Kijk maar naar Japan, dat zo'n 12 jaar in recessie zit, terwijl het wel miljarden in zijn economie heeft gestopt om werkgelegenheid en investeringen op peil te houden. Het mocht niet baten.
In Netwerk, 20:30, ned1.
quote:Maar dat geld wordt wel vaak gebruikt in een lijfrenteconstructie.
Op donderdag 8 januari 2004 17:56 schreef Napalm het volgende:[..]
Waarschijnlijk ben je in de war met de lijfrente(aftrek).
Spaarloon staat maar een paar jaartjes vast. En het gaat om betrekkelijk kleine bedragen. Het is eigenlijk niets meer dan een belastingontwijking, een belastingkorting voor de werkenden.
quote:nieuws.nl
Zalm bekent schuld over recessie 10-01-2004Minister Zalm (VVD) van Financiën voelt zich medeverantwoordelijk voor de recessie in Nederland. Hij zegt dat vandaag in een interview met dagblad Metro. De liberaal zegt te laat te hebben gezien dat de lonen de pan uit vlogen: "Er schort inderdaad iets aan mijn voorspellende gave, dat geef ik toe. Ik had niet verwacht dat de loonproblematiek zo uit de hand zou lopen, we hadden meer daadkracht moeten tonen." Zalm was al minister van Financiën onder de twee Paarse kabinetten.
De PvdA en het CDA hebben volgens Zalm ook schuld aan de deplorabele toestand van de economie: " "Een maatregel als de WAO-hervorming hadden we bijvoorbeeld al veel eerder moeten treffen, maar politiek was dat niet haalbaar. Met name de PvdA was daar fel tegen gekant, maar ook binnen het CDA was er weerstand en dus gebeurde het niet. Daarom grijpen we nu zo hard in."
In het interview heeft Zalm geen goed woord over voor de PvdA: "Dat de PvdA-fractie ontevreden is verbaast mij niets, die hadden natuurlijk liever zelf in het kabinet gezeten. De frustratie over de mislukte formatie klinkt nog steeds door. PvdA-kamerleden zijn zuurder dan hun collega's van GroenLinks, die politiek nota bene verder van ons af staan. Ja, de zuurheidsgraad van de PvdA is aan de hoge kant."
quote:Waarom PI:
Op zaterdag 10 januari 2004 11:42 schreef zakjapannertje het volgende:
PI:
[..]
Moet hij dan blijven liegen
quote:volgens mij kan je als kabinet weinig aan loonmatiging (altijd) zelf beslissen, dat moet je doorgaans samen met de werkgevers- en werknemersorganisaties afspreken, en met de WAO-perikelen etc. is meer structureel van aard, de mate van recessie kun je daarmee niet geheel verklaren
Op zaterdag 10 januari 2004 12:26 schreef pberends het volgende:[..]
Waarom PI:
?
Moet hij dan blijven liegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |