeer hier niets te bewijzen oid, ik meld gewoon mijn eigen ervaringen, en daar is niets aan gelogen, en JA ik vind dat ook in en in triest dat het zo is.

[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 10-02-2004 22:44]

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_17074003
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:43 schreef Vivi het volgende:
Sorry hoor, maar dat heeft niks met angst te maken, ik ben echt niet bang voor die persoontjes Ik irriteer me er alleen aan dat ze continu op een negatieve manier de aandacht moeten opzoeken, dat ik niet meer normaal over straat kan, met of zonder mijn vriend, zonder opmerkingen naar mijn hoofd te krijgen.

En NEE, ik sla niet snel mijn ogen neer als ik provocerend wordt aangekeken, zoals 99% van de (schijterige) autochtone bevolking doet omdat ze geen confrontatie durven aan te gaan. Jij kijkt mij provocerend aan? Ik kijk terug, en ja, dan heb je het al snel gedaan he

En toch heel vreemd dat ik dat soort problemen tot nu toe voortdurend met Marokkanen heb , met hun belachelijke haantjescultuur.

En kom aub niet weer aan met dat gelul over dat Nederlanders dat net zo goed doen. Oke, als ze het doen dan moeten we daarmee dealen, hoewel ik me de keren dat ik door een autochtoon op die manier benaderd ben echt niet kan herinneren, wat Marokkanen betreft kan ik legio voorbeelden opnoemen.

Ik probeer hier niets te bewijzen oid, ik meld gewoon mijn eigen ervaringen, en daar is niets aan gelogen, en JA ik vind dat ook in en in triest dat het zo is.

Wil je de echte marokkaanse cultuur zien? Dan moet je naar hun ouders toe stappen en zeggen wat ze gedaan hebben. Die zullen me toch een pak slaag krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17074034
Het is belachelijk wat er vanuit Den Haag over het land uitgestrooid is.
Het is veel te massaal.
eeeh
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:46:57 #114
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17074052
Mijn vader is als ongelovige hond getrouwd met een Moslima. Ikzelf heb een relatie met een Moslima gehad.

Maar ach...

Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:47:03 #115
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_17074058
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wil je de echte marokkaanse cultuur zien? Dan moet je naar hun ouders toe stappen en zeggen wat ze gedaan hebben. Die zullen me toch een pak slaag krijgen.

Als die ouders hun ogen een beetje open hebben dan hebben ze toch al door wat hun kinderen doen..daarbij heb ik het vaak genoeg meegemaakt met lui van een jaar of 25, die geef je niet meer zo makkelijk een pak rammel he..
pi_17074098
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Als die ouders hun ogen een beetje open hebben dan hebben ze toch al door wat hun kinderen doen..daarbij heb ik het vaak genoeg meegemaakt met lui van een jaar of 25, die geef je niet meer zo makkelijk een pak rammel he..

Alsof die ouders constant achter hun kinderen aanlopen Bovendien, "lui van een jaar of 25" krijgen net zo hard een pak rammel in de marokkaanse cultuur hoor,
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:50:43 #117
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17074174
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:46 schreef Ype het volgende:
Mijn vader is als ongelovige hond getrouwd met een Moslima. Ikzelf heb een relatie met een Moslima gehad.

Maar ach...

Maar dat waren net de enige twee goede Moslims in Nederland natuurlijk.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:55:47 #118
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17074334
Het is kut. Hier in Den Haag is het gewoon verschillende groepen die elkaar TOTAAL niet moeten. Er is weinig NLs meer aan. Turks en Arabisch wordt steeds meer de voertaal. Heb het al meegemaakt dat in een telecomwinkel niemand NLs kon spreken.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:55:51 #119
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_17074336
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alsof die ouders constant achter hun kinderen aanlopen Bovendien, "lui van een jaar of 25" krijgen net zo hard een pak rammel in de marokkaanse cultuur hoor,

Ik heb alleen het idee dat ze me niet zo snel hun woonadres geven als ik daarnaar vraag. En nog een voorbeeld, mijn moeder, mijn broertje en ik waren een tijdje geleden in de bioscoop (Catharijne) alwaar een stel ettertjes van een jaar of 12 liep te kloten. Mijn moeder verzocht op een bepaald moment op we ms de film zouden kunnen gaan kijken zonder al dat gedoe. Resultaat, een hoop krachtermen (kankerhoer etc), en een bus pepperspray in haar en mijn ogen.

Het personeel heeft toen de bioscoop afgesloten en de politie ingeschakeld.

Wij, en de etterjes werden naar het bureau gereden waar we uiteraard een aanklacht hebben ingediend. Na een half uurtje kwam een of ander gehoofddoekt personage briesend binnen en~`verzocht`ons op dreigende toon de aanklacht tegen haar lieve zoontje in te trekken, want het was allemaal maar een grapje...dan breekt mijn klomp hoor.

Mijn moeder haar ogen zaten letterlijk dichtgeplakt, wat zij duidelijk kon zien, en geen woord daarover maar nog een beetje hoog van de toren blazen!

Uiteraard hebben we haar hartelijk uitgelachen, maar toch!

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:00:45 #120
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17074489
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Hier kan je me echt bloedlink mee maken, met dat slappe gelul over 'angst'. Heeft niets met angst te maken. Ik leef in het midden van die onzin, en ik keur OBJECTIEF aspecten van de (voornamelijk islamitische) cultuur en denkwijze af.

[Dit bericht is gewijzigd door Robert_Jensen op 10-02-2004 23:06]

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:08:36 #121
74080 Goodluck
pi_17074771
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:32 schreef erodome het volgende:

Cut the crap!

Wat is dat toch, die voorbarige mensen die vanuit hun eigen multiculturele droom wel even denken te kunnen beoordelen hoe jij persoonlijk in elkaar steekt ?

Echt, ik vind dat zo'n ongelofelijk zwaktebod!

pi_17074930
Waarom mogen mensen dan niet anders zijn?????

Waar heb je dan presies zo'n moeite mee, kom niet met crimi gedrag, want dat kent geen grond in hun cultuur en/of geloof...

Wat is er mis met bv een moslim die zich verder prima gedraagt maar wel echt een moslims is?
Welk probleem heb je daarmee?

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:14:10 #123
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_17074973
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:00 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Hier kan je me echt bloedlink mee maken, met dat slappe gelul over 'angst'. Heeft niets met angst te maken. Ik leef in het midden van die onzin, en ik keur OBJECTIEF aspecten van de (voornamelijk islamitische) cultuur en denkwijze af.

*Mee eens is maar te vermoeid wordt om dit keer op keer uit te leggen aan geurtjes en kleurtjeslievende mensen*
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:15:35 #124
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17075019
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:13 schreef erodome het volgende:

Waar heb je dan presies zo'n moeite mee, kom niet met crimi gedrag, want dat kent geen grond in hun cultuur en/of geloof...

Wat is er mis met bv een moslim die zich verder prima gedraagt maar wel echt een moslims is?

. Godverdomme mens. Het gaat niet om het anders zijn, het gaat om het botsen van levensvisies! .
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:16:20 #125
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_17075056
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:13 schreef erodome het volgende:

Daar heb ik niks op tegen, Ik KRIJG er wat op tegen als ze voortdurend op een irritant doordringende manier in mijn belevingswereld dringen. Ik heb er wat op tegen als ik me een een vreemde voel in mijn eigen land/buurt/supermarkt. En ik heb wat tegen uitvreters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')