Nederland zal denk ik ook in de toekomst geen grote extreem rechtse partijen krijgen omdat we hiervoor te nuchter zijn en we niet van extremen houden in dit land
een goede zaak lijkt mij
quote:Als er een charistmatische leider opstaat. Is het heel goed mogelijk dat dit in Nederland ook plaats gaat vinden.
Op donderdag 1 januari 2004 20:49 schreef lenin het volgende:
Nederland is zo'n beetje het enige land in West Europa waar geen grote duidelijke extreem rechtse politieke factor is. We hebben geen Vlaams Blok of iets dergelijks. We hebben alleen Nieuw Rechts maar die zoeken nog mensen die iets fatsoenlijks kunnen uitkramen. Die geen fouten maken zoals Smits die zich voor wite power vlaggen laat fotograferen.Nederland zal denk ik ook in de toekomst geen grote extreem rechtse partijen krijgen omdat we hiervoor te nuchter zijn en we niet van extremen houden in dit land
een goede zaak lijkt mij
quote:Ik zou toch ens 2 keer nadenken, als ik jou was. T'is wel leuk hoor, jezelf kietelen met "Maar wij zijn zo niet, wij doen dat niet!!", maar is dat nou wel zo?
Nederland is zo'n beetje het enige land in West Europa waar geen grote duidelijke extreem rechtse politieke factor is. We hebben geen Vlaams Blok of iets dergelijks. We hebben alleen Nieuw Rechts maar die zoeken nog mensen die iets fatsoenlijks kunnen uitkramen. Die geen fouten maken zoals Smits die zich voor wite power vlaggen laat fotograferen.Nederland zal denk ik ook in de toekomst geen grote extreem rechtse partijen krijgen omdat we hiervoor te nuchter zijn en we niet van extremen houden in dit land
een goede zaak lijkt mij
quote:De naam 'Pim Fortuyn' zegt je niks?
een goede zaak lijkt mij
quote:Die hebben toch ook nauwelijks aanhang ? Nederlanders zijn over het algemeen idd te nuchter om zich extreem op te stellen. Behalve op verjaardagsborrels dan. Ook wij kennen een schaamtecultuur.
Op donderdag 1 januari 2004 20:54 schreef pberends het volgende:
"Het gevaar" een gezicht geven is opzich niets mis mee. Denk wel dat NieuwRechts hierin gaat slagen. We hebben namelijk ook de AEL.
quote:probleem van Nieuw rechts is natuurlijk wel dat ze al een aantal grove fouten hebben gemaakt. Ook hebben we in NL een duidelijke Antie fasistische beweging Kafka die zullen rechtse initatieven terrecht dwarsbomen. in andere landen is dit niet of nauwelijks aanwezig
Op donderdag 1 januari 2004 20:54 schreef pberends het volgende:
"Het gevaar" een gezicht geven is opzich niets mis mee. Denk wel dat NieuwRechts hierin gaat slagen. We hebben namelijk ook de AEL.
quote:Hij had het over extreem-rechts
Op donderdag 1 januari 2004 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
De naam 'Pim Fortuyn' zegt je niks?
quote:ik vond hem niet extreem...hij zei gewoon dingen waar (vrijwel) nooit over werd gesproken...en een 'taboe' doorbreken wordt al snel als extreem gezien
quote:Ik denk dat TS wel gelijk heeft. Maar een erg klein gedeelte van de Nederlandse bevolking is extreem-rechts en het wordt ook nergens echt geaccepteerd. Intolerantie daarentegen is weer een totaal ander verhaal.
Op donderdag 1 januari 2004 20:54 schreef ExTec het volgende:[..]
Ik zou toch ens 2 keer nadenken, als ik jou was. T'is wel leuk hoor, jezelf kietelen met "Maar wij zijn zo niet, wij doen dat niet!!", maar is dat nou wel zo?
quote:precies Pim Fortuyn was gewoon rechts niet extreem rechts zoals het Vlaams Blok in Belgie bijvoorbeeld
Op donderdag 1 januari 2004 20:56 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Hij had het over extreem-rechts
quote:Ik bedoelde, dat Nederland dus helemaal niet te nuchter voor dit soort zaken is. Dat als er iemand komt die zegt wat veel mensen willen horen, dat de meute er toch wel achteraan sjokt. Nu was het nog PF, volgende keer is het een Filip de Winter.
Op donderdag 1 januari 2004 20:56 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Hij had het over extreem-rechts
We zijn niet beter dan de rest van Europa. We hebben alleen mazzel dat er nog geen boegbeeld is.
quote:En welk ander land behalve Frankrijk en Belgie hebben dan 'grote aanhang'? In Belgie heeft het VB trouwens bijna al zijn aanhang in Antwerpen, niet landelijk.
een goede zaak lijkt mij
quote:Wel opvallend dan dat die in de afgelopen 50 jaar ook niet is geboren in NL terwijl ze in andere landen makkelijk te vinden zijn
Op donderdag 1 januari 2004 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ik bedoelde, dat Nederland dus helemaal niet te nuchter voor dit soort zaken is. Dat als er iemand komt die zegt wat veel mensen willen horen, dat de meute er toch wel achteraan sjokt. Nu was het nog PF, volgende keer is het een Filip de Winter.
We zijn niet beter dan de rest van Europa. We hebben alleen mazzel dat er nog geen boegbeeld is.
quote:Als je "nuchter" vertaald als de calvinistische invloed waardoor we ontvankelijker zijn voor morele en sociale druk kan ik met je meegaan.
Op donderdag 1 januari 2004 20:49 schreef lenin het volgende:Nederland zal denk ik ook in de toekomst geen grote extreem rechtse partijen krijgen omdat we hiervoor te nuchter zijn en we niet van extremen houden in dit land
Verder zou ik niet goed weten waarom we geen "extreme" partijen hebben. Want zoveel mensen, zoveel meningen, dat geldt evengoed voor Nederland.
quote:Als een partij zich niet racistisch opstelt is hij volgens mij ook gelijk niet meer extreem rechts. Of je meent als gedachtenpolitie de gedachte van iemand te kunnen lezen. Of onder extreem-rechts moet je verstaan niet-democratisch. Maar dan met rechtse standpunten, dat ter onderscheid van extreem-links of fundamentalistische aanhangers van een bepaalde "godsdienst".
Die geen fouten maken zoals Smits die zich voor wite power vlaggen laat fotograferen.
Anti-islam (alleen tegen die "godsdienst") is voor velen zelfs ook al extreem-rechts.
quote:Het is meer gewoon paniekerig eigenlijk
Op donderdag 1 januari 2004 20:59 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Als een partij zich niet racistisch opstelt is hij volgens mij ook gelijk niet meer extreem rechts. Of je meent als gedachtenpolitie de gedachte van iemand te kunnen lezen. Of onder extreem-rechts moet je verstaan niet-democratisch. Maar dan met rechtse standpunten, dat ter onderscheid van extreem-links of fundamentalistische aanhangers van een bepaalde "godsdienst".
Anti-islam (alleen tegen die "godsdienst") is voor velen zelfs ook al extreem-rechts.
quote:Die akties van die extreem-linkse fascisten speelt NieuwRechts alleen maar in de kaart. Net als een TS met de naam lenin.
Op donderdag 1 januari 2004 20:56 schreef lenin het volgende:
probleem van Nieuw rechts is natuurlijk wel dat ze al een aantal grove fouten hebben gemaakt. Ook hebben we in NL een duidelijke Antie fasistische beweging Kafka die zullen rechtse initatieven terrecht dwarsbomen. in andere landen is dit niet of nauwelijks aanwezig
quote:Ik vind een partij idd extreem rechts als het zulke ideeen ten gehore brengt en er geen enkle nuancering op dit punt mogelijk is.
quote:Sinds Fortuyn toch wel iets minder denk ik. Niemand hoef te weten of je 'extreem-rechts' stemt of niet.
Op donderdag 1 januari 2004 20:55 schreef gelly het volgende:[..]
Die hebben toch ook nauwelijks aanhang ? Nederlanders zijn over het algemeen idd te nuchter om zich extreem op te stellen. Behalve op verjaardagsborrels dan. Ook wij kennen een schaamtecultuur.
quote:Komt er ook nog een organisatie die extreem-linkse initatieven terecht gaan dwarsbomen
Op donderdag 1 januari 2004 20:56 schreef lenin het volgende:[..]
probleem van Nieuw rechts is natuurlijk wel dat ze al een aantal grove fouten hebben gemaakt. Ook hebben we in NL een duidelijke Antie fasistische beweging Kafka die zullen rechtse initatieven terrecht dwarsbomen. in andere landen is dit niet of nauwelijks aanwezig
quote:Fortuyn was links in vergelijking met het buitenlandse extreem-rechts
quote:alsof je nu inees nieuw rechts gaat stemmen
Op donderdag 1 januari 2004 21:01 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Die akties van die extreem-linkse fascisten speelt NieuwRechts alleen maar in de kaart. Net als een TS met de naam lenin.
quote:Ja, daarom wou het Vlaams Blok een standbeeld voor hem oprichten
Op donderdag 1 januari 2004 21:04 schreef pberends het volgende:[..]
Fortuyn was links in vergelijking met het buitenlandse extreem-rechts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |