abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16959259
quote:
WASHINGTON/BOSTON - President Bush heeft laten doorschemeren dat hij een amendement op de grondwet wil indienen, waarin het homohuwelijk nadrukkelijk wordt verboden.

Bush reageerde woensdagavond (plaatselijke tijd) op het besluit van de hoogste rechtbank in de Amerikaanse staat Massachusetts om een huwelijk ook voor homo's mogelijk te maken.

Bush noemde die uitspraak "zeer verontrustend". "Het huwelijk is een heilige institutie tussen man en vrouw", aldus Bush in een door CNN en andere Amerikaanse media uitgezonden verklaring.

De president maakte duidelijk dat hij wel stappen moet nemen, als "activistische rechters door een wettelijk besluit" een nieuwe definitie aan het huwelijk geven. "We moeten doen wat wettelijk noodzakelijk is om de heiligheid van het huwelijk te beschermen".

In zijn State of the Union vorige maand had Bush het traditionele huwelijk tussen man en vrouw ook al met kracht verdedigd.

Ik ben niet echt een fervent voorstander van scheiding kerk-staat, dat wil zeggen, het hoeft niet in het absurde doorgevoerd te worden. Zoals zeg maar het verbieden van religieuze uitingen in de ambtenarij of op school.

Als president van het zelfuitgeroepen vrije westen voorbeeld dien je toch echt die scheiding te maken. Zeker als je andere landen aanvalt om een democratie te stichten waar voor geloofs fanatici geen plaats is in de regering.

Toch kan het Bush geen hol schelen, hij wil bij voorbaat zorgen dat homo's geen huwelijk mogen aangaan omdat het een 'heilig verbond' zou zijn. Bush zijn extreem-conservatieve levensvisie probeert hij dus iedere amerikaan op te leggen.

Wat vinden jullie, wenselijk of niet ?

pi_16959289
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:20 schreef gelly het volgende:

Wat vinden jullie, wenselijk of niet ?

Homo huwelijk is tegennatuurlijk. Dus verbieden die hap.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:21:52 #3
59897 sourcy
Sparkling...
pi_16959307
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:21 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Monogamie ook. Ook verbieden en polygamie verplichten
pi_16959373
De VS is natuurlijk op sommige punten een prachtig liberaal land, behalve qua individuele vrijheid in wetgeving.

Hun euthanasiebeleid:
Hun homohuwelijkenbeleid:
Hun drugsbeleid:

Freedom m'n arse, als het om individuele vrijheid gaan in de VS.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 06-02-2004 23:25]

pi_16959392
Dat krijg je met het Joden/Christenfundamenatistisch regime van Bush. Land of the Free? Laat me niet glimlachen...
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:25:32 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_16959405
Moet ik hier echt mijn mening over geven

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:25:47 #7
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_16959417
Sweet land of li-hi-ber-ty!

.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_16959420
quote:

[..]

Ik wist niet dat het huwelijk een natuurlijke oorsprong had, maar goed. Het gaat hier niet over het homohuwelijk, maar de invloed van geloof op de beslissingen van een president.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:26:41 #9
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_16959446
Bush is zelf waarschijnlijk homo en bang dat hij de kans niet kan weersaan als het legaal wordt.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_16959486
Man en man kunnen geen kinderen krijgen.
Man en vrouw zijn duidelijk voor elkaar bedoeld om het menselijk ras voort te zetten.
Verbieden dus, afschaffen, weg ermee!
Ze zeggen dat je 'zo' wordt geboren en er niks aan kan doen, het zit in je hoofd, dat is toch hetzelfde als pedofilie, dat zit bij mensen in hun hoofd.
Professionele hulp is gewoon nodig. TBS e.d. i.p.v. aanmoediging.

-edit-
Doet Bush toch een keer iets goeds..

[Dit bericht is gewijzigd door OldJeller op 06-02-2004 23:28]

pi_16959490
quote:

[..]

Homo zijn is natuurlijk

Dat heeft God er van gemaakt (voor de mensen die daarin geloven).

pi_16959508
quote:

[..]

Geweld is heel natuurlijk, legaliseren die hap
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16959513
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:28 schreef OldJeller het volgende:
Man en vrouw zijn duidelijk voor elkaar bedoeld om het menselijk ras voort te zetten.
Ze zeggen dat je 'zo' wordt geboren en er niks aan kan doen, het zit in je hoofd, dat is toch hetzelfde als pedofilie, dat zit bij mensen in hun hoofd.
Als je een discussie wilt voeren over homo's of het huwelijk tussen hen zoek je maar een ander topic. Het is hier off-topic.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:29:52 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_16959528
quote:

[..]

Homo huwelijk is tegennatuurlijk.

Bush is tegennatuurlijk.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:30:04 #15
37950 JAM
pi_16959535
quote:
Wat is dit voor een vuile-gore-fascistische-respectloze-klote-post ! . . . .

Homo-seksualiteit is volkomen normaal.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_16959536
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:29 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik mag jou al slaan zonder dat ik een proces krijg. Als het maar niet in het openbaar is ...
pi_16959543
quote:
"Het huwelijk is een heilige institutie tussen man en vrouw", aldus Bush...
Dat je vindt dat het huwelijk heilig is, ok. Maar waarom het uitsluitend voorbehouden moet zijn aan een man en een vrouw en niet man+man of vrouw+vrouw kan alleen maar discriminerend genoemd worden.
Every worthwhile plan is diabolical.
pi_16959555
Ben ik nou de enige hetero die vind dat die Bush ongelijk heeft?
pi_16959562
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:30 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik mag jou al slaan zonder dat ik een proces krijg. Als het maar niet in het openbaar is ...

Die voorwaarde om het thuis te doen is tegennatuurlijk. Het is natuurlijk als je het in het midden van je woedevlaag doet.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:31:06 #20
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_16959567
ik denk inderdaad dat Amerika daar nog de komende decennia niet klaar voor is. Ik baseer me op de ontstane ophef rond het superbowl drama met miss Jackson
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:31:25 #21
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_16959574
quote:
hehe ik had mijn portie slappe lach nog niet gehad vandaag! dankje oldjeller!

ik vind het enorm lachwekkend dat bus door middel van een amendement probeer t zijn zin door te drammen terwijl andere tien keer zo belangrijke politieke punten gewoonweg bijna genegeerd worden. zijn invloed wordt gewoon irritant en de vs verschijnt meer als lachwekkende grootmacht in beeld dan als serieus land met serieuze waarden en normen..

ik hoop dat zijn kinderen homosexueel zijn, dan wordt het tenminste pijnlijk duidelijk dat bush "fouten"heeft gemaakt..

put
your
clothes
on!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:31:32 #22
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_16959580
quote:
Maar misschien is homo zijn gewoon een manier van moeder natuur om de populatie in toom te houden?
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:31:33 #23
37950 JAM
pi_16959581
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:30 schreef Supaaah het volgende:
Ben ik nou de enige hetero die vind dat die Bush ongelijk heeft?
Gelukkig niet, Supaaah. .
pi_16959583
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het huwelijk een natuurlijke oorsprong had, maar goed. Het gaat hier niet over het homohuwelijk, maar de invloed van geloof op de beslissingen van een president.

God created Adam and Eve. Not Adam and Steve.

pi_16959591
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:29 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een onzin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')