abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 17:32:33 #1
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15904272
Nederlandse militair verdacht van moord op Irakees

bron: nu.nl

Ik vind het schandelijk dat deze militair door een Arnhemse vestiging van het OM wordt verdacht van moord en als crimineel wordt behandeld.
De militairen zijn er op een miltaire missie en moeten vallen onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van defensie, niet justitie.
Ik kijk er nu dus niet meer van op dat de Amerikanen wijselijk besloten om niet mee te doen aan het internationale strafhof in Den Haag.

Zo wil geen hond meer dienen in het leger, het lijkt wel de claimcultuur van de VS, waar chirurgen zich volledig moeten indekken, terwijl ze mensen proberen te redden. Hetzelfde geldt voor de soldaat. Iedere aktie van een soldaat moet voor een krijgsraad komen en niet voor een civiele raad.

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15904330
Ik snap je bezwaren niet helemaal? Is het dan zo verkeerd dat dit soort dingen zorgvuldig worden onderzocht? Het staat een militair toch niet vrij om er zomaar wat op los te schieten. Misschien is dat hier helemaal niet gebeurd en dan gaat die man gewoon vrijuit. Maar het lijkt me prima dat er bij twijfel een onderzoek wordt gestart.
pi_15904342
Heel vaag
En die honderden Amerikaanse en Britse militairen dan?
Die hebben toch ook duizenden Iraki's vermoord?
pi_15904356
quote:
Inmiddels zit hij vast bij de Koninklijke Marechaussee in Soesterberg.
.....
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  vrijdag 2 januari 2004 @ 17:36:02 #5
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15904367
En dan ook nog 'moord', terwijl iedere halve jurist al weet dat dat niet kan. Behalve als hij het van te voren heeft bedacht, wat nogal onwaarschijnlijk lijkt aangezien hij dan van te voren die vrachtwagen heeft moeten doen omslaan om vervolgens het doelwit als plunderaar te laten optreden. Moord is dus al bullshit.
Dat administratieve, ronduit rechtspuristische houding van Nederland is om te kotsten. Als Normandië in Nederland had gelegen dan hadden Nederlandse officieren van justitie bij het strand gestaan om elke Amerikaan/Brit/Canadees te arresteren wegens moord als ze een mof door het hoofd schoten.

Heel tragisch is dit allemaal.

Lijkt me ook heel goed voor het moraal daar.

Een onderzoek wordt gedaan door de militaire politie, niet door de burgerpolitie. En al zeker niet in fucking Arnhem.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 17:38:07 #6
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15904433
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:34 schreef SCH het volgende:
Ik snap je bezwaren niet helemaal? Is het dan zo verkeerd dat dit soort dingen zorgvuldig worden onderzocht? Het staat een militair toch niet vrij om er zomaar wat op los te schieten. Misschien is dat hier helemaal niet gebeurd en dan gaat die man gewoon vrijuit. Maar het lijkt me prima dat er bij twijfel een onderzoek wordt gestart.
Het gaat er om dat door ieder OM in iedere willekeurige stad met teveel tijd over een civiele strafrechtelijke zaak kan worden opgestart tegen een militair.
Dat is te idioot voor woorden, de beschuldiging "moord" is al geheel ten onrechte, dit gaat om een militaire aktie en behoort hooguit onder een krijgsraad te komen en dan nog altijd onder verantwoordelijkheid van defensie, niet binnenlandse zaken of justitie.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 02-01-2004 17:39]

pi_15904462
Moeten ze maar niet plunderen. Dodelijke incidenten komen voor bij het legerwerk. Er is geen enkele reden toe om deze soldaat aan te klagen
pi_15904480
Moord valt onder justitie. Als het geen moord is, wordt hij niet veroordeeld. Misschien dat jullie bang zijn dat hij toch straf krijgt? Ik denk dat hij wordt vrijgesproken, die kans is zeer aannemelijk. Dan is het toch alleen maar goed voor de moraal.

Er is verdomme wel iemand om het leven gekomen hoor. Dat voelt echt niet anders met een Nederlandse legerkogel.

pi_15904551
Tjonje jonge daar zakt toch je broek vanaf zeg.

Het is een militair wiens taak het is om orde te handhaven, een agent doet dat met zijn fluit een militair doet dat met zijn mitrailleur.

And besides het was maar een criminele Irakees dus opgeruimd staat netjes

Ze moesten die man eren met een extra vaantje.

vrijdag 2 januari 2004 @ 17:42:38 #10
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15904559
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:40 schreef SCH het volgende:
Moord valt onder justitie. Als het geen moord is, wordt hij niet veroordeeld. Misschien dat jullie bang zijn dat hij toch straf krijgt? Ik denk dat hij wordt vrijgesproken, die kans is zeer aannemelijk. Dan is het toch alleen maar goed voor de moraal.

Er is verdomme wel iemand om het leven gekomen hoor. Dat voelt echt niet anders met een Nederlandse legerkogel.

Het incident volgde onder dienst. Hij liep daar niet als burger rond, maar als soldaat. Derhalve moet eerst de militaire politie of defensie het geval onderzoeken. Dit is zo'n anti-oorlogs OvJ die ff wil geilen op media-aandacht. Het is verschrikkelijk voor die man.

Als hij onnodig die man heeft neergeschoten, waar het niet op leek toen ik het vernam, dan kan hij oneervol ontslagen worden of iets dergelijks. Maar dat kan alleen voor de krijgsraad. Nu denken de Nederlandse militairen wel twee maal na.

Hoezo goed voor het moraal? Op alles wat ze doen staat een of andere debiele idioot op duizenden kilometers afstand te kijken of ze het goed doen.

Ik kots zo op dit soort figuren.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 17:43:56 #11
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15904590
quote:

Dit valt onder militaire operaties, dat staat boven een filiaal van justitie. Bovendien is "moord" een doodslag met opzet, te idioot voor woorden.
Het gaat niet om de straf, het gaat erom dat hij door een omhooggevallen idioot van justitie wordt aangeklaagd, iemand die er geen bal mee te maken heeft en al helemaal niet in Arnhem.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 17:44:45 #12
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15904603
quote:
Moord valt onder justitie.
Een militair valt NIET onder justitie.

Verder moet een militair natuurlijk wel goed weten wanneer hij wel en niet mag doden, maar het is een onderdeel van het militair zijn. Als militairen straks bang moeten zijn om hun wapen te gebruiken omdat ze misschien veroordeeld worden, dan kan je het leger wel opdoeken.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 17:46:24 #13
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_15904644
Inderdaad, volkomen terecht dat dit zo wordt aangepakt.
Het kan heel goed zijn dat de betreffende militair zich bedreigd voelde en zich moest verdedigen, maar vooralsnog lijkt er daar geen sprake van te zijn.
Dat verandert alles
pi_15904659
Dit past prima in Nederlanders doden Een Irakees. Daar svp verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')