quote:Bron: Telegraaf
Iran gaat satelliet 'in omloop' brengenTEHERAN - Iran zal binnen anderhalf jaar met een eigen lanceersysteem een satelliet in een baan om de aarde brengen. Minister van Defensie Ali Shamkhani heeft dit volgens het persbureau IRNA maandag gezegd.
Het gaat om geheel eigen technologie, beklemtoonde de bewindsman. Iran wordt dan het eerste islamitische land dat op eigen houtje een satelliet in een baan om de aarde brengt en beheert.
Het werd maandag niet duidelijk wat voor satelliet Iran zal benutten. Het project wordt volgens de bewindsman uitgevoerd in nauwe samenwerking tussen de universiteiten van het land en het ministerie van Defensie.
Knap van Iran als hun dit in die tijd lukt, zal eerst wel een paar keer mislukken. En welke landen hebben nu eigenlijk een geheel eigen satalliet onder staatseigendom? Maar wordt het niet eens tijd dat de NASA of ESA 'destroyer-satallieten' gaan lanceren? En als Iran een satalliet de ruimte in kan lanceren, beschikt Iran dan ook niet over lange afstandsraketten?
quote:Welk doel zou dat dienen?
Op Monday 5 January 2004 20:44 schreef _Marcel_ het volgende:
Ja hoor....ik denk dat de bedoeling is dat ze er een nucleaire lading in leggen en dattie na de start van koers verandert richting Amerika....
quote:wordt het niet eens tijd dat jij die bruine shit tussen je oren gaat gebruiken om na te denken ??
Maar wordt het niet eens tijd dat de NASA of ESA 'destroyer-satallieten' gaan lanceren?
ontopic : er is wereldwijd afgesproken dat sattelieten nooit aangevallen worden . ..
quote:En elk land houdt zich ook aan internationale afspraken. Nobody gives a fuck, inclusief Nederland.
Op Monday 5 January 2004 20:46 schreef skizmo het volgende:[..]
wordt het niet eens tijd dat jij die bruine shit tussen je oren gaat gebruiken om na te denken ??
ontopic : er is wereldwijd afgesproken dat sattelieten nooit aangevallen worden . ..
quote:volgens mij stond daar toch 'wereldwijd' . ..
En elk land houdt zich ook aan internationale afspraken. Nobody gives a fuck, inclusief Nederland.
quote:"Nobody (de wereld) gives a fuck, inclusief Nederland (als voorbeeld van een van de braafste die zich ook niet aan internationale afspraken houdt)"
Op maandag 5 januari 2004 20:55 schreef skizmo het volgende:[..]
volgens mij stond daar toch 'wereldwijd' . ..
Wat-snap-je-hier-niet-aan?
quote:Wat dit topic in hemelsnaam in POL doet
Op maandag 5 januari 2004 21:16 schreef pberends het volgende:
Wat-snap-je-hier-niet-aan?
Overigens heb ik er geen probleem mee. Ze lanceren maar lekker een eind raak. Ze kunnen volgens mij goedkoper een plaatsje kopen in Kazachstan.
quote:"knap van Iran" zeg jij, ik denk dat ze beter eerst de "gewone" economie kunnen stimuleren. Als je ziet hoeveel doden er vallen bij die aardbeving laatst, terwijl bij vergelijkbare aardbevingen in Japan nauwelijks gewonden/doden en schade aan gebouwen is.
Op maandag 5 januari 2004 20:38 schreef pberends het volgende:[..]
Knap van Iran als hun dit in die tijd lukt, zal eerst wel een paar keer mislukken. En welke landen hebben nu eigenlijk een geheel eigen satalliet onder staatseigendom? Maar wordt het niet eens tijd dat de NASA of ESA 'destroyer-satallieten' gaan lanceren? En als Iran een satalliet de ruimte in kan lanceren, beschikt Iran dan ook niet over lange afstandsraketten?
quote:Kan je je Kobe nog herinneren?
Op dinsdag 6 januari 2004 08:40 schreef 001 het volgende:[..]
"knap van Iran" zeg jij, ik denk dat ze beter eerst de "gewone" economie kunnen stimuleren. Als je ziet hoeveel doden er vallen bij die aardbeving laatst, terwijl bij vergelijkbare aardbevingen in Japan nauwelijks gewonden/doden en schade aan gebouwen is.
quote:Dat telt voor alle landen.
Op dinsdag 6 januari 2004 08:43 schreef Megumi het volgende:
Schandalig dit. Dat geld hadden ze beter kunnen gebruiken om de rampbestrijding en de armoe in dat land op te lossen.
quote:Ja maar dat was in 1995 sinsdien is er al weer veel geinvesteerd in nog betere gebouwen:Op 26 september 2003 werd Hokkaido getroffen door een zeer zware aardbeving met een kracht van 8,0 terwijl er geloof ik maar twee doden waren.
Op dinsdag 6 januari 2004 08:43 schreef julekes het volgende:[..]
Kan je je Kobe nog herinneren?
quote:dat moet nog maar blijken...
Op maandag 5 januari 2004 20:39 schreef ShaoliN het volgende:. Ik had serieus geen benul van het feit dat Iran al zo ver gevorderd is op dat gebied.
quote:Precies!!! voor je het weet komt de NASA lessen volgen in Teheran en sluit MIT zijn deuren omdat alle getalenteerde mensen naar het Midden-Oosten trekken.
Op dinsdag 6 januari 2004 19:50 schreef Primary het volgende:
Nog een historisch moment voor Iran, ze zullen de VS en Europa waarschijnlijk snel voorbijstreven. De ruimtevaarttechnologie van dit land dat onder zware druk van de VS staat en daardoor weinig kan ontwikkelingen is zeer modern door de slimme aanpak die ze gekozen hebben.
Dames en heren, vooral veel geld geven aan het noodfonds zodat Iran genoeg geld heeft om allerlei levensgevaarlijke dingen de lucht in te schieten.
Volidioten daar.
quote:LOL
Op dinsdag 6 januari 2004 19:50 schreef Primary het volgende:
Nog een historisch moment voor Iran, ze zullen de VS en Europa waarschijnlijk snel voorbijstreven. De ruimtevaarttechnologie van dit land dat onder zware druk van de VS staat en daardoor weinig kan ontwikkelingen is zeer modern door de slimme aanpak die ze gekozen hebben.
Ben je van beroep cabaretier ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |