abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15664141
De hoogte van boetes zijn op dit moment verre van eerlijk en effectief. Arme mensen zijn vaak te dupe van de voor hun hoge boetes, en de rijken maken er geen overtreden minder om, want de boetes zijn voor hun doen belachelijk laag. Ik zie toch vaak hoe 'de rijken' er onverschillig over doen (Heinsbroek) en het is tijd dat hun ook eens wat van die boetes gaan voelen.
Dit is overigens geen anti-rijken topic, ik ben ook voor het terugbrengen van de 52% belastingschijf naar de normale 42%. Het is belachelijk dat mensen die absoluut gezien al mer betalen ivm procentuele belasting, dan ook nog eens 10% extra zouden moeten betalen. Maar dat is een ander verhaal; dus kortom:

Stelling: boetes moeten inkomensafhankelijk worden.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 24-12-2003 12:12]

pi_15664188
vind het opzich wel een goed idee..er is een scandinavisch land dat dat al hanteert.. weet alleen zo snel ff niet meer welk.
pi_15664194
quote:
Het is belachelijk dat mensen die relatief gezien al meer betalen
óók nog eens extra zouden moeten betalen.
Spreek je jezelf nou niet een klein beetje tegen?
pi_15664216
Als je voormoet komen houdt de rechter hier al rekening mee.
pi_15664221
Dat zou je dan ook door kunnen trekken naar gevangenisstraffen ofzo? Dat bepaalde mensen hogere straffen krijgen dan andere?
Hek van de dam lijkt me...
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_15664240
We begaan toch allemaal dezelfde overtreding? De rijken worden al extra belast via de belasting, en dat lijkt mij al voldoende.
pi_15664260
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:06 schreef rolandb5 het volgende:

[..]

Spreek je jezelf nou niet een klein beetje tegen?

Al zouden rijken 42% moeten betalen, dan zou de belasting eerlijk zijn. Absoluut gezien betalen ze dan alsnog meer dus dat is prima. Maar dat ze dan ook nog 10% extra moeten betalen, terwijl ze al absoluut gezien veel meer betalen is belachelijk.
pi_15664275
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:05 schreef MegA het volgende:
vind het opzich wel een goed idee..er is een scandinavisch land dat dat al hanteert.. weet alleen zo snel ff niet meer welk.
Dat is volgens mij Finland, op zich wel een goed idee .... je moet het wel voelen natuurlijk zo'n boete
pi_15664283
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:07 schreef johandeleng het volgende:
We begaan toch allemaal dezelfde overtreding? De rijken worden al extra belast via de belasting, en dat lijkt mij al voldoende.
Dus de rijke niet-overtreders moeten extra belasting betalen omdat de andere rijken de hele tijd overtredingen maakt? Deze 2 dingen moeten juist veranderd worden, dat is veel eerlijker.
pi_15664289
rijke mensen maken zich ook vaker schuldig aan 'onzorgvuldig boekhouden'... heb je wel eens van een werkeloze of iemand met een modaal inkomen gehoord die 'onzorgvuldig boekhoude'? dat heet gewoon '(steun)fraude'.
  woensdag 24 december 2003 @ 12:12:26 #11
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_15664363
Geweldig! We gaan onderscheid maken.

Dan wil ik ook graag een aangepaste hogere maximum snelheid aangezien mijn auto veel betere remmen heeft dan bv. en ouwe lelijke eend.

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_15664377
Ik denk dat het veel effectiever is om ipv de boeteschaal in te voeren eens te kijken naar een draaideur-boete: hoe meer overtredingen; hoe hoger de boete wordt. Dan houdt je de rijken rustig op de weg en de armen ook.
  woensdag 24 december 2003 @ 12:14:36 #13
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15664415
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:12 schreef kasper het volgende:

Dan wil ik ook graag een aangepaste hogere maximum snelheid aangezien mijn auto veel betere remmen heeft dan bv. en ouwe lelijke eend.

Hier ben ik al jaren voor
Hamelen
  woensdag 24 december 2003 @ 12:15:31 #14
75409 Dracko
Take it or Leave it, Shut up!
pi_15664437
Ik vind het onzin.Arme mensen die er meer om lijden. Als je een boete krijgt, verdien je hem ook.
What if he didn't shoot...
pi_15664454
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:12 schreef kasper het volgende:

Waarom niet? Dat doen verzekeringen nu ook al met bepaalde auto's.

enige nadeel: bureaucratie.

pi_15664457
Wat dat betreft is een taakstraaf eerlijker.
Misschien moeten er veel sneller taakstraffen gegeven worden. Ik denk bovendien dat een dag lang de straat vegen vervelender is dan een acceptgirootje uitschrijven als je door rood gereden bent.
pi_15664473
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:12 schreef onanymous het volgende:
Ik denk dat het veel effectiever is om ipv de boeteschaal in te voeren eens te kijken naar een draaideur-boete: hoe meer overtredingen; hoe hoger de boete wordt. Dan houdt je de rijken rustig op de weg en de armen ook.
Kijk dat is veel eerlijker....... hier ben ik ook voor...

Inkomensafhankelijke boetes zijn onzin, omdat iedereen dezelfde overtreding maakt en dat heeft verder niks met inkomen te maken.

maar een systeem, zoals hier beschreven, is wel eerlijk...

woensdag 24 december 2003 @ 12:17:07 #18
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_15664474
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:14 schreef Koos_26 het volgende:
Hier ben ik al jaren voor
Laten we een politieke partij oprichten.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_15664499
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:15 schreef Dracko het volgende:
Ik vind het onzin.Arme mensen die er meer om lijden. Als je een boete krijgt, verdien je hem ook.
Ik zeg niet van: geef arme mensen maar 10% van een normale boete, maar het mag heus wel wat minder. Boetes gaan meestal uit van een modaal inkomen. En voor rijken natuurlijk meer. Het is de bedoeling dat de boete ook echt gevoeld wordt. Ook bij armen.
pi_15664525
Nu zeg ik: Doen, makkelijk als student met een inkomen van 200 per maand. Mischien krijg ik dan wel geld terug als ik te hard rij

Over een paar jaar: Nee, niet doen, moet ik zeker meer gaan betalen omdat het arbeiderige gepeupel niet hard genoeg werkt om de boetes te betalen.

Overall zeg ik, ik weet het niet, het is natuurlijk belachelijk als een heinsbroek 400 euro zou moeten betalen omdat hij 58 rijd. Laat ze eerst alle boetes maar redelijk maken, en dan pas zeuren over de hoogte ervan.

pi_15664527
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:17 schreef kasper het volgende:

[..]

quote:
Ik heb een toet toet toeter op m'n waterscooter
Kun je daar ook snelheidsboetes mee krijgen
  woensdag 24 december 2003 @ 12:19:05 #22
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15664530
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:17 schreef kasper het volgende:

[..]

Ik ga me aanmelden bij de Partij van Peter R. de Vries.
Ik ga dan het snelheidhandhavingsbeleid schrijven.
Hamelen
pi_15664549
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:16 schreef Halinalle het volgende:
Wat dat betreft is een taakstraaf eerlijker.
Misschien moeten er veel sneller taakstraffen gegeven worden. Ik denk bovendien dat een dag lang de straat vegen vervelender is dan een acceptgirootje uitschrijven als je door rood gereden bent.
Met een kijk op de overheidsfinanciën: niet doen.
  woensdag 24 december 2003 @ 12:20:24 #24
24774 uilebal
Das minder boitur!!
pi_15664559
boetes afschaffen en gevangenisstraffen verhogen.
Gewoon over de hele linie zwaar straffen. Geen onderscheid maken op inkomen want zo werk je de fraude toch in de hand.

Met dit soort maatregelen gaat het hele land naar de klote.
Let maar eens op, het zijn echt niet de Heinsbroekjes die structureel te hard rijden. Ik ken (helaas) genoeg werkschuwe mensen. Mensen die wel kunnen maar niet willen werken (althans wit-werken).
Deze mensen rijden in mercedessen van een ton, maar hebben géén loonstrookje.
Wanneer zij dus 30 km/u te hard rijden hoeven zij dus niet de volledige boete te betalen omdat zij geen inkomen hebben???
Ze lachen die agent in z'n gezicht uit!!!! (wat ze toch al constant doen)

Laten we maar lekker gaan nivelleren, dan is dit land z dadelijk echt aan gort.

Het moet niet gekker worden in dit land.

Het is niet de val die pijn doet, maar de landing. http://www.pisflek.web-log.nl
pi_15664580
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:18 schreef Menyo het volgende:
Nu zeg ik: Doen, makkelijk als student met een inkomen van 200 per maand. Mischien krijg ik dan wel geld terug als ik te hard rij
LOL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')