abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16174848
Dit in het kader van 'de nationale IQ-test' bij BNN deze week.
Vorig jaar zat er in de zaal een clubje 'politici' met o.a. Winnie, toen nog van de LPF meen ik, die bij elkaar niet hoger konden scoren dan 86...
Wat dan weer staat voor zeker niet briljant...
Had 't ook anders kunnen omschrijven maar laat ik me daar niet aan wagen.
Weet ook niet of dit groepje er deze keer weer bij zit maar ik houd m'n hart vast.
Of is dit voor onze 'leiders' een goed gemiddelde?
  maandag 12 januari 2004 @ 03:03:21 #2
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16174868
Ik ben van mening dat niet élk politicus per definitie een hoog IQ hoeft te hebben.

En ik vind de BNN-test niet relevant.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  maandag 12 januari 2004 @ 03:07:05 #3
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16174907
quote:
Op maandag 12 januari 2004 03:03 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Ik ben van mening dat niet élk politicus per definitie een hoog IQ hoeft te hebben.

Wat hij zegt, niet alleen IQ is belangrijk

Daarnaast is een gekozen politicus een volksvertegenwoordiger, een deel van het volk heeft ook een lager IQ

maandag 12 januari 2004 @ 03:09:08 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_16174929
quote:

had het niet beter kunnen verwoorden
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_16174943
quote:

Hmm, maar met een politicus, die dus over ons kan beslissen en toevallig een minder dan gemiddeld IQ heeft wordt je ook niet vrolijker van.
Maar je hebt gelijk die BNN-test is niet relevant maar afgelopen keer viel 't me wel op dat het groepje politici 'niet aan de bak kwamen'.
Zelf kwam ik, tussen m'n werkzaamheden door, aan 141.
Ben ik slim(mer), nee, denk 't niet maar als dat soort mensen dan niet hoger kunnen komen dan de genoemde 86, ai...
pi_16174954
quote:
Op maandag 12 januari 2004 03:07 schreef Libris het volgende:

[..]

Wat hij zegt, niet alleen IQ is belangrijk

Daarnaast is een gekozen politicus een volksvertegenwoordiger, een deel van het volk heeft ook een lager IQ

Anderzijds zou ik liever zien dat het domme deel van het volk zich laat vertegenwoordigen door mensen met een hoger IQ en verstand van zaken dan dat een van hen zelf in de volksvertegenwoordiging plaatsneemt.
pi_16174956
Ik zou toch graag zien dat de mensen die het land moeten besturen waarin ik leef bovengemiddeld intelligent zijn.
.
pi_16174973
quote:
Op maandag 12 januari 2004 03:12 schreef ikbengeweldig het volgende:

[..]

Anderzijds zou ik liever zien dat het domme deel van het volk zich laat vertegenwoordigen door mensen met een hoger IQ en verstand van zaken dan dat een van hen zelf in de volksvertegenwoordiging plaatsneemt.

Vooral het laatste onderschrijf ik van harte!
pi_16174982
quote:
Natuurlijk is BNN-test tamelijk onbetrouwbaar, maar Winnie de jong zou in een accuratere test vast ook geen hoge score behaalt hebben. Haar optreden in de politiek en vooral in de media bevestigen dat ze niet bijzonder intelligent is.
  maandag 12 januari 2004 @ 03:16:23 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16174983
Laten we George W. Bush in elk geval maar niet als maatstaf nemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 12 januari 2004 @ 03:18:20 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16174996
Van mij mag een politicus een gemiddelde IQ hebben, mits die persoon wel genoeg levenservaring, mensenkennis en verstand van zaken heeft.
En dat de persoon in kwestie zich niet afstandelijk houd van het normaal werkend volk.

[Dit bericht is gewijzigd door snakelady op 12-01-2004 03:19]

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_16175000
quote:
Op maandag 12 januari 2004 03:16 schreef Megumi het volgende:
In America is politiek een soort Showbizz voor lelijke mensen, daar telt intelligentie zo goed als niet in mee.
  maandag 12 januari 2004 @ 03:19:31 #13
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16175007
quote:
Op maandag 12 januari 2004 03:16 schreef ikbengeweldig het volgende:

[..]

Natuurlijk is BNN-test tamelijk onbetrouwbaar, maar Winnie de jong zou in een accuratere test vast ook geen hoge score behaalt hebben. Haar optreden in de politiek en vooral in de media bevestigen dat ze niet bijzonder intelligent is.

De BNN-test is uiterst onbetrouwbaar. Al moet ik toegeven dat Winnie de Jong hoogstwaarschijnlijk nergens een goede score neerzet.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_16175009
quote:
Op maandag 12 januari 2004 03:16 schreef Megumi het volgende:
Blijkbaar denkt 'onze' Nederlandse politiek daar heel anders over...
pi_16175022
quote:
Op maandag 12 januari 2004 03:19 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

De BNN-test is uiterst onbetrouwbaar. Al moet ik toegeven dat Winnie de Jong hoogstwaarschijnlijk nergens een goede score neerzet.

Zo rigide zou ik het niet willen stellen, maar ik ben het in beginsel met je eens.
  maandag 12 januari 2004 @ 03:29:21 #16
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16175070
quote:

[..]

Het zou ook niet goed zijn als er alleen maar PhD's rondliepen in Den Haag. Die missen toch het contact met een deel van de samenleving. Als je naar het Lagerhuis kijkt, zie je ook dat er mensen met een lager IQ zitten, maar dat deze mensen wel een gefundeerde mening kunnen vormen.
pi_16175141
quote:
Op maandag 12 januari 2004 03:29 schreef Libris het volgende:

[..]

Het zou ook niet goed zijn als er alleen maar PhD's rondliepen in Den Haag. Die missen toch het contact met een deel van de samenleving. Als je naar het Lagerhuis kijkt, zie je ook dat er mensen met een lager IQ zitten, maar dat deze mensen wel een gefundeerde mening kunnen vormen.

Ik denk dat intelligente hoogopgeleide mensen wel degelijk voeling kunnen hebben met de man in de straat, mits zij zich hier voldoende voor openstellen. Ik denk eigenlijk ook niet dat het in alle gevallen noodzakelijk is dat de politiek haar standpunten direct aan de bevolking reflecteerd.
Ik ben het met je dat eens dat mensen met een enigszins lager IQ een zinvolle bijdrage aan politieke kunnen leveren, al betrap ik sommige leden van 'het lagerhuis' maar al te vaak op onoverdacht geraaskal.
pi_16175273
quote:
Op maandag 12 januari 2004 03:29 schreef Libris het volgende:

[..]

Een beetje een dooddoener, aangezien je nu alle mensen met een hoog IQ over een kam scheert. Of het een vooroordeel is, of iets wat vaststaat vind ik nog een discussie mogelijk, eerlijk gezegd.

Een hoog IQ vind ik niet echt verplicht, maar laten ik wel stellen dat politici niet gewoon vaardig genoeg moeten zijn voor hun werk. En dat zal waarschijnlijk een hoger IQ eisen dan 86.

Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_16176261
Geef mij maar een politici met wat meer emotionele intelligentie.
Niets.
  maandag 12 januari 2004 @ 07:58:53 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16176272
Tja. Mijn ervaring is dat een hoog IQ voor een politicus niet echt een must have is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16176772
quote:

[..]

Beter nog we nemen het stemrecht af van de mensen die niet een IQ hoger dan 100 hebben (of die niet links stemmen want das asociaal)
pi_16177766
quote:
Op maandag 12 januari 2004 07:57 schreef Tha.Gnome het volgende:
  maandag 12 januari 2004 @ 09:58:51 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16177960
Een hoog I.Q.. Veel teveel treurige, domme middelmatigheid in de politiek .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16177968
quote:
Op maandag 12 januari 2004 07:57 schreef Tha.Gnome het volgende:
Een politicus met te veel emotie doet meer kwaad dan goed.

(Klaas de Vries bijvoorbeeld )

maandag 12 januari 2004 @ 10:04:43 #25
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16178087
ik zou zeggen, vanaf 120, dat is hbo/universitair (http://www2.omroep.nl/bnn/denationaletest/meedoen/meedoen_2003.html). Tenslotte zijn de politici wel de mensen die ons allemaal moeten vertegenwoordigen. De BNN is niet verantwoordelijk voor de sollicitatie van aspirantpolitici en brengt dus slechts vermaak.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')