abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15564470
Stelling: Zijn rechtstemmende vrouwen zelfbewuster, meer geëmancipeerd en sterker dan linksstemmende vrouwen?

Vrouwen die rechts stemmen aan het woord is eigenlijk nog steeds de omgekeerde wereld. Over het algemeen komen die vrouwen op mij sterker, meer geëmancipeerder en zelfbewuster over. Vinden de mannen dat ook, en hoe staan de stemmende vrouwen er tegen over.

pi_15564577
Christelijke partijen als de Christenunie en de SGP zijn rechts. Die aanhang lijkt me niet het meest geemancipeerd.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15564597
Zijn rechtsstemmende vrouwen niet lelijker?

* teknomist wilde dat hij links was

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15564655
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:11 schreef sizzler het volgende:
Christelijke partijen als de Christenunie en de SGP zijn rechts. Die aanhang lijkt me niet het meest geemancipeerd.
Bedoel meer de VVD-vrouwen zoals jouw vriendin.
pi_15564785
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Bedoel meer de VVD-vrouwen zoals jouw vriendin.

Misschien wel ja. Linkse partijen komen op voor de 'zwakkeren' terwijl het liberalisme uitgaat van vrijheid en gelijkheid voor iedereen. Iedereen die iets wil bereiken die moet dat dus ook kunnen. Misschien dat meer zelfbewuste vrouwen / mensen zich in dat principe kunnen vinden dan in het principe van "de zwakkeren moeten zoveel mogelijk verzorgd worden".

maar mijn vriendin stemt CDA

pi_15564844
Sizzler, sinds wanneer is de Christenunie rechts?
Verwar je hier conservatief niet met rechts?
De christelijke partijen gelden over het algemeen wel als conservatief. Echter ook hier heeft de CU een aparte positie. Ze zijn eerder progressief dan rechts of conservatief.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:24:35 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15564951
Ik stem VVD..dus rechts

Geemancipeerd ben ik zeker niet..OK, ik verdien meestal meer dan mijn partners en zou ook zeker niet willen dat ik mijn handje op moet houden..TENZIJ hij stinkend rijk zou zijn, dan ga ik met alle plezier mijn nagels doen.

Ik ben verder best conservatief in veel opzichten, zoals uiterlijk voorkomen ( ik vind dat een vrouw het zichzelf en haar man verplicht is, om er altijd op en top uit te zien )
Ik vind ook dat een vrouw doorgaans de verantwoording moet hebben vwb het huishouden en de keuken.
Ik heb het niet zo op kinderen verder, dus dat is dan wat minder.

Sterk , zeker...absoluut het type vrouw met kloten

Verder denk ik niet dat het perse in een prototype gegoten kan worden...elk mens heeft wel iets wat binnen een hokje kan vallen.

pi_15565332
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:20 schreef leviathanfd het volgende:
[...]
De christelijke partijen gelden over het algemeen wel als conservatief. Echter ook hier heeft de CU een aparte positie. Ze zijn eerder progressief dan rechts of conservatief.
True. Tegenwoordig is de hele links-rechts dichotomie ook niet echt meer van toepassing. Progressief / conservatief is misschien een betere indeling. Maar dannog vallen er partijen buiten de boot. De CU is gedeeltelijk links, gedeeltelijk rechts;
quote:
Een partijen als de SGP kan zonder veel discussie tot rechts worden gerekend. Bij partijen als de VVD en het CDA ligt dat anders. Gelet op de standpunten ten aanzien van inkomens, overheidsingrijpen en gezagshandhaving zouden VVD en CDA bij rechts ingedeeld kunnen worden. Op het gebied van ethische vraagstukken (abortus, euthanasie) geldt de VVD echter eerder als 'links'.

Ook een partij als de ChristenUnie past niet zo eenvoudig in het 'links-rechts'-schema. Die partij is voorstander van een krachtig milieubeleid en is ook op sociaal gebied enigszins als 'links' te beschouwen. Ten aanzien van vraagstukken als 'gezag' en 'normen en waarden' is de partij echter weer meer 'rechts' te noemen.

http://www.parlement.com/9291000/modules/g61o6303

Maar ook het CDA is als rechts te bestempelen (ookal zeggen ze zelf dat het Christelijk Sociaal Denken niet ingedeeld kan worden). Pberends lijkt het echter over de VVD te hebben, dus zullen we die partij dan maar als uitganspunt nemen?

zondag 21 december 2003 @ 15:11:15 #9
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15581037
quote:
CU staat doorgaans als links bekend in de pollitieke stellingname.

Voor mij zijn rechtsstemmende vrouwen niet per definitie meer geëmancipeerd dan linksstemmende vrouwen. De linksstemmende dames kunnen immers door hun (traditionele) opleiding in de zorg of het welzijnswerk zijn geïndoctrineerd tot een linkse politieke kijk op het alledaagse leven, de rechtsstemmende vrouwen kunnen door hun economische of technische opleiding zijn geïndoctrineerd tot een rechts politieke stem.

Wat doorvragen levert vanzelf op tot waar de al dan niet eigen mening onderbouwd wordt. Zowel bij linkse als bij rechtse dames zitten zijn er exemplaren te vinden van wie ik een en ander op kan steken en zjin er eveneens exemplaren te vinden die ik graag een ander gun die meer lol beleeft aan de conversatie dan ik.

Met emancipatie heeft de politieke voorkeur volgens mij weinig te maken. Ik vermoed dat het meer van doen heeft met: de eigen maatschappelijke positie, de eigen achtergrond en de eigen sociale setting.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_15581985
Vrouwen die rechts stemmen zijn juist minder geëmancipeerd dan linkse stemsters. De enkele ondernemer of vrijgevochten Somalische daar gelaten stemmen de meeste vrouwen rechts omdat hun man dat ook doet.

Ik hoop van harte dat dit niet zo is maar ik vrees toch echt het ergste . (CU en SGP weet ik het wel zeker en in geval van de traditionele aanhang van de VVD ook bijna).

En naar Sjun CU links, dat is toch echt een twijffelgeval Milieu en naastenzorg misschien wel maar veel ethische vraagstukken (toch vaak de basis van een politieke partij) worden door de CU op een conservatieve cq rechtse manier benaderd.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15583934
quote:
wat lul jij nou, die cu en sgp zijn niet rechts. conservatief met een "sociaal-gezicht"
pi_15586120
quote:
Op zondag 21 december 2003 16:42 schreef deepthroat het volgende:

[..]

wat lul jij nou, die cu en sgp zijn niet rechts. conservatief met een "sociaal-gezicht"

Lees een topic eens verder dan een of twee posts.
  zondag 21 december 2003 @ 18:21:50 #13
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_15586750
quote:
Op zondag 21 december 2003 16:42 schreef deepthroat het volgende:

[..]

Dit is nou het probleem.. Als je politieke partijen wil indelen in een links-rechts dimensie dan moet je eerst hiermee overeenstemmen. Maak een politieke schaal en zet de partijen hierop. Wij hebben bij politicologie het vaak hierover gehad, volgens mijn docent was dit de meest geaccepteerde links-rechts dimensie:

SP -GL- PvdA- D66- CDA - CU - SGP- LPF- VVD

(Hierover kan je van mening verschillen, want de een vind SGP rechtser dan LPF en VVD etc... maar als we een dit hanteren als links-rechts schaal, dan weten we waar we het over hebben)

I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_15588221
quote:
Op zondag 21 december 2003 15:11 schreef sjun het volgende:

De linksstemmende dames kunnen immers door hun (traditionele) opleiding in de zorg of het welzijnswerk zijn geïndoctrineerd tot een linkse politieke kijk op het alledaagse leven, de rechtsstemmende vrouwen kunnen door hun economische of technische opleiding zijn geïndoctrineerd tot een rechts politieke stem.

Ik moet zeggen dat ik verrechts ben juist dóór welzijnswerk te doen. Maar velen binnen die branche zijn links-georiënteerd idd. Maar met vele nuances moet ik zeggen, links en rechts zijn eigenlijk te éénduidig om het één en ander te karakteriseren.
pi_15588284
vooral de linksstemmende vrouwen zijn geemancipeerd
soort zoekt soort, is wel weer duidelijk
emancipatie is niet echt waar we naartoe willen en links ook niet
rechts en mannen aan het hoofd

dus nee
ik denk niet dat rechtsstemmende vrouwen geemancipeerder zijn

Ik sta voor daadkracht!
  zondag 21 december 2003 @ 21:23:32 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15592134
bestaat er ook zoiets als rechtsdragende vrouwen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15600280
hmmm... in Nederland dan.
Irina Hakamada van Verenigd Rechts is toch wel HET boegbeeld van de vrouwenemancipatie in de RF... en niemand die er raar van opkijkt. En dat blondje dat burgemeester van st petersburg wilde worden, is die niet ook van sps of zo? Volgens mij zijn in rusland gewoon echt alle lijsttrekker vrouwen van rechtse partijen.

edit: had iets fout gelezen.

Links is niet gewend te debatteren gewoon. Links is voor een samenleving waar alle zwakkeren worden gesteund, vooral niemand buiten de boot mag vallen en we allemaal een happy family zijn waar nooit iemand beledigd oid wordt.

Rechts is hard. Vanzelfsprekend, vrouwen die zelf hard zijn, hun staat hard ook aan, en zij zijn rechtse politici

pi_15600338
- Liberale vrouwen zijn geëmancipeerd
- Linkse vrouwen zijn pot, feministisch of beide
- Religieus-rechtse vrouwen zijn niet en zullen niet emanciperen
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  maandag 22 december 2003 @ 02:25:47 #19
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15600361
quote:
Op maandag 22 december 2003 02:24 schreef Mr-Mackey het volgende:
- Liberale vrouwen zijn geëmancipeerd
- Linkse vrouwen zijn pot, feministisch of beide
- Religieus-rechtse vrouwen zijn niet en zullen niet emanciperen
Gefeliciteerd met je eenzijdige kijk op het leven.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_15601929
quote:
Op zondag 21 december 2003 18:21 schreef Tuana het volgende:

[..]

Dit is nou het probleem.. Als je politieke partijen wil indelen in een links-rechts dimensie dan moet je eerst hiermee overeenstemmen. Maak een politieke schaal en zet de partijen hierop. Wij hebben bij politicologie het vaak hierover gehad, volgens mijn docent was dit de meest geaccepteerde links-rechts dimensie:

SP -GL- PvdA- D66- CDA - CU - SGP- LPF- VVD

Eerder:
SP - GL - D66 - CU - PvdA - CDA - LPF- VVD - SGP
  maandag 22 december 2003 @ 09:13:15 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15601939
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:24 schreef SHE het volgende:
[KNE]-Mod
  maandag 22 december 2003 @ 09:14:22 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15601952
Ontopic: ik denk dat het onzin is. Ik heb net zo veel mutserige on-gemancipeerde rechtse als volgzame linkse vrouwen ontmoet...
[KNE]-Mod
pi_15602024
Winny! Winny!
pi_15602215
Ik ben een sterke, zelfbewuste, geëmancipeerde, linksstemmende vrouw.
  maandag 22 december 2003 @ 09:49:09 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15602341
quote:
Op maandag 22 december 2003 09:39 schreef Twiggy het volgende:
Ik ben een sterke, zelfbewuste, geëmancipeerde, linksstemmende vrouw.
Dat van jezelf zeggen lijkt me vrij moeilijk
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')