abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 december 2003 @ 15:43:39 #101
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15641329
Wat oneliners, die Peter kan gerbuiken:

- Stem op Peter R. de Vries, want dan heeft u altijd een alibi...
- Peter R. de Vries, het programma dat onderzoekt, ontmaskerd, verdedigd, aanklaagt en zich verkiesbaar stelt.

Free Your Mind
pi_15641410
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:41 schreef _o_ het volgende:
Ik snap nog steeds niet waar mensen die niet stemmen, het recht vandaan denken te halen om überhaupt kritiek te geven op de politiek.

Al vind je elke politicus slecht (hetgeen ik me moeilijk kan voorstellen, Petertje R. zal zich wel niet genoeg verdiept hebben), dan nog kan je beter de minst slechte kiezen of blanco stemmen.

Niet de moeite nemen om even naar de stembus te gaan, vind ik ontzettend slecht.

Hou je mond toch, het is ieders recht om niet te stemmen en toch een politieke partij op te richten.
Met al die baggerpartijen die er tegenwoordig zijn en in de 2e kamer zitten zou ik ook bijna niet gaan stemmen.
Iedereen doet net of Peter R. de Vries z'n stem 80 zetels had gescheeld, wat een hypocriete onzin
  dinsdag 23 december 2003 @ 15:47:28 #103
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15641446
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 15:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Hou je mond toch, het is ieders recht om niet te stemmen en toch een politieke partij op te richten.
Met al die baggerpartijen die er tegenwoordig zijn en in de 2e kamer zitten zou ik ook bijna niet gaan stemmen.
Iedereen doet net of Peter R. de Vries z'n stem 80 zetels had gescheeld, wat een hypocriete onzin

Exactly
Hamelen
pi_15642802
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

De politieke ambities van Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries wil Nederland veilig en de politiek onveilig maken. De Vries wil een eigen partij oprichten. Hij zit vanavond in de studio.

Ned3, 22.20.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 23-12-2003 16:26]

pi_15643324
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 15:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Hou je mond toch...

Doe ff normaal.
quote:
...het is ieders recht om niet te stemmen en toch een politieke partij op te richten.
Het is ieders recht, maar het pleit nauwelijks voor iemand. Als je de politiek in wil kun je toch niet echt aankomen met de opmerking dat je al in geen 20 jaar bent wezen stemmen.
pi_15643423
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 16:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Doe ff normaal.
[..]

Het is ieders recht, maar het pleit nauwelijks voor iemand. Als je de politiek in wil kun je toch niet echt aankomen met de opmerking dat je al in geen 20 jaar bent wezen stemmen.

Dat vind jij ja. Ik vind het reden te meer om de politiek in te gaan. Ik vind "Ik heb al 20 jaar niet gestemt omdat er geen goede veiligheidspartijen zijn" een uitermate goed argument. Jij misschien niet. Andere misschien niet. Sommige wel. Jammer dan.
quote:
Doe ff normaal.
  dinsdag 23 december 2003 @ 16:51:34 #107
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15643561
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 16:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat vind jij ja. Ik vind het reden te meer om de politiek in te gaan. Ik vind "Ik heb al 20 jaar niet gestemt omdat er geen goede veiligheidspartijen zijn" een uitermate goed argument. Jij misschien niet. Andere misschien niet. Sommige wel. Jammer dan.
[..]

Precies. Zo denk ik er ook over.
Hamelen
  dinsdag 23 december 2003 @ 17:10:49 #108
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15644242
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 16:43 schreef Kozzmic het volgende:
Als je de politiek in wil kun je toch niet echt aankomen met de opmerking dat je al in geen 20 jaar bent wezen stemmen.
Waarom niet? Mensen die niet zijn gaan stemmen zijn niet per definitie niet geïnteresseerd in de politiek en hebben niet per definitie geen verstand van politiek.
pi_15644525
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 16:43 schreef Kozzmic het volgende: Het is ieders recht, maar het pleit nauwelijks voor iemand. Als je de politiek in wil kun je toch niet echt aankomen met de opmerking dat je al in geen 20 jaar bent wezen stemmen.
Hoezo niet? Misschien vertolkt hij wel die mening van die miljoenen Nederlanders die ook zelden of nooit stemmen.

Hoe beperkt zijn programma ook zal zijn. Alleen al met deze aankondiging (20 jaar niet gestemd, ziek van de hypocrisie) haalt hij sowieso al 100.000en proteststemmen binnen à la Ross Perot (USA, 20%) en Barnabas "Richter Gnadenlos" Schill (Hamburg, 20%).

Zeg maar de stemmen van al die simpele mensen die niet willen begrijpen dat als je 3km te hard rijdt je subiet een bekeuring moet betalen, terwijl je met 3 kilo coke rustig op het vliegtuig kunt stappen en voor een 'eenvoudige mishandeling' de politie eerst geen aangifte wil opnemen, en als ze dat wel heeft gedaan er niets mee doet. Omdat 'het geen prioriteit heeft' of omdat 'die jongens het toch al zo moeilijk hebben' of omdat gewoon omdat de politie zelf ziet dat als ze wat doen de daders er toch weer een waarschuwing van afkomen 'omdat straffen toch niet helpt', of volgens de linkse onpartijdige rechter 'de dader het eigenlijke slachtoffer is'.

Zeg maar al die simpele zielen die het niet willen inzien dat de privacy van een moordenaar belangrijker is dan de veiligheid van een oppositieleider.

[Ik geloof dat ik me maar als tekstschrijver voor De Vries moet aanmelden - als dit geen ronkende retoriek is dan weet ik het ook niet meer :-P ]

Elke stem die De Vries gaat krijgen is een brevet van onvermogen uitgedeeld door een boze burger aan de Donners en de Cohens in ons land. Elke stem op een Billen & Borsten weekbladjournalist zou hen toch echt aan het denken moeten zetten.

Maar het zal wel weer het Dijkstal verhaal worden "De kiezer is verwend en heeft het niet begrepen".

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 23-12-2003 18:55]

pi_15648519
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 17:20 schreef rroloff het volgende: Elke stem die De Vries gaat krijgen is een brevet van onvermogen uitgedeeld door een boze burger aan de Donners en de Cohens in ons land. Elke stem op een Billen & Borsten weekbladjournalist zou hen toch echt aan het denken moeten zetten.
Nou, een paar honderdduizend brevetten zijn alvast uitgedeeld:
Peter R. de Vries nu al goed voor 10 zetels. 15% zou overwegen op hem te stemmen.
pi_15648716
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 19:54 schreef rroloff het volgende:

[..]

Nou, een paar honderdduizend brevetten zijn alvast uitgedeeld:
Peter R. de Vries nu al goed voor 10 zetels. 15% zou overwegen op hem te stemmen.

LOL meesterlijk.
quote:
Partij Peter R. de Vries goed voor 10 zetels 23-12-2003

Als misdaadverslaggever Peter R. de Vries op dit moment een politieke partij zou oprichten, zou hij tien zetels halen in de Tweede Kamer. Dat heeft de opiniepeiler Maurice de Hond dinsdagmiddag onderzocht.

Van de ondervraagden zei vijftien procent te overwegen op De Vries te stemmen. Zeker zeven procent zei op dezelfde dag al op hem te hebben gestemd, als er verkiezingen zouden zijn geweest. Dat komt overeen met tien zetels. Dinsdagochtend maakte de misdaadverslaggever bekend een landelijke partij op te willen richten om de veiligheid in Nederland te verbeteren.

De Vries is ervan overtuigd dat er in Nederland iets mis is met het optreden van politie en justitie. Hij pleit voor een andere aanpak. De verslaggever heeft al twintig jaar niet gestemd, omdat hij grote afkeer heeft van de wijze waarop in dit land politiek wordt bedreven. Wat zijn partijprogramma zou zijn, is nog onbekend.

Hij voert op dit moment gesprekken met vertrouwenspersonen, die niet uit de politiek komen. De televisiepresentator heeft ook al een naam voor zijn partij, maar houdt die geheim. Hij wil nog niet aangeven wat er in zijn ogen allemaal moet worden veranderd in Nederland.

Natuurlijk moet je de Hond met een korreltje zout nemen, maar het geeft wel wat aan
  dinsdag 23 december 2003 @ 20:01:54 #113
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15648740
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:01 schreef pberends het volgende:
Vanavond genieten @ NOVA
The Big Lebowsky of Bone Collector.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  dinsdag 23 december 2003 @ 20:23:32 #114
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_15649332
Wie zegt dat als je ergens verstand van hebt,in dit geval misdaad,dat je dan ook maar de politiek moet ingaan.
Herman Heinsbroek is een goed voorbeeld geweest van een 'politicus' die verstand had van iets,het bedrijfsleven,maar geen minister van Economische Zaken had moeten worden. Minister zijn of een politieke partij oprichten vraagt heel veel andere kennis,inzichten en vaardigheden,volgens mij.
Pimmetje wist veel maar had hij ook de vaardigen en inzichten om een fatsoenlijke partij op te richten en bij elkaar te houden?
Had hij de inzichten en vaardigheden om als minister aan de slag te gaan, te kunnen?. En zo zou ik wel meer twijfels kunnen uiten over Pimmetje, wat ik nu dus ook doe bij Petertje.
Deze laatste zal ongetwijfeld veel weten over de misdaad in Nederland en misschien wel over de grenzen,maar zit er ook een ambtenaar in hem die keurig en volgens de regels een partij kan oprichten,leiden?
Heb bij hem vaak het gevoel dat hij teveel Dirty Harry-films heeft gekeken en film- (Dirty Harry) en realistische wereld niet van elkaar kan onderscheiden.
Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  dinsdag 23 december 2003 @ 21:31:11 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15651281
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:18 schreef sizzler het volgende:

[..]

Tja.

Maar wil hij ook de georganiseerde misdaad bestrijden? Lijkt me niet zuivere koffie als je juist daar je contacten hebt. Moet zo'n man dan straks een minister leveren die aan het hoofd van de AIVD of justistie staat?

mijn punt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 23 december 2003 @ 21:55:23 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_15652165
't lijkt me onmogelijk, mocht hij bijvoorbeeld het tot minister schoppen zullen er heel wat zware criminelen het warm onder de voeten krijgen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 23 december 2003 @ 21:59:04 #117
28560 toska
Let's All Chant
pi_15652302
Ik ben allang blij dat er weer eens iemand gemotiveerd is om wat te doen hier in Nederland
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_15652535
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:55 schreef Re het volgende:
't lijkt me onmogelijk, mocht hij bijvoorbeeld het tot minister schoppen zullen er heel wat zware criminelen het warm onder de voeten krijgen...
En hijzelf wel het meeste dan misschien, gezien de liquidatiegolf .
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:05:30 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15652537
Uit het artikel wat Kozzmic postte:
quote:
De Vries zal ook niet meteen roepen dat hij minister-president wil worden, maar hij doet dit niet 'om met twee zetels in de Tweede Kamer te komen': ''Je moet wel een factor zijn, 23 zetels of zo; in de marge heb ik geen belangstelling.''

De Vries licht zijn weerzin tegen de politieke praktijk toe: ''Mijn weerzin is het handjeklap, de hypocrisie... over alles.''

Natuurlijk wil je, als je meedoet aan verkiezingen, zoveel mogelijk stemmen halen, maar zou de Vries niet wat realisticher blijven en 'het kleine eren'?

En dat handjeklap, is dat niet de werkwijze van de Vries? Met criminelen aanpappen om over andere criminelen een programma te vullen?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15653046
Balkenende moet maar gauw advies gaan inwinnen bij de Pvda en de VVD hoe je van lastige oppositieleiders afkomt.

Als Petertje bedreigd wordt laat je gewoon de avid een jaar lang onderzoeken of hij beveiliging nodig heeft. En dan net zo lang wachten met conclusies trekken totdat hij met 5 kogelgaten op een parkeerplaats ligt.

Kost je als regering wel weer een miljoen euro voor een "onafhankelijke" commissie die een rapport gaat maken om te zeggen dat niemand iets te verwijten valt, maar ach...dat is toch maar belastinggeld.

En dan nog een paar zeikdebatjes om het af te sluiten (het liefst na een jaar uitstellen want dan is de interesse van het volk alweer verslapt) en we gaan weer over tot de orde van de dag.

Nee hoor, ik zie geen problemen voor welke gevestigde partij dan ook.

dinsdag 23 december 2003 @ 22:23:11 #121
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15653107
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:21 schreef DaveM het volgende:

Nee hoor, ik zie geen problemen voor welke gevestigde partij dan ook.

1. Waar zie jijde gevestigde orde de Vries "demoniseren"?
2. Ik denk eerder dat er vanuit de onderwereld een liquidatie te verwachten is, als dat uberhaupt al aan de orde komt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:25:42 #122
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_15653202
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:23 schreef SKMbeat het volgende:
Wie zegt dat als je ergens verstand van hebt,in dit geval misdaad,dat je dan ook maar de politiek moet ingaan.
Herman Heinsbroek is een goed voorbeeld geweest van een 'politicus' die verstand had van iets,het bedrijfsleven,maar geen minister van Economische Zaken had moeten worden. Minister zijn of een politieke partij oprichten vraagt heel veel andere kennis,inzichten en vaardigheden,volgens mij.
Pimmetje wist veel maar had hij ook de vaardigen en inzichten om een fatsoenlijke partij op te richten en bij elkaar te houden?
Had hij de inzichten en vaardigheden om als minister aan de slag te gaan, te kunnen?. En zo zou ik wel meer twijfels kunnen uiten over Pimmetje, wat ik nu dus ook doe bij Petertje.
Deze laatste zal ongetwijfeld veel weten over de misdaad in Nederland en misschien wel over de grenzen,maar zit er ook een ambtenaar in hem die keurig en volgens de regels een partij kan oprichten,leiden?
Heb bij hem vaak het gevoel dat hij teveel Dirty Harry-films heeft gekeken en film- (Dirty Harry) en realistische wereld niet van elkaar kan onderscheiden.
Politieke/ambtelijke ervaring lijkt me de minste aanbeveling die je als aankomend politicus kunt hebben. De mensen zijn het meer dan zat om geconfronteerd te worden met types als Wallage, Rosenmüller oCohen of Donner. Waar het om gaat in elke functie in elke bedrijfstak is je trackrecord: kun je iets voor elkaar krijgen, kun je een goed en duidelijk verhaal houden, ben je geloofwaardig en heb je charisma. PRDV heeft deze eigenschappen allemaal en zal waarschijnlijk redelijk wat zetels halen. Veel politici vergissen zich in de (latente) onvrede die er heerst en denken, dat de Fortuyn-hype voorbij is. Ik denk echter, dat veel mensen op iemand als PRDV zitten te wachten, omdat hij als bekend en geliefd vechter tegen de boven ons gestelden de strijd durft aan te gaan. Een beetje het Schwarzenegger effect in feite.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_15653288
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

1. Waar zie jijde gevestigde orde de Vries "demoniseren"?

Daar heb je inderdaad een groot verschil te pakken. Maar bedreiging kan, zoals je het zelf al aangeeft, ook andere oorzaken hebben dan demoniseren.
quote:
2. Ik denk eerder dat er vanuit de onderwereld een liquidatie te verwachten is, als dat uberhaupt al aan de orde komt.
Ja, daar ben ik ook bang voor.

Ok, de reaktie hierboven is best wel cynisch, maar op zich vind ik het wel interessant als meer mensen een partijtje oprichten. Niet dat ik er nou zo veel van verwacht, maar het snoept hopelijk wat zeteltjes af van de 3 grootste partijen. En dat vind ik iig

dinsdag 23 december 2003 @ 22:40:19 #124
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_15653709
Het idee van het legaliseren van alle drugs klinkt mij goed in de oren. Voornamelijk de motivatie die hij ervoor geeft.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_15653780
Leer politici en politici in hope toch eens om krachteloos geworden uitdrukkingen te vermijden, de Vries is nog erger dan Balkenende.

''De bakens verzetten''

''Dweilen met de kraan open''

''Ik ben van vlees en bloed''

''Niets menselijks is mij vreemd''

''Ik zou er voor zijn als...''

''Schoenmaker houd je bij je leest''

''Het spelletje meespelen''

''Handjeklap''

Driewerf bah. .

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')