quote:Ik ben niet echt een fervent voorstander van scheiding kerk-staat, dat wil zeggen, het hoeft niet in het absurde doorgevoerd te worden. Zoals zeg maar het verbieden van religieuze uitingen in de ambtenarij of op school.
WASHINGTON/BOSTON - President Bush heeft laten doorschemeren dat hij een amendement op de grondwet wil indienen, waarin het homohuwelijk nadrukkelijk wordt verboden.Bush reageerde woensdagavond (plaatselijke tijd) op het besluit van de hoogste rechtbank in de Amerikaanse staat Massachusetts om een huwelijk ook voor homo's mogelijk te maken.
Bush noemde die uitspraak "zeer verontrustend". "Het huwelijk is een heilige institutie tussen man en vrouw", aldus Bush in een door CNN en andere Amerikaanse media uitgezonden verklaring.
De president maakte duidelijk dat hij wel stappen moet nemen, als "activistische rechters door een wettelijk besluit" een nieuwe definitie aan het huwelijk geven. "We moeten doen wat wettelijk noodzakelijk is om de heiligheid van het huwelijk te beschermen".
In zijn State of the Union vorige maand had Bush het traditionele huwelijk tussen man en vrouw ook al met kracht verdedigd.
Als president van het zelfuitgeroepen vrije westen voorbeeld dien je toch echt die scheiding te maken. Zeker als je andere landen aanvalt om een democratie te stichten waar voor geloofs fanatici geen plaats is in de regering.
Toch kan het Bush geen hol schelen, hij wil bij voorbaat zorgen dat homo's geen huwelijk mogen aangaan omdat het een 'heilig verbond' zou zijn. Bush zijn extreem-conservatieve levensvisie probeert hij dus iedere amerikaan op te leggen.
Wat vinden jullie, wenselijk of niet ?
quote:Homo huwelijk is tegennatuurlijk. Dus verbieden die hap.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:20 schreef gelly het volgende:
Wat vinden jullie, wenselijk of niet ?
quote:Monogamie ook. Ook verbieden en polygamie verplichten
Op vrijdag 6 februari 2004 23:21 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Homo huwelijk is tegennatuurlijk. Dus verbieden die hap.
Hun euthanasiebeleid:
Hun homohuwelijkenbeleid:
Hun drugsbeleid:
Freedom m'n arse, als het om individuele vrijheid gaan in de VS.
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 06-02-2004 23:25]
.
quote:Ik wist niet dat het huwelijk een natuurlijke oorsprong had, maar goed. Het gaat hier niet over het homohuwelijk, maar de invloed van geloof op de beslissingen van een president.
-edit-
Doet Bush toch een keer iets goeds..
[Dit bericht is gewijzigd door OldJeller op 06-02-2004 23:28]
quote:Homo zijn is natuurlijk
Dat heeft God er van gemaakt (voor de mensen die daarin geloven).
quote:Geweld is heel natuurlijk, legaliseren die hap
quote:Als je een discussie wilt voeren over homo's of het huwelijk tussen hen zoek je maar een ander topic. Het is hier off-topic.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:28 schreef OldJeller het volgende:
Man en man kunnen geen kinderen krijgen.
Man en vrouw zijn duidelijk voor elkaar bedoeld om het menselijk ras voort te zetten.
Verbieden dus, afschaffen, weg ermee!
Ze zeggen dat je 'zo' wordt geboren en er niks aan kan doen, het zit in je hoofd, dat is toch hetzelfde als pedofilie, dat zit bij mensen in hun hoofd.
Professionele hulp is gewoon nodig. TBS e.d. i.p.v. aanmoediging.
quote:Bush is tegennatuurlijk.
Homo huwelijk is tegennatuurlijk.
V.
quote:Wat is dit voor een vuile-gore-fascistische-respectloze-klote-post !
Man en vrouw zijn duidelijk voor elkaar bedoeld om het menselijk ras voort te zetten.
Ze zeggen dat je 'zo' wordt geboren en er niks aan kan doen, het zit in je hoofd, dat is toch hetzelfde als pedofilie, dat zit bij mensen in hun hoofd.
Homo-seksualiteit is volkomen normaal.
quote:Ik mag jou al slaan zonder dat ik een proces krijg. Als het maar niet in het openbaar is ...
Op vrijdag 6 februari 2004 23:29 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Geweld is heel natuurlijk, legaliseren die hap
quote:Dat je vindt dat het huwelijk heilig is, ok. Maar waarom het uitsluitend voorbehouden moet zijn aan een man en een vrouw en niet man+man of vrouw+vrouw kan alleen maar discriminerend genoemd worden.
"Het huwelijk is een heilige institutie tussen man en vrouw", aldus Bush...
quote:Die voorwaarde om het thuis te doen is tegennatuurlijk. Het is natuurlijk als je het in het midden van je woedevlaag doet.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:30 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Ik mag jou al slaan zonder dat ik een proces krijg. Als het maar niet in het openbaar is ...
quote:hehe ik had mijn portie slappe lach nog niet gehad vandaag! dankje oldjeller!
ik vind het enorm lachwekkend dat bus door middel van een amendement probeer t zijn zin door te drammen terwijl andere tien keer zo belangrijke politieke punten gewoonweg bijna genegeerd worden. zijn invloed wordt gewoon irritant en de vs verschijnt meer als lachwekkende grootmacht in beeld dan als serieus land met serieuze waarden en normen..
ik hoop dat zijn kinderen homosexueel zijn, dan wordt het tenminste pijnlijk duidelijk dat bush "fouten"heeft gemaakt..
quote:Maar misschien is homo zijn gewoon een manier van moeder natuur om de populatie in toom te houden?
quote:Gelukkig niet, Supaaah.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:30 schreef Supaaah het volgende:
Ben ik nou de enige hetero die vind dat die Bush ongelijk heeft?
quote:God created Adam and Eve. Not Adam and Steve.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:25 schreef gelly het volgende:[..]
Ik wist niet dat het huwelijk een natuurlijke oorsprong had, maar goed. Het gaat hier niet over het homohuwelijk, maar de invloed van geloof op de beslissingen van een president.
quote:Inderdaad, wat een onzin
Op vrijdag 6 februari 2004 23:29 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Geweld is heel natuurlijk, legaliseren die hap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |