abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:41:24 #176
50671 Strijder
In Extremis
pi_16019248
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze zitten daar nu bijna 6 maanden en er is welgeteld 1 irakees omgekomen ... daar gaat heel je stelling al mank

en de vergelijking met Saddam zal ik maar niet op in gaan

Gisteren op Netwerk was er een documentaire over.
Daarin zij de man van de vakbond ( dacht AFMP ) dat zij negatief hadden geadviseerd over de hele Irak-missie.
Want, volgens de VN mogen er wel soldaten zitten, alleen mogen die niets doen. Zodra er wat gebeurde, dan was dat niet juridisch afgedicht.
Technisch gezien was er dus sprake van moor/doodslag.

Dat justitie zo snel reageerde kan in die zin dus wel, omdat alles wat gebeurde ( behalve aanwezig zijn ) strafbaar is.
Wel raar dat ze hier dan weken, maanden, jaren nodig hebben om overduidelijke daders ook aan te klagen.

( Overigens vind ik het niet juist dat die militair is opgepakt, dan had het OM ook het lef moeten hebben om de politici die hiervoor verantwoordelijk zijn aan te klagen. Nu wordt er over de rug van een weerloos iemand ( want hoe kan je je hier ooit tegen verweren ) makkelijk gescoord, terwijl het probleem zelf ( geen rechtsbasis namens de VN ) onbehandelt blijft. En het hele verhaal nog een keer kan gebeuren. )

Untill I awake - / - Elu Elensar
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:48:13 #177
50671 Strijder
In Extremis
pi_16019441
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:40 schreef Primary het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat is wat het RTLNieuws en de Telegraaf je allemaal verteld. 'Onze jongens' voeren daar helemaal niets uit, het enigste wat ze doen is blowen en drank nuttigen, ben je soms al weer vergeten wat er in Sebrenica is gebeurd? Dat zou zich zo weer kunnen herhalen. Ik hoef je vast niet te vertellen welke minsters er toen verantwoordelijk waren, dat waren VVD'ers, en dat zijn het nu weer. En dat onderzoek is al klaar, alleen word het gewoon doodgezwegen door deze moordenaar nu gewoon op straat te sturen, wie weet wat hij in zijn hoofd haalt nu hij kan doen wat hij wil.

Je kan ze misschien beschuldigen van drank en drugsgebruik ( waar ze bij defensie gelukkig nog wel wat tegen doen... ), Nederland is een land dat bijna altijd wel mensen helpt.
En het lijkt mij niet waarschijnlijk dat die militair nu met zijn dienstwapen de straat oprent om mensen die 100 meter verderop bij de bus staan neer te schieten.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:49:04 #178
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16019467
quote:

[..]

Natuurlijk, dat is wat het RTLNieuws en de Telegraaf je allemaal verteld. 'Onze jongens' voeren daar helemaal niets uit, het enigste wat ze doen is blowen en drank nuttigen, ben je soms al weer vergeten wat er in Sebrenica is gebeurd? Dat zou zich zo weer kunnen herhalen. Ik hoef je vast niet te vertellen welke minsters er toen verantwoordelijk waren, dat waren VVD'ers, en dat zijn het nu weer. En dat onderzoek is al klaar, alleen word het gewoon doodgezwegen door deze moordenaar nu gewoon op straat te sturen, wie weet wat hij in zijn hoofd haalt nu hij kan doen wat hij wil.

dat slaat dus helemaal nergens op. Ik kan wel merken dat jij er totaal geen verstand van hebt... Voor Blowen krijg je tegenwoordig meteen ontslag op staande voet en Drank is 100% zeker verboden. de missie ligt helemaal droog... en er wordt keihard gewerkt... Ik ben er van overtuigd dat de marinier in kwestie juist heeft gehandeld. Stomme pech dat die kogel weerkaatst en een irakees raakt. In de lucht schieten helpt niet altijd als er een groep gwapende agressievelingen op je af komt.. en een goede 2e manier van waarschuwen is het lossen van een schot in de grond.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 06-01-2004 20:55]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 20:52:33 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16019585
quote:

[..]

erm de Irak missie is juist 1 van de eerste waar geen drank gebruikt mag worden ... blowen lijkt me ook vrij sterk

maar goed, srebrenica ben ik idd vergeten dan want ik zie geen link tussen beiden leg het is uit wat daar gebeurt is aub?

en vergeet vooral de bandera triangle, de marathon of death en soldaat van Renssen niet te melden

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:55:39 #180
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16019696
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:48 schreef Strijder het volgende:

[..]

Je kan ze misschien beschuldigen van drank en drugsgebruik ( waar ze bij defensie gelukkig nog wel wat tegen doen... ), Nederland is een land dat bijna altijd wel mensen helpt.
En het lijkt mij niet waarschijnlijk dat die militair nu met zijn dienstwapen de straat oprent om mensen die 100 meter verderop bij de bus staan neer te schieten.

Een moord is een moord. PUNT Het aantal maakt niet heel erg uit, als je eenmaal over de streep bent doe je het zo weer. Saddam is iemand die professionele hulp nodig heeft, want hij is helemaal doorgedraait door alles wat hem overkomen is. Eerst in het zadel geholpen door de VS en nu op deze manier verneder worden door je ex-vrienden omdat ze je olie willen hebben en je volk willen onderdrukken.
  Moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 20:56:20 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16019719
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:41 schreef Strijder het volgende:

[..]

Gisteren op Netwerk was er een documentaire over.
Daarin zij de man van de vakbond ( dacht AFMP ) dat zij negatief hadden geadviseerd over de hele Irak-missie.
Want, volgens de VN mogen er wel soldaten zitten, alleen mogen die niets doen. Zodra er wat gebeurde, dan was dat niet juridisch afgedicht.
Technisch gezien was er dus sprake van moor/doodslag.

Dat justitie zo snel reageerde kan in die zin dus wel, omdat alles wat gebeurde ( behalve aanwezig zijn ) strafbaar is.
Wel raar dat ze hier dan weken, maanden, jaren nodig hebben om overduidelijke daders ook aan te klagen.

( Overigens vind ik het niet juist dat die militair is opgepakt, dan had het OM ook het lef moeten hebben om de politici die hiervoor verantwoordelijk zijn aan te klagen. Nu wordt er over de rug van een weerloos iemand ( want hoe kan je je hier ooit tegen verweren ) makkelijk gescoord, terwijl het probleem zelf ( geen rechtsbasis namens de VN ) onbehandelt blijft. En het hele verhaal nog een keer kan gebeuren. )

de vergelijking blijft mank
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:56:54 #182
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16019742
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:55 schreef Primary het volgende:

Een moord is een moord. PUNT Het aantal maakt niet heel erg uit, als je eenmaal over de streep bent doe je het zo weer. Saddam is iemand die professionele hulp nodig heeft, want hij is helemaal doorgedraait door alles wat hem overkomen is. Eerst in het zadel geholpen door de VS en nu op deze manier verneder worden door je ex-vrienden omdat ze je olie willen hebben en je volk willen onderdrukken.

En wat precies heeft dit met de marinier in kwestie te maken?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:00:11 #183
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16019841
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:56 schreef robh het volgende:

[..]

volgens mij is Primary zelf een beetje doorgeslagen, net als die de Wijkerslooth.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:00:27 #184
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16019851
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat slaat dus helemaal nergens op. Ik kan wel merken dat jij er totaal geen verstand van hebt... Voor Blowen krijg je tegenwoordig meteen ontslag op staande voet en Drank is 100% zeker verboden. de missie ligt helemaal droog... en er wordt keihard gewerkt... Ik ben er van overtuigd dat de marinier in kwestie juist heeft gehandeld. Stomme pech dat die kogel weerkaatst en een irakees raakt. In de lucht schieten helpt niet altijd als er een groep gwapende agressievelingen op je af komt.. en een goede 2e manier van waarschuwen is het lossen van een schot in de grond.

Wat zou jij doen als je in een land leefde dat net in zijn rust verstoord is door een wrede oorlog waarbij je nu overheerst word door een wereldmacht dat vroeger aan iedereen chemische wapens heeft geleverd, wie zegt dat die wapens niet tegen jou zullen worden gebruikt? De VS geeft niets om de inwoners van Irak, ze willen alleen maar de olie hebben. Maar er leven wel miljoenen mensen die ook eten nodig hebben, dan is het toch logisch dat er af te toe wat gestolen word? Kan het dan niet een keer gedogen worden dat een paar mensen weer een dag eten op tafel hebben, ze hebben het al zwaar genoeg en dat kan nog jaren zo blijven met deze overheersing.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:02:53 #185
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16019901
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:56 schreef robh het volgende:

[..]

Onze militairen maken daar uit van het hele leger, dus voor alle moorden die er gepleegd worden zijn wij mede-verantwoorlijk. Ik had het over Saddam omdat ik zoals ik al eerder zei vind dat deze marinier daar berecht moet worden door de Irakezen omdat zij het slachtoffer zijn van deze oorlogsmisdaden.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:09:51 #186
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16020108
Ben ik de enige die het onbehaaglijke gevoel heeft dat het OM nu alles in het werk gaat stellen om de betreffende marinier over de kling te jagen nu blijkt dat hun 'pv-tje' aan alle kanten rammelt? Ik ken de zaak natuurlijk niet maar beweeg mij frequent genoeg door de opsporingsinstanties van Nederland om mijzelf die mening te mogen aanmeten. Heenzenden nog tijdens een onderzoek is vaak een teken aan de wand voor het eventuele veroordelen. Overigens ben ik nog steeds van mening dat zolang we de feiten niet kennen we ons moeten onthouden van het veroordelen van een man die aan het werk was. Wie denkt dat wel te kunnen etaleert zijn gebrek aan verstand van zaken. Verder hecht ik bijzonder aan de kennis en kunde van een man van 43 jaar die wellicht zijn hele leven al bij het Korps Mariniers dient. Waarschijnlijk heeft hij tijdens zijn eerdere inzetten al dingen gezien, gedaan en meegemaakt die de gemiddelde fokker grote tranen zou doen plengen en minimaal een week slaap zouden kosten.
Jawohl Herr Kaloin!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:11:24 #187
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16020162
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:02 schreef Primary het volgende:

[..]

Onze militairen maken daar uit van het hele leger, dus voor alle moorden die er gepleegd worden zijn wij mede-verantwoorlijk. Ik had het over Saddam omdat ik zoals ik al eerder zei vind dat deze marinier daar berecht moet worden door de Irakezen omdat zij het slachtoffer zijn van deze oorlogsmisdaden.

Ik reageerde bijna zeg..................................
Jawohl Herr Kaloin!
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 21:22:25 #188
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16020447
quote:

[..]

Was het niet Kok die zijn ontslag tezamen met de ministers indiende? Van welke partij was Kok lid? Was Kok premier destijds? Ja. Er is gefaald in Sebrenica dankzij het beleid, maar ook "dankzij" het nodeloze en eindeloze gedebatteer met linkse partijen die vonden dat de militairen niet te zwaar bewapend moesten zijn. In Sebrenica werd juist niet geschoten toen het nodig was, nu schiet er iemand wel (als het nodig is) en dan is het weer niet goed. Draai maar lekker met die kont, maar ik denk voor mezelf, daar heb ik geen Telegraaf voor nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 06-01-2004 21:31]

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 21:24:39 #189
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16020503
quote:

[..]

Ach jee, arme Saddam. Je bent niet goed wijs, malloot.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:28:03 #190
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16020593
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ach jee, arme Saddam. Je bent niet goed wijs, malloot.

Lekkere manier van discussieren heb jij zeg.
Denk maar niet dat ik op jou reactie hierboven ga reageren.
  Moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 21:30:40 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16020650
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Was het niet Kok die zijn ontslag tezamen met de ministers indiende? Van welke partij was Kok lid? Was Kok premier destijds? Ja. Er is gefaald in Sebrenica dankzij het beleid, maar ook "dankzij" het nodeloze en eindeloze gedebatteer met linkse partijen die vonden dat de militairen niet te zwaar bewapend moesten zijn. In Sebrenica werd juist niet geschoten toen het nodig was, nu schiet er iemand wel (als het nodig is) en dan is het weer niet goed. Draai maar lekker met die kont, maar ik denk voor mezelf, daar heb ik geen Telegraaf voor nodig.

er is in Srebrenica wel degenlijk geschoten toen het nodig was, vanuit de blocking position.

waren alleen niet genoeg kogels beschikbaar en het bosnische leger dat de flanken zou dekken was in geen velden of wegen te bekennen (blijkt later dat die met alle moslimmannen die konden lopen naar Tuzla zijn gevlucht en onderweg in de bossen zijn vernietigd ... waarom denk je dat er nog steeds 7000 mensen vermist worden?)

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 21:39:48 #192
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16020914
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:28 schreef Primary het volgende:

[..]

Luister meneer, jij stelt zoiets idioots dat dit de enige gepaste manier van antwoorden was. Jij gaat zeker dadelijk ook beweren dat Hitler een slechte jeugd had en dat hij er daardoor allemaal niks aan kon doen?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:39:58 #193
50671 Strijder
In Extremis
pi_16020920
quote:

[..]

Saddam nu pas doorgedraaid ?
Ik ben het totaal niet eens met de oorlog in Irak, maar dat Saddam een beetje veel gestoord is was al duidelijk vanaf het begin ( zo'n jaartje of 30-40 geleden dus ).

En er zijn zat mensen die gemoord hebben en dat nooit meer zullen doen. Dat jij dat niet kan begrijpen, da's jammer en een groot probleem voor jou. Die militair had daar niet mogen zitten ( de Amerikanen zitten gewoon fout, en als wij daar ook zitten ook ), maar daar kan die militair niets aan doen. En naar de situatie ziet het er naar uit dat hij goed heeft gehandeld. Dus niet gemoord, maar gedood.

dinsdag 6 januari 2004 @ 21:40:54 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16020945
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:28 schreef Primary het volgende:

[..]

zeg ventje ik heb net al je vermoeiend slechte posts gelezen. schaam je je niet voor zulke troep. vergelijkingen die je zelfs op de biomethylschool niet aantreft, spuwt u ogenschijnlijk als een kip zonder kop in het rond. ga jij eens even lekker buitenspelen. je hoort hier niet thuis, dit is geen onz.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 21:41:42 #195
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16020975
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is in Srebrenica wel degenlijk geschoten toen het nodig was, vanuit de blocking position.

waren alleen niet genoeg kogels beschikbaar en het bosnische leger dat de flanken zou dekken was in geen velden of wegen te bekennen (blijkt later dat die met alle moslimmannen die konden lopen naar Tuzla zijn gevlucht en onderweg in de bossen zijn vernietigd ... waarom denk je dat er nog steeds 7000 mensen vermist worden?)

De foto's werden ook vernietigd. Nederland moet gewoon niet op avontuur gaan bij dat soort conflicten.
  Moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 21:52:04 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16021261
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De foto's werden ook vernietigd. Nederland moet gewoon niet op avontuur gaan bij dat soort conflicten.

die foto's zijn mislukt

en ook enkel en alleen omdat er closeups van commando's en forward air controllers die daar nog aan het erk waren op stonden.

ik snap niet waarom al die aandacht op dat fotorolletje gericht wordt, wat denken jullie dat erop heeft gestaan, een stokoude adolf hitler in 1 van de Nederlandse OP's?

een rijtje door serviers geexecuteerde moslims buiten de Dutchbat compound, stuk of tien, meer niet

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:00:18 #197
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16021495
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

die foto's zijn mislukt

en ook enkel en alleen omdat er closeups van commando's en forward air controllers die daar nog aan het erk waren op stonden.

ik snap niet waarom al die aandacht op dat fotorolletje gericht wordt, wat denken jullie dat erop heeft gestaan, een stokoude adolf hitler in 1 van de Nederlandse OP's?

een rijtje door serviers geexecuteerde moslims buiten de Dutchbat compound, stuk of tien, meer niet

Sorry, daar mag je eigenlijk niet mee lachen.

pi_16021753
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:41 schreef Strijder het volgende:

[..]

( Overigens vind ik het niet juist dat die militair is opgepakt, dan had het OM ook het lef moeten hebben om de politici die hiervoor verantwoordelijk zijn aan te klagen. Nu wordt er over de rug van een weerloos iemand ( want hoe kan je je hier ooit tegen verweren ) makkelijk gescoord,(...)

Hét verhaal van het Nederlandse OM... Altijd van onderaf gaan vervolgen en de grote vissen in de vijver vrolijk verder laten zwemmen. Zie je van klein tot groot, van vuurwerkramp tot cafébrand, van AH-medewerkers tot grote criminelen, altijd worden de werkelijk verantwoordelijken ontzien en richt men al zijn pijlen op de makkelijke prooi.

Blijkbaar heeft er in Nederland niemand iets geleerd van Srebrenica, toen het Nederlandse leger slechts mocht toekijken hoe een heel dorp werd uitgemoord. Bij het eerste fatale schot wat nu in Irak valt klaagt men met klaarblijkelijk zwakke gegevens de schutter aan voor moord, doodslag of dood-door-schuld. (klaarblijkelijk zwak, want de marinier is inmiddels vrij)

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:31:52 #199
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16022425
in NOVA:

- Het lijk is spoorloos of onduidelijk welk lijk het is
- Geen patronen gevonden

Maar het OM houdt vol!

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:37:02 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_16022566
Eindelijk staat er iets op de mindef page.
quote:
Kamp in brief aan Kamer: Onderzoek schietincident onder gezag OM
6-1-2004 13:05:00

De toedracht van het schietincident in de provincie Al Muthanna, waarbij op 27 december een Irakese man dodelijk gewond raakte, wordt onderzocht door de Koninklijke Marechaussee onder het gezag van het Openbaar Ministerie (OM) omdat er bij het OM een vermoeden bestaat van het plegen van een strafbaar feit. Dat heeft minister Kamp geschreven in een brief aan de Tweede Kamer.

Het OM heeft in het incident aanleiding gezien tot het instellen van een strafrechtelijk onderzoek. De minister van Defensie is bij dit strafrechtelijk onderzoek niet betrokken. In het rapport van de heer van Kemenade over Srebrenica van 28 september 1998 werd geconstateerd dat de positie van de marechaussee als onderdeel van Defensie enerzijds en als zelfstandige opsporingsorganisatie anderzijds tot verwarring en onduidelijkheid kan leiden. In november 1999 zonden de minister van Justitie en de minister van Defensie een rapport aan de Tweede Kamer over de opsporing in de militaire politietaak. "De kern hiervan is dat het voor de waarheidsvinding van groot belang is dat de Koninklijke Marechaussee onafhankelijk strafrechtelijk onderzoek uitvoert onder het gezag van het openbaar ministerie en zonder betrokkenheid van de minister van Defensie", schrijft de bewindsman.

De verantwoordelijkheden van de minister van Defensie strekken zich, uiteraard, wel uit tot het operationele terrein. "De Nederlandse militairen moeten onder moeilijke omstandigheden hun werk doen en hun bevoegdheden zijn daarop toegesneden. Naar aanleiding van het incident heb ik opnieuw laten nagaan of de geweldsinstructie toereikend is en op grond van de beschikbare informatie luidt de conclusie dat dit inderdaad onverminderd het geval is", aldus minister Kamp.

quote:
Dodelijk schietincident in Irak
6-1-2004 12:53:00

Tijdens een schietincident in de provincie Al Muthanna in Irak op 27 december jongstleden is een Irakese man dodelijk gewond geraakt. In opdracht van het openbaar ministerie heeft de Koninklijke marechaussee een onderzoek naar de toedracht van de gebeurtenis ingesteld. De Koninklijke marechaussee verricht dergelijk strafrechtelijk onderzoek onder het gezag van het openbaar ministerie in gevallen dat er een vermoeden bestaat van het plegen van een strafbaar feit. Het openbaar ministerie heeft in het incident van 27 december 2003 in Irak aanleiding gezien tot het instellen van een strafrechtelijk onderzoek.

De minister van Defensie is bij dit strafrechtelijk onderzoek niet betrokken. In het rapport van de heer van Kemenade inzake Srebrenica van 28 september 1998 werd geconstateerd dat de positie van de Koninklijke marechaussee als onderdeel van Defensie enerzijds en als zelfstandige opsporingsorganisatie anderzijds tot verwarring en onduidelijkheid kan leiden. In november 1999 zonden de minister van Justitie en de minister van Defensie een rapport aan de Tweede Kamer over de opsporing in de militaire politietaak. De kern hiervan is dat het voor de waarheidsvinding van groot belang is dat de Koninklijke marechaussee onafhankelijk strafrechtelijk onderzoek uitvoert onder het gezag van het openbaar ministerie en zonder betrokkenheid van de minister van Defensie.

De verantwoordelijkheden van de minister van Defensie strekken zich, uiteraard, wel uit tot het operationele terrein. De Nederlandse militairen moeten onder moeilijke omstandigheden hun werk doen en hun bevoegdheden zijn daarop toegesneden. Naar aanleiding van het incident heb ik opnieuw laten nagaan of de geweldsinstructie toereikend is en op grond van de beschikbare informatie luidt de conclusie dat dit inderdaad onverminderd het geval is. Verschillen tussen de Nederlandse 'Rules of Engagement' en die van het Verenigd Koninkrijk houden geen verband met de omstandigheden tijdens het incident van 27 december 2003. De geweldsinstructie stelt de Nederlandse militairen onverkort in staat hun belangrijke taken uit te oefenen om de stabilisatie en de wederopbouw van Irak te bevorderen.

DE MINISTER VAN DEFENSIE

Bron: www.mindef.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')