En ik vind de BNN-test niet relevant.
quote:Wat hij zegt, niet alleen IQ is belangrijk
Op maandag 12 januari 2004 03:03 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Ik ben van mening dat niet élk politicus per definitie een hoog IQ hoeft te hebben.En ik vind de BNN-test niet relevant.
Daarnaast is een gekozen politicus een volksvertegenwoordiger, een deel van het volk heeft ook een lager IQ
quote:had het niet beter kunnen verwoorden
Ik ben van mening dat niet élk politicus per definitie een hoog IQ hoeft te hebben.En ik vind de BNN-test niet relevant.
quote:Hmm, maar met een politicus, die dus over ons kan beslissen en toevallig een minder dan gemiddeld IQ heeft wordt je ook niet vrolijker van.
quote:Anderzijds zou ik liever zien dat het domme deel van het volk zich laat vertegenwoordigen door mensen met een hoger IQ en verstand van zaken dan dat een van hen zelf in de volksvertegenwoordiging plaatsneemt.
Op maandag 12 januari 2004 03:07 schreef Libris het volgende:[..]
Wat hij zegt, niet alleen IQ is belangrijk
Daarnaast is een gekozen politicus een volksvertegenwoordiger, een deel van het volk heeft ook een lager IQ
quote:Vooral het laatste onderschrijf ik van harte!
Op maandag 12 januari 2004 03:12 schreef ikbengeweldig het volgende:[..]
Anderzijds zou ik liever zien dat het domme deel van het volk zich laat vertegenwoordigen door mensen met een hoger IQ en verstand van zaken dan dat een van hen zelf in de volksvertegenwoordiging plaatsneemt.
quote:Natuurlijk is BNN-test tamelijk onbetrouwbaar, maar Winnie de jong zou in een accuratere test vast ook geen hoge score behaalt hebben. Haar optreden in de politiek en vooral in de media bevestigen dat ze niet bijzonder intelligent is.
En ik vind de BNN-test niet relevant.
[Dit bericht is gewijzigd door snakelady op 12-01-2004 03:19]
quote:In America is politiek een soort Showbizz voor lelijke mensen, daar telt intelligentie zo goed als niet in mee.
Op maandag 12 januari 2004 03:16 schreef Megumi het volgende:
Laten we George W. Bush in elk geval maar niet als maatstaf nemen.
quote:De BNN-test is uiterst onbetrouwbaar. Al moet ik toegeven dat Winnie de Jong hoogstwaarschijnlijk nergens een goede score neerzet.
Op maandag 12 januari 2004 03:16 schreef ikbengeweldig het volgende:[..]
Natuurlijk is BNN-test tamelijk onbetrouwbaar, maar Winnie de jong zou in een accuratere test vast ook geen hoge score behaalt hebben. Haar optreden in de politiek en vooral in de media bevestigen dat ze niet bijzonder intelligent is.
quote:Blijkbaar denkt 'onze' Nederlandse politiek daar heel anders over...
Op maandag 12 januari 2004 03:16 schreef Megumi het volgende:
Laten we George W. Bush in elk geval maar niet als maatstaf nemen.
quote:Zo rigide zou ik het niet willen stellen, maar ik ben het in beginsel met je eens.
Op maandag 12 januari 2004 03:19 schreef Rider_on_the_storm het volgende:[..]
De BNN-test is uiterst onbetrouwbaar. Al moet ik toegeven dat Winnie de Jong hoogstwaarschijnlijk nergens een goede score neerzet.
quote:Het zou ook niet goed zijn als er alleen maar PhD's rondliepen in Den Haag. Die missen toch het contact met een deel van de samenleving. Als je naar het Lagerhuis kijkt, zie je ook dat er mensen met een lager IQ zitten, maar dat deze mensen wel een gefundeerde mening kunnen vormen.
Anderzijds zou ik liever zien dat het domme deel van het volk zich laat vertegenwoordigen door mensen met een hoger IQ en verstand van zaken dan dat een van hen zelf in de volksvertegenwoordiging plaatsneemt.
quote:Ik denk dat intelligente hoogopgeleide mensen wel degelijk voeling kunnen hebben met de man in de straat, mits zij zich hier voldoende voor openstellen. Ik denk eigenlijk ook niet dat het in alle gevallen noodzakelijk is dat de politiek haar standpunten direct aan de bevolking reflecteerd.
Op maandag 12 januari 2004 03:29 schreef Libris het volgende:[..]
Het zou ook niet goed zijn als er alleen maar PhD's rondliepen in Den Haag. Die missen toch het contact met een deel van de samenleving. Als je naar het Lagerhuis kijkt, zie je ook dat er mensen met een lager IQ zitten, maar dat deze mensen wel een gefundeerde mening kunnen vormen.
quote:Een beetje een dooddoener, aangezien je nu alle mensen met een hoog IQ over een kam scheert. Of het een vooroordeel is, of iets wat vaststaat vind ik nog een discussie mogelijk, eerlijk gezegd.
Op maandag 12 januari 2004 03:29 schreef Libris het volgende:[..]
Het zou ook niet goed zijn als er alleen maar PhD's rondliepen in Den Haag. Die missen toch het contact met een deel van de samenleving. Als je naar het Lagerhuis kijkt, zie je ook dat er mensen met een lager IQ zitten, maar dat deze mensen wel een gefundeerde mening kunnen vormen.
Een hoog IQ vind ik niet echt verplicht, maar laten ik wel stellen dat politici niet gewoon vaardig genoeg moeten zijn voor hun werk. En dat zal waarschijnlijk een hoger IQ eisen dan 86.
quote:Beter nog we nemen het stemrecht af van de mensen die niet een IQ hoger dan 100 hebben (of die niet links stemmen want das asociaal)
quote:
Op maandag 12 januari 2004 07:57 schreef Tha.Gnome het volgende:
Geef mij maar een politici met wat meer emotionele intelligentie.
quote:Een politicus met te veel emotie doet meer kwaad dan goed.
Op maandag 12 januari 2004 07:57 schreef Tha.Gnome het volgende:
Geef mij maar een politici met wat meer emotionele intelligentie.
(Klaas de Vries bijvoorbeeld )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |