abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16565364
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:07 schreef Robert_Jensen het volgende:Het is gewoon hypocriet gedrag. Turkije heeft die wet al 80 jaar, en nooit zie ik mensen zoals jij daar tegen demonstreren.
Ik snap wel dat je wilt zeggen: "Ga maar eerst in Turkije demonstreren alvorens je hier komt demonstreren."

Nochtans ben ik Nederlander en voorzie dat wij hier Franse toestanden hebben en wil een duidelijk signaal aan de Nederlandse en Franse politiek afgeven, dat men het individuele recht van een burger aantast op het moment als de overheid zou gaan bepalen wat je wel of niet mag aandoen.

Dit staat los van de theologische discussie die gevoerd wordt. Het gaat om het recht van keuzevrijheid die elke Nederlandse vrouw dient te hebben.

zondag 25 januari 2004 @ 13:15:09 #227
80268 kLowJow
That's Gay
pi_16565418
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:08 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Nee, dat zijn voor 99% sukkels die met een Marokkaan/Turk trouwen en zich moeten bekeren.

En dan NOG is het slechts 0,001% vd autochtonen die zich tot de islam bekeren. En waarom zouden ze? De meesten willen vooruitgang, ipv achteruitgang.

Dit lijkt mij jouw sterk gekleurde, en hier misplaatste mening. Trouwen doe je overigens uit je eigen vrije wil, net als bekeren. Ook in deze gevallen is er dus geen sprake van moeten.
  zondag 25 januari 2004 @ 13:15:20 #228
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16565423
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:12 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je wilt zeggen: "Ga maar eerst in Turkije demonstreren alvorens je hier komt demonstreren."

Nochtans ben ik Nederlander en voorzie dat wij hier Franse toestanden hebben en wil een duidelijk signaal aan de Nederlandse en Franse politiek afgeven, dat men het individuele recht van een burger aantast op het moment als de overheid zou gaan bepalen wat je wel of niet mag aandoen.

Dit staat los van de theologische discussie die gevoerd wordt. Het gaat om het recht van keuzevrijheid die elke Nederlandse vrouw dient te hebben.

Onzin, je openingspost spreekt duidelijk van een demonstratie tegen de Franse wet, en zelfs een bezoek langs de Franse ambassade. De Turkse ambassade ligt notabene tegenover het Malieveld.

Ataturk heeft Turkije trouwens na de oorlog naar Frans model voorgegeven.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16565424
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Ab, tijd niet gezien

gayliefdes negeren he Ab, das niet integreren!
  zondag 25 januari 2004 @ 13:16:25 #230
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16565450
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:06 schreef kLowJow het volgende:
De 'ontwikkeling' van de Islam lijkt mij losstaan van het vraagstuk van de integratie.
En daar ga je al mis. Emancipatie van de islam en de daarop gebaseerde cultuur is de sleutel tot integratie.
quote:
Hoe verklaar je anders autochtonen die zich tot de Islam bekeren?
Die anderhalve zweefteef die zich uit labiliteit laat indoctrineren door de islamitische sekte, houdt mij echt niet uit m'n nachtrust.
quote:
Wie ben jij om te beoordelen hoeveel iemands vrijheid diens godsdienst te belijden waard is?
En hier ga je weer mis. Het dragen van hoofddoeken heeft niets te maken met vrijheid van godsdienst. Godsdienst belijden doe je met je hart en niet door een gerafelde theedoek over je kop te trekken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 25 januari 2004 @ 13:16:46 #231
80268 kLowJow
That's Gay
pi_16565455
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij moslims die zich tot het Christendom bekeren? Waarom worden die uitgestoten uit hun familie?

Als je de post waarop ik met dit argument reageerde leest, snap je misschien dat deze reactie niet logisch is. Een verklaring hiervan lijkt mij dan ook niet nodig.
  zondag 25 januari 2004 @ 13:16:57 #232
3542 Gia
User under construction
pi_16565461
quote:

Dat bepaalt de overheid in voorkomende gevallen al jaren, maar omdat hier sprake is van een vermeend geloofsvoorschrift moet hier maar een uitzondering voor gemaakt worden?

Vind van niet.

zondag 25 januari 2004 @ 13:18:21 #233
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16565494
quote:
Het gaat om het recht van keuzevrijheid die elke Nederlandse vrouw dient te hebben.
Oké.

Wanneer staat er een demonstratie gepland tegen moslimmannen die hun vrouw die hoofddoek opleggen? Er zijn voldoende signalen die aangeven dat een schare vrouwen onder zware druk van de omgeving staan om die doek te dragen.Wanneer wordt daar eens aandacht voor gevraagd vanuit de moslimsgemeenschap?

pi_16565495
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat bepaalt de overheid in voorkomende gevallen al jaren, maar omdat hier sprake is van een vermeend geloofsvoorschrift moet hier maar een uitzondering voor gemaakt worden?

Vind van niet.

Ik wil het graag met je eens zijn maar al vele topics lang heeft niemand me kunnen uitleggen of overtuigen van de precieze bezwaren en nadelen van die hoofddoek.
  zondag 25 januari 2004 @ 13:18:25 #235
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16565497
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dit lijkt mij jouw sterk gekleurde, en hier misplaatste mening. Trouwen doe je overigens uit je eigen vrije wil, net als bekeren. Ook in deze gevallen is er dus geen sprake van moeten.

Oh kom op. Je weet dondersgoed dat een NLe nooit mag trouwen met een moslim zonder zich te bekeren.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zondag 25 januari 2004 @ 13:18:58 #236
80268 kLowJow
That's Gay
pi_16565513
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, klopt. Het is een regel op school waar de petjesdragers zich wel aan houden. Aangezien de hoofddoekjesdraagsters zich daar niet aan wensen te houden, moet daarvoor een wet komen.

Ik heb nog nooit op een school gezeten die hoofddoekjes niet toestond. Wel waren petjes vaak niet toegestaan. Het lijkt mij dus dat veel scholen wel inzien dat er een wezenlijk verschil bestaat, waar jij dit niet inziet.
  zondag 25 januari 2004 @ 13:20:54 #237
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16565562
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:18 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit op een school gezeten die hoofddoekjes niet toestond. Wel waren petjes vaak niet toegestaan. Het lijkt mij dus dat veel scholen wel inzien dat er een wezenlijk verschil bestaat, waar jij dit niet inziet.

Bij mij op school waren hoofddoeken verboden, aangezien elk hoofddeksel verboden was. Er IS geen verschil.
  zondag 25 januari 2004 @ 13:20:55 #238
3542 Gia
User under construction
pi_16565563
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wil het graag met je eens zijn maar al vele topics lang heeft niemand me kunnen uitleggen of overtuigen van de precieze bezwaren en nadelen van die hoofddoek.

Niemand heeft mij kunnen overtuigen van de noodzaak van die hoofddoek. Het staat niet in de Koran dat dat moet. Het is een vrije keuze van die vrouwen, zeggen Moslims. Dan kan die dus ook af, als ergens een regel geldt tegen het dragen van hoofdbedekking.

Net als een petje.
Of kun jij mij uitleggen en overtuigen van de precieze bezwaren en nadelen van een petje?

zondag 25 januari 2004 @ 13:21:25 #239
80268 kLowJow
That's Gay
pi_16565577
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:18 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Oh kom op. Je weet dondersgoed dat een NLe nooit mag trouwen met een moslim zonder zich te bekeren.

Dus? Als hiervan sprake is dan kiest ze hier toch zelf voor door toch met deze persoon te trouwen?
  zondag 25 januari 2004 @ 13:22:44 #240
80268 kLowJow
That's Gay
pi_16565603
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:20 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Bij mij op school waren hoofddoeken verboden, aangezien elk hoofddeksel verboden was. Er IS geen verschil.

Natuurlijk is er wel een verschil. Vraag jezelf maar eens af waarom mensen petjes willen dragen en waarom mensen hoofddoekjes dragen. Dan is het verschil toch meteen duidelijk?
  zondag 25 januari 2004 @ 13:22:46 #241
3542 Gia
User under construction
pi_16565604
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:18 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee, er zijn scholen die een hoofddoekje wel toestaan, en daar heb ik geen problemen mee, maar er zijn ook scholen die het niet toestaan en daar moeten moslims geen problemen over maken.

Als een hoofddoek ergens niet mag, dan ga je toch naar een school waar het wel mag.

Een school heeft het recht een hoofddoek te verbieden, net als alle andere hoofdbedekkingen.

zondag 25 januari 2004 @ 13:25:02 #242
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16565652
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:22 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel een verschil. Vraag jezelf maar eens af waarom mensen petjes willen dragen en waarom mensen hoofddoekjes dragen. Dan is het verschil toch meteen duidelijk?

Nee. De islam heeft totaal geen meerwaarde dan welke andere levensovertuiging ook.

Of je nu een doek draagt omdat dat van JOUW levensovertuiging moet, of omdat je een pet draagt omdat dat van JOUW levensovertuiging moet, het maakt niets uit.

Geen uitzonderingen voor religies mbt de wet.

zondag 25 januari 2004 @ 13:25:21 #243
3542 Gia
User under construction
pi_16565658
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:22 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, petjes dragen mensen uit vrije wil. Hoofddoekjes dragen moslima's omdat ze denken dat dat moet van hun geloof, en omdat hun mannen en familieleden dat graag willen. Ze hebben hun leven lang gehoord dat ze niet deugen als ze die doek niet dragen, dus willen ze die doek wel dragen.

En dat terwijl het helemaal niet hoeft!

zondag 25 januari 2004 @ 13:26:17 #244
80268 kLowJow
That's Gay
pi_16565678
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, er zijn scholen die een hoofddoekje wel toestaan, en daar heb ik geen problemen mee, maar er zijn ook scholen die het niet toestaan en daar moeten moslims geen problemen over maken.

Als een hoofddoek ergens niet mag, dan ga je toch naar een school waar het wel mag.

Een school heeft het recht een hoofddoek te verbieden, net als alle andere hoofdbedekkingen.

Ik kan niets zeggen over scholen die een hoofddoek al dan niet verbieden tot ik hun argumenten gehoord heb. Misschien ben ik het hiermee eens en misschien niet.
pi_16565685
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:15 schreef pberends het volgende:[..]gayliefdes negeren he Ab, das niet integreren!
hahaha

Overigens ben ik niet al te lang van dit forum weggeweest. Ik heb de laatste postings wel gedaan op Cultuur en Historie

Vrede in Jeruzalem: Vrede voor Jeruzalem
Islamitische Kersgroet: Islamitische Kerstgroet

Overigens is dit weer voor vandaag mijn laatste post. Woensdag DV weer.

zondag 25 januari 2004 @ 13:27:25 #246
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16565699
quote:
Nog zo'n onzinargument, net als dat religieuze geneuzel .

De overheid bepaalt al wat wij wel en niet in het openbaar mogen aandoen. Bepaalde extremiteiten zijn gewoon verboden. Er komt gewoon een regeltje bij tegen nog zo'n extremiteit, de aanstootgevende en de integratie ernstig belemmerende hoofddoek, aangezien het kwartje bij de moslim, na al die jaren van vrijblijvendheid, nog steeds niet lijkt te vallen.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 25 januari 2004 @ 13:28:37 #247
80268 kLowJow
That's Gay
pi_16565728
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:25 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Nee. De islam heeft totaal geen meerwaarde dan welke andere levensovertuiging ook.

Of je nu een doek draagt omdat dat van JOUW levensovertuiging moet, of omdat je een pet draagt omdat dat van JOUW levensovertuiging moet, het maakt niets uit.

Geen uitzonderingen voor religies mbt de wet.

Jij probeert de werkelijkheid aan te passen om jouw argumenten kracht bij te zetten. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ja als iemand vanuit zijn levensovertuiging een petje op zou moeten zou je gelijk hebben. Hiervan is bij mijn wete geen sprake.
  zondag 25 januari 2004 @ 13:30:11 #248
80268 kLowJow
That's Gay
pi_16565757
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nog zo'n onzinargument, net als dat religieuze geneuzel .

De overheid bepaalt al wat wij wel en niet in het openbaar mogen aandoen. Bepaalde extremiteiten zijn gewoon verboden. Er komt gewoon een regeltje bij tegen nog zo'n extremiteit, de aanstootgevende en de integratie ernstig belemmerende hoofddoek, aangezien het kwartje bij de moslim, na al die jaren van vrijblijvendheid, nog steeds niet lijkt te vallen.

Wat is er precies aanstootgevend aan een vrouw met een hoofddoekje op?
  zondag 25 januari 2004 @ 13:30:49 #249
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16565771
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:18 schreef Lithion het volgende:
Oké.

Wanneer staat er een demonstratie gepland tegen moslimmannen die hun vrouw die hoofddoek opleggen? Er zijn voldoende signalen die aangeven dat een schare vrouwen onder zware druk van de omgeving staan om die doek te dragen.Wanneer wordt daar eens aandacht voor gevraagd vanuit de moslimsgemeenschap?

Jammer dat je em peert, want ik had hier graag nog wel een reactie op gehad. Immers, hiervoor zijn kansen te over geweest. Al lang voordat er überhaupt sprake was van deze Franse wet speelde het probleem van groepsdruk onder moslims om die doek maar te dragen al, en dat heeft al voor de nodige ellende gezorgd... maar gek genoeg heb ik jou in al die jaren nog geen minuut daarvoor op het Malieveld kunnen betrappen. Nee, als het op díe manier om de vrije keuze van de vrouw gaat, dan blijft het ineens akelig stil bij de organisatie van deze demonstratie.
pi_16565822
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:18 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Mijn moeder is toch echt met mijn vader getrouwd en ze is niet bekeerd tot de Islam hoor, zij is gewoon Atheist gebleven en mijn vader Islamitisch.

Daar gaat je stelling

X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')