quote:Als ik een Turk zou zijn en de gevangenis niet zou vrezen en recht zou hebben om hiervoor te demonstreren en in Turkije zou wonen, zou ik dit mogelijkerwijze overwegen.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:36 schreef Robert_Jensen het volgende: Trouwens Hasselhoef, wanneer is je demonstratie tegen Turkije? Dat al 80 jaar die wet handhaaft en zelfs een algeheel verbod op baarden heeft als ambtenaar zijnde?
Daar ik echter geen Turk ben noch in Turkije woon maar in Nederland ontgaat de relevantie van jouw opmerking betreffende dit specifieke topic.
quote:Ik vind dat wanneer je als land vrijheid van godsdienst zo belangrijk vindt dat je dit als grondrecht ziet, je mensen ook de vrijheid moet gunnen deze godsdienst daadwerkelijk te belijden.
Op zondag 25 januari 2004 12:23 schreef Gia het volgende:....
Feit is dat een moslim die naar een ander land verhuist, zich moet houden aan de wetten en de regels van dat land. Dus als een hoofddoek ergens verboden is, hebben ze niet het recht hem toch te dragen.
Moslims denken dat vrijheid van godsdienst inhoudt, dat al hun geloofswetjes opgevolgd mogen worden, want anders worden ze onderdrukt.Wat is het volgende punt?
Afdwingen om te mogen bidden onder werktijd en schooltijd? Eisen van een gebedsruimte op school en werk?
En als dat niet mag, maar weer met z'n allen naar het malieveld?
....
quote:Waarop basseer jij deze uitspraak? Ik zie veel meer initiatieven om de vrijheid in te perken van moslims bij het belijden van hun geloof dan andersom.
Ik hoop echt dat ook de Nederlandse regering hier paal en perk aan gaat stellen, want anders is het einde zoek en willen moslims langzaamaan al hun regeltjes en wetjes mogen handhaven, ook daar waar ze tegen nederlandse regels en/of wetten ingaan.
quote:Dat klopt de grootste groep allochtonen zijn .....indonesiers. Maar ook een zeer grote groep als Duitsers en Belgen zijn in Nederland aanwezig.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:54 schreef Bhaarath het volgende: Verwar deze discussie niet met het verschil tussen allochtonen en autochtonen. Net alsof alle allochtonen moslims zijn. Dit is absoluut niet waar. De meeste allochtonen zijn niet-moslims. En waar je de felste en meest fundamentalische moslims moet zoeken? Onder de bekeerde autochtonen.
De wrijvingen die je nu hebt tussen allo/auto's zag je ook toen de Surinamers 1970 massaal naar Nederland kwamen.
quote:En wat heeft dit te maken met het bij wet verbieden van het dragen van een hoofddoek?
Op zondag 25 januari 2004 12:31 schreef Lemmeb het volgende:
Het interesseert me allemaal niks wat er in de bijbel en in de koran staat. Dat zijn sprookjesboeken zonder enige vorm van wetenschappelijk fundament en het schaamteloos gebruiken van de teksten uit dat soort boeken in een discussie met ongelovigen, zie ik als een blijk van onmacht en een gebrek aan intelligentie.
quote:Waarom ga jij dan als NLer zijnde in NL demonsteren tegen een Franse wet?
Op zondag 25 januari 2004 12:26 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:[..]
Als ik een Turk zou zijn en de gevangenis niet zou vrezen en recht zou hebben om hiervoor te demonstreren en in Turkije zou wonen, zou ik dit mogelijkerwijze overwegen.
Daar ik echter geen Turk ben noch in Turkije woon maar in Nederland ontgaat de relevantie van jouw opmerking betreffende dit specifieke topic.
quote:Het gebruik van citaten uit de bijbel heeft slechts tot doel gehad om te laten zien dat onze hoofddoekenfobie niet alleen iets is van de Islam maar dat je dit ook aantreft in onze zwaargereformeerde gemeentes.
Op zondag 25 januari 2004 12:31 schreef Lemmeb het volgende: Het interesseert me allemaal niks wat er in de bijbel en in de koran staat. Dat zijn sprookjesboeken zonder enige vorm van wetenschappelijk fundament en het schaamteloos gebruiken van de teksten uit dat soort boeken in een discussie met ongelovigen, zie ik als een blijk van onmacht en een gebrek aan intelligentie.
Veel van de kritiek die mensen hebben over de gebruiken in de Islam vind je terug in het Joden of christendom. Daar echter het Jodendom en het Christendom een eeuwenlange traditie in het Nederlands hebben, zijn mensen er niet bang voor. De Islam in Nederland is slechts 30 jaar en de aanpassingen ook bij de moslims zijn pas begonnen. Maar zo een proces kost tijd.
quote:
Op zondag 25 januari 2004 12:39 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Waarom ga jij dan als NLer zijnde in NL demonsteren tegen een Franse wet?
Precies wat door mijn hoofd ging toen ik dit las !
quote:1) Omdat Frankrijk een Europees land is en wij Europese regels hiervoor hebben.
Op zondag 25 januari 2004 12:39 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]Waarom ga jij dan als NLer zijnde in NL demonsteren tegen een Franse wet?
2) Leefbaar Rotterdam is hetzelfde van plan en heeft hiervoor in wetsvoorstel in de maak.
quote:Dit interesseert me dus geen ene biet. Dit zijn argumenten van de vorm 'zij waren ook ooit achterlijk, dus mogen wij dat nu ook nog wel even zijn'.
Op zondag 25 januari 2004 12:42 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
Het gebruik van citaten uit de bijbel heeft slechts tot doel gehad om te laten zien dat onze hoofddoekenfobie niet alleen iets is van de Islam maar dat je dit ook aantreft in onze zwaargereformeerde gemeentes.Veel van de kritiek die mensen hebben over de gebruiken in de Islam vind je terug in het Joden of christendom. Daar echter het Jodendom en het Christendom een eeuwenlange traditie in het Nederlands hebben, zijn mensen er niet bang voor. De Islam in Nederland is slechts 30 jaar en de aanpassingen ook bij de moslims zijn pas begonnen. Maar zo een proces kost tijd.
Het zal me worst wezen, laat de islam maar gewoon een geforceerde, versnelde ontwikkeling en emancipatie doorlopen, ter meerdere ere en glorie van de integratie. Dat daarbij heel wat mensen op hun religieuze teentjes worden getrapt, zal me evengoed aan m'n reet roesten. Ze kregen en krijgen er genoeg voor terug.
quote:1)Zo'n demonstratie in Nederland waar waarschijnlijk maar een paar honderd man op afkomen zal absoluut geen indruk op de Franse regering maken. Als ze er zich sowieso als bewust van zijn dat er in Nederland een dergelijke demonstratie komt.
Op zondag 25 januari 2004 12:45 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:[..]
1) Omdat Frankrijk een Europees land is en wij Europese regels hiervoor hebben.
2) Leefbaar Rotterdam is hetzelfde van plan en heeft hiervoor in wetsvoorstel in de maak.
2)En als je toch zonodig wilt demonstreren over buitenlandse politiek; kies dan een onderwerp wat wel ergens over gaat zoals -ik noem maar eens wat- het beleid in Noord-Korea, de onrust in Irak. Lijkt me toch iets belangrijker eigenlijk....
quote:Je woont toch ook niet in Frankrijk. Dus waar maak je je druk om?
Op zondag 25 januari 2004 12:26 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:[..]
Als ik een Turk zou zijn en de gevangenis niet zou vrezen en recht zou hebben om hiervoor te demonstreren en in Turkije zou wonen, zou ik dit mogelijkerwijze overwegen.
quote:Nee er zijn nog steeds in Urk, Staphorst, Sliedrecht, Zeeland veel Christenen te vinden die op dezelfde wijze met hun geloof omgaan zoals sommige moslims dit doen.
Op zondag 25 januari 2004 12:51 schreef Lemmeb het volgende:[..]Dit interesseert me dus geen ene biet. Dit zijn argumenten van de vorm 'zij waren ook ooit achterlijk, dus mogen wij dat nu ook nog wel even zijn'.
quote:Emancipatie werkt twee kanten op. Zo zullen moslims zich aanpassen maar of je het wilt of niet zullen ook andersgelovige zich aanpassen het veranderd straatbeeld, eethuizen en leefculteren.
Het zal me worst wezen, laat de islam maar gewoon een geforceerde, versnelde ontwikkeling en emancipatie doorlopen, ter meerdere ere en glorie van de integratie. Dat daarbij heel wat mensen op hun religieuze teentjes worden getrapt, zal me evengoed aan m'n reet roesten. Ze kregen en krijgen er genoeg voor terug.
De bereidheid om elkaar te accepteren (niet mis te verstaan met tolereren) is een proces, wat tijd kost. Zie het maar als het maken van thee. Als het water bevroren is kan je geen thee maken. En als het thee zakje zich nog in het doosje bevindt zal er ook geen thee geschonken worden.
Integratie is het bijeenbrengen van heetwater en thee in een gezamenlijk kopje.
quote:Je maakt een uitzondering omwille van het geloof. Dat is voortrekkerij, discriminatie of hoe je het maar noemen wilt. Het dragen van een petje berokkent ook niemand schade en toch mag het niet.
Op zondag 25 januari 2004 12:36 schreef kLowJow het volgende:[..]
Ik vind dat wanneer je als land vrijheid van godsdienst zo belangrijk vindt dat je dit als grondrecht ziet, je mensen ook de vrijheid moet gunnen deze godsdienst daadwerkelijk te belijden.
Natuurlijk is het zo dat wanneer het belijden van een godsdienst betekent dat je andere wetten breekt, of anderen schade berokkent, hier een oplossing voor gevonden moet worden, maar ik zie niet in waarom hiervan sprake zou zijn bij het al dan niet dragen van een hoofddoekje.
quote:Dat zie jij verkeerd. Moslims willen hier vanalles invoeren, wat tegen de huidige wetten en regels indruist en daarom moeten er nog duidelijkere wetten gemaakt worden.
Waarop basseer jij deze uitspraak? Ik zie veel meer initiatieven om de vrijheid in te perken van moslims bij het belijden van hun geloof dan andersom.
Als moslims al niet begonnen waren met deze zaken te eisen, was deze hele discussie onnodig.
quote:
Op zondag 25 januari 2004 12:58 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:[..]
Nee er zijn nog steeds in Urk, Staphorst, Sliedrecht, Zeeland veel Christenen te vinden die op dezelfde wijze met hun geloof omgaan zoals sommige moslims dit doen.
Echte democratie is dat er ruimte is voor verschillende inzichten en gebruiken mits men zich aan de Nederlandse wetten houdt.
[..]Emancipatie werkt twee kanten op. Zo zullen moslims zich aanpassen maar of je het wilt of niet zullen ook andersgelovige zich aanpassen het veranderd straatbeeld, eethuizen en leefculteren.
De bereidheid om elkaar te accepteren (niet mis te verstaan met tolereren) is een proces, wat tijd kost. Zie het maar als het maken van thee. Als het water bevroren is kan je geen thee maken. En als het thee zakje zich nog in het doosje bevindt zal er ook geen thee geschonken worden.
Integratie is het bijeenbrengen van heetwater en thee in een gezamenlijk kopje.
quote:Ja, alleen heeft mohammed dat verkeerd begrepen. Of hij vond het wel zo gemakkelijk om meteen vrouwen op te leggen dat ze die doek altijd moeten dragen.
Op zondag 25 januari 2004 12:42 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
Veel van de kritiek die mensen hebben over de gebruiken in de Islam vind je terug in het Joden of christendom.
Er is nogal een verschil tussen je hoofd bedekken tijdens het gebed of altijd je hoofd te bedekken, zoals moslima's dat denken te moeten doen.
Er staat helemaal nergens in de Koran dat vrouwen hun hoofd moeten bedekken.
quote:Dus, als Turkije bij de EU komt, ga je ook daartegen demonstreren?
Op zondag 25 januari 2004 12:45 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:[..]
quote:De 'ontwikkeling' van de Islam lijkt mij losstaan van het vraagstuk van de integratie. Hoe verklaar je anders autochtonen die zich tot de Islam bekeren? Zijn die ineens niet meer in de Nederlandse samenleving geïntegreerd? Hiernaast snap ik niet hoe jij je deze 'ontwikkeling' voorstelt. Kun jij de toekomst voorspellen? Waarschijnlijk niet, dus kun je ook niets zeggen over hoe de Islam er in de toekomst uit zal zien, en of deze zich in de door jou gewenste richting 'ontwikkeld'.
Op zondag 25 januari 2004 12:51 schreef Lemmeb het volgende:
laat de islam maar gewoon een geforceerde, versnelde ontwikkeling en emancipatie doorlopen, ter meerdere ere en glorie van de integratie.
quote:Wie ben jij om te beoordelen hoeveel iemands vrijheid diens godsdienst te belijden waard is?
Dat daarbij heel wat mensen op hun religieuze teentjes worden getrapt, zal me evengoed aan m'n reet roesten. Ze kregen en krijgen er genoeg voor terug.
quote:Turkije is toch ook een Europees land volgens jou? Ze staan op de EU nominatielijst dus...
quote:Ja, de AEL is van plan de Shaira in te voeren in NL. Zullen we ook maar gaan demonsteren in Afghanistan tegen die wet in NL?
Het is gewoon hypocriet gedrag. Turkije heeft die wet al 80 jaar, en nooit zie ik mensen zoals jij daar tegen demonstreren.
quote:Op scholen waar moslima's geen hoofddoekje op mogen, mogen ook deze mensen hun hoofdbedekking niet op.
Op zondag 25 januari 2004 12:58 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:[..]
Nee er zijn nog steeds in Urk, Staphorst, Sliedrecht, Zeeland veel Christenen te vinden die op dezelfde wijze met hun geloof omgaan zoals sommige moslims dit doen.
Echte democratie is dat er ruimte is voor verschillende inzichten en gebruiken mits men zich aan de Nederlandse wetten houdt.
quote:Nee, dat zijn voor 99% sukkels die met een Marokkaan/Turk trouwen en zich moeten bekeren.
Op zondag 25 januari 2004 13:06 schreef kLowJow het volgende:[..]
Hoe verklaar je anders autochtonen die zich tot de Islam bekeren? Zijn die ineens niet meer in de Nederlandse samenleving geïntegreerd?
En dan NOG is het slechts 0,001% vd autochtonen die zich tot de islam bekeren. En waarom zouden ze? De meesten willen vooruitgang, ipv achteruitgang.
quote:Ze doen maar in Urk, Staphorst etc. wat ze niet laten kunnen. Dat zijn achterlijke gesloten vissers- en boerengemeenschappen waar niemand last van heeft. Geen hond die daar als buitenstaander vrijwillig gaat wonen.
Op zondag 25 januari 2004 12:58 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
En als de Nederlandse wet dusdanig aangepast moet worden dat die achterlijke vissers in Urk daar ook last van krijgen, lig ik daar ook niet wakker van. Daar komen ze wel weer overeen. De integratie heeft wat mij betreft voorrang.
quote:Laten we het even héééél duidelijk stellen, zodat daar geen misverstand over blijft misstaan:
Emancipatie werkt twee kanten op.
Autochtone Nederlanders in de grote steden zijn al geëmancipeerd. En elke autochtoon die dat niet was, is er inmiddels al weggetrokken en daar hebben we dus niets meer mee te maken. Hoofddoekjesdragende moslims zijn dat bewust niet, zij hebben dus een inhaalslag te gaan.
quote:Ik zie een wezenlijk verschil tussen het dragen van een petje en het dragen van een hoofddoek, maar los hiervan, het dragen van een petje is niet per wet verboden en hiervan is ook geen sprake.
Op zondag 25 januari 2004 13:01 schreef Gia het volgende:
Je maakt een uitzondering omwille van het geloof. Dat is voortrekkerij, discriminatie of hoe je het maar noemen wilt. Het dragen van een petje berokkent ook niemand schade en toch mag het niet.
quote:Zoals ik al eerder vroeg, waarop baseer je dit? Op jouw 'onderbuikgevoelens'?
Dat zie jij verkeerd. Moslims willen hier vanalles invoeren, wat tegen de huidige wetten en regels indruist en daarom moeten er nog duidelijkere wetten gemaakt worden.
quote:Hoe verklaar jij moslims die zich tot het Christendom bekeren? Waarom worden die uitgestoten uit hun familie?
Op zondag 25 januari 2004 13:06 schreef kLowJow het volgende:Hoe verklaar je anders autochtonen die zich tot de Islam bekeren?
quote:Nee, klopt. Het is een regel op school waar de petjesdragers zich wel aan houden. Aangezien de hoofddoekjesdraagsters zich daar niet aan wensen te houden, moet daarvoor een wet komen.
Op zondag 25 januari 2004 13:09 schreef kLowJow het volgende:[..]
Ik zie een wezenlijk verschil tussen het dragen van een petje en het dragen van een hoofddoek, maar los hiervan, het dragen van een petje is niet per wet verboden en hiervan is ook geen sprake.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |